Keresés

Részletes keresés

tgwh8 Creative Commons License 2015.04.19 0 0 67303

Akkor gépkocsibejárónak ideális :D

Előzmény: Törölt nick (67302)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.19 0 0 67302

Ha téged nem zavar, és mást sem veszélyeztetsz az uvar kellős közepére is halmozhatod. Senkit nem fog érdekelni. Ha szétteríted úgy is jó, csak ne lepődj meg, ha nem igazán úgy nő majd ott a fű ahogy máshol.

Előzmény: Csavarhúzós (67299)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.19 0 0 67301

Mi a felhasználás célja?

Előzmény: Törölt nick (67298)
tozso7210 Creative Commons License 2015.04.19 0 0 67300
Ő volt az üzletkötő aki ezt a technológiát ajánlotta!
Előzmény: Törölt nick (67290)
Csavarhúzós Creative Commons License 2015.04.19 0 0 67299

A vályogfalból lett sittet kötelező elszállítani? Vagy felhasználható tereprendezésre telken belül?

Előzmény: KömKel (67276)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.19 0 0 67298

Melyik a jobb a cementkötésű faforgácslap vagy az OSB lap?

Tramonta Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67297

Köszi KömKel!

Igen, ez jó lenne, ha lehetne. De sajnos most nem oldható meg az alap előre elkészítése. Másik, de hasonló téma: Ha egy meglévő szerkezeti fal alatti alapot szeretném megcsinálni, szakaszosan, azt sem tudom egyben betonozni. Ilyenkor mi a bevett szokás? Kieg.infó: az épület >100év, kőfal, kőalap, vizszintes szig. hiányzik. Az eredeti falak lelesznek gyalulva ->új alap+szig.+PTH fal+hőszig. Viszont egy falhoz nem tudok hozzányulni, ennek kellene betonalap+vizsz. szigetelés.  

Előzmény: KömKel (67237)
tgwh8 Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67296

Ja hogy vályog. Annyit biztos nyernél vele, hogy nem fázna a talpad :D majd megmondják az okosok, de a legegyszerűbb úgy ahogy van ráragasztani a régi járólapra. 

Minden dolog átereszti a párát, valamilyen szinten még a párazáró is úgy tudom.

Előzmény: andras87 (67295)
andras87 Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67295

Ez a rész vályogfalas, fával fűtünk nem tudom, hogy megtérülne-e belátható időn belül az aljzat hőszigetelése. Pára szempontjából sem javasolták itt a fórumon korábban az aljzat szigetelését. Vagy a járólap már amúgy is párazáró?

Előzmény: tgwh8 (67294)
tgwh8 Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67294

Sima járólaphoz való ragasztóval tették le, semmi baja. Persze az lenne az igazi, ha fel lenne törve egy fél méteren, és kapna egy hőszigetelést alulról az egész ház (már ha nem emelet).

Előzmény: andras87 (67293)
andras87 Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67293

Meglévő kb. 30 éves járólapra szeretnénk újat rakni, vannak benne szintkülönbségek viszont nem kopog masszív, nem szeretnénk felverni.

Ilyen esetben jó a sima aljzatkiegyenlítő vagy valami speciálisat kell használni?

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67292

Nem egyszerű azért az önterűlővel is ahogy tapasztaltam.

Ha tudom milyen akkor nem veszek. Betont is elhúzza meg gletteli úgy fater mint ahogy ezek terülnek.

Kérdeztem több burkolót mind azt mondta szerinted látja vki a padló alatt mi van ? :D

Ezzel el is mondták ők sem tudnak sík felületet

 

Előzmény: C20NE (67291)
C20NE Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67291

Én máshogy gondolkodtam. 2 métes aluléc libellával és csemperagasztó. Pici szintezőkupacokat raktam és beszinteztem a tetejüket.  Két napra rá megkötöttek és volt mihez igazodni. Valamint berajzoltam a legmélyebb pontot és onnan kezdtem önteni. 10-es fogazott simitó, tüskés henger és tüskés cipő. Amikor mindenütt le van öntve a 2 méteres léccel át kell húzni, figyelve a libellára/vízszintre. És kell 3 ember. Én egyedül csináltam de szenvedtem rendesen.

Előzmény: Törölt nick (67284)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67290

A veszprémi projekt  képviselőt kérdezd meg Ő ért hozzá . A legtöbb lb knaufos nem tudta miről beszél. :( 

Horváth Attila

+36 30 377 7388

Előzmény: tozso7210 (67289)
tozso7210 Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67289

Szeretném szigetelni a házam és belefutottam egy komoly dilemmába.

