Keresés

Részletes keresés

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2025.01.02 -3 0 22517

Gondolom minden a CENELEC-Norma alapján definiált V-Modell szerint zajlik le, úgy mint az egyes fázisok RAMS-életciklus alapon.
Azaz mi a gyártó kizárólagos, mi az üzemeltető kizárólagos feladatai és mik a közös feladatok.

Előzmény: király2644 (22516)
király2644 Creative Commons License 2025.01.02 -2 1 22516

"Az ETCS üzembe helyezése előtt egy tanúsító szervezet a gyártótól és üzemeltetőtől függetlenül felülvizsgálja a telepített ETCS pályamenti berendezések biztonsági követelményeknek való megfelelését.

 

Hát, elég szomorú, hogy ilyen hatóságunk van."

 

Az első mondat is hibás. A biztonsági követelményeknek való megfelelést nem a Tanúsító cég feladata ellenőrizni, az csak a TSI-nek való megfelelőséget vizsgálja (legalábbis a NoBo). A biztonsági követelményeknek való megfelelést ISA szervezet vizsgálja, ETCS területen Magyarországon senki nem csinál ilyet (mondjuk itthon alig van ISA-val is foglalkozó szervezet). A Tanúsító csak "bekéri" az ISA igazolást a gyártóktól, hiszen a biztonsági követelményeknek való megfelelés elsősorban a fejlesztés folyamatának vizsgálatán alapul (kvázi minőségbiztosítás, módszerek, elemzések, stb..).

 

Ha az opció kiamarad, azért ne a Hatóságot tessék hibáztatni, hanem azt, aki úgy kéri (és erre kér árajánlatot).

Előzmény: segélyvonókészülék (22505)
r1232 Creative Commons License 2025.01.02 -1 1 22515

Az itthoni eseteknél tudtommal egyik eseménynél sem volt a jármű ETCS felügyelet alatt..

Előzmény: zubidomi (22507)
r1232 Creative Commons License 2025.01.02 -1 0 22514

EVM-ben?

Előzmény: segélyvonókészülék (22509)
r1232 Creative Commons License 2025.01.02 -3 3 22513

Még szándék szintjén sem óhajtunk az egyetlen ténylegesen 120km/h feletti vonalunkon sem lassúmeneteket fedezni technikailag

 

Egyrészt van már másik 160-as vonalunk, másrészt fedezve vannak a lassújelek ETCS-vel..

 

Pont azért látom, hogy amit te ETCS-nek nevezel, meg amire a hatóság Mo-n rányomta a pecsétet, az igen távol van attól, amit a Full Supervision kifejezés takar.

 

Ez is egy vélemény, ami hiányos információkon alapul, ld. fent..

Előzmény: segélyvonókészülék (22505)
Divrotcé Creative Commons License 2025.01.02 -1 0 22512
Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (22495)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.01.02 0 0 22511

De ez L1.

Előzmény: segélyvonókészülék (22510)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.01.02 0 1 22510

Érdemes lenne, mert a mi gyakorlatunk is azt mutatja, hogy a kiégett jelzőfény nem befolyásolja az L2 menetengedélyt. Szerintem sem kéne neki.

L1 más tészta, szvsz.

Előzmény: _Nyuszi (22508)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.01.02 0 1 22509

Volt a balíznál "Stop if SR"?

 

Előzmény: a Zsóti (22500)
_Nyuszi Creative Commons License 2025.01.02 0 0 22508

Ezesetben beszéljünk erről!

Előzmény: a Zsóti (22499)
zubidomi Creative Commons License 2025.01.02 -2 1 22507

", az utóbbi nem is engedi a jelzőt meghaladni"

 

Ennek ellenére azért van jópár dokumentált eset, ahol mégiscsak sikerült, és nemcsak hazai ETCS-kókányolásoknál.

Előzmény: a Zsóti (22497)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.01.02 0 0 22506

hogy a 15-ös vonalon

 

helyesen: 25-ös vonalon

Előzmény: segélyvonókészülék (22505)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.01.02 -3 4 22505

Rendesen van telepítve.

 

Ó, persze. Azért fordulhat elő, hogy a 15-ös vonalon L2 alatt ezer versztányi MA mellett szembejön egy M! állású főjelző.

És hát ez sem a hálózatüzemeltető, sem a hatóság szerint nem probléma.

 

A 101-esen pl. az érvényes jogszabályok, utasítások alapján nem is volt rá szükség

 

Hát, ez úgy volt, hogy írtunk egy olyan jogszabályt - nem volt ez túl régen - hogy "ne legyen rá szükség".

Máshol szigorodnak a technikai kontroll nélküli közlekedés szabályai, nálunk meg lazulnak. Persze, biztosan ez az innovatív és előremutató megoldás.

 

legfeljebb a vezetés közben elalvó, az éberségit reflexszerűen nyomkodó mozdonyvezetőnél kellett volna

 

Feltenném akkor sokadszor a kérdést: szerinted akkor minek bohóckodunk vonatbefolyásolással?

