Ami nálad a felni, az nálam az ülés. Hihetetlen. Nem vettem észre, hogy jobbkormányos autó üléseit vettem meg. Sebaj, legalább az anyósülés nincs kiülve. Ja, de nem is állítható a magassága. Jó mindegy, legalább kényelmes. De berakva rohadt magas, mert csak úgy fér el. Sebaj, én kicsi vagyok, nem verem be a fejem
Na beraktuk a jobboldalra is. Az meg alacsonyabban van, mert úgy fér el. És nem lehet hátrébbtolni, előrébb meg minek. Sebaj, nem is szükséges.
Mindez után szemből nézve az autót, kajak látszik, hogy a sofőré sokkal magasabban van. Idiótán néz ki. De most így marad egy darabig. Viszont a célt elértem, kényelmesebb.
Készítettem egy fotót, ahol a magasságot jól lehet látni. A betontól mértem a sárvédő szélesítés alsó pereméig. Ez most 85cm. Nekem ez optikailag és használatra is pont jó lesz.
Lassan-lassan alakul a gépem. Az a cél, ami a megvásárlása óta nem változott, hogy megpróbáljam katonai megjelenésűvé tenni, amennyire lehet. A felniket is ezért fogom lefesteni feketére. Előre felteszek egy csörlőt. A színe pedig Nato green vagy Bronze grün lesz, ahogy tetszik, RAL 6031, mint a képen.
Az enyém nem tűnik imbolygósnak, de ennek oka van. A katonai változatban, amiből végül a Korando lett (M38A1) a jobb terepképesség miatt nem volt egyáltalán stabilizátor rúd. Amikor a CJ 5 és 7 polgári változatot kihozták tettek előre, mert borultak a fiatal vagányok a kanyarban. A Korandóban elöl is és hátul is van gyárilag. Én meghagytam, úgy voltam vele, ha egyszer nagyon szorult helyzetbe kerülök terepen, amire azért elég kicsi az esély, mert nem extrém terepezek, akkor elvágom az egyik stabilizátor pálcát erőfogóval. Aztán léphet a gép amekkorát tud, később összehegesztem a pálcát nem nagy ügy.
A gépedben a híd a laprugó alatt van. Egyáltalán van benne stabilizátor rúd? Lehet, hogy nem szórakoztak vele, amikor átépítették és ezért billen kanyarban. Pedig nem túl bonyolult a megoldás.
A új Jeep Wranglereken van egy piszok jó megoldás. Elektromosan kapcsolható a stabilizátor pálca. Kanyargós úton össze lehet kapcsolni, terepen meg oldani, hogy nagyot tudjon lépni.
Az 34mm emelés. Gyárihoz képest, meg 36. Faszán nézhet ki.
Enyémre felraknám, már Ifa magasságokban lennék:)
Bent van a sofőrülésem végre. Magasabban ülök legalább 3 centivel. Marhanagy szívás ez az ülés dolog, nem is gondoltam volna. Még jó, hogy kicsi vagyok:)
Apropó, borulékonysággal van tapasztalat? Érzésre az enyém a körforgalomban is feldőlne:))
Kipróbáltam az új kerekeket, persze vigyázva arra, hogy ne szedjem teljesen alá a kormányt. Arra voltam kíváncsi, hogy mennyire zajos és hogyan fogja vissza a kocsit.
Lassabban gyorsul és hamarabb lelassul, de nem érzek túl nagy különbséget. A fogyasztása valamivel biztosan nagyobb lesz. Ami viszont jó, hogy nem lett nagyon zajos. A kinézetet pedig nagyon feldobja! Pont arányos, mert a laprugókat régebben már megíveltettem és megerősítettem. A korábbi 255/70R15 után a 235/85R16-os kerék nagyjából 25mm-t emelt a hídon.
Azt írtam, hogy egyszer majd valamikor rádobok egy nehéz terepgumit a 16-os ET0-ás AEZ Namib felnimre. Elérkezett az ideje. Az a helyzet, hogy egy kicsit finomítottam a dolgon és nem extrém gumi mellett döntöttem, hanem olyat vettem, ami elmegy sima úton is. Maradtam a Goodyear Wrangler guminál a mérete 235/85R16. Nem akarom cserélgetni, mert elég melós, időm is kevés. Viszont lett egy kis gond! Annak idején, amikor megvettem a felniket, a korábbi tapasztalatok alapján nem bemondásra hittem el, hogy ET0 a felni, hanem lemérettem a tulajjal, még a telefonos egyeztetés alatt. A felni valahol Makó mellett volt. Egyik barátom rendszeresen jött Pestre Makóról, így őt kértem meg, hogy menjen el a felniért. Mondtam, hogy mindenképpen mérje meg a felnit, mielőtt elhozza! Nem akartam újra belefutni valamibe. Lemérte, stimmelt. Elhozta én is lemértem - OK! Ma, amikor odapróbáltam, sehogy sem stimmelt. Ennyire nem lehetek hülye! Ez ET20-as! Belefáradtam. Ezt már felteszem nyomtávszélesítővel. Na, akkor nézzük biztos, ami biztos alapon, hogy milyen vastag szélesítő kell. Felrakom bal elsőre, kifordítom a kormányt és nem ér bele az alvázba. Most már biztosan hülyülök, valószínűleg a korral jár! Nézem, pucolgatom a felnit, megtalálom a 3mm-es szám beütést, ET0! Mi a fene! Kiderült a figurának, akitől vettem volt 3 ET20-as felnije és volt 1 ET0-ás felnije. Végig a 0-ásat mutogatta és még én is a 0-ásat mértem meg itthon!
