Keresés

Részletes keresés

Scream529 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103557

Sajnos nincs infóm. Általában az MTI megrendelésére készültek a képek, mint látható képeslapnak. Első sorban épületeket, templomokat fotózott nagypapám. De sok másról is készült kép. Mint például a nagybörzsönyi kisvasútról, aminek egyik képén én is szerepel.

 

Feltételezésed igaz, rá is kérdeztem nagymamámnál. A számok a készítés dátumát jelölik a per után az aznap készült képek sorozatszáma.

 

Rengeteg kép van még meg negatívként, de sajnos ezek középformátumú képek, amiket nem lehet átlagos negatív szkennerrel beszkennelni. Átválogatása szintén hatalmas munka. Egy élet munkája van összegyűjtve.

Előzmény: JBöbe (103525)
riversea Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103556

Hacsak annyi nem, hogy a Brodarstvo Zrenjanin hajókat most üzemeltető Dunav Grupa Agregati is indult a tenderen a DTD Kamenko Gagrcin-ért, de vesztett, a Holcim lett a befutó.

Most már kezd összeállni a kép:

Brodarstvo Zrenjanin, fehér-zöld cég üzemeltette a BACKA, BANAT, NOVI BECEJ, TITEL, SREM, VRSAC, KIKINDA, ZRENJANIN balatonfüredi önjárókat, majd tőlük 2009-ben átvette a DGA. Az általad belinkelt DGA flottalistából viszont hiányzik a BACKA és a BANAT. Velük mi lett?

A másik, a kék cég, DTD Kamenko Gagrcin biztosan üzemeltette 2009-ig a fennmaradó 15 db. füredi z-t. Ekkor szerzett benne 70%-os részesedést a Holcim Srbija.  A kérdés most az, hogy a hajók maradtak-e a Gagrcin-nál, vagy átkerültek az anyavállalat, azaz Holcim neve alá. Szegeden ezek a hajók dolgoztak, gondolom azért, mert a hídépítésben a Holcim Hungary is érintett volt. 2010-ben sokan fotózták őket a Tiszán. Jó lenne, ha valaki meg tudná mondani milyen cégjelzést viseltek akkor. Így kiderülne, kell-e a regiszterben javítani az adatokat.  

Előzmény: Humber Barge (103551)
szege1 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103555

Igen ez Mohács a régi strand a komp felett, a bal parton, most a lekötö van a belépőknek.

Előzmény: Mwin (103536)
Humber Barge Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103554

SEAGULL

tehtube Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103553

A Láng gépgyár a hajózásban is érintett volt. Egy felhívás tervtárának megmentésére:

Segítség kerestetik a Láng gépgyár tervtárának mentéséhez!

Internetes fórumok közönségének sorai közt megmozdulás szerveződik a hazai ipar egykori bástyájának számító Láng Gépgyár mintegy 100 esztendei tevékenysége során összegyűlt tervanyag megmentésére. A gyártelep átalakítása miatt a jelenlegi tervtár épülete is[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

tehtube Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103552

Lapoztam előre, hátra. Szépen végigjárta a kabinossal Passautól jó sokáig. Szerintem a 16. oldal még nem a vége, csak talán most eddig töltötte föl képpel.

Eléggé bukik az önjárókra, főleg a csodás Kridire. Az elavult, külsőégésű kohószökevényeket derekasan mellőzi. Legnagyobb bánatomra :-)

Előzmény: Humber Barge (103550)
Humber Barge Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103551

Nos nem hiszem , hogy a DTD Kamenko Gagrcin vállalatnak és a Brodarstvo Zrenjanin vállalatnak valami köze is volna egymáshoz , hiszen például a hajóik festése is más. A zrenjanini hajók jelenleg a Dunav Grupa Agregati nevű cégnél üzemelnek :

 

http://www.dunav-grupa.rs/index.php?modul=flota&f_id=1

 

 

Előzmény: riversea (103549)
Humber Barge Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103550
riversea Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103549

Utánanéztem egy kicsit a tulajdonosi viszonyoknak. A Holcim 70%-os részesedést szerzett a zombori DTD Komenko Gagrcin cégben 2009-ben. Ezek szerint a Gagrcin nem szűnt meg, vélhetően a hajók is az ő nevük alatt maradtak.  A hajókat korábban üzemeltető nagybecskereki Brodarstvo Zrenjanin szűnt meg. 

 

 http://www.emportal.rs/en/news/serbia/87982.html

Előzmény: riversea (103540)
Mwin Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103548

A hajó 1960.-ban épült Baján, apu tulajdonában volt 1969-ig. Utána egy bajai testnevelő tanáré lett, további sorsa ismeretlen.

Előző bejegyzésemet módosítom anyu közlése szerint: az ILDI egy bajai katonatiszté volt, a budapesti orvos hajója a VÁNDOR névere hallgatott.

Előzmény: Una Vestrum (103547)
Una Vestrum Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103547

Ezek után igazán érdekel, hogy a MEPHISTO meddig volt édesapád tulajdona, és azt követően mi lett a sorsa. Én igen kis gyerekként emlékszem a névre, és a felirat tipográfiájára (a Rómairól); így a tévedés esélye is benne van.

Előzmény: Mwin (103543)
Mwin Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103546

Közben megtaláltam, a kép hátterében a mohácsi gabonatároló van, ma azért nem látszik a Duna felől, mert közben elé építettek egy másikat.

Hátul a hegy a mohácsi szőlőhegy.

