A hidrogénautó viszont egy illúzió, ami soha nem fog megvalósulni tömeges mértékben. Egyszerűen túl jó és túl olcsó az akkumlátoros elektromos autó az üzemanyagcelláshoz képest.
A villanyautók elterjedése nem igényelne semmilyen új infrastruktúrát.
Nem kell hozzá semmi, csak
1. konnektor (most is van),
2. erőmű (most is van) meg
3. villanyautó (most is van) és a
4. fogyasztói döntés, hogy kell az olyan autó, amibe ugyan nem kell benzin/gázolaj, de 20 perctől 6 óráig terjedő ideig tart feltölteni (ez a döntés még csak a fogyasztók 0,00000001%-ának fejében született meg).
Jelenleg az ipar olyan elektromos autókat képes, vagy lenne képes (GM EV, Peugeot 106 Électrique) előállítani, amelyekért 5-6 millió forintot el kéne kérni, 150-200 km-et mennek, és az akkumulátorokat 200.000 km után ki kell dobni. Ez nem alternatíva, 5-6 millió forintért van dízel Avensis, és ami még fontosabb: egyelőre van is mit beletölteni.
A mai akkumulátorokon azonban nagyon gyorsan nagyon sokat lehetne fejleszteni igény esetén mivel a belsőégésű motorok terén bekövetkezett fejlődéshez képest kőkorszaki szinten vannak (mivel nem volt kényszer a fejlesztésükre).
Tehát szerintem ha tényleg eljön az, hogy a kőolajtermékek iránti keresletet már nem lehet kielégíteni, és ez komoly hiányt idéz elő, akkor annyi fog történni, hogy
- atomerőművek épülnek villámgyorsan
- fellendül a szénbányászat (több száz évre elegendő szénkészlet van a világon a föld alatt)
- a szénből egyrészt üzemanyagot (benzint, mint a III. Birodalomban) gyártanak, másrészt erőművekben égetik el elektromos energiatermelés céljából
- többen használnak elektromos autót
- több árut szállítanak vasúton.
Mindez szerintem 15-20 éven belül bekövetkezik, de új középkorra nemigen lehet számítani.
Egyébként régóta olvasom ezt a topikot, nagyon érdekes, és kor egyik legfontosabb problémájával foglalkozik, csak ki nem állhatom az űrhajós sztorikat.
Oké, vilaanyáramot termelni már évek óta atomenergiával éri meg igazán, de az autó ugyebár nem trolibusz, tehát a benzinhajtás költségeivel az egész atom-hidrogén/metanol hajtás költségeit kell összevetni, és ez az, ami jelenleg még sokkal drágább.
Már tullépte. 1kwhT atombol kevesebb mint 2 cent, olajbol 3,75 cent, földgázbol 2,9 cent. Jelenleg csak a szén és a fa ára versenyképes az atomével.Hajrá, irtsuk ki erdőinket a "zöld" energia nevében!
Egyetértünk. Ezért kell atomerőműveket építeni. Urán inkább van Nyugaton, mint olaj, de ha több kell, akkor is könnyebb megszerezni, elvenni, mint az olajat.
Az atomenergia mint energiaforrás és a hidrogén vagy a metanol, mint energiahordozó már most képes lenne teljes egészében kiváltani a szénhidrogéneket, csak éppen nem éri meg, mert az olaj még olcsó. De az olaj ára évtizedes léptékben biztos, hogy jelentősen emelkedni, az alternatív technológiáé pedig csökkenni fog. Kérdés, hogy az adott teljesítményre jutó költség mennyi lesz a két görbe metszéspontjában és ez mikor fog bekövetkezni.
Egyrészt. Másrészt Bin Ladennek annál rosszabb minél jobb. Neki az üvegházhatás is nagyon jól jön, nem is szólva arról hogy egy a nájckingdom által jósolt mezőgazdasági kultúrára való visszaesés milyen királyság lenne számára. Igazán ez lenne a legjobb az ilyeneknek: sok-sok hitetlen elpusztul, a maradék nyomorog, a nyomorban pedig igen jól terjednek a szélsőséges vallások, a nyomorgó tömeg kiválóan fanatizálható (nem véletlenül műxött a középkorban olyan kiválóan az inkvizíció, mentek a különféle vallásháborúk, felekezetek üldözése / kiirtása, stb).
