Keresés

Részletes keresés

gyula.uw Creative Commons License 2021.11.01 0 0 103104

Üdvözlöm a fórum tagjait!

Azt szeretném megkérdezni tőletek hogy egy 1988 van gyártót ETZ 150 típusú motorkerékpár blokkot milyen méretű lánckerékkel szerelték ,

Mert ahonnan rendelni szeretnék ott van 13-16 os foggal .

Eredetileg milyen méretű nem tuningolni szeretném .

Köszönöm előre is a segítséget.

Koyasu+ Creative Commons License 2021.10.31 0 0 103103

Heló!

Pontosan ilyen színű volt az enyém is, lehet,hogy az :) ?!

Húsz éve adtam el.

Előzmény: vargachris (103101)
Koyasu+ Creative Commons License 2021.10.31 0 0 103102

 

Szia!

Hát ez valóban nem a legolcsóbb!

Biztos találsz kedvezőbb árban is,de ha minden kötél szakad akkor ezt is érdemes megvenni. Még a háromezer feletti ár sem akkora áldozat mint egy belső szimering miatt újra széthúzni a blokkot!

Minden esetre azért nézz körül a különböző boltok ajánlatai között.

Előzmény: WendelkeS (103100)
vargachris Creative Commons License 2021.10.30 0 1 103101
WendelkeS Creative Commons License 2021.10.29 0 0 103100

Köszi! 

 

A drágaság amiről írtam, konkrétan ez volt: 

 

https://www.ipararuhaz.hu/viton-szimmering-22x47x7-meretben-12881?utm_source=google_shopping&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link&gclid=Cj0KCQjwt-6LBhDlARIsAIPRQcI0SRyn58l8M_SM2mkGgFWbza-iUvVWEK2Ec4yYK7nSjkLLgEHKHLwaAhppEALw_wcB

 

Nyilván nem ezt kell megvenni, csak kissé ledöbbentem az árán. 

 

Én is a 100-s benzint használom, és a full szint olajat. :-)

 

Na a henger megkészült, már csak a csapágyakat, szimeringeket kell beszerezni, de azt már csak a jövő héten szerintem.

Előzmény: Koyasu+ (103099)
Koyasu+ Creative Commons License 2021.10.26 0 0 103099

Hali!

A Viton szimering drágasága relatív. 300-400 Ft. biztos van a semmit sem érő szár is,vele szemben a Viton mondjuk 1500 Ft.

Ha szakszerűen építed be a Viton-t jó eséllyel nem lesz vele gondod nagyon sokáig, a másik viszont erősen lutri!

Az olajra visszatérve: nekem  TS 250 gépem van a csapszeg tűgörgős 1:50 keverékkel járok full. szintetikus olajjal és 100-as benzinnel. A motorból egy deka füst nem jön, nem melegszik, teszi a dolgát. Az 1:33 a gyári ajánlás a bronzpersely miatt,el tudom képzelni, hogy egy mai olajjal 1:40 arányban simán elmegy.

Előzmény: WendelkeS (103096)
Peti251 Creative Commons License 2021.10.26 0 0 103098

tök felesleges 1:40-ben keverned. ezek az olajok  többet tudnak a 80-as évek olajaitól.

Előzmény: WendelkeS (103096)
WendelkeS Creative Commons License 2021.10.26 0 0 103097

Keresgélem közben a szimeringet is.

 

A Vitonos szimeringek tényleg ennyire drágák?   :-(

Előzmény: WendelkeS (103096)
WendelkeS Creative Commons License 2021.10.26 0 0 103096

Köszi az információt!

 

Jelenleg még a csapágyak beszerzése tart, lehet, hogy neten rendelem meg, mert a közeli csapágybolt szabi miatt zárva:-)   A márkákra köszi a javaslatot, akkor majd cserélem az összeset.  

 

Szimering egyértelműen vitonos lesz, ezzel tisztában vagyok. 

 

Jó hogy felhoztad az oljat. Aral2T még a Trabimba használtam utoljára, jelenleg a kétütemű gépeimbe Simson, fűkaszák, láncfűrész Elf Moto2 Tech, full szintetikus olajat használok 1:40 arányban. 

