Már szerintem korábban is írtam, de lehet csak akartam városban nem éri meg 5ösben furikázni.
Próbáltam, nálam a fogyasztás sem volt jobb 5.ben, sőt... valamint a több váltás is növeli a fogyasztást.Arról nem is beszélve hogy a motor is erőlködik és ha a forgalmi helyzet úgy kívánja hogy oda kell lépni neki bajban leszel.
Szerintem teljesen jól ki vannak osztva a sebességfokozatok nem értem miért akarnak egyesek városban 5.ben autózni egy 5sebességes váltóval(még 6sebességessel is ritka), de félre ne értsd ez nem ellened szól mástól is hallottam már ezt negatívumként.
Tapasztalataim szerint ha tartósan 60-65öt tudsz menni ott már megéri az 5. de az meg ugye nem városi közlekedés.
rks!
Részemről az általad leírt fogyasztás hozható és nem spórolós vezetéssel.
Egyébként meg azt szokták mondani kell a motornak 3-5000km mire rendesen összekopik és a fogyasztás is megy még lejjebb.
Magam részéről úgy gondolom, hogy a 0,9TCE motor gyári fogyasztási adatai teljesen félrevezetők. Hagyományos motoroknál ha 1l-t adok a gyári fogyasztáshoz az általában bejön. Elég sok fajta autót vezettem már. Ez ettől igen messze van. Valamelyik korábbi hozzászólásban olvastam, hogy szerinte nem nagy a különbség a 0,9tce és az 1200-as motor fogyasztása között, így nem éri meg a többlet árt. Ezzel egyetértek, 15000 km/év mellett az árkülönbség nemfog bejönni. Az igaz, hogy jobban gyorsul. Meglátom, hogy a nyári gumikkal, melegben lesz-e különbség.
Ami bejött, az a start stop rendszer, jól működik. Igaz, ha ez nem lenne, akkor városban többet fogyasztana a Suzukinál.
Korábban említettétek a Menavrus programot. Van valakinek tapasztalata vele?
nem életszerű a gyárilag megadott fogyasztási adat, erre hívta fel a figyelmet az említett plakát, de ez alapján jönnek ki a flotta CO2-kibocsátási adatai, ezért van rá szükség.
erre hagyatkozni autóvásárláskor hiba, csak durva iránymutatásnak jó.
dízelt benzinessel ne hasonlítsunk össze, egyébként a dízel clio4 nagyon takarékos.
ha meg használod az eco módot, akkor valóban nem beszélhetünk agressziv vezetési stilusról. valószínűleg mást értünk a fogalmon. én ha agressziven akarnék vezetni első dolgom lenne az eco funkció kikapcsolása.
Mióta nulláztam majd 100 km van benne, a fogyasztásom egy literrel kevesebb. Meglátjuk a jó idő mennyit jelent. Illetve kevesebbet kapcsolok már ötödikbe városba, mert 60 fölé szinte nem is megy a sebességem. Illetve a munkámból adódóan kicsit több lesz az országút. Az eddigi 98% város, 2% egyéb most 90% város 10% egyébre módosul. :)))) Meg aztán jön a jó idő, többet ruccanunk ki majd.
Az agressziv vezetés nem feltétlenül jelenti a motor túlzott pörgetését, elég ha padlózva gyorsítasz ki mindenhol.
A károsanyagkibocsájtásról meg megint csak azt tudom mondani olvass utána a gyári fogyasztásmérő ciklusoknak.
De a lényeg, ők gyártanak egy olyan motort ami (elvileg) képes az általuk mért fogyasztást elérni, de hogy te hogyan használod azt nem szabhatják meg.
HFT! Mint írtam az aggresszív vezetési stílusomat nem ezen a bejáratos autón éltem ki. Vezetés Eco módban, max. 3000 fordulattal, autópályán 130-as tempomat. A kérdésem csak az lenne, hogy ha a Clio IV annyit fogyaszt, mint a Clio I, a 0,9 TCE motor annyit, mint a 6 éves Suzuki 1300-as motorja, akkor az új motorban mi a takarékos és az alacsony CO2 kibocsátás. Valamikor régen az iskolában azt tanították, hogy ha ugyanannyi benzin ég el, akkor ugyanannyi CO2 keletkezik. A Grandtour nem az enyém, hanem a páromé, csak úgy esett, hogy most én hajtottam. Amúgy a Suzukit nem szeretem. Én egy 10 éves céges 2l-es dizel Mondeot hajtok aggresszíven, 6,2-es fogyasztással. A Cliobban nem jött volna be hosszabb távon sem a dizel alacsony fogyasztása.