Ott tartok, hogy van egy ET0-ás pótkerekem és van 3 eladó AEZ Namib ET20-as felnim.
Régen írtunk az oldalra. Nekem is valami más van benne, talán Opel Corsa, de elégedett vagyok vele. A kékben, amelyiket eladtam Recaro kagylóülés volt. Nem is volt vele baj, amíg benne ültem, de a kiszállás és a beszállás nehézkes volt.
Hmm...ilyen nekem is van. De csak picit, ha nem mondod észre sem veszem. Meg nekem végülis lemegy alapjáratra, de érzem, hogy van ilyen jelenség. Na ma kipróbálom, aztán eldöntöm benevezek-e.
Van egy olyan gondom, hogy a gázpedál visszahúzó (inkább forgató) rugó gyenge. A gáz elvételekor nem képes teljesen alap helyzetbe emelni a pedált. Ezért a fordulat alapjárat feletti tartományban áll meg. A rugó rozsdamentes 1.6mm vastagságú rugóanyagból van gyárilag. Ezt legyártatom 1.8-as rozsdamentes anyagból a Makai Rugókészítő Kft.-vel. A legyártás ára 6000Ft. lesz. Akinek hasonló gondja van jelezze, a jövő hét közepéig van lehetőség további rendeléseket leadni. (Akkor tudnak nekifogni.)
Büszke vagyok a Traktorra. Tisztességesen helytállt amatőr sofőrrel, szinte széria állapotban, az épített, profi sofőrös szamurájok közt. Persze, nyilván azok jobbak. De a Kori se semmi. Sikerült többször elakadnom, de szóbeli segítséggel kikecmeregtem.
Lesz offroad gyakorlati tréning tavasszal, hivatásos instruktorral. Pattanjatok be a Koriba és gyertek el!
Az alvázban lévő menetek pedig nem normál menetek, hanem valami x1,25 vagy x1.5-ös vagy valami ilyesmi. Sajnos ezt nem írtam fel, pedig vettem ilyen csavarokat a Fabory-ban.
A téli hidegindításnál volt egy problémám, amit sikerült orvosolni. A jelenség az volt, hogy bár pöccre beindult a motor, de pár másodperces járás után elfogyott az üzemanyagszűrőből a gázolaj és a motor leállt. Pumpálgatni kellett, hogy megint legyen olaj a szűrőben és kapjon a motor eleget. Nem segített a komplett üzemanyag cső cseréje egészen a tanktól. Nem segített az üzemanyag szűrő cseréje sem. Később vettem bele üzemanyagszűrő fedelet és új szűrőt, kiiktatva a labdapumpát. Ettől jobb lett, de nagy hidegben így is leállt. Azt mondta az egyik szerelő, hogy már nincs mit tenni, az adagolóban a szivattyú kopott el. Egy másik szerelő mondta el a tutit. Te ennek a motornak elő töltése van! Onnan tudom, hogy lassabban teker az önindító, mint kéne és keményen jár! Nem az önindító gyenge? A villamossági szerelő azt mondta! Nem! Hallom a motoron is, hogy keményen jár! Na jó, akkor arra tudsz valamit mondani, hogy hidegben miért áll le indítás után? Kopott a szivattyú? Az lehet, válaszolta. Aztán egy pár nap múlva újra szóba hoztam a dolgot. Figyelj csak! Lehet, hogy kicsi a háznyomás az adagolóban. Megmutatta, hogy hol kell állítani, majd nagyjából fél óra alatt fülre a hidegen beindított járó motornál beállította egy kalapáccsal meg egy dornival kocogtatva, amíg stabilan nem járt a motor. Az előtöltés még nagyobb lett, amit az adagoló elforgatásával ugyanúgy fülre belőtt. Ennek már két hete, azóta pöccre indul, szépen jár, nem hangos és gyorsabban forgat az önindító. Azért hozzátette, hogy ezt műszerrel kéne pontosan belőni és azt is tudni kéne, hogy mekkorának kell lenni az adagolóban a háznyomásnak. Minden esetre sokkal jobb lett, mint volt.
Az enyém teljesen be van állva. Elvileg nem kellene hajtania hidegen, de olyan vakrozsda van rajta mint a fene és egybe van nőve a tengellyel. Szval csere. A bárdinál a ventilátor kuplung: jvc902 7770Ft.
Az unixnál van a többi -szelepfedél tömítés 10637412, 1547Ft -hengerfejtömítés 10782643, 11589Ft - olajteknő tömítés 10646523, 1978Ft - vízkeverő 10523047, 21091Ft