És mennyi így az átlagfogyasztás? Azt nem írtad le, hogy hány litert tankoltál bele. Már csak azért kérdezem, mert én is használok adalékot (Metabond) és nekem is ilyen méretűek a gumik rajta.
A szervizkönyvben főleg az elvégzett munkák vannak beikszelve, bár van benne egy két megjegyzés is. Pl. fékjavítás 195 ezernél.. Meg az is kiderült az olajcsere matricákból, hogy 258ezernél Mobil Synt 5W-40-es olajat tettek bele.
A javítási listát nem kértem ki, mert már 9 éves volt amikor vettem (még ha 2-3 éves lett volna) .
Azóta meg nem is volt rá ok, hogy oda vigyem. Lehet, hogy szégyen, de az elmúlt 5 évben még csak hibakódkiolvasáson sem volt.
De majd megérdeklődöm, hogy meg van-e még és ha igen, akkor "mennyiért" adják ki.
Ha végig márkakereskedőnél volt szervizelve, akkor a szervizkönyvbe bele kellene legyen írva az elvégzett javítások. Ilyesmi nem szerepel benne? Sőt akár a szerviztől is ki lehet kérni, hogy miket végeztek rajta.
A lámpák műanyag alkatrésze ragasztható - az enyém is ilyen. Én megpróbálnám a bontóban eladni, az ott kapott összeghez hozzátenni azt, amit a javításra úgyis ki kellene fizetni, és keresni egy alkalmi vételt. (Csak ne feledd el a hatósági díjakat sem, amit egy adás-vételnél lehúznak rólunk.)
Hogy őszinte legyek, nem tudom... céges autó volt, 320ezerrel vettem. Amíg hozzám nem került végig a márkakereskedőnél szervizelték. Én azóta a motorhoz nem nyúltam,csak olajat cseréltem benne + szelephézagállítás... bár a múlt nyáron a vezérműlánc cseréje is megtörtént.
Két hete mértük a kompressziót: a mérő szerint 11-12 bar között voltak. Háát reménykedem, hogy már kapot valami nagyobb felújítást, és nekem nem kell rá majd költeni;)
Sziasztok! A '99-es szürke Skoda Feliciám találkozott egy fával :-((( Az első lökhárító, a motorháztető, a merevítő és a hűtő kuka. A lámpák nem sérültek, de a keret széttört, ezért azokat is cserélni kell.)
A szerelés annyiba kerülne, mint maga a kocsi...vagy legalábbis majdnem. (alkatrészek: 105ezer, fényezés: 50ezer, munkadíj: 60ezer)
Nem tud nekem valaki segíteni, hogy hogyan tudnám ezt csökkenteni valahogy? Nem találok bontóban szürke alaktrészeket.. mert akkor legalább a fényezést megúsznám. Vagy egy olyan lakatos kéne, aki olcsóbban dolgozik... (bár, aki megnézte, korrekt fickó, szerintem nem mondott sokat, pláne budapesti viszonylatban)
..de gondoltam már arra is, hogy venni kéne egy másik kasznit, és átpakolni róla mindent.
Aki tudna nekem segíteni, hogy mihez kezdjek most, kérem írjon! (Bármilyen ötlet jól jön)
Én sem laboratóriumi teszt eredményekre vagyok kíváncsi, csak egy sima "mezei" átlagfogyasztásra. De úgy látom ez csak akkor fog kiderülni, ha az enyémbe is beépítek egy vízbontót:S
A hűtőn a hőkapcsoló csak a ventilátort kapcsolja, ez egy ki-be állapotú kontaktor. A termosztátnál lévő hőgomba (4 pólusú) a műszernek és a központi vezérlőnek (ECU) ad jelet, ez tulajdonképpen egy hőmérséklet függvényében változó ellenállás.
Sziasztok van eladó Hátsó zöld szélvédőm illetve két első olalablakom szintén zöld hővédős a három 4000 ft tel 0620 3361044 sloozy@freemail.hu este 10 óráig
Helló! kicsit laikus vagyok e kérdésben: a hőgomba érzékeli a vízhőfokot, amit a műszerfalon látok, vagy a hőkapcsoló a hűtő aljában? Oka: a vízhőmérséklet a műszerfalon kb 80 fok, de a ventillátor elindul, mert meleg a víz.
