BMW 525d e61 177 le autóval küzdök egy ideje. 16C31
A motorvezérlőböl ki lett írva a DPF de az autó ez után sem megy, lomha marad. A rendszerbe turbo vezérlő elektronika hibát ír, de az egész turbó rendszer át lett nézve, megvan a megfelelő turbó nyomás, nem fúj ki sehol.
Lehet összefüggés a két dolog között, esetleg rosszul lett kiírva a DPF?
Valószínűleg a motor ugyanaz, csak a hajtáslánc nem arra készült. Én most egy 1,3-as multijet motor tuningján gondolkozom - nem komolyan, de azért folalkoztat a dolog. A Suzukimban 69 lóerőre lőtték be, de árulták 75 lóerősen is, és ugyanez a motor más autókban 90 lóerős volt. 180 ezer km van az autómban, valószínűleg kettős tömegű cseréje érik, de 13 éves az autó, és már nem sajnálom, mert amúgy sem fiatal már a kocsi, megrendeltem az utódját is. Dízelesen most jó áron nem lehet eladni, megcsináltatom magunknak a kettős tömegűt, de lehet, hogy a maradék pár évére szívesen kipróbálnám 90 lóerővel a kategóriájában így is elég dinamikus darabot, de mondjuk egy elszakadt vezérműláncot nem szeretnék kipróbálni, szóval valószínűleg elmélet marad az elképzelés.
Beszeltem Laczik Andrassal a 85 lovas t5-rol .Azt mondta h csak a szoftver mas.turbo stb minden ugyanaz mint a 105 lovason.Viszont megsem lehet ugyanazt kihozni belole mint a 105lovasbol amit kilehet.
Ugyan a VW autóit kevésbé ismerem ebből a szempontból (eddig csak benzines volt nekem), de meglepne ha tévednék, a két teljesítmény mögött részben nem ugyanaz a technika áll.
Hülyék lennének ugyanazt a drága technikát beletenni egy gyengébb motorba. A törekvés az olcsósítás, csak a szükséges minimumot rakják bele. Ebben nem csak a franciák, a németek sem különböznek.
Hogy értsd miről van szó:
A 85-90 LE teljesítmény kihozásához egy 1,9-2,0 literes turbós dieselnél nincs szükség változógeometriás turbóra, Jó a fix is. Intercooler sem kell. Ezek jelentős árkülönbségek, ami százezres gyártási darabszám esetén óriási költség lenne.
A blokk természetesen ugyanaz.
Gyakorlatban max 20-25% teljesítménynövekedést és ennél valamivel nagyobb nyomatéknövekedést lehet kihozni csak szoftver változtatással büntetlenül kihozni. A nem megfelelő tuning milliós kárt okozhat, csak nagyon komoly referenciával és leinformált háttérrel rendelkező céggel szabad szóba állni!
Eddig két turbós kocsimat javították fel. Soha nem az olcsó műhelyt kerestem.
Vw t5 1.9 tdi chiprol erdeklodnek hogy mennyire erdemes felhuzni? van a 85 le es 105 le valtozat de elvileg ugyanaz a ket motor.turbo porlasztok blokk ugyanaz tudtommal csak a szofver mas.javits ki ha tevedek.
van valakinek esetleg tapasztalat a tunerpro nevü progammal? arra lennék kiváncsi hogy Edc 16 vezérlöbe megjeleniti az összes elötöltés táblát? mert sajnos a titánium nekem csak 1 et mutat..
A troll (internet) jelentése: A troll az internetesszlengben olyan személy megnevezése, aki provokatív, ingerlő módon, tárgyhoz nem tartozó üzenetekkel bombáz egy online közösséget (például internetes fórum, chat, blog, levelezőlista), vagy személyes hitbeli meggyőződését ellentmondást nem tűrő, pökhendi erőszakossággal sulykolja, azzal a konkrét szándékkal, hogy más felhasználókból heves reakciókat provokáljon ki, vagy más módon zavarja, lehetetlenítse el a témába vágó eszmecserét.
Valószínű azért van ,mert feltört program, ezért minden típusnál más lehetőségeket hoz. Az eredeti ECM-nél nem lenne ez a probléma,de majd a mesterek megmondják,akik nem érnek rá válaszolni !!!
ohh te szerencsétlen.....látszik a szövegedbe h már rég elküldenél a pi...hába,csak te ilyet a nagy mester nem tehet!!!-Süketeléssel jössz,megy az önreklámod ezerrel,egy hozzászólásban 3 linkelés a webedre!! Időd erre van csak mi??--nem kérdeztem??-hát apám minek?-olvasom a többi emberke kérdését amire semmi válasz! -csak a linkelések a saját weboldalatokra!!
Fél életed ráment?-röhögnöm kell, 1 éves tanfolyam azt annyi!
Üdv adj email címet és elküldöm neked a 2db file eredetit meg a tuningoltat hátha értesz hozzá én nem értek csak azt tudom nem megy semmivel jobban a kocsi.
Bár többször is elolvastam a mai napig egyetlen darab hozzászólásodat ebben a fórumban, de most is értetlenül állok a kirohanásod előtt.
1. Az 538. számú hozzászólásom végén - Chiptuning forum - amire választ írtál, ez olvasható: "Akiket komolyan érdekel a téma, ezen a telefonszámon tudunk egyeztetni: +36 70 333 8844 https://autochip.hu/ "
2. Az, hogy elfoglalt vagyok valóban igaz, 2 évtized a szakmában nem kevés idő.
3. Szeretem amit csinálok, ráadásul "némileg" még értek is hozzá, az ügyfeleim azért járnak hozzám folyamatosan az újabban megvásárolt modellekkel is, mert hosszú távon is meg voltak elégedve a korábbi munkáimmal, és tetszett nekik a chiptuning program amit írtam az autójukra. Ezek tények, függetlenül attól, hogy valaki irigykedik erre vagy sem. Minden autóra egyedi programot írok az ügyfelem kéréseinek figyelembevételével.
