Keresés

Részletes keresés

Alien Angel Creative Commons License 2016.02.05 0 0 2452

Köszönöm. Reméltem, hátha kiderült valami. S hogy nem, az véleményem szerint valami olyasmi végzetre utal, amire nem voltak büszkék maguk sem. (Lásd a Gyömrői úti muzeális buszok szétvágása, pedig az csak tíz éve volt, felelős azóta sincs).

 

Ráadásul valami durva dolognak kellett történnie, hogy legalább a masszív alváz megmaradt volna abban az időben, amikor favázas szekrényeket még sorozatban építettek újra a Füzesiben, és ezt meg sem próbálták a vasút legkülönlegesebb járműve esetében...

Előzmény: Mágus23 (2449)
FAV 20 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 2451

A szétvágott lemezburkolatú járműveknek a futóműveit is szétvágták. A fa burkolatú járműveknek meg szinte mind alatta volt még ekkor. A Csepelen lévő futóművek a korábban kiégett jáművek valamelyike lehet. Nagy Zsolt Levente tudja melyek semmisültek meg, és mikor. A futómű is külömbözött egy kicsit a kétféle földalatti kocsin. Igy aztán jó szemmel kideríthető mely járműé lehetett.

 

FAV 20 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 2450

Mesélek valamit. 1973-ban a vegyiművekbe jártam nyári szünetben dolgozni. A vágóhídnál szálltam át a másik villamosra. Egy idős ember látta, hogy áhítattal figyelem a régi villamosokat. Szóba elegytünk, és mesélte, hogy ha látnám azt ami a kocsiszínben van.  Valószínű, hogy a királyi kocsi lehetett. Én nem láttam, de ez a vágóhídi kocsiszin előtt volt.

A másik érdekes amit Csepelen láttam 1978-ban. 2 darab földalatti forgóváz volt letólva. Ezek már az új forgóvázak voltak. Talán ezt akarták a 20-as kocsi alá rakni a stuka forgóváz helyett. Szóval a forgóvázak állhattak a vágóhídi kocsiszínben is, és onnan kerültek Csepelre.

Balra azokról beszélek.

Előzmény: Mágus23 (2449)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 2449

Üdvözletem!

Sajnos, pontosan ez a dolog az amit nem sikerült az eddig ismert dokumentumokból teljes biztonsággal megállapítani. Addig viszonylagosan jól követhető az életútja a kocsinak, amíg a ferencvárosi kocsiszínbe nem került. Az elbontásának időpontja 1975-re datálódik.

1943 és 1955 között bizonyos források szerint az eredeti forgóvázai megvoltak, mások szerint nem. Tehát pontosan ezt sem lehetett kideríteni. Különböző szóbeszédek voltak arról, hogy mit történt a királyi kocsival (állítólag részeg munkások felgyújtották dohányzás közben) de ezekre a szóbeszédekre hitelesen adni nem lehet. Sajnos dokumentumokból az nem derült ki, hogy pontosan miért lett elbontva a 20-as kocsi.

Előzmény: Alien Angel (2447)
pistik100d Creative Commons License 2016.02.04 0 1 2448

120 éves nosztalgiamenet lesz májusban?

Előzmény: Alien Angel (2447)
Alien Angel Creative Commons License 2016.02.03 0 2 2447

A gőzmozdonyosban említetted, hogy épp a királyi kocsi történetét fejezted be. Anélkül, hogy lelőnéd itt előre a könyv "poénját", érdekelne, hogy sikerült-e számodra megnyugtatóan tisztázni a 20-as végzetét? Mert nekem elég rejtélyes, mi történt vele.

 

Lovász Istvánt sokszor kérdeztem erről, és ő sem tudta, pedig ha valakinek, hát neki tudnia kellett volna. Csak annyit mondott, hogy a Közlekedési Múzeum 1966-os megnyitója előtt nem sokkal a saját szemével látta a 20-ast felbakolva, forgóvázak nélkül, jó állapotban a Ferencváros kocsiszín melletti felsővezetékes telepen, méghozzá a debreceni gőzmotor-mellékkocsi társaságában (van is erről kép). Ez utóbbi ma is a múzeumban van, és hogy a király kocsi miért nem került oda, sőt megőrzésre, az érthetetlen.