Ha mindenki mindig a toppon van, és - szavaiddal élve - rendesen végzi a munkáját, nincs is szükség semmilyen vonatbefolyásolóra. Köd sincsen sose, meg a nap se süt vízszintesen, tényleg, mennyi kiadás, feleslegesen...

 

Lehet nyugodtan vonatozni, bármiféle hazardírozásról beszélni erősen félrevezető.

 

Igen? Kezdve az üzemi kommunikációval, folytatva a botrányosan alultervezett, rendkívüli helyzetek esetén követendő eljárásrendtől az üzemeltetés, meg a karbantartás, meg a van VB, de azért ne számíts rá kiépítettségig, szóval persze, megszoktátok, megszoktuk, hogy ez ilyen, de attól ez még nincs rendben.

 

Még szándék szintjén sem óhajtunk az egyetlen ténylegesen 120km/h feletti vonalunkon sem lassúmeneteket fedezni technikailag, azaz hóban-ködben csak az éles szem, a helyismeret, meg a szerencse kérdése, hogy a 10-es lassút nem nézzük-e be 160-ról. Persze, írhatunk erre is jogszabályt, hogy ez így oké. Attól még nem lesz oké.

 

Az ETCS üzembe helyezése előtt egy tanúsító szervezet a gyártótól és üzemeltetőtől függetlenül felülvizsgálja a telepített ETCS pályamenti berendezések biztonsági követelményeknek való megfelelését.

 

Hát, elég szomorú, hogy ilyen hatóságunk van.

 

Nem teljesen értem, mi a célod a degradáló hozzászólásaiddal, talán csökkenteni akarod az ETCS rendszerbe vetett bizalmat?

 

Dehogy is! Én bízom az ETCS-ben, L1 és L2 alatt is közlekedem vele, 12+ éve, utóbbinál 220 felett, meg jelzők nélküli pályán is. Ismerem rég, nagyon szeretem, és bízom benne.

 

Pont azért látom, hogy amit te ETCS-nek nevezel, meg amire a hatóság Mo-n rányomta a pecsétet, az igen távol van attól, amit a Full Supervision kifejezés takar. A paraméterezése f.s, egy csomó opció spórolásból maradt ki, míg mások vagy belesz.rásból, vagy hozzá nem értésből.

 

EZ olyan, mintha lenne egy harmincéves Lancia Deltám, amire ráragasztanék egy Maserati bal hátsó sárvédőt, meg egy motorháztetőt, és ettől azt képzelném, hogy nekem tényleg egy Maseratim van. Igen, nyomokban tartalmaz Maseratit, meg nagyon messziről még hasonlít is, de na, hát az nem az.

Előzmény: a Zsóti (22502)
Vendégsín Creative Commons License 2025.01.02 -2 2 22504

Egyáltalán nem jó, ha nem használják az ETCS-t.

 

Ez igaz.

 

Az, hogy egy ETCS felszereltségű vonalra az ott közlekedő bármely vasúttársaság nem ETCS-képes járművet és személyzetet vezényel, az a vasúttársaságot minősíti.

 

Mintha ebben - és a megfelelő szabályozás és előkészítés dolgában is - jelentős sara lenne a hálózatüzemeltetőnek...

Előzmény: a Zsóti (22497)
Vendégsín Creative Commons License 2025.01.02 -3 2 22503

Nem teljesen értem, mi a célod a degradáló hozzászólásaiddal, talán csökkenteni akarod az ETCS rendszerbe vetett bizalmat?

 

Átláttad a lényeget. Csak valahogy úgy, mint az, akinek az ajtajára fordítva szerelték fel a kitekintőt...

Előzmény: a Zsóti (22502)
a Zsóti Creative Commons License 2025.01.02 -4 2 22502

Rendesen van telepítve.

A 101-esen pl. az érvényes jogszabályok, utasítások alapján nem is volt rá szükség, legfeljebb a vezetés közben elalvó, az éberségit reflexszerűen nyomkodó mozdonyvezetőnél kellett volna (a többiek felelősséggel, rendesen végzik a munkájukat).

L2-be integrálva vannak a főjelzők (máshogyan nem is tudna működni).

Lehet nyugodtan vonatozni, bármiféle hazardírozásról beszélni erősen félrevezető. Az ETCS üzembe helyezése előtt egy tanúsító szervezet a gyártótól és üzemeltetőtől függetlenül felülvizsgálja a telepített ETCS pályamenti berendezések biztonsági követelményeknek való megfelelését. Ha nem felelne meg, egyáltalán nem lenne üzemben. Nem teljesen értem, mi a célod a degradáló hozzászólásaiddal, talán csökkenteni akarod az ETCS rendszerbe vetett bizalmat?

