Hát nem nagyon értem a vonalválasztást inkább járna Miskolc-Kazinbarcika között , vagy Mályi , Nyékládháza ,Szirmabesenyő stb. felé igazi elővárosi vonalakon.
Kisokosom az nincs "csak" a BV Hivatalos menetrendkönyvét tudtam megnézni ami szerint Miskolcról 6 és 11 órakor indul busz Hernádvécsére vissza pedig 8.30 és 12.50 . Ez egyébként egy közel 90 perces út és 56 km
Délután láttam a Búza téren az ARC-ot . Be is szorult kicsit, végül mikor már 5 járművezető se tudta úgy irányitani a pilótát hogy ne akadjon össze a mellette álló 280-asokkal akkor úgy döntöttek hogy inkább elviszik a többi buszt a környékéről és így "kiszabadult".
Rendszám:
arc-187
Gyártmány:
SKODA
Típus:
FAVORIT 136 L 1.3
Szín:
FEHÉR
A jármű körözés alatt áll?
Nem
KGFB* adat:
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki
Egyéb:
A lekérdezett jármű forgalomban van
:-)))) Mint látod, ez nem busz.
"Egy cég ne foglalkozatasson azért magyar munkaerőt a Tőled megkapott magyar bérlet árából mert az magyar."
Félreérdteted, én nem ezt mondtam , hanem ha a magyar termékek között nincs megfelelő minőségű és árú csak azét ne vegye meg mert magyar. Gondolom amikor -20 fokban nem jön a busz mert éppen rossz nem vigasztal hogy magyar munkások gyártották. Ha mondjuk Miskolcra annak idején a MAN-ok helyett is Rábák jöttek volna amelynél kb 60% -os a kocsikiadás és modjuk emiatt tarthatatlan lenne a menetrend nem hiném hogy az emberek vagy az önkormányzat elfogadná azt a magyarázatot a cégvezetésétől hogy: hát a menetrendet nem tudjuk tartani de Győrben megöriztünk 100 munkahelyet egy évig.
"Ha valamit esetleg rosszul írtam volna, vagy például a közvetlen rokonságban magyar munkanélküli volna, akkor persze változhat a tényállás."
Voltam én is munkanélküli 2 éven keresztül és tudom hogy változtatni kellene mert lassan nem lesz termelőüzem, de a buszgyártás terrületén nem igen tudsz mivel mindent tendereztetni kell és az union belül nem tehetsz különbséget a gyártó nemzetisége szerint ha a többi feltételnek mind egyformán megfelel.
Nem szeretném tovább rombolni a fórumot és mivel értem az agodalmaidat de nem tudom rá a tényleges megoldást ,így részemről a vita lezárva.
"Csak arra akkartam rámutatni hogy egy felelősen gondolkodó cég ne vegyen meg mindenféle szemetet csak azért mert magyar."
Teljesen igazad van!
Egy cég ne foglalkozatasson azért magyar munkaerőt a Tőled megkapott magyar bérlet árából mert az magyar.
Inkább adjuk oda a pénzt kínai autóbuszgyártóknak, mert ők jobban tudják, hogy mire(alapanyag, munkabér) költsék a buszonkénti kb 50 milcsit.
Egyesek, mondjuk Franciaországban tiltakoznának az ilyen szemlélet ellen, no de nálunk 0 %-os a munkanélküliség, ezért kell a nálunk el nem végezhető munkákat ( hegesztés, csavarozás, és egyéb "mérnöki" feladat) kapacitás hiányában outsourcingolni.
Ha valamit esetleg rosszul írtam volna, vagy például a közvetlen rokonságban magyar munkanélküli volna, akkor persze változhat a tényállás.
Na! Remek! Már látták a busz Dunaharasztiban, az MAN-telepen, már csak meg kellett meg kellett érkeznie, csak megjött végül! Egyébként 4 hónapos a busz, 6 sebességes manuális váltó van benne, és kb. 65-70 millióba került.
Háááát... na mindegy, azt legalább már tudni, hogy hol van. Van öt átszámozott 266-os a cégnél, amivel infó híján eddig nem tudtam mit kezdeni. Ez az egyik.
Nem szeretném a Rábát az Ikarushoz hasonlitani , csak arra akkartam rámutatni hogy egy felelősen gondolkodó cég ne vegyen meg mindenféle szemetet csak azért mert magyar.
DE a Rábánál maradva nem a motorral váltóval hanem a vezérléssel van a baj.
Az igaz hogy a hazai buszgyártást szándékosan tették tönkre , de több cég is kiállt az Ikarus mellett amig lehetet. De maga az Ikarus tulajdonosai az Agora gyártását erőltették volna a hazai cégek pedig inkább a 400-ast vették volna , ezért a tulajdonos olyan eszközökhöz nyúlt amivel megutáltatta a 400-ast ( késedelmes szállítás, gyatra minőség, megszokott főegységek kicserélése más itthon nem alkalmazottra stb) . Csak azzal nem számolt hogy a vevők nem az AGORÁt választották a 400-as helyett hanem a többi cég gyártmányait (amelyek az árversenyben jobbnak bizonyultak).
Szerintem amikor vásárolsz saját magadnak, te sem a gyártó nemzetiségét tekinted elsődleges szempontnak hanem az ár-érték arányt.
Ez nem a szocializmus ahol minden állami cég volt , ki kapjon milliárdokat buszfejlesztésre? Más kérdés még ha lenne is egy jó fejlesztés nem biztos hogy az a tipus nyerné meg a közbeszerzéseket (hiszen ekkor is alámehetnek a nagy gyártók az árnak) viszont közbeszerzés nélkül pedig nem lehet buszt venni .
