Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2004.11.12 0 0 4782

Szia Timla,

 

a rendelkezésemre álló információk szerint ehhez az autóhoz VW 501 01, 500 00 és 502 00 jóváhagyású, SAE 5W-30-as, 5W-40-es, 5W-50-es, 10W-50-es, 10W-60-as és 10W-40-es motorolajok egyaránt felhasználhatóak. A VW 502 00 jóváhagyású motorolajok egyértelműen és teljeskörűen képesek helyettesíteni az 500 00 jóváhagyású elődjeiket, így minden gond nélkül használhatóak azokhoz a régebbi autókhoz is, ahol a gyár esetleg még csak az 500 00 jóváhagyást követelte meg.

Az olajcsere ciklus (15 ezer km) meghosszabbítását még jobb minőségű motorolaj használata mellett sem javasolom.

Előzmény: timla (4781)
timla Creative Commons License 2004.11.12 0 0 4781

SLX-350!

 

A tanácsodat szeretném kérni olajügyben. Az autó egy Skoda Felicia 1.3MPi 40kW-os, 97-es, 50ekm-rel. Eddig márkaszervízbe hordtam az autót évente. Ott a számla szerint Mobil Synt S 5W-40-et raktak bel. Én legutóbb Mol Dynamic Synt 5W-40-et raktam bele. Ezek az olajok VW 502 00/505 00 minősítéssel rendelkeznek, de most megnéztem a Kezelési útmutatót, mely szerint VW 501 01/500 00 kellene bele, illetve ezt a mondatot is itt találtam: "SAE 10 W viszkozitású osztály alatti motorolajok az 1,3 l-motoorknál nem használhatók.". Akkor most ezek az olajok jók voltak/lesznek bele? Esetleg milyen alternatívát tudnál ajánlani?

 

Az autót főleg rövidebb utakon használom, évi max 5000km-t. Esetleg az éves cserecikluson lehetne hosszabbítani?

 

Üdv!

Otool Creative Commons License 2004.11.12 0 0 4780
Kösz'!
Előzmény: SLX-350 (4779)
SLX-350 Creative Commons License 2004.11.12 0 0 4779

Szia Otool,

 

többéltű (3-4 API GL osztálynak is megfelelő) hajtóműolajok alatt én sem a "csak" két (pl. API GL-3/4) osztálynak megfelelő olajokra gondoltam. Én is ismerek olyan olajat, amelyik API GL 1-től 5-ig tud...

Előzmény: Otool (4777)
SLX-350 Creative Commons License 2004.11.12 0 0 4778

Szia Audi V8,

 

Az Audi szempontjából sem az API, sem az ACEA minősítésekkel nem érdemes annira foglalkozni, mivel itt első (valamint másod- és harmad-)sorban a VW jóváhagyások a mérvadóak. A régebbi modellek kézikönyvében egyébként (amikor az ACEA talán még CCMG néven sem létezett) az előírt VW jóváhagyások mellett szamárvezetőként az API minősítéseket adták meg. Logikusnak tűnik, hogy egy újabb fejlesztésű motorolaj korszerűbb (lehet), de nem törvényszerű.

Nem volt szándékom a Rowe-t (és más kenőanyaggyártót sem) bántani, pusztán azt kívántam jelezni, hogy a VW 500 00 jóváhagyásnak egy SAE 10W-50-es motorolaj (mivel kivül esik a gyár által ehhez megadott  5W-X és 10W-X  (30 << 40) SAE osztályokon) nem képes megfelelni.

Előzmény: Audi v8 (4770)
Otool Creative Commons License 2004.11.12 0 0 4777
Én nem két-, hanem hároméltűről is hallottam (3-4-5). Ezt inkább kerülném, főleg ha 5-ös követelményű hajtóműbe kéne.
Előzmény: SLX-350 (4775)
monyesz Creative Commons License 2004.11.12 0 0 4776

Pitbull !

Próbáld ki az STP vagy a Wynn's hidrotőke adalékát most az olajcsere után !

Ezt olyan ajánlotta, akinek a keze alatt naponta fordul meg hidrotőkés autó.

Egyébként pedig csere (mármint hidrotőke)...

Előzmény: Pitbull (4772)
SLX-350 Creative Commons License 2004.11.12 0 0 4775

Szia Otool,

 

Szigorúan a (fizikai-kémiai) követelmények szempontjából vizsgálva a "többéltű" (vagyis 3-4 API GL osztálynak is megfelelő) hajtóműolajok gyártása nem lehetetlen. Szvsz nem szabad túlzásba esni: amelyik olaj (túl) sokat tud, az egyik követelménynek sem felel meg olyan jól, mit az egy GL osztályra szakosodott "specialista". 

Előzmény: Otool (4773)
SLX-350 Creative Commons License 2004.11.12 0 0 4774

Szia Pitbull,

 

talán céloztam már korábban arra, hogy az olajjal feltöltött szerkezetekben előforduló gondokért nem mindig az olaj a felelős. Elképzelhetetlen, hogy egyszerűen elkoptak a hidrotőkék?

