Betonelemes kerítést tervezek csináltatni. A kivitelezők váltig állítják, hogy alapozás is nélkül tartósak lesznek ezek a kerítések.
Ugyanakkor kiváncsi lennék egy megbízhatóbb forrásra is. Szóval, ha csak simán letesszük a földre, mondjuk 10-re besüllyesztve az alsó elemet, akkor nem fog eltörni, szétfagyni, felszívni magát vízzel, stb.? Mondjuk 2-3 év múlva is szép lesz még az ilyen betonelemes kerítés?
Erre a fajtákra gondolok: http://www.keritesek.com/minta8.html
Kösz, Interneten már néztem, de elég nehéz erre vonatkozóan képeket találni, és ezek sem a téglára, hanem, mint az a tieidből is kiderül, inkább másra, pl. a kovácsoltvas elemekre fókuszál.
Azért továbbra is várok képeket a többiektől is, megkönnyítendő az utánunk járók dolgát, felteszek néhányat, amit sikerült összegyűjtenem, hátha egy ötletgaléria összejön.
Megnéztem az útmutatót (ha jólértettem, erre gondoltál: http://www.proidea.hu/wienerberger-teglaipari-zrt-191715/terca-teglaburkolatok-270171/Terca_Beepitesi_utmutato.pdf), a IV/1-ben az oldal alján felvázolt kötés lenne az egyik alternatíva (a kétsoros). A tégla elvileg szép, egyenletes, remélhetőleg nem lesz gond a síkkal, másrészt olyat szeretnék, ami nem túl szabályos -lévén bontott tégláról szó. Az arányosításra a tanácsot köszönöm, erre valóban nem gondoltam, illetve a 180 cm-en is elgondolkodom, de egyébként a centik úgy jönnének ki, ahogy írtad.
Üdv,
Esetleg ha vannak képeid (illetve bárkinek), azt köszönettel veszem.
Két egymás mellett futó sor nem az igazi, ezeket kötni kell. létezik pár féle téglarakási stílus, ha megnézed a terca beépítési útmutatót, akkor ott van pár ábra falról oldalnézetből, ahonnan ki lehet következtetni, hogy melyik tégla milyen irányban áll. nekem a flamand a kedvencem (ott nem biztos, hogy pont ez a neve, talán holland, vagy ilyemi), de ez mindegy most mindegy....
Más:
nehéz lesz megoldani, hogy a téglafal mindkét oldala szépen síkban legyen, hacsak nem nagyon szép és egyenletes minőségű és méretű téglákat sikerült venned. (nekem nem sikerült, így zsalukő lesz ragasztott burkolattal, sarkoknál L alakban vágva a látszat kedvéért. ha anno odafigyelek, nem kellett volna ez a kompromisszum)
ismét más:
pillér azért is hasznos (különösen, ha be van vasalva az alapba...), mert akkor egy nagyobb szél nem tudja kidönteni a kerítést. mostanában láttam pár masszívnak tűnő, mégis kidőlt kerítést a környékünkön. arra gondolj, hogy a szélnyomás elég durva is lehet, még akkor is, ha kovácsoltvas mezőid lesznek. (nekem is az lesz, és a környékünkön szél is akad redszeresen)
A lábazatot a kovácsoltvas mezők magasságához arányosítsd, ha azok pl. 90 cm-esek, akkor a 45-ös lábazat satnyának fog hatni. ezt előre szerkesztd ki, nehogy utólag kelljen módosítani, újabb téglákért futkosni.
egyébként hogy jön ki 45-ös lábazattal a 180 cm, 45cm lábazat+10 cm távolság+115cm mező+10cmtávolság?
A 180cm kerítésnek elég magas, várfalnak viszont alacsony. aki át akar mászni, úgyis át fog, belátást pedig a kovácsoltvas egyébként sem takarja....
Szia. Bevakolatlan lenne ez a tégla kerítés? Mert csak akkor van értelme szerintem kisméretűből csinálni, ha kifejezetten a kisméretű tégla struktúráját láttatni akarod. Egyébként sok munka és habarcs kell hozzá.