 

Azzal is tisztában vagyok, hogy  bronzpersely esetén az 1:33-s keverék az előírt, de egy jó minőségű olajnál is kell, vagy vajon elég lesz az 1:40-s keverék? 

 

Köszi!

Előzmény: Koyasu+ (103090)
Koyasu+ Creative Commons License 2021.10.25 0 0 103095

Nincs mit!

Egy kis javítás az előző hozzászólásomhoz: az MM125/2 MM150/2

motorblokkok vannak szerelve 17mm.-es főtengellyel ,a 20 mm.-es

főtengellyel szerelt blokkok "kódja" :) MM125/3 és MM150/3 csak a pontosság kedvéért.

Az MM125/3 és az MM150/3 típusú motorblokkok a következő

alváz és motorszámtól kerültek beszerelésre:

A TS 125 esetén a 7 729 941 számú alváztól és 

a 7 572 909 számú motorról kezdve.

A TS 150 esetén 7 899 211 alváztól és

a 6 587 573 motorszámtól kezdve szerelték őket.

Egyébként a motorszerkezettel párhuzamosan változott az első

teló is alumínium csúszócsövesre és a 32-es belső cső is ekkortól lett 35-ös.

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (103094)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.10.25 0 0 103094

Ezt nem tudtam.Kosz az infot.

Előzmény: Koyasu+ (103093)
Koyasu+ Creative Commons License 2021.10.25 0 0 103093

Szia!

Igen. Amit leírtam a 17-es főtengelyre vonatkozik.

Az újabb TS blokk MM125/2 és MM150/2 1977-től van.

Annyi a különbség, hogy a főtengely 20 mm-es végig.

A bal oldali végén 2 db. 6204 C3 csapágyat találunk aminek a külső átmérője (47mm.) megegyezik a 6303 csapággyal, viszont a jobb oldalon 6304 C3 csapágy található aminek nagyobb a külső átmérője.

Ezeknél a motoroknál a főtengely csapágyak kenését a benzin-olaj keverék látja el és jobb-bal oldalon egy felcsavarozott házban van egy db. 20x30x7 szimering. 

Továbbá 1977-től tűgörgős a hajtókar felső szeme is a kis MZ-nél.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (103092)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2021.10.25 0 0 103092

17-es fotengely?:-o

Előzmény: Koyasu+ (103090)
Koyasu+ Creative Commons License 2021.10.25 0 0 103091

Még egy kis kiegészítés.

Az előtéttengely bal oldali végén van 1 db.

6201-es csapágy!

A kuplung fedélben a berúgó tengely tömítése 1 db.

20x2 "O" gyűrű érdemes azt is cserélni hiszen filléres tétel és egy biztos szivárgást lehet vele felszámolni.

Előzmény: Koyasu+ (103090)
Koyasu+ Creative Commons License 2021.10.25 0 0 103090

Szia!

Olvasom a felújításod én annyit fűznék hozzá,ha még

nem késő, hogy minden csapágyat kicserélnék!

A gyújtás oldalon sem hagynám a régit,mert akkor mivel minden alkatrész új ő lesz a leggyengébb láncszem!

A képek alapján ez még a régebbi TS blokk az ES 150/1-ben (Trophy) is ez dolgozott. A lényeges különbség az újabb TS blokk és e között a főtengely csapágy kenése. A Tiednél a sebesség váltó hajtómű olaja keni és a szimeringek belül vannak.

A többiek is írták a C3 csapágyat én is azt tenném bele.

A méretek emlékeim szerint:

Főtengely 3db. 6303 C3.

Kuplung tengely bal oldali vége 6202,jobb oldalon a lánckerék nyeles tengely: 6004.

Az előtét tengely bronzperselyben fut.

Csapágy márkák közül én SKF vagy FAG márkát szoktam használni

ezek bőven többet tudnak mint a gyárilag szerelt DKF csapágyak!

