ez a fabringa viszont nagyon bejön :-)ez meg egy közlejkedő forgalmi akadály, némi tákolással. Hasonló gyári szinezésű motrbicajt anno láttam egy motorkatalógusban csak az nem rat stile ban volt készítve.
ezt szeretném elrettentő példának felhozni. Ez nagyon nem tetszik, még egy lovaskocsi is elegánsabb nála, viszont a mad maxban csont nélkül lehetne szerepeltetni:-)
úgy néz ki a dolog hogy a buxát kímélendő az egész hajtáslánc hossszában lesz beépítve módosítatlanul. Azaz marad a motor részben megdöntve, így a hengerfej ki fog lógni egy oldalra. Ez szvsz. elég hülye megoldás de láttunk már aszimetrikus építést a 236 os hozzászólásban ott az akuval volt kiegyensúlyozva. Lehetséges, hogy én is így fogom kiegyensúlyozni. Ha kikerül ősszel a donorból a hajtáslánc igazából akkor tudom meg mennyi az annyi így most nem is nagyon rajzolgatok mert lehet hogy dobhatnám ki az egészet. Esetleg egy oldalirányú eltolással lehetne valamit hozni az egyensúlynak, ez akkor lehet még indokolt is hogyha hátra valami bazi széles kerék fog kekerülni.
Valamint még azon is agyalok hogy vajon mit bír a lánc? hogy fog elviselni pár brutális gyorsulást? (Az rendben van hogy a hajabusa 160 lovas de nem 400Kg tehát nálam több energiát kell áttvinnie ugyanolyan meglódításhoz) nem járnék-e jobban ha mindjárt 2 futna egymás mellett? merft ha 1 lesz és alulméretezett akkor az secc perc alatt megnyúlik és mehetek másikért tartaléknak. Akkor már lehet hogy jobban járnék ha mindjárt 2 lenne? Ez viszont a hajtáslánc veszteségét növeli. Fingom sincs hogy mi lenne a jó.
Meg ugye jól elvagyok itt magamnak, nem sok ilyen marha van mint én aki motort épít, azok nagy része meg talán nem is netezik.
eredetileg kombinált fékre gondoltam ami az elejét és a hátulját együtt fékezné de nem tudom hogy oldjam meg a fékerőelosztást, anno a daciankon volt ilyen karos fékerőszabályzó a hátsó futóműre ami a terhelés fügvényében változtatott. viszont nem nagyon szeretném teleaggatni mindenféle extra cuccokkal. A nyers erőt kell sugározza a gép. Ha meg merevhátsós lesz akkor meg hiába is akarnám. Van még egy ok:-) ha kombinált fék van akkor nem lehet hatékonyan gumit füstölni:-D
úgyhogy kb. nem kombinált lesz. ha csak meg nem győz valaki.
Az autó főfékhengere négy munkahengerhez van és kb 2 tonnához, motorokban viszont dupla tárcsa elöl két munkahengerhez amiben lehet akár 12 dugattyú is.
A fenékszelep a főfékhengerben van a kuplunghoz nem kell mert az mindig vissza áll alapra.
Jó az rendben van csak a motrbicaj föfékhengere élég(mentudom hány köbcentis) köbtartalmú-e ahhoz hogy velebírjon egy autó féknyereggel(legalább 50mmes a dugattyúja) mit ajánlasz? neked több tapasztalatod van mi az a fenéxelep?
Szerintem a fék inkább súj függő az autód teljes terheléssel utánfutóval kéri azokat a nagy fékeket. A főfékhenger és a kuplung henger között van egy fenékszelepnyi külömbség:)
azon gondolkodám hogy az első féket hogy oldjam meg, mert nem tudom nem lesz -e kevés ha egy motorbicaj főfékhengerét teszem rá, mert kb. az autófék több folyadékot kér.(nagyobbak a dugattyúi) Vagy lehetne bowdennal meghúzni egy áttalakított dobrékes munkahangert, vagy skoda kuplungmunkahengert, vagy főkuplungmunkahengert.
azt hiszem ezt kihagyom, mert az egészet csinállni kéne ami nem lenne low cost megoldás, és félek hogy nehezebb-nagyobb lenne mint egy hagyományos váltó.