"Lehagytad, hogy kitől idézted ezt. Tippem: Osama Bin Laden"
Hát, ő pont abban érdekelt, hogy a sötétzöldek minnél tovább tarrorizálják a Nyugatot, hogy annál tovább rászoruljunk teveszarevő pereputtyának olajára, aminek árából az ő terrorháborúját finanszírozzák.
csacskaság. GM EV-1: végyesbesség: 130 km/h gyorsulás 100km/h-ra álló helyzetből: 8s 1 töltéssel kb 180-200 km megtétele http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 És ez 8 évvel ezelőtt gyártott kb 2000 darabos prototípus eredményei. Mára el lehetett volna érni, a 400-500km hatósugarat és ettől kezdve teljes értékű autó.
Tizedére esne a behajtás esélye, mivel az emberek rájönnének, hogy jobb ha ők költik el, mintha az állam. Nem véletlen, hogy könnyebb a cégvezetőket terrorizálni, mint 75 zwanzig millió egyéni munkavállalót kergetni.
"Egyszerűen feljövök vele a lifttel, és beparkolok vele az albiba "
Aminek az az előnye is megvan, hogy az otthoni konnektorból tankolhatod. Egyébként tavaly Sanghajban jártam és nagyon sok ilyen villanyrobogót láttam. Ott persze autó helyett veszik. Ha ők gyártják, biztos nem méregdrága
A finnek új atomerőművet adtak át a közel-múltban. A szlovénok most bővítik a meglévőt. Szó van új reaktorblokkok felhúzásáról Franciaországban és valamelyik balti államban, de Pakson is. Valamelyik napilap azt írja, hogy nálunk a politikai és a szakmai konszenzus is adott, de még pénze is van rá az MVM Rt-nek. Ki mit tud erről?
Annyira nem sci-fi, hogy készültek is elektromos autók, rendes szériaautók. Pl. az elektromos autók topicban rendre felbukkan egy eletromos Citroen gazdája.
Tehát ilyenek vannak, és azért nem terjed el, mert az elektromos autók a teljesítményükhöz, képességeikhez képest nagyon drágák. Ettől függetlenül, főleg az itteni magas jövedéki adó miatt, ami a benzint drágítja, lehet lenne fantázia abban, hogy volt keleti kisautókat átalakítunk üzletszerűen elektromos-akkumlátoros verzióra. Legalábbis, remélhetőleg lenne egy törzsközönsége ennek, főleg ha az ország bármely pontján el lehet adni, és meg lehet találni azt a pár tucat embert aki hajlandó és képes érte fizetni... :))
Én a magam részéről komolyan dédelgetem magamban a gondolatot hogy egyszer ha pénzem is lesz (!!) veszek egy elektromos robogót, ilyet már most is lehet venni. Az a legjobb benne, hogy mivel nincs kipufogógáz, a lakóépület folyosóján is tudom használni, és a lakásban tarthatom. Egyszerűen feljövök vele a lifttel, és beparkolok vele az albiba :))
"A villannyal autózás nem annyira sci-fi. Más kérdés hogy az az autó nem ez az autó - nincs légkondi, a sebesség max. 60 Km/óra, a járgány önsúlya az akkumlátoron és a vezetőn kívül max. 100 Kg és ebben már a karosszériát beborító napelemek is benne vannak. "
Abban igazad van, hogy egy ilyen autóba átülni is sokkal jpbb, mint a nájki által vizionált koraközépkor. Én holnap vennék egy ilyen autót, ha lenne hozzá kiszolgáló infrastruktura és bekerülése, üzemeltetése nem lenne drágább a mainál. Márpedig a tendenciákat figyelve rövid időn belül olcsóbb lesz.
Más kérdés, hogy hidrogén, metanol vagy kituggyamilyen hajtással az autók mai szinvonaláról sem kell ennyire lemondanunk.
tanulság: Száz reaktort, ezret, csináljatok, csináljatok!
"Úgy látszik az újságíró kételkedő fajta - különösen amikor az egyik politikai oldal mellett van elkötelezve..."
