DJ. Bakter: (van tapasztalat, és Te is írod, hogy mindig ez szokott lenni)
Arra utaltam, hogy amikor megcsúsznak, akkor is erőltetik, hogy megcsinálják teljesen, nem pedig az a cél, hogy reggelre minél kisebb korlátozással visszaadják a pályát.
zjakabfi: A 19:41-es váci személy, 1 Flirt, elég sok álló utassal. Jól van ez így?
A múlt héten még csíkos inga volt, tippem szerint a Nyugatiban levő tartalék Flirt állt be délután - jobb, mint ha nem menne semmi...
Délután a plusz veresiből jönnek vissza szólók, az még OK.
Abban bíztam, hogy valaki beírja: ez csak ma sikerült így, véletlenül.
Nem tartom normálisnak 1 kocsis Flirtet közlekedtetni a 70-esen, még hétvégén is necces, de akkor azért elég lehet a :11-esben. Node hétköznap a :41-esben?
Kíváncsi lennék az okra. Azért az elmúlt években néhány útátjáró már átépült (van tapasztalat, és Te is írod, hogy mindig ez szokott lenni), ha ilyen necces, akkor több hétvégi vágányzárat kell kérni, és egy hétvégén csak egy vágányt felújítani.
Nem megerősített gyanúm szerint nem az építés húzódik el, hanem az adminisztratív bohóckodások: szakfelügyelet, felsővezeték és biztber ki/bekapcsolás, beírás a fejrovatos naplóba, stb.
A valósággal való egyezés csak a véletlen műve lehet.
A VPE honlapján úgy van fent, hogy ezen a hétvégén a 238/39 Göd felső átjáróban szombaton a jobb, vasárnap a bal vágányt csinálják.
Vasárnap kb. délre el is készült a jobb vágány, de a balt nem kezdték el még fél háromkor sem, a balon jártak a vonatok. A munkások, gépek ott maradtak és vártak, valamint a bal vágányba szánt védőréteg anyagát leborították az út közepére, amit hétfő este elvileg vissza kell adni a (közúti) forgalomnak.
Tehát - gondolom - még ma este-éjjel megcsinálják/-ták a bal vágányt is, kíváncsi vagyok kész lesz-e holnap reggelre.
A vágányzári munkák honlapján részben benne van. Szelvényszámok alapján Máriaudvar és Felső-Göd átjárói, egyik hétévégén egyik, másik hétvégén másik vágányon, kiegészítve egy kis ágyazatcserével Vác-alsó előtt a Forte környékén.
A 3. peron igazából 6 (+1, de onnan nem szoktak vonatok indulni) vágánynak szolgál gyűjtőmegnevezésül, nehezítésként 4-nek csak egyetlen kijelzője van, ahonnan le kéne olvasni, melyik vágányról mi indul. Ráadásul nem is tűnik ott hátul logikusnak a vágányok számozása (5-3-1-2-4-6-8); ha arrafelé mászkálok szinte mindig megkérdezett valaki, hogy jól gondolja-e, hogy ez-e az ő vonata.
A peron a nastupiste, a kolej a vágány. Csak a peront írják ki, de bemondásnál bemondják a vágányt is és a vágány melletti kijelzőről látod, hogy melyik megy Poprádra. Plusz a vonaton is van viszonylattábla.
"Ma a magyar vasúton szerintem általános probléma, hogy az utas igazából csak sejtheti, hogy hol fog megállni a vonat,"
Ez a probléma csak néhány állomás esetén áll fent, a többségben azok az állomások, megállók vannak, ahol be lehet tájolni, hogy hol lesz az eleje.
"Azokban az országokban, ahol betűkkel jelölk a szektorokat a peronokon, és kiírják, hogy a vonat melyik szektorben lesz (1 szektor kb. 3 kocsi), sőt a vonatösszeálítás hirdetményen meg lehet nézni, hogy az adott számú kocsi melyik szektorban lesz, ott hogyan oldják ezt meg?"
Talán az érintett állomásokon ez lenne a megoldás.
Sajnos negatívumok is vannak külföldről: a szlovákoknál több helyütt, így Kassán is "Kolaj"-ok (peronok) vannak számozva, nem a vágányok, ráadásul ha több vágányt kisebb (régi váci minta szerinti) peron köt össze, akkor az összes vágány azonos "kolajhoz tartozik, ami egymásutáni és szűkperonos. Kassa pályaudvarán pár éve a kijelző csak a kolajt írta ki, kerestem a poprádi vonatot, s csak annyit láttam, hogy 3-as kolaj. Emlékeim szerint ez 3 egymás melletti vágányra vonatkozott, mind a hármon állt szerelvény. Végül az segített, hogy röviddel a vonat indulása előtt kirakták az egyik oldalára a viszonylatjelző táblát, továbbá kérdésemre a vezérállásra tartó mv magyar nyelven kedvesen megerősítette, hogy az a vonat megy Poprád felé, jó helyen járok.....
Ma a magyar vasúton szerintem általános probléma, hogy az utas igazából csak sejtheti, hogy hol fog megállni a vonat, mert helyenként a józan paraszti észtől teljesen eltérő a megállás helye, máshol meg kiszámíthatatlan. Például felmegy az utas a (bocsánat, offtopic) Kelenföldön az aluljáróból a mozgólépcsőn, és teljesen jogosan azt gondolja, hogy a mozgólépcső, mint a peron megközelítésének legfőbb eszköze olyan fontos pont, hogy ott fog megállni a vonat. Aztán néz egy nagyot és szalad, mert a szóló Flirt jóval hátrébb áll meg, tán azért, hogy a külsőstől ne legyen messze?
Az lehet, hogy a mai utasítások nem adnak jó megoldást, de ha valóban akarnának megoldást, azért ha lassan is, de valahogy csak meg lehet változtatni az utasításokat. (Tudom, sajnos nem akarnak.) Például a peron mellett 10-20 méterenként valami távolságjelölés, és szolgálati menetrendben (vagy bármi más módon) megadni, hogy milyen hosszú vonattal melyik számnál kell megállni. Egy vonat azért általában ugyanolyan hoszú minden nap, annyira nem lenne bonyolult.
Azokban az országokban, ahol betűkkel jelölk a szektorokat a peronokon, és kiírják, hogy a vonat melyik szektorben lesz (1 szektor kb. 3 kocsi), sőt a vonatösszeálítás hirdetményen meg lehet nézni, hogy az adott számú kocsi melyik szektorban lesz, ott hogyan oldják ezt meg?
Ilyen van máshol is (pl. Szolnok 1-2. vg.) – az utasítás pedig szerintem nem szabályozza ezt a speciális esetet, amikor a vonatok megállási helyét recézi.