Azt hiszem jelen esetben a legtöbb fektetőhatást a lendkerék okozza lévén az egyik legnagyobb tömegű és áttmérőjű alkatrész, ennek kéne szembeforgatni valami hasonlót. hogy üssék egymást(persze közel kéne legyenek mert külömben megpróbállnák elfordítani-téríteni oldalirányba a gépet(asszem).
kb. befigyel egy lendkerékkönnyítés, oszt meglátjuk.
A kért oldaltól függetlenül arról is szó volt köztünk, hogy a menetirányban álló főtengely és a kardántengely tehetetlenségi nyomatékát össze lehet úgy hangolni, hogy gázadáskor ne rántson félre a motor. Az egyetlen gond csak az, hogy az összehangolás a szembe forgó alkatrészek fordulatszámarányától is függ, ezért azt csak a fordulatszámarány megtartásával lehet megőrizni. Minderre azt válaszoltad, hogy a sebességváltóról nem akarsz lemondani.
Erre a problémára szerintem megoldás lehetne egy kellően erős agyváltó. A kérdés csak az, hogy az agyváltó erősségének van-e műszaki korlátja.
Elkezdtem a kínlódást autocadben. egyelőre ez egy hosszmotoros séma. a piros a motor, zöld a váltó+difi+harang. a difi kihajtása alul az a keresztben elhelyezett henger. A motort is egyelőre megdöntve hagytam.
10cm-t meg kellett a motort és a váltót emelnem, mert ha a kerekek tengelyvonala és a motor váltó tengelyvonala egy magasságban lettek volna kb. leérne a kuplungharang. az a gond hogy nincsenek egyelőre valódi méreteim, csak azok amiket a múltkor gyorsan leméregettem.
Nemzetközi Trike és motoros találkozó Rédén augusztus 5-7 között. Itt előfordul rendszerint a Mo.-i épített trikeosok többsége is. Remélhetőleg jó lesz az idő :))
Hát túl bonyolítod szerintem:) elég a szorítás is, a hondánál azok a recék azért vannak, hogy a körmös kulcsal lehessen fordítani mert ugye azt is kellene...........
Valami ilyesmire gondoltam: alul a fixálócsavarnak lenne több lyuk fúrva, esetleg párhuzamosan 2 sorban lehetnének a lyukak, hogy kisebb legyen az osztás vagy erőssebb legyen (2 csavar együtt). Most megint túlbonyolítottam?
Elég lenne csak egy szorító az excenter fixálására (kb. 60mm es áttmérőnél) a rajz szerinti módszerrel? Szintén a rajzról látszik hogy az excenternek van egy fogazott pereme. arra gondoltam hogy ha a lengővilla elejénél lenne az excenter akkor lehetne gumiba ágyazni az egészet (teherautó belsőgumiból levágva), de akkor tutira elfordulna a rezgésektől.
<a href="http://totalcar.index.hu/totalbike/esztergany/anima/index.php3?page=3" target="_blank">ez úgy megtetszett</a> mert elegáns, diszkrét és a belsejét csak találgattam. többféle megoldás eszsembe jutott, de megint megérte kérdezni mert egyszerűbbet mutattál mint amin agyaltam. Igaz ugyan hogy ha a gólyalábat egyben akarom felhasznállni akkor muszály lesz a lengőkar tengelyét excenterezni a betett rajzodon zseniálisan egyszerű a fixálás, és ez jó :-) megint csak köszi, lesz rá sör!
Egy egyszerü excenteres dolog a bordás szíj feszítő eggyas autó típusokon, vagy gondolj egy egyszerü bilincsre (jawwa trafótartó)ráhegesztve a lengővilla hátuljára amiben lehet forgatni egy excenteresre esztergált csapágy házat:))) persze ez az elmélet ezt az elméleti dolgot megerősítve kicsit átdolgozva müködhetne is.