Ismerem a cikket de arra nem emlékeztem,hogy francia vonulás. De miután nem franciák igaz,hogy kis hazánkban hiszen itt laktak. Csak a kép nem hazai, így igaz. :-)
Szívesen osztottam meg. :) Sajnos nem sok maradt belőle :( Az E-bayon még néha feltűnik egy-két darab. A második képen egy ritka DoKa van. Az első képen pedig egy Deutz motoros LD3004-es Ezzel a festéssel azt hiszem vásárokra vitték népszerűsíteni.
Lehet, hogy nem volt szerencsés a fogalmazásom. Arra gondoltam, hogy a Robur busz és koporsó sebességváltója ugyanúgy a gkv. háta mögött volt, mint a Barkas B 1000-en. Ergonómiából ötös.
Nem keverem, tisztában vagyok, hogy az a 3004-es amelyiknek a lökhárítójában van a lámpája de egy típuskönyvem szerint a 4x4-es változata még a régi fülkével készült. Ezen én is meglepődtem
Ez már a modernebb Robur LD2004-es. Gyártási év:1991 Motorja: Deutz-Diesel 4 hengeres Deutz KHD F 4 L 912 F típusú. 73 LE 4086 köbcentis Váltója 5 előrre és 2 hátrameneti fokozatú. 2500 kg teherbírású.
Állítólag,de még nem megerősítve ez meg a kubai cirkuszhoz tartozik. Itt is lehet találgatni,hány féle-fajta járgányból tákolgatták össze ezt a remek darabot.
A legelsö autopàlyàt Köln és Bonn között épitették, 1929 és 1932 között. '32-ben adta àt Konrad Adenauer. A kis bajszos a ràkövetkezö évben került hatalomra és felkarolta a tovàbbi épitkezések ötletét, de nem hadàszati, hanem kereskedelmi és munkahelyteremtési célzattal*. Elsösorban Hamburg kikötöjét szerették volna összekapcsolni a déli orszàgrésszel.
Az autopàlyàk hadàszati jelentösége csekély, a haditechnikàt és személyzetet egyszerübb, gazdasàgosabb vasuton szàllitani.
Én Trabanttal jártam sokat az M7-esen, bizony a vesekövem simán lerázódott mire leértem Balatonra, vagy vissza Budapestre. :-) Ráadásul a régi Trabantoknak alul volt még a benzincsapja, az ember megtanult százas tempónál áthajolni a jobb oldalra és átforditani a benzincsapot tartalékra menet közben. :-D
Egyről beszélünk szerintem. A háborús felvonulás=haditechnika vonultatás.
A listát azért kerestem meg, mert már korábban is feltűnt, hogy az első német autópályák zöme az ország északi és déli része között létesült. Pedig a katonai felvonulás iránya főleg kelet-nyugati irányú volt. Eltekintve a nagy erőkoncentrációt igényló dániai offenzívától......
Tehát, így utólag az az érzésem, hogy a történelemtanárom nem fejtette ki az igazság minden részletét.
Az M7-nek is volt egy ilyen szakasza. Egyszer arra menve az egyik utas mindenáron a busz hibájának vélte a dübörgést. Csak akkor hitt nekem, amikor a leállósávra hajtva változatlan sebességnél "megjavult" a busz.
A bajszosbácsira visszatérve. Azt tanultam az iskolában, hogy az Autobahnokat a háborús felvonulás érdekében építették. Akkor még nem volt internet, amelyről pikk-pakk megnézhető az útszakaszok építésének sorrendje.
Jó kép,de le is vették a motorsátor két oldalát,a jobb szellőzés miatt.
Ezt a kétpótkocsis módszert még'85-ben is alkalmazták,ill akkor pont láttam ilyet. Drezda,mellettem a lámpánál Skoda billencs,két pótkocsi utána kötve+dögre rakva kővel.Zöld indulás,szegény Skoda csak pattogott,Te oktató is voltál,láttál gondolom elég sok rossz kuplungolást.Itt szerintem nem az ember volt a béna,ezt már a kocsi sem bírta. :)
Ez már (többször is) volt. Csak most a kisebb autók túlterhelése tárgyában jutott eszembe.
A kétpótkocsis IFA-hoz. Úgy a 60-as, 70-es években a mezőgazdaság szocialista nagyüzembe szervezésekor hazánkban a Zetor + két pótkocsi volt a jellemző szállítóeszköz. Nem személyes tapasztalat, hanem korabeli híradások szerint az endékában viszont ugyanilyen célra teherautókat használtak. Most - e képek - hatására már tudom, hogy ők is két pótkocsival építették a sz-t.