Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
Ja, persze Tispol. Jó hogy van mire kenni az akciót. És ahol megengedett az alkohol fogyasztás? Az kivétel (Pl. Olaszország) Ők biztosan nem "Tispol tagok" :-)))
Elvileg tud mérni az SCS102 éjjel, mivel csatlakoztatható rá infravörös vaku. :) Bár azt írja, hogy: "...Éjszakai üzemmódban kis megvilágítás mellett is használható felvételeket készít."
Ja az infra rejtélyes, de tény hogy lézerrel szoktak éjszakai is mérni, bár nem teljes sötétségben, valami kis világítást "beszereznek" hozzá...
Az elemlámpás világítás az jó..., de inkább beállnak forgalommal szembe és világít a tompított, vagy ne adj isten reflektor... :) És akkor megvan a "kis megvilágítás".
S.babod-M7 bekötő út: Ismerem, elég szemét hely..... 110--->70.
Ez a kerítéses dolog azért durva, mert nincs kezelője, és védelemmel nem rendelkezők simán belemennek, mivel még villogatók sem lesznek, mert ők sem látják... Kivéve ugye akinek van... :) Szépen mér magában a műszer... Persze amiket írtál azok is jók...
Direkt figyeltem, mikor szólalok meg, úgy kb. 60-80m volt. Most vagy már megvoltam (tulrú nem vagyok JFG), vagy csak a vonósugár ott metszette az utat (ott tették rám), nem tudom, 50el mentem pont. Annyi biztos, a fejlesztést nem lehet halogatni tovább, durvul a helyzet.
Mai mérés: Csongrád megye, főút, városi szakasz, fényhidas fehér kókusz buszöbölben, benne SC102. Csak hátulról mértek, rám is, de 10 perc múlva mentem vissza szemből, úgy meg nem!! Sőt, haveromra sem, akinek szóltam. Ezek szerint csak farbatoszra mentek, vagy valami tech szünet volt, mert szemből pont jól tudták volna szedni azokat, akik nem állnak vissza 50re, mert addig 70es a bevezető út.
Ellenség a kapuknál, egyik kedvenc filmem.. szeretem, amibe lűnek, kicsit perverz vagyok e tekintetben (is) A mesterlövész fegyvereket kiváltképp élem :))
A mi sünjeink nem hullanak annyira, kibírják a terhelés a 38 éves korban eljövő nyugdíjig.
Most készül a végfok a teszterembe :)) 6 infra diófát fog meghajtani a speedlab, egy tranyós végfokon át, legalább 20 m-re számítok :DD Ha nem lesz elég, teszek még bele 3x annyit , kb 20 Ft/db, áram meg van :DD
Azzal akkor nekünk segítenek, ha bentről mérnek, mert az autónkról visszaverődő cucc is lecsökken, mire beér az optikába :) Nem is tom, mit erőlködnek. Tegyék csak ki tripodra, oszt mellé 2 ződmellényes...
Na azért a mérőt meg a tesztert ne hasonlítgasd így össze!
A Speedlab teszter ereje csak arra elég, hogy a fejeket kb 50-60 cm-ről felizgassa. Az én teszterem olyan 10-12 m távolságig izgatja fel a fejeket (ugye konos?). A mérők meg azért képesek elmérni 1-2 km ig, ahonnan a visszatérő jelre még eredményt is mutatnak.
Haverom pont így lőtték meg (pálya javításnál). Nincs védelme = 30 péz. Pedig még be is tartotta úgy-ahogy, csak épp nem satuzott a táblánál, hanem hagyta kigurulni.
Hogyafaxba mérnek át a háccsó szélvédőn? A legtöbb autóban van rajta UV védelem réteg vagy csak sötétítés, nem tom. Csak azt tom, hogy a LI fej nem érzékelte hátsó üvegen át a tesztert, 20 centiről se (se BMW, se Opel Vectrában) Lehet, hogy a sünös VW gruppés autóknak víztiszta a hátsó ablaka?
Olyan VW Transporterből engem is lőttek már meg Kecskemét-Solt közt, persze a 60as korlátozó után mértek (persze az F3ukkal csöcsre vetődtek :) Annyira nem lehetett észrevenni, hogy sünök, hogy a jányok ott strihheltek 100m-re...
Ezt már én is írtam pár hete, szintén meglepett hogy a hátsó ablakból mérnek. Tkp. jogos is, aki száguld az is le tud lassítani ha odaér a rendőrautó mellé, így ilyen módon hátsó mérés nem túl hatékony, de a szembemérés tök logikus, mire észleled hogy rendőrautó van a leállósávban, addigra már meg is mért.
