rosszat csak akkor fogsz tudni olvasni, ha lesz az autóról tapasztalat. még csak nagyon kevés fut az utakon, itt a fórumon is csak 2-3 ember jár már vele. majd 3-6 hónap múlva lesznek igazi tapasztalatok, és ha van/lesz valami rossz az autóban, akkor majd azok is előjönnek.
most még az elvakultság / hurráoptimizmus / nullkilóméterescsoda időszaka tart, ekkor még teljesen érthető, hogy nincs negatív tapasztalat. lehet nem is lesz, mert lehet, hogy hosszabb távon is remek a Cee'd.
Bocs Fabris123, de szerintem ez nem igaz, vagy nem ugyan azt a Focust néztük!
Hosszas kinlódás után találtam egy focusos összsúlytáblázatot a neten, eszerint felszereltésgtől és motortól függően a Ford Focus súlya 1226 kg-tól - 1367 kg-ig megy.
Az 1.4 Ceed 1263 kg a benzines kicsit nehezebb a diesel meg több mint 100 kg-val, de az alapkérdés esetében ez a 43 kg (1226-1263)szerintem elhanyagolható!
Ahogy a többi autós fórumon is tapasztaltam sokan vannak itt is akik KIA márkekereskedésben esetleg a KIA Motors Fehérvári úti központjában dolgoznak.Ez nem is lenne baj,de ahogyan te is mondod harcosan védik a mundér becsületét holott ezeknek a fórumoknak épp az az értelme,hogy mindenki elmondhassa a magánvéleményét.Ami pedig itt folyik értékesítési stratégia.
Én nagyon kíváncsi lennék egy-két negatív véleményre is a Cee'd-del kapcsolatban,de mindenki csak védi.(Ezért gondolom úgy,hogy valami itt bűzlik.)Nincs tökéletes autó,de ahhoz,hogy el tudjam dönteni milyen autót veszek,ahhoz szeretném megtudni a negatív dolgokat is róluk. - IST
A Focusál azért azt is vegyétek figyelembe, hogy 70 kilóval nehezebb a Cee'dnél (1270<->1200kg) ami szintén ront a lendületén. Most volt az Autobildben egy 1.4-es alsó közepes teszt (Focus, Astra, Golf) abban ráadásul azt irták, hogy a gyorsulási érték is messze elmarad a gyáritól.
A "vagy"-ot én alapesetben úgy érteném, hogy választható! Miért, a japán márkáknál anno a 3 év, v. 100 ezer km nem választható volt?
Hitel: egyetértek, a földön kell járni!
Felszereltség: számomra hiányzik annyi minden az LX-ből, hogy a kompromisszum nekem inkább az lenne, hogy benzinest választok - bizonyára az 1.4, v. 1.6-os motorokkal is élvezet lenne a vezetés, de nem kell lemondanom számos extráról. S mivel én is 15-20 ezret pakolok egy kocsiba /év, gazdasági előnye különösebben nem lenne a dieselnek, csak km. 8-9 év múlva.
Te a rugalmasabb, nyomatéskosabb motor kényelmét/élvezetét választottad, én az EX felszereltséget választanám.
Én alapvetően egyetértek, magam is ceed-ed rendeltem ügyibár, de azért a tiszta kép kedvéért, ha már annyit emlegetjük a ford 1.4-esét... azért azt nézzük meg, hogy azt a bizonyos lóerőt 5700-on hozza, és ami ennél is drasztikusabb, az a max nyomaték, ami 3500RPM-en rendelkezésedre áll gyári adatok szerint...
No most a cee'd 1.4-ese, leadja a 109pacit 6200-nál, jó, akkor pörgetni kell, de ami súlyos dolog, az a max nyomaték, 137NM 5000RPM!!!-en...
Vagyis, noha a cee'd sportosan vezetve nyilvánvalóan odaver, de ne becsüljük le a ford alapmotorját, mert jól ki van az találva, csak nem annyira pörgetős cucc, pontosítok, míg a cee'd-nél ott a lehetőség, hogy pörgesd, és akkor megy ezerrel, addig a fordnál nincs, nem éri meg pörgetni...
És akkor most abbahagytam a ford védőügyvéd szerepét, és várom a cee'd-emet, igaz az CRDI... :))))
Ha a gyártó maga nem teszi kötelezővé az ezres olajcserét, akkor nem kell cserélni. Gondolj bele, a szervzeknek ez nagy üzlet, de a szervízciklus se véletlenül van kitalálva, legyen az akármilyen olaj is benne gyárilag... mindenesetre meglepne, ha vékony olaj volna a teknőben így kapsiból...