A lényeg,hogy mindet cseréld ki ez a legfontosabb!

Szimeringből csak és kizárólag Viton-t szabad beletenni!

Ez nem a legolcsóbb,de az élettartama miatt megéri!

A mai benzint a sima szimering csak ideig óráig bírja!

Ne kísérletezz vele,nagy munka újra cserélni!

Látom az új főtengely hajtókarja felül bronzperselyes, ezért 33:1 benzin olaj keveréket kell használnod a persely miatt.

Kétütemű motorolaj tekintetében: Arol felejtős, valami full szintetikus minőségi olajat válassz, hosszú távon az éri meg.

Remélem tudtam segíteni a felújítást egy kicsit.

Üdv.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: WendelkeS (103089)
WendelkeS Creative Commons License 2021.10.23 0 1 103089

Halihó!

 

Vannak még csodák! Nem hittem volna, de még is van ilyen. Cimborám (barátom) megtalálta a főtengelyt. Még valamikor  25-30 éve ajándékba kapta egy cégnél, ahol voltak MZ-k, de aztán kikoptak, így az alkatrészek nem kellettek már. Megkapta ajándékba, 40+-os csomagolásban volt.

 

Szóval a főtengely eredeti, tegnap bontotta ki a műanyag csomagolásból. Ami szinte hihetetlen, pontosan olyan ami nekem kellett:-)

 

A tűgörgők rozsdamentes állapotban vannak. Motorban még nem volt.

 

Előzmény: WendelkeS (103088)
WendelkeS Creative Commons License 2021.10.23 0 0 103088

Mindenképpen meg fogom nézni. Nem rég jártam így egy 50 cm3-s Ducati kapálógépmotorral, hogy a hajtókar alsó tűgörgője rozsdás volt, aztán görgő törés, henger lerendezés lett a vége:-(

Szóval van már sajnos vele tapasztalatom. Mondjuk az annyira "nem" volt probléma, mert a fiammal együtt szerelgettük az online oktatás ideje alatt, mert az Ő kapálógépe. Szeret szerelgetni, akár csak én:-)

Előzmény: kgaboroo (103087)
kgaboroo Creative Commons License 2021.10.22 0 0 103087

Nézd meg majd a főtengely hajtókarjának alsó csapszegét. A kenőrésen be lehet látni a görgőkhöz. Ha ott látsz némi rozsdát akkor ne szereld be mert rövid időn belül hajtókaros lesz a motor.

Ez vonatkozik a felső csapszegre is.

Előzmény: WendelkeS (103086)
WendelkeS Creative Commons License 2021.10.22 0 0 103086

Úgy lesz! :-)

 

Cimbora örömhírrel szolgált, megtalálta a főtengelyt, ami ugyan nem egy mai darab, de motorban még nem volt. Holnap megyek megnézni, elvileg ilyen fajta mint ami ebben van, a 17 mm-s tengelyméretű. A henger még a motorfúrónál van. Majd a jövő héten már alakul valami.

 

Köszi!

Előzmény: cam aro (103085)
cam aro Creative Commons License 2021.10.21 0 0 103085

mindegy hogy oldod meg a szimmeringet, csak tomitsen, es ne nyomja ki. 

csapagy markaban nem tudok segiteni, csak hogy c3 jelolesu legyen.

20+ eve javitottam utoljara téest, azota kitudja ki mit hamisit.. :)

Előzmény: WendelkeS (103084)
WendelkeS Creative Commons License 2021.10.21 0 0 103084

Üdv mindkettőtöknek!

 

Az a helyzet, bár ezt még nem írtam, hogy nem csak szimeringezés lesz, mert a henger meg lesz fúrva 56,5-re, sikerült vennem hozzá egy eredeti DDR-s dugót egy helyi motorosbolt elfekvő készletéből. Illetve a hajtókar is cserés lesz, mert elég rendesen kotyog az alsó tűgörgő.

 

A hajtókar még kérdéses, mert egyik cimbora azt mondta, hogy van neki egy elcsomagolt új főtengelye, ha még az anyukája nem dobta véletlenül ki:-(

 

Szóval ettől függően lesz valamelyik cserélve.

