Ja, értem. :-) Ha szíjhajtású, akkor viszont a csapágy fog súrlódni szerintem, bronzpersely van? Szíj nélkül megforgatva a kereket, mennyire soká áll meg a tengelye? A tengelyre könnyen fel tud ülni szösz, hajszál, por, ami ha utat talál a perselybe, akkor hosszas munkára készteti, jó eséllyel lesz akkor ott melege.
A teljesítménytől függ a disszipálódó hő. A teljesítmény pedig állandó ellenállásnál feszültség a négyzeten osztva az ellenállással, így jönnek ki az általam írt szazalékok. Tehát igazad van a feszültségek arányának %-ában, de én a (230/220) négyzetét néztem meg a (240/220)-ét, és ez a teljesítmények aránya. A magnó NEM direkt meghajtású!!! Szíjjal hajtja a lendkereket - 3 motornál ez nekem logikátlan, de biztos így olcsóbb a nyávogást alacsonyabban tartani -, ezért nem értem mitől melegszik ! Erre írtam hogy súrlódás a lendkeréknél? De akkor meg ha olyan mértékű lenne, nyávognia kellene. Üdv, Ihagee
Akkor ahhoz meg én szurkolok, nem esz egyszerű menet!
A HX-R5-öt nem biztos, hogy megtartom, de mindenképpen kíváncsi vagyok rá :-) . Felújítom, kalibrálom, aztán legfeljebb jobb helyre kerül. De azért megnézem, hogy a Videoton RT7300-zal milyen összképet alkot :-) .
Persze, többnyire nem probléma, hiszen a beletervezett hálózati ingadozáson belül marad a 230V. Az emelés okát-szégyen gyalázat- nem ismerem, talán eu-s normához igazodás lehetett. A melegedésnek ilyen extrém módon nem hiszem, hogy oka lenne, amúgy nem 20% az eltérés 240V-nál, hanem kevesebb, mint 10%, a 230V meg 5% alatti, az úgyszólván nem oszt, nem szoroz disszipációban, de főként lineáris stabilizátoroknál lehet vele spórolni némi melegedést, főleg akkor, ha a stabilizátor kimeneti és bemeneti feszültsége relatív közel van egymáshoz (ekkor az 5% is jelentős eltérés lehet). A gépben a tengely ezek szerint közvetlen hajtású? Mert az ehhez használt, többfázisú motorok vezérlése miatt nem jellemző a komoly mértékű melegedés, elképzelhető, hogy valamelyik fázis kiesett menetzárlat, vagy félvezető hibája miatt, esetleg repedt a forgórész mágnese (bár ekkor drasztikusan csökken a nyomatéka).
Az lehetséges hogy egy valaha 220V effektív feszültségre méretezett gép 230 vagy 240 V-tal is "jól" működik, csak melegszik? Azt tudom hogy ohmos ellenállásnál - vagy ha a frekvencia nem változik, váltóáramnál is - a teljesítmény a fesz. négyzetével egyenesen arányos. 230V-nál ez kb 10%, 240V-nál 20% növekedés (picit felfelé kerekítve) . Ha jól tudom nálunk 230V az eff. érték, de akkor miért van bizonyos elektromos gépeken 240V-os jelzés? Egyáltalán, hol volt valaha 240V-os hálózat ? Azt sem értem hogy miért kellett a 220-at 230-ra emelni ? Azt tudom hogy kisebb áram a vezetékekben meg blabla, de akkor emelhették volna 400-ra is, tök mindegy mert mind halálos. Ja és akkor egy halom berendezést át kellett volna alakíttatni, ami munkahelyeket teremtett volna:-)) Ihagee
A hátulján egy ragacson annyit látok hogy 220V és 50 Hz, de választó kapcsoló nincs. Az belül lakik a dobozban? Vagy van olyan sorozat ahol - esetleg - nem lehet váltani? Ihagee
Tanácsot szeretnék kérni Tőletek. Nemrégen vettem egy Akai gx-215d-t. Nagyon jól szól, szépen vesz fel, de a főmotor picit zakatol. Egy ismerősöm szerint kopott a perselye. Javítható ez, vagy esetleg van valakinek jó állapotú eladó motorja? Másik gondom az, hogy lejátszáskor eléggé melegszik : egy 540 m-es szalag lejátszása után már a főtengelyen is érezni hogy az emberi ujjnál melegebb ! Azt már olvastam valahol hogy a főmotor a konstrukciójánál fogva hajlamos a melegedésre , de a főtengely mitől melegszik? Ennyire súrlódna? A motortól a szíjjal nem hiszem hogy át tud venni ennyi hőt. Üdv, ihagee