Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Andrew31 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 610
Ha emlékeztek pont ezért tüntettek tavaly anno a motorosok Hősök terén, hogy nekik ugyan annyi vagy több "súlyadót" kell fizetni, mint egy 1,2 tonnás autónak!

Ha jól emlékszem új autó esetén 230 Ft/KW ami az autó idősödésével folyamatosan csökken.Valahol egyszer találtam egy ilyen táblázatot, akkor ki is számoltan, hogy a diesel Rióra egy évra 24 ezr Ft körül lesz a "súlyadó"
b3ci Creative Commons License 2007.01.31 0 0 609

Szerintem a köteleőbiztosításra gondolt, ami nagyobb tétel mint a súly(teljesítmény)adó.

 

???

Előzmény: Andrew31 (607)
b3ci Creative Commons License 2007.01.31 0 0 608

Sziasztok!

 

Tud vki vmi infót arról, hogy február 5 után a regadó változása miatt változik-e e cee'd ára?

Ha igen, milyen mértékben?

Vagy a kia "lenyeli" és kevesebbet lehet majd alkudni?

 

Thnx.

 

Andrew31 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 607
Bocs lehet hogy lemaradtam, de az utolsó infóm nekem még az volt, hogy ez évtől mi is KW után fizetjük a "súlyadót"!

Javítsatok ki ha tévedek!
Előzmény: kiajobb (606)
kiajobb Creative Commons License 2007.01.31 0 0 606
Az adó miatt van a 90LE-s. A motor ugyanaz csak kisebb a tubónyomás ezért nem változó geometriás turbó és mivel a kisebb nyoás miatt nem melegszik annyira a levegő nincs intercooler. Ugyanígy van VW-nél és a franciáknál is.
Németországban azért olcsóbb a kissebbik mert az adó kisebb. Nálunk az adó ugyanannyi ezért nem sokkal lenne olcsóbb a kisebb teljesítményű.
Előzmény: Andrew31 (586)
kiajobb Creative Commons License 2007.01.31 0 0 605
Már nálunk is rendelhető elektromos napfénytető.
Előzmény: MarK (603)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 604
Én láttam olyan német honlapot, ahol "erölködés nélkül" chippeltek egy alapban 110 Le-s 1.5 CRDi Rióból 131 Le-t!

Nagyon tág tűréshatárok között mozognak ezek a motorok!
Persze az ésszerűség szem előtt tartásával!
Csak nehéz olyan tuningot(szakembert) találni, akik tényleg a sotfverhez nyúlnak hozzá a gyár által megadott adatokkal dolgozva tűréshatáron belül!Az ilyen "ISO minősítésű" tuningosok munkáira általában érvényes a gyári gari is.

A legtöbb (olcsó 30-40-50 ezer Ft) tuningbox a motor érzékelőit csapja be és így növel a teljesítményen. A Riós topikban sok szó volt erről.
Előzmény: scenic(725) (594)
MarK Creative Commons License 2007.01.31 0 0 603

A XI. kerületi szalon honlapján találtam napfénytetős Cee'd képet!

http://www.pappas.hu/hu/Kia/aktuelles/neuigkeiten.asp?NewsKey=News126893059

 

Tehát gyártanak ilyet Szlovákiában, csak nálunk nem rendelhető?:(

vlevi Creative Commons License 2007.01.31 0 0 602
Nem nagyon lehet eltérés a váltók között, mert mindkét motorra 6200-as fordulatra írják a max. teljesítményt, és a végsebessségük is közel ugyanannyi. Nyomatékcsúcsa viszont még később van az 1.6-osnak.
Előzmény: Törölt nick (597)
vlevi Creative Commons License 2007.01.31 0 0 601
Nem vonom kétségbe, amit leírtak, főleg ha az 1.6-os motort hamarabb lehet 4. vagy 5. fokozatba rakni.
Előzmény: Gaben. (598)
vlevi Creative Commons License 2007.01.31 0 0 600
Nekem az 1.6-os Megane 4000-es fordulatszámnál már 160-at megy. Persze ez még a nagyonrégi 8 szelepes 90 lovas 1.6-os motor.
Előzmény: scenic(725) (596)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.31 0 0 599
Azt hittem, az 1.6-os "hosszabb váltót" kapott.
Előzmény: Törölt nick (597)
Gaben. Creative Commons License 2007.01.31 0 0 598

Tudom hogy hülyén hangzik de több esetben bizonyított dolog az hogy a nagyobb motorral kevesebbet is fogyaszthat egy bizonyos típus. Mert ugye a nagyobb hengerűrtartalom könyebben boldogul a teherrel. Persze itt most nem hatalmas ccm különbségekkel kapcsolatban említhető ez, de az alsó középkategóriában nem ritkaság.

Előzmény: vlevi (593)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.31 0 0 597

Szerintem ugyanannyit pörög.

Váltó áttételezés miatt.

Előzmény: scenic(725) (596)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.31 0 0 596

Akkor az is elég rövid váltó. Nekem az 1.2-es fócvágen pörgött 4300-4400 körül 130-nál.

 

Az 1.6-os benyás 130-nál vajon mennyit pörög? Erre tud valaki válaszolni ?

Előzmény: Andrew31 (584)
acélördög Creative Commons License 2007.01.31 0 0 595

"...eleve furcsállottam, hogy az 1.6-osra kisebb fogyasztásokat írtak, mint az 1.4-esre..."

 

Ez akár attól is lehet, hogy a kisebb motor nagyobb erölködéssel (magasabb fordulaton) tudja megmozgatni az autót. Nyomatékkal takarékosabban lehet autózni. (Elvben).