 

Visszatérve a szimeringre.  Nem értem, hogy miért rakhattak bele ilyen szimering házat. Egyszerűbb volt akkor megcsinálni a házat, mert esetleg nem volt hozzá megfelelő méretű szimering, esetleg csak a kuplung oldalon cserélték, vagy nem tudom.

 

A dinamó felőli szimering, a fémházas, az gondolom eredeti lehet?

 

Szóval az alu beépített szimering házat majd megpróbálom kioperálni, hogy mindkét oldalon azonos nagyságú szimering legyen.

 

ui: Csapágy márkára esetleg kaphatok javaslatot a tapasztalatotok alapján, vagy pont az a tapasztalat, hogy ezt inkább a delikvensre bízzátok, a korábbi, esetleges negatív visszajelzések miatt.

 

 

Köszönöm!

Előzmény: cam aro (103083)
cam aro Creative Commons License 2021.10.20 0 0 103083

szimmeringet hezagolni ( bar inkabb tamasztani ) akkor kell ha hetest teszel a tizes helyere. 

a forghaz nyomasa kepes elnyomni a helyerol.. ezzel jelentosen nol a terfogat, az meg csokkenti a hatasfokot. 

Előzmény: WendelkeS (103081)
kgaboroo Creative Commons License 2021.10.20 0 0 103082

Erre a szimeringházra nem emléxem, hogy gyárilag ott lett volna. Lehetséges , hogy utólag javították a blokkfelet és megperselyezték a szimeringházat.

Maradhat benne, ha jól illeszkedik.

Szimeringet mindenképp olajállót vegyél bele ha nem akarod egy hét múlva újra szétszedni.

Csapágyból C3-as jelzésűt vegyél, ez fordulatszámtűrő mert tágabb illesztésű mint a sima gépcsapágy.

Festékből ne nitrót használj mert az túl gyorsan szárad. Én sima zománcfestékkel szoktam bekenni, a szín mindegy.

A szimeringet akkor hézagold ki ha az éle már lefutna a tömítő felületről.

Nézd meg, hogy mennyire van megkopva a főtengely ahol a szimering éle fut.

Ha látszó kopás van rajta akkor a szimeringet tolhatod kicsit beljebb  és akkor az éle elmozdul a kopott résztől.

Előzmény: WendelkeS (103081)
WendelkeS Creative Commons License 2021.10.20 0 0 103081

Köszönöm szépen a válaszokat!

 

Neked is: cam aro!

 

 

(Örülök, hogy megint olyan Indexes fórumba tévedtem, ahol segítőkészek a tagok, és nem trollkodás megy mint egy-két másikban.)

 

Ma délelőtt bontottam tovább a blokkot.

 

Szóval folytatnám a kérdezést ha nem probléma:-), de így összefoglalva egy hsz-ban.

 

Szerintem festéket fogok használni a tömítéshez a blokkfelekhez. Milyent érdemes, vagy milyent nem?

 

A főtengely kuplung oldali csapágyait kiszedtem, mert daráltak, illetve a kuplung alatti csapágy tűnik cserésnek. A főtengely dinamó alatti csapágya jónak tűnik, azt nem cserélem ki, ha nem érdemes/szükséges.

 

Milyen csapágymárkát javasoltok? A méretek értelemszerűen meg vannak.

 

A főtengely szimering érdekes mert a kuplung oldalon egy alu szimering ház van, míg a másikon nincs.

 

 

A bal oldali a dinamó felőli, fémházas szimering 22x47x10-s , míg a jobb oldali (kuplung oldal) 22x35x7-s és ennek van a középen látható alu szimering háza. Viszont ránézésre, meg mérésre sincs tökéletesen a helyén. Ez a szimering ház kiüthető a helyéről, vagy gyárilag úgy marad ahogy van.

 

Alumíniumból van azt megnéztem, ezért sem álltam neki egyből püfölgetni.