Kerítés építés, illetve az azt megelőző tervezés előtt állok: bontott téglából szeretnénk (kisméretű, 25x12x6 cm-es téglából 180 cm magasan) a kerítést, melyet kovácsoltvasból kocsi bejáró, gyalogos bejáró és két kerítés mező "szakítana" meg. A mezőknél kb. 45 cm-es lábazati magasságig menne csak a tégla. Egyrészt ötleteket illetve képeket keresek, gyűjtök erre vonatkozóan (milyen legyen a kötés, legyen-e lezáró sor, ...), másrészt van egy dilemma arra vonatkozóan hogy pillérek nélkül két egymás mellett "futó" sor legyen az egész (gyakorlatilag egyenletesen 2x12 cm vastag lenne a kerítés), vagy egy futó sor pillérekkel.
Attól függ, hogy milyen a kerítés, milyen lécekből áll. Csiszológép helyett célravezetőbb lehet a gyalugép használata (én a fa ablakokon gyalugépet használtam), a fogásmélységet lehet állítani általában 0-2 mm között, de ehhez látni kéne, hogy mit kell felújítani. Ha csiszolni kell, akkor az excenteres rezgőcsiszolót nem javaslom, nem csinál semmit mert a csiszolópapír megtapad a fán, csak a kezed rezegteti. A fúrógépbe fogható gumitányér és rá a csiszolóvászon is jó megoldás. Létezik sarokcsiszolóba fogható tányér is vagy lepkés csiszoló. A szalagos kézi csiszológéppel nincs tapasztalatom. Ha sima léceket kell felújítani, akkor mindenképp a gyalugépet választanám, jóval kevesebb időt is igényel (gyorsan megy). Ha mással csináltatod, szerintem jó sokat kér el érte és nem biztos, hogy az eredménnyel elégedett leszel.
(Luc)fenyő gerenda kb bruttó 52-56000 Ft/m3. Fagerendát nem raknék ki kerítésoszlopnak.
Ha már fagerendában gondolkodsz kerítéshez, akkor csak akácban érdemes, különben nem lesz hosszú életű. De én is inkább vasbeton oszlopot választanék, az mindenképpen biztosabb alkotás. Ha meg a szépségre gyúrnál, akkor meg 38x38-as téglapillér (4-téglás), középre néhány szál betonvas, és feltölteni betonnal belül. De persze akkor az OSB is ugrana, ha a szépség lenne a szempont.
és akkor aztán már idötállo.
Ezt gondold át még egyszer. A fát (OSB) sem a vakolat, sem a hungarocell nem fogja a nedvességtől megvédeni, és az idővel el fogja pusztítani. Szerintem egy OSB-s kerítés esetén, még burkolva is, max. 10-15 éves élettartamra érdemes számítani.
fa 10*10 gerendára 5méter hosszú: 100000.-forint /szál
Ez szerintem baromság: 1m3 építési fenyő sincs 100.000, nemhogy egy szál gerenda. Sőt, még az akác se nagyon van 100.000 Ft felett (/m3).
Én inkább a sávalap helyett az oszlopoknál csinálnék pontalapot,
Ez akkor jó ötlet csak, ha a kerítést nem akarod kutya ellen biztosítani. Ugyanis az lazán átkaparja magát, ha nincs telibe alapozva alul.
Kérdés, hogy a szomszédod hogy tolerálja, hogy az alap átnyúlik az ő területére.
Erre van egy baromira egyszerű megoldás: nem kell átnyúlni az ő területére. Így persze vesztesz kb. 15 cm-t a telked szélén, viszont biztosan nem szólhat bele.
Én is pont most építek egy gazázst és a ház és a garázs közé kerítést... A kerítés 25 ös tégla, ugyanígy a garázs is. A fa gerenda 15*15 kb 55e ft/m3 szóval te nem tudom hol kérdezted. A garázs első kerítés(16,5 m Zsalukő, fa) hátsó kerítés(8m 25-ös tégla) és 6,6m*6,6m garázs 4,25m garázskapuval(motoros...), coppó ferrara cseréppel saját kivitelezésben remélem megáll 1,6m ft-ból...
nagyon köszi azért hungarocelezném mert akkor dörzsvakolatot fel tudnám hordani és akkor aztán már idötállo. még egy kérdés . szeretnék hátra épiteni egy gaázst és egy tárolot is te miböl éptenéd ha téglábol akkor valaki azt ajánlotta hogy fa gerenda helyett vasat tegyek mert olyan horror árat mondak fa 10*10 gerendára 5méter hosszú: 100000.-forint /szál
Ha magamnak csinálnám, akkor 2,5m-enként - hogy igazodjon az OSB méretéhez, viszont így meg csak 125cm magas lenne, tehát toldani kéne az OSB-t - tenném a fém oszlopokat, kellően széles pontalapba. 60-80cm mélyen biztos beraknám az alapba az oszlopot. 10-15 cm-t kiálló füleket (2-4 fület) hegesztenék rá 10mm átmérőjű bordás betonacélból, hogy jobban kapaszkodjon a betonba.
