Keresés

Részletes keresés

007Gergő Creative Commons License 2006.10.12 0 0 141
(ALOE)

Én is egyetértek az összekötősin elhagyásával. Már a bevezetéskor is vita volt létjogosultságáról, akkor az üzembiztonság, sérülés elkerülése miatt lett alkalmazva. a pontosan kialakított csatlakozófelületek szükségtelenné teszik őket. csak nem szabad a modulokat ezen oldalukra fordítani, védőelem nélkül.

A használat bebizonyította, hogy még papucsok sem kellenek az összekötéshez, még N-ben sem. (elektromos csatlakozás persze kell.)
Sőt a különböző magasságú sínek sem okoznak problémát.

Technikailag nagyon egyszerű az átállás ott is, ahol még nem építették át a modulokat. Néhány összekötősín elvágásával vagy 3"-os (76mm-es) sín (1/3-os) beszerzésével nagyon gyorsan megoldható ez a probléma is.

A minimális egyenes szakaszok (min 75mm) viszont maradjanak meg az íves modulok csatlakozófelületén.
Előzmény: szegecsszámláló (138)
vasutTOM Creative Commons License 2006.10.12 0 0 140

Megpróbálom csokorba gyűjteni az eddigi javaslatokat, problémákat (elnézést ha valamit kihagytam):

 

Az 52-s hozzászólásomban beraktam az eddigi szabványt. Azon kellene pontról-pontra végig rágnunk magunkat. Az eddigi hozzászólók mindegyike épít modult. Tehát elmondható, hogy van tapasztalatuk. Én személy szerint elegendőnek tartom, hogy mi itt közösen kidolgozzunk egy új szabványt. Aki ezek után csatlakozni akar a redszerünkhöz, az alkalmazkodjon ehhez. Ez úgy hangzik, hogy szeretném kisajátítani a szabványt, de mint ahogy látjátok az erőfeszítéseim hatására sem akarnak itt többen jelentkezni. Nem várhatunk meg mindenkit.

 

Villamos csatlakozások szabványosítása, esetleg a digitális üzem lehetőségeinek, feltételeinek kidolgozása szabványosítása

 

Ezzel csak annyiban nem értek egyet, mert bármennyire is jó a digitális rendszer, mi szerintem nem fogjuk alkalmazni anyagi okokból.

 

A többivel egyetértek!

Előzmény: szegecsszámláló (138)
vasutTOM Creative Commons License 2006.10.12 0 0 139
Hány olyan klub van, akik beletartoznak a "VASÚTMODELLEZŐ KLUBOK"-ba?

 Hány olyan klub van, akik bemutatnák munkáikat egy-egy rendezvényen?

 

Személy szerint én ismerek jónéhány klubot. De sok közte az olyan is, amiket csak hírből hallottam.

Sajnos ebben lehet, hogy én is hibás vagyok, mert nem megyek el minden kiállításra. Nincs időm arra, hogy mindenkit végigjárjak.

Az egykor rendszeresen működő vasútmodellező klubok vezetőinek találkozója azzal a céllal jött létre, hogy megismerjük egymást. Megismerjük az egyes klubok munkáit. Felvetődött az is, hogy minden klub készítsen egy listát azokról a kiállítási darabokról, amiket bármikor rendelkezésre tudnak bocsájtani. Na ebből végül nem lett semmi.

Mi rendszeresen megrendezzük az országos kiállításainkat. Elég sok meghívót szoktunk küldeni. Az utóbbi időben a forumokba is berakjuk felhívásunkat a modellversenyre. De sajnos egyre csökken az érdeklődés. Van aki azt mondta, hogy a Veszprémiekhez nem viszek semmit, mert tavaj is lepontozták a munkámat. Vagy azt mondta, hogy csak ide hajlandó modelleket hozni, de azok mégsem értek ide. Az országos egyesület már régebben megorrolt ránk, mert mi nem akarunk elmenni a kiállításaira. Az ok egyszerű: nincs nálunk senkinek sem 17 nap szabadsága, hogy elmenjen asztalt kezelni. A másik ok, hogy a repülők közé nem igazán lehetett bezsúfolni a modulasztalt. Vagy a látogatók nem fértek el, vagy a kezelők. Megmondtuk, hogy 3-4 napra szívesen elmegyünk bárhová, csak biztosítsák a megfelelő helyet. Ez így volt például a LÁNG-ban májusban.

A kiállításainkra mi is szeretnénk minél több klubot meghívni, de sajnos ez a szállítások és a teremméretek miatt nem mindig jön össze.