MOST MÁR ÉN IS RETTENTŐ KÍVÁNCSI VAGYOK, MENNYIT FOGYASZT A VIZES SKODA? (BENZINBŐL ÉS VÍZBŐL IS!)
Azért azt meg kell említeni, hogy a hozzáadott víz növelheti az OTTO motor hatásfokát, ami pld. fogyasztáscsökkenésben nyilvánulhat meg. Nem vetném el ezt a megoldást (sem), amíg nem láttam élőben.
"Hát megmondta nekem egy szerelő, mit rontottam el a folytószelep tisztításakor: kézzel nem szabad lenyomni, csak a bowdennel lehet nyitni... kb 5000,- be kerül egy beállítás.."
Nem is kértem én labor eredményeket, csak valami bizonyítékot személyes tapasztalatokból. Ennek ellenére már amióta említetted, hogy működik, azóta kérdezzük, hogy így mennyit eszik, de még mindig nem kaptunk választ a kérdésre. Persze ugye még ekkor is kérdéses, hogy a fogyasztáscsökkenés nem-e csak szimplán a manuálisan elpiszkált lambda jeltől van-e.
"azt kell végiggondolni hogy mennyi szabad enerdia van minden autóban azaz amikor gázt adsz kihasználod az összes erő? szinte soha!! és a benzin mégis elfogy! na itt lehet spórolni."
Ezt a mondatod meg most olvastam így utólag és nettó hülyeség. Milyen szabad energiáról beszélsz? Igenis kihasználód az összes erőt, hiszen egy részét ~30 pár %-át felhasználjuk az autó mozgási energiájára az összes többi meg elmegy különböző veszteségkbe (nagy része hő). Ezér is eszik többet az autó, ha bekapcsoljuk a klímát. Ha lenne szabad energia az autóban, akkor nem fogyasztana többet az autó a plusz fogyasztók bekapcsolásától. Nem?
"Még mielőtt bárki az energia megmaradás törvényét kezdené taglalni (mert csak ezt ismeri)"
Elég csak ezt ismerni, hiszen még senki nem döntötte meg. Ha megdöntötte volna bárki is, hát erősen nobel díjas lenne. Persze ki lehet hozni 108% hatásfokot is, mint ahogy a kondenzációs gázkazánokat reklámozzák, csak azt elfelejtik hozzátenni, hogy a földgáznak nem az alsó, hanem a felső fűtőértékével számolnak és nem pont a megfelelő eredményt kapják. PErsze, hiszen 108%-os hatáfoknál termelné nekünk a gázt.
Ugyanezt teszi Égely György is, csak ő nullával oszt például.
Más téma:
Most ahogy jöttem haza átfordult kerek 70 ezerre a km órám :D:D
Én elhiszem, hogy működik ez a vizbontós technológia. Csak arra vagyok (még mindig) kíváncsi, hogy amióta ezt használod mennyi benzint fogyaszt neked 100km-en?
Hát megmondta nekem egy szerelő, mit rontottam el a folytószelep tisztításakor: kézzel nem szabad lenyomni, csak a bowdennel lehet nyitni... kb 5000,- be kerül egy beállítás, 3000,- ért csak kiolvassa a hibát. Süsse meg a technikája, hogy emiatt pörgeti ha kell, ha nem :D
Szia! MOst jól figyelj ide én nem modtam hogy csinálj bármit, azt sem hogy higgyél el bármit, azt mondasz és gondolsz amit akarsz "szabad" országban élünk.Nem állt szándékomban bárkinek magamon kívül ezzel a dologgal kapcsolatban bizonyítani bármit. Ha azt várod hogy felszerelek azért egy komlett laboratóriumi mérőberendezést hogy valakiket meggyőzzek tévedsz ezt megtették már jópáran komoly cégek az eredményeket meg lehet találni nem "egy" hanem több helyen. Rengeteg cég foglalkozik ilyen készülék gyártásával és forgalmazásával ha azok mind szerinted "csalók" akkor miért nem zárják be őket?
Ez a helyzet engem kísértetiesen emlékeztet az első sebességtesztekre az 1800-as években.Az arról szólt hogy az aki 40mérföldnél gyorsabban halad megfullad mert nem kap levegőt ez tény! így adták elő. Most csak mosolygunk rajta pár év múlva rajtad is!