Hogy félreértés ne essék, Reviczky Gábor nagyszerű színész. Megérdemelten (sajnos lassan megszokhatjuk, hogy ezt hozzá kell biggyeszteni a címhez :- /) Kossuth-díjas, és a Nemzet Művésze.
Reviczky annyi ripacs filmben szerepelt már. Lehet már nem tud kibújni a bőréből. Emlékszem egyszer egy komoly zsarus film ment a moziban és megjelent Ed O'Neill a képen. A moziban meg elkezdtek nevetni hogy jé itt van Al Bundy.
Én úgy tudom, hogy a franciák, főképp a nemesek között rengeteg volt a szifiliszes, és annak egyik tünete a haj kihullása. ezért kezdtek el parókákat hordani, és "divatból" már azok is, akiknek megvolt a saját hajuk.
1750 körül ez még egész megszokott lehetett, lefogadom h 1848 környékén is volt még olyan huszár (vagy nem)
az 1770-es években előírás volt de akkor már egy konty hátul
vagy a konty az a font haj boglya? jól sejtettem a copf német eredetű, kellett magyar neve legyen (coff?) vagy varkocsnak mondták?
Császár-huszárezred (1772-1780)
Sötétkék lovas huszár, hajviselet és festmény (1-3) 1. A huszár előírásos hajviselete II. József korában. Az oldalsó hajfonatok helyett felcsavart haj, a hátsó copf fekete bőrtokban.
a kontyok ha jól tudom korszakhű dolog. a törökök lófarkat hordtak, a magyarok kontyot.
az osztrákok, franciák parókát (nem tudom honnan jön ez a hóbort)
a japánok középborotvált
az apacsok voltak még kontyosok, meg a mongolok között is volt, a hunok között sok volt. ha jobban belegondolok ez hun szokás, kelták körében is dívott ha jól tudom
this was the plan A? az első felvonás nagyon bejött, erősen kezd, aztán a történet is egyre haloványabb, meg a viccek percarányszáma is csökken, de még elviszi a lendület. egész jó, az új (vagy egyyel korábbi) badboys-nál jobb újrázás. 10/7
Na most aki egy teniszről szóló sportfilmet vár, az inkább ne azt várjon. A filmben látható "labdaütögetést" :D bármire ki lehet cserélni. A filmbeli tenisz csak egy stilizáció, ezzel (is) ábrázolva a három karakter közötti dinamikákat. Szó se róla, a film sava-borsa pontosan ez, ahogy 13 éven keresztül bonyolgatódik ez a furcsa szerelmi háromszög és játszmázás. A sztori inkább egy monstre édeshármas, Zendaya kegyeiért mindhalálig vetélkedés és Zendaya rohadék manipulációi. Talán kicsit hosszúcska, most így visszagondolva, de nekem bőven tetszett, sőt! A karakterek markánsan eltérőek és jó nézni a vetélkedéseiket. Tetszett, hogy a teniszhez való hozzáállásuk, játékuk is pontosan olyan volt, amilyenek ők maguk is. Jók a színészek is és szerintem egészen precízen összeillesztgette a rendező ezeket a kis finomságokat, noha néha azért talán túl is magyarázza. A film képei lenyűgözőek, nagyon jók zenék is, igazán különleges a hangulat, talán a sok egyedi, sosem látott képi megoldások miatt. Az utolsó fél óra ezen a téren valami egészen káprázatossá változik és a film csattanója is rendben van és szerintem egyáltalán nem kiszámítható. De sőt, elég sokat enged a néző fantáziájának is. Igazán friss, könnyed, egyedi megoldásai miatt ínyencek számára is kellemes néznivaló. Meg kell jegyezzem azt is, hogy a nagy feminácihömpöly filmek után itt érdekes módon pont egy nő (Zendaya) a toxikus maszkulinitás manifesztációja, ahogy kihasználja, manipulálja és szexuállisan ragadozza (BÁRCSAK!!! :D) ezeket a szerencsétlen fiúkákat... 8 / 10
Monkey Man - Ez nem más, mint egy indiai köntösbe bújtatott, szakrális síkon mozgó, lightos John Wick. Volt, amikor bele kellett pörgetnem, mert annyira ritmust vesztett. Sok újdonsággal sem szolgált azon kívűl, hogy a helyszín Indiába volt áthelyezve és nem egy exbérgyilkosról szól, hanem egy ketrec bunyósról, akit az anyja halála kapcsán hajt a bosszúvágy. Többet reméltem ettől a filmtől. Több egzotikumot, ügyes, kreatív megoldásokat, új ötleteket. Nem kaptam meg.
valószínűleg azért, mert mást vártál, ahogy a telex kritikusa is, más filmeken "szocializálódott".
vannak olyan filmek, ahol az út az érdekes, annak a sztorija a film, ahogy itt is, a film nagyrésze az útról szól, beleértve a felkészülést, az összerázódást, a kitérőt és a szembekerülést. ahol nem a cselekmény össze-vissza ugrálása adja a sztorit, hanem egy kitűzött cél elérése. sok van ilyen, most épp nem nagyon jut eszembe, de pl. az Éli könyve ilyen, vagy a Piszkos tizenkettő, vagy az említett 80 huszár.
azzal egyáltalán nem értek egyet, h a párbeszédek rosszak lettek volna, teljesen rendben voltak (viszont a zene öncélú volt helyenként, jobb, beleélhetőbb lett volna a sima külső zajokkal, ill. csenddel)
Érdekes vélemény. Sajnos, ez a film jóindulattal is csupán közepest kaphat. A film története az ürességtől kong, a kivitelezés több ponton hiányos. A zene öncélú, a párbeszédek többször a kabaré szintjét súrolják, Reviczky alakítása egy külön kategória (bohóc a filmben). Több kritika is olvasható a neten, javaslom, hogy olvasd el őket. Idemásolom a telex-ét, ez egy kicsit már "túl lő a kritikai célon", de sok észrevétele tanulságos ebben az írásban.
Miért nincs ma már a filmek végén bakiparádé meg mókás BTS kompiláció? Ez a fárasztó, halovány komédia is ott, az utolsó 2 percben lett végre valóban szórakoztató.
nyugodtan kijelenthető hogy az egyik legjobb újkori magyar film (semmi szégyenkeznivalója nincs a 80 huszár mellett). fényképezésben, forgatókönyvben, akciójelenetekben is teljesen rendben, szinte felveszi a versenyt a nagyköltségvetésű amerikai/francia produkciókkal.
az elején még volt helyenként halvány szinpadias érzés, de kinövi magát és egy igazi mozifilm lesz belőle, a színészi alakítások és a szövegek is hitelesek.
az aláfestő zene habár jó, sokszor túlzásba van víve, túl harsány, túl sokáig tart, ront az összképen, főleg a film közepe táján.
nagyon nagy plusz a kísérletező, magyar filmben szokatlan beállításokért, snittekért. szinte hihetetlen, hogy ez egy magyar film.
Nem minden western film jó, ami régi. Ez pocsék. Akkor ez volt a színes technika vagy utólag színezték ki? Minden vörösesbarna vagy szürkéskék színben látszik. Sárga meg zöld nincs is.