Fagerendát nem raknék ki kerítésoszlopnak. Idővel nap és eső hatására csúnya lesz, elgörből, lazúrozni vagy festeni kell néhány évente.
Miért tennél hungarocellt az OSB-re? Nem látom értelmét.
Miért nem egyeztetsz a szomszéddal, hogy a kerítés középvonala legyen a telekhatáron?
azért gondoltama sáv alapra mert az egybe fogná az egésszet( jol fogná a gerendát. persze az egész kerités az én telkemen huzodna nem a szomszédén. azért gondoltam fa gerenára mert könnyen beszerezhető meg megmunkálhato. aztán meg még arra is gondoltam ha minden köték szakadna az osbt bevonnám egy 2 cm es hungarocellel . szoval szerintetek
Talán valami lazúr lenne jó megoldás, ha meg akarod őrizni és láttatni a fa erezetét. Igazán tartós megoldás nincs szerintem favédelmre, 3-5 évente át kell csiszolni és újralazúrozni. Ha nem kell az erezet és a fa tapintása, akkor lehet zománcfesték is, az jobban védi a fát.
Helló!
Az OSB tábla mérete 1,25*2,5m, ehhez lenne célszerű igazodni. Arra ügyelni kell, hogy elég nagy szélnyomásnak lenne kitéve a teli felület miatt, tehát tényleg nagyon jó alapnak kell lenni. Én inkább a sávalap helyett az oszlopoknál csinálnék pontalapot, de azt szélesebben, mint amit egyébként terveztél sávalapot. Sőt nem kizárt, hogy az OSB táblára merőleg irányba a pontalap méretét nagyobbra alakítanám, mint a kerítés vonalába eső irányt. De ennek 1m-enkénti oszlop kiosztásnál nincs értelme. Szerintem sűrű is 1m-ként az oszlop. Persze meg lehet oldani sávalappal is. Kérdés, hogy a szomszédod hogy tolerálja, hogy az alap átnyúlik az ő területére. Egyébként is átnyúlna a sávalap, hacsak nem teljes terjedelmével a saját telkeden akartad megépíteni. A 10*10 (cm?)-es gerenda alatt fagerendát gondoltál? Inkább legyen betongerenda vagy fém zártszelvény, ez utóbbi elég a 40*40mm-es kerezstmetszettel.
szevasztok ! egy elég nagy kérdésem lenne szomszéd felöli hátso keritést szeretnék csinálni és arra gondoltam megcsinálnám a sávalapot betonbol ebbe beleállitanák 10*10 es 3 m hosszu gerendákat amiböl igy 2 méter kilátszik ezt csinálnám méteres közökkel majd osb ráfurnák mind a két oldalára . ez szerintetek kivitelezhető mert ez igy elég kölségkimélő megoldás ráadásul át se látnak nem mint a deszka keritésnél várom válaszaitokat
én most felyeztem be az épitkezést és az udvar felöli kerítést szeretném megcsinálni. ebbe kérném a segitségeteket arra gondoltam hogy megcsinálnám betonbol a sávalapot betonbol ebbe 3 m magas gerendákat beleállitanék méterenként amiböl 2m kilátszik majd osb ráfurnák a két oldalára ez igy kivitelezhető? várom válaszaitokat mert ahogy ezt számoltam elég költség kimélő
A kerítésem léceit cserélném ki újakra, kicsit öregecskék a régiek, tönkre mentek. Azt szeretném kérni, hogy adjatok ötleteket a lécek (akác) lefestésére, védelmére. Annak idején cellkorollt használtam plusz tettem bele olajat. Lehet, hogy azóta lenne jobb módszer is?
Nagyon megköszönném a segítséget!
Távcsövekről, csillagászatról pedig ti kérdezhettek bátran!