Ha agressziv vezetési stilusod van akkor nem is csoda, hogy messze vagy a gyári értéktöl. Amikor a clio4 kijött volt egy német nyelvű plakát, pont erről szólt, hogy a clio1 kb. annyit fogyasztott 93-ban, mint a clio4 13-ban.
Lényegtelen, hogy 0.9 literes a motor. A teljesítmény inkább számít, vagy még inkább a tömeg/teljesítmény arány. Egy 90 le-s, 1100 kg körüli autóról beszélünk.
Fluence-nél jobb a fogyasztása sokkal, mint írtam van a családban és a téli hónapokban 8-8,2 is volt ráadásul több nekik benne az országút.
Nekem a január volt a legdurvább, akkor volt egy 6,8as fogyasztásom amikor napközben is állandóak voltak a minuszok.
Ősszel tél elején mikor meglett még eljártam vele 6 alatt, gondolom a tavasszal meg a nyári gumival az majd visszajön.
Ja ezek mind vegyes értékek talán picit több várossal és rövidebb(8-10km) távokkal. Ha csak egy hosszabb országút van benne az már tizedeket farag az összfogyasztásból.
Egyébként agresszívnak azért nem, csak egy átlagosnak nevezném a vezetési stílusomat (faternak akinek sok százezer van a lábában még simán farag a fogyasztásomból néhány tizedet).
Azzal tisztában vagyok, hogy a gyári adatok nem reálisak. Általában 1 l eleve rászámolok. Amúgy elég aggresszív vezető vagyok, de mivel az autó bejáratos volt, ezért legtöbbször eco funkcióval mentem, és a fordulatszám nem haladta meg általában a 3000-et. Így számomra jelentősnek tűnik a különbség a gyári adatokhoz. Gondolkodtam egyébként a Fluencen, de éppen a fogyasztási adatok miatt lett belőle grandtour.
Edzsem írta korábban, hogy a fogyasztás 70-100 között optimális, ezzel egyetértek.
Egyrészt évek óta sláger téma hogyis működnek a gyári fogyasztás mérések és mióta bejöttek a kis turbómotorok is készült ilyen írás mely hangsúlyozza hogy nagyon kedvez nekik, olvass utána! Másrészt vezető és útminőségtől is függ a fogyasztásod.(valamint amiről még sosem találtam semmit az üzemanyag minősége)
Valamint azt véletlenül se gondold hogy átlagos/dinamikus vezetéssel akár csak meg is tudod közelíteni.
Ha vagy annyira mazochista hogy tojáson lépkedve nem pörgetve a motort - tulajdonképp a turbót ki nem használva vezetsz - megfogod tudni közelíteni, de ezt szinte mindegyik az autóról készült tesztben le is írják.
Ha viszont már kihasználod a teljesítményét annak ára van, szerintem ez teljesen normális.
A rádiót pedig ha teljesen lehalkítod akkor csak a GPS beszél. Ne némítsad mert akkor rádió és GPS is némul hanem a halkító gombra feküdjél rá míg el nem hallgat.
pesza!
Igen, nekem is kb 9-10 liter marad benne csipogás után a számításaim szerint meg a fedélzeti szerint is ami kb 150km, de a megtehető távolságnál már csak 100at ír nekem.
Edzsent!
Szerintem tekintvén hogy városi használatra a fogyasztás amit gyárilag megadnak 6,2 az a 7,2 teljesen reálisnak tűnik(főleg télen).
Érdekességképp megjegyzem, sógorék próbálták a mol új drága benzinjét(nem jut eszembe a neve) az 1,6os fluance durván 1,5 literrel kevesebbet evett vele.
Gondolkodom én is a kipróbálásán, lehet olcsóbban nem jövök ki, de ha drágábban többet megyek átlagban még jólehet.
Szerintem viszont nem is jó, én nem ezt vártem a0,9TCE motortól azok után amit a gyári ismertetőben leírtak. Elnézést, hogy csak így betörök a fórumba, amit nagy érdeklődéssel olvassok pár hónapja. Még szeptemberben rendeltünk egy Expression Grandtourt 0,9Tce motorral, de csak január végén jöt,tt meg, mivel Cití csomaggal kértünk bele tolatóradart és eco funkciót. Jelenleg kb 1200 km van benne, a fogyasztás vegyes + autópályával 6,4 l, amir erősen sokkalok. párom Suzuki Swiftje, amit lecseréltünk is tudott 6,2-őt így. Őszintén szólva csalódtam a fogyasztásban. Másik számomra igen idegesítő dolog, hogy a rádiót nem lehet kikapcsolni ha a navi megy, csak akkor, ha beteszek egy usb drivot és arról indítok egy mp3 filet, majd leállítom. az is zavaró, hogy csak mpr-at tud lejátszani, más formátumot nem ismer.