Előzmény: Mwin (103545)
Mwin Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103545

Na ja, de épp azért érdekelne, hol járunk...a túlsó parton látható gabonatároló(?) épülete zavar. Ennyire a parton hol lehetett a hatvanas években ilyen? Baján igen, de akkor ott kellene lennie a háttérben a hídnak, és nincs ott. (nagyobb méretben sem)

Merre lehetett ilyen épület?

(ami a csónakot illeti- igen, az egy régi szkennelés volt erről a negatívról, most több kép is rendelkezésemre áll :-D )

Előzmény: tehtube (103544)
tehtube Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103544

Pont erről a Mephisto motorcsónakról te tettél föl képet a hajóregiszterbe.

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/hajokep.php?picid=262

SZENT ISTVÁN a hatvanas években a Sió torkolatánál.

Valószínűleg arra portyázhattak, nem Bp-től északra.

Előzmény: Mwin (103536)
Mwin Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103543

Nem, illetve majdnem.

A MEPHISTO édesapámé volt, tehát igazolhatóan bajai illetőségű, az ILDI viszont budapesti orvosé volt. Arról nem tudok, hogy apu vállalkozott volna egy Baja-Budapest útra a hajójával, leginkább a Sió-torok, illetve Báta felé járt.

Előzmény: Una Vestrum (103542)
Una Vestrum Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103542

Ezek Római-parti hajók voltak. Inkább Budapest körzetében kellene gondolkodni, szerintem.

Előzmény: Mwin (103536)
chinez Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103541

riversea Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103540

Ok, így értettem én is, tudom, hogy nem magyarok üzemeltetik őket, ezért is keseregtem itt oly nagyon...

Bocs, ha félreérthetően fogalmaztam.

A video azért jó, nem?

Előzmény: konszt (103539)
konszt Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103539

"a hajók mind mai napig megvannak és dolgoznak is más tulajdonosnál (pl. Szegeden)."


Ez, így, ebben a formában nem igaz. A hajók valóban jártak Szegeden, de a tulajdonosok nem magyarok, csupán egy adott munkát végeztek el. Az új tulaj, már néhány éve a Holcim. Ők vették meg meg szőröstül- bőröstül a Kamenko Gagarcin céget.

Előzmény: riversea (103538)
riversea Creative Commons License 2011.12.28 0 0 103538

Mit mondjak, fájt a szívem, amikor az alábbi videót megnéztem: Magyarok által épített csatornán, Magyarországon épített hajókkal hajóznak.....

Bár a Nagybecskereki Hajózási Vállalat ezek szerint már megszűnt, de a hajók mind mai napig megvannak és dolgoznak is más tulajdonosnál (pl. Szegeden).

 

http://www.youtube.com/watch?v=QdgazorfxBE&feature=related

viking star Creative Commons License 2011.12.28 0 0 103537

Így igaz, nem csinálok titkot belőle, a háttér és a színskála kiválasztásában nagyban meghatározó élmény volt, hogy néhány Duna Bizottság blokkhoz hozzájutottam. Rég össze akartam gyűjteni mind, de először csak a vízibuszt sikerült szólóban, aztán valahogy mind összekapartam.

Akkoriban még a bélyegek "megmunkálását" is profik végezték, nem csoda hát, hogy ennyi év távlatából is motiválja az embert. A 2,50-es hátteréből és az 1,50-es szikláiból vettem mintát a kijelöléshez, és ez alá rajzoltam be nagyjából színhelyesen a hajókat. Van még néhány, majd alkalomadtán mutogatok. :)

Előzmény: Kurdeejay (103516)
Mwin Creative Commons License 2011.12.28 0 0 103536

Ettől a képtől zavarba jöttem.

Biztos, hogy Duna, de hol? Talán Mohács?

Mwin Creative Commons License 2011.12.28 0 0 103535

Már úgyis elévült, tehát közreadhatom:

 

Vízijártassági, mentőgyűrű, mentőmellény, stb - ma vajon mekkora szívlötyögést kapna a hatóság ettől?

 három suhanc 1962-ben:

 

tehtube Creative Commons License 2011.12.28 0 0 103534

(jobb gombbal mentve teljes méretbe jön)

Előzmény: tehtube (103533)
tehtube Creative Commons License 2011.12.28 0 0 103533

Egy szép kép 1866-ból kb. 14 gőzössel. Épül a kábelhíd!

Ramsau83 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 103532

 

Szintén ebből az alklomból adták ki a bolgár blokkot Dun térképpel. 

Előzmény: Ramsau83 (103531)
Ramsau83 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 103531

Sziasztok!

Kellemes ünnepeket mindenkinek!

A bélyeg sorozat,tudtommal az 1981-es Duna Bizottság ülésszaka alkalmából adták ki.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Kurdeejay (103516)
Frank22 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 103530

Nem kibetűztem, hanem a régi képeimmel vetettem össze és a KRIVÁN hasonlít hozzá legjobban!!!

Előzmény: Mwin (103529)
Mwin Creative Commons License 2011.12.27 0 0 103529

Jó a szemed, én nem tudtam kibetűzni.

Ez itt egy szovjet csurma, vadonás új tolóval a Dunajszkij sorozatból, a neve talán DERVEMAJSZK, a másik hajó meg egy angyalföldi tengeri hajó.

Épp a bajai híd előtt...

 

 

Előzmény: Frank22 (103528)
Frank22 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 103528

Szerintem csehszlovák, a név talán a KRIVÁN!

Előzmény: Mwin (103526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!