Az LB knaufos területi képviselő meg akar győzni arról hogy zsákos színező anyagot vegyek és azt fessem le a végén egy egalizáló festékkel. 4mm szemcseméretű anyagról beszélünk , szemben a vödrös 1,5 mm-es anyaggal.

Az összes kőműves ismerősöm tiltakozik, szerintük a vödrös jobb.

Érvek a zsákos mellett:

- vastagabb réteg, nagyobb mechanikai védelem

- jobb a pára áteresztése

-festve nem algásodik

Vödrös melleti érvek:

- egyszerű bekeverés 

- víztaszító egy rétegben

- kicsivel olcsóbb

- nem fél tőle a kőműves

 

 

Az LB knauf állítása szerint a zsákos vakolatnak van egy pára pufferoló hatása. Így nem algásodik.

A vödrös a teljes vízzárása miatt a felületén pár év alatt algásodik, mivel ott kicsapódik a hajnali pára.

 

Melyiket szeressem?

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67288

KömKel mit tudsz mondani az Anico házépítő cégről?minőség és egyéb fontos dolgokról?Kinek terveztél még?

KömKel Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67287

Én a legmagasabb pontra húztam 4 mm-t, és onnan indultam vizszintben tovább.

Előzmény: topikolos (67285)
topikolos Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67286

Áááá, már reggelre is kemény volt, esélytelen...

Előzmény: Törölt nick (67282)
topikolos Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67285

Köszi, ez bíztató. Eredetileg 1 cm-t számoltam a burkolat/ragasztóra. Ragasztónak van valami minimális vastagsága? Mert ugye akkor a legmagasabb ponthoz képest kell kiindulni.

Esetleg a legmélyebb pontokat kiegyenlítem. Vagy burkolás előtt az is jó, ha ragasztóval húzok a megfelelő helyekre egy réteget kiegyenlítő helyett?

Előzmény: KömKel (67281)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67284

Esetleg azt lehetne megcsinálni ,hogy  megkeresni a legmagasabb pontot rátenni a szerszámot amivel húzzák majd a terülőt és felrajzolni a falra. Ezzel végig vízszintben körbe menni mind a négy falon és akkor kb tudni fogja ,hogy mennyi önterülő kell.

Előzmény: C20NE (67278)
topikolos Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67283

Az túlzás, hogy nem sikerült, de az biztos, hogy nem lett 100% :)

 

Akkor ha a kiegyenlítés mellett döntök, akkor megvárom az 1 hónapot.

Köszi.

Előzmény: C20NE (67278)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67282

Belekontárkodhatok?

 

Ha az a beton ami 1,5 centit lett elbaszva tegnap, azt nem tudod most még frissiben lehúzni, megkaparni átgereblyézni tüskés simítóval, akármivel, valahogyan?

Előzmény: topikolos (67272)
KömKel Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67281

Ha kerámia burkolatos lesz, akkor ezt az egyenetlenséget a ragasztóval ki lehet azért hozni, csak jó minőségű flexi ragasztó kell.

Nekem volt egy 1.5 centis teknő a nappaliban középtájt, és az 50 m2-t leburkoltam a ragasztó vastagságának variálásával. Padlófűtés van alatta, sosem volt bajom vele.

Előzmény: topikolos (67272)
C20NE Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67280

Meg annyit, hogy egy-masfel centit ha hidegburkolat lesz egy gyakorlott(!) burkolo siman kiegyenlit, a csemperagasztoval, de laminalt, szalagoarketta vagy padloszonyeg ala ez az egyenetlenseg sok.

Előzmény: C20NE (67278)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67279

Sziasztok szép napot.

Olyan kérdésem lenne  ,hogy ti mit választanátok?

A ház  gázbetonból készült(Mátra falazóelem,Gázszilikát). Nem keverendő a salakbaton házzal. Sajnos sokan keverik.

Az északi felén ledobta a vakolatot tégláig. Meg egy két helyen kezd felhólyagosodni a kőpor meg a símító malter réteg 

Ti milyen vakolatot tennétek rá?

 Nekem pl tetszik a régi hagyományos kőpor megoldás.

Viszont nem nagyon lehet kapni már megfelelő sódert hozzá meg kőpor alapanyagot.

Ezért vmi nemes vakolatban gondolkodok mert  nem szigetelt a ház.

Apu megtud mindent oldani mert kőműves csak a vakolaton akadtunk meg milyen legyen.:)

Tudjátok két dudás egy csárdában :D 

 

C20NE Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67278

Ezek szerint nem sikerült! Sajnálom!

