a rendelkezésemre álló információk szerint ehhez az autóhoz VW 501 01, 500 00 és 502 00 jóváhagyású, SAE 5W-30-as, 5W-40-es, 5W-50-es, 10W-50-es, 10W-60-as és 10W-40-es motorolajok egyaránt felhasználhatóak. A VW 502 00 jóváhagyású motorolajok egyértelműen és teljeskörűen képesek helyettesíteni az 500 00 jóváhagyású elődjeiket, így minden gond nélkül használhatóak azokhoz a régebbi autókhoz is, ahol a gyár esetleg még csak az 500 00 jóváhagyást követelte meg.
Az olajcsere ciklus (15 ezer km) meghosszabbítását még jobb minőségű motorolaj használata mellett sem javasolom.
A tanácsodat szeretném kérni olajügyben. Az autó egy Skoda Felicia 1.3MPi 40kW-os, 97-es, 50ekm-rel. Eddig márkaszervízbe hordtam az autót évente. Ott a számla szerint Mobil Synt S 5W-40-et raktak bel. Én legutóbb Mol Dynamic Synt 5W-40-et raktam bele. Ezek az olajok VW 502 00/505 00 minősítéssel rendelkeznek, de most megnéztem a Kezelési útmutatót, mely szerint VW 501 01/500 00 kellene bele, illetve ezt a mondatot is itt találtam: "SAE 10 W viszkozitású osztály alatti motorolajok az 1,3 l-motoorknál nem használhatók.". Akkor most ezek az olajok jók voltak/lesznek bele? Esetleg milyen alternatívát tudnál ajánlani?
Az autót főleg rövidebb utakon használom, évi max 5000km-t. Esetleg az éves cserecikluson lehetne hosszabbítani?
többéltű (3-4 API GL osztálynak is megfelelő) hajtóműolajok alatt én sem a "csak" két (pl. API GL-3/4) osztálynak megfelelő olajokra gondoltam. Én is ismerek olyan olajat, amelyik API GL 1-től 5-ig tud...
Az Audi szempontjából sem az API, sem az ACEA minősítésekkel nem érdemes annira foglalkozni, mivel itt első (valamint másod- és harmad-)sorban a VW jóváhagyások a mérvadóak. A régebbi modellek kézikönyvében egyébként (amikor az ACEA talán még CCMG néven sem létezett) az előírt VW jóváhagyások mellett szamárvezetőként az API minősítéseket adták meg. Logikusnak tűnik, hogy egy újabb fejlesztésű motorolaj korszerűbb (lehet), de nem törvényszerű.
Nem volt szándékom a Rowe-t (és más kenőanyaggyártót sem) bántani, pusztán azt kívántam jelezni, hogy a VW 500 00 jóváhagyásnak egy SAE 10W-50-es motorolaj (mivel kivül esik a gyár által ehhez megadott 5W-X és 10W-X (30 < X < 40) SAE osztályokon) nem képes megfelelni.
Szigorúan a (fizikai-kémiai) követelmények szempontjából vizsgálva a "többéltű" (vagyis 3-4 API GL osztálynak is megfelelő) hajtóműolajok gyártása nem lehetetlen. Szvsz nem szabad túlzásba esni: amelyik olaj (túl) sokat tud, az egyik követelménynek sem felel meg olyan jól, mit az egy GL osztályra szakosodott "specialista".
talán céloztam már korábban arra, hogy az olajjal feltöltött szerkezetekben előforduló gondokért nem mindig az olaj a felelős. Elképzelhetetlen, hogy egyszerűen elkoptak a hidrotőkék?
Kicseréltem az olajat Valvoline Durablend 10W40 re az autópótlóban és sajna a hidrotőkék nem hogy csendesedtek volna hanem hangosabbak lettek. Hidegen sokkal simábban forog a motor, melegen viszont jobban csörög a hidro. A motor teljesítményét nem befolyásolja. Ez a hidro dologon már csak a mágia segíthet?
A következő lenne a kérdésem: szerinted az hogy lehet, hogy a 10W-60 as Liqui-Moly minősítése API SH, 10W-50 Rowe API SL. Tudom, hogy európai autóba nem olyan lényeges az API minősítés inkább az ACEA a jó. De mégis elméletileg a 10W-60 as jobb mint a 10W-50 es nem? Esetleg lehet, hogy az utóbbi újabb fejlesztés. Egyébként megnéztem még egyszer amit a multkor írtál, hogy szerinted nem lehet a Rowe olaj VW 500 00. A specifikáció alapján úgy néz ki, hogy az. Én nem hiszem, hogy alaptalanul írnák rá ezt az adatot. Végüli ez is lehet üzemanyag takarékos.
Igencsak az elején kezdted el olvasgatni a fórum hozzászólásait vagy nagyon alaposan megfontoltad a hozzászólásodat. Alapvetően nem írtál rosszat, de egyes szakikat mégis megkeverhetsz. Az olajfogyasztás nem a szintetikus olaj használatától, hanem az alacsonyabb viszkozitási értékű olajok használatától nőhet meg. Az igaz, hogy a félszintetikus olajok viszkozitása jellemzően kisebb, mint az ásványi olajoké és a teljesen szintetikus olajok viszkozitása jellemzően kisebb, mint a félszintetikus olajoké, de ez így mégsem törvényszerű. A 10W-60-as (fullszint) olajokkal valószínű kisebb olajfogyasztás mérhető, mint a 15W-40-es (ásványi) olajokkal.