Mi szívesen állunk minden klub rendelkezésére, aki be akarja nálunk mutatni munkáit. És szívesen elvisszük a mi munkáinkat bárhová, ahol kiváncsiak ránk. Természetesen egyeztetések után. De sajnos azt nem tudjuk mi sem vállalni, hogy minden kiállításon ott leszünk, mert mint ahogy ti is látjátok szinte hetente van valahol ilyen.

 

Előzmény: Laca / LAGYESZ / (128)
szegecsszámláló Creative Commons License 2006.10.12 0 0 138

Megpróbálom csokorba gyűjteni az eddigi javaslatokat, problémákat (elnézést ha valamit kihagytam):

 

Modulok szabványosítása: 

Csatlakozófelület és a modulok befoglalóméretei többek szerint maradjon meg a régi szabvány szerint. Javasolt változtratások:

-csatlakozó felületek terén pontosabb megoldásra van szükség

-modulvégek nagy menyiségben egyszerre faipari módszerekkel, vagy fém etalon segítségével kerüljenek gyártásra.

-a közdarab síneket hagyjuk el, a sínszálak a FREMO-hoz hasonlóan a modulok végéig legyenek kivezetve

-Villamos csatlakozások szabványosítása, esetleg a digitális üzem lehetőségeinek, feltételeinek kidolgozása szabványosítása

-22.5 esetleg 15 fokos váltók mellőzése

-Járműpark beli korlátozások ( járművek alkalmassá tétele 2.1mm-es sinre, vagy bizonyos modulokon a közlekedtetésük korlátozása, illetve megszüntetése)

-Legkisebb szabad sugár kérdése 600-at keveseljük 1750-et sokalljuk a jelenlegi szabványunk elvileg nem engedi 1000-nél kisebb sugár beépítését de a gyakorlat mást mutat(ez utóbbi három pont váltotta ki a legtöbb vitát)

 

Modulok témaválasztása:

-Többen jelezték hogy az eltűnő, felszámolásra ítélt mellékvonalak emlékét modulrészletek formájában megörökítjük c ötlet tetszik, Vp.-iek jelezték, dokumentációkkal is tudnák támogatni az ötletet.

 

Vasútüzem a modulokon:

-Eddig kevés érdemi hozzászólás, leginkább az állomások közötti kommunikációra kihegyezve:voki-toki kontra angol doboz (esetleg mutogatás kontra kiabálás de ez nem túl europid) .

-Több nyíltvonali elem kellene az egymás szájába érő szerelvények elkerülése végett.

 

Tehát nagyjából itt tartunk most, innen kellene továbblépni.

 

Üdv

 

Szegecsszámláló

 

 

 

 

 

 

Laca / LAGYESZ / Creative Commons License 2006.10.12 0 0 137

Sziasztok!

 Nálunk is a modul végéig megy ki a sínszál!

Akkor ez már négy klub!

Mennyi kell a változtatáshoz?

 

 

Előzmény: szegecsszámláló (135)
Wolf27 Creative Commons License 2006.10.12 0 0 136

a magyarmodul közdarab-sínt ír elô

 

Így van, de már szinte senki nem alkalmazza. Ezért kellene a modernizáció. Az összeillesztés FREMO-val meg megoldható pillanatszorítóval.

 

Üdv!

Előzmény: rezgaras (132)
szegecsszámláló Creative Commons License 2006.10.12 0 0 135

Rézgaras írta:

Ha jól emlékszem, a magyarmodul közdarab-sínt ír elô, míg a Fremónál - és más külföldi korszerû modulrendszereknél - az a gyakorlat, hogy a sínek ki vannak hozva a modul pereméig.

 

Ez egy darabig így is volt, aztán egyre több klub szokott át a kihozott sínekre. Nem figyeltem akkor ezt annyira de Füreden mintha már nem találkoztam volna a közdarab-sínes modulokkal. Amit biztosan tudok, hogy a szekszárdi és a veszprémi klubok elhagyták minden modulról, mi Győrben pedig Tamásék tanácsára már eleve asztalszéléig vezetett sínekkel építettünk.

 

Ha gondoljátok akár lehet ez az első konkrét pont amit a régi szabványban ünnepélyesen megváltoztatunk.  :-)

 

 

OFF

 Igazán sajnálom, hogy megint belepofázom...

 

igazán sajnálom, hogy nem teszed gyakrabban...

ON

 

Üdv

 

Szegecsszámláló

Előzmény: rezgaras (132)
burgeri Creative Commons License 2006.10.12 0 0 134

>>a "tavaly ezt már láttam" szindróma:<<

Egyetértek. Nekem nagy élmény volt látni, ahogy a szombathelyi sarokmodul, ami a viadukthoz kapcsolódik, deszkamodellből terepasztalmodullá vált. Ötletek merítéséhez és látványnak is kedvemre való volt a fejlődést tapasztalni.