 

Gondoltam ostoba politikai okokra, hogy királyi kocsit a munkás-paraszt hatalom nem visz múzeumba (sok minden elképzelhető volt akkor), de Lovász Putyi esetleg azt gyanította, hogy a nem meglevő eredeti forgóvázai miatt nem állították ki, ismét csak korlátolt múzeumi gondolkodást feltételezve. Ám amikor a Deák téri múzeum épült, ami úgy az 1970-es évek legeleje volt, akkor még meg lehetett, hiszen számoltak vele ott (ugye 1975-ben nyílt meg), és hát ott a többi kocsi is az 1930-as évekből való, nem eredeti forgóvázaival van kiállítva, mellesleg a 20-ashoz Stuka forgóváz lett volna bőven.

 

Hogy ez alatt a néhány év alatt mi történhetett vele, hogy semmi, de semmi, mindössze néhány dirib-darab maradt belőle, az igazán érthetetlen. Valaki azt is írta itt, hogy Vágóhídon baleset érte, összetörték. El tudom képzelni, hogy valami nem tervezett dolog, esetleg gondatlanság miatt nem láthatjuk ma a királyi kocsit a neki szánt vágányon.

Előzmény: Mágus23 (2445)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2016.02.03 0 1 2446

Várhatóan mennyibe fog kerülni a könyv?

Előzmény: Mágus23 (2445)
Mágus23 Creative Commons License 2016.02.03 0 1 2445

Tisztelt Földalatti Barátok!

Mint ahogy a gőzmozdonyos fórumon szó esett róla, ezúton tájékoztatlak Benneteket, hogy a Földalatti Vasút megnyitásának 120. évfordulója alkalmából egy reprezentatív A/4 méretű kötetet tervezünk megjelentetni. A kötet előreláthatólag több mint 200 oldal terjedelemben, eddig sehol sem publikált részletességgel számos - a korábbiakban meg nem jelent fényképpel és dokumentummal - kívánja bemutatni a földalatti vasút történetét. A kötet jelenleg befejezés előtt áll, azaz a történeti rész két utolsó fejezete vár elkészítésre. Terveink szerint a kötet 2016. május 2-ára elkészül.

Itt szeretném kijelenteni, hogy kereskedelmi forgalomba nem kerül, csak korlátozott példányszámban, szerzői magánkiadásban lát napvilágot. A kötettel kapcsolatban bármely kérdésre szívesen válaszolok.

Tiszteletteljes üdvözlettel.

 

 

 

 

F.J.F.V.V. Creative Commons License 2015.12.19 0 0 2444

Nagyon tetszik a kép, amit találtál.

Én is már régóta vágyom arra, hogy láthassak egy fotót az eredeti állomásról.

Ez biztosan, hogy nem a régi Deák, ez a Vörösmarty tér, ahogy írtad.

Annyi biztos, hogy a Deákon a lépcsők egészen közel az alagút széléhez kezdődtek, nem pedig az állomás oldalában.

1: Tudtommal üresen állt.

2: 2 ajtó, közötte egy raktár köti össze a ma is használt alagutat és a múzeumot. Ha jól tudom, vasbetonnal töltötték ki a nem szükséges részeket. Emiatt nagy a távolság a kettő között, de ha azt kibontanák, mindenképpen össze lehetne kötni újra a kettőt.

3: Üzemi terület, a BKK és a BKV helységei vannak ott.

4: Tudtommal teljesen megszűntették.

5: Pontosan!

Előzmény: "Szabi" (2442)
zeli89 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 2443

"2"

Össze is van kötve meg nem is. :) Az ajtó amit láttál a Deák, Bajcsy között van a mexikói út felé vezető oldalon. Tudomásom szerint mögötte beton van, majd ismét egy ajtó amit a múzeumból láthatsz.

Előzmény: "Szabi" (2442)
"Szabi" Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2442

A régi Deák téri állomásról létezik bármilyen kép?

A fortepanon találtam egy ilyen fotót:  "Millenniumi Földalatti Vasút a Deák Ferenc téri állomás áthelyezésekor." felirattal, de ez szerintem inkább a Vörösmarty tér lesz.

Valamint lenne még pár kérdésem a megszüntetett Deák téri szakasszal kapcsolatban.

1: Használták-e valamire az áthelyezés és a múzeum megnyitása közti időkben, vagy üresen állt?

2: Össze van-e kötve valamilyen formában az alagút a jelenleg használt szakasszal? (A kettő között nincs túl nagy távolság, ráadásul láttam a kezdődő új alagútszakasz környékén egy ajtót is)

3: A bejárattól balra még tart egy darabig az alagút, azt mire használják?

4: A másik oldalon (a Vörösmarty tér felé) maradt bármi is az alagútból, vagy az teljesen megszűnt?

5: Igaz az, hogy eredetileg a bejárattal szemben a királyi kocsit akarták kiállítani, de aztán ez mégsem történt meg?