Előzmény: segélyvonókészülék (22496)
a Zsóti Creative Commons License 2025.01.02 0 2 22501

20 évvel ezelőtt igaz lett volna, amit írsz, de ma már nem. A második mondat pedig a vasútvállalati inkompetenciát mutatja...

Előzmény: M63,012 (22493)
a Zsóti Creative Commons License 2025.01.02 0 3 22500

Inkább arra emlékeztessél mindenkit, hogy a mozdonyvezetők minél inkább alkalmazzák az ETCS-t, nem dísznek van a mozdonyon. A példádban említett jelzőmeghaladás nem az ETCS hibájából lépett fel, még ha hozzászólásod azt a látszatot is kelti.

Előzmény: aruzsi (22486)
a Zsóti Creative Commons License 2025.01.02 -1 0 22499

Nézi a jelző fényeit és a következő jelzőt is. Ha egy kiégett zöld miatti sárga fékeztetne, az egyértelműen egy nem várt működés lenne.

Előzmény: _Nyuszi (22487)
a Zsóti Creative Commons License 2025.01.02 -1 0 22498

Valószínűleg neked nem ízlik.

Előzmény: aruzsi (22485)
a Zsóti Creative Commons License 2025.01.02 -3 6 22497

Ez olyan, mintha azt bizonygatnád, hogy az 50 évvel ezelőtti mozdonyok sokkal jobbak lennének a maiaknál.

Az EVM egy nem biztonsági rendszer, ellentétben az ETCS-sel. Előbbi a jelző meghaladásakor fékez be, az utóbbi nem is engedi a jelzőt meghaladni. Nem véletlenül szükséges az utóbbit és nem az előbbit alkalmazni és nagyon sajnálatos, hogy a nagyobb biztonság érdekében tett lépésekből csak annyit sikerül felfogni, hogy az egy teljesen felesleges erőlködés. Meg kell tanulni vele közlekedni, és nem kikapcsolni, netalán tönkretenni a fedélzeti berendezést.

Egyáltalán nem jó, ha nem használják az ETCS-t. Az, hogy egy ETCS felszereltségű vonalra az ott közlekedő bármely vasúttársaság nem ETCS-képes járművet és személyzetet vezényel, az a vasúttársaságot minősíti.

Előzmény: M63,012 (22488)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2025.01.02 -3 2 22496

És nem az lenne a megoldás, hogy rendesen telepítjük az etcs-t?

 

Meg azért az evm is olyan, meg úgy, meg ahol.

 

Aztán újjáépített vonalunkon (pl. 101) meg nincs semmi.

 

Az L2-be nem nem integrálunk főjelzőket.

 

Így nem lehet vonatozni, így hazardírozni lehet csak.

Előzmény: M63,012 (22493)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2025.01.01 0 0 22495

Nem kompatibilis a TSI-jal, nincs rá nemzeti követelmény (feltétfüzet?), valamint nem lehet előírni hogy a "rendes" üzemhez nemzeti vonatbefolyásoló berendezéssel legyen felszerelve a vonat.

 

Az EVM infillt egyébként meg csak a Gigantok tudták, azokon meg már nincs ETCS.

Előzmény: korpi41 (22484)
aruzsi Creative Commons License 2025.01.01 0 0 22494

Ó, tényleg!

Köszönöm!

Előzmény: A. G. (22490)
M63,012 Creative Commons License 2025.01.01 -1 0 22493

A nálunk gyerekcipőben eső-kelő ETCS L1-hez viszonyítva bizonyára, mindenképpen...
Főként a vonalon "ETCS rendszer üzemképtelen" korlátozással közlekedő, ill. ETCS berendezéssel fel nem szerelt, 160km/h-val vonatokat továbbító gépek esetében... ;-)

Előzmény: r1232 (22492)
r1232 Creative Commons License 2025.01.01 -1 4 22492

A "jól működő emelt sebességű EVM" egy oximoron..

Előzmény: M63,012 (22488)
M63,012 Creative Commons License 2025.01.01 -1 0 22491

25

Előzmény: aruzsi (22489)
A. G. Creative Commons License 2025.01.01 0 0 22490

Boba - Hodos

Előzmény: aruzsi (22489)
aruzsi Creative Commons License 2025.01.01 0 0 22489

Merre van, ahol csak ETCS van?

Készülőt tudok: 150.

Előzmény: M63,012 (22488)
M63,012 Creative Commons License 2025.01.01 -4 0 22488

Ráadásul ott van egy jól működő emelt sebességű EVM, ennek ellenére (teljesen feleslegesen) erőltetik ezt a "csodát", mert ez így a jó...

Bezzeg más vasútvonalon, ahol nincsen más kiépítve csak ETCS, ott meg jár mindenféle jármű, csak nagyjából olyan nem ami a rendszert ismerné; ergo megy a közlekedés vonatbefolyásolás nélkül, mert ott meg úgy a jó...

Előzmény: aruzsi (22486)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!