Meg persze az is igaz, hogy az újságot a nagyközönségnek kell eladni, a tudományos folyóiratot meg csak a szakmai elitközönségnek, amelyik sokkal könnyebben néz szembe a valósággal, mint a marinénik tömkelege, akik azt akarják olvasni, ami szívüknek kedves. Márpedig egy fogyasztónak mi hangzik jobban, mint az, ami felmenti fogyasztása következményeinek viselése alól?
köszi, ez így tényleg jobb volt (a régi verzióba belenéztem, és azonnyomban töröltem is)
Sok új elem nincs benne, de a bemutatás profi.
Érdekes statisztikai adat, hogy az utóbbi évekből 928 tudományos publikációt vizsgáltak, és mind a 928 publikáció egyértelműen megállapította a globális felmelegedés tényét, és ugyanebben az időszakban kb 560 újságcikk foglalkozott a globális felmelegedéssel, es ezen újságcikkek 53%-a azt állította, hogy a globális felmelegedés nem egyértelműen bizonyított, vagy nem bizonyítottan emberi tevékenység következménye.
Úgy látszik az újságíró kételkedő fajta - különösen amikor az egyik politikai oldal mellett van elkötelezve...
A villannyal autózás nem annyira sci-fi. Más kérdés hogy az az autó nem ez az autó - nincs légkondi, a sebesség max. 60 Km/óra, a járgány önsúlya az akkumlátoron és a vezetőn kívül max. 100 Kg és ebben már a karosszériát beborító napelemek is benne vannak. A hatótávolság kezdetben úgy 60-80 Km, esetleg akkucserével vagy kiegészítő üzemanyagcellás rásegítéssel több.
millió BTU . A lényege,hogy ha megszorzod 5,8-al a földgáz tőzsdei árát akkor direktbe összehasonlíthatod az energiatartalmának az árát 1 barel olaj energiatartalmának árával.
A matula energiamezős cikkét olvastam. Szerintem afféle "jó lenne, ha így lenne". Beilleszkedik, a mi lett volna, ha nyertünk volna Mohácsnál, stb. közé. Egy kis öncsalással színezett hatalomvágy - ami Orwell defíniciója a nacionalizmusra (én azt jobb szeretem sovinizmusnak hívni)
Mindemellett: a Men In Black -ből tudjuk: az igazságot a bulvárlapok írják meg a National Enquirer -től a Kacsa Magazin -ig; a New York Times hetente egyszer ír igazat. És most nem tudom, milyen "szmájlit" tegyek ki
Nos, a trójai pontok azért lényegesek,mert gravitációs szemponbol "völgyek", szemben az l1/2/3 ponttal,amik hegyek. Vagyi a trójai ppntba tett objektum külső határa a völgyben kering, illetve könnyen csapdába esik a völgyben. Ez annyit jelent hogy a trójai pontok gyüjtik a törmeléket. Ami infó van a hold-föld trójairol (nem volt túl sok kutatás ebben a témában)hogy por található ott. A föld-nap trójaiban valószínűleg még több törmelék van.
Néhány olyan kisbolygó,ami kevesebb mint 0.5m/s delta V-ra van: 2003 YN107 2002 AA29 1999 UQ 2005 TF49 2001 FR85 2002 NW16 1992 JD 1993 HD
a nasa orbital simulator-ja az erosra belöve: http://neo.jpl.nasa.gov/cgi-bin/db?sstr=433+Eros
1898 DQ-Eros ---Ez kicsit kijebbe van,talán valamivel kevesebb energia kell az eléréséhez mint a marsra leszálláshoz, viszont cserébe annyi nehézfémet és nemesfémet tartalmaz,mint a föld felső 10km-es kérge összesen,és szolár tükrökkel rongyá olvaszthatod.Ja,és nem megy le a nap soha körülötte,tehát ideális bármilyen tevékenységre.
Tehát anyag van bőven a föld küröl.Gyakorlatilag a nemzetközi űrállomástól 4,5 km/sec delta V-ra annyi anyag van,ami elegendő egy civilizáció kiépítéséhez, ráadásul olcsó ionrakétával is elérhető.(a bolygók felszínére történő leszálláshoz csak vegyi rakétát használhatsz) ja,egy kis ábra arrol,hogy az általunk észlelt aszetroidák csak a jéghegy csúcsát képezik,illetve hogy a föld-nap trójain is lehetnek érdekes dolgok: http://neo.jpl.nasa.gov/neo/number.html Az ismert aszteroidák száma folyamatosan növekszik, ami sok jóval kecsegtet a leendő bányák számára.
