Csak annyit szeretnék hozzá szólni, hogy én is most rakattam be a gázt igaz karbis Forman. De hidegen nincs semmi vele ha ez tart vissza. Én most direkt kint hagytam az este, hogy indul majd reggel átfagyva de semmi gond nem volt. Gázzal indul simán. Induláskor nincs torpanás mint benzinnél, nem csapódik le a szívócső falára a keverék. Nekem 55l-es hengeres van abba 45 liter fér be több kattintással. Ez pont befér hátul és a pótkerék is kijön simán. Ha érdekel holnap rakok képet.
Nem érezhető semmi ránulást, csak egy kattanás hallatszik, mikor kinyitja a gázszelepet és ugyanúgy megy tovább.
Vizsgán még nem voltam vele, 1 év áll rendelkezésre a beépítéstől számítva. Elvileg csak NKH-hoz lehet vinni és első vizsgán nyilván a gáz az első amit megnéznek. Utána be kell iratni a forgalmiba is.
nem tudom a többiekében hogy van, nálam egyáltalán nem érezhető semmi rándulás. Olyan mintha simán váltanék. Általában akkor szoktam mikor 3-asból váltok 4-esbe. Simán hármasban 3000 forudulat, kupplung, 4-esbe be, és kupplungot felenged. Mikor lenyomod a kupplungot abban a pillanatban vált át.
Az enyémbe az előző tulaj, aki újonnan vette rögtön be is szereltette vásárlás után, ez volt 2000-ben. 1,3-as felicia.
Nekem is BRC gázrendszerem van a Skodámban, viszont nálam úgy 2700 fordulat körül vált gázra. Először narancssárgán világít a lámpa, ha akkor leveszem a lábam a gázpedálról, akkor kattan egy nagyot a relé és átvált gázra, viszont hamar fel kell engedni a kuplungot, hogy pörgesse a motort, mert különben leáll.
Nem tudom neked is ilyen-e a rendszered. Téli hidegben azt szoktam csinálni, hogy mivel tovább tart mire melegszik, átváltok sima benzin üzemmódra, és akkor nem kapcsol át, meg nem döglik le, míg hideg. Ha elérte úgy a 65-70 fokot, akkor kapcsolok csak kettős üzemmódra. Olyat is szoktam csinálni, hogy nem kapcsolok, hanem hagyom kettősben, de akkor viszont figyelnem kell, hogy ne pörgessem nagyon, különben átvált gázra.
Már én is rég várok egy miskolci találkozóra.Főleg,hogy most már úgy néz ki a pesti tali is kilőve hála Libiának.Amint jobb idő lesz már térek is át két kerékre(nem a benzines fajtára).
Szia.Lehet, hogy ismerem a barátnődet. :)Az autót 1700 euro- ért vettem és csak 85 000 km volt benne.Ennek az autónak meg van a tőrténete,még pedig ,hogy korábban a nagynénikémé volt, de én visszavásároltam idegentől és így vissza került a családba. :)
Joombie, drutka, freestyler8, arthur877, Martina és mindenki más akit érdekel! Ezt a miskolci találkozót majd összehozzuk, csak legyen egy kicsit melegebb, tavasziasabb az idő:)
én 37litert tudok használni,hogy mennyi literes azt nem tudom de talán 44literes. Nekem mindegy milyen hideg a motor, 2000fordulat és átvált automatikusan. Ezért szoktam melegíteni mert ebbe a hidegbe átváltás után bedoglik ha nem nyomom neki a gázt. Nekem BRC rendszerem van,gondolom más rendszer máskép van beálitva és ott homérséklet elérése után kapcsol gázra! mennyit autoztam gázzal?hát két és fél éve van meg a kocsi,kb 800000km,elég sokat.Ugyanugy szerelheto a kocsi,1,3ba elég jol bele szerelték a rendszert,folytoszeelep,gyertyák,szurok simma ugy,az adagolo van lényegébe csak a motortérbe az meg semminek sem árt. Itt nálunk nem tudom kel e gáztartályt vizzsgáztatni,de talán 10 évente. Emiszio(zold kártya) gázuzembe vizsgáztatták nekem. Ott szinte semilyen értékeket nem mutatot,gondolom a katalizátor miat is. Ha sokat jársz kocsival, hoszu utra akkor megéri átalakítani mert hamar vissza hozza az árát.
Egyébként az hogy mikor vált át csak programozás kérdése. Az enyém 1200-as fordulat illetve 25°C motorhőmérséklet esetén vált. Azaz reggeli indulásnál becsukom a kaput, gázt adok és már vált is.
Kicsit megtelik a motortér a kábelköteggel, meg a gázinjektorokkal, de nekem eddig nem okozott gondot: fojtószelepet is tisztítottam és gyertyát is cseréltem (igaz az enyém 1.6, az 1.3ban nem tudom hol vannak a gyertyák).
Tartályt 10 évente kell vizsgáztatni, jó eséllyel addigra nem lesz meg az autó...
Érdekelne, hogy a 37 literes pótkeréktartályból mennyi gázt lehet kivenni? Minek melegíteni reggel? Nem úgy van, hogy mindig benzinnel indul, és csak egy hőmérséklet felett vált át gázüzemre? Tehát aki rövid távokon autózik, annak nem is működik a gáz. Mennyit autóztál már gázzal?
A gázátalíkítás ellenére szerelhető marad az autó? (gondolok itt folytószelep tisztításra, gyertya, szűrők cseréjére, stb.) Ha jól tudom, a tartályt időnként vizsgáztatni kell, ennek a költsége és ideje mennyi?
Igen én járok vele gázzal. Szerintem amiket írnak a gázzos kocsikrol az hulyesség (budos,nyomatétkalan,nagy fogyasztás,fordulatszám ingadozás stb.),igaz nekem a potkerék helyén van a tartály. 37literres,ami általába 500km felett elmegy. Ilyenkor a nagy hidegbe nekem mindig melegíteni kell a kocsit min 5perc(1cigi). Automata rendszerem van,ami azt jelenti hogy 2000fordulat felett automatikusan átvált gázra. Hogy nyomatékosabb e mint a benzines azt nem tudom, abszolut nem használom benzinnel. A gázrendszerem még nem romlott el,igaz motorilag még nem volt gondja benzinnel sem(felicia tipus hiba:-)). Gyertyát 70000km, olajat ugy 17000-20000 km kozott cserélek. Megkénne nézned,vagy kiprobálnod egy gázzos feliciát. Nekem nagyon bejott a gázz, nem bántam meg. Igaz mikor vettem azt sem tudtam mi az a LPG,én kocsit akartam venni!
Nekem sincs (még egyelőre) gond a mínuszban való indítással, annak ellenére, hogy kicsi az akksi amperértéke. Úgy tudom, legalább 74 Ah-s akksi kell a dízelhez, ezért valszeg azt is fogok venni, max. ősszel, ha addig bírja a mostani.
Ezt a hőgombás dolgot majd kipróbálom, ha nekem sem akar izzítani.
Ha hiányzik a gyári, akkor szerintem megér ennyit. Elrejthető a csomagtartó aljában a pótkerékben és nem lesz útba, mintha egy hagyományos olajemelőt dobnál be a csomagtartóba. Ráadásul ebből, nem csepeg, nem könnyezik az olaj.