 

Én az aljzatkiegyenlítőt választanám. De ahhoz a betonnak meg kell kötnie és ki kell száradnia, ehhez meg kell várni az utókezelés végét és a száradási időt. Tisztább sokkal és nem rázza meg a betont a benne lévő csövekkel együtt.És a géppel a sarkokban nem tudsz dolgozni, ott kézzel kell csinálni.

 

De a kiegyenlítést is el lehet rontani, nem is kicsit és ha megint ketten álltok neki, kapkodtok ugyanez lesz a vége!

Előzmény: topikolos (67272)
BözsiBözsi Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67277

Beton így is úgy is kell neki. Plusz az utólagos aláalapozás sem két fillér. A teljes vízszigetelés sem.

Szóval abból az 1 millából nyugodtan levehetünk 200-300 E ft ot mint különbséget.

Szerintem...

És ahogy írtad is onnantól egy kompromisszummentes megoldás lenne egy "életre" megoldva a falazati problémákat...

Előzmény: KömKel (67276)
KömKel Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67276

A vályogtégla tulajdonságából fakadóan valószinűleg ez egy 5x10-es épület lehet. Legyen 2.7 magas az épület fala.

81 m1 falról beszélünk.

 

- Ez 70 m3 sitt (70x6000=420e Ft lerakási dijjal együtt)

- 81x16x260 Ft (porotherm 30n+f) = 370e Ft

- 55 m2-re egy rendes vasalt szerelőbeton: ~250e Ft

 

1 millió forintról beszélünk, mert a munkát ők maguk elvégzik. Viszont cserébe egy teljesen új 55 m2-es épületet kapunk, kompromisszumok nélkül.

Előzmény: BözsiBözsi (67274)
KömKel Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67275

Én csak azért is mondom ezt, mert ugyanebben a cipőben voltam 5 éve. A megvásárolt épület hátsó része vegyes km tégla-vályognak bizonyult.

Ezt a 70 m2-t letoltam a fenébe, mert a helyette megvásárolt 30-as tégla csupán 300e Ft-ba fájt, mivel a munkát én csináltam meg.

 

Ha a váloygot alá kellene alapozni (a vályogfal jó széles, és +10-10 cm szélességben kell, valamint ráraksz egy széles koszorút, akkor sokkal egyszerűbb egy új falazatot rakni a helyére.

 

Barátom ugyanakkor vett egy vályogházat, mikor mi. Mondtam neki, hogy dózer, és újra kéne falazni, de ő inkább csak bővitette. A mai napig sziv csak vele, mert egyik évben megcsináltuk a komplett tetőt és mennyezeti hősziget, másik évben az ablakokat, harmadikban a padló vizszigetelését és hőszigetelését. Most ott tart, hogy a vályogfal penészedik mint a fene, mivel minden más szerkezet hőszigetelt-légzárt lett.

A vályogháznál vagy fizeted a sok fűtési költséget, és rosszabb komfortban élsz benne, vagy minden szerkezetet teljesen meg kell bolygatni, hogy ne legyen lehetősége a párának kicsapódni. Ezeket viszont csak drágábban tudod megcsinálni, mint a téglánál, a vályog tulajdonságai miatt.

Előzmény: Gábor Rhein (67269)
BözsiBözsi Creative Commons License 2015.04.18 0 0 67274

Elgondolkodtam...

 

 

Szóval van egy 50 nm es házad ami vályogfalazatú.

 

Ebből te le akarod tolni a komplett tetőt, födémet. ergo marad a vályog fal maga.

Aztán ajánlatok alapján ki akarod a vályogfal alól ásni a "földet" és visszabetonozni.

 

Amikor meg azt ajánlja valaki, hogy gyaluld le az egészet akkor meg ódzkodsz, hogy milyen jó vályogot építettek az öregek had maradjon...

 

Csak nekem tűnik úgy, hogy egy 3 rétegű rendszerből te ki akarod dobni a felső, és az alsó rendszert, majd újraépíteni ezeket?

Kiszámoltad már, hogy mekkora költséged lenne ha kidobnád a közepét is, és rendesen rendszerben megcsinálnád pl. téglából?

 

Nem hinném, hogy akkora felárral lenne ez (és akkor még a műszaki tartalmat nem is számolom), hogy ne érné meg kikukázni az egész épületet.

 

Hidd már el, hogy tisztább szárazabb érzés lenne, mint egy ilyen tákolós valami.

Előzmény: Gábor Rhein (67269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!