Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Elnèzèst a zavaràsèrt a budafoki mentősökhőz ,tűzoltókhoz tud valaki elèrhetősèget? Feb 26-n balesetet szenvedtem a 6 os úton ès szeretnèm megköszönni a szakszerű segitsèget.
2018. április 26 ... Rózsakert utca 29/a előtti vízakna.
Október óta kerülgetjük az oszloppal jelzett, az iskola előtti tereprendezéshez járó nagygépek által betört fedőt ... eleinte 2 oszlop jelezte, mára egy maradt ... A hétfői vihar azt az egyet is elvitte, de szerencsére meglett, de ma látom, hogy már nem betörve van a fedél, hanem nincs ... utólag visszgondolva, már kedden is csak egy pozdorja lemez volt rajta, ami csak a felét fedte. Tehát most, a bölcsőde közvetlen közelében, az út közepén tátong egy kb 50*50 cm-es, több méter mély lyuk ... hónapok óta levelezik a ház az ügyben, most én ois eleresztettem már egy telefont ... kíváncsi vagyok, hogy a közvetlen balesetveszély meghozza-e az intézkedési hajlandóságot a megfelelő helyen.
Annak illusztrálására, hogy nem a levegőbe beszélek ... íme a lyuk ... a 39-es topánom, csak a viszonyítás miatt van ott
https://youtu.be/E7ZtXcTkEp0 ez például képes ezt a mennydörgés-szerű hangot produkálni, a négy hajtómű fordulatszámai közti különbség megadja azt a vibrato-t a mély hangok tartományában.
A legtöbb polgári repülőgép sugárhajtóműves, utazásaim során csak kisebb repülőgépek voltak légcsavar hajtásúak. A kis sportrepülőgépek hangja magas, és azok sötétedés után ritkán járnak. A jetek hangereje az elmúlt évtizedek során sokat csökkent, a légcsavart viszont nem nagyon lehet lehalkítani. Szerintem ezt az észlelt hangot nagy méretű, légcsavar hajtású (jellemzően katonai) szállító gépek okozzák - szerintem.
Máshol is szoktak kellemetlenül alacsonyan szállni a gépek, a Svábhegy környékén is tapasztaltam már húzósabb napokat. Egyrészt valóban jellegzetes a Doppler-hatás, másrészt van, amikor éppen ilyenkor állítják a fékszárnyat leszálláshoz, és ilyenkor nem csak a szárny geometriája változik meg, hanem a hang is, amit kiad.
Ugyanakkor ha repülő okozza az emlegetett hangot, akkor elég valószínű, hogy nem csak naponta egyszer hallani, hanem huzamosabb ideig többször is, amíg meg nem változik a szélirány, és máshonnan közelítik meg a gépek a leszállópályát.
Amikor jönnek be Ferihegyre a gépek és ezt felettünk teszik, akkor szokott ilyesmi hang jönni belőlük. Állítólag a doppler effektus miatt van. Ezt könnyen ellenőrizheted, mert előtte és utána is hallatszik még a gép zúgása.
Pár napja már, egy érdekes zajra figyelek fel. Megpróbálom leírni, hogy milyen jellegű.
Általában esténként hallani, kb. 8 után szoktam észrevenni.
Ez a zaj valamiféle dörgés, mint amikor dörög az ég, öblös hangja van, nagyon mély zúgással kísérve. Ezt egy nap csak egyszer hallom. Van hogy minden nap. Remélhetőleg nyáron jobban kivehető lesz, nyitott ablaknál. Én a Rózsakerti lakótelepen lakom. Fényjelenséget nem tapasztaltam mikor ezt a hangot hallom. Valaki esetleg hallotta már?
A használható fénynek kb. az utolsó 20–30 percét értem el, de lehet, hogy az idén összesen ennyi fért bele nekem a virágzós szezonba a kerületben; eléggé tele van már a naptár.