Legközelebb valamelyik faluban beállnak Piroska néni ablakába én onnan mérnek majd, ott legalább meleg van ha a kocsi már unalmas, és még kávét is kapnak.. de persze olyan helyen ahol _indokolt_ a sok baleset miatt.. A korábbi "vicces mérésekről" készült fotók kezdenek egyre valóságosabbá válni. :)
Ja és egy idézet egy másik fórumról, mivel M5-ről van szó:
"Tegnap az M5-ön nagyot néztem. Egy octaviából, ami az én oldalamon állt, gondoltam hátulról mérnek, amíg el nem kezdett visítani az echom.......FORDÍTVA volt beszerelve, a hátsó ablakon keresztül mértek visszafelé!!!!!!!! Soha életben még nem láttam ilyet, pedig igencsak sok mérésben volt már részem......... "
A hátsó ablakból való mérés is kezd gyakori lenni...
LMZ-153 Focus kombi Nagykőrösi út kivezető....villogóval mér(t) reggel 8:20-kor. Nem tudom mi volt benne, mert én befelé jöttem...nem láttam annyira át.
igen, mar egy csomoan hallottak a sukettol, hogy a vak latta, ahogy a santanak magyaraz a nema rendor... epp csak urban legend szintjen elt eddig a dolog, ezert kerdeztem, hogy van-e valakinek errol irasos anyaga. HIVATALOS!
Én egy gyhajtás után ezzel támadtam a hatóságot, mire a válasz az volt, hogy "a mérést végző rendőrautó ha áll, tereptárgynak minősül." Mint pl. egy fa. Tele fa..fejjel.
es elmondhatom, hogy fedelzeti agyu (canon) van a captivaba szerelve. Azert milyen lehet ezzel fotozni... elolvasod, hogy a szomszed keruletbe a neni a padon mit olvas :)
Volt egy időszak, mikor a kerületi "lakossági fórumot" (valami sima kis fórumka volt, mint itt az indexen, nem is az önk. honlapon) rendszeresen olvasták a XX.kerületben (sima előadók), sőt intézkedtek is, szóltak az illetékeseknek.
De azok csak ilyen egyszerű emberkék voltak, szerintem saját hatáskörben reagáltak csak a "nem hivatalos bejelentésekre" -- talán ezért sikerült nekik, mert nem volt akkor a "tehetetlenségi erő".
Ha már így benne vagy, igazán tehetnél bejelentést a szerinted tiltott helyen történő mérésekről is. Akkor legalább naprakészen tudnánk, mi az egyes szervek véleménye erről a dologról.
Nekem egyedül az nem tetszik, hogy senki nem tesz semmit az adott dologban, ami szúrja a szemét, csak itt hirdeti az igét. Attól semmi nem változik, ha valaki 1-2-3 vagy akárhány internetes fórumon anyázik valamilyen dologban. De ha rosszul tudom és hasonló fröcsögés okozott már világmegváltó dolgokat és valakinek tudomása van ilyenről, akkor tegye fel a kezét és újra átgondolom a véleményem a témában. Vagy a másik megoldás, megkeresni az "útáljuk közösen a rendőröket, mert jobb dolgunk nincs"c. topikot és ott próbálkozni hasonlóval. Szerintem ez a topik nem erről szól.
Van egy olyan utca hogy Csobor Timur 16.ker. Minden nap 10-20x kamion hordja ki be a homokot. amit bevisznek kb annyi sarat es kavicsot hordanak fel. Bejelntest tettem mar 3 hivatlaba.. a valasz kovetkezo.
Kresz szerint igen le kell takaritani a kamionok kereket DE ha vallalja a kivitelezo az ut takaritasat akkor nem kell. Nah ez a vallalkozo vallalta DE nem takaritja le. A rendorok igy nem tehetnek semmit.. max felhivjak a ceget, hogy talan kuldjenek mar egy tisztito gepet... KOSZI.
Errol beszeltem mikor torvenyeskedunk es jajj de szabad nekik merni minden honnan.
A kanyarodósávokkal azért vigyázz, egyszer egy kamion vezette 70-80 közti 3 as fogatot előztem szintén elég hosszú kanyarodósávon a 35-ön és kifordult a kamion előtt egy skoda a szembesávba balra nagyívben, nem sokon múlt hogy elfért előttem, pedig már bőven 140 felett jártam. Ugyanez igaz a városban előzésekre, ott is simán kifordul az ember balra nagyívben a trabi előtt, csak aztán néz amikor satuz vele szemben a Q7. (feltéve, hogy a trabi eltakarja a Q7-et :) , vagy nem látszik).
Szombaton 3/4-ed 3-kor találkoztam egy állványos fáma 3-mal a Somogybabod utáni 67-es elkerülőn az M7-es felé. Egy 70-es kereszteződésbe álltak be mérni, még szerencse, hogy villogtattak szemből, mert érdekes lett volna 160-ról 70-re lassítani, így meg kiszedték az előttem haladót.