Ugyanez igaz a pécsi N-es asztal fejlődésére.

Mivel évente egyszer-kétszer látom, szemmel látható a fejlődés.

 

Előzmény: C50 4509 (131)
V.43.1008 Creative Commons License 2006.10.12 0 0 133

Üdv Balázs!

 

Nos nekem van H0e-s szegmens asztalom , úgy kialakítva hogy modulhoz csatlakoztatható más szabványos modulokhoz!

 

A különböző modul csatlakoztatási problémájához...

 

Gyorsszorító ezt a problémát gond nélkül megoldja...

 

 

Előzmény: HegedűsBalázs (52)
rezgaras Creative Commons License 2006.10.12 0 0 132
Wolf27 írta:

> alap esetben a "Magyarmodul" csatlakozó felületileg kompatibilis a FREMO egyenes terepet ábrázoló modulcsatlakotzó felületével.

Igazán sajnálom, hogy megint belepofázom, de én bizony úgy emlékszem, hogy pont itt volt valami bibi. Ha jól emlékszem, a magyarmodul közdarab-sínt ír elô, míg a Fremónál - és más külföldi korszerû modulrendszereknél - az a gyakorlat, hogy a sínek ki vannak hozva a modul pereméig. Jó 5-6 éve tárgyaltuk már ezt a vasútmodellezôs fórumon, már akkor felmerült, hogy egy következô "szabvány-upgrade"-nek ez is lehet a témája.
Előzmény: Wolf27 (129)
C50 4509 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 131

A szimmetrikus modulok ezen belül csak azt a többletet nyújtják, hogy kívánság esetén 180 fokkal megforgatva is be lehet ôket rakni.

 

Ezt ki is használtuk, használták rendszeresen az íves moduloknál. A kiállításokon felépítendő modulok tervezésekor ez egy jolly-joker megoldás. Mindazonáltal nem vagyok ellene az új, jobb megoldásoknak.

 

A minimális ívsugár értéke a szabványok kötelezően betartandó részét képezte mindíg is - papíron. Ami csak az építőkön múlik, hogy mit tartanak be az előírásokból.  Ha megállapodunk abban, hogy a kevesebb több, akkor kimondhatom, hogy akinek a saját klubjában nem fér el a nagysugarú íves modul az csak az egyeneseit vigye kiállítani. A saját helyiségében pedig használja azt az ívet amit tud, ami elfér.

 

Más:

A nagyrabecsült közönség és a "tavaly ezt már láttam" szindróma:

 Egy hozzáértő, állandó kiállítás látogatótól hallottam erre a problémára: "Én nagyon szeretem a mákostésztát és egy évvel ezelőtt is szívesen megettem, és ma is szívesen eszem."

Tudatosítani kell a látogatóinkban, hogy ez egy téves felfogás. Az eddíg elkészült modulokat nem dobjuk ki és nem építünk évről-évre újból mindent. Készülnek újak, de ezt finanszírozni is kell valakinek. Úgyhogy az efféle lekicsínylő szavak helyett a kedves látogató fedezze fel azokat a változásokat, amiket tálaltunk neki a kedvenc mákostésztájában. Mert már mi is kitapasztaltuk, hogy mit, hogyan, és hányszor lehet kiállítani úgy, hogy nekünk legyen igazunk.

 

Megint más:

Biztos vagyok abban hogy minden klubot érdekel a közös kiállítás lehetősége, mint ahogy abban is bizonyos vagyok, hogy nincs mindenki itt a fórumon.

 

harmadszor is más:

Wolf27 írta, hogy inkább személyesen kellene ezeket megbeszélni. Véleményem szerint az az idő erre édeskevés. Nézd csak vissza a viták terjedelmét. Ezekkel elfogyott volna a szombat-vasárnap, és abban maradhatnánk, hogy nem maradtunk semmiben. Ezért MÉG nem kell két napra elutazni. Csak tisztuljanak tovább a gondolatok, és a viták. Ne feledjétek ez vitafórum...

Előzmény: rezgaras (120)
Wolf27 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 130

Hány olyan klub van, akik beletartoznak a "VASÚTMODELLEZŐ KLUBOK"-ba?

 

Ezt a topik alapján kérdezed?

 

Más:

Hallom egy-két ex-LÁVÁs felkarolta az utánpótlás gondozást nálatok(múltkor még gondban voltál vele). Ennek nagyon örülök, mert akiket ismerek közülük, ők szinvonalas munkára okítják majd a fiatalságot.

Csak így tovább!

 

Üdv!

