Hiányoltam egy olyan topicot, ahol vasúti fényjelzőkről szerepelnek képek - ezért hát nyitottam egyet. :-) Jöhetnek ide fotók mindenféle elő- és fő-, ismétlő- és tolatójelzőről: a lényeg, hogy ne ábrák, hanem valódi képek legyenek, és minél több különféle jelzésképet láthassunk rajtuk. :-)
Kampózár nincs, de másfajta csúcssínrögzítő megoldás van: egy érdekes, fecskefarkas. Másik topikból, illetve biztber szakitól hallottam, hogy a 70-es években került ilyen hozzánk, francia(?) eredetű. Biztonsági betét nem szerelhető rá, igaz, mivel rugós váltó, a felvágás se probléma :-).
Így van, hidraulikus hajtóművel van felszerelve, amely biztosítja a végállásban rögzítést a vonatközlekedés alatt (a kampózár helyett), illetve eléri, hogy a gyök felől a váltót "felvágó" vonat alatt ne csapkodjon vissza a csúcssín minden tengely után (ellentétben a hagyományos, rugós megoldással).
>Ez ma nem így volt. A Diósjenő felé közlekedő vonat valóban a következő jelzés mellett járt ki (ez a Diósjenő felőli bejárat):
Nyílván csak az egyik irányba vezérelnek ki szabadot - mindkettő felé kicsit durva lenne. A szabad jelző irányából érkező vonat szermélyzete fogja beengedni a megálj felől érkező vonatot, majd újra szabadot vezérel abba az irányba, ahonnan a következő vonat várható - de természetesen amellett a szabad jelző mellett ki fog haladni egy vonat előtte.
"Szerintem közös kijárati jelzőn nem fog sárga-zöld megjelenni, mivel a legutolsó váltó után van."
Korábban is írtam, vagy itt, vagy a bizt.beres topikban. Szeged állomás közös kijárati jelzőin ha kitérőből jár ki a vonat, bizony megjelenik a sárga-zöld. Tessék erre ellátogatni.
A fékút hiánya miatt meg Szeged-Rókus állomás Szeged felöli közös kiárati jelzőjén a sárga fényt a két sárga helyettesíti. Tehát ez vöröst, két sárgát, vagy zöldet tud adni.
Nos, uraim, jön pár kép egy ma délutáni kirándulásról, melynek célpontja Szokolya volt, a korábban elhangzottak apropóján. :-)
"Tovább cifrásítja a helyzetet, hogy a vonatszemélyzet, mielőtt kihaladna az állomásról, a a visszatérő saját maga számára továbbhaladást engedélyező állásba állítja a jelzőt - így a Vác felőli bejárati jelző továbbhaladást engedélyező állása mellett halad ki Vác FELÉ a vonat Szokolyáról."
Ez ma nem így volt. A Diósjenő felé közlekedő vonat valóban a következő jelzés mellett járt ki (ez a Diósjenő felőli bejárat):
viszont a Vác felé közlekedő vonat ezen jelzés mellett haladt ki (a képet a Vác felé induló vonat hátsó ablakából készítettem):
Továbbá az "A" oldali bejáratnál lévő rugós váltóról készítettem egy videót (nemsokára feltöltöm), amikor kifelé haladva felvágjuk. Feltűnő, hogy nem azonnal állt vissza, hanem csak néhány másodperc múlva. Eszerint van benne valami (elektromos) hajtómű? Azt hittem, tisztán mechanikus működésű, és az át-, ill. visszaváltásában csak a vonat ereje működik közre közvetlenül.
Elvileg lehet közösön is ez a típusú jelzés,de az ritka sőt talán valóban nincs is.(fékút miatt).
Abban az esetben tudom elképzelni, ha a közös kijárati jelző és az első térközjelző között valamilyen nyíltvonali kiágazás, vagy ilyesmi van. Ha nincs meg a fékút a következő jelzőig akkor esetleg sárga-sárga. De ez mindkettő überextrém vérlázító eset. :)
Az elv akkor is változatlan,a továbbhaladást engedélyező jelzések ugyanazt jelentik mindhárom esetben.
Ebben egyetértünk, ugyanazt jelenti mindhárom esetben. Szabad a jelzőhöz érkezni 40 km/h ... stb.
Tehát nem a jelző előtt 287 m-re elterülő váltókörzethez, hanem a jelzőhöz.
Valami oknál fogva mégis ki van hangsúlyozva az "egyéni" kifejezés.
És ki van hangsúlyozva nyílt vonali bejárati jelző is. Azért mert ebben a két minősített esetben nem kell írásbeli rendelkezést nyomni az mv. orra alá, minden más esetben viszont kell. Tehát megállítja a fszt. a vonatot és átadja az írásbelit.
Menetrend szerint helytelenben közlekedő esetleg kap a kiindulási állomáson egy írábeli, hogy A és B között helytelenben közlekedik. Ha én ilyen állomáson dolgoznék azt is megállítanám, hogy meggyőződjek róla, hogy valóban kapott.
Elvileg lehet közösön is ez a típusú jelzés,de az ritka sőt talán valóban nincs is.(fékút miatt). Az elv akkor is változatlan,a továbbhaladást engedélyező jelzések ugyanazt jelentik mindhárom esetben. Valami oknál fogva mégis ki van hangsúlyozva az "egyéni" kifejezés.