Keresés

Részletes keresés

monyesz Creative Commons License 2012.11.08 0 0 9691

Kicsit lassan melegedne föl a víz, ha megpróbálnál egy 50 fokra beállított tárolóvizet 40-50 fokos vízzel felmelegíteni! És közben ugye nem menne a fűtés...

Előzmény: t.zsolti (9690)
t.zsolti Creative Commons License 2012.11.08 0 0 9690

-De ha tárolós akkor miért nem lehet korlátozni a teljesítményt, hogy kondenzáljon. ( már előre látom, hogy nálam ki fog feküdni a beüzemelő, a hatásfokkal meg a többivel.)

-Van lambda szondás kondis kazán de túúúl drága.

-A beüzemeléskori gázhoz van beállítva az égő, és ha netán  a szolgáltató esetleg nem egyenletes fűtőértékű gázt szolgáltat akkor megváltozik az addig beállított " tökéletes égés ".

Látott már valaki olyan szerelőt vagy kéményseprőt aki kijött és beépített egy HŐMENNYISÉGMÉRŐT, na akkor lehetne esetleg hatásfokot számolni, a többi csak kamu, ( parasztvakítás )

Előzmény: Meister (9688)
Mrsandor Creative Commons License 2012.11.08 0 0 9689

Szia

Na ez az amit te írsz . Ök mérnek valamit ami szerintük jó és ezzel ki is merül a képzetségük.

Mondom hallani sem akart arrol hogy visszatérő víz hőmérseklet ..De jelzem a meglegvizet engettem . azt hidtem

hogy azért megnézi a visszatérő hőmérsékletét vagy valami . erre azt mondta a külső szonda ezt beállítja . mondon ok de ha a renceremben kevés a víz vagy nem is tudom nem megfelelő a rencer akkor nem tudja ...

de csak hárított ..nem válaszolt terelte a szót ... Ilyen szerelő akit te felvázoltál nincs is csak városi legenda...

Előzmény: Meister (9688)
Meister Creative Commons License 2012.11.08 0 0 9688

Melegvízkészítésnél nem szokott olyan lenni, az maxra kiterheli a kazánt, olyankor nem kondenzál túl sokat... Azaz sima turbósként működik az esetek nagyrészében...

Fűtésnél nagyobb a hatásfok...

 

Egyébként meg nem hiszem, hogy CO-mérővel lehet hatásfokot márni, ez csak kéményseprő-hókuszpókusz... :-)

Max a gáz égésének "hatásfokát" mérhetik, azaz mennyi CO és mennyi CO2 van a füstgázban, tökéletes-e az égés. (Mint autóknál a zöldkártyához szükséges mérés.)

 

Teljesítményméréshez mérni kellene, hogy mennyi, s milyen meleg víz jön ki belőle. S milyen hideg ment be... Azaz c*m*deltaT, meg a felhasználz gázmennyiség energiáját is ismerni kéne, s ezekből szépen kijönne...

Előzmény: t.zsolti (9687)
t.zsolti Creative Commons License 2012.11.07 0 0 9687

szia, de hol a 100 feletti hatásfok amit reklámoznak?

Előzmény: Mrsandor (9684)
Csapszi Creative Commons License 2012.11.07 0 0 9686

Az jó!

Előzmény: Zoltanuss (9685)
Zoltanuss Creative Commons License 2012.11.07 0 0 9685

 Nálam a kéményseprő mért 96,5 % -os hatásfokot.

 Igaz nem kondenzációs a kazán csak sima turbós !!

Előzmény: Mrsandor (9684)
Mrsandor Creative Commons License 2012.11.07 0 0 9684

Sziasztok

 

Volt kint a szervizes rámért a cssökivezetésnél egyszer úgy hogy kellett engedni a vizet akkor nagy lángot mért amikor elzártuk kislángot . 98% hatásfok . A külső szonda jó szerinte . azt mondta ennyit tud . a fűtés visszajövő + hasonló badarságokról nem is akart hallani . Most már tudom 98%-os hatásfokkal melegítem a vizet ....:(.

monyesz Creative Commons License 2012.11.06 0 0 9683

A nyílt égésterűt szinte magad is megcsinálhatod, egy kondenzációsnál más kicsit a helyzet.

Előzmény: danidoki (9682)
danidoki Creative Commons License 2012.11.06 0 0 9682

Nekem 7e forintért jöttek ki legutóbb, átnézték, s tisztították. (Nyílt égésterű Ferroli)

Előzmény: Varek1 (9676)
Mrsandor Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9681
Köszi
Előzmény: Meister (9680)
Meister Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9680

Meg arra figyelj, hogy ne csak szétszedett kazánnál mérjenek, hanem mikor már az előlapja a kazántérnek a helyén van, akkor is. (Tehát nem a kazán külső borítása a lényeg, hanem az a borítás, ami belül az egész cuccot zárt égésterűvé teszi, mert csak azzal együtt lehet pontos értéket mérni, hiszen ha az nincs rajta, akkor nem veszik figyelembe a beszívó-oldali cső légellenállását.)

