Mitől jó hír az alap nélküli (bármit is tartalmaz, egy megállapodás be nem tartására mindig lehet valami előráncigált - lásd: Lánchíd - okot találni) választási osztogatás?
A budapesti költségvetésen amúgy is durva nagy rések vannak, ezt egy semmibe sem kerülő kormányígéret nem fogja befoltozni, főleg, ha semmi garancia a teljesülésre.
A BKK/BKV ígéretekből nem fog tudni működni sokáig.
A bérlet árának csökkenése egy jó hír, de vajon meddig marad meg ez a hurráoptimizmus?
Nem ismerem az elszámolási rendszerüket, de állítólag a BKK/BKV bérletet csak az utasok 1/4-ed része fogja használni, talán annyian sem, ők a budapestiek.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy 0-14 év közöttiek és a 65 év felettiek ingyen használhatják. Ráadásul a fővárosnak kell a MÁV részére közlekedési támogatásért fizetni?
Tegnap 6,45 körüli időben voltam az Elágnál, de egésznap nem voltam bent/beljebb a városban, 7 órakor (7,10-kor) már itthon voltam. Most lényegesen nagyobb volt a forgalom, mint amikor (kb.) 2 éve napi rendszerességgel ebben az időben jártam be a Belvárosba dolgozni.
Már több alkalommal leírtam, hogy 1 buszmegállónyira lakom az Elágtól, így amikor odamegyek látom a Csabai út és a Pesti út forgalmának egy részét. Tegnap az említett időpontban alig mozdultak/araszoltak az autók.
Érdekes, én a szokásos hétfői menetrend szerint reggel negyed 8kor vittem suliba a gyerekeket, délután meg fél 6kor jöttünk haza edzésről. Mindkét időpontban bőven haladósabb volt ma, mint lenni szokott.
Igazán örömteli lesz a ma közlekedni a városban. A reggeli személyautó-forgalom sokkal nagyobb volt a szokásos hétfői forgalomnál.
Valahol olvastam, hogy a mai sztájk a 169E buszokat, a dányi, maglódi, jászberényi, stb forgalamat is érinti. Ez még csak Rákosmente.
Ráadásul valamelyik főokos azt találta mondani, hogy a BKK/BKV/stb-nek kutyakötelessége most besegíteni az agglomeráció közlekedésébe. Vitézy Dávid erre varjon gombot... (Egyébként kedvelem a srácot, de az a bohózat, amibe most beleállt, minden józan elképzelést mellőz.)
"a mai közlekedés maga a mennyország." Szerintem is az.
"Fasza lenne ezt nem elcseszni"
Pedig gőzerővel dolgozik a "szétcseszésén" ez a tátott szájú, tehetségtelen (hátulról irányított) fővárosi és BKK vezetés. Remélem, már csak néhány hónapjuk van...
"A demokratikus politika a populizmus irányába elcsúszva..."
Ne röhögtess, doki
Jut eszembe: "populizmus vagy elitizmus az itt a kérdés"
"Remélem, a budapesti tömegközlekedés nem lesz áldozata a választási kampánynak, és utána sem a politikai harcoknak."
Állítólag a remény hal meg utoljára...:)
Most rácuppantak a hálaadás napi pulykákra és (ismételten) a lecsapolt mocsarak békáira. Ez egyszerűbb, mint egyenes választ adni arra, hogy mi lesz a Budapest-bérlet sora, azt Lázárék még mindig lebegtetik.
Már a HÉV kiszervezését nem értettem. Az volt az egyik érv, hogy ugyanolyan kötöttpályás, mint a vasút. Valamint az, hogy mindkét cég gépparkjának a felújításával eljutunk oda, hogy nem kellenek különféle szerelvényeket üzemeltetni a HÉV és a MÁV részére. Érdekes látvány lenne, amikor egy Szergej vagy egy Noab bevontat 2-3 (személy)vagont a Battyhány térre...
A demokratikus politika a populizmus irányába elcsúszva bele tudja vinni az embereket szakmailag egészen irracionális döntésekbe, amelyek valójában az emberek saját érdekeivel ellentétesek is lehetnek, és a legsikeresebb politikusok a teljesen lelkiismeret nélküli tehetségek, illetve a nagyfokú gyógypedagógiai érzékkel megáldottak lehetnek. Előbbiekre ma sok példa van, utóbbiakat szívesen látnám a mai ellenzék soraiban, de ott ma se ilyen, se olyan tehetséget nem nagyon találni.
Remélem, a budapesti tömegközlekedés nem lesz áldozata a választási kampánynak, és utána sem a politikai harcoknak.
(De egyelőre nem jön az erdész, aki mindenkit kizavar az erdőből, mint a régi partizános viccben.)
Ha visszaemlékszem, milyen volt innen bejutni a városba a nyolcvanas években, akkor a mai közlekedés maga a mennyország. Fasza lenne ezt nem elcseszni a "nép érdekére" hivatkozva.
Győzelem. Az. Politikai. Semmi szakmai értelme nincs.
Vegyük példának a 97E járatot. Nagyon jó dolog, hogy a Sáránd vagy Zrínyi utcáktól átszállás nélkül el lehet jutni az Örsig. A rossz benne, hogy tanítási időben már az Elágig beérve zsúfolt a busz. Leszáll 6 ember, helyette felszáll 16. A Borsó utcáig még csak-csak van 1-2 felszálló, de a Kis utcától már van helyette alternatíva. Ebben a csúcsban segítség volt az Elág és Örs közötti 261E járat, amelynek napközben nem sok értelme lett volna. Volt olyan munkanap, nem volt tanítási szünet, de délután 1-2 óraközött a 97E járaton az Örstől az Elágig talán 10-en voltunk a buszvezetővel együtt, pedig 9-12 perc körül volt a "tábla szerinti" követési idő.
(Megjegyzés: amit leírtam a 2020. márciusi lezárások előtti időkben volt)
"Az óriási felháborodás hatására ma visszavonták a járatritkításokat tartalmazó menetrendet, így a négy, Rákosmentét érintő buszjárat (67, 161E, 176E, 276E) a megszokott járatszámmal közlekedik újra!" (Horváth Tamás polgármester)
Egy szakmai döntést a politikai kampányhiszti miatt visszavonattak, így minden marad a régiben, nyilván ott, ahol ez javította volna a közlekedést, most szintén nem változik semmi.
A BKK vezér meg láthatóan olyan idegenül mozog a politikai térben, ahová váratlanul belekerült, mint pulyka... mondjuk, a külügyminiszteri székben.
Szerintem Vitézi nem főpolginak, hanem BKV vezernek lenne a legjobb. Gyanítom első dolga lenne, hogy a Mezőtárkány utcai megállót áthelyezze a Balassagyarmat utcához.