Full-ásványi olaj után egyből full-szintet beletenni nem a legveszélytelenebb - megnőhet az olajfogyasztásod ! Célszerűbb lépésenként eljárni . Értsd : szerintem most valami jófajta 10W-40 félszint olajat (pl. Castrol GTX 5) tegyél bele . Ha ez beválik , és nem jelentkezik/nő meg az olajfogyasztás , akkor a következő olajcserénél már megpróbálkozhatsz egy full-szint 5W-40-es olajjal . Abba a finom kis soros hatos motorba valójában dukál is egy ilyen jó olaj , de most a fokozatosság a fő !
Már voltam a kocsival olajcserén azt mondták a szervizben, hogy lehet keverni, de inkább ne keverjem a két olajat így aztán vettem 1 l Castrol SLX Longtec-et és csak ez a fajta lett beletöltve a motorba .
a VW csoport (így az általad is birtokolt Skoda) szempontjából a Formula SLX és az SLX Longtec egyenértékű (azonos VW jóváhagyásokkal rendelkeznek). A Longtec viszkozitási értékei egy hajszállal nagyobbak.
A Castrol jelenleg ötféle SLX-et forgalmaz (hamarosan jön a hatodik), ebből az általad említett Formula SLX és SLX Longtec (is) két különböző termék. A két olaj keverhetősége attól függ, hogy milyen autóhoz akarod használni.
"Ma a ROWE közel 75 munkatárssal termel és hoz forgalomba világszerte motorolajokat, hajtómű és hidraulikus olajokat, ipari kenőanyagokat, vágó- és kötőolajokat, hűtő- és ablak fagyvédőt úgy mint különböző autóápolási termékeket. Az új termékeket a vállalat saját laborjában fejlesztik, a megmaradó termékeket folyamatosan magas minőségi követelmények szerint ellenőrzik. "
Nyilván az alapolajat valamelyik nagy társaágtól veszik, mert ez a jó minőség alapfeltétele. De könnyen lehet hogy a dolog fordítva áll, mint ahogy írod ! A cég fejleszt és csomagol más nagynevű gyártók dobozába is (ez üzleti titok szokott lenni persze), és saját márkaneve alá is dolgozik.
Köszi, hogy reagáltál a dologra. Ha jól értem akkor kb egyet értünk. Végülis nincs semmi probléma az autóval egyszerűen csak nem akarok annyit olajra költeni ha nem muszáj. SZerintem ez egy elég jól kinéző olaj fajta. Valószínüleg az 5W-50 est fogom választani. Ennek jónak kell lennie a minősítések alapján. Remélem beválik.
egyébként most fogok szelepszár szimeringet cserélni a gépen. Mint már említettem 360 000 Km van benne és még nem volt megbontva a motor. Így valószínüleg jócs kán le fog csökkeni az olajfogyasztás.
Tulajdonképpen arra, hogy a Rowe a Mobil 1 hez tartozik nincs effektív bizonyítékom. Ezt én német országban a cég saját cégleírásában olvastam. Egy német olajmérnök és egy amerikai faszi alapították. Ez a cég csak palackoz és az olajat meg a technikát a Mobil 1 adja. Így presztizs veszteség nélkül el tudják adni a drágább olajat olcsóbban viszont jóval nagyobb mennyiségben és ez által nagyobb haszonra tesznek szert. Tudod ez úgy van mint a Good Year meg a Sava esete. Itt ugyan ez a helyzet ők is ugyan azt a gumit árulják olcsóbban.
Mi a kulonbség a Castrol Formula SLX 0W 30 és a Castrol Formula SLX Longtec 0W 30 kozott. Van négy liter Formula SLX Longtec 0W 30 és fél liter Castrol Formula SLX 0W 30, 4 és fél liter megy a kocsimba. Ossze lehet ezt keverni ? Vagy ez a két olaj ugyanaz csak új csomagolásban árusítják már ?
Nem Castrol RS 10W-60 ast használok hanem Liqui-Moly 10W-60 ast ami nem lenne igazi gond. A legfőbb problémám csak az, hogy nagyon drága. Az autó kb.: 0,6-0,7 L/1000 Km olajat fogyaszt és így kicsit húzósra jön ki az utána töldendő mennyiség. Az olajfogyasztás még nem is lenne még nem is lenne akkora gond, csak viszonylag sokat megyek vele kb.: 60 000-70 000 Km/év. Egyébként az olaj lecserélésekor 9,5L megy bele a motrba.
Mindezeket összesítve nem egy egyszerű dolog a közép utat megtalálni. Nem szeretném ha a motor meghalna, viszont túl nagy költségekbe verem magam. Egyébként megtudtam, hogy a Rowe a Mobil 1-hez tartozik. Utána néztem és tényleg hajszálra pontosan megegyeznek a két olaj műszaki adatai.
A leírásoddal kapcsolatban az adatlap csak az 5W-50 esre írja a VW 500 00-át.