Előzmény: vlevi (593)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.31 0 0 594

1.6 90LE választanám, aztán egy chiptuninggal előjön a 115LE :-)

Bár én nem tudom meg mernék-e kockáztatni egy chiptuningot.

Előzmény: Andrew31 (586)
vlevi Creative Commons License 2007.01.31 0 0 593
Nem csak a közvetlen versenytársakat néztem, hanem azokat a kocsikat, amit részemre szóba jöhetnek. A Lacetti fogyasztását pedig a honlapjukról szedtem. Ahol persze eleve furcsállottam, hogy az 1.6-osra kisebb fogyasztásokat írtak, mint az 1.4-esre

lacetti-star-uezemanyag-fogyasztas
lacetti-elite-uezemanyag-fogyasztas
Előzmény: Gaben. (588)
vlevi Creative Commons License 2007.01.31 0 0 592
Ezt alátámasztom. 130 körül nem tűnt fel a motorzaj, de még a téligumi zaja sem.
Előzmény: Andrew31 (584)
KiberLovag Creative Commons License 2007.01.31 0 0 591

Visszakérdeztem "ott"...

 

Na szóval nem mintha az én gépem olyan öreg lenne, de más motivációk is vannak a háttérben, ezeket nem vetném a fórumra... :) Majd talán egy következő tali alkalmával... :)

Előzmény: Gaben. (590)
Gaben. Creative Commons License 2007.01.31 0 0 590

Jó reggelt KL!

 

Csak utánadnéztem :o) merre kóborolsz :o))))

 

Egyébként maximálisan egyetértek a döntéseddel és ha nem 1 éves autóban ülnék akkor szerintem ugyanezt a lépést én is megtenném amire most kend készül.

Egyébként nem szeretnék itt off-olni de feltettem Neked egy kérdést "ott" :o)))

Előzmény: KiberLovag (589)
KiberLovag Creative Commons License 2007.01.31 0 0 589
Áhh jónapot, mit is keres kend ebben a tocsikban? :) No nincs vele bajom, mert igazakat írol, csak meglepett... :p
Előzmény: Gaben. (588)
Gaben. Creative Commons License 2007.01.31 0 0 588

Szia vlevi!

 

Jól teszed hogy összehasonlítod a versenytársakkal a cee'd-et, de vannak dolgok amiket nem értek.

A Skoda Fabia erősen nem ez a méretkategória tehát összehasonlítás szempontjából nem mérvadó, szemben a P307-essel amit Te kikerülsz, de alapvetően sokkal inkább hasonlítható ehhez mint a Fabia.

A Lacetti infoid nem tudom honnan származnak, de erről a 10 literes városi fogyasztásról a fórumozók zöme másként vélekedik.

 

Üdv,

 

Gaben

Előzmény: vlevi (558)
zotty1 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 587
A 115LE-s van butitva.
Előzmény: Andrew31 (586)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 586
Érdekes ez a fejlesztési dolog is!

Azt ugye tudjuk, hogy az 1.6-os CRDi kétféle motorral jön ki - a német honlapon már így is van - 90 és 115 Le-s motorral. Mivel abban egyetérthetünk, hogy a Kia nem gyárt "kétféle" 1.6-os dieselt felmerül a kérdés, hogy hogyan változtatják a teljesítményt?

Softveresen, vagy ami a legegyszerűbb a diselnél hozzányulnak a turbonyomáshoz?

A másik ami szintén csak gondolatjáték és teljesen hipotetikus részemről, a 115 Le- "nyomják le", vagy a 90 Le-t "huzzák fel"?

A "két motor" teljesítménye a német ( http://www.kia4u.de/modelle/ceed/index.php)
honlap szerint a következő:

1.6 CRDI (115) 115 Le 255 Nm
1.6 CRDi (90) 90 Le 235 Nm

Ahogy látom a honlapjukon egyébként a németeknél most hétvégén lesz a nyilt hétvége! :)
Előzmény: scenic(725) (581)
KiberLovag Creative Commons License 2007.01.31 0 0 585

Nos erre még várni kell, amíg lecseng a 0km-es alig van még az utakon korszak... komolyabb tapasztalatok pár hónap múlva várhatóak... addig meg annyit tehetsz, hogy elmész egy szalonba és kipróbálod magad, megnézed, tesztvezeted, meg ilyenek... akkor saját magadnak lehetnek legalább első benyomásai, mert tapasztalatnak ezt még nyilván nem lehet nevezni... :)

 

Üdv:

KL

:)

Előzmény: istynet1 (578)
Andrew31 Creative Commons License 2007.01.31 0 0 584
Valamelyik tesztben olvastam az 1.4 benzinesről, ott azt írta az újságíró - ha jól emlékszem - hogy 4000-nél pont 130-al megy, de ott sem nem üvölt még hanem kulturált a járása.
Előzmény: scenic(725) (582)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.31 0 0 583
Megértelek, nekem 1075 kg-os autóm volt 64LE-vel :-)
Előzmény: vlevi (570)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.31 0 0 582

Corolla milyen felszereltségű volt? Abban is 1.4-es motor volt?

Hangról mesélj még az utastérben. Hol kezd el hangos lenni a motor?

5. sebesség érdekel, hogy pl. (4000 fordulat =) 140km/h felett?

Előzmény: ceedlesz (568)
scenic(725) Creative Commons License 2007.01.31 0 0 581

Szia

 

Nem jó adatokat néztél. De kisegitelek. 2001-es Megane1/Scenic1 ráncfelvarrtról van szó.

Ez az 1.9-es DCI 102LE-t és 200Nm körüli nyomatékot tudott. Azóta sokat fejlesztettek a dízeleken.

1365kg az autó önsúlys. Ha összefutok egy dizel Ceed-del majd beszámolok róla :)

Előzmény: Andrew31 (567)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!