 

A csapágyak szépen kijöttek a hőlégfúvózással, a külső konkrétan kiesett:-)

 

Amennyiben a 22x47x7 szimeringet veszek bele, ( találtam 22x47x10-st, de nem vitonos ) akkor a hiányzó 3 mm helyet, ilyen:

 

https://mz-b.hu/mz-ts-150-hezagolo-fotengelyhez-0-5-d47-2100000102969

 

hézagoló alátétekkel kéne kiraknom?

 

Köszi előre is!:-)

 

Előzmény: kgaboroo (103079)
cam aro Creative Commons License 2021.10.19 0 0 103080

amit kiszedtem fémházas szimering az 10 mm széles,""

nem femhazas szimmering. 

 

az egy tavtarto gyuru, benne a szimmering 7mm szeles. (22x36x7 ??) 

 

rakhatod a 7mm szeles szimmeringet is 47 atmeroben, csak arra figyelj hogy forgattyus hazal szintbe legyen. es legyen mogotte hezagolo. 

 

a kosz az rendben van,. 2T ilyen. 

-------------

festek az oke.

(vagy ha preciz, akkor valami anaerobic ragacs, pl loctite 510-574

Előzmény: WendelkeS (103078)
kgaboroo Creative Commons License 2021.10.19 0 0 103079

Ha elfér akkor lehet a 10 mm széles is. A forgattyúsház elszineződése a rossz légszűrő miatt beszívott portól részben és az esetleges túlmelehedés miatti olajráégés. A beszívott hajtóműolaj csak tisztította volna.

A keverékben van elég olaj ami odakozmálhat.

Tömítőanyagot kenhetsz a két fél blokk közé.

Én sima festéket szoktam. Sziloplasztot ne!

Előzmény: WendelkeS (103078)
WendelkeS Creative Commons License 2021.10.19 0 0 103078

Üdv újra! 

 

Szimering kérdésem lenne TS 150 (1973-s). A főtengely szimeringet 47x22x7-nek adják meg az üzletek, illetve a neten is. De amit kiszedtem fémházas szimering az 10 mm széles, nem 7 mm, szóval akkor melyiket? 

 

A kép a szétszedett blokkról készült, a forgattyúsház elszíneződése, szennyeződése "természetes", vagy a befolyt váltóolaj eredménye? Az utóbbira tippelnék:-) 

 

 

Illetve az újra összerakás során a blokkfelek közé kell-e valamilyen tömítőanyag, vagy mehet így össze? Szép, sérülésmentes a felület. 

 

 

Köszönöm!

cam aro Creative Commons License 2021.10.14 0 1 103077

 amikor felső holtponton van a dugattyú akkor kellene ugye a 0,4mm megszakitó hézag, ""

 

nem. 

a megszakito hezag max nyitasa 0.4mm, es nem kapcsolodik az fhp-hez.

 

a tobbit kgaboroo leirta. 

 

annyi kieg, hogy ismert mz tulajdonsag az also holtponti benyitas. 

az ok, hogy valami nem egytengelyu.

ez lehet fotengely, forgoresz, butyok megvezetes,..stb  ezek miatt nyit be also holtponton is.

 

(halvany emlek, lehet mas mz  tipusrol van a butyok

...remlik valami 180 fok kulonbseg 150-250-ts- tz. mitomen kozt.) 

  

Előzmény: speedwayracing (103072)
kgaboroo Creative Commons License 2021.10.14 0 0 103076

Ez ki kell mérni. 1 tized ütés a fötengely végén és a megszakítóbütyöknél ez már 4 tized.

Az biztos, hogy a generátor forgórész nem körkörös...valahol a kúprésze feltámaszt és ebből adódik az, hogy nem tudsz megszakító értéket állítani.

Finoman told rá a forgórészt a főtengelyre. Ha meg tudod rajta billegtetni akkor valamelyik pontján feltámaszt.

Előzmény: speedwayracing (103075)
speedwayracing Creative Commons License 2021.10.14 0 0 103075

Köszönöm válaszod, semmi ilyen probléma nem látszik rajta. 

Előzmény: kgaboroo (103074)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!