Előzmény: Pitbull (4772)
Otool Creative Commons License 2004.11.12 0 0 4773
Szia Béla (SLX)! Ha jól tudom, lehet kapni meglehetősen univerzális GL-3/4/5 telj. szintet egyaránt kielégítő hajtóműolajat. Ezekről mi a véleményed?
Pitbull Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4772
SLX 350.

Kicseréltem az olajat Valvoline Durablend 10W40 re az autópótlóban és sajna a hidrotőkék nem hogy csendesedtek volna hanem hangosabbak lettek. Hidegen sokkal simábban forog a motor, melegen viszont jobban csörög a hidro. A motor teljesítményét nem befolyásolja. Ez a hidro dologon már csak a mágia segíthet?

Levike Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4771

Sziasztok !

 

Nekem Dexron II minositesu lotty kellene par liter, ha valaki tud ilyet olcson, szoljon batran. kb. 5 liter erejeig vagyok ra !

 

 

udvozlettel

Levi

Audi v8 Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4770

Szia SLX 350!

 

A következő lenne a kérdésem: szerinted az hogy lehet, hogy a 10W-60 as Liqui-Moly minősítése API SH, 10W-50 Rowe API SL. Tudom, hogy európai autóba nem olyan lényeges az API minősítés inkább az ACEA a jó. De mégis elméletileg a 10W-60 as jobb mint a 10W-50 es nem? Esetleg lehet, hogy az utóbbi újabb fejlesztés. Egyébként megnéztem még egyszer amit a multkor írtál, hogy szerinted nem lehet a Rowe olaj VW 500 00. A specifikáció alapján úgy néz ki, hogy az. Én nem hiszem, hogy alaptalanul írnák rá ezt az adatot. Végüli ez is lehet üzemanyag takarékos.

 

 

Légyszi írj majd vissza.

 

 

Üdv,

Audi V8

Gab_Astra Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4769

hol kerül ennyibe?

Auchan meg a Bárdit néztem eddig, de ilyen árat nem láttam

Előzmény: chgergo (4768)
chgergo Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4768
A bolti 3990/5L árhoz képest ez nem túl csábító...
Előzmény: Gab_Astra (4767)
Gab_Astra Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4767

Szisztok!

 

valamennyire a témába vág:

 

van felesleges gyári 5l Opel 10W40 olaj eladó - 5500Ft

 

2x5litert hoztak 1x5l helyett, természetesen bontatlan

mail vagy telefon

0670 500-4448

 

 

 

 

 

SLX-350 Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4766

Kedves Palaczk,

 

Igencsak az elején kezdted el olvasgatni a fórum hozzászólásait vagy nagyon alaposan megfontoltad a hozzászólásodat.  Alapvetően nem írtál rosszat, de egyes szakikat mégis megkeverhetsz. Az olajfogyasztás nem a szintetikus olaj használatától, hanem az alacsonyabb viszkozitási értékű olajok használatától nőhet meg.  Az igaz, hogy a félszintetikus olajok viszkozitása jellemzően kisebb, mint az ásványi olajoké és a teljesen szintetikus olajok viszkozitása jellemzően kisebb, mint a félszintetikus olajoké, de ez így mégsem törvényszerű. A 10W-60-as (fullszint) olajokkal valószínű kisebb olajfogyasztás mérhető, mint a 15W-40-es (ásványi) olajokkal.

Előzmény: Palaczk (4764)
kacagógerle Creative Commons License 2004.11.11 0 0 4765
Most nem azért,de csak cirka 4 év 2 hónapot késtél a válasszal.:))))))))))
Előzmény: Palaczk (4764)
Palaczk Creative Commons License 2004.11.10 0 0 4764
Full-ásványi olaj után egyből full-szintet beletenni nem a legveszélytelenebb - megnőhet az olajfogyasztásod ! Célszerűbb lépésenként eljárni . Értsd : szerintem most valami jófajta 10W-40 félszint olajat (pl. Castrol GTX 5) tegyél bele . Ha ez beválik , és nem jelentkezik/nő meg az olajfogyasztás , akkor a következő olajcserénél már megpróbálkozhatsz egy full-szint 5W-40-es olajjal . Abba a finom kis soros hatos motorba valójában dukál is egy ilyen jó olaj , de most a fokozatosság a fő !
Előzmény: Full Gáz Edie (199)
Tibor1 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4763
Már voltam a kocsival olajcserén azt mondták a szervizben, hogy lehet keverni, de inkább ne keverjem a két olajat így aztán vettem 1 l Castrol SLX Longtec-et és csak ez a fajta lett beletöltve a motorba .
Előzmény: SLX-350 (4762)
SLX-350 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4762

Szia Tibor1,

 

a VW csoport (így az általad is birtokolt Skoda) szempontjából a Formula SLX és az SLX Longtec egyenértékű (azonos VW jóváhagyásokkal rendelkeznek). A Longtec viszkozitási értékei egy hajszállal nagyobbak.

Előzmény: Tibor1 (4761)
Tibor1 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4761
Fabia 1,9 SDi
Előzmény: SLX-350 (4760)
SLX-350 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4760

Szia Tibor1,

 

A Castrol jelenleg ötféle SLX-et forgalmaz (hamarosan jön a hatodik), ebből az általad említett Formula SLX és SLX Longtec (is) két különböző termék. A két olaj keverhetősége attól függ, hogy milyen autóhoz akarod használni.