Suzukinál shell volt benne gyárilag, no azt nem szerettük, így hamar ledobduk mindíg, de nem kötelező jelleggel, aki elment vele a szervízciklusig, annak se volt baja, max nem volt olyan virgonc a gép...
Mint írtam, 1.4-es Focus 80 lóval. Nem szoktam száguldozni, de az kevés. Mostani Meganém 90 lovas, 1055kilóra. A következő kocsim ne egy 80 lovas 1.2 tonnás jármű legyen. Inkább egy 1.2 tonnás, de 109 lovas :)
A Rióhoz hasonlóan Ceednél sem tudom egyelőre milyen gyári olaj van benne!
Az biztos a Rió fórumon sokan, sokat polemizáltak az olajokról!Nekem a Kia Lurdyban a Rió 15 ezres olajcserénél Mobil 1 full syntetikus olajat raktak bele, de a paraméterét nem tudom, talán 5W-30??.
Az Autó Óbudánál ahol a Ceedet vettük szó szerint azt mondta a kereskedő hogy "nagyon híg olaj van benne" ezért (is) javasolja az első 1000 km-es cserét.Feltételezem hogy ők (a kereskedés) Castrolt használnak, mert a rendszámtáblán is van egy apró Castrol embléma a kereskedés neve és címe mellett!
Megpróbálom sorban megválaszolni a kérdéseidet, de mivel a Ceed még csak két hetes itt elsősorban csak az első benyomásaimra tudok hagyatkozni.
A Corolla amit a kereskedésben hagytam novemberben volt 3 éves ötajtós, a mostani változattal megegyező. Igazából nem volt az autóval semmi bajom, azért kezdtem el körülnézni mert most egy ugyanilyenre négímilliós ajánlatot kaptam. A Ceed ről annyit írt már fél éve is a sajtó, hogy nem lehetett nem felfigyelni rá. A családomban már van KIA így tudtam, hogy megbízható és keveset fogyaszt. Folyamatosan figyeltem a Ceed ről szóló híreket, amint lehetett kipróbáltam, majd megrendeltem. Az első benyomásaim: Motor: kultúrált nagyon csendes és határozottan jobban megy mint a Corolla. A fogyasztása egy hajszállal kevesebb mint a Corolla volt. (6,6 liter az első 2 ezer kilométerre) 60% város 40% közut. A corolla ugyanilyen összetétel mellett 6,8-as átlagot hozott az utólsó tankolásnál. Váltó: Nagyon hasonló, én nem érzek különbséget. Mindkettő pontosan röviduton jár. Futómű: Szintén nagyon hasonló a karakterük. Talán a Ceed-et egy kicsit nehezebb kihozni a sodrából, annak ellenére, hogy nem érzem keményebbnek. Belső kialakítás: Itt fényévekkel jobb a Ceed. Jobbak az ülések, a műszerfal és más burkolatok anyagai lényegesen jobb minőségűek. A utastér és a csomagtér is nagyobb a Ceed-ben. A kapcsolók mindkettőben precizen és minőség érzetet sugallóan működnek, ebben nem látok különbséget. A Ceed belső tere a minőségi anyagok és a nagyobb hely miatt lényegesen jobb komfortérzetet nyújt. A felszereltsége hasonló 1.4LX, bár a Corollában az audió nem MP3-as és nem vezérelhető a kormányról és a légzsákok is kevesebben voltak. Kormányzás: A ceed kormánya direktebbnek tűnik. Nagyon jól eltalált ez az elektromos szervó. Parkolásnál már már magától tekeredik, nagyobb sebességnél felkeményedik. A bemelegedéi időtartamban én nem észletem különbséget.
Remélem nem hagytam ki semmit, ha igen akkor kérdezz!
Vigyázz a diesel Ceed tesztvezetése a Scenic után csalóka lehet!Azt sikerült kinyomoznom a neten hogy a 2001-es 1.9dci 115 Le ez ugyan annyi mint a Ceed, csak az nem mindegy, hogy a Scenic nyomatéka a nagyobb köbcentis motor miatt 300 Nm! a Ceed pedig 255!A súlyát a 2001-2003 Scenicnek képtelen voltam megtalálni a neten, de mint irod hasonló a Ceedhez!
Összehasonlítanád az előző Corolláddal a Ceed-et? A mostani verziós Corollat cserélted erre a gépre? Érdekelne, hogy milyen volt a két motor, a fogyasztások hogy alkulnak, város/autópálya használat hány %-os, valamint felszereltség, kialakitás (3/4/5ajtós), kapcsológombok, motor melegedési időtertam, stb... Kivancsi vagyok egy Corollás hogy látja a dolgokat.
