Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Én sajnos nem vagyok ennyire tudományos szakember, a saját házam (nem ez, amiről szó van) fűtéséből kiindulva tudok csak viszonyítani, ami mind méretben, mint korban hasonló a szüleiméhez, csak nekem egy 20 éves Fég kazánom van, és nincs a pincém szigetelve. 3-4 óra alatt 24 fok lesz benn. (Hogy az mibe kerül nekem, most mellékes.) Ehhez képest a másik házban 2 hét alatt nem tudtuk átlépni a 22-őt, pedig új kazán+új csövek+pinceszigetelés is van. Józan paraszti ésszel a másik házban gyorsabban, gazdaságosabban kellene melegebbnek lennie.
Mindegy melyik kép az.. Ha szembe állsz a kazánnal, a jobb szélső cső a visszatérő. Azon van a szűrő.. De ha ez régi probléma, akkor az előttem szólónak lehet igaza. :( az gáz.. Hőcserélő volt a régi rendszeren? Lehet, h nem diffúzió zárt cső van és az nem jó. Nem mehet régi csövekre a kazánvíz..
Azt kéne elérned, hogy minden kör egyformán melegedjen. Lehet, valahol dugulás van, vagy az az egy kör, aminek a visszatérője is meleg, annak annyival kisebb az ellenálása, hogy a hülye víz csak arra akar menni...
én megjelölném az osztószelepen, hogy most hogy áll, s elzárnám mindet, kivéve egyet, mikor megy a keringtetés. Ha valahol levegő van benne, azt így kinyomja. Aztán egy másikat nyitnék csak meg, s így tovább.
aztán visszaállítanám a szelepet az eredeti állapotba, s ahhoz képest a most meleget kicsit elzárnám, a most hidegeket meg kicsit jobban megnyitnám...
mondom, a cél az lenne, hogy egyszerre melegedjenek át a visszatérők...
mert most ugye a víz nagy része egy körben fordul meg, s meleg lesz a visszatérő, lekapcsol a kazán...
Persze még az is lehet, hogy valahol van egy padlófűtésvédelmed, ami nem engedi a kurvameleg 60 fokos vizet a padlókörökbe...
Az úgy nem jó. Közvetlen a padlóban lévő csövek alatt kell lenni a szigetelésnek ,különben egy hatalmas beton tömböt kell átmelegítenie, ami ráadásul, ahogy leírtad ,elvileg még ki is visz egy csomó hőt. Lábazat van szigetelve?
Najó, tisztázzunk végre pár dolgot, mert ez igy már kurva nagy káosz...
1. A padlóba előremenő NEM LEHET magasabb 40 foknál, ha fene fenét eszik, akkor SEM!
2. Egy rendesen méretezett padlófűtés kerámiaburkolatnál 80 W/m2-t tud leadni, padlófűtéshez VALÓ parkettával 40 W-ot. Ha nem speciálisan padlófűtéshez való a parketta, akkor még kevesebbet. Szőnyegpadló pláne kevesebbet.
3. A bútorozottság miatt a betekert felület 80%-át szoktuk hasznosnak számolni a fűtés szempontjából.
4. Padlófűtés alatt minimum 8 cm hőszigetelésnek KELL lennie ehhez a hőleadási értékhez.
5. Ha mindezek teljesültek, akkor is a falaknak/födémnek minimum közepesen szigeteltnek kell lennie ahhoz, hogy CSAK padlófűtéssel kifűthető legyen egy családi ház.
Egy szigeteletlen épület NEM fűthető ki csak padlófűtéssel, akármit variál rajta az ember. Emiatt van az a tévhit, hogy a padlófűtés rossz, és nem alkalmas fűtésre.
Nekem 8 cm hőszigetelés van a padlófűtés alatt, a falakon 8 és 16 cm hőszigetelés, a födémen 20 cm. És igy SEM elég az 50 m2 nyitott fedélszékes (220 légm3) nappali hőigényének fedezésére a padlófűtés.
Tehát ha normál belmagasságú térrel számolok, akkor 220/2.7=81 m2 lenne az a helyiségméret, amit 50 m2-nyi betekert padlófűtéssel nem tudok kifűteni kb -5 alatt, ott már kell a falfűtés rásegitése is.
De nézzük a másik helyiséget: dolgozószoba. 18 m2, normál belmagasság, födémen 20 cm, falakon 8 cm, padló alatt 8 cm hőszigetelés. A hőveszteség 1000 W, ami 1000/80=12,5 m2 becsövezését jelentené greslap esetén, és 25 m2-t parkettánál.