Előzmény: Mrsandor (9678)
Csapszi Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9679

Nem tudom milyen gépkönyveket kaptál a kazánnal kapcsolatban, de az én Aristonoméban benne volt, hogy miket és mennyit kell mérnie. Ha egyik ponton állítani kell, akkor a másikon is utána kell húzni.

Előzmény: Mrsandor (9678)
Mrsandor Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9678
Sziasztok!
Két hete irogattam ide hozzátok jó néhányan el is láttatok tanácsokkal . Weststen kondenz tárolósról írtam nektek . Képzeljétek felvette a kontaktot Szatmárival két hete hogy nézzenek már nekem olyan beüzemelőt aki rámérne nekem a gépre mert nem emlékszem hogy ez megtörtént a beüzemelesnél . Mert mindenről van papírom a kémenyestől a gázostól de tőle csak számla van 45000,-ft + egy rajz . Értékek semmi. Ma megin csöröktem hogy van szerelő vagy keressek én ! Vagy hívjam fel a westen központot olaszban erre egy óra múlva adott egy szerelő számot Vácról . Nem tudom mire kellene figyelnem ha Szerdán netalán kijön . Attól félek kijön valaki mutat vmi èrtéket /ez azért fel is van rajta tüntetve /de akkor is félek át leszek b..va . Kérdés tehát mire figyeljek?
Varek1 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9677

   "szóval ezeken kívül - a turbós előnye?"

 

 

 Elviekben biztonságosabb és vannak lakások ahová már csak ezt engedik telepíteni

Előzmény: danidoki (9673)
Varek1 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9676

 h az éves karbantartás nem 5e forint,

 

 Azért ki sem jönnek, rá sem néznek !!

Előzmény: danidoki (9668)
t.zsolti Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9675

meg amit nekem ajánlottak azt is tedd hozzá ( total filter ) 3x ezer pénz

Előzmény: danidoki (9672)
KömKel Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9674

A nyitott égésterű kazán a benti levegőt használja el, amit viszont neked pótolnod kell. Természetesen szellőzőnyilással, vagy ablaknyitással teszed ezt, azaz beengeded a kinti hideg levegőt, ami hűti a belteret.

 

A nyitott égésterű kazán hatásfoka 70-75%, a turbósé 90% körül, a kondenzációsé 95-100%. Természetesen függ a hőleadóktól is, mert egy állandóan kapcsolgató kazán hatásfoka sokat romlik.

Meg mondjuk egy szigeteletlen épületben hiába raksz kondenzációst, ha a radiátorok mérete nem lesz növelve, a kondenzációs kazán lényegében csak turbósként fog üzemelni (többnyire) a magas előremenő miatt.

Előzmény: danidoki (9673)
danidoki Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9673

Sztem Kömkel is inkább a kondenzációsra gondolt a 30 %-nál, mert a turbósnál a hatásfok (elviekben!) uakkora, mint a nyílt kéményesnél.

 

Tényleg, ezt már meg akartam kérdezni.  Miben érezhető a zárt égésteren - vagyis a biztonságon és hogy kintről szív levegőt, szóval ezeken kívül - a turbós előnye? Mert számokat illetően hatásfokban nem sokban. 

Előzmény: bksv (9670)
danidoki Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9672

szia Kömkel!

 

"A nyitottról zártra váltás egyébként nem a kazán miatt kerül ennyibe, hanem a kémény+papirok miatt. Tehát kondenzációst kondenzációsra cserélni már "csak" a kazán ára."

 

Igen, én is - no meg a megtérülés miatt - számoltam a 10 évvel, ahogy alább írtam: "Ergo, 10 év múlva lennék nullán, akkor meg mondjuk kéne egy új kazán, ami akkor is lesz min. 100e forint, de igaz, hogy már a többi járulékos költséget (kémény, terv, egyéb anyag, és munkadíj) már nem kéne kifizetnem. Továbbá adottak a biztonsági kérdések ( CO, biztonságosabb működés)."

