Sajnos nincs infóm. Általában az MTI megrendelésére készültek a képek, mint látható képeslapnak. Első sorban épületeket, templomokat fotózott nagypapám. De sok másról is készült kép. Mint például a nagybörzsönyi kisvasútról, aminek egyik képén én is szerepel.
Feltételezésed igaz, rá is kérdeztem nagymamámnál. A számok a készítés dátumát jelölik a per után az aznap készült képek sorozatszáma.
Rengeteg kép van még meg negatívként, de sajnos ezek középformátumú képek, amiket nem lehet átlagos negatív szkennerrel beszkennelni. Átválogatása szintén hatalmas munka. Egy élet munkája van összegyűjtve.
Hacsak annyi nem, hogy a Brodarstvo Zrenjanin hajókat most üzemeltető Dunav Grupa Agregati is indult a tenderen a DTD Kamenko Gagrcin-ért, de vesztett, a Holcim lett a befutó.
Most már kezd összeállni a kép:
Brodarstvo Zrenjanin, fehér-zöld cég üzemeltette a BACKA, BANAT, NOVI BECEJ, TITEL, SREM, VRSAC, KIKINDA, ZRENJANIN balatonfüredi önjárókat, majd tőlük 2009-ben átvette a DGA. Az általad belinkelt DGA flottalistából viszont hiányzik a BACKA és a BANAT. Velük mi lett?
A másik, a kék cég, DTD Kamenko Gagrcin biztosan üzemeltette 2009-ig a fennmaradó 15 db. füredi z-t. Ekkor szerzett benne 70%-os részesedést a Holcim Srbija. A kérdés most az, hogy a hajók maradtak-e a Gagrcin-nál, vagy átkerültek az anyavállalat, azaz Holcim neve alá. Szegeden ezek a hajók dolgoztak, gondolom azért, mert a hídépítésben a Holcim Hungary is érintett volt. 2010-ben sokan fotózták őket a Tiszán. Jó lenne, ha valaki meg tudná mondani milyen cégjelzést viseltek akkor. Így kiderülne, kell-e a regiszterben javítani az adatokat.
Internetes fórumok közönségének sorai közt megmozdulás szerveződik a hazai ipar egykori bástyájának számító Láng Gépgyár mintegy 100 esztendei tevékenysége során összegyűlt tervanyag megmentésére. A gyártelep átalakítása miatt a jelenlegi tervtár épülete is[...] Bővebben!Tovább »
Lapoztam előre, hátra. Szépen végigjárta a kabinossal Passautól jó sokáig. Szerintem a 16. oldal még nem a vége, csak talán most eddig töltötte föl képpel.
Eléggé bukik az önjárókra, főleg a csodás Kridire. Az elavult, külsőégésű kohószökevényeket derekasan mellőzi. Legnagyobb bánatomra :-)
Nos nem hiszem , hogy a DTD Kamenko Gagrcin vállalatnak és a Brodarstvo Zrenjanin vállalatnak valami köze is volna egymáshoz , hiszen például a hajóik festése is más. A zrenjanini hajók jelenleg a Dunav Grupa Agregati nevű cégnél üzemelnek :
Utánanéztem egy kicsit a tulajdonosi viszonyoknak. A Holcim 70%-os részesedést szerzett a zombori DTD Komenko Gagrcin cégben 2009-ben. Ezek szerint a Gagrcin nem szűnt meg, vélhetően a hajók is az ő nevük alatt maradtak. A hajókat korábban üzemeltető nagybecskereki Brodarstvo Zrenjanin szűnt meg.
Ezek után igazán érdekel, hogy a MEPHISTO meddig volt édesapád tulajdona, és azt követően mi lett a sorsa. Én igen kis gyerekként emlékszem a névre, és a felirat tipográfiájára (a Rómairól); így a tévedés esélye is benne van.
Na ja, de épp azért érdekelne, hol járunk...a túlsó parton látható gabonatároló(?) épülete zavar. Ennyire a parton hol lehetett a hatvanas években ilyen? Baján igen, de akkor ott kellene lennie a háttérben a hídnak, és nincs ott. (nagyobb méretben sem)
Merre lehetett ilyen épület?
(ami a csónakot illeti- igen, az egy régi szkennelés volt erről a negatívról, most több kép is rendelkezésemre áll :-D )
A MEPHISTO édesapámé volt, tehát igazolhatóan bajai illetőségű, az ILDI viszont budapesti orvosé volt. Arról nem tudok, hogy apu vállalkozott volna egy Baja-Budapest útra a hajójával, leginkább a Sió-torok, illetve Báta felé járt.
"a hajók mind mai napig megvannak és dolgoznak is más tulajdonosnál (pl. Szegeden)."
Ez, így, ebben a formában nem igaz. A hajók valóban jártak Szegeden, de a tulajdonosok nem magyarok, csupán egy adott munkát végeztek el. Az új tulaj, már néhány éve a Holcim. Ők vették meg meg szőröstül- bőröstül a Kamenko Gagarcin céget.
Mit mondjak, fájt a szívem, amikor az alábbi videót megnéztem: Magyarok által épített csatornán, Magyarországon épített hajókkal hajóznak.....
Bár a Nagybecskereki Hajózási Vállalat ezek szerint már megszűnt, de a hajók mind mai napig megvannak és dolgoznak is más tulajdonosnál (pl. Szegeden).
Így igaz, nem csinálok titkot belőle, a háttér és a színskála kiválasztásában nagyban meghatározó élmény volt, hogy néhány Duna Bizottság blokkhoz hozzájutottam. Rég össze akartam gyűjteni mind, de először csak a vízibuszt sikerült szólóban, aztán valahogy mind összekapartam.
Akkoriban még a bélyegek "megmunkálását" is profik végezték, nem csoda hát, hogy ennyi év távlatából is motiválja az embert. A 2,50-es hátteréből és az 1,50-es szikláiból vettem mintát a kijelöléshez, és ez alá rajzoltam be nagyjából színhelyesen a hajókat. Van még néhány, majd alkalomadtán mutogatok. :)