Keresés

Részletes keresés

kilenctizenegy Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10094

"A hidrogénautó viszont egy illúzió, ami soha nem fog megvalósulni tömeges mértékben."

 

Ahogy a dolgok most látszanak, a hidrogént szerintem sem fogják soha belsőégésű motorokban elégetni, legfeljebb a luxusautók szintjén, ahol a teljesítmény számít, a költségek nem.

 

A jövő autója az elektromos hajtású autó. Az viszont még nem tiszta, hogy az áramot akkumulátorból nyeri, vagy hidrogénből üzemanyagcellában. Ezt a kérdést fogják megválaszolni a következő öt év kutatásai az akkumulátorok és a biztonságos, olcsó hidrogéntárolás terén.

 

Az akkumulátorok fejlődését az elmúlt tíz évben a laptopok, mobilok és egyéb villanykütyük növekvő energiaigénye generálta. Az energiaigény továbbra is növekszik, de az akkumulátorok gazdaságos zsugorítása közelít a határokhoz, ezért már a jövő laptopjai esetében is a metanol, ill. hidrogén-meghajtáson gondolkodnak. Egy autó energiaigénye pedig még a maiaknál is jóval könnyebb, kisebb és olcsóbb aksikat igényel. Ez pedig jelenleg a hidrogén/metanol felé billenti a mérleget. Persze bármelyik nap jöhet valamilyen áttörés aksifronton és a hidrogét zárójelbe lehet tenni, de egyenlőre nem úgy néz ki.

Előzmény: Linebacker (10091)
Linebacker Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10093

A két pont közül a másodikkal teljes mértékben egyetértek.

 

Az első pedig szerintem nem annyira külön probléma, hogy külön kelljen választani.

 

Az akkumulátor korlátozott képességei csak addig tűnnek korlátozottnak, amíg van jobb megoldás - és ma még jobb megoldás egy belsőégésű motor + egy ötvenliteres fémtartály a benzinnek. Az akkumulátort nem lehet olyan szintre fejleszteni, hogy addig is jobb legyen az Otto-motornál, amíg még van mivel etetni az Otto-motort (vagy amíg az üvegházhatású gázkibocsátástól tartva államilag nem lehetetlenítik el a belsőégésű motoros közlekedést).

 

Amiről nekem fogalmam sincs, hogy mennyire van felkészülve a világ ipara, mennyire lehet előteremteni az akkumulátorgyártáshoz szükséges nyersanyagokat ha emberek százmilliói úgy döntenek pár év múlva, hogy elektromos autót akarnak.

 

Előzmény: lcoder (10092)
lcoder Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10092
Pillanatnyilag szvsz az akkumlátoros autónak két nagy akadálya van:
1. Az akkumlátor. Igaz, a technológia fejlődik, de szvsz amíg nem lesz jóval nagyobb energiasűrűségű, tartósabb, olcsóbb és környezetkímélőbb addig aligha játszhat komolyabb szerepet. Én ebből a szempontból a szén-nanocsöves kondenzátorban bízok leginkább mint a jövő tárolóeszközében.

2. A jelenlegi olcsó benzin és az arra alapozott járművek. Lehetne éppen szuperkönnyű járgányokat csinálni korlátozott végsebességgel és komforttal, de egyrészt jelenleg ki venne ilyet, másrészt ha egy ilyen ütközik egy SUV-val akkor max. némi törmelék marad utána az úton.

Ha viszont a ló, a lovaskocsi vagy a bicikli az alternatíva akkor már a 2. modell is vonzó lehet.
Előzmény: Linebacker (10091)
Linebacker Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10091
A hidrogénautó viszont egy illúzió, ami soha nem fog megvalósulni tömeges mértékben. Egyszerűen túl jó és túl olcsó az akkumlátoros elektromos autó az üzemanyagcelláshoz képest.
Előzmény: kilenctizenegy (10088)
Linebacker Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10090

A villanyautók elterjedése nem igényelne semmilyen új infrastruktúrát.

