Biztos találsz kedvezőbb árban is,de ha minden kötél szakad akkor ezt is érdemes megvenni. Még a háromezer feletti ár sem akkora áldozat mint egy belső szimering miatt újra széthúzni a blokkot!
Minden esetre azért nézz körül a különböző boltok ajánlatai között.
A Viton szimering drágasága relatív. 300-400 Ft. biztos van a semmit sem érő szár is,vele szemben a Viton mondjuk 1500 Ft.
Ha szakszerűen építed be a Viton-t jó eséllyel nem lesz vele gondod nagyon sokáig, a másik viszont erősen lutri!
Az olajra visszatérve: nekem TS 250 gépem van a csapszeg tűgörgős 1:50 keverékkel járok full. szintetikus olajjal és 100-as benzinnel. A motorból egy deka füst nem jön, nem melegszik, teszi a dolgát. Az 1:33 a gyári ajánlás a bronzpersely miatt,el tudom képzelni, hogy egy mai olajjal 1:40 arányban simán elmegy.
Jelenleg még a csapágyak beszerzése tart, lehet, hogy neten rendelem meg, mert a közeli csapágybolt szabi miatt zárva:-) A márkákra köszi a javaslatot, akkor majd cserélem az összeset.
Szimering egyértelműen vitonos lesz, ezzel tisztában vagyok.
Jó hogy felhoztad az oljat. Aral2T még a Trabimba használtam utoljára, jelenleg a kétütemű gépeimbe Simson, fűkaszák, láncfűrész Elf Moto2 Tech, full szintetikus olajat használok 1:40 arányban.
Azzal is tisztában vagyok, hogy bronzpersely esetén az 1:33-s keverék az előírt, de egy jó minőségű olajnál is kell, vagy vajon elég lesz az 1:40-s keverék?
Igen. Amit leírtam a 17-es főtengelyre vonatkozik.
Az újabb TS blokk MM125/2 és MM150/2 1977-től van.
Annyi a különbség, hogy a főtengely 20 mm-es végig.
A bal oldali végén 2 db. 6204 C3 csapágyat találunk aminek a külső átmérője (47mm.) megegyezik a 6303 csapággyal, viszont a jobb oldalon 6304 C3 csapágy található aminek nagyobb a külső átmérője.
Ezeknél a motoroknál a főtengely csapágyak kenését a benzin-olaj keverék látja el és jobb-bal oldalon egy felcsavarozott házban van egy db. 20x30x7 szimering.
Továbbá 1977-től tűgörgős a hajtókar felső szeme is a kis MZ-nél.
Olvasom a felújításod én annyit fűznék hozzá,ha még
nem késő, hogy minden csapágyat kicserélnék!
A gyújtás oldalon sem hagynám a régit,mert akkor mivel minden alkatrész új ő lesz a leggyengébb láncszem!
A képek alapján ez még a régebbi TS blokk az ES 150/1-ben (Trophy) is ez dolgozott. A lényeges különbség az újabb TS blokk és e között a főtengely csapágy kenése. A Tiednél a sebesség váltó hajtómű olaja keni és a szimeringek belül vannak.
A többiek is írták a C3 csapágyat én is azt tenném bele.
A méretek emlékeim szerint:
Főtengely 3db. 6303 C3.
Kuplung tengely bal oldali vége 6202,jobb oldalon a lánckerék nyeles tengely: 6004.
Az előtét tengely bronzperselyben fut.
Csapágy márkák közül én SKF vagy FAG márkát szoktam használni
ezek bőven többet tudnak mint a gyárilag szerelt DKF csapágyak!
A lényeg,hogy mindet cseréld ki ez a legfontosabb!
Szimeringből csak és kizárólag Viton-t szabad beletenni!
Ez nem a legolcsóbb,de az élettartama miatt megéri!
A mai benzint a sima szimering csak ideig óráig bírja!
Ne kísérletezz vele,nagy munka újra cserélni!
Látom az új főtengely hajtókarja felül bronzperselyes, ezért 33:1 benzin olaj keveréket kell használnod a persely miatt.
Kétütemű motorolaj tekintetében: Arol felejtős, valami full szintetikus minőségi olajat válassz, hosszú távon az éri meg.
Vannak még csodák! Nem hittem volna, de még is van ilyen. Cimborám (barátom) megtalálta a főtengelyt. Még valamikor 25-30 éve ajándékba kapta egy cégnél, ahol voltak MZ-k, de aztán kikoptak, így az alkatrészek nem kellettek már. Megkapta ajándékba, 40+-os csomagolásban volt.
Szóval a főtengely eredeti, tegnap bontotta ki a műanyag csomagolásból. Ami szinte hihetetlen, pontosan olyan ami nekem kellett:-)
A tűgörgők rozsdamentes állapotban vannak. Motorban még nem volt.