 

Előzmény: Laca / LAGYESZ / (128)
Wolf27 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 129

Nekünk mindegy, hogy a csatlakozási felület milyen, olyanra építjük, amilyet egy okos, hozzáértő ember kitalál, CSAK LEGYEN MÁR VALAMILYEN!!!!!!!!!!!!

 

A csatlakozó felület az az, ami volt, már okos emberek kitalálták a kilencvenes évek elején.

Azt hogy újat kellene csinálni, csak egy valaki vetette fel, de ezt többen is elvetnénk, mivel alap esetben a "Magyarmodul"  csatlakozó felületileg kompatibilis a FREMO egyenes terepet ábrázoló modulcsatlakotzó felületével.

 

Üdv!

Előzmény: Laca / LAGYESZ / (128)
Laca / LAGYESZ / Creative Commons License 2006.10.11 0 0 128

Sziasztok!

Az oldalt olvasva, azt veszem észre, hogy csak egy-pár klub, szervezet van ma Magyarországon, akiket aktívan érdekel a klubok közötti együttműködés, a közös kiállításokon való sikeres, színvonalas részvétel.

A kérdésem a következő:

 Hány olyan klub van, akik beletartoznak a "VASÚTMODELLEZŐ KLUBOK"-ba?

 Hány olyan klub van, akik bemutatnák munkáikat egy-egy rendezvényen?

Más!

 A meglévő modulokat nem kéne átalakítani! Szerintem a régebbi, akár több éves modulokat el kell tenni a helyi, saját kiállításokra és, ha az anyagi forrás engedi, új, de a többi klub által is elfogadott szabvány szerint megépített modulokat kéne építeni. Tudom, hogy most éppen erról folyik a vita, de ez csak két-három ember vitája. Különben is a régiek zömét már mindenki ismeri. Sokszor hallom a kiállításokon, hogy - ezt már tavaly is láttam, erre nem vagyok kíváncsi!- Nem ártana valami új témát előszedni. Nekem tetszik az a felvetés, hogy a megszűnő vonalak részleteit lehetne megépíteni. Persze nem létező területek, állomások is kerülhetnének modulokra, de azok viszont jó lenne, ha tükröznék a "magyar vasút" jelleget / jelzőkre, épületekre, stb. gondolok / 

Én személy szerint a köztes modul híve vagyok, tehát a saját modulrendszer kiépítését tartom megoldásnak klubon belül és legyen két csatlakozó modul a végeken.

Nekünk mindegy, hogy a csatlakozási felület milyen, olyanra építjük, amilyet egy okos, hozzáértő ember kitalál, CSAK LEGYEN MÁR VALAMILYEN!!!!!!!!!!!!

Na üdv mindenkinek! 

szegecsszámláló Creative Commons License 2006.10.11 0 0 127

vasutTOM írta:

 

Azt én is megigérhetem, hogy ezentúl nem fogunk 1000 mm ívsugár alatti modulokat készíteni! De azért a meglévőket nem fogjuk kidobni!

 

Nem kértem, hogy dobjátok ki, csak ha lehetőség nyílik rá a jövőben,törekedni kellene rá, hogy a modulelem-kínálat bővülésével esetleg mellőzhető legyen.

 

 

 

Előzmény: vasutTOM (123)
Wolf27 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 126

Szia!

Klubvezetői értesítés alapján igen, de gondolom addig még lefolyik pár liter víz a Dunán!

:-)

Előzmény: Laca / LAGYESZ / (124)
Wolf27 Creative Commons License 2006.10.11 0 0 125

Ha már abban megegyezhetünk, hogy ez egy vitafórum, ahol egymás véleményeit nem támadásnak vesszük és a kritikát nem udvariaskodások mögé dugjuk, akkor hadd reagáljak a hozzászólásodra:

 

A látogatók nagyon nagy részét nem érdekli az ívsugár! Menjen rajta a vonat és kész!

 

Sokszor nem ment.

Többek között a saját modulunkon is léptek fel hibák, ez kikerülhetetlen főleg úgy, hogy az asztal még nem volt 100% elkészűltségű, de ha egy állomás úgy van megépítve(nem a tieitekre gondolok), hogy a vonatok nagy része siklás nélkül nem tud rajta átmenni, akkor az már lehet, hogy a nézőt is érdekli, mert ő tényleg azért fizette ki a jegyet, hogy azt lássa, hogy megy rajta a vonat.

 

A 600mm vagy annál kisebb sugarú íveteken az Ösküi megállóhely és Sárszenmihály között többször is és folyamatosan siklottak a Schicht kocsik, addig áll a forgalom és a nézők azt nézték, hogy mi okozza  fennakadást, nem pedig a kidolgozott részleteket.