 

Visszatérve, a szellőzőnyílást azért is gondoltam komolyan, mert majd szeretnék kiegészítő fűtésnek cserépkandallót, no meg szagelszívót. Ezért miatt már mindenképpen kelleni fog a nyílás. A kis kandalló sztem javítja a hőérzetet, szüleimnél már van, s ott nagyon bejött. Mondjuk édesapám ott úgy építette meg a kandallót, hogy a kandalló két szoba határán a falban van, az égéstér ajtó felöli oldala az egyik szobába néz(kiszoba), az égőtér hátsó felére van építve egy kis "kemenceszerűség", ami átmelegedik, s sokáig meleg marad (nagyszoba). A kis kemencés rész is úgy van felépítve, hogy a meleg ne azonnal menjen ki ( oldalt és felül egy kis kovácsoltvas rácson), hanem még keringjen odabenn a "kemencében". 

 

Kicsit off, de Neked. Az üveggyapot egyébként már most érezhetőbb. Ott van hidegebb csak, ahol egy utólagos szoba van, s Ytongból, s könnyűszerkezetes fafödémből épült. Oda is tettem üveggyapotot, de még kap 10 cm-t. Alul sztem itt nincs a padló alatt polisztirol, meg a könnyűfödém is alapvetően rosszabbul szigetel, a nagy házban (ahol a betonfödém van, beton béléstestből), ott van alul is 5 cm (ami ma már kevés) PS van.  

Előzmény: KömKel (9669)
bksv Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9671

"Én azt várnám el, hogy ennyi pénzért mondjuk 15 évig ne kelljen hozzányúlni legalább..."

 

Ezt nem tudod elvárni. Szerintem az már egy jó kazán, amihez ha néha hozzányúlsz, akkor megint sokáig nem kell.

Előzmény: danidoki (9668)
bksv Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9670

"Nyílt égésterűről zártra a csere általában 25-30% körüli megtakaritást hoz."

 

Hát, nem mondom, hogy lehetetlen, de azért nekünk ennél sokkal kisebb mértékű megtakarítás az általános tapasztalatunk. A 30 % az már inkább a kondenzációsra cserélt készülékeknél jellemző.

Előzmény: KömKel (9667)
KömKel Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9669

"Én azt várnám el, hogy ennyi pénzért mondjuk 15 évig ne kelljen hozzányúlni legalább..."

 

Ez szerintem csak hiú ábránd :)

Én 8-10 éves élettartammal számolok ezeknél a készülékeknél, mert kizárt, hogy tartósabbnak gyártanák :/

 

A nyitottról zártra váltás egyébként nem a kazán miatt kerül ennyibe, hanem a kémény+papirok miatt. Tehát kondenzációst kondenzációsra cserélni már "csak" a kazán ára.

Előzmény: danidoki (9668)
danidoki Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9668

Köszi a válaszokat!

 

Idén télen nem akartam nekiállni, sőt, h egyáltalán érdemes-e nekiállni, ezért kérdeztem, mielőtt majdan egyszer cserélnék. Ismerősömnek - bár az eset nyilván nem mérvadó - van kondenzációs kazánja, Bruderus talán (?), de azzal állandóan gond volt. Sokszor leállt, legutóbb meg kilyukadt a hőcserélője (lehet, h előtte is ez volt a gondja, mert eresztett a rendszer...mindegy). Nagyon sokban van neki, elmondása szerint a szerelők igencsak sokat jártak hozzá.

Közeli ismerős meg most szereltetett fel egyet, majd őt is kérdezgetem, mi a tapasztalat. Első elmondása alapján a hőérzete sokkal jobb, mert ugye a hőfok állandó. Ő is kényszerűségből cserélt, mert az előző megnyakkant. 

 

Ugyanakkor biztos vagyok abban, hogy egy jól megcsinált rendszerhez, ami szerencsés szériás kazánokkal lett felszerelve, nem lehet ennyi gond. Azt hallottam, h az éves karbantartás nem 5e forint, de hát a rendszer is összetettebb. Nyilván 4-5-6 év után ezeknek is kezd előjönni a nyűgjük, ha van tapasztalat, ezeket is köszönöm! Én azt várnám el, hogy ennyi pénzért mondjuk 15 évig ne kelljen hozzányúlni legalább...

 

Dani

Előzmény: Varek1 (9666)
KömKel Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9667

Nyílt égésterűről zártra a csere általában 25-30% körüli megtakaritást hoz.

Én addig nem váltanék a helyedben, amig ki nem nyiffan a mostani kazán... old meg annak a helyiségnek a légbevezetését, ahol a kazán van, és kész.

Előzmény: danidoki (9664)
Varek1 Creative Commons License 2012.11.05 0 0 9666

 A kötségek inkább az utánad szóló értékéhez tendálnak. De ha félsz szereltess fel még egy CO mérőt és tartasd rendben a kazánt.

 

Amúgy is ilyenkor egy ilyen fűtéstváltást csináltatni nem célszerű, mivel bármilyen extra szervezésnél is több napig (hétig)    fűtés miatt maradhattok.