Én úgy számoltam az én fogyasztásommal, hogy 80 km van csipogás után. 70-et már mertem menni, de többet nem. Pedig emlékszem mikor kihoztam a szalonból annyira lent volt a mutató mint azóta soha. De félek ha netán lejtőn kell megállni nem fog már elindulni ha túl kevés van benne. A scenic-kel jártam már így korábban.
Egyébként csipogáskor 85 km-t mutat, majd 80-nál nem számol tovább. De azt nem tudom ilyenkor mennyi menne benne, szinte sose tankolom tele, mert ENVI kúton tankolok, előre kell fizetni így nem tudhatom mennyi férne bele.
Mi a tapasztalatotok a fedélzeti számítógép pontosságáról?
Amikor csipog hogy tankolni kellene akkor mutat még 100km-t, aztán kb 90től már nem is írja.
Kifogyasztani még nem próbáltam, csippanás után olyan 60-70km körül mentem vele, de a tankba ami elvileg 45 liter nem ment bele egészen 37l.
Most mikor csippant hogy kevés az üzemanyag ránéztem és 35litert írt elfogyasztottnak, akkor még beleraktam durván 30km-t és így tankoltam 36,5 litert.
Szóval az elfogyasztott mennyiség az nagyjából pontosnak tűnik.
A hátralévő km számláló meg szerintem még a csippanás után amikor kiírja a 100at abba nem számolja bele a tartalék üzemanyagot.
Káresemény bekövetkezte: 2013.12.20 17:47 ' órával utána, már el is küldtem neten a bejelentőlapot a biztosítóhoz. Helyreállítás létrejötte: 2014.02.13
Az év végi-eleji időszak eleve alapból lassít ilyenkor a folyamaton.
Egy kisebb koccanás, mennyi bosszúságot és felesleges aggódást tud okozni. Az értékcsökkenés megállapítás még vissza van, de azon már nem stresszelem magam.
És a legfontosabbat még nem írtam: Köszönöm Mindenkinek a segítséget és az empátiát.
Engem is még mindig meg-meg bámulnak az utcán. Főleg ha tiszta az autó. Itt a városban csak 3-4 db van belőlünk, de Grantour-tmég nem is láttam csak egyet, az is német rendszámos volt.
Sikerült félreértenem a kérdésedet, de most már világos. Ez a funkció nagyon jó, ma ki is próbáltam, köszi a probléma felvetést.
Arra viszont figyeljetek, hogy (lehet, hogy nyitott kapukat döngetek) ha nincs felhúzva teljesen az ablak, akkor bezár a kocsi automatikusan ugyanúgy mikor eltávolodom, de nem jelzi, hogy lent maradt az ablak.
Erre számítottam is, mert csak az első két ajtón van elektromos ablaknyitó, hátul tekerős.
Nem tudjátok van lehetőség utólag hátulra is elektromos ablaknyitót rakatni? Az ülésfűtésre például van lehetőség, de legjobb tudomásom szerint a manuálisból nem lehet automata klímára föl fejleszteni. Ez utóbbi mondjuk nem érdekel, a manuális bőven elég.
Pénteken délután megint beszéltem a Renault főhadiszállással:) Fél óra múlva, öt óra körül hívtak a szervizből, hogy valószínűleg jövő hétre megkapják a hiányzó alkatrészt (egy másik szervizben sikerült találni ha jól értettem), de majd hívni fog. Hétfőn is hívtak, kedden is, még a Renault is felhívott és mára megérkezett. Soron kívül megcsinálták 2 óra alatt, kedvesek voltak és olyan lett mint újkorában. Tetejébe még mosták is a kocsit és ki lett porszívózva. Erre nem is számítottam. A számlát átvettem, az összeg korrekt, ezzel már tudom kérni az értékcsökkenést. Most nagyon rendben volt minden. Megköszöntem tisztelettel, majd holnap a Renaultnak is ugyanezt megteszem.. :)
A kresz szerint normál látási viszonyok között, lakott területen belül és kívül elég a nappali menetfény, de ezen azt hiszem hiába vitázunk, mint idehaza megszokott egyfolytában ellentmondásokba ütközünk :)
Azt elismerem a köhém hivatkozik a 42es paragrafusra ami kivételeket tartalmaz, valószínűleg ezt írta HFT, de annak nem néztem utána mit tartalmaz, ha így forgalomba helyezték az autót biztos megfelel.
Egyébként meg a rendőr hiába villog le hátulról, nem vagy köteles megállni nem az a hivatalos félreállítási módszer(bár kérdés érdemes-e packázni velük).
Az ablaktörlőt meg megnézem a könyvben, én annó nem láttam benne, de lehet csak nagyon felületes voltam.