 

A legnagyobb hibát a forgalom lebonyolításában láttam.

 

Erre tényleg ki kellene alakítani valami közös,  az érintett klubok által is elfogadható megoldást. Ezért lenne jó a közeljövőben egy klubkonferencia, amiről már irtál is, hogy szervezés alatt áll.

 

Üdv!

Előzmény: vasutTOM (117)
Laca / LAGYESZ / Creative Commons License 2006.10.11 0 0 124

Szia!

 Ez nálunk lenne a LÁNG-ban?

Előzmény: Wolf27 (111)
vasutTOM Creative Commons License 2006.10.11 0 0 123

Jóllátom, hogy ők még használnak összekötő sinmezőket? 150mm a modul szélétől azt jelenti?

 

 

Nem a csatlakozó sín hosszát jelenti! Hanem azt, hogy az ív kezdete a modul szélétől 150 mm-re van. Tehát az általad említett darab az egyenes.

 

 

szegecsszámláló!

 

Azt én is megigérhetem, hogy ezentúl nem fogunk 1000 mm ívsugár alatti modulokat készíteni! De azért a meglévőket nem fogjuk kidobni!

Előzmény: C50 4509 (119)
szegecsszámláló Creative Commons License 2006.10.11 0 0 122

Nem lehetne ezt a maratoni íves vitát valami olyan kompromisszummal lezárni ami minden vitában résztvevő számára kielégítő?

 

Az általad leírtaknak sok racionális igazsága van, nem az első kiállításotokat rendezitek, nyilvánvaló mindanyiunk számára, hogy tapasztalatból beszélsz.

De:

Valahol igaza van azoknak is akik a nagyobb íveket kérik számon rajtunk, kiállítókon (akkor is ha ők vannak kevesebben) hiszen az általatok 10 éve lefektetett szabványban is minimum r=1000mm-es íveket írtatok elő a modult építeni szándékozó klubok számára.

Ismerem a problémákat és az okokat ami miatt az r=600-as íveket megépítettétek, viszont az utóbbi években talán megnövekedett annyira az általatok bérelt kiállítóhelyek területe, hogy el lehetne gondolkodni ezen szűk ívek elhagyásán. A probléma talán áthidalható lenne azzal, ha az újonan épülő íves modulok nagyobb sugarú ívekkel épülnének.

 

Ezen a ponton viszont minden modulépítőhöz fordulnék: Ne csak vasutTom-tól és általában az aktuális kiállítást szervező klubtól várjátok el a megoldást, tessék olyan íveket építeni a jövőben amelyek megfelelnek a nagyobb sugár igényének.

A füredi kiállításon (és az azt megelőzőkön) nem azért nem volt nagyobb ív mert rossz a szabvány, hanem mert nagyjából ennyi modulból lehetett válogatni.

Jelen pillanatban nincs annyi r=1000 feletti íves modul az országban amiből azt a kiállítást tágabb ívekből építhették volna meg. Többek között ezért is írtam korábbi hozzászólásaimban, hogy bővíteni kéne a nyílt vonali modulok számát. 

 

Rézgarashoz hasonlóan én is szeretném ha az általam épített modellek futóképesek lennének a modulokon, hiszen azért építjük őket, hogy menjenek mind a laikus látogató, mind a modellezőtársak örömére. Egyikünknek sem öröm ha a vitrinben porosodnak. De ahogy János egy korábbi hozzászólásában írta, technikai okok miatt nem tudjuk a gőzöseinket akármilyen kis ívbe beküldeni, mert befeszülnek. Én is csatlakoznék tehát a kiállításokon nagyobb sugarú íveket igénylők sorába.

 

A mi klubunk részéről azt tudjuk vállalni, hogy a jövőben nem építünk 1000 mm-nél kisebb sugarú íveket, a jelenlegi 8db 45oos r=1000 íves darabunkat (és az ezután épülőket) szivesen bocsájtjuk a kiállítást szervező klubok rendelkezésére.

 

Üdv

 

Szegecsszámláló

 

 

 

 

 

rezgaras Creative Commons License 2006.10.11 0 0 121
vasutTOM írta:

> Az megint más dolog, hogy rézgaras mozdonya kisiklik ott. Az nem azért épült, hogy egy kiállításon több napon keresztül rójja a köröket.

Világos. Nézd, nekem nincs terepasztalom, és valószínüleg nem is lesz. Kár, hogy még az erre tulajdonképpen alkalmasnak látszó nagy modulterepasztalokon sem futtathatom meg a modelljeimet - pláne, hogy ennek az akadálya pusztán annyi, hogy ilyen-olyan okokból megengedett dolog a szabványtól való eltérés.

