A helyzetjelző kapcsolója az új, az tuti jó, a tompított kapcsolója az kérdőjeles... Első körben egy kép lenne a leg célszerűbb a helyzetjelző/tompított kapcsoló környékéről, hogy ott mi hogy néz ki. (eredeti állapot ismeretének a hiányában) De remélem tud majd valaki valamit mondani rá(akár képpel).
A vezérműláncgarnitúra kb. 5000, olajteknőtömítés 800, főtengelyszimmering 500, vezérműdeklitömítés 250, szelepdekli tömítés 350 Ft körül van. Kb ennyi anyag kell hozzá +olaj, olajszűrő, ha olajat is cserélsz. A munkadíj szerelő függő.
Vagyunk itt egy páran akik otthon, sajátkezűleg cseréljük. De ha még nem csináltál egyedül nem kezdj hozzá, mert a kerekeket jelölésre kell tenni. Ha elrakod szedheted szét újra.
Attól, hogy csörög nyugodtan autózhatsz még akár 40 ezer km-t is. A zajon kívül semmi baj nincs vele, esetleg ha már nagyon csörög, akkor többet fogyaszthat 2 decivel. Ezek saját tapasztalatok:)
Mindenképpen a biztitáblán lesz a bibi. Ha kötözgetést találtál, annak vélhetően az lehet az oka, hogy tönkrement egy relé, és csere hiányában a vezérlését kötötték a kimenetére (nagy árammal terhelve a kapcsolókat). Ha a kapcsolók beégtek, az is okozhat meglepetést.
Vissza kellene állítani az eredezi állapotot, egy új relével. Hátha van valakinek kapcsolási rajza!
Nekem a vezérműlánc,hosszbordás szíj,motor olaj(castrol),olajszürő,levegő szürő cseréje 35000ft volt a szerelőmnél.szerintem korrekt ár pesten.Nem biztos,hogy megéri otthon ezzel fáradozni.
Én is megpróbálok elmenni a találkozóra.(elnézést ez nem pont ide tartozik)
Lenne egy pár furcsaság egy Felicián ami válaszra vár. Én már feladtam. Tünet: gyújtás bekapcs, belül nincs áram. Irányjelző működik, de se fűtőmotor, se ablaktörlő, se szivargyújtó, se hátsó ablakfűtés, se belső világítás + a tompítottat ha fel akarom kapcsolni klattyog a biztitáblán a relé, de fel nem kapcsol a tompított(izzó jó). A helyzetjelző és tompított kapcsolójánál van egy relé, amin látni utólagos kötözgetéseket. Itt kell lennie relének? Ha igen a bekötéséről tudunk valamit? A biztitáblán esetleg tudja valaki, hogy melyik relé mihez tartozik? Nagyon sokat segítenétek! Köszi szépen előre is!
Köszönöm a válaszokat.Most is meghallgattuk,a szomszéddal ahogy hazaértem.Szerintünk is vezérműlánc hangját hallani.Mennyibe kerülhet egy csere?Esetleg mit kell még cserélni ilyenkor ha már szét van szedve a motor?Különleges szerelést igényel?Leirnátok,a sorrendet?Ha nem is fognák hozzá, legalább volna róla fogalmam.Meddig lehet autózni így?Előre is köszönöm!ÜDV
Ezt adjátok össze.Lementem a verdához,kinyitom,tenném a kulcsot a helyére és lenézek.Erre mi van ott?A visszapillantótükör.Az éjszaka gondolt egyet és leesett.Nem nagy gond csak egy kicsit furcsa.
Szia!A leggyakrabban a vezérműlánc szokott eféle hangot adni, mikor már elvan nyúlva.Hidegen még nem olyan zajos, csak mikor bemelegszik az autó, és főleg alapjáraton hallani nagyon.Erről meg lehet győzödni úgy is,hogy ki csavarod a gyertyákat, és be teszed sebességbe az autót, és az ékszijtárcsát finoman ide-oda forgatod. Ha holtjátékot érzel,akkor valószinű,hogy a vezérműlánc van elnyúlva. Ha cserélni kell,akkor várd meg az olajcserét,mert a lánc csere elött az olajat,sőt még az olajteknőt is le kell szerelni.
Fojtószelephez nem hiszem, hogy köze lenne, mert akkor benzinüzemben is leállna. Nekem is ezt mondták elsőnek, de a beszerelés előtt is ki lett pucolva, egyik héten megint kipucoltam, de az eredmény ugyanaz. Benzinüzemben tökéletes, gázüzemben meg leáll :(
Igen, nekem ugyanez a bajom a kocsival. Kis gázadásra nagyon érzékeny, ha pl araszolok 1300-1400 fordulatnál, és hirtelen kupplungot nyomok és leveszem a lábam a gázról, akkor egyszerűen leáll.
Már kaptam itt tanácsot a kedves márkatársaktól, hogy fojtószelepet kéne tisztítani. Ezt is a nyáron fogom megejteni, mert kell hozzá vennem egy olyan fekete műanyag takarót, amit a fojtószelepet takarja, mert az enyémnek az egyik lába már nagyon be van repedezve, és félek hogy le is törik. A gáz porlasztó miatt ugye magasabbra került, és a barom aki ráerőszakolta semmi alátét nélkül azt a műanyagot.
