Keresés

Részletes keresés

cuki_64 Creative Commons License 2011.12.31 0 0 103572

Ezt már valaki egyszer felrakta én evel kivánok. Boldog új évet. Nosztalgia hajóként üzemelhetet volna a  Balatonon.  

cuki_64 Creative Commons License 2011.12.31 0 0 103571

Ez a két kép tuti Ercsi.

Mwin Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103570

Megint segítséget kérnék, azoktól, akik esetleg felismerik, hol járunk...?

Miután tükrözve is lehet a kép, ezért mindkét változatot ide teszem:

 

 

 

Esetleg Ercsi? De ott nem emlékszem ilyen  díszes hajóállomásra, még képeslapokon sem.

gumidani Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103569

De bizony vállalkozás.

 

 

Mint látható, az értelmező szótár háromféle szómeghatározása közül csak a harmadik utal jövedelemszerzésre. Én pedig az első értelemben használtam.

Előzmény: Fourty (103567)
guberavera Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103568

A Balatonfüredi hajógyár "törzskönyve" más néven sólyanaplója nincs Veszprémben. Utolsó információnk szerint a hajógyár történetét megíró egykori főmérnök Wagner Imrénél volt, aki azóta sajnos elhalálozott.

http://www.furedtv.hu/?p=videok&anyagid=37

 

Előzmény: BMK-130M (103565)
Fourty Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103567

"Szabadjon felhívni becses figyelmedet a www.fortepan.hu vállalkozásra."

 

 

-Csak egy pontosítás!  Nem vállalkozás! Nem üzleti alapon működtetik ik a Weboldalt!

 

Előzmény: gumidani (103560)
BMK-130M Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103566

És vajon melyik vállalathoz tartoznak ezek a zöld-sárga hajók ?

Előzmény: riversea (103556)
BMK-130M Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103565

A kétezeres évek legeleje , kilencvenes évek legvége . A füredi hajógyár összes fennmaradt irata a Veszprém Megyei Levéltárban található és nyilvános , kutatható .

Előzmény: riversea (103564)
riversea Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103564

Köszi az infot neked és Konszt-nak is. Az "abban az időben" mikor volt? Szeretném javítani az adatokat a regiszterben.

Előzmény: BMK-130M (103562)
riversea Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103563

A Balatonfüredi Hajógyár törzskönyvét még nem találtuk meg. Ha meglesz és belenézhetünk, több rejtély is megoldódik majd.

Előzmény: BMK-130M (103561)
BMK-130M Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103562

A BANAT volt a kanizsai ponton régen , abban az időben a BACKA szintén leszerelve Zrenjaninban állt .

Előzmény: riversea (103556)
BMK-130M Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103561

Úgy hallottam , hogy ez az egyhajtóműves típus szerb gyártmány .

Előzmény: écsapa (103559)
gumidani Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103560

"Rengeteg kép van még meg negatívként, de sajnos ezek középformátumú képek, amiket nem lehet átlagos negatív szkennerrel beszkennelni. Átválogatása szintén hatalmas munka."

 

Szabadjon felhívni becses figyelmedet a www.fortepan.hu vállalkozásra.

Előzmény: Scream529 (103557)
écsapa Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103559

 Nekem ennyi van. A képek 2010.03.26-án készültek

 

Előzmény: riversea (103556)
konszt Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103558

Akkor még a Kamenko Gagarcin név alatt futottak. Viszont a Holcimnak is benne volt már a keze, ezt a hajókon dolgozók mondták, tehát első kézből van az infó.

A Bánát és Bácska: Sajnos már nem emlékszem melyik, de az egyik sokáig a pontonként üzemelt Magyarkanizsán. Oda kellett kötni vizsgálatkor.

Előzmény: riversea (103556)
Scream529 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 103557

Sajnos nincs infóm. Általában az MTI megrendelésére készültek a képek, mint látható képeslapnak. Első sorban épületeket, templomokat fotózott nagypapám. De sok másról is készült kép. Mint például a nagybörzsönyi kisvasútról, aminek egyik képén én is szerepel.

 

Feltételezésed igaz, rá is kérdeztem nagymamámnál. A számok a készítés dátumát jelölik a per után az aznap készült képek sorozatszáma.

 

Rengeteg kép van még meg negatívként, de sajnos ezek középformátumú képek, amiket nem lehet átlagos negatív szkennerrel beszkennelni. Átválogatása szintén hatalmas munka. Egy élet munkája van összegyűjtve.

Előzmény: JBöbe (103525)
riversea Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103556

Hacsak annyi nem, hogy a Brodarstvo Zrenjanin hajókat most üzemeltető Dunav Grupa Agregati is indult a tenderen a DTD Kamenko Gagrcin-ért, de vesztett, a Holcim lett a befutó.

Most már kezd összeállni a kép:

Brodarstvo Zrenjanin, fehér-zöld cég üzemeltette a BACKA, BANAT, NOVI BECEJ, TITEL, SREM, VRSAC, KIKINDA, ZRENJANIN balatonfüredi önjárókat, majd tőlük 2009-ben átvette a DGA. Az általad belinkelt DGA flottalistából viszont hiányzik a BACKA és a BANAT. Velük mi lett?

