Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2015.09.21 0 0 2956

DJ. Bakter: (van tapasztalat, és Te is írod, hogy mindig ez szokott lenni)

Arra utaltam, hogy amikor megcsúsznak, akkor is erőltetik, hogy megcsinálják teljesen, nem pedig az a cél, hogy reggelre minél kisebb korlátozással visszaadják a pályát.

 

zjakabfi: A 19:41-es váci személy, 1 Flirt, elég sok álló utassal. Jól van ez így?

A múlt héten még csíkos inga volt, tippem szerint a Nyugatiban levő tartalék Flirt állt be délután - jobb, mint ha nem menne semmi...

Délután a plusz veresiből jönnek vissza szólók, az még OK.

Előzmény: DJ. Bakter (2951)
zjakabfi Creative Commons License 2015.09.21 0 0 2955

Nem.

Abban bíztam, hogy valaki beírja: ez csak ma sikerült így, véletlenül.

Nem tartom normálisnak 1 kocsis Flirtet közlekedtetni a 70-esen, még hétvégén is necces, de akkor azért elég lehet a :11-esben. Node hétköznap a :41-esben?

 

Előzmény: Izsó001 (2954)
Izsó001 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 2954

Költői kérdésnek szántad, gondolom.

Lehet a válasz is az?

Érdekel ez valakit is az utasokon kívül? ;) Na ugye. :(

Előzmény: zjakabfi (2953)
zjakabfi Creative Commons License 2015.09.21 0 0 2953

A 19:41-es váci személy, 1 Flirt, elég sok álló utassal. Jól van ez így?

zjakabfi Creative Commons License 2015.09.21 0 0 2952

Jövő héten is lesz vágányzár, ugyanilyen.

Előzmény: DJ. Bakter (2951)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.09.21 0 0 2951

Kíváncsi lennék az okra. Azért az elmúlt években néhány útátjáró már átépült (van tapasztalat, és Te is írod, hogy mindig ez szokott lenni), ha ilyen necces, akkor több hétvégi vágányzárat kell kérni, és egy hétvégén csak egy vágányt felújítani.

 

Nem megerősített gyanúm szerint nem az építés húzódik el, hanem az adminisztratív bohóckodások: szakfelügyelet, felsővezeték és biztber ki/bekapcsolás, beírás a fejrovatos naplóba, stb.

A valósággal való egyezés csak a véletlen műve lehet.

Előzmény: István Gyuri (2950)
István Gyuri Creative Commons License 2015.09.21 0 0 2950

Nem fejezték be időre (mindig ez szokott lenni, végül is csak az egyik legforgalmasabb elővárost cseszték szét egész reggelre...)

http://www.mavcsoport.hu/mavinform/hetfo-delelott-kesesek-szobi-vonalon

Előzmény: DJ. Bakter (2948)
lacosska Creative Commons License 2015.09.21 0 0 2949
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.09.21 0 0 2948

És mi lett? Egyvágányozás vagy el sem kezdték?

Előzmény: zjakabfi (2947)
zjakabfi Creative Commons License 2015.09.21 0 0 2947

Nem lett kész.

Előzmény: DJ. Bakter (2945)
zjakabfi Creative Commons License 2015.09.20 0 0 2946

Kiegészítés: több zónázón láttam 3-as csatolt Flirtet.

Ilyet korábban nem tapasztaltam még.

 

Előzmény: DJ. Bakter (2945)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.09.20 0 0 2945

A VPE honlapján úgy van fent, hogy ezen a hétvégén a 238/39 Göd felső átjáróban szombaton a jobb, vasárnap a bal vágányt csinálják.

Vasárnap kb. délre el is készült a jobb vágány, de a balt nem kezdték el még fél háromkor sem, a balon jártak a vonatok. A munkások, gépek ott maradtak és vártak, valamint a bal vágányba szánt védőréteg anyagát leborították az út közepére, amit hétfő este elvileg vissza kell adni a (közúti) forgalomnak.

Tehát - gondolom - még ma este-éjjel megcsinálják/-ták a bal vágányt is, kíváncsi vagyok kész lesz-e holnap reggelre.

Előzmény: _karika (2943)
lacosska Creative Commons License 2015.09.03 0 0 2944

Üdv!! 