Andrew31-nek gratula a géphez. Az 1.9-es dci (2001-es gyártású) scenicben 3000-nél 140km/ht mutat az óra. A két autó tömege is pont egyforma. Ezek után kiváncsi leszek milyen lesz a Ceed-et tesztvezetni. :)
Tudom nem vagyunk egyformák, de az alapmodellből nekem az ülésmagasság állitás + manuál klima hiányzik. Ha ezeket beletennék akkor nagyot szakithatnának.
Remélem ezen sorok eljutnak egy KIA kereskedő fülébe is :)))))
OFF Focushoz ON képest jóval olcsóbb. A 3 millás Focus az 1.4-es 3 ajtósra vonatkozik. nézd meg az 1.4-es 5 ajtós Focust, az már jóval drágább. Szerintem itt van a KIA-nak nagy előnye.
március elejére ígérik a gépet, már nagyon várom... :)
Amúgy írod, ezt az 1000-es olajcserét, szerintem itt is felesleges, mint minden típusnál... arról viszont beszámolhatnátok rutinosabb KIA-diesel fogyasztók, hogy milyen olajakat szeret, hogy a későbbiekben tudják a topictársak...
A suzuki benzinmotorjai (ebben van rutinom) pl a castrol 0w40 formula RS olajtól lesznek igazán virgoncak... a váltójukba meg a castrol TAF-X az igazi manna... de hát az más világ... :)
"Ma délelőtt egyébként csak kiváncsiságból megnéztem az olajszintet full volt, de azon nagyon meglepődtem, hogy a szine világosbarna(!!!!!!!) volt.+
Minden olaj alapban világosbarna, sárgásbarna.
A jó minőségű olajok a szennyeződések nagy részét "lebegtetik", nem hagyják leülepedni, stb. Az, hogy mikorra feketedik be, függ az olaj minőségétől (ha még 20e után is sárga, az kaki, mert nem látja el a feladatát), függ a keletkező trutyi mennyiségétől (mennyi úszik benne), stb.
Tehát, minden olaj egy bizonyos km után fekete lesz.
Szó volt arról, hogy drága. Hát nem tudom, de ha a benzinmotorokat nézzük, akkor a változó szelepvezérlés azért nagyon kevés helyen van csak. Hátsó független felfüggesztés szintén. Persze akit az ára érdekel, az tojik a műszaki megoldásokra. Próbáltam más típusok áraihoz hasonlítani, és elég sok típus kihullik a rostán valami miatt. - Ford Focus. 1.4-es 80lovas motor, 165 a vége, ezek szerint az autópálya tempó már majdnem padlógáz. De cserébe katalógus szerint is többet eszik, meg sokkal rosszabbul gyorsul. Az 1.6-os motor talán. Az Ambiente felszereltség hasonló, mint itt az LX, pl. abban sincs távirányító, de van klíma. Lufi viszont alig. az 1.4-es motor 3.6M. Igaz, sokkal több a választható extra, persze az dobja az árat rendesen. - Suzuki SX4 Merevtengely, torziós rugó. Éljen. 270L csomagtér. Éljen. Az 1.5-ös motor nem VVT, ahogy néztem, csak az 1.6-os. Szintén kevesebb a légzsák. Természetesen távirányító itt sincs alapból :) Kisebb a tengelytávja, gondolom a hátsó hely is kisebb. - Skoda Fabia. Árban talán. Viszont ehhez is erősen keresni kell egy normális motort, ahogy a honlapjukról néztem, az akciós modellekre főleg az 1.2-es 60 lovas verzót dobja ki. Ennyit a Lada is tudott. - Megane. Most is az van (9 éves), de ezt a kacsaseggűt nem venném meg. Annyira ronda a segge, hogy féláron se ülnék bele. Amióta az elejét átrajzolták, az se jön be. Belülről még hagyján. Viszont a honlapjukról semmi konkrétumot, egy nyamvadt számadatot sem lehet letölteni. - P. 307 Nagyon nem néztem utána, de nagyjából egy számmal kisebb. - Lacetti. Kívülről tetszik, belülről már nem annyira, de nem vészes. Motorja a számok alapján nem lenne rossz, de a 10L körüli városi fogyasztás soknak tűnik. Azért a KIA féle VVT motor itt is előnyt jelent. Itt az alapban (Star, 3M) van távirányító, viszont nincs klíma, 220e-ért. Oldallégzsák nincs benne, a függönylufi még a listáról is lemaradt. A következő szint az Elite már 3.6M - Fiat Albea. Ez inkább a Dacia ellen van. valami ősöreg motorral. Az utasoldali lufi is feláras. Elektromos első ablak szintén. Ezt a kocsit nem merném idevenni, szerintem már rég Indiában lenne