Tehát úgy látom, számomra nem marad más, mint egy újabb modulszabvány létrehozása, amin viszont _tényleg_ be kell tartani az elôírásokat... :-(((
Előzmény: vasutTOM (117)
rezgaras Creative Commons License 2006.10.11 0 0 120
C50 4509 írta:

> a pálya a modul szélétől 98mm-re van. Ez az asszimmetria!

Azt hiszem, emögött az van, hogy bizonyos modulrendszerekben a modulok alapvetôen egy oldalról való megtekintésre készültek. Ez egész nyilvánvaló a Fremo dombvidéki szabványán, ami a nézô felé lejt, tehát a másik oldalról nem is nagyon lehet rálátni. Az aszimmetrikus elrendezés is ezt szolgálhatja, hiszen ez nagyobb hátteret biztosít a pálya mögött és így egy kicsit növeli a perspektívát.

Azt hiszem, a gondolat nem hibás, hiszen gyakorlatilag minden felállított modulterepasztalnak van egy nézôk felé mutató fele és egy "belsô" fele, ahol az üzemeltetôk szaladgálnak, javítanak, stb. A szimmetrikus modulok ezen belül csak azt a többletet nyújtják, hogy kívánság esetén 180 fokkal megforgatva is be lehet ôket rakni.
Előzmény: C50 4509 (119)
C50 4509 Creative Commons License 2006.10.10 0 0 119

Helló vasútTOM.

 

Érdekes megoldás ez az EUROTRACK modul. Jóllátom, hogy ők még használnak összekötő sinmezőket? 150mm a modul szélétől azt jelenti?

Szokatlan még az én szememnek az is, hogy a pálya a modul szélétől 98mm-re van. Ez az asszimmetria! De mint mindennek, ennek is van jó és rossz oldala.

A csatlakozó felületen lévő nyílások: a kicsik kábelcsatornák? a nagy szaggatottvonalas: mire való? csak nem arra, hogy könnyebben lehessen felemelni a modult?

Előzmény: vasutTOM (97)
C50 4509 Creative Commons License 2006.10.10 0 0 118

melyik csatlakozó felülettel készítsem akkor a HOe moduljaimat?

 

 

 

A PÉCS GYORS H0e moduljai a magyar H0e modul szabvány szerint készültek, ezt találod a honlapon is. Az egy másik kérdés, hogy almamellék moduljai az idő folyamán egy egységgé lettek. Egy ponton van lehetőség, de a rendszer méretei miatt eddíg nem kellett csatlakoznunk senkivel sem. No meg modulról sem tudtunk amit a miénkhez akarnának csavarozni. Hogy te most melyiket készítsd el, neked kell eldöntened. Talán kézenfekvő lenne a magyar szabvány. Ha külföldre mégy kiállítani majd készítesz egy közdarabot aminek egyik oldala magyar, a másik FREMO.

 

üdv. Ernő. 

Előzmény: HegedűsBalázs (93)
vasutTOM Creative Commons License 2006.10.10 0 0 117

hogy megneveztem a kis ívsugarat a modult érintő problémának és erre ezt egyesek(pont a szombathelyiek, vagy tőlük valaki), pont akiket nem érinetett ez a dolog támadásnak vették

 

 

Én teljes mértékben egyetértek veled az ívsugarakkal kapcsolatban. Tényleg nagyon szép egy nagy ívsugár. De! Sem a szombathelyi, sem a mi klubunk sem és még nagyon sok más sincs olyan helyzetben, hogy az általad javasolt sugarat alkalmazzuk. Adott egy helyiség, elképzelés, amit szeretnénk megvalósítani. Kompromisszumokat kellett kötni. A szombathelyi klub is ha nem alkalmazott volna ilyen íveket, vagy kitérőket, akkor nem tudta volna megépíteni ekkora helyre az asztalát.

Nekünk is, mint már írtam, az volt a célunk, hogy minél kisebb helyen fel tudjunk építeni egy látványos rendszert. Nekünk, mint ahogy a szombathelyi klubnak a váltókkal, eddig nem volt gondunk az ívekkel. A gyári járművek szépen elmennek rajta. Az megint más dolog, hogy rézgaras mozdonya kisiklik ott. Az nem azért épült, hogy egy kiállításon több napon keresztül rójja a köröket.

A látogatók nagyon nagy részét nem érdekli az ívsugár! Menjen rajta a vonat és kész! Mi pedig elsősorban azért építünk modulokat, hogy azt a kiállításon bemutathassuk. Hiszen mint ahogy volt már róla szó, a legnagyobb támogató a látogató a jegy megvásárlásával.