A másik, a kék cég, DTD Kamenko Gagrcin biztosan üzemeltette 2009-ig a fennmaradó 15 db. füredi z-t. Ekkor szerzett benne 70%-os részesedést a Holcim Srbija.  A kérdés most az, hogy a hajók maradtak-e a Gagrcin-nál, vagy átkerültek az anyavállalat, azaz Holcim neve alá. Szegeden ezek a hajók dolgoztak, gondolom azért, mert a hídépítésben a Holcim Hungary is érintett volt. 2010-ben sokan fotózták őket a Tiszán. Jó lenne, ha valaki meg tudná mondani milyen cégjelzést viseltek akkor. Így kiderülne, kell-e a regiszterben javítani az adatokat.  

Előzmény: Humber Barge (103551)
szege1 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103555

Igen ez Mohács a régi strand a komp felett, a bal parton, most a lekötö van a belépőknek.

Előzmény: Mwin (103536)
Humber Barge Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103554

SEAGULL

tehtube Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103553

A Láng gépgyár a hajózásban is érintett volt. Egy felhívás tervtárának megmentésére:

Segítség kerestetik a Láng gépgyár tervtárának mentéséhez!

Internetes fórumok közönségének sorai közt megmozdulás szerveződik a hazai ipar egykori bástyájának számító Láng Gépgyár mintegy 100 esztendei tevékenysége során összegyűlt tervanyag megmentésére. A gyártelep átalakítása miatt a jelenlegi tervtár épülete is[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

tehtube Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103552

Lapoztam előre, hátra. Szépen végigjárta a kabinossal Passautól jó sokáig. Szerintem a 16. oldal még nem a vége, csak talán most eddig töltötte föl képpel.

Eléggé bukik az önjárókra, főleg a csodás Kridire. Az elavult, külsőégésű kohószökevényeket derekasan mellőzi. Legnagyobb bánatomra :-)

Előzmény: Humber Barge (103550)
Humber Barge Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103551

Nos nem hiszem , hogy a DTD Kamenko Gagrcin vállalatnak és a Brodarstvo Zrenjanin vállalatnak valami köze is volna egymáshoz , hiszen például a hajóik festése is más. A zrenjanini hajók jelenleg a Dunav Grupa Agregati nevű cégnél üzemelnek :

 

http://www.dunav-grupa.rs/index.php?modul=flota&f_id=1

 

 

Előzmény: riversea (103549)
Humber Barge Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103550
riversea Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103549

Utánanéztem egy kicsit a tulajdonosi viszonyoknak. A Holcim 70%-os részesedést szerzett a zombori DTD Komenko Gagrcin cégben 2009-ben. Ezek szerint a Gagrcin nem szűnt meg, vélhetően a hajók is az ő nevük alatt maradtak.  A hajókat korábban üzemeltető nagybecskereki Brodarstvo Zrenjanin szűnt meg. 

 

 http://www.emportal.rs/en/news/serbia/87982.html

Előzmény: riversea (103540)
Mwin Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103548

A hajó 1960.-ban épült Baján, apu tulajdonában volt 1969-ig. Utána egy bajai testnevelő tanáré lett, további sorsa ismeretlen.

Előző bejegyzésemet módosítom anyu közlése szerint: az ILDI egy bajai katonatiszté volt, a budapesti orvos hajója a VÁNDOR névere hallgatott.

Előzmény: Una Vestrum (103547)
Una Vestrum Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103547

Ezek után igazán érdekel, hogy a MEPHISTO meddig volt édesapád tulajdona, és azt követően mi lett a sorsa. Én igen kis gyerekként emlékszem a névre, és a felirat tipográfiájára (a Rómairól); így a tévedés esélye is benne van.

Előzmény: Mwin (103543)
Mwin Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103546

Közben megtaláltam, a kép hátterében a mohácsi gabonatároló van, ma azért nem látszik a Duna felől, mert közben elé építettek egy másikat.

Hátul a hegy a mohácsi szőlőhegy.

Előzmény: Mwin (103545)
Mwin Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103545

Na ja, de épp azért érdekelne, hol járunk...a túlsó parton látható gabonatároló(?) épülete zavar. Ennyire a parton hol lehetett a hatvanas években ilyen? Baján igen, de akkor ott kellene lennie a háttérben a hídnak, és nincs ott. (nagyobb méretben sem)

Merre lehetett ilyen épület?

(ami a csónakot illeti- igen, az egy régi szkennelés volt erről a negatívról, most több kép is rendelkezésemre áll :-D )

Előzmény: tehtube (103544)
tehtube Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103544

Pont erről a Mephisto motorcsónakról te tettél föl képet a hajóregiszterbe.

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/hajokep.php?picid=262

SZENT ISTVÁN a hatvanas években a Sió torkolatánál.

Valószínűleg arra portyázhattak, nem Bp-től északra.

Előzmény: Mwin (103536)
Mwin Creative Commons License 2011.12.29 0 0 103543

Nem, illetve majdnem.

A MEPHISTO édesapámé volt, tehát igazolhatóan bajai illetőségű, az ILDI viszont budapesti orvosé volt. Arról nem tudok, hogy apu vállalkozott volna egy Baja-Budapest útra a hajójával, leginkább a Sió-torok, illetve Báta felé járt.

Előzmény: Una Vestrum (103542)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!