Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Van pár dolog, amit még nem tudok hogyan lenne helyes beállítani.
Pl. jelenleg a legkisebb teljesítménnyel megy szinte mindig a kazán, de így is eléri a kívánt hőmérsékletet és leáll, majd fél-egy óra múlva ismét elindul.
Állítólag az lenne a legjobb ha mindig menne alacsony teljesítményen.
A C12 nem kondenzációs kazán! Ha erre akarod használni az alacsony hőmérsékletű füstgáz nem tud megfelelő huzatot létrehozni a kéményben. Ezért van az, hogy minden kondenzációs kazán ventilátoros égéstermék elvezetéssel rendelkezik. Ha nics huzat a lakásban marad az égéstermék, és könnyen felkerülhetsz a Blikk címlapjára, hogy megint ölt a széndioxid.
De ha nem számít a kazán tönkremenetele, mert jövőre kicseréled, akkor mit csinálsz ha ezt a kazánod nem tudva megdöglik december 24 este? Szerinted ki fogja megjavítani?
Szerintem hagyd békén a kazánod és együtt kihúzzátok nyár elejéig. Sok sikert a fűtéshez!!
Igen megteheted, de szoktak beépíteni egy szelepet, hogy ne engedje addig ki a vizet a kazánból, amíg bizonyos hőfokot nem ér el. Nem tudom a C12 ilyen-e.
Aprópó egy szakmai kérdés : ha egy C12 -es kazánt kondenzációsan kívánok üzemeltetni, mi történik ?
Addig csökkentem a teljesítményt, amig a füst le nem kondenzál. Azonkívül, hogy a hőcserélő előbb utóbb tönkre megy, de ez nem problém, mivel jövőre kidobom !!
Szép napotkívánok! Vasárnap beüzemeltem a vegyestüzelésű kazánt/40kw-os Totya/ . Hála az olvasottaknak nagyon jól működik a rendszer. Van rajta huzatszabályzó és a füstcsőbe is építettem. Azóta a szabályzott égésnek köszönhetően nem kellett újra begyújtani,csak reggel és este rátenni pár darab fát! Más a hőérzet a lakásban mint a gázkazánnal volt! Remélem így fog működni akkor is ha meg jön a hideg!
Nekünk volt a Junkersben panelcsere, a szerelő otthagyta nálunk...pedig nem volt olcsó az új. Enyhén túlárazott 50.000 Ft-ot elkérni ezért a "computerért" mondjuk, de hát valakinek sokat kell rajta keresni.
Vagy foglalkoznak, mert a rosssz panel a szerelőládában landol, nem a kukában, majd onnan a szerelő leadja javításra, és legközelebbre már van egy "új" nála.
Na most ha legközelebb benyögi valahol, hogy mennyi az új, de ő okosba felébe megszámolja, akkor naív üffél is bódog, meg a szerelő is vigyoroghat.
Persze ez nyilván csak elképzelt, a valóságtól elrugaszkodott elképzelés... :-)
Szomszédom járt így. Kerestek egy elektroműszerészt, az 5000Ft-ért meg egy oldal szalonnáért kimérte nekik a hibás kondit a vezérlőpanelen, az még 100Ft volt, oszt csókolom. 2 éve jó a készülék.
Panelcserénél nem az a baj, hogy elromlik (szerintem minden elektronika tönkremehet akármennyi időn belül, főleg mióta ez az ólommentes forrasztás van), hanem, hogy ennyibe kerül cseréni...meg a javításával nem foglalkoznak. Valószínű, hogy igazából valami filléres baja van csak.
Amúgy amit hallottam erről régebben: ha van egy olcsó lakásbiztosításod, és a szervízzel készíttetsz egy szakvéleményt, hogy túlfeszültségtől ment tönkre ("villámcsapás"), akkor fizeti a biztosító.
Ha valaki ajánlana vmi megbízhatót,ami 5 év után nem megy a kukákba ,mint a mostani Ariston,amibe valami panelt kellene cserélni (5 éves).ami 75 000ft,akkor azt megköszönném.
Eddig egy üzletben voltam ott ajánlották a Ferroli f-24 Domiproject digit
Amit írtál, szerintem az is lehetséges probléma. De attól, hogy túlfut a hőmérséklet és leáll a kazán 65 foknál, még nem biztos, hogy nincs moduláció. Égőnyomást kellene mérni a felfutásnál, abból rögtön látszik, modulál-e. Mert ha dugulás van akár kazántestben, akár a rendszerben, vagy akár a szűrőben, ahogy azt nixon70 joggal feltételezi, akkor nem viszi el a teljesítményt a szivattyú, és hiába modulál le a kazán, az előremenő hamar eléri a beállított értéket és plusz öt fokot elérve kikapcsol. Én mindkét eshetőséget megvizsgálnám.
"De fog hamarab kapcsolni, hogy a beállított időre felfütse a lakást ? Vagy én állitsam a DIP kapcsolókkal, hogy menyivel hamarabb kapcsoljon!"
Nem fog hamarabb kapcsolni. Neked kell beállítani a DIP kapcsolókkal. Az öntanuló üzemmód nem a programváltásokban működik, hanem a helyiség hőmérséklet optimális megtartásában.
Szamodra az lenne a jobb, ha csak beallitas kerdese lenne, de amennyiben nem lett semmi sem atallitva a kazanon es a futokoron is minden rendben van , akkor a modulacio hianya ami okozza problemat. A kazan elindul teljesgazon es az elektronikanak az eloremeno homersekletetol fuggoen kellene a teljesitmenyt leszabalyozni annyira, hogy ne kelljen a langot lekapcsolni, hanem kisebb langon folytatni a felfutest.
Termeszetesen ezt csak a sajat kazanom mukodese alapjan irom, mert ugye en is csak egy felhasznalo vagyok.:)