Olvastam,és helyesen tetted! Különben ezt a "fórumot" említettem a múltkor,sokat írogattam bele régebben,persze nem ezen a nick névvel: Már befeztem az ottani páyafutásomat sokkal okosabb nem lettem semmilyen téren (nem csak a Dutráról)!
Szétszedés közben meg mindig gyakran emlegetem az édesanyját az ismeretlennek aki "*"*"javította"*"*" annó. Az alkatrészek meg a gépek java mind ilyenek miatt kuka!
Pityú a rajzot nézve szerintem aszimerimg futógyürű hossza megegyezik, a csapágyházban a csapágy homlok felfekvése és a szimering első homlok fekfekvése közti távolsággal.Vagyis szimering vastagság plusz kb 2 mm rés ami a szimering és a csarágy között van.És ha a krimát nem lehet meghúzni akkor kell vastagabb alátét a karima alá. 15 mm körüli ahogy Dutrancs mester irta.
Frankó ez a rajz köszi! Én is olyan szimmering vastagságra saccoltam. Lényegében ennek a legnagyobb szerepe, hogy pont annyira huzatom csak be a tengelyt, hogy a másik vége pontosan üljön a lendkerékben lévő beálló golyóscsapágyban. Meg persze ezen fut a szimi. Ha nagyobbat forgatok, akkor felüt a csapágyon, ha picit, akkor meg nem ér bele eléggé. Egy trabant blokknál nem is lenne gond hogy felrakom, megnézem, leveszem, alakítok, megint felteszem...... :)) Na valamikor annak idején ezt szépen kispórolták egy javításnál, és kb 2 mili volt csak benne a csapágyban. Szarrá is rágta a tengelyem végét, meg a bordázatot. A külső belső átmérő az egyértelmű.
Azért köszi, ha tudok valami fixet, mindenképpen szólok majd
A rajz az itt van! De a méret az nincs meg.Spekuláltam rajta,nézegettem és arra a követ keztetésre jutottam,hogy a külső átmérő az 45 mm-nek kell,hogy legyen.A belsőnek pedig 35mm-nek a szélességet pedig próbálj meg egy 15 mm-eset esztergáltatni.Abból ugyanis még le lehet szedni 1 mm-t ha tévedtem volna.A lényeget én rajz útján ott látom,hogy amikor a peremes agyat a koronás anyával meghúzod még maradjon pár mmm a bordástengely vége és az agy azo része között ahová a koronásanya alatt levő alátét fölfekszik.( ugyanis a szimering mérete ami fut rajta az 45X62x12 ,a csapágy belső átmérője pedig az 1307-esnek 35mm.)Azt mondom próbáld meg és majd tudasd légyszike mire mentél.
Amennyiben a hidraulikán múlna akkor az nem lehetne akadály mert kiiktatnád a saját vezérlőtömböt és feltenné egy kéttolattyús T-25-ét vagy egy háromasat (pl:MTZ-jét).
Köszi,de nem hinném,hogy működne a dolog,elhúzni biztos elhúzná,a hajtása az már neccesebb,de a legnagyobb baj az,hogy mivel nem tudom egyszerre használni a két hidraulikát! Sajnos,pedig a gázolaj takarékosság meg a lassú mászósebesség miatt az UE-28-assal szerettem volna ilyet húzni (persze meg is kéne venni ha lenne miből) :-)
A kb méreteit -külső-beléső átm. azt írd meg hátha így ráakadok előbb valamire és kitudódna a szélesség.Az én alk. kat.-ba úgy szerepel mint :UE 12 B 14.
Ezt bekötettem mert se eleje se vége nem volt,mint anyagismeret.Azután 5év múlva tudtam meg ,hogy ez volt az eredeti címe.A belső oldalakon pedig nem találtam meg a címre való utalást.Véletlennek köszönhetem,hogy megtudtam.
Emlékszem rá,de már régebben is azt tanácsoltam,hogy akinek van szétszedett gépe az tudná megmérni,de az is lehet,hogy ki kellene mérni a a szélességét.
Egy saláta maradékom van belőle a Tsz szemétdombján találtam valamikor. Azért ezekkel huzakodtam elő mert ezek maradtak meg.Nem volt szívem otthagyni.Valami gyártási vagy felújítási lehetett.