 Nincs info a meglévő kazánról, a fogyasztásról (mert az ár még nem az ) a házról, így  a gazdaságosságról lehet úgyan beszélni, de minek.

 Természetesen a jővő mindenképen a zártégésterű és ott is a kondenzációs technika.

Előzmény: danidoki (9664)
Ulna2 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 9665

Nekünk egy Ariston Génius Prémium kazánnal komplett víz  vezeték cserével radiátorok nélkül van a fűtésem edig 800e ft ben. Ebből a kazán maga 260e ft. ez a kazán zárt rendszerü tehát kifelé lélegzik. Tehát nem fogsz abból a pénzből kijönni. Mondjuk lehet, hogy valamivel olcsóbb lenne ha nem vésetném be a falba a csöveket, de nem biztos.

Előzmény: danidoki (9664)
danidoki Creative Commons License 2012.11.04 0 0 9664

Sziasztok Topictársak!

 

Kis házikómon valamelyest javítottam a szigetelésen (födémre üveggyapot, meg az elmaradt lábazati szigetelést pótoltam), s gondoltam, h majd valamikor a fűtésrendszert is korszeráűsíteni kellene. Ha kell!

 

Jelenleg egy nyílt égésterű cirkóm van fenn, ami a legjobban aggaszt az az, hogy a belső levegőnket szívja el, no meg, hogy rossz esetben vissza is áramlik az égéstermék. Ez az az élettani / biztonsági oldala. CO mérőnk és riasztónk van, s szeretnék majd szellőzőket is beépíteni (ha maradok a nyílt égéstérnél [ezt örököltem]. Van a kérdésnek anyagi oldala is, s ennek kapcsán a kérdésem hozzátok.

 

Számolgatok, számolgatok, s egy kondenzációs szett (terv, anyag, munkadíj, egyéb) kb. 600-700e forintra jönne ki, ha a meglévő nyílt égésterű szettemet átalakítanám kondenzációsra (radiátorok nélkül). . A házikó kb. 90nm nagyságú, a fűtésszámlám tavaly (úgy, hogy nem volt leszigetelve a födém szinte semmivel havi 22e forintra jött ki). Vegyük alapul azt, hogy most, idén már van gyerek és tartjuk a nappali 20-21 fokot, éjjel a 19,5-öt (tavaly azért jóval lejjebb voltak az értékek, mert mindketten dolgoztunk, nappal 17,5 fokot tartotta, este 6-tól 11-ig 20 fok, éjjel 19) ugyanakkor a födém most kapott valami már használhatóbb szigetelést). Visszatérve. Ha 20%-os megtakarítást számolok (ezt is feltételesen, mert lapradiátoraim vannak, nyílt égéstérhez tervezve, 2004-es kivitelezéssel), akkor ez mondjuk havi 30e forintos gázszámlával évi 72e forint megtakarítás. Ez viszont kb. 10 év múlva térül meg, de nem tudom, hogy akkor még bírni fogja-e a ma vásárolt kazánom. Ergo, 10 év múlva lennék nullán, akkor meg mondjuk kéne egy új kazán, ami akkor is lesz min. 100e forint, de igaz, hogy már a többi járulékos költséget (kémény, terv, egyéb anyag, és munkadíj) már nem kéne kifizetnem. Továbbá adottak a biztonsági kérdések ( CO, biztonságosabb működés).

 

Nektek mi a véleményetek?

 

Köszönettel,

 

Dani.

 

Kömkel. Padlás már készen van nagyjából, lábazat fel van rakva, de festve/színezve nincs, majd tavasszal. Kösz az ott leírtakat!

Ulna2 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 9663

Na meg azt is meg kell fontolni, hogy ha 2000000ft beleáldozol, akkor lemondasz évi 200.000ft kamatról ami 10 év alatt kamatos kamattal számolva minnimum 1.2mill maximum 3 millió forint. Ha csak a minimum összeggel számolunk akkor is évi 120000ft megtakarítást jelent. Ja és a pénz ott van a bankszámládon, ha szükséges hozzáférhetsz.

Ulna2 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 9662

Sajnos nekem Adott a lakás elrendeződése és nincs szabad helyem. Na meg a pénz se mindegy. Örülök neki, ha betudom felyezni a felújítást. Nem veszem észre, hogy nagyon válság lenne az árakban. Persze próbálok úgy megoldani mindent, hogy a jövőben nagyobb bontások nélkül lehessen fejleszteni. Az iparosok nem hülyék nem adnak olyan tippet amivel saját munkájukat megnehezítik. az biztos, hogy a parapetes fűtés helyett (ami eredetileg volt ) nagy lépés az egyedi központi rendszer. aztán majd meglátjuk.

Előzmény: KömKel (9661)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!