 

Ennyi lenne. Főleg a régi állomás érdekelne, mert sehol sem találtam róla fotót, csak a kijáratról az eredeti épület lebontása után.

TWdoktor Creative Commons License 2015.11.23 0 0 2441

Nem akarom más dicsőségét lenyúlni, ezért csak egy link, nézzétek meg:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137515438&t=9144939

GARFIELD Creative Commons License 2015.11.05 0 0 2440

Meg évente egyszer legalább egy nosztalgia mehetne....

Előzmény: pistik100d (2439)
pistik100d Creative Commons License 2015.11.01 0 0 2439

Egy fizetős nosztalgiamenetet is kellene szervezni egy legalább olyat amilyen a 115-ös volt.

Nem hiszem, hogy tudnék újat mutatni, előszedtem a földalattis dolgaimat. Ha valami érdekes küldök képet, stb, de ha nem baj csak az emlékkötethez

- Földalatti vasúti Múzeum / Tájak, korok múzeumok kiskönyvtára 530
- Földalatti vasúti múzeum / 1977 Daczó József

- Vasútak világa 2: Hetvenöt éves a földalatti
- Budapest's Földalatti Subway and the Seashore Museum / 1992 (18-as) eredeti anyag csak nekem van meg - kinti fotókat korábban már mindet feltettem ide
- MFAV ezüst érme 1896-1996 
- Medveczki Ágnes / Földalatti vasút
- 100 éves a MFAV boríték; bélyegző ; bélyeg
- 100 éves Telefonkártya
- 50 éves Kisföldalattis elsőnapi bélyegzés

- eredeti képeslap Földalatti villamos Városliget Stadtwaldchen 

Előzmény: Mágus23 (2438)
Mágus23 Creative Commons License 2015.10.30 0 0 2438

Tisztelt Fórumtársak!

 

Örömmel tájékoztatunk mindenkit, hogy a Földalatti Vasút 120 éves évfordulója alkalmából 2016. május 2-ára egy emlékkötet készül amelynek munkái az előkészítés és szerkesztés állapotában vannak. A könyv bemutatja a budapesti földalatti villamos vasút 120 éves történetét, közlekedés és müszak-történetileg egyaránt. Számos eddig nem publikált fényképpel rendkívül gazdag képanyaggal és illusztrációval kerül korlátozott példányszámú kiadásra.

A magam és szerzőtársaim nevében ezennel tisztelettel felkérném a földalatti barátokat, hogy akinek a birtokában van olyan anyag, fotó, műszaki dokumentum vagy bármilyen dokumentáció a földalatti történetéről -amit szívesen megosztana velünk és szívesen látná a könyvben- kérem jelentkezzen nálam vagy Zslevi fórumtársnál.

Szíves együttműködéseteket, segítségeteket tisztelettel köszönjük.

 

GARFIELD Creative Commons License 2015.10.20 0 0 2437

No meg a kisföldalatti igen ritka modell. Egy piko taurust  meg lehet kapni 15 ezer körül. Egy 424-es mozdonyt meg 1850 Euro. Ami testvérek között is majd 600 ezer forint.

3D nyomtatással lehet pénzt spórolni, lehet megpróbálkozom vele. Akkor műanyag lesz, nem fa, mint az enyém.

Előzmény: F.J.F.V.V. (2435)
GARFIELD Creative Commons License 2015.10.20 0 0 2436

Nagyon nem mindegy, hogy milyen technikával készül az egyedi modell. Egy wumm modell sem olcsó, pedig még nem is szép, sőt elég randa. De kb hasonlít. Én speciel fából építettem, a pótkocsit rézből. Kiszámoltam a munkaórákat, az anyagot, és így jött ki ilyen ár.

Csináltam a gyereknek BZmotot, vettem a börzén fröccsöntött szlovák karosszériát, gyorsan lefestettem, aztán ha a munkadíjat is beleveszem, kb 20 ezerből megvolt. De nem is vagyok rá büszke, hogy milyen szép lett. Hasonlít, meg jól néz ki. De egy 10 évesnek megfelel.

Előzmény: F.J.F.V.V. (2435)
F.J.F.V.V. Creative Commons License 2015.10.20 0 0 2435

Ne érezze senki bántásnak, de ezzel az árral biztosan nagyon meghozta a kedvét és a lelkesedését a kollégának a modellvásárlás iránt!

Szolidan megjegyezném, hogy ennek az árnak a töredékéért, durván 1/5 részéért vásároltam teljesen egyedi, prototípus modellt (tehát ez az egy van belőle) és pontosabb rekreáció... Ráadásul csuklós modellről van szó...