 

Nem kell hozzá semmi, csak

1. konnektor (most is van),

2. erőmű (most is van) meg

3. villanyautó (most is van) és a

4. fogyasztói döntés, hogy kell az olyan autó, amibe ugyan nem kell benzin/gázolaj, de 20 perctől 6 óráig terjedő ideig tart feltölteni (ez a döntés még csak a fogyasztók 0,00000001%-ának fejében született meg).

 

 

Jelenleg az ipar olyan elektromos autókat képes, vagy lenne képes (GM EV, Peugeot 106 Électrique) előállítani, amelyekért 5-6 millió forintot el kéne kérni, 150-200 km-et mennek, és az akkumulátorokat 200.000 km után ki kell dobni. Ez nem alternatíva, 5-6 millió forintért van dízel Avensis, és ami még fontosabb: egyelőre van is mit beletölteni.

 

 

A mai akkumulátorokon azonban nagyon gyorsan nagyon sokat lehetne fejleszteni igény esetén mivel a belsőégésű motorok terén bekövetkezett fejlődéshez képest kőkorszaki szinten vannak (mivel nem volt kényszer a fejlesztésükre).

 

 

Tehát szerintem ha tényleg eljön az, hogy a kőolajtermékek iránti keresletet már nem lehet kielégíteni, és ez komoly hiányt idéz elő, akkor annyi fog történni, hogy

 

- atomerőművek épülnek villámgyorsan

- fellendül a szénbányászat (több száz évre elegendő szénkészlet van a világon a föld alatt)

- a szénből egyrészt üzemanyagot (benzint, mint a III. Birodalomban) gyártanak, másrészt erőművekben égetik el elektromos energiatermelés céljából

- többen használnak elektromos autót

- több árut szállítanak vasúton.

 

Mindez szerintem 15-20 éven belül bekövetkezik, de új középkorra nemigen lehet számítani.

 

Egyébként régóta olvasom ezt a topikot, nagyon érdekes, és kor egyik legfontosabb problémájával foglalkozik, csak ki nem állhatom az űrhajós sztorikat.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kilenctizenegy (10088)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10089
A különbség a kiépített/hiányzó infrastruktúrában,és annak költségeiben van.
Előzmény: kilenctizenegy (10088)
kilenctizenegy Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10088
Oké, vilaanyáramot termelni már évek óta atomenergiával éri meg igazán, de az autó ugyebár nem trolibusz, tehát a benzinhajtás költségeivel az egész atom-hidrogén/metanol hajtás költségeit kell összevetni, és ez az, ami jelenleg még sokkal drágább.
Előzmény: Törölt nick (10087)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10087
Már tullépte.
1kwhT atombol kevesebb mint 2 cent, olajbol 3,75 cent, földgázbol 2,9 cent.
Jelenleg csak a szén és a fa ára versenyképes az atomével.Hajrá, irtsuk ki erdőinket a "zöld" energia nevében!
Előzmény: kilenctizenegy (10086)
kilenctizenegy Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10086

Egyetértünk. Ezért kell atomerőműveket építeni. Urán inkább van Nyugaton, mint olaj, de ha több kell, akkor is könnyebb megszerezni, elvenni, mint az olajat.

 

Az atomenergia mint energiaforrás és a hidrogén vagy a metanol, mint energiahordozó már most képes lenne teljes egészében kiváltani a szénhidrogéneket, csak éppen nem éri meg, mert az olaj még olcsó. De az olaj ára évtizedes léptékben biztos, hogy jelentősen emelkedni, az alternatív technológiáé pedig csökkenni fog. Kérdés, hogy az adott teljesítményre jutó költség mennyi lesz a két görbe metszéspontjában és ez mikor fog bekövetkezni.