Csak 3 fotó :) 

PSZ legújabb masinája: http://indafoto.hu/lacosska/image/23182647-6a721416/user

Ez is Psz csak bérelt: http://indafoto.hu/lacosska/image/23182663-504e793b/user

Végül köszönhetően a káosznak egy Szobon dekkoló EC:  http://indafoto.hu/lacosska/image/23182657-c7a2d89a/user

_karika Creative Commons License 2015.09.03 0 0 2943

A vágányzári munkák honlapján részben benne van. Szelvényszámok alapján Máriaudvar és Felső-Göd átjárói, egyik hétévégén egyik, másik hétvégén másik vágányon, kiegészítve egy kis ágyazatcserével Vác-alsó előtt a Forte környékén.

Előzmény: a Zsóti (2941)
Aurum08 Creative Commons License 2015.09.03 0 0 2942

Hát nagyon remélem, hogy végre azokat kigyomlálják... Arról lehet valamit tudni, hogy a Palota-Istvántelek közti városnézést mikor teszik rendbe?

Előzmény: a Zsóti (2941)
a Zsóti Creative Commons License 2015.09.02 0 0 2941

Mindkét vágányon csúnya lassújelek vannak két átjáróban is, tippem szerint ezeket rakják rendbe.

Előzmény: zjakabfi (2939)
Kékdroid Creative Commons License 2015.09.02 0 0 2940
zjakabfi Creative Commons License 2015.09.02 0 0 2939
zugkraft aargau Creative Commons License 2015.08.12 0 0 2938

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.06 0 0 2937

Jelenleg még úgy néz ki, a 477 szergejes lesz Váctól. 

D F T Creative Commons License 2015.07.31 0 0 2936

Elvileg tegnap 11:00-tól van VÁC állomás teületén jelfeladás. (A váltókörzetekben kritikán aluli, a vonatfogadó vágányokon jó.)

Előzmény: D F T (2924)
bebolint Creative Commons License 2015.07.28 0 0 2935

Sziasztok!

 

Egy-két kép az elmúlt másfél hétről:

 

216-os LTE vectron egy tartály vonattal...: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19847919269/

 

...majd még ugyan azon a napon egy gabona vonattal a lemenő nap fényeiben: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19848275269/

 

215-ös LTE matrica nélküli vektron egy gabona vonattal: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19893332376/

 

ÖBB-s Taurus: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19879668672/

 

Még egy gabona vonat egy "Negróval" vontatva: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19967342392/

 

MVÁ-s plehács gödön: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19975033085/in/photostream/

 

TRAIN HUNGARY-s csaurus: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19296970844/

 

H-CER 610 100: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19894079209/

 

CD Cargo 230 092-9 egyetlen egy tehervagonnal: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/20008517596/

 

CFR Marfa 40-0921-3: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/20040028741/

 

431 183: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19848367449/

 

431 339: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19893218876/

 

1-es szili tehervonattal: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19266350993/

 

431 015: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19975104865/

 

22-es gigant: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19698979428/

 

36-os gigant gépmenetben...: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/20008724926/

 

...majd kicsivel több mint két és fél órával később tehervonattal: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19846681930/

 

317-es szergej: https://www.flickr.com/photos/91841353@N05/19411810224/

 

 

 

 

DVB Creative Commons License 2015.07.26 0 0 2934
Előzmény: gabor144 (2928)
hivi Creative Commons License 2015.07.26 0 0 2933

Lehet, nastjupiste.... 
de amikor ott jártam, felújítások voltak, és csak egy pár soros kijelző működött, a peronokon nem mentek a kijelzők.

Előzmény: benbe (2931)
gw Creative Commons License 2015.07.25 0 0 2932

A 3. peron igazából 6 (+1, de onnan nem szoktak vonatok indulni) vágánynak szolgál gyűjtőmegnevezésül, nehezítésként 4-nek csak egyetlen kijelzője van, ahonnan le kéne olvasni, melyik vágányról mi indul. Ráadásul nem is tűnik ott hátul logikusnak a vágányok számozása (5-3-1-2-4-6-8); ha arrafelé mászkálok szinte mindig megkérdezett valaki, hogy jól gondolja-e, hogy ez-e az ő vonata.

Előzmény: benbe (2931)
benbe Creative Commons License 2015.07.24 0 0 2931

A peron a nastupiste, a kolej a vágány. Csak a peront írják ki, de bemondásnál bemondják a vágányt is és a vágány melletti kijelzőről látod, hogy melyik megy Poprádra. Plusz a vonaton is van viszonylattábla.

