Inkább legyen 2 talicskával több mint eggyel kevesebb! A maradéknak keress helyet...járda, akna bármi. Én nem számoltam le semmit a kiszámolt mennyiségből és semmi nem maradt.
Ja, és vibrálva mennyivel kell több betont rendelnem? Alapból 10%-al számoltam, a csövek meg a vas térfogata még úgy is lejön a szükséges mennyiségből.
A hígat úgy értem, hogy folyósítóval állna elő, a lehető legkevesebb vízzel. De sosem dolgoztam még ilyennel, így gőzöm sincs, mennyire lehet ezzel folyósra keverni.
A tömörítés, pláne fűtött betonnál nagyon fontos, ha hígra kevered rommá fog repedni, ha spórolsz a vízzel akkor jó minőségű betonod lesz de vibrálás nélkül nem lehet rendesen bedolgozni.
A Beton KK-s receptúra lesz szárazon kikérve?
Koszorúnál kizsaluzás után simán meg lehet mondani, melyik volt vibrálva és melyik nem.
jó leírás. hát inkább a mester megcsinálja, nálam tető hozzáépítés volt oda is kell vágni, szabni ilyen lemezt , meg oromlécekhez , meg a tetők oldalsó esőlevezetőjét is meg kell csinálni. egyszerű dolgok ezek de mégis kell a rutin. kösz
Nem túlzás ez a vibrátorozás? Ha elég híg lesz, a szokásos ütögetéssel (lapát, léc, kanál) is jó lesz az nem?
Linket köszi, nem tudom, itt hirtelen hol kapnék ilyet, de maradna az xps, ha lehet... vízszigetelés felett van az egész, mennyi gondot okozhat, ha pár helyen nem lesz meg alulról a betontakarás?
kérdezném hogy a sátortetős hagyományos cserepes régi tetőre szeretnék (kell!) ilyen U alaku bádog lefolyó végig a tető szélein lefelé. amúgy hogy hívják azt hivatalosan? (google nem segít)
vagy azt bádogos csinálja ? a szélén a berakáshoz bontani kell a cserepet vagy csak alácsúsztatni és szögelni a tetőlécre?
én a legalsót használtam és nyugodtan bent maradhat nem okoz gondot.
A vibrit ráfekteted, vagy picit a hegyét beszúrod, nem kell egészen elmerülnie, látni fogod, hogyan terül az anyag. Túl se vibráld mert akkor meg szétosztályozódik és alul kavics felül pép lesz ami nem túl egészséges.
Egyébként egy van itt egy a munkahelyemen, de bazi vastag fejjel. Azt sem tudom, hogy kell használni? Le kell dugdosni, vagy ráfektetni? Ami videókat most találtam, ott ledugdosták, de volt is mélység, itt pár centinél nem tudom, hogy kell. Illetve ha jól sejtem, a vasrács szépen lesüllyed az aljára, ha használom és nincs alátámasztva. Ha meg alá van támasztva, és nem tudom kiszedni az nem lesz gond? Most 2 cm-es xps lap darabokkal van elemelve.
A cso es a vasalat miatt jobban jarsz ha vibralod es jobban is terul. Csomoszolni nem egy nagy elmeny, hidd el! Van ahol van delig betonkiadas. Ket emberrel en nem allnek neki.
"Pallobol es kismeretu teglabol csinalsz talicskautakat, igy nem kell vodrozni."
Ok, ezt megpróbálom megcsináni.
"Egy ember keveri egy talicskaz egy terit, kevesebbel szenvedni fogsz."
Ha dolgoznak a betonosok szombaton, akkor meglesz a 3 fő, ha nem, akkor pénteken nem biztos...
"Kerj bele kesleltetot, ugy lesz idod dolgozni vele Es keplekenyitot ugy konnyebb lesz teriteni."
Igen, azt lebeszéltem, hogy belekeverik, a képlékenyítőt meg adják, és helyben rakom bele.
"Szerezz vibratort a tomoriteshez!"
Az ilyen tűvibtátor? Kell az biztos, ha elég folyékony a beton? Ilyen vékony betonnál is kell? Utánanézek...
"egy 120 literes keveroben kb. 60 litert tudsz rendesen atkeverni, neked lesz 1500 liter betonod. Az kb. 20 keveres. Ha 4 orat kesleltetsz, az 240 perc, tehat 12 percenkent kell keverned egyet, a ugyesek vagytok nem lehetetlen. De kerd ketszerre, picit tobb a fuvarkoltseg de kenyelmesebb dolgozni vele."
Nem tudom, mekkora a betonkeverő, olyan kisebb fajta, nem hiszem, hogy 120 literes.
"a vizet es az adalekszert nagyon pontosan adagold!"
Elvileg megadják a mennyiségeket és pontosan fogom adagolni.
Pallobol es kismeretu teglabol csinalsz talicskautakat, igy nem kell vodrozni.
Egy ember keveri egy talicskaz egy terit, kevesebbel szenvedni fogsz.