Nekünk arra kell törekedni, hogy megbízható üzemet csináljunk. Balatonfüreden sem az ívsugarakkal volt a gond. Én alapul véve, hogy ekkora és és ilyen sok klub által készített modul lett összerakva, meg voltam elégedve. A legnagyobb hibát a forgalom lebonyolításában láttam. Volt olyan klub is, akik most csináltak először modulokat és most használták azokat először ilyen rendszerben. Remélem ők is levonták a következtetéseket és a következő elemeknél jobban odafigyelnek.

Klub és klub között mindig is lesznek külömbségek. Van aki erre esküszik, van aki arra. Van aki ezt tudja megvenni, van aki azt.  Még sorolhatnám.

Itt az elsődleges cél nem az, hogy mindenki egyforma alapanyaggal és módszerrel dolgozzon. Ha már csinál valamit, akkor az olyan legyen ami odarakható a másik mellé és a többivel összerakva egy egységet alkosson. Sőt még a különböző építési technikák bemutatása jó egy kiállításban. Minden látogató azt az ötletet értékeli legjobban ami neki tetszik és meg is tudná valósítani.

Tehát mindenkinek szíve-joga azt használni amit jónak tart. A szabványosításban csak irányelveket kellene megadni, illetve a modulok és az elektronikai csatlakozásokat kellene egységesíteni. De azokat szigorúan! 

Előzmény: Wolf27 (116)
Wolf27 Creative Commons License 2006.10.10 0 0 116

Ismerhetnél annyira, hogy nem veszed tőlem támadásnak.

 

Itt egy kis logikai bukfenc van, mert én tőled semmit sem vettem annak, elég régóta ismerjük egymást ahhoz, hogy ez ne legyen köztünk probléma. Ezt a támadásos dolgot arra írtam ,hogy megneveztem a kis ívsugarat a modult érintő problémának és erre ezt egyesek(pont a szombathelyiek, vagy tőlük valaki), pont akiket nem érinetett ez a dolog támadásnak vették. 

 

Én örülök neki, hogy te kicsit próbáltad csitítani a dolgokat, csak akkorra már olyan stádiumba került a vita, hogy nagyon más stílust nem lehetett válaszolni.

 

Én a magam részéről úgy érzem amire lehetett kellő magyarázatot adtam, ha ez valakinek sértő, azt sajnálom, mert ha nem változtatunk egy két dolgon, akkor nem sikerül megtartani vagy emelni a minőséget(esetleg a mennyiség rovására is).

 

Engem nem bántottál meg  és senkire nem is haragszom csak értetlenül állok a dolgok elött........

Remélem akinek gondja van velem, nekem címezve, azt közli is.

A személyes találkozó tényleg jó lehet, remélem minél hamarabb nyélbe ütjük...!

:-)

Üdv!

Wolf27 (SzVK)

Előzmény: szegecsszámláló (115)
szegecsszámláló Creative Commons License 2006.10.10 0 0 115

Szervusz Wolf27!

 

 

Akinek nem inge ne vegye magára...

 

És azzal magadra vetted. Pedig szándékosan írtam új hozzászólásként, hogy ne adj Isten valaki csak magára értse.

 

(sajnos ennélkül már nem lehet hozzászóni).

 

Bízom benne, hogy lehet.

 

Lehet, hogy ez magyar sajátosság, de az ilyen megnyilvánulást támadásnak vesszük...

 

Lehet, és ez elszomorít. Ismerhetnél annyira, hogy nem veszed tőlem támadásnak. Én se szeretem ha belegondolnak valamit a mondataimba, ami nem áll ott fehéren feketén. Semmi más nem volt mögötte mint amit kértem: Írj tételesen konkrétumokat, mert közöttünk élőszóban ezek már elhangzottak (még Füreden), de a fórumon jelenlévők addig csak a válaszaidból elszórtan következtethettek az álláspontodra. Bocsánat ha ezzel megbántottalak, tényleg ideje lenne élőszóban beszélnünk.

 

Az meg, ha megszólítanak és főleg úgy, hogy a saját álláspontjukat belemagyarrázzák a gondolataimba...

 

Pont ezek miatt írtam azt a nyomorult hozzászólást. A hanyag stilisztika miatt egyesek "outsider"-nek érzik magukat (ld csíkos, vagy rézgaras első hozzászólásait), mások átmennek abba a személyeskedő hangnembe, amit jómagam élőszóban is nehezen viselek.

Mindezek mellett tudom, hogy a nicknevek mögött egyenként általam tisztelt kollégák rejteznek és fel nem foghatom miért kell így vitatkozni.

Még egyszer szeretném hangsúlyozni, nem a vita ellen van kifogásom, hanem annak stílusával kapcsolatban emeltem kifogást.