Előzmény: Tibor1 (4756)
monyesz Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4759

Audi V8 !

 

Szerintem máshogy áll a dolog:

"Ma a ROWE közel 75 munkatárssal termel és hoz forgalomba világszerte motorolajokat, hajtómű és hidraulikus olajokat, ipari kenőanyagokat, vágó- és kötőolajokat, hűtő- és ablak fagyvédőt úgy mint különböző autóápolási termékeket. Az új termékeket a vállalat saját laborjában fejlesztik, a megmaradó termékeket folyamatosan magas minőségi követelmények szerint ellenőrzik. "

Nyilván az alapolajat valamelyik nagy társaágtól veszik, mert ez a jó minőség alapfeltétele. De könnyen lehet hogy a dolog fordítva áll, mint ahogy írod ! A cég fejleszt és csomagol más nagynevű gyártók dobozába is (ez üzleti titok szokott lenni persze), és saját márkaneve alá is dolgozik.

Előzmény: Audi v8 (4757)
Audi v8 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4758

Szia SLX 350!

 

Köszi, hogy reagáltál a dologra. Ha jól értem akkor kb egyet értünk. Végülis nincs semmi probléma az autóval egyszerűen csak nem akarok annyit olajra költeni ha nem muszáj. SZerintem ez egy elég jól kinéző olaj fajta. Valószínüleg az 5W-50 est fogom választani. Ennek jónak kell lennie a minősítések alapján. Remélem beválik.

egyébként most fogok szelepszár szimeringet cserélni a gépen. Mint már említettem 360 000 Km van benne és még nem volt megbontva a motor. Így valószínüleg jócs kán le fog csökkeni az olajfogyasztás.

 

 

írj majd ha tudsz.

 

Üdv,

Audi v8

Előzmény: SLX-350 (4755)
Audi v8 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4757

Szia Monyesz!

 

Tulajdonképpen arra, hogy a Rowe a Mobil 1 hez tartozik nincs effektív bizonyítékom. Ezt én német országban a cég saját cégleírásában olvastam. Egy német olajmérnök és egy amerikai faszi alapították. Ez a cég csak palackoz és az olajat meg a technikát a Mobil 1 adja. Így presztizs veszteség nélkül el tudják adni a drágább olajat olcsóbban viszont jóval nagyobb mennyiségben és ez által nagyobb haszonra tesznek szert. Tudod ez úgy van mint a Good Year meg a Sava esete. Itt ugyan ez a helyzet ők is ugyan azt a gumit árulják olcsóbban.

 

 

Üdv,

Audi v8

Tibor1 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4756
Mi a kulonbség a Castrol Formula SLX 0W 30 és a Castrol Formula SLX Longtec 0W 30 kozott. Van négy liter Formula SLX Longtec 0W 30 és fél liter Castrol Formula SLX 0W 30, 4 és fél liter megy a kocsimba. Ossze lehet ezt keverni ? Vagy ez a két olaj ugyanaz csak új csomagolásban árusítják már ?
SLX-350 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4755

Szia Audi V8,

 

  • minden dolognak megvan a bizonyos határon túl már nem csökkenthető ára,
  • nincs "legjobb olaj", csak az adott autóhoz és az adott célra legjobb kompromisszum,
  • valamint nem oldható meg minden probléma motorolajjal.

Ezekből a mozaik darabkákból rakható össze (néha nagyon nehezen) az igazság....

Előzmény: Audi v8 (4753)
monyesz Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4754

Audi v8!

>Egyébként megtudtam, hogy a Rowe a Mobil 1-hez tartozik.

Erre milyen infó, bizonyíték utal ? Megosztanád ?

Előzmény: Audi v8 (4753)
Audi v8 Creative Commons License 2004.11.08 0 0 4753

Szia SLX 350!

 

Nem Castrol RS 10W-60 ast használok hanem Liqui-Moly 10W-60 ast ami nem lenne igazi gond. A legfőbb problémám csak az, hogy nagyon drága. Az autó kb.: 0,6-0,7 L/1000 Km olajat fogyaszt és így kicsit húzósra jön ki az utána töldendő mennyiség. Az olajfogyasztás még nem is lenne még nem is lenne akkora gond, csak viszonylag sokat megyek vele kb.: 60 000-70 000 Km/év. Egyébként az olaj lecserélésekor 9,5L megy bele a motrba.

 

Mindezeket összesítve nem egy egyszerű dolog a közép utat megtalálni. Nem szeretném ha a motor meghalna, viszont túl nagy költségekbe verem magam. Egyébként megtudtam, hogy a Rowe a Mobil 1-hez tartozik. Utána néztem és tényleg hajszálra pontosan megegyeznek a két olaj műszaki adatai.

 

 

A leírásoddal kapcsolatban az adatlap csak az 5W-50 esre írja a VW 500 00-át.

 

 

Légyszíves írjál vissza!

 

Üdv,

Audi v8

Előzmény: SLX-350 (4750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!