Kerj bele kesleltetot, ugy lesz idod dolgozni vele Es keplekenyitot ugy konnyebb lesz teriteni. Szerezz vibratort a tomoriteshez!
egy 120 literes keveroben kb. 60 litert tudsz rendesen atkeverni, neked lesz 1500 liter betonod. Az kb. 20 keveres. Ha 4 orat kesleltetsz, az 240 perc, tehat 12 percenkent kell keverned egyet, a ugyesek vagytok nem lehetetlen. De kerd ketszerre, picit tobb a fuvarkoltseg de kenyelmesebb dolgozni vele.
a vizet es az adalekszert nagyon pontosan adagold!
Ha hozatok 1,5m3 betont szárazon, tehát vizet hozzáadva át kell keverni, akkor 3 emberrel ez bedolgozható egy délután alatt? És kettővel? (aljzatbeton, lavírozni kell a padlófűtéscsöveken, így a talicskát sem lehet betolni, lapátolni/vödrözni kell)
Ha 0-8-as kavicsból van a beton, ott ugyanúgy megvan a kiosztályozódás veszélye, vagy nem annyira vészes, mint nagyobb szemcseméretnél?
Jó,azt írtam ,hogy kb 2 cm,ha olyan a beton akkor lehet az több is.A fa klecninek csak addig van jelentősége míg aláfolyik a beton .Utána el is rohadhat és fog a fadarab. Az együttes mozgás a lényeg és az Én leírásom szerint is megvalósul.Amúgy még milliónyi bi-bi okozhatja ezt, és nem nagyon reparálható véglegesen.
A klecni fának vagy minek megvan az az előnye, hogy 2 cm-be nem fog befolyni a beton, de idővel a fa lankad. Elméletileg a gerenda egyenletesebb felfekvését kéne biztosítania az alá befolyt betonnak. Egy 16-os szemnagyságú adalékkal a beton nem nagyon akar 20mm-es résbe bemenni. Nálam is próbálkozott a kivitelező ezzel, de nem hagytam. Viszont a vasat ki akarta hagyni. Azt se hagytam. A födém eddig (10 éve) NEM repedt meg. Igaz a teljes födém fölső részén ott a vasalás, ettől a gerendák kénytelenek együtt dolgozni egymással és a béléstestekkel, azaz együtt mozognak. Azt gyanítom, hogy ezért nem repedt/reped a födém. A gerendáknak kell együtt mozogniuk, a fal és a gerenda találkozásánál a mozgás nem kivánatos, de legalább együtt kell, hogy mozogjanak. Ha hiányoznak a gerendák közül a vasak, akkor a gerenda lehajlása jóval nagyobb és a koszorúba bebetonozott vége jobban el tud fordulni. Ha egy fadarab van alatta az tud csuklóként (tengely) működni.
Szerintem a gond a gerendák és a koszorú találkozásánál van,Én arra gondolok ,hogy a fal nem egyformán mozog és már meg is van a repedés.Nekem egy idős mester mondta ,hogy a gerendák ahol a falra felülnek oda úgy nevezett "klecni"fát raknak (kb 2cm) alá,hogy amikor a koszorút öntik be akkor az alá kerüljön a gerendák alá is körbe-körbe a falon,így együtt tud mozogni az egész födém .Amúgy a repedést kapard ki és próbáld behálózva leglettelni. Ha nagyon nagy a mozgás akkor a hálózás is egy idő után feladja.
A sátortetőnek van egy jó tulajdonsága, nemcsak függőlegesek a támaszerők. Valószínűleg a koszorú hiánya az elsődleges hiba. A szél fújja a tetőt és azt oldalra akarja tólni, plusz a tetőnek alapból van MINDIG egy vízszintes oldalnyomása. Ha nincs eresz az a széthúzó erőknek dolgozik, mert a vizes talaj teherbírása kisebb. Be kell rakni vonóvasakat egyik oldaltól a másikig. Ez lehet periódikus betonvas is megteszi. Meg kell vizsgálni a fal és gerenda kapcsolatát és azt is, hogy a fagerendák nincsenek-e meggyengülve és ezért nem tudják fölvenni a vízszintes erőket.
Eklatáns példája annak, amit minden épittetőnek ugatok már hosszú ideje: gerendás födémnél is sokkal jobb a telibe gipszkarton álmennyezet, mert mindenképpen repedezni fog a vakolt födém még jó darabig.
Sajnos nem sok mindent tudsz vele csinálni, pár évig tutira még ilyen marad. Utána ha beállt az épület, akkor már kevés esélye van újrarepedni, amennyiben a födémgerendáknál a bekötővasak megfelelően elkészültek, és a többi előirás is be lett tartva.
67094-ben írtam is, h nincs, csak a kert felőli részen elől, ott rendben is van minden.
Nem sűrűn járok át a szomszédba, de úgy rémlik, h srégen egy huszon cm-es sáv alul a lábazatnál végig van betonoza, így kb. az veri el onnan a lehulló esővizet, ami nyilván nem túl jó megoldás.
Most, h le akarom szigeteltetni ezt a felét is, mindenképpen akarok ereszt rakatni végig.
Viszont valahogy jó lenne pozícionálni a fal mostani állapotát.