Köszi, hogy írtál erről a nyomásszabályzóról, de úgy döntöttem mégsem nyúlok hozzá, mert így ahogy van autópályán elég jól halad. Majd a nyáron úgyis viszem szerelőhöz a már említett dolgok miatt, majd akkor lesz egy gázszűrő csere is, meg megmondom neki hogy leáll a motor.
Nekem ennél tovább megy, a 70 és a 90 között, félnél kicsit feljebb tehát úgy 82 fok körül áll meg, és teljes fűtésnél el lehet pusztulni :D
Nem tudom, az is lehet, hogy az órád nem mutat rendeset. Én minden esetre a nyáron ki fogom cserélni a termosztát belsejét, a betétet (mert ezt a lengyelnél lehet), állítólag 1500 forint.
A gázkapcsolóm szinte ugyanaz, csak kicsit még jobban téglalap alakú, tehát inkább szélesebb. BRC írás van rajta, az a lámpa, ami világít (piros benzinnél, mikor kapcsolna akkor narancssárga, és zöld gázüzemben), és alatta 4 zöld égő amik az üzemanyagszintet jelzik, de ez nekem nem működik, mert hibás a tankban az óra. Majd azt is kicserélem valamikor...
Úgyis lesznek még ott azon a környéken munkák :D a betöltőnyílás a hátsó vonószem mögött van (idióta aki odatette), minden egyes tankolásnál hallgatom: "hú de qrva jó helyen van!" A lökhárítóba szeretném helyezni.
Sajnos nem ennyire fekete-fehér a dolog. Tegnap mikor állítottam, nem volt teljesen hideg a motor, így nem produkálta a jelenséget. Ma reggel persze megint leállt többször is.
Szinte ugyanaz a hibajelenség mint nálad. Kisebb gázadásokra a legérzékenyebb, meg talán az alacsony fordulatokra (?)
És nekem is csak városban áll le :(
Lehet meg kéne próbálni hogy nagyobb gázfröccsöket adni városban araszolva, meg szétforgatni lámpától lámpáig :)
A reduktor nálam Atiker gyártmányú, egy spiáterből készült henger.
Szóval annak a közepén van egy 4-es imbusszal állítható csavar. Óramutató járásával ellentétesen csavarva növeli a nyomást.
A szerelő azt mondta, nyáron 10-12 bar a nyomás de ilyenkor télen lemehet akár 3 bar-ra is, ezért lehet rajta manuálisan állítani.
Csak ésszel kell tekergetni, mert a MAP szenzornak is van bizonyos működési tartománya. Szóval először csak fél fordulatot.
Ja és a csavar bronzból van, nem szabad elnyalatni, mert nem cserélhető, csak a komplett egység (50ezer körüli áron)
Nem tudom, hogy mennyire dús a keverék. A szerelőm anno kérdezte, hogy legfőképpen mire használom az autót, milyen fordulatokon, mert akkor úgy állítja be. Mondtam neki, hogy 80-90%-ban csak autópályán használom, úgy 3000 fordulat körül. Nos ez mit jelent nem tudom :-)
A szűrő nem lett cserélve, a szerelő tavaly levegőpisztollyal kifújta, azt mondta most jó.
Hello. Na a felso kép a termosztat csere ota eddig megy fel a víz. Tokéletesen fujja a forro levegot,gondolom az ora nem mutatt rendesen. Nagyon gyorsan eléri ezt a hofokot! Masik kép a gázrendszer kapcsoloja,valoszinuleg ugyan ez van neked is!
Tisztelt Fórumozók!Segitségeteket szeretném kérni ujból !A Felim motorházába hajolva,halk pici zörej vagy csörgés féle ,pici kopogásos hangot hallani.Szerintetek mi lehet?Vezérműlánc,v.szelephiba?Mennyibe kerülhet a javítása? A hét végén terveztem az esedékes olajcserét (o.szűrőt, L.szűrőt,és gyertya )megejteni.Várjak esetleg ezekkel míg a hiba föl nincs derítve?Az autó 1999 LXI1.3 50KW 128000km .Előre is köszi a segítséget!ÜDV.
A gázüzemre tervezett gyertyák bírják a legkevesebb ideig,de még így is 30000 km a csereintervallumuk.Felesleges 15000 km-ként cserélni.Persze ha van rá pénz akkor lehet.
Hőmérséklethez nem szólok hozzá, mert mindenki elmondott már mindent, de fényezés ügyben támpont lehet a tapasztalatom.
Lakatolás után keresgéltem fényezőt, januárban, és az alábbi árakat találtam:
sárvédők, oldalsó elemek, lökhárítók fényezése 20-25 ezer közt van/db, a két nagy felület (géptető és tető) 25-30 ezer közt.
Ebben benne van a teljes előkészítés, csiszolás, glettelés, alapozás, fújás (anyaggal együtt), viszont nincs benne szerelés, (ha mondjuk lámpákat vagy egyéb alkatrészeket kel leszerelni a fújáshoz), vagy alvázvédelem (ha olyan elemről van szó).
Általában ha lehet leszedik az alkatrészeket, és külön fújják, nem bajlódnak a maszkolással.
Ha kis dolgokat kell fújni, akkor alku kérdése, hogy mennyi. Nekem homlokfalat is kellett, és arra is kért 22 ezret viszont ebbe belefért még a doblemez motortér felőli fújása, hűtőrács kerete és a két szemöldök léc (a fényszóró alatt).
Kb mindenhol ilyen árakra lehet számítani.
Három cégtől kaptam árajánlatot ugyanarra a melóra, és mindhárom közel azonos árat mondott (120-130 ezer között)