Szeretettel várunk az Amway-el kapcsolatos kérdéseiddel, véleményeddel, de mielőtt leírnád azokat, kérjük, a bal oldalon található részletes kereső segítségével tájékozódj az adott témáról, hogy ne kerüljön újra és újra napirendre ugyanazon kérdés-válasz halmaz! Reklámozásra, tagtoborzásra a topic nem használható!
Köszönjük részvételedet!
Alaposan végigolvastam ezt a topikot, és arra a következtetésre jutottam, hogy az Amway szinte mindent bemutat, hogy milyennek nem szabad lenni egy jó hálózatnak. Én 7 hónapja full time kutatom, hogy melyik a legjobb MLM cég, egészen pontosan melyik az az MLM cég, ahol a legnagyobb valószinüséggel meg lehet keresni havi félmillió forintot. (Legyen ez az elso lépés.) Vizsgáltam disztributorokat, átkutattam a netet, többek között az ilyesféle fórumokat is. Konzultáltam hazai és külföldi szakemberekkel, és nagyon sok "névtelen" termékforgalmazóval. A konkrét kutatás 7 hónapig tartott, de az összes megkérdezett "gyémánt" minden tapasztalatát igyekeztem feldolgozni és összesiteni. Ha a hálózati vezetok munkával töltött óráinak a számát összeadnám, több
Objektiv adatokra voltam kiváncsi, és arra, hogy a cégek mennyi adatot hajlandóak megadni magukról, azaz mennyire átlátható a muködésük. Legjobb törekvéseim ellenére is a sorrend, amit kialakitottam magánvéleménynek tekintendo.
Az eredmény 10,000 Ft-ért eladó. (A legjobb 5 cég, sorrendben.), továbbadási joggal együtt 30,000 Ft. (Marketing eszközként használható.)
(Akinek az sok, az várja ki, amig a könyv megjelenik. Tervezett megjelenés: 2005. november, angolul, 2006. január, magyarul.)
Most kezdem a lista elso helyezettjével a hálózatépitést, a tapasztalataimról szeretnék beszámolni, itt vagy más (de mindenképpen online) formában.
A módszerrel kapcsolatban ne nagyon kérdezzetek, mármint a hálózatépités módszertanával kapcsolatban, mert arra nem irányult a kutatás, kizárólag azt szerettem volna megtudni, tutira, hogy melyik céggel érdemes foglalkozni. A befektetett idom és energiám talán (részben) megtérül, ha csak azok adják tovább aaz információt, akik erre jogosultságot szereztek. A kutatás módszertana, illetve annak további részletei titkosak, minden nyilatkozó számára titoktartási kötelezettséggel tartozom, magát a kutatási folyamatot is igyekeztem titokban tartani.
Nem tudom, a saját felépitendo hálózatomban mennyire leszek sikeres, most mindenesetre az a célom, hogyy minél több listát eladjak. Fontos! Csak a puszta listát adom, értékelést nem adok mellé. Hangsúlyozottan magánvélemény, és mivel engem is köt a titoktartás, kifejezetten anonim szereploket keresek ehhez a játékhoz, hangsulyozom, JÁTÉKHOZ, mielott valaki szaladna följelenteni. Aki eloször megfejti ki vagyok, az értékes jutalmat kap.
Engem az érdekelne, hogy az Amway-üzlet is folyamatosan nő-e Magyarországon?Mert ennek a növekedésnek semmi nyomát, bizonyítékát nem látom. Miért titkosak azok az adatok, amelyek után érdeklődöm?