A Rábát ne hasonlítsuk az Ikarushoz más buszgyártóhoz sem. A Rábában is MAN motor dolgozik és a váltó valamint a tengelyek is külföldi cégtől származhatnak feltételezésem szerint. A hazai buszgyártást sztem szándékosan tették tönkre azzal, hogy külföldi nagy cégek a hazai gyártók árai alá mentek. Egyik munkatársamtól hallottam, hogy régen az Ikarus egyik tervező mérnökének a munkáját nem becsülték ezért német cégekhez vitte az ötleteit. Pedig piac volna a hazai buszgyártásra pl. BKV 150 db. Volvo buszt vásárolt az elmúlt két évbe és a volán cégek járműparkja is vészesen öregszik. De úgy tűnik érdemesebb milliárdokat külföldre kiadni mintsem ezt a pénzt az itthoni gazdaság és munkaerő fejlesztésére fordítani.
Az hogy egy buszon van klima , vagy nincs az nem a gyártótól hanem a vásárlótól(jelen esetben a Borsod Volántól) függ hiszen a gyártó olyan felszereltséggel szállít amilyennel rendelik a buszt.
Lehet hogy a vonathoz képest rosszabb szinvonalon utaztál ,de egy 280-as Ikarushoz képest a Conecto az szinvonalemelkedés .
Az Ikarusnak én is szurkolok ,de a Borsod Volán és más közlekedési cégnek sem lehet elsődleges célja a magyar ipar támogatása hanem a gazdaságosabban üzemeltethető megbizhatóbb járművek beszerzése a cél.
Például MVK 2000-ben még ragaszkodott a magyar buszokhoz ezért a Rába mellett döntött utána a 2002-től a MAN-t választota és most ha megnézed a 8db Rába többet áll mint megy, állandóan bajuk van már futott km-ben a 1,5 évvel fiatalabb MAN-ok megelőzték ezeket a buszokat.
A Cummins motor pedig Csepel alvázakhoz kapcsolódott, amiknek a gyártása épp akkor szűnt meg, amikor a Zala Volán megvásárolta az utolsó szállítmányt 2000-ben. A Volánbusznál meg a Rába alvázas kivitel van, de már azt sem lehetne jól nyomatni, legalábbis egy új csuklós alváz előállítása valószínűleg igen sokba kerülne. Egyedül alacsonypadlós Scania csuklós alvázak jöhetnének szóba, és az EAG reménykedik, majd meglátjuk, mit hoznak a következő évek.
1. Sajnos amikor az Ikarust megvette az Irisbus letiltotta az E94G gyártását (amiben ha jól tudom Cummins motor van).
2. Széles úr valóban megvette az Ikarus nevet, de a gyártást már Kínában képzeli el. A fehérvári üzemet (ami egyébként üres) még nem tudni hogy mikor indítják be.
3. Az alkatrész beszerzés "nem gond" a márkaképviseletek ezt megoldják (igaz főleg egyke tipusoknál az anyagi és az időbeli tényező is húzós)
4. Ennek a tételnek a kitárgyalása nem a topic feladata.
Ui.: Személy szerint nem szeretem egyik "külföldi tipust" sem (beleértem az Alfabuszt is), de mivel jelenleg az Ikarusnak nincs egyetlen gyártható tipusa sem. Az EAG más tészta, de tőlük csak a Scania alvázas E95 Express jöhetne szóba.
1. Az E94G nincs gyártási programban, különben is, most már a háromtengelyű buszoké a jövő. 2. Széles-féle Ikarus, hogy legyen itthon, az még legalább 1-2 év, meg ahhoz tendereztetni is kell. 3. Az alkatrész-ellátást a márkák hazai képviseletei folyamatosan tudják biztosítani. 4. Erre nem tudok mit mondani, bár a helyzet tényleg elég sz*r - annál jobban meg kell becsülni, ami van.
Egy az, hogy itt az EAG Ikarus lehetett volna tőlük venni csuklós Ikarus E94G-t Mercedes helyett.Más az hogy Széles Gábor megvette a fehérvári Ikarust most "röffentik" be a gyárat . Harmadik meg honnan szereznek alkatrészt ezekhez a Mercedes, MAN, Volvo stb. típusú autóbuszokhoz? Negyedik, ne csodálkozzon senki ,hogy ennyi munkanélküli van az országban, meghogy lassan becsődöl az állam, meg ennyi adó van.
Kedves Benny. Itt sokan szeretik az Ikarust, de mondj egy tipust amit gyárthatna. Főleg hogy már nincs is gyár. Szóval már ne számíts a márkára, lesz Merci, M.A.N. ...
Én azt röhögöm hogy a volán összevásárolja ezt a sok fost. Itt a Ikarus, mért nem azoktól vásárolnak buszt. Tele van munkanélkülivel az ország, hát ne csodálkozzunk hogy ennyi adó van. A MAN-nak is csak a neve nagy , amúgy az is meg a Mercedes is,meg a Volvo is egy szar . Múltkorában mentem busszal Miskolcra,( amúgy vonattal szoktam, mer' kényelmesebb) egy Mercedes csuklós volt a buszunk.Nem egy élmény volt vele utazni. Majd meg döglöttünk olyan meleg volt benne. Egy légkondi se semmi nem volt benne. Sok szar. Hajrá Széles Gábor, hajrá Ikarus!!!
Érdekes, hogy az M7-esen láttad őket... Kíváncsi volnék, milyen útvonalon szoktak ezek az országba jönni. Törökország azért csak nincs olyan messze, hogy hajóval hozzák őket, aztán kikössenek velük Szlovéniában. Lehet, hogy mégis így volna?!