Sajnos elképzelhető, a felszabaduló vasúti területeken, azok amúgy is nehezen hasznosíthatóak. Háros tudtommal marad teherpályaudvari funkciókkal, és az iparvágányi ellátások. Sajna amúgy a kommunikáció a beruházásról szinte nulla, anno a 30a vonalnál külön honlapja volt a projektnek, bejárásokat tartottunk rendre, a NIF és a kivitelező képviselőivel, most a NIF elzárkózott mindenfajta kommunikációtól.
ma olyan pletykát hallottam, hogy a József Attila utca aljánál egy Lidl fog épülni... Én nem hallottam ilyenről.. Igaz lehet?
Ha már ez a környék.. A 40-es felújítása kapcsán jó nagy mennyiségű sínpárt pucoltak el a környékén (Háros állomás). Ezek vajon vissza fognak épülni? Ha nem, akkor mi lesz a felszabadult hellyel? (gondolom Máv tulajdon).
Mindazonáltal csatlakoznék a fölötted lévő olvtárs (költői) kérdéséhez.
Irodaházat simán el tudnék képzelni ilyen zajos helyen (de dolgozni nem szeretnék ott :-D ) - viszont lakóház - hát elég necces. Hiába van ott néhány lépésnyire a Duna, mint vonzerő - azért az a 7/24 zaj és forgalom elég riasztó számomra.
Az a kisebb épület lesz az, amire valójában kíváncsi voltam. Ahogy láttam, egyelőre az árvízvédelem miatt kb. jó méter magas feltöltést csináltak. Vajon a volt házgyár területe nem kerül hasonló módon beépítésre valamikor?
Láttam ma a bicikliút mellett a benzinkút-Opel szerviz magasságában is munkálatokat. Ez már a tervezett sétány első lépése lehet?
[...] S a majdani felújítást követően, ha nem fogják éjjel nappal őrizni, előre borítékolható a sorsa. Bár a kezdeményezés, hogy így mutassák be a régen volt borszállítást, dicsérendő szándék. Mindenképpen érdekes kezdeményezés, és ha megvalósul igazi látványosság lesz! Én drukkolok nekik!
Annyit azért hozzátennék, hogy nincs az a drukkolás, ami helyrehozza azokat a károkat, amiket a „hazai viszonyokat ismerve” alapon megelőlegezett károgás tud okozni. Lassan húsz éve, hogy részt veszek egy olyan értékmentő munkában, ami annak idején talán méginkább úttörő kezdeményezésként indult. Emlékszem, az első években mekkora lehetőségekről maradtunk le, mennyi plusz munkánkat és pénzünket emésztette fel az, hogy páran előre „borítékolták”: a kezdeményezésünk így meg úgy fog elbukni, ennyire, meg annyira nincs esélyünk, úgymond, „a hazai viszonyokat ismerve”. Olykor még egy „ne legyen igazam, de” köntösben eleresztett kételkedés is igen konkrétan ronthatja az esélyeket. Hozzáteszem, anélkül, hogy a partvonalról beaggódó bármit is nyerhetne vele... mondjuk azon kívül, hogy lesz egy remek alkalma elsütni egy „ugye megmondtam”-ot.
A másik fontos dolog: ne várja el senki, hogy iyen kezdeményezéseknél pontosan, szőr nélkül teljesül bármilyen lazának tűnő ütemterv. Az efféle munkában nem határidők vannak, hanem feladatok, amelyeket szépen, egymás után teljesítenek azok, akik konkrétan tesznek is valamit. Olyan ütemben, ahogy az erőforrások, a lehetőségek és az előre nem ismert újabb teendők engedik. Akármennyi idő alatt is valósul meg a helyreállítás és a környezet kialakítása, mindenképp nagyon boldog leszek, ha valamelyik különvonatunkból kinézve azt látom majd, hogy sikerrel járt a kezdeményezés. Mert akkor ezzel mindannyian egy lépéssel kijjebb jutottunk azoknak a „jól ismert hazai viszonyoknak” a mocsarából.