az összesnek a helye. - Fiat Stilo. Miért csak kombi van belőle? Nekem az nem kell. Pedig tényleg megnéztem volna az 5ajtóst :( A Grande Punto kicsi. - Corolla. Ezt megnézem, de szerintem nem egy árkategória. Bár ez annak is a függvénye, hogy milyen felszereltségben mi van benne. - Nissan Almera. Talán szóba jöhet, de ez egy 10éves kifutó típus. - Mazda 3. Méretre nagyon jó lenne az 5 ajtós, de az 1.4-es motor itt is haloványnak tűnik a katalógus alapján. Persze ki tudja. Megnézni megnézem, biztos nem a minőségével lesz kifogásom, legfeljebb az árcédulával :( - Honda Civic. Jól néz ki ez a Star-Trek dizájn, de csak nézegetni. Magamat nem bírnám elképzelni benne. Ráadásul legalább 1M-val drágábbnak néz ki, mint egy hasonló felszereltségű Ceed. - Valamit biztos kihagytam. (Dacia szóba se jöhet)
Szóval meg fogok nézni több más típust is, Bárhol ki lehet fogni egy olyan akciót, ami arra billenti a mérleg nyelvét, de a sima listaárak alapján a KIA a befutó. Mellesleg a KIA-ból is lehetett volna abszolút fapadot csinálni (Légzsák, központi zár, kalaptartó, rádió nélkül), mondjuk 2.5 milláért.
Már jelenlegi tudásom szerint 3-an vagyunk tulajok!!! Feltétlen írj az első benyomásokról bővebben!
Nektek is javasolták az 1000 km-es olajcserét?
Ma délelőtt egyébként csak kiváncsiságból megnéztem az olajszintet full volt, de azon nagyon meglepődtem, hogy a szine világosbarna(!!!!!!!) volt.
A miénk diesel és azért lepődtem meg mert még a "Riós korszakban" beszéltük a többiekkel, hogy azért fekete az olaj mert minden dieselnek fekete - írták nálam a témában járatosabbak amit az égés során keletkező korom okoz - amikor megkérdeztem, hogy miért fekete az olajom 3000 km után! Az biztos a disel Ceedben 600 km után világosbarna és teljesen tiszta.
Várom véleményeteket!
Egyébként én valszeg megcsináltatom az 1000-es olajcserét, bár a Riónál teljesen feleslegesnek tartottam és az én akkori kereskedőm se javasolta, "ha csak nem akarok mindenképpen 30 ezer Ft-tól megszabadulni" idézet tőle!
Egyébként érdekes ez a szervízperiódus egy volt kollégám járt úgy az új Octaviájával, hogy 30 ezernél volt az első szervízperiódus, ő pedig elindult külföldre nyaralni és Olaszországban az autópályán kigyulladt neki az olajlámpa 26 ezer Km-nél!Semmi komoly gond nem volt csak kifogyott belőle az olaj!Na persze ő nem az a reggel nívópálcázó típus.
Ja még egy kérdés hátha tudja valaki korábban már szóba került!
Azt már tudjuk, hogy áprilistól rendelhető bele opciósan a disel részecske szűrő. Most akkor milyen környezetvédelmi rendszer van a kocsiban - azt tudom, hogy euró 4 - eddig bármennyire figyeltem, akkor is amikor párom vitte előttem az autót semmilyen a leghalványabb füstölést sem láttam!
Helyes, hogy ha már benzin, akkor 1.6... az 1.4-ből az LX felszereltség fog menni, aki ennél többet akar, vagyis EX-et, az megveszi az 1.6-os benyásat, mert 100e-vel drágább csak, és sokkla kiegyensúlyozottabb a moci a technikai adatai alapján...
Én is aláírtam, és egy percig nem volt kérdés, hogy EX lesz... innentől pedig nem filóztam 1.4-esen... :) Attól még jó az az alapmoci, én is kiprószáltam, csak mert ha már lehet, akkor miért ne... :)
Ami pedig a márkapresztizst illeti... ökörség... az, hogy a KIA motors hogyan csinálja a marketinget, minősíthető, az, hogy jelenleg nem a legjobb a reklám-fedésük, nyilvánvaló, de ez nem az autót magát minősíti... ismeretlenül pedig ne alkossunk véleményt... beülsz a konkurencia kategóriatárs autóiba, és mindben van valami kivetnivaló... a KIA-ban egy dolog fog hiányozni, az pedig az ülésfűtés, ami az EX-nek sem része ki hazánkban, de ezzel azért meg lehet barátkozni, annyi más extra benne van... szóval jónapot, KIA-fan lettem... ár/értékben a kategóriában nem lehet most megverni... :)