Előzmény: lcoder (10085)
lcoder Creative Commons License 2006.10.29 0 0 10085
Egyrészt. Másrészt Bin Ladennek annál rosszabb minél jobb. Neki az üvegházhatás is nagyon jól jön, nem is szólva arról hogy egy a nájckingdom által jósolt mezőgazdasági kultúrára való visszaesés milyen királyság lenne számára. Igazán ez lenne a legjobb az ilyeneknek: sok-sok hitetlen elpusztul, a maradék nyomorog, a nyomorban pedig igen jól terjednek a szélsőséges vallások, a nyomorgó tömeg kiválóan fanatizálható (nem véletlenül műxött a középkorban olyan kiválóan az inkvizíció, mentek a különféle vallásháborúk, felekezetek üldözése / kiirtása, stb).
Előzmény: kilenctizenegy (10084)
kilenctizenegy Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10084

"Lehagytad, hogy kitől idézted ezt. Tippem:
Osama Bin Laden"

 

Hát, ő pont abban érdekelt, hogy a sötétzöldek minnél tovább tarrorizálják a Nyugatot, hogy annál tovább rászoruljunk teveszarevő pereputtyának olajára, aminek árából az ő terrorháborúját finanszírozzák.

Előzmény: nájckingdom (10083)
nájckingdom Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10083
"Száz reaktort, ezret, csináljatok, csináljatok!"
Lehagytad, hogy kitől idézted ezt. Tippem:
Osama Bin Laden
Előzmény: kilenctizenegy (10075)
hubab Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10082

Már Ausztráliában is foglalkoznak a szenátus szintjén a Peak Oil problémával hivatkozva az "Oil Depletion Protocol"-ra.

Nálunk ez valahogy még nem jelenik meg a parlament szintjén.

Véletlenül bukkantam erre a témára egy podcast-ban angol hallás utáni szövegértési feladatokat keresve, akit ez is érdekel meg is hallgathatja  :-)

 

http://www.abc.gov.au/rn/nationalinterest/stories/2006/1754565.htm#transcript

netizen Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10081
csacskaság.
GM EV-1:
végyesbesség: 130 km/h
gyorsulás 100km/h-ra álló helyzetből: 8s
1 töltéssel kb 180-200 km megtétele
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1
És ez 8 évvel ezelőtt gyártott kb 2000 darabos prototípus eredményei. Mára el lehetett volna érni, a 400-500km hatósugarat és ettől kezdve teljes értékű autó.
Előzmény: lcoder (10071)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10080
Tizedére esne a behajtás esélye, mivel az emberek rájönnének, hogy jobb ha ők költik el, mintha az állam. Nem véletlen, hogy könnyebb a cégvezetőket terrorizálni, mint 75 zwanzig millió egyéni munkavállalót kergetni.

Ebőváry
Előzmény: lcoder (10063)
kilenctizenegy Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10079

"Egyszerűen feljövök vele a lifttel, és beparkolok vele az albiba "

 

Aminek az az előnye is megvan, hogy az otthoni konnektorból tankolhatod. Egyébként tavaly Sanghajban jártam és nagyon sok ilyen villanyrobogót láttam. Ott persze autó helyett veszik. Ha ők gyártják, biztos nem méregdrága

Előzmény: padisah (10076)
kilenctizenegy Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10078
A finnek új atomerőművet adtak át a közel-múltban. A szlovénok most bővítik a meglévőt. Szó van új reaktorblokkok felhúzásáról Franciaországban és valamelyik balti államban, de Pakson is. Valamelyik napilap azt írja, hogy nálunk a politikai és a szakmai konszenzus is adott, de még pénze is van rá az MVM Rt-nek. Ki mit tud erről? 
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10077
Ja,még egy apróság:az eros kb annyi anyagot tartalmaz,mint amit az emberiség építésre felhasznát valaha.:-)
Előzmény: Törölt nick (10065)
padisah Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10076

Annyira nem sci-fi, hogy készültek is elektromos autók, rendes szériaautók. Pl. az elektromos autók topicban rendre felbukkan egy eletromos Citroen gazdája.