Mindenképpen meg fogom nézni. Nem rég jártam így egy 50 cm3-s Ducati kapálógépmotorral, hogy a hajtókar alsó tűgörgője rozsdás volt, aztán görgő törés, henger lerendezés lett a vége:-(
Szóval van már sajnos vele tapasztalatom. Mondjuk az annyira "nem" volt probléma, mert a fiammal együtt szerelgettük az online oktatás ideje alatt, mert az Ő kapálógépe. Szeret szerelgetni, akár csak én:-)
Nézd meg majd a főtengely hajtókarjának alsó csapszegét. A kenőrésen be lehet látni a görgőkhöz. Ha ott látsz némi rozsdát akkor ne szereld be mert rövid időn belül hajtókaros lesz a motor.
Cimbora örömhírrel szolgált, megtalálta a főtengelyt, ami ugyan nem egy mai darab, de motorban még nem volt. Holnap megyek megnézni, elvileg ilyen fajta mint ami ebben van, a 17 mm-s tengelyméretű. A henger még a motorfúrónál van. Majd a jövő héten már alakul valami.
Az a helyzet, bár ezt még nem írtam, hogy nem csak szimeringezés lesz, mert a henger meg lesz fúrva 56,5-re, sikerült vennem hozzá egy eredeti DDR-s dugót egy helyi motorosbolt elfekvő készletéből. Illetve a hajtókar is cserés lesz, mert elég rendesen kotyog az alsó tűgörgő.
A hajtókar még kérdéses, mert egyik cimbora azt mondta, hogy van neki egy elcsomagolt új főtengelye, ha még az anyukája nem dobta véletlenül ki:-(
Szóval ettől függően lesz valamelyik cserélve.
Visszatérve a szimeringre. Nem értem, hogy miért rakhattak bele ilyen szimering házat. Egyszerűbb volt akkor megcsinálni a házat, mert esetleg nem volt hozzá megfelelő méretű szimering, esetleg csak a kuplung oldalon cserélték, vagy nem tudom.
A dinamó felőli szimering, a fémházas, az gondolom eredeti lehet?
Szóval az alu beépített szimering házat majd megpróbálom kioperálni, hogy mindkét oldalon azonos nagyságú szimering legyen.
ui: Csapágy márkára esetleg kaphatok javaslatot a tapasztalatotok alapján, vagy pont az a tapasztalat, hogy ezt inkább a delikvensre bízzátok, a korábbi, esetleges negatív visszajelzések miatt.
(Örülök, hogy megint olyan Indexes fórumba tévedtem, ahol segítőkészek a tagok, és nem trollkodás megy mint egy-két másikban.)
Ma délelőtt bontottam tovább a blokkot.
Szóval folytatnám a kérdezést ha nem probléma:-), de így összefoglalva egy hsz-ban.
Szerintem festéket fogok használni a tömítéshez a blokkfelekhez. Milyent érdemes, vagy milyent nem?
A főtengely kuplung oldali csapágyait kiszedtem, mert daráltak, illetve a kuplung alatti csapágy tűnik cserésnek. A főtengely dinamó alatti csapágya jónak tűnik, azt nem cserélem ki, ha nem érdemes/szükséges.
Milyen csapágymárkát javasoltok? A méretek értelemszerűen meg vannak.
A főtengely szimering érdekes mert a kuplung oldalon egy alu szimering ház van, míg a másikon nincs.
A bal oldali a dinamó felőli, fémházas szimering 22x47x10-s , míg a jobb oldali (kuplung oldal) 22x35x7-s és ennek van a középen látható alu szimering háza. Viszont ránézésre, meg mérésre sincs tökéletesen a helyén. Ez a szimering ház kiüthető a helyéről, vagy gyárilag úgy marad ahogy van.
Alumíniumból van azt megnéztem, ezért sem álltam neki egyből püfölgetni.
A csapágyak szépen kijöttek a hőlégfúvózással, a külső konkrétan kiesett:-)
Amennyiben a 22x47x7 szimeringet veszek bele, ( találtam 22x47x10-st, de nem vitonos ) akkor a hiányzó 3 mm helyet, ilyen:
Ha elfér akkor lehet a 10 mm széles is. A forgattyúsház elszineződése a rossz légszűrő miatt beszívott portól részben és az esetleges túlmelehedés miatti olajráégés. A beszívott hajtóműolaj csak tisztította volna.
Szimering kérdésem lenne TS 150 (1973-s). A főtengely szimeringet 47x22x7-nek adják meg az üzletek, illetve a neten is. De amit kiszedtem fémházas szimering az 10 mm széles, nem 7 mm, szóval akkor melyiket?
A kép a szétszedett blokkról készült, a forgattyúsház elszíneződése, szennyeződése "természetes", vagy a befolyt váltóolaj eredménye? Az utóbbira tippelnék:-)
Illetve az újra összerakás során a blokkfelek közé kell-e valamilyen tömítőanyag, vagy mehet így össze? Szép, sérülésmentes a felület.