"az otópálya önmagában nem rossz" Persze, amíg van olcsó olaj. Kb. még egy-két évig, vagy félig. Most nem adok meg linket a nagyokosokhoz, akik ebben töltötték az életüket (olajipar), erről szól a fórum.
"Ha nincs benzin lehet még villanyautózni, " Egy időben én is Galaktika-előfizető voltam.
"le kéne vágni kóka kezeit" Vállalom a bárd megélezését.
"semminemű energia és nyersanyagbázisa nincs ahhoz, hogy komolyabb ipart futtasson" Kiirthatatlan tévhit. Itt most messzire vezetne, de pl. a szénbányászatot nagyobb megkutatott ismert szénvagyonnal fejeztük be, mint amilyennel elkezdtük a nagy felfutást az 50-es években (amik persze negyvenvalahánytól voltak) Tudom, hogy éghajlatválság, de valami azt súgja, hogy lesz itt még "Fiatalok, gyertek bányásznak"" akció. Recsk reze se olyan kicsi Eu viszonylatban, stb. Perlit, zeolit, soroljam? Kis, egzotikus dolgok, de ásványkincsünk inkább olyan jó közepes, mint nulla. Nem hiszem, hogy az iparkorszak örökké tarthat, de az átmenetben a Csúcs után jól jöhet a relokalizáció keretében a leépített ipar újjáélesztése, már amit lehet belőle. A hosszú táv persze a mezőgazdasági alapú fenntartható civilizáció. De nem átmenet nélkül, mert az képtelenség.
"mezőgazd, ezzel letucc foglalni kb 800 ezer embert max. szorozzuk ezt fel nagyátlag 3-mal, az 2.5millió. bottom line 7.5 millió embernek vagy pusztulnia kell vagy" Nono, én egy kézimunkaigényes kertészeti jellegű mezőgazd-ban el tudok képzelni többet is, továbbá már középtávon se számolj 10 millió lakossal, ha nem engedünk bevándorlást, a mai demogr. trend ezt kizárja (és persze a cigányok segélyezését max. 3 éven belül le kell állítani, kifutó rendszerben. Ha lázonganak, fékentartásukra ott a rendőrség, 23-án megmutatták, hogy tudnak ők kemények lenni, kár, hogy a házszámot eltévesztették és a sajátjukat ütötték a barmok, persze parancsra, de itt nem ez a téma) A jövő mezőgazdaságában nem lesz tabutéma az önfenntartás, minél több paraszt eltartja a saját családját úgy 90%-ban önellátóan, annál kevesebb gondja lesz az államnak. így több embert szívhat fel a mezőgazd.
"halálbüntetés - értelmetlen." Én nem erőltetetem, csak az a tippem, hogy a nagy elnyomorodásban és közbiztonságromlásban a frusztrált tömeg ki fogja követelni, nagy dühében vért akar majd látni. Azonkívül bedurvuló helyzetben a legbiztosabb mód egyes fékezhetetlen gonosztevők kivonására a forgalomból. Éhség, nyomor, váláság idején nem cicóznak.
A pártosdi, a demokrácia-cirkusz Greer guru helytálló meglátása szerint addig tart, amig a politikai elit versengő csapatai valami koncot tudnak vetni a népnek az olcsó energián alapuló jólétből (amit nem maguknak vesznek ki). Ha ez a leghetőség végetér és a gazdaság idővel (nem feltétlenül 5 éven belül) visszaarchaizálódik, ahol pl. sosk-sok önellátó paraszt lesz, tán többre megyünk a királlyal, ispánokkal, szolgabírókkal, mint a demokráciásdival. Mármint az utókor, mi még lehet, hogy ragaszkodni fogunk a rendszer külsőségeihez, amíg lehet.
A Fideszt nekem ne dícsérd, rá szavazok x ciklus óta. Ettől még szidom, mint a bokrot, jogom van hozzá, a fenébe, az ilyenekből élnek, mint én!
Ezzel együtt valóban nagyon jó lenne ha a dolgozó a teljes bérköltséget megkapná és utána saját maga fizetné a járulékokat és nem lenne ez a totál felesleges, a cuculizmusból visszamaradt, csak az adminisztrációt hizlaló munkáltató fizeti/dolgozó fizeti című baromság. Ez a munkáltatónak is plusz szívás, a munkavállaló meg soha nem tudhatja hogy be van-e jelentve TB-re.