 

Tehát ilyenek vannak, és azért nem terjed el, mert az elektromos autók a teljesítményükhöz, képességeikhez képest nagyon drágák. Ettől függetlenül, főleg az itteni magas jövedéki adó miatt, ami a benzint drágítja, lehet lenne fantázia abban, hogy volt keleti kisautókat átalakítunk üzletszerűen elektromos-akkumlátoros verzióra. Legalábbis, remélhetőleg lenne egy törzsközönsége ennek, főleg ha az ország bármely pontján el lehet adni, és meg lehet találni azt a pár tucat embert aki hajlandó és képes érte fizetni... :))

 

Én a magam részéről komolyan dédelgetem magamban a gondolatot hogy egyszer ha pénzem is lesz (!!) veszek egy elektromos robogót, ilyet már most is lehet venni. Az a legjobb benne, hogy mivel nincs kipufogógáz, a lakóépület folyosóján is tudom használni, és a lakásban tarthatom. Egyszerűen feljövök vele a lifttel, és beparkolok vele az albiba :))

 

 

Előzmény: kilenctizenegy (10075)
kilenctizenegy Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10075

"A villannyal autózás nem annyira sci-fi. Más kérdés hogy az az autó nem ez az autó - nincs légkondi, a sebesség max. 60 Km/óra, a járgány önsúlya az akkumlátoron és a vezetőn kívül max. 100 Kg és ebben már a karosszériát beborító napelemek is benne vannak. "

 

Abban igazad van, hogy egy ilyen autóba átülni is sokkal jpbb, mint a nájki által vizionált koraközépkor. Én holnap vennék egy ilyen autót, ha lenne hozzá kiszolgáló infrastruktura és bekerülése, üzemeltetése nem lenne drágább a mainál. Márpedig a tendenciákat figyelve rövid időn belül olcsóbb lesz.

 

Más kérdés, hogy hidrogén, metanol vagy kituggyamilyen hajtással az autók mai szinvonaláról sem kell ennyire lemondanunk.

 

tanulság: Száz reaktort, ezret, csináljatok, csináljatok!

Előzmény: lcoder (10071)
kilenctizenegy Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10074

"Úgy látszik az újságíró kételkedő fajta - különösen amikor az egyik politikai oldal mellett van elkötelezve..."

 

Meg persze az is igaz, hogy az újságot a nagyközönségnek kell eladni, a tudományos folyóiratot meg csak a szakmai elitközönségnek, amelyik sokkal könnyebben néz szembe a valósággal, mint a marinénik tömkelege, akik azt akarják olvasni, ami szívüknek kedves. Márpedig egy fogyasztónak mi  hangzik jobban, mint az, ami felmenti fogyasztása következményeinek viselése alól?

Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (10073)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10073

 

Al Gore-ék dokuja végre egy már nézhető verzióban:

An Inconvenient Truth

http://newtorrents.info/?id=12507

 

 

köszi, ez így tényleg jobb volt (a régi verzióba belenéztem, és azonnyomban töröltem is)

Sok új elem nincs benne, de a bemutatás profi.

 

Érdekes statisztikai adat, hogy az utóbbi évekből 928 tudományos publikációt vizsgáltak, és mind a 928 publikáció egyértelműen megállapította a globális felmelegedés tényét, és ugyanebben az időszakban kb 560 újságcikk foglalkozott a globális felmelegedéssel,  es ezen újságcikkek 53%-a azt állította, hogy a globális felmelegedés nem egyértelműen bizonyított, vagy nem bizonyítottan emberi tevékenység következménye. 

Úgy látszik az újságíró kételkedő fajta - különösen amikor az egyik politikai oldal mellett van elkötelezve...

 

 

Előzmény: malócz (10041)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10072

 

"Parasztgyerek vagyok nekem csak a MJ-t, és  ahhoz hasonlókat tanitottak...

Ha ilyesmi mértékegységre akarjuk forditani akkor mi az érték?"

 

1 BTU ~ 1 kJ

1 mmBTU ~ 1 GJ azaz kb 27 m3 gáz

 

pontosabban:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/BTU

 

 

Előzmény: krezidiesel (10069)
lcoder Creative Commons License 2006.10.28 0 0 10071
A villannyal autózás nem annyira sci-fi. Más kérdés hogy az az autó nem ez az autó - nincs légkondi, a sebesség max. 60 Km/óra, a járgány önsúlya az akkumlátoron és a vezetőn kívül max. 100 Kg és ebben már a karosszériát beborító napelemek is benne vannak. A hatótávolság kezdetben úgy 60-80 Km, esetleg akkucserével vagy kiegészítő üzemanyagcellás rásegítéssel több.
Előzmény: nájckingdom (10064)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.27 0 0 10070
vissza lehet száámolni,de a lényeg a gyors árősszehasonlítás az olaj/gáz között.
Előzmény: krezidiesel (10069)
krezidiesel Creative Commons License 2006.10.27 0 0 10069

Parasztgyerek vagyok nekem csak a MJ-t, és  ahhoz hasonlókat tanitottak...