Amióta az Amway 91-ben bejött az országba,azóta vannak olyanok,akik megpróbálják kiszámolgatni,és logikus-ész érvekkel megmagyarázni,hogy ez miért nem működik itthon szerintük..meg hogy drága a termék,és egyéb hasonló okosságok...ahelyett,hogy vennék a bátorságot,és megpróbálnák..de ezt az egójuk nem engedi,és épp ezért maradnak többnyire ugyanabban a mindennapi mókuskerékben,amiben most vannak...ez 13 éve igy működik,mindig is voltak ilyen okosok,és mindig is lesznek,én ezt látom..Az üzletem meg közben folyamatosan nő...Ugyhogy még egy 10-20 évig szivesen elhallgatom ezeket az embereket...:-)
90-es évek elején-közepén az Amway azt tervezte, hogy az ezredfordulóra (függetlenül attól, hogy ez 2000, vagy éppen 2001 jan. 1. - szerintem az utóbbi a helyes dátum) a világon MINDEN olyan ország piacát megnyitják, ahol addig nem működött az Amway-cég.
Még jóval korábban azt is hangoztatták, hogy az ezredfordulóra az össz-kisker forgalom 60-70%-a MLM-rendszerben fog lebonyolódni. A valóság? 1-2%.
A számadatok persze nem publikusak, jól sejtettem. Aki eddig írogatott, most komolyan berágott rám, mert ragaszkodtam hozzá, hogy látni akarom a táblázati adatokból készült grafikont. Pedig ez a táblázat a hálózatépítő üzlet megítésében olyan, mint egy cégről az auditált mérleg. Azonnal megmutatja, miről beszélünk, mennyit és az az üzlet.
Hazánk lakosságának csak kis része rendelkezik akkora akaraterővel, elszántsággal, hogy egy ilyen jellegű hálózatszervezésben esélye legyen a sikerre. Közülök a túlnyomó többség más területen sikeres, őket nem lehet ebbe az üzletbe becsábítani, mert vagy lenézik az ilyen jellegű munkát, vagy imádják azt, amiben már sikeresek, és ott keresnek újabb kihívásokat, azt nem cserélik fel a bizonytalanra. A maradék tehát csak egymást tudja beléptetni, illetve másokat is, de őket fölösleges, mert csak bajlódni fognak velük. Ez a maradék szűk kör pedig kevés ahhoz, hogy mindenki érvényesüljön benne.
Kinek van arról adata, melyik évben hány gyémánt lett Magyarországon? Gondolom, az utóbbi években nagyon kevés, hiszen egy helyben áll az egész mozgalom.
Azt írod, az első 5-6 évben lett 12 magyar gyémánt.
Most hány magyar gyémánt van?
Az eddigi számadatok szerintem nagyon is sokat mondanak arról, milyenek a lehetőségek. A hálózatépítés iránt a lakosságnak csak egy olyan része érdeklődik, amely hajlamos az amerikai stílusú lelkesedésre. Ők belépnek mindenbe, aztán kilépnek, aztán megint bellépnek, gyakorlatilag hálózatról hálózatról vándorolnak. Aki nem alkalmas ilyesmire, vagy nem hisz benne, az meg eddig is legyntett, ezután is legyint az egészre.
A belépetteknek hány százaléka ér el említésre méltó (min. 21 %-os) szintet?
Leginkább azért nem tették meg, mert egyes szervezetek sokszor évekkel a piacnyitás előtt elmentek az adott országba, nyakra-főre vitték be a terméket, és amikor az Amway elkezdett piackutatni, rájött, hogy rossz a hírnév/helyzet (pont az előtevékenységet végzők miatt) így halasztotta (és sok esetben még mindig halasztja) a nyitást. Ezek után (meglehetősen elkésve) készült a Zéró tolerancia politika fejlécű kiadvány. Igen biztos, hogy voltak ezek között az emberek között N21-esek és nem N21-esek is, de ez nem jelenti azt, hogy bárki aki az Amway-el (akar) foglalkoz(n)ik az olyan ember aki más meg nem nyitott piacokon végez illegális tevékenységet.
Meg persze vannak olyan államok Európában, ahol nincs értelme nyitni gazdasági/politikai helyzet miatt (pl. Albánia, Szerbia).
