Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 9884

Szerintem Te nem erre a váltókarra gondoltál:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=131650886&t=9152039

 

Viszont a Barkas,és a Robur váltókarja is elég szerencsétlen módon volt elhelyezve. Még azon is amire emlékszünk,ill aki dolgozott velük.

 

 

Előzmény: Törölt nick (9883)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 9883

Na így már közelebb az igazság. Maga a váltókar, a Roburnál rövidebb vízszintes játékú volt, a Barkasnál nagyobb és inkább függőleges! 

Előzmény: gumidani (9879)
gumidani Creative Commons License 2014.09.14 0 0 9882

Csak pimaszkodtam egy kicsit.

Előzmény: H-7 (9881)
H-7 Creative Commons License 2014.09.14 0 0 9881

Ismerem a cikket de arra nem emlékeztem,hogy francia vonulás. De miután nem franciák igaz,hogy kis hazánkban hiszen itt laktak. Csak a kép nem hazai, így igaz. :-)

Előzmény: gumidani (9868)
jumperes Creative Commons License 2014.09.14 0 0 9880

Szívesen osztottam meg. :) Sajnos nem sok maradt belőle :( Az E-bayon még néha feltűnik egy-két darab. A második képen egy ritka DoKa van. Az első képen pedig egy Deutz motoros LD3004-es Ezzel a festéssel azt hiszem vásárokra vitték népszerűsíteni.

gumidani Creative Commons License 2014.09.14 0 0 9879

Lehet, hogy nem volt szerencsés a fogalmazásom. Arra gondoltam, hogy a Robur busz és koporsó sebességváltója ugyanúgy a gkv. háta mögött volt, mint a Barkas B 1000-en. Ergonómiából ötös. 

Előzmény: Törölt nick (9874)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9878

Kölcsönös meglepődés!! Köszönöm szépen,hogy megosztottad. :)

Előzmény: jumperes (9877)
jumperes Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9877

Szia! 

Nem keverem, tisztában vagyok, hogy az a 3004-es amelyiknek a lökhárítójában van a lámpája de egy típuskönyvem szerint a 4x4-es változata még a régi fülkével készült. Ezen én is meglepődtem 

Előzmény: pumukli89 (9875)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9876

Erre gondolok.

 

 

Az első képen lévőn a régivel egyező helyen van a fényszóró.Az újabbikon a lökhárítóba építették.

 

Robur (Lkw) – Wikipedia

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9875

Szia!

 

De ugye még véletlenül sem keverjük azt a képet, ezzel az utolsó szériással?

 

Előzmény: jumperes (9873)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9874
Én vezettem mindefajta Roburt, de ezt a "barkas licencet nem igazán mondanám, mert tuti más!
Előzmény: gumidani (9848)
jumperes Creative Commons License 2014.09.13 0 0 9873

Ez már a modernebb Robur LD2004-es. Gyártási év:1991 Motorja: Deutz-Diesel 4 hengeres Deutz KHD F 4 L 912 F típusú. 73 LE 4086 köbcentis Váltója 5 előrre és 2 hátrameneti fokozatú. 2500 kg teherbírású.

 

Üdv.: Roland

Előzmény: pumukli89 (9819)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9872

A 18-as Skoda 706 billencsei akcióban./Kb:1:18-2:58-ig.

 

Közlekedési Filmhíradó, 1970. évi 16. szám

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9871

Állítólag,de még nem megerősítve ez meg a kubai cirkuszhoz tartozik. Itt is lehet találgatni,hány féle-fajta járgányból tákolgatták össze ezt a remek darabot.

 

gumidani Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9870

Bocs a pimaszkodásért.

                                     http://imgfrm.index.hu/imgfrm/8/6/3/5/IMG_0012438635.jpg

 

Előzmény: gumidani (9868)
Lex De Boer Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9869

Jo a megérzésed. ;)

A legelsö autopàlyàt Köln és Bonn között épitették, 1929 és 1932 között. '32-ben adta àt Konrad Adenauer. A kis bajszos a ràkövetkezö évben került hatalomra és felkarolta a tovàbbi épitkezések ötletét, de nem hadàszati, hanem kereskedelmi és munkahelyteremtési célzattal*. Elsösorban Hamburg kikötöjét szerették volna összekapcsolni a déli orszàgrésszel.

Az autopàlyàk hadàszati jelentösége csekély, a haditechnikàt és személyzetet egyszerübb, gazdasàgosabb vasuton szàllitani.

 

 

*az észak-dél irànyu autopàlyaépités 130 000 (!) munkahelyet jelentett.

Előzmény: gumidani (9865)
gumidani Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9868

"nem tudom milyen cirkusz vonulása"

MACIVA 

"kis hazánkban"

Kegyed francia?

 

 

Előzmény: H-7 (9867)
H-7 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9867

Ezen a képen a nem tudom milyen cirkusz vonulása kis hazánkban az ötvenes évek végen,hatvanas évek elején. A "szerelvény" élén egy Csepel 350-es.