Előzmény: hivi (2929)
István Gyuri Creative Commons License 2015.07.23 0 0 2930

gabor144: Egy vonat azért általában ugyanolyan hoszú minden nap

Ez nagyon nincs ÍGy, pláne nem zavarhelyzetben.
Ettől függetlenül még kezelni kellene a helyzetet.

Előzmény: gabor144 (2928)
hivi Creative Commons License 2015.07.23 0 0 2929

"Ma a magyar vasúton szerintem általános probléma, hogy az utas igazából csak sejtheti, hogy hol fog megállni a vonat,"

 

Ez a probléma csak néhány állomás esetén áll fent, a többségben azok az állomások, megállók vannak, ahol be lehet tájolni, hogy hol lesz az eleje.

 

"Azokban az országokban, ahol betűkkel jelölk a szektorokat a peronokon, és kiírják, hogy a vonat melyik szektorben lesz (1 szektor kb. 3 kocsi), sőt a vonatösszeálítás hirdetményen meg lehet nézni, hogy az adott számú kocsi melyik szektorban lesz, ott hogyan oldják ezt meg?"

 

Talán az érintett állomásokon ez lenne a megoldás.

 

Sajnos negatívumok is vannak külföldről: a szlovákoknál több helyütt, így Kassán is "Kolaj"-ok (peronok) vannak számozva, nem a vágányok, ráadásul ha több vágányt kisebb (régi váci minta szerinti) peron köt össze, akkor az összes vágány azonos "kolajhoz tartozik, ami egymásutáni és szűkperonos. Kassa pályaudvarán pár éve a kijelző csak a kolajt írta ki, kerestem a poprádi vonatot, s csak annyit láttam, hogy 3-as kolaj. Emlékeim szerint ez 3 egymás melletti vágányra vonatkozott, mind a hármon állt szerelvény. Végül az segített, hogy röviddel a vonat indulása előtt kirakták az egyik oldalára a viszonylatjelző táblát, továbbá kérdésemre a vezérállásra tartó mv magyar nyelven kedvesen megerősítette, hogy az a vonat megy Poprád felé, jó helyen járok.....

Előzmény: gabor144 (2928)
gabor144 Creative Commons License 2015.07.23 0 0 2928

Ma a magyar vasúton szerintem általános probléma, hogy az utas igazából csak sejtheti, hogy hol fog megállni a vonat, mert helyenként a józan paraszti észtől teljesen eltérő a megállás helye, máshol meg kiszámíthatatlan. Például felmegy az utas a (bocsánat, offtopic) Kelenföldön az aluljáróból a mozgólépcsőn, és teljesen jogosan azt gondolja, hogy a mozgólépcső, mint a peron megközelítésének legfőbb eszköze olyan fontos pont, hogy ott fog megállni a vonat. Aztán néz egy nagyot és szalad, mert a szóló Flirt jóval hátrébb áll meg, tán azért, hogy a külsőstől ne legyen messze?

 

Az lehet, hogy a mai utasítások nem adnak jó megoldást, de ha valóban akarnának megoldást, azért ha lassan is, de valahogy csak meg lehet változtatni az utasításokat. (Tudom, sajnos nem akarnak.) Például a peron mellett 10-20 méterenként valami távolságjelölés, és szolgálati menetrendben (vagy bármi más módon) megadni, hogy milyen hosszú vonattal melyik számnál kell megállni. Egy vonat azért általában ugyanolyan hoszú minden nap, annyira nem lenne bonyolult.

 

Azokban az országokban, ahol betűkkel jelölk a szektorokat a peronokon, és kiírják, hogy a vonat melyik szektorben lesz (1 szektor kb. 3 kocsi), sőt a vonatösszeálítás hirdetményen meg lehet nézni, hogy az adott számú kocsi melyik szektorban lesz, ott hogyan oldják ezt meg?

Előzmény: DVB (2901)
István Gyuri Creative Commons License 2015.07.22 0 0 2927

Ilyen van máshol is (pl. Szolnok 1-2. vg.) – az utasítás pedig szerintem nem szabályozza ezt a speciális esetet, amikor a vonatok megállási helyét recézi.

Előzmény: mcg (2926)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!