A cégnek valószínűleg nem volt meg a megfelelő mennyiségű tőkéje a piacnyitáshoz. Jellemző pl. hogy Kínában vagy háromszor nyitottak. Egyszer a kormány mondta, hogy nem ilyen lovat akartak (arrafelé szigorúbban veszik a gyülekezést, meg bármilyen "szabad" dolgot (pl. szabad vállalkozás)), másodszor meg egyszerűen kifogyott a termék. Utána építettek még néhány gyárat Kínában, hogy tudjanak elég terméket gyártani (ugyanis a kínai kormány egyik feltétele a kínában gyártott termék volt). Ennek eredményeként a legfrissebb adat: 600 gyémánt és 2500 smaragd kvalifikáció van ebben az évben.
Az, hogy milyen számadatok voltak az elmúlt 12 évben Magyarországon, igazából semmit nem mond arról, hogy milyen lehetőségek vannak a jövőben. Jellemző példa: Ausztriában sok ezer ember lépett ki évekkel ezelőtt az üzletből különböző okok miatt (rossz hírnév stb). Ennek ellenére ma az osztrák piacon sosem (tehát még a nyitáskor sem) látott növekedés van. Ez egyébként minden MLM rendszerre jellemző, hogy amikor egy új országba bemegy ott hirtelen hatalmas növekedés/üzlet lesz. Ez az ország népének számától és minőségétől függően csinál egy nagy forgalmat, majd szépen visszaesik . A magyar egy különleges nép, nem véletlenül lett az első 5-6 évben 12 gyémánt. De annyira nem különleges, hogy ne is essen vissza a forgalom. Mára ez a visszaesés talán megállt, és a megmaradt üzletből (ami azért még mindig elég tekintélyes) fel fog épülni egy stabil üzlet, amiben ugyan még mindig vannak hullámzások, de semmiképpen nem akkorák mint az első (mint említettem minden piacon, minden cégnél meglévő) visszaesés.
Adatok kazettákról, CD-kről. Magamtól nem találtam ki semmit.
Ha az Amway Hungária ezt nyilvánosságra hozná, az számára egyenlő lenne az öngyilkossággal. Ne is várd ezt, vagy bármi hasonlót.
Nekem is volna egy aktuális kérdésem. A 90-es évek elején-közepén az Amway azt tervezte, hogy az ezredfordulóra (függetlenül attól, hogy ez 2000, vagy éppen 2001 jan. 1. - szerintem az utóbbi a helyes dátum) a világon MINDEN olyan ország piacát megnyitják, ahol addig nem működött az Amway-cég.
Ezzel ellentétben a puszta, nyers, meztelen valóság az, hogy még Európában is létezik olyan ország, aminek piacát ezidáig nem nyitották meg.
Legyünk egy kicsit jóindulatúak: tételezzük fel, hogy a cégnek meglett volna a megfelelő tőkemennyisége a globális piacnyitáshoz.
Vajon miért nem tették meg?
(Tippeket várok, utána majd leírom az én véleményemet.)
Megtaláltak engem is egy levelező fórumon, és feltettem egy olyan kérdést, amelyre valóban érdekelne a választ, de nem nagyon akar megérkezni.
Szóval szeretnék egy olyan táblázatot látni, amelynek felső címsorában az évszámok vannak 1992 óta, függőlegesen pedig a hazai adatok: belépők száma, kilépők száma, átlagos létszám, egy főre jutó pontérték alakulása évről évre. A létszámváltozás mutatná a hálózatépítés dinamizmusát, a pontértékváltozás az üzlet hatékonyságának alakulását.
Érdekes módon erre a szerintem szolid és ártatlan kérdésemre még egyetlen hálózatépítő se tudott vagy nem akart válaszolni. Úgy tudom, az Amway magyar képviselete még a termékforgalmazók számára sem árulja el ezeket az alapvető információkat. Ha valakinek mégis lennének ilyen adatai, kíváncsi lennék rá...