 

Előzmény: gumidani (9860)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9866

Én Trabanttal jártam sokat az M7-esen, bizony a vesekövem simán lerázódott mire leértem Balatonra, vagy vissza Budapestre. :-) Ráadásul a régi Trabantoknak alul volt még a benzincsapja, az ember megtanult százas tempónál áthajolni a jobb oldalra és átforditani a benzincsapot tartalékra menet közben. :-D

Előzmény: pumukli89 (9864)
gumidani Creative Commons License 2014.09.12 0 0 9865

Egyről beszélünk szerintem. A háborús felvonulás=haditechnika vonultatás.

 

A listát azért kerestem meg, mert már korábban is feltűnt, hogy az első német autópályák zöme az ország északi és déli része között létesült. Pedig a katonai felvonulás iránya főleg kelet-nyugati irányú volt. Eltekintve a nagy erőkoncentrációt igényló dániai offenzívától......

Tehát, így utólag az az érzésem, hogy a történelemtanárom nem fejtette ki az igazság minden részletét.

Előzmény: pumukli89 (9864)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9864

"volt ilyen szakasza"

 

Nem is rövid darabon,és teljesen mindegy volt hogy busszal,vagy egy rövidebb tengelytávos Ifával mentél.Rázott rendesen.

Kár hogy nem volt akkoriban webkamera,most jókat röhögnénk az akkori felvételeken.35° meleg,és kocog a fogunk..mintha fáznánk. :)

:::::::::::::::::::

 

Egyről beszélünk szerintem. A háborús felvonulás=haditechnika vonultatás.

Előzmény: gumidani (9863)
gumidani Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9863

Az M7-nek is volt egy ilyen szakasza. Egyszer arra menve az egyik utas mindenáron a busz hibájának vélte a dübörgést. Csak akkor hitt nekem, amikor a leállósávra hajtva változatlan sebességnél "megjavult" a busz. 

 

A bajszosbácsira visszatérve. Azt tanultam az iskolában, hogy az Autobahnokat a háborús felvonulás érdekében építették. Akkor még nem volt internet, amelyről pikk-pakk megnézhető az útszakaszok építésének sorrendje.

http://www.autobahn-online.de/altefreigaben.html

Előzmény: pumukli89 (9861)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9862

Jó kép,de le is vették a motorsátor két oldalát,a jobb szellőzés miatt.

 

Ezt a kétpótkocsis módszert még'85-ben is alkalmazták,ill akkor pont láttam ilyet. Drezda,mellettem a lámpánál Skoda billencs,két pótkocsi utána kötve+dögre rakva kővel.Zöld indulás,szegény Skoda csak pattogott,Te oktató is voltál,láttál gondolom elég sok rossz kuplungolást.Itt szerintem nem az ember volt a béna,ezt már a kocsi sem bírta. :)

Előzmény: gumidani (9860)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9861

Igaz,bamm-bamm-bamm. :)

 

Nem vagyok oda a bajuszos kisemberért,de azért tett valamit a Német emberek autópályás közlekedésért.

/A haditechnika mozgatásába most nem mennék bele./

 

Nem ilyen(szart) adtak át nálunk is'95-ben? M0 halálút,pedig Samsula? bácsi még sörös hordót is gurított.

Közben eltelt közel 60 év..

Előzmény: gumidani (9857)
gumidani Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9860

Ez már (többször is) volt. Csak most a kisebb autók túlterhelése tárgyában jutott eszembe.

A kétpótkocsis IFA-hoz. Úgy a 60-as, 70-es években a mezőgazdaság szocialista nagyüzembe szervezésekor hazánkban a Zetor + két pótkocsi volt a jellemző szállítóeszköz. Nem személyes tapasztalat, hanem korabeli híradások szerint az endékában viszont ugyanilyen célra teherautókat használtak. Most - e képek - hatására már tudom, hogy ők is két pótkocsival építették a sz-t. 

Előzmény: pumukli89 (9859)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.11 0 1 9859

Pedig'71-ben már működött,a hogyan csináljunk kicsiből-nagyot projekt. :)

 

(Van valahol egy képem,nyerges Ifa+egy nyerges pótkocsi dollyval rákötve.Épp nem találom.)

 

Előzmény: Cooper911 (9858)
Cooper911 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9858

Pedig azt hittem, hogy az IFA nyergesvontatónál nincs nagyobb arc. De van. :D

Mondjuk még a Trabant lakókocsival, lehetett hasonlóan dinamikus szerelvény :D

Előzmény: pumukli89 (9856)
gumidani Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9857

Fínom kis hitlerájos Autobahn. Ohne leállósáv, ohne gyorsítósáv. A betonkockákon meg bamm-bamm-bamm.

Előzmény: pumukli89 (9856)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9856

NDK-ás barátaink sem tétlenkedtek mikor arról volt szó,hogyan butítsák le az amúgy sem erőműnek csúfolható eszközeiket.

 

 

Berlin.                                           Ezt sajna nem tudom hol készült.

Berci 2103 Creative Commons License 2014.09.11 0 0 9855

Azok a jó kis pálya-Skodák :)

 

Előzmény: p21-feri-tb2 (9839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!