Sajnálom ha ezzel akár téged, akár mást megbántottam.

 

Üdvözlettel:

 

Szegecsszámláló

 

 

 

Előzmény: Wolf27 (112)
rezgaras Creative Commons License 2006.10.10 0 0 114
Wolf27 írta:

> Ha jól tudom májusban Budapesten.

Akkor állítjátok fel legközelebb a moduljaitokat?
Előzmény: Wolf27 (111)
Wolf27 Creative Commons License 2006.10.10 0 0 113

Ismerek olyanokat, akik pont a modernizálás és szabályozottság miatt hagyják otthon moduljaikat és modelljeike.

 Itt kimaradt a "hiánya" szó.

Helyesen:

Ismerek olyanokat, akik pont a modernizálás és szabályozottság hiánya miatt hagyják otthon moduljaikat és modelljeike.

 

Előzmény: Wolf27 (105)
Wolf27 Creative Commons License 2006.10.09 0 0 112

Ez a fórum jobbító, klubok közötti együttműködést segítő szándékkal jött létre

 

Ez a fórum, ha jól emlékszem azért jött létre, mert felismerve azt, hogy a füredi kiállításon nem ment minden tökéletesen, legyen egy fórum ahol a hibákról is beszélhessünk.

vasuTOM írja az első hozzászólásában:

Ezt a topikot azért hoztam létre, mint ahogy az ismertetőben is benne van, klubvezetők és klubtagok itt elmondhassák vélemlnyeiket, ötleteiket a klubbal, kiállításokkal, modulokkal és még számos egyéb dolgokkal kapcsolatban, amit eddig csak egy-egy klubtalálkozón lehetett. Természetesen nyitott a topik mindenki számára. Gondolom minden klubvezető ill. klubtag szívesen fogadja az építő jellegű ötleteket, vagy az esetleges kritikákat.

A balatonfüredi kiállítással kapcsolatban rengeteg észrevétel merült fel, amit a résztvevő klubok esetleg csak egy találkozón tudnának megbeszélni. Már napok óta ezen találkozó esedékességével fárasztjuk néhányan a különböző topikokat olvasókat.

 

Ha jól emlékszem beszélgetésünk során itt a fórumon vetetted fel (72-es hozzászólás), hogy konkrét problémákat nevezzek meg, amik miatt nem lehet a modult megfelelően, üzembiztosan üzemeltetni a füredi tapasztalatok alapján. Lehet, hogy ez magyar sajátosság, de az ilyen megnyilvánulást támadásnak vesszük, ráadásul azok akiknek nem is szólt. De ha a kritikai javaslatok nem számítanak itt kultúráltnak, akkor tegyük azt, mint a többi vasútmodellezős fórumon: sztároljuk magunkat és hirdessük, hogy mi mindent tudunk és másoknak is udvarriasságból mondjuk azt -a minimális esztétikai minőséget se meghaladó munkájukra-, hogy milyen gyönyörű és higgyük azt, hogy minden rendben van, de ezért kár volt ezt a topikot létrehozni.

 

Mi a kiállítás alatt tesztelhettük,milyen problémák merültek fel az asztalunkkal közös játék során, amin megpróbálunk változtatni, hozzá teszem, hogy minden kritikát szívesen fogadunk és ha megvalósítható, javítja az aszal szinvonalát, akkor általában alkalmazzuk is, mert rá kellet jönnünk, hogy minden jó ötlet előrébb viszi az ügyet.

 

Az meg, ha megszólítanak és főleg úgy, hogy a saját álláspontjukat belemagyarrázzák a gondolataimba, akkor az hogy nem ülbetett kézzel udvariassan bólogatva -ja igen szerintem is- fogadom azt, az azt hiszem megérthető. Ha mégis erre van igény, hogy udvariaskodásokkal strucc módjára a hibák fölött elrepülve beszélgessünk - tényleg tökk szép a 22.5 fokos váltód és tök jó hogy minden vonat kisiklik rajta-, akkor ott maradunk ahol voltunk és semmi sem fog ösztönözni minket a jobbra. Akinek nem inge ne vegye magára(sajnos ennélkül már nem lehet hozzászóni).

Remélem a többség nem ezt akarja.

 

Ezért írtam, hogy a klubkonferenicát nem teljesen helyettesítheti ez a fórum. Ha gondolod pénteken összefuthatunk és személyesen is elmondom avéleményem, persze csak ha kiváncsi vagy rá.

 

Ezzel én lezártnak szeretném tekinteni ezt az egészet!

 

Üdv! (Hozzáteszem ez a saját véleményem nem a klubé)

Wolf27 (SzVK)

Előzmény: szegecsszámláló (108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!