Elnézést a két n-ért! Azért nyitom a topikot, mert rövid tevékenysége alapján - szerintem - leszögezhetjük: az államtitkár asszony sok vidám percet fog szerezni nekünk az elkövetkezendő 1-2 évben. Tovább nem sajnos.
Nézegette már valaki az OH honlapján a belső értékeléshez kapcsolódó oldalakat? Illetve azok hiányát, mert ugyan Petróczy szerint már 2.-a óta elérhetőek a kérdőívek, de én valahogy nem tudom rábírni a főnök oldalát, hogy lássak bármit is, ami önértékeléssel, és kérdőívvel kapcsolatos.
Igen, validálta a mesterjelszót és a kirt is.
Véleményem szerint csak azokat a kollégákat engedi a rendszer önértékelni, akiket kijelöltek idén tanfelügyeleti ellenőrzésre, viszont nekünk nincs ilyen, csak egy minősítősünk van, akit meg pont a minősítés előtt kellene, de legalábbis jó lenne önértékelni. Faxom már az egészbe.
A leírás szerint ez csak választható. Ugyanakkor az érintett létszám 400 ezer fő diák és 8 ezer fő pedagógus. Balog Zoltán adta ki. A hatásvizsgálat (szintén a letölthető fájlban) Sipos úr műve, szerinte ez nem kerül plusz pénzbe.
Én mostanában egész jól elvoltam a Viktorral, látva, hogy migránsügyben ő ez egyetlen komolyan vehető államférfi Európában. Azt is csak remélem, hogy a PÖCS-hoz is kevés köze van (mondjuk annyi, hogy még nem rúgta ki azt a porhanyós gerincű czunyinét).
De ha ez a hír igaz, akkor Orbán nem zsebputyin, hanem egy groteszk Ceausescu utánzat.
"Szerencsére a mellékelt hatásvizsgálat nem állapított meg egyenlegrontó hatást, tehát hiába érint a 18 éves korig tartó focioktatás 400 ezer gyereket és 8000 tanárt, külön nem kellene költeni a tervezet megvalósítására, mint például a pedagógusok továbbképzése, az infrastruktúra vagy az eszközök."
Ez külön élmény!
Szóval minden iskola rendelkezik megfelelő tornateremmel, ahol focizhatnak?
Gondolom ezért javasolták a fideszfanok, hogy lehet futni az iskola körül is, stb.
Most majd minden egyéb sportág kiszorul a teremből, elvégre az iskolák többsége max 2 órányi tornateremmel rendelkezik.
Az 5 órából a másik 3 az már kikerül, elvégre a foci szent és érinthetetlen mert "Ő" megmondta.
Egy második szomszédban lakó kolléga mesélte, hogy iskolájukban (vendéglátós) a szakácstanulók abból főznek, amit éppen tudnak hozni otthonról. No, az az iskola már NGM (Mondjuk ez szeptember végi helyzet volt, azóta nem került szóba.) Van oktatótermük, amit bezárattak, mert életveszélyes állapotban van.
Van ám szopás a köbön ott is... Nem akarok történeteket írni, mert 5 perc alatt be lehet lőni a helyet, de a kora kádári rendszerben voltak hasonló elmebeteg dolgok.:-)
Nem tudom, mi a jó megoldás, mi maradtunk a Klebelsbergben, csak remélni merem, hogy az NGM-ben jobb lesz a többieknek, hogy valami életközelibb fenntartás lesz.
"A sajtótájékoztató előtt tartott programozási bemutató órával kapcsolatban úgy fogalmazott: látszik, hogy van az a korosztály és van az a módszertan, amellyel játékosan, okosan nagyon hasznos és tudatos lépéseket lehet tenni a digitális kompetenciák megerősítésére."
Jajjjjj. Ez mekkora baromság. Nézzük már meg, hogy kik voltak a diákok... Az nem egy találomra kiválasztott osztály volt.
"Ne menjünk el szó nélkül" amellett, hogy az OECD-mérések alapján a magyar gyerekeknek szükségük van fejlesztésre a digitális kompetenciák terén, ezért ennek nem csak a köznevelésben, hanem a pedagógusképzésben és -továbbképzésben is hangsúlyos szerep kell, hogy jusson."
B.... m... és felismerte! Húúúú.
"Czunyiné Bertalan Judit kifejtette: a digitális szakadékot - amely az informatikai eszközök és tudás, valamint a rendelkezésre álló lehetőségek között van - "módszeresen, tudatosan" fel lehet számolni a köznevelés intézményrendszerében"
Ha jól emlékszem, a KLIK-et is azért hozták létre, hogy megszűnjön a szakadék a különböző iskolák között.
Jelentem, sikerült! Már csak a digitális szakadék a probléma. Előbb-utóbb mindenki és minden ezen az oldalon lesz. Ezzel már észre sem vesszük a szakadékot.
Nagyon tudnám értékelni, ha a kormányzat olyan hozzáállással intézné ezt, mint a labdarugás fellendtését. Nyomatná az oktatási infrastruktúrába a pénzt, no és a "tanár akadémiákba".
Az se lenne kidobottabb pénz, mint a fociakadémiáké!
Az infrastruktúráról meg annyit, ha jó lenne, akkor a PISA teszten legalább el tudták volna kezdeni a NET.es feladatot.
Mondjuk az is baromság volt, hogy a művészeti szakközepekben is a fenti óraszámok voltak, de nem taníthattak második nyelvet...
Ki fogja tanítani? Hát majd azt mondják, hogy lesz fél év fizika, lesz fél év kémia, stb. Nem természettudomány lesz, hanem a fenti 4 tárgy. A változás: egy jegyet kapnak.
Nem. Az a hírmorzsa van, hogy a szakgimnáziumokban bevezetik a természettudomány tantárgyat. 2 óra/hét, amiben benne van a fizika, kémia, földrajz, kémia tővel-heggyel. Erre hogy lesz tanár?
"Itt van például, aki szerintem az egyik legtehetségesebb politikus, nemcsak a nők között, hanem általában. És akiből cserebogár is lehet akár. Aki az oktatási ügyeket viszi. De ha most azt mondaná, hogy úgy érzi, képes a miniszteri feladatok ellátására, azt mondanám neki, hogy még korai, még ne vállalja. Szerintem is alkalmas, de várjunk vele."