Utána nem sokkal az M7esen Siófok felé haladva láttam azt hiszem egy hátsó mérést, a Kanizsa felé haladókat mérték, valahol a szabadi pihenőhely környékén. (Emlékeim szerint vhol itt a google térképen: 46.909149,18.090531)
Hát ebben van igazság sajnos.... Egyre több a megfélemlített vagy egyszerűen csak ráérős "barom", ha mérésből is ennyi lenne, dolgozna a Ceptor rendesen :D
Ma egyébként megint megpróbáltam szabályos lenni. Néhány kilométer után feladtam... Nem szép, de rohadtul agyamra megy, amikor 70-nel döcörgünk a fosszállító IFA mögött, aztán mire vége a záróvonalnak, vagy kanyar jön, vagy egy rakás autó, szemből. Úgyhogy egyenes+szemből senki+záróvonal (vagy kanyarodósáv balra)=tűűűűűz, oszt leszophatnak, MIND :D
Ilyenkor csak azt figyelem, hogy az enyémen kívül ne legyen a közelben más kék villogó :D :D :D
Engem azért az esti szürkületben nem először, seggbe lőttek. (FIII) Ez a fajta szaporodik errefelé újabban. Az esemény után nagy lendülettel utolérőt biztosan lekaszálták.
Viccet félretéve ma volt egy "sopronos" köröm. Mérés nem volt sehol, de birka aztán hegyekben az utakon.... 2-vel előzők, uccsó pillanatban indexelők, szaros kerekű traktorosok, kormányt (nem a jelenlegi bábot) fejők előnyben !!!
Igen, újoncok mindig vannak!... És szoktam is segíteni, bár nem mindenki ilyen megértő... :) Először szerintem ott kellene kezdeni, hogy utánna kell járni a dolgoknak... :) Először jó a Cobra...de majd idővel rájössz hogy miért nem ajánljuk... Multanovával ne fuss össze azt kívánom...:) A lézert meg jelzi (Bár ugye leírtam mi van ha jelzi...), kivéve ugye az SCS102-t... (Egyébként kb. ~20db radar van és 200db lézer...Eddig.)
15db SCS102 van tudtommal az országban. (pl.: Csongrád, Baranya, Heves, Tolna, Somogy, Bács-Kiskun, Vas, Nógrád...stb megyében) DE most vettek 50db SCS103-at (mobil műszer... biztos hallottál róla), ami nagyjából ugyan az, csak pár dologban változott... Ebből biztos jut minden megyébe...:) Szóval mostmár 75db-ot nem jelez a detektor... Ha a www.sebessegmeres.info -t elolvasod, akkor még találsz pár infót... :)
Köszi a választ, meg a türelmet az újoncok felé, akik mindig vannak, voltak és lesznek. :) - Tényleg 1 hete foglalkoztat a téma. Sztem is érdemes beruházni bármire is, nem pénzkidobás, inkább befektetés egy-egy ilyen szerkezet.
Ahogy ma nézegettem, sok referenciát találtam a válaszod alapján, megnézem ha lesz időm a weboldalakat is... azért ha nem bánjátok 2 kérdést még felteszek:
Első lendülettel azért Media Marktba benézve vettem egy Cobra esd 7100-at kemény 17990Ft-ért (amit 12200-ért (+postaköltség) is megvehetsz a neten -utólag okos az ember), pittyeg, villog én meg minden tévesriasztásnál legalább lassítok kicsit :) Dehát valahol el kell kezdeni... Attól függetlenül, hogy szerintetek nem sokat használ, legalább ott az önfeledt boldog tudás, hogy "Nesztek, akkor is megtettem mindent, amit tudtam ellenetek..." És ez jó érzés! :)
Az internetes fórumokban az egyik szép dolog....és egyben sajátossága is....hogy bárki bármit feltehet, írhat, a saját elképzelése szerint. Az hogy való-nem való, édesmindegy. rvf-nek ez okoz örömet (én sem bánom:)) ....biztosan szomorú, hogy neki nincs, de a plasztika már fejlett szinten mocorog:) szvsz
A történettől függetlenül, ide leginkább azért nem kéne puncis képeket rakni, mert a munkahelyemen sok értelmes magyarul nem tudó rendszergazda nézegeti a proxy tartalmát. Gőze nincs, hogy mi az írott szöveg, csak látja a képet, és már le is tiltotta az elérést, melóhelyről többet nem jön a fórum.
Vélhetően vannak még páran így..
Egyébként semmi gond a puncis képekkel.. :)
A speedophot-ban az a nagyon durva, hogy 4 sávig biztosan tud mindkét irányban egyszerre mérni.