25-öt kellene becsövezni a 18 m2-ből...
Ha ez egy meglévő, régi épület, sajnos elképzelhetetlennek tartom, hogy kiszámolták volna a hőigényeket rendesen :/
Csak feltételezem, hogy át lett mosva, nem voltam jelen ennél a munkafázisnál, de nem tudom elképzelni, hogy úgy cseréltek csöveket, osztókat, meg mindent, hogy nem mosták volna át.
A házat úgy vettük (ill. a szüleim), hogy előtte már nem lakták egy ideje, a régi kazánokat be se üzemelték, az első két gázszerelő aki kijött, rögtön teljes felújítást szavazott meg, pusztán a kazánok és csőlabirintus látképei alapján, és szüleim meg gyorsan elszaladtak megvenni egy "akciós" kazánt. Innét próbálom felvenni a fonalat. Egy idősebb szomszéd szerint az előző tulaj, egy idős bácsi gyakran panaszkodott hogy fázik, de ebből messzemenő következtetést nem mernék levonni.
A kázán működik, kézi melegvíz tökéletes, és az induló ágon mindenütt kifejezetten melegek a padló alá befutó csövek. Ami visszajön, vagy langyos, vagy semmilyen. A kazán felfűti a vizet kb. 1-2 perc alatt, majd hagyja kihűlni 30 fokig. Utána újra. De hogy ez miért nem tud 22 foknál többet kiadni magából? Egy rejtély. A parketta + szőnyeg kombináció visszafoghatja ennyire? (de akkor se értem, miért nem meleg a visszatérő cső.)
Kedden jön a szakszervíz. 3 dolog fognak beszerelni, nem tudom, mit, nem tudom hová, 150e pénzért. Esküdöznek, hogy utána jó lesz. Szketpikus vagyok.
Átmosással, (vegyszeres) magasnyojmású géppel igen nagy hatásfok növekedést lehet elérni az tény, az iszap és a vízkő nagyon lényegesen ront a hatásfokán, akár az új rendszereknek is....
Ajánlanám figyelmükbe az egyik hirdető partnerünket, akik speciálisan a nagynyomásúú rendszermosással is foglalkoznak:
A képeket nézve van a visszatérőben egy "y" szűrő!!!
A nyakamat rá, hogy tele van mint az állat!!!
A kazán ilyenkor csinálja azt, hogy gyorsan felmegy a hőm és hiába szabályoz le, nem hül, inkább kikapcsol!!
Akkor kazán megközelít..
Folyamatos szervízgombra kijön a sz.menü.. A leírásban benne van, teljesítmény, max hőm, sziv.kapcs.mód... Ha nincs meg a szervíz utasítás a kazánhoz, küldöm mailbe..rc35 pedig az 1 beállítás jobb lesz mint a 2..
Köszi!Ezzel feltérképezhetem, merre mennek a csövek a padló alatt? Mennyire pontos ez, milyen messze kell mérnem a padlótól, és mekkora hőm különbséget lát egyértelműnek? Sose láttam még ilyen kütyüt.
Nem lehet, hogy rosszul van belőve az Rc35?
Át kell bogarászni a beállításait mert gyanus a működése.. Padlót nem szoktunk szoba hőmérséklet szabályzáson hagyni, külső hőm.szab. szoktuk hagyni, max 1K szobahőm befolyás..max előremen:45C méretezés -10C nál 38C.. A padlón elméletileg nem kell érezni a meleget, de 24C szobát játszva elér mindenhol.. Nyitva van minden padló kör? Régi vagy új rendszer? Lehetséges, hogy a kazánköri szivattyú teljesítménye kicsi ahhoz, hogy rendesen átpörgesse a vizet...? Nem ártana felülvizsgálni a rendszert..
Van egy infrahőmérőnek nevezett dolog, 12-15e Ft-ért lehet kapni. Tizedfokra beméri a felületi hőmérsékletet, ezáltal végignézhető a padló (is), hogy fűt-e.
Nálam teljesen jól látni vele, ha megy a padlófűtés, illetve az is, hogy hol nincs csövezés.
Igen, közvetlenül ahol lebuknak, kifejezetten meleg. Ami visszajön, még talűn langyosnak se mondanám, ill. a 4 csőből az egyik (valószínűsítehtően a fürdőszobai kör) mintha meleg lenne. Érdekes módon a földszinti fürdőszobában meleg a járólap. Azért zavarbaejtő a dolog, mert a próbafűtésnél a konyhában is éreztük a kövek melegét. Most viszont nem.