Ha ilyesmi mértékegységre akarjuk forditani akkor mi az érték?

Előzmény: Törölt nick (10068)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.27 0 0 10068
millió BTU .
A lényege,hogy ha megszorzod 5,8-al a földgáz tőzsdei árát akkor direktbe összehasonlíthatod az energiatartalmának az árát 1 barel olaj energiatartalmának árával.
Előzmény: krezidiesel (10010)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.27 0 0 10067
Az , hogy a sony vacak cég,csapnivaló gyártási rendszerrel.Mi más lehetne?
Előzmény: Maotai (10018)
rev251 Creative Commons License 2006.10.27 0 0 10066
A matula energiamezős cikkét olvastam.
Szerintem afféle "jó lenne, ha így lenne". Beilleszkedik, a mi lett volna, ha nyertünk volna Mohácsnál, stb. közé.
Egy kis öncsalással színezett hatalomvágy - ami Orwell defíniciója a nacionalizmusra (én azt jobb szeretem sovinizmusnak hívni)

Mindemellett: a Men In Black -ből tudjuk: az igazságot a bulvárlapok írják meg a National Enquirer -től a Kacsa Magazin -ig; a New York Times hetente egyszer ír igazat.
És most nem tudom, milyen "szmájlit" tegyek ki
Előzmény: nájckingdom (10043)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.27 0 0 10065
Nos, a trójai pontok azért lényegesek,mert gravitációs szemponbol "völgyek", szemben az l1/2/3 ponttal,amik hegyek.
Vagyi a trójai ppntba tett objektum külső határa a völgyben kering, illetve könnyen csapdába esik a völgyben.
Ez annyit jelent hogy a trójai pontok gyüjtik a törmeléket.
Ami infó van a hold-föld trójairol (nem volt túl sok kutatás ebben a témában)hogy por található ott.
A föld-nap trójaiban valószínűleg még több törmelék van.

Néhány olyan kisbolygó,ami kevesebb mint 0.5m/s delta V-ra van:
2003 YN107
2002 AA29
1999 UQ
2005 TF49
2001 FR85
2002 NW16
1992 JD
1993 HD

a nasa orbital simulator-ja az erosra belöve:
http://neo.jpl.nasa.gov/cgi-bin/db?sstr=433+Eros

1898 DQ-Eros ---Ez kicsit kijebbe van,talán valamivel kevesebb energia kell az eléréséhez mint a marsra leszálláshoz,
viszont cserébe annyi nehézfémet és nemesfémet tartalmaz,mint a föld felső 10km-es kérge összesen,és szolár tükrökkel rongyá olvaszthatod.Ja,és nem megy le a nap soha körülötte,tehát ideális bármilyen tevékenységre.

Tehát anyag van bőven a föld küröl.Gyakorlatilag a nemzetközi űrállomástól 4,5 km/sec delta V-ra annyi anyag van,ami elegendő
egy civilizáció kiépítéséhez, ráadásul olcsó ionrakétával is elérhető.(a bolygók felszínére történő leszálláshoz csak vegyi rakétát használhatsz)
ja,egy kis ábra arrol,hogy az általunk észlelt aszetroidák csak a jéghegy csúcsát képezik,illetve hogy a föld-nap trójain is lehetnek
érdekes dolgok:
http://neo.jpl.nasa.gov/neo/number.html
Az ismert aszteroidák száma folyamatosan növekszik, ami sok jóval kecsegtet a leendő bányák számára.

http://echo.jpl.nasa.gov/~lance/delta_v/delta_v.rendezvous.html

egy jó kis lista a potenciális , alacsony delta-v-s kisbolygókrol.
Előzmény: advocatusdiaboli (10008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!