Gondoltam leszedem, megnézem, ismerkedek vele. Az alapjárati motorhoz meg elég körülményes hozzáférni beépített állapotban és max tükörből látnám hogy fest levétel után. Az EGR-t is leszedtem mert annyi mindent olvastam róla, ilyen dzsuvás meg olyan dzsuvás, meg le van "falazva". Mivel használtan vettem így arról is inkább meggyőződtem a saját szememmel, milyen állapotban van.
Más témában írok, az előzőekhez csak annyiban kapcsolódik, hogy magam sem értek az autóhoz. Ha a fojtószelepházat szeretném levenni, akkor ahhoz külön lehet tömítéseket venni vagy csak készletben árulnak ilyet? Az IAC alatt is mintha lenne valami tömítés, az milyen fajta, cserélni kell szétszedéskor vagy olyan mint az EGR alatt, ami egy fémlemez gyakorlatilag?
és olyan mondja aki ilyen autót még nem látott és csak találgat amúgy 20-30 közötti Denso szondát adtam el ebből kb 5db ot én szereltem be és érdekes módon működik!
A boltosok 95% a nem ért az autóhoz,de ez a szondás dolog már nagyon túl van lihegve mind Denso mind Bosch van hozzá gyári csatisba ami működik is és 30.000Ft ba megáll de ezt már 2 hete mondom
Nem jó állítólag, mert Denso-ban Daewoo-hoz csak fekete-fekete-kék-fehér vezetékes van és azt mondják az tutti nem jó. Akkor miért írják hogy jó a Kalos-hoz? Csak eladni akarnak? Egyre nagyobb a káosz.
Szia! Természetesen megfogadtam a tanácsodat és csak gyári csatist keresek. Csak éppen nem találok barna-barna-kék-fehér vezetékest. Fekete-fekete stb. - ilyen van. Én már nem 6000-nél tartok hanem 26 ezernél de sehol semmi. Hol kaptál pl. Denso-t gyári színsorral?
kevés az olyan szonda ahol 2 a jel 1 a fűtés és 1 a test az a baj a többség 2 fekete 2 fehér na az nem jó hozzá de szerinted miért mondtam,hogy gyári csatisat vegyél igaz olyan nincs 6000ft ért de legalább működik!
Ez a megállapítás valószínű nem igaz mert szerintem egy autóvillamossági szerelő pillanatok alatt kiméri és megfelelően összeköti a vezetékeket vagy legalább is nekem így volt mikor cserélni kellet a szondát és azóta is működik.
Bonyolódik a helyzet. Azt mondja a boltos, hogy csak olyan színkiosztású szonda jó ami gyárilag benne van. Márpedig barna-barna-fekete- ? olyan nincs. Létezik ez? A színkiosztás határozza meg a szonda áramát? Én sehol színkód táblázatot nem láttam.
Fingja nem volt a szerelődnek mit mond,a fűtésáramkör hiba a típus jellemzője de ettől még a szabályzókör működik de lassabban éri el az üzemi hőmérsékletet.
Mint mindenben itt még fokozottan érvényes az olcsó húsnak híg a leve.
Az univerzális dolgok benn van a nevükben univerzálisak tehát mindenre jók ergo semmire sem!
Az olcsóbb és drágább szonda közt a felhasznált anyagok érzékelési pontosság és élettartam.
Egy olcsóbb szonda lustább nem sokkal csak egy kicsivel nem is veszi észre senki csak te majd a tankoláskor ergo amit megspórolsz a vásárláskor azt kidobod a tankoláskor nem egybe apránként arról ne beszéljünk,hogy az élettartamban az olcsóbb rosszabbul áll
Nem, nem akarok, csak érdekelt műszaki szempontból mi lehet a különbség. Azt viszont látom, hogy óriási káosz van lambda-kérdésben. A szerelők irtóznak tőle. Az én legutóbbi szerelőm - aki végül is megállapította hogy a szonda a hibás és hogy szakadt (azt nem tudta hogy az egy fűtőszál) - azt mondta hogy ez akár tönkre is teheti a katalizátort mert folyamatosan rossz értékeket lát a computer.