A maszek sebességmérésnél azon sem csodálkoznék, ha a yard bérbeadná a műszereit. bármi lehet, ami azonnal továbbítja az adatokat. Azaz a meglévő műszerparkból egyik sem, csak majd az újak...
köszi. egy érdekesség... az elmúlt néhány napban, a Miskolci trafi vezényléseket nézegettem, s feltűnt, hogy szinte majdnem mindig a HWR-735 radaros corsával találkoztam a kiírt helyeken. utálatos egy kocsi, már megmért párszor.... öröm az ürömben, hogy legalább nincs máshol:) a lézeresek meg jöhetnek!
Ez nem meglepő. 0-10% közti (max.20%) pontosságú somogy megyei előrejelzésben nem szabad bízni! Nagyon ritkán tartják be...Sajnos.
Lehet, hogy blokkoló is kell ?
Gondolom detektort akartál írni! :) Hát nem árt, mivel ahogy már írtuk, Nagyatádon van jelenleg a HOJ; Kaposváron és környékén meg a BCW. (Meg Barcson az FGA-222...) Átmenetileg. Hogy meddig, azt nem tudom, de szerintem év végéig mostmár biztos...
A maszek sebességmérésnél van szó radarosról ?
Passz. Ez még gyerekcipőben jár, lehet nem lesz belőle semmi...
40231 ill. én nem tudok szankcióról... Ha valakinek azzal a képpel (Ami nem engedéllyel készült) gondja van (Ami eddig tudtommal nem volt), akkor a képet leveszi a webmaster és kész... Igazából nem a hatósági személyt fényképezed, az nem érdekel senkit... :) Meg egyébként is ki van "satírozva" az arcuk az ilyen képeken... (Vagy te vagy a webmaster ezt megteszi...) Mint már írtam közterületen akármit fotózhatsz saját felhasználásra. Ergó hivatalosan nem a Copcarsnak fényképezel, hanem magadnak és úgy döntesz hogy elküldöd nekik... Ennyi. Nyilván ha 1m-es körzetbe odamész, akkor lehet hogy megnéznek és érdeklődnek....:-))) Ilyenkor azért meg kell kérdezni... De távolabbi kép parkolóból vagy autóból az elfogadható... :-)
(A 40202 nem tudom hogy jön ide, azt nem értem! :) )
Láttam olyan képet fent, ahol már nem mér, mert a mért emberekkel foglalkozik a parkolóban. Ilyenkor a parkolóba kiállva akár lehetne fotózni. Inkább a személyi adatok védelme, hatósági személy/jármű fotózása esetleg von-e vmi szankciót maga után.
Kérdéses nagyon, de szerintem nem volt olyan szerencsés. Habár ilyen sebességnél nem tudja rögtön rátenni, kicsit több idő kell hozzá és addigra elég messze van, de majd csinálunk egy ilyen tesztet, úgyis jönnek az esős idők :D Úgyis Fluid ázik, nekünk lesz tető a fejünk fölött:)
Fotók...:) Ha az "ember" eléáll és fotóz az általában már le van beszélve és engedéllyel megy oda, így nem háborog a rendőr... Vagy akkor van készítve a fotó ha már nem mér... De most nem tudom, melyikre gondolsz... :)
A piroslámpás aktivitású autóhoz: Szerintem kattints rá és írd oda megjegyzésnek, hogy meghalt (Meg azt hogy honnan tudod...) és a dátumhoz valami régi dátumot írj szerintem... (pl. 1970.01.01.) Majd végül menny a "Hozzáad"-ra! :) Köszi.
1. Ez hülyeség. 2. Azért regeltél be, hogy minden topicba ezt beírd?... Ilyen offra nem kíváncsi senki. 3. FluID miért nem "kellett volna" megnyitni?:O Én megnyitottam, nem vírus, csak sms játék...De világosíts fel kérlek, ezzel a linkel még nem találkoztam! :)
Hmm. Akkor itt valami értelmezési hiba van/volt... Köszi!
Minden esetre volt cikk, ami szerintem is baromság.... Meg a lényegen nem változtat, hogy rövid távon mérnek, 1800m-es mérést se láttam... (Ez a táv is sok...)
Hát pl. fáma3 vagy fáma3/DVR-nél: "...mérési távolságtartománya 3-1800 méter lett ą0,2 méteres pontossággal."
Persze ilyen távú mérést még nem láttam, és nem is lehet egyszerű ilyen távon célozni egy autót...DE elvileg tud. Mindenesetre ilyesztegetésnek jó. :) Már láttam olyan cikket, hogy "Akár 3000méterről is bemérhetik..." :-)
- Radar fotót készít, lézer videófelvételt. (Mindegyik képes éjszaka is...)
- Radar max. 40-50m-ről készít fