Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Bocsánat, akkor nem a megfelelő topicba írtam. Ez egy KLZ-30-as hőközpont. A házunkban 22 fokot tartunk a gyerekek miatt. Régebbi téglaépületről van szó, ami kívülről szigetelt hungarocellel, viszont a tetőteret is "lakjuk" és a nyílászárókkal is van itt-ott még probléma.
Jól gondolom, hogy nem kondenzációs kazánról van szó ?
Hány fok mellett lett ekkora a fogyasztás, és milyen hőszigetelésű épületről van szó ? Alapvetően a fűtésseel a hőveszteséget pótoljuk, ha az nagy, akkor nagy lesz a számla.
Sziasztok! Lenne egy rendkívül amatőr kérdésem. Van egy saunier Duval cirko kazánunk és mellé jó nagy gázszámlánk. Hogyan kell belőni a fűtővíz hőmérsékletét, hogy a rendszer a leghatékonyabban működjön? (Lapradiátorok vannak a lakásban) Helyes az az elgondolás, hogy a használati melegvíznek és a fűtővíznek is mindig azt a legalacsonyabb hőmérsékletet érdemes beállítani, amivel még tartható a kívánt hőmérséklet? (jelenleg a melegvíznek 44 fok, fűtővíznek 60 fok van beállítva. Viszont elég pontatlanul állítja be a kazán a hőmérsékleteket, a fűtővíz 8-10 fokkal is a beállított érték fölé szalad időnként.) Lehet ezek állítgatásával spórolni egyáltalán? Ahogy nézem novemberben már vagy 150 köbméter gázt fogyasztottunk. Brutális. :-(
Akciósan vettem, lehet, hogy éppen azért. 40 ezerrel volt olcsóbb, de 30 ezerért vettem hozzá meg később a szabályozókat. Ha ez így van, akkor csak 10 e Ft volt az akció. Viszont mivel 3 hónapon belül nem került beszerelésre, a vásárlástól ketyeg a garancia, így lehet, hogy még bukni is fogok az ügyeten, hisz december végén lejár a 12 hónap, de a kazánom még alig üzemelt!
A szabályozók számlája itt van előttem:
- QAC34 külső hőmérsékletérzékelő
- Luna Duo-Tec modulációs vezetékes szobatermosztát
Helyre kell állítani az M1 kapocsléc 1-2 kapcsainak áthidaló vezetékeit, ha nem használják a beltéri termosztátot (én használom!), vagy ha bekötik a tartozékként szállított távvezérlőt (nálam be van kötve)."
Hát szerintem elég egyértelmű...:) Az "(én használom!)" az előző posztokban általad leírtak szerint nem igaz, Te nem használsz beltéri termosztátot, hanem a tartozék távvezérlőt. Tehát rád a "vagy ha bekötik a tartozékként szállított távvezérlőt" mondatrész vonatkozik. Tényleg elég magyartalan a fordítás, de egyértelmű. Áthidalás kell! A külsőhőmérséklet érzékelőnek ehhez semmi köze, a szerelő bármit is mondott a mundér becsületét védve.
De az pozitív, ahogy véded a szerelőt, akivel nem vagy elégedett, Tényleg korrekt végfelhasználói magatartás, ritka az ilyen. Általában, akivel elégedettlenek az emberek, annak inkább felnagyítják a hibáit, aztán néha mire eljut az infó a megfelelő fórumra, addigra már a szerelőről az is elterjed, hogy még a házimacskát is bántalmazta...)
Nem vettem egyáltalán rosszindulatnak... :) Tudom, hogy semmi bántó szándékod nem volt vele sem Neked és sem nekem, hidd el, én sem keresem a konfliktust itt a fórumon (jut elég a mindennapokban).
De az eredeti kérdésed ez volt Marzi felé: "mit mondtál a szerelónek, miert jöjjön ki és mit keressen, mit csináljon?" Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmedet, hogy fel ne hívj így egy boschos szerelőt (vagy inkább a központot), hogy azt olvastad a neten
A tüneteket mondd el nekik olyan pontossággal, ahogy a 9825-ös posztodon. Én a Bosch kazánokban nem vagyok ilyen mélységig otthon, nem tudok olyan tanácsokat adni, mint pl. Marzinak. Más kazán, más sajátosságok. Tényleg keresd a gyári vevőszolgálatot, vázold a problémát, kérj segítséget... Abban biztos vagyok, hogy a megoldás egyszerű lesz. És bízz a kazánban, amit választottál...
Igazad van cssb, nem akartam rosszindulatú lenni, de mentsegemre legyen szolva az utóbbi néhány hétben láttam kevéssé jóindulatú partnert.
Egyébként azokat hívtam ki, akik a kazánt hivatalosan, garanciával beuzemeltek. Ok jöttek ki és kezdtek a paraméterekkel játszani... Csak miután nem javult a dolog, kezdtem segítséget keresni a neten. Most is oket hivnam ki, ezért kérdeztem, hogy mit is mondjak nekik. Kosz előre is a tanácsaid!
Akarattal hagyta bent a szerelő. Tudta, hogy bent hagyta, de azt mondta, annak benne kell lennie. Az útmutató alapján üzemelte be, viszont az útmutató nem egyértelmű!
Ezt írja az útmutató:
Helyre kell állítani az M1 kapocsléc 1-2 kapcsainak áthidaló vezetékeit, ha nem használják a beltéri termosztátot (én használom!), vagy ha bekötik a tartozékként szállított távvezérlőt (nálam be van kötve).
Erre mondta a szerelő, hogy ha van külső hőérzékelő, akkor annak a kapocslécnek ott kell lennie. Viszont ha a mondat első felét nézed, akkor nem kell ott lenni a kapocslécnek. Kivette a kapocslécet, és azóta szót fogad a kazánom a termosztátnak!
"Azt már alig merem megkérdezni, hogy az a kis fém véletlenül maradt-e benne a kazánban vagy a beuzemeleskor "bennefelejtették"."
Juj... :-)))
Egy-két levélváltás, és a Marzi kazánjában GYÁRILAG SZAKSZERŰEN BEÉPÍTETT ELEKTROMOS ÁTHIDALÁS (amit az Ő szabályzásának sajátosságai miatt ki kellett volna venni, de nem vették) kazánban felejtett fémdarabbá nemesül. :) Aztán majd nem merünk kinyitni egy kazánt, mert még ránk esik belőle valami súlyos fémtárgy... :)
A Te BOSCH kazánodban is egyszerű lesz a megoldás, (szakavatott ember közreműködésével) hiszen a kazán is és a szabályzó is jó termék, de nem valószínű, hogy hasonló a probléma forrása, mint amit a BAXI készüléknél tapasztalt Marzi. Érdemes a Bosch vevőszolgálatot megkeresni közvetlenül, biztos hogy tudnak segíteni.
"Az ablakos stori az működik! csak rontja a hatásfokot..."
Na azt nem rontja... :) Hidegebb szoba = alacsonyabb visszatérő = nagyobb ∆T és alacsonyabb füstgázhőmérséklet = jobb hatásfok. A fogyasztást viszont tényleg növeli, emiatt gondolom az Téged nem vigasztalna, hogy több gázt fogyaszt, de azt jobb hatásfokon égeti el...
"A vezérlőnek (gyári baxi) 0,5 C azaz 1 fokra kapcsol.. Ezt sem értem, tudja és méri a tized fokokat, sőt
aszerint modulál, de kapcsolás 1 C"
De mit szeretnél? Kisebbre nem szabad állítani, mint fél fok, pedig "tudja és méri a tized fokokat, sőt aszerint modulál" mert akkor aztán tényleg állandóan ki-be kapcsolna. Tehát ez nem véletlen, hidd el. A BAXI teljes választékában ez a minimum. Ha nagyobbra akarod venni, azt megteheted, akár négy fokig... Az egy-két tizedes hiszterézist tudó szabályzókat kis vízterű kazán kapcsolására sok gyártó nem javasolja használni, ezek inkább arra kiválóak, hogy pl. egy pufferről levegyük a teljesítményt szivattyú indítással.
Visszatérve a szabályzódra, mivel egy bus rendszerű modulációs szabályzóról beszélünk, ez a fél fok igazából nem "hiszterézis", hanem egy ún. szobahőmérséklet korlátozás, és csak akkor lép életben, ha már nem tud olyan mértékben lemodulálni a kazán, hogy a parancsolt értéket folyamatos üzemben tudja tartani. Ha egy kicsit hidegebb lesz, meglátod, legtöbbször ezzel a fél fokkal sem lesz túllépve a kívánt szobahőmérséklet.
Az én Baxim ugyanezt csinálta, és itt a fórumon kaptam segítséget.
Nálam az volt a gond, hogy valamilyen kis huzal/vezeték/akármi benne maradt valahol beüzemeléskor a kazánban és
ez azt eredményezte, hogy nem fogadott szót a termosztátnak.