Sajnos tapasztalom az utóbbi állítást. Mi a gond az univerzálissal? Más az érzékelő réteg karakterisztikája? Elvileg a 4 vezeték simán beköthető az eredeti csatiba. Az egyik szerelő azt mondta csak ugyanolyan kód(?)számú szondát vegyek ami benne van. No az kissé lehetetlennek tűnik, mert az nem más mint a gyári, ami ugye aranyáron van. Pont ezt kellene kikerülni.
kb 4-5 év múlva ha megint cserés lesz a tárcsa megkereslek ;-) kellenek a szakemberek. miért fogytak el? régebben /30-40 éve/ez nem volt gond. persze akkor tárcsafék sem volt túl sűrűn. ja hogy mindenki nyugatra ment...... szar úgy IGAZI szakembernek lenni, hogy lóf@szt sem fizetnek érte. bocsi besöröztem....
nem ez volt a gond. a szerelőm gondosan ledrótkefézte a felületet stb. a szabályozás és talán a féktárcsa edzettségének hiánya egyes részeken lehetett gond, vagy szerintem egyszerűen elb@szta a"mester" . ez nem egy egyszerű művelet. de le van ..... vettem újat és kész. már a harmadik tárcsa van a gépben./ vagy 4ik a brembo után/ bár az csak egy hétig idegesített...
Ha kell valakinek nehezéknek van a faházban 1-2 elcseszett tárcsám
Szuper:-) nekem sajnos nincsenek jó tapasztalataim itt a helyi mesterekkel. A tárcsát kb. 500 km után újra kellet cserélni. egy rövid ideig jó volt aztán dobálta az elejét fékezés közben. Ez a gyári tárcsa volt 120 ezernél. Az előző suzukinál meg a dob szabályozás után még rosszabb lett.
Nem is fogod tudni kideríteni.Èn raktam már be mindkèt szondát amit írtam de a Denso az èrzèkenyebb. Viszont sok szerelő nincs tisztában a lambdaszonda működèsi elvèvel
A csatlakozó alapból gyári kell legyen, ez rendben is van (4 vezeték: 2 a fűtés, 1 test, 1 érzékelő kimenet) de állítólag az se mindegy hogy milyen a szonda anyaga. A delphi nem titánium állítólag, de eddig senki nem tudta hogy a gyári az-e? Járt úgy ismerős szerelő, hogy egy teljesen kompatibilis lambdát rakott be egy gépbe, mégsem lett jó mert titánium helyett más volt. A tulaj kihajított 15 ezret.
Én nem értek hozzá, de 13 hónappal ezelőtt cseréltetni akartam a féktárcsákat a betétekkel együtt. A szerelő azt mondta, bőven belefér egy felszabályzás mert van anyag rendesen a tárcsán. Felszabályozták, betétcsere, és így 13 hónap meg közel 12 ezer km után tökéletes a fék. Pár hete ránéztem a betétekre, alig vannak megkopva, a fékhatás tökéletes.
Delphi az egy középkategóriás termék semmivel sem jobb mint egy Hans Pries ha hosszabb távon tervezel akkor célszerűbb egy normálisabb szondát venni pl Denso de mindegyikből csak gyári csatlakozósat univerzálisat ne vegyél.
Ahogy verebész1 modta a Kovács autónál kell venni!Én is ott veszek mindent.Megrendeled és másnapra nálad van bármi valami potom (max 1000ft) postaköltséggel.Nem érdemes szabályoztatni pár hónapig lesz jó,én is próbáltam.Aztán cserélnem kellett ráadásul újra a betéteket is.Ja a lényeg:most néztem náluk igen kijön 10 e-ből,de nem 1 db hanem a 2!!!!!! Postaköltséggel!!!!