> Ha viszont játszani akarok egy kaszinóban, akkor nem az ellenérdekelt felet, a tulajt kell megkérdezni, hanem egy másik játékost.
Kapjál már a fejedhez MAXVAL!
A kaszinóban csak a kaszinótulajdonos nyerhet (37 szám van a ruletten, de csak 36-ra fizetnek), ő viszont egyátalán nem ellenérdekelt abban, hogy te ott játsz. Sőt neki az az egyetlen lehetősége a nyerésre, ha te ott játszol.
"....Olyantól érdeklődj, aki ebből él, mert ő tud neked segíteni. A neten - arc nélkül - mindenki mindent mond. A meghívódat kérd meg, hogy mutasson olyan embert, aki már sikeres!..."
Hát teccik érteni?
Ha arra vagy kiváncsi például, hogy mekora a nyerési esélyed egy kaszinóban, akkor kérdezd a kaszinó tulajdonosát, mert ő ebből él és ne azt a szerencsétlen marhát aki a házát elveszítette rajta, mert ő egy lúzer aki nem látja át a lényeget.
Ha orvosira akarok menni, csak érdeklődnöm kell egy sikeres orvostól (preferábilisan szülész-nőgyógyásztól ugye, mivel tudjuk hogy emvéjéknél a siker fokmérője a pénz), és máris sikeres orvos lesz belőlem.
Csak a sok földhözragadt negatív véli úgy, hogy az orvosihoz inkább jó jegyeket kell szerezni fizikából meg biológiából, meg jól is kell tudni az anyagot, pedig dehogy... a siker kulcsa, hogy érdeklődni kell egy sikeres orvostól...
"De ha az orvosira akarsz menni, akkor vajon kitől érdeklődsz? Attól aki sosem járt oda/attól, aki kibukott/attól akinek a rokona járt oda vagy attól, aki elvégezte és ebből él??? "
Gyöngeeeee! Gyööööööngeeeee!
Ősrégi netvörkhuszonegyes típusduma. Újabbakat légyszi, légyszi!
(egyébként VEBSO = QUIXTAR = Amway.)
Hát ha azt mondják neked, hogy ez a VEBSO és nem az Amway akkor kerüld el őket. A VEBSO sz Amway internetes áruháza, tehát ha belépsz (a belépési papíron majd fogod látni) az Amway-be lépsz be. A VEBSO tulajdonképpen csak egy internetes (Amway és más áru) rendelési lehetőség.
HA érdekel, hogy milyen, akkor sok véleményt fogsz hallani.
De ha az orvosira akarsz menni, akkor vajon kitől érdeklődsz? Attól aki sosem járt oda/attól, aki kibukott/attól akinek a rokona járt oda vagy attól, aki elvégezte és ebből él??? Olyantól érdeklődj, aki ebből él, mert ő tud neked segíteni. A neten - arc nélkül - mindenki mindent mond. A meghívódat kérd meg, hogy mutasson olyan embert, aki már sikeres!
Annak idején, amikor valaki aziránti kétségét fejezte ki, lehet-e évekkel a piacnyitás után is gyémántüzleteket építeni, nem pedig csak a külföldről közvetlen a nyitás előtt ideszivárgott botcsinálta konjunktúralovagoknak, az egyik leggyakrabban felhozott példa Mitch Sala és Peter Cox esete volt. Nagy hanggal magyarázták, hogy "hát ugyan már, nézzétek csak, 17-18 évvel az ottani üzletnyitás után kezdték el, és mégis gyémántok lettek!..."
Mostmár azt is értem, miért sikerült nekik.
Kb. ennyi év alatt nő fel egy újabb verébgeneráció...
(csak nem voltam itthon pár napig, a szerencsétlen nem-emvéjes módon megkeresett pénzemből röppentem el pár napra... no nem Óulendóba, csak Párizsba... :-)))