Termosztátról bekapcsoltam, aztán mikor túl meleg lett, kikpacsoltam.Szerelő jött, állítgatott valamit, de abszolút tanácstalan volt. Ezután jöttem ide a fórumra, és egy fórumtárs megmondta, mi a jelenség oka. Ezután még 2 hetet vártam a szerelőre, de végül jött, kivette a kis mütyürt, és azóta is szuperül üzemel a Baxim.
A kérdésem : egy zárt égésterű kombi turbós kazán helyére mehet e egy kondenzációs kazán ?
A gázcsaklakozás adott, a vízek csatlakozása, amennyiben nem stimmel alakítunk rajta, a fő kérdés a füstelvezető rendszer és a kémény megfelel e ?
Ez utóbbi : 80 mm átmérőjü kemény műanyagcsövön jön a levegő kb. 1m -en egy könyökkek, majd az égéstermék szintén 80 mm-es saválló csövön távozik 3 könyök tisztító idom és egy 6 m-es kéményen a szabadba.
Gondolom valamivel alacsonyabb a távozó égéstermék hőfoka és valamivel több a kondenzátum.
330 légköbméter.De szerintem nem Te írtad.MINd 1.A lábazati szigetelésem még mindig hiányzik és azt gondolom ez elég sokat ront rajta.Méregettem infrás hőmérővel,igen csak vannak külömbségek.
A következő a helyzet: van egy frissen elkészült ház, benne Bosch kondenzációs kazán, FW200-as kezelővel, IPM2-es keverőmodullal, külső hőmérséklet érzékelővel és két fűtőkörrel: egy padlófűtéses és egy radiátoros körrel. Annyit tennék még hozzá, hogy a ház nagyon jól szigetelt.
A probléma az, hogy hiába éri el a kívánt és beállított hőmérsékletet a fűtés, a kazán tovább fűt és a keringeti is a melegvizet, ezzel továbbfűtve pl a padlót. Így hiába van beállítva 22 fok a termosztáton (FW200), az aktuális hőmérséklet elérte a 26-27 fokot, amikor is átkapcsolta takarékos üzemmódra, hogy megakadályozzam, hogy a családom megfőjön. :)
Kihívtam a szervizeseket, akik a "szakember" menüben kutakodva különböző paraméterekkel játszottak, pl Méretezési hőmérséklet, Maximális Előremenő hőmérséklet (csökkentették), Épület hőtároló képessége 60%,
Nem volt nagyon meggyőző, különösen, hogy miután elmentek a folyamat hasonlóan folyatódott: hőmérséklet fel, átkapcsolás takarékra.
A kérdésem, hogy van-e erre valamilyen ökölszabály-beállítás egy ilyen konfigurációra, ahelyett, hogy nulláról próbálják kitalálni, hogy mik a megfelelő paraméterek (merthogy úgy tűnt, ezt csinálják). El is ismerték, hogy egy ilyen rendszert többször után kell állítani, de hányszor??!!
Tud valaki ehhez ötletet adni? Esetleg megosztani a saját, működő paramétereit?
Nálunk most 33C vel fűt a kazán.Napközben 20 C re van állítva a termosztát.Fürdés 2idöszakban 22 C re és ébredéskor is.Most hogy eléggé süt a nap,22.5 c van idebent.meleg van.Ezt elég jól tartja egész nap.Most a héten 2-5 m3 gáz fogyott 24 óra alatt.Fűtésre és melegvízre.300 liter melegvizem van,44 C re beállítva.Úgy érzem ez nem rossz fogyasztás.Bár régebben valaki azt írta,sok...
napközben még nem láttam elindulni a kazánt,csak 18 öra körül,mert attól kezdve kezdi 22 C re felfüteni a házat.Egyébként 20.5-22 C van bent átlagosan.Szinte minden szobában,nappaliban és fürdőben is.Elég egyenletes mindenhol.Max 0.5-1 C eltérések vannak.
Nekem nincs gond a keringetővel, meg lehet adni mennyit fusson elötte utánna, az igaz h az előre menő max, min értéket be kell
lőni alacsony vagy magas hőmérsékletű rendszerhez, de nekem amíg ez nem volt beállítva, min 20 c max - 50 c akkor is jól ment
meg most is min 40 C- max 70C, csak így jobb a fűtés :)) (ami fontos, h ha jól rémlik akkor a 742 paramétert tedd --- ra mert addig hiába állítasz min, max értéket)