Előzmény: GARFIELD (2434)
GARFIELD Creative Commons License 2015.10.20 0 0 2434

Nemrég kiszámoltam mennyibe kerül egy egyedileg gyártott  kisföldalatti modell, hozzá pótkocsival. Kb 300 ezer huf....

Előzmény: Kalmanb68 (2429)
F.J.F.V.V. Creative Commons License 2015.10.19 0 0 2433

Kedves Kalmanb68!

 

Időnként még felbukkan néhány modellboltban (pl. Játékudvar) Wumm gyártmányú metró illetve földalatti modell.

Emellett én is modellezek. Ha gondolja, a profilomban megtalálja az email címemet.

Előzmény: Kalmanb68 (2429)
csuklo Creative Commons License 2015.10.14 0 0 2432

Szerintem MTV arhívban benne lenne!

Előzmény: GARFIELD (2431)
GARFIELD Creative Commons License 2015.10.13 0 1 2431

Ez szerintem még nem volt....

 

Valaki filmezik ott, meg kellene szerezni a filmet :D

 

 

alexejevics Creative Commons License 2015.10.09 0 0 2430

Jézusom! Ez a kép volt számomra a nap csúcsa.

Előzmény: Mágus23 (2413)
Kalmanb68 Creative Commons License 2015.10.08 0 0 2429

Szaiusztok,

Kérdésem az lenne, lehte-e és ha igen, hol lehet FAV modelleket, illetve játék földalatti kocsikat vásárolni?

Metró- vagy HÉV-kocsi is érdekel.

Előre is köszönöm ha jelzitek, amennyiben kaphatók ilyenek. 

FAV 20 Creative Commons License 2015.05.11 0 1 2428

Valóban sokáig ott álltak. Sokszor csak ezért mentem arra, hogy ezeket láthassam.

Előzmény: Mágus23 (2425)
FAV 20 Creative Commons License 2015.05.11 0 1 2427

A pajtás fényképezőgépemet dugtam be a kerités közé.

Előzmény: Mágus23 (2425)
FAV 20 Creative Commons License 2015.05.11 0 0 2426
Előzmény: Mágus23 (2424)
Mágus23 Creative Commons License 2015.05.10 0 0 2425

Üdvözletem 

Lehet ,hogy így van . Arra emlékszem ,hogy néhány szerelvény még a 80 as években is ott volt a Mexikói úton a kerítésnél aztán már csak kettő állta az idők pusztító hatását végül azokat ott bontották szét.

 

Előzmény: BFKVV (2419)
Mágus23 Creative Commons License 2015.05.10 0 0 2424

Üdvözletem 

Kérnék egy email címet mert innen nem tudom elérni a publikust  és máris küldöm

Előzmény: FAV 20 (2421)
BFKVV Creative Commons License 2015.05.09 0 0 2423

Tudom, a 12-es Hannoverbe, a 18-as pedig Brno-ba, majd onnan a Bostontól északra 120 km-re található Seashore Trolley Museum-ba került, eléggé roggyant állapotban van.
Az Amerikában lévő kocsi:
https://www.flickr.com/photos/ck4049/4767111715/in/pool-stmgeneralpics

https://www.trolleymuseum.org/collection/browse.php?id=00018RHU

A Hannoverben lévő kocsi:
http://www.tram-museum.de/besucher/strassenbahnen/
http://hampage.hu/kozlekedes/TdTlite/wehmingen.html

Az eredeti, 20 kocsit számláló állományból a mai napig 5 darab van meg:
1-es (az egyetlen megmaradt fémburkolatú kocsi): Deák téri FAV múzeum
11-es: Nosztalgia jármű a Mexikói úti telepen
12-es: Hannover, Wehmingen
18-as: Seashore Trolley Museum, Kennebunkport
19-es: Deák téri FAV múzeum

A többit elbontották, mikor melyiket.
A 9-est és a 17-est 1963.04.05-én törölték az állományból, a 16-ost 1973.09.25-én. Mindhárom kocsi porrá égett.
A 20-as kocsit 1959. júniusban vonták ki a forgalomból, de csak 1975-ben bontották szét.
A többi kocsit, ami nem maradt meg, mindet 1974. 03. 29-én törölték az állományból. (forrás:zslevi munkája)

1896. júniusában vagy júliusában a 15-ös motorkocsi is leégett a Vörösmarty utcai megállónál, de - értelemszerűen - azt a kocsit újjáépítették.

Előzmény: kihúzóvágány (2420)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!