4. A tudást nem adják ingyen, sok időt kell rászánni, sok energiát, és nem kevés tőkét, mert ha igazán jól akarod csinálni azt amivel foglalkozol, folyamatosan kell tanulnod és fejlesztened. Én a fél életemet rááldoztam erre, és örülök hogy ez így történt. Bárki utánam csinálhatja, akár te is...
5. Nem kértél segítséget senkitől semmiben itt a fórumon, így számomra értelmezhetetlen az a mondat tőled , hogy itt senki sem segít.
6. Beszéltem a gyerekeimmel és egyikőjük sem írt itt, tehát egészen biztos, hogy nem vagyok az apád, ezért megkérlek hogy mellőzd ezt a megszólítást!
7. Fórumozásra sajnos tényleg nincs már időm, de ha valakinek kérdése van chiptuning témakörrel kapcsolatban, és nem találta meg a választ a korábbi hozzászólások között, továbbra is szívesen segítek, mint eddig minden esetben. Tel: +36 70 333 8844
Nekem mondjuk pozitív tapasztalatom van ezzel a céggel, a mostani egyik autómban ő csinálta a buherát (1,6 HDi) és semmi gond vele, megy mint a golyó.
Legutóbb kellett a turbót javítani és elvittem egy specialistához. Szerencsére nem volt nagy baja (szolenoid hiba). Amikor megcsinálta, ment vele próbakört és rögtön azzal kezdte, hogy ez a kocsi fel van húzva, mert nem szabadna ennyire mennie!
Vitatkoznék azzal, hogy drága. Ez relatív dolog. Van olcsóbb, nem egy és nem kettő.
Csakhogy ezek csak programot cserélnek, mégpedig az előre megírt programokat amikhez rendszerint semmi közük, tisztelet a kivételnek! De van ennél rosszabb is, akik különféle két ellenállás, egy LED és egy potméter tartalmú boxokat tesznek be, adnak el olcsón... Olcsón?
Hogy itt megy, vagy ment a reklám, vagy önreklám? Lehet!
Idetévedtél és első hozzászólásnak elég meredek a hőbörgés a részedről. Talán valami frusztráció lehet a háttérben?
javaslom ha nem tetszik valami, akkor ne olvasd! Nekem bevált ez a megoldás!
Anno nekem volt hasonló, még 2001-ben egy 2000 cm3-es HDI motorral. 90 LE-ből szerettem volna 110-et kihozatni és a nyomatékot 210 Nm-ről 240-re felvitetni.
Az ATC csinálta, akik akkor is, vagy már a szakma elitje voltak. Árban, felszereltségben és tudásban is.
Ugye ezeket az autókat még nem OBD-n keresztül lehet tuningolni, mert beégetett program van (ha jól tudom). Kivették a motorvezérlőt és abból kiforrasztották a gyári vezérlőcsipet, helyére beforrasztottak egy foglalatot, amibe a saját csipjüket rakták, az általuk írt programmal.
A műveletet mérőpados méréssel kezdték, a kocsi valamivel kevesebbet tudott, mint a gyári értékek. Szereltek, motorvezélő chip-et írtak és cseréltek. Ezután újra mértek.
Hát vakarták a fejüket, mi a tök lehet, mert a nyomaték lényegében nem változott. Egymás után megismételték még kétszer, ezután feladták, minimális javulást tudtak kicsikarni.
A kocsi talán fél éves volt, vastagon garanciális.
Javaslatukra visszavittem a márkaszervizbe, mert valami szervi bajra gyanakodtak, mondván hogy valami miatt valamelyik paramétert nem érzékeli a kocsi, behelyettesíti és egyfajta vészüzemmódban megy a kocsi. Kicsit problémás volt körülírni a problémát, mert hát nekik mérőpadjuk nincs és a garanciális autó esetében rossz ómen lett volna a sikertelen tuningra hivatkozni! :-)
A márkaszervizben végül is megtalálták a hibát, már nem emlékszem 17 évvel ezelőtt mi volt ez, talán EGR szelep hiba, vagy légtömegmérő, esetleg valami légszelep?
Utána megtáltosodott az autó, hiszen a tuning benne volt, csak akkor érvényesült. Nem tudom lett-e benne 110 LE, de határozottan erősebb lett.
Szóval lehet, hogy Nálad is hasonló probléma lehet.
Te nem elfoglalt vagy apám,hanem egy pénzéhes igaz magyar!
Hihetetlen h ez a forum az önfényezésről,reklámozásról stb stb szól! -itt senki nem segít senkin,főleg aki ugye ért hozzá az sem,csak magát reklámozza,majd 10ezrekért átírom neked fél óra alatt kispajtás,utána meg hi hu de sok gond volt vele,,de csak sikerült ,bla bla duma!
Ajánlom mindenkinek az orosz angol fórumokat,ott nem erről szól a fórum!!!A szarrágóságról,!!!
Mellesleg aki itt kérdezget az úgysem fog hozzád elmenni MESTER urak,mert inkább lemond akkor róla, a ti valódi ügyfeleitek ,akik lapátolják otthon a pénzt,azok meg azt se tudják hogy van ilyen fórum!
Üdv tudja valaki mercedes w168 a170cdi 2004 95 loerő mért nem lehet meg tuningolni?
egy 20 éve csináló mester össz tette a kezét és nem tudta megcsinálni? Mi lehet az oka rá tölti a mosított szofvert és semmi a kocsi ugyazt tudja nem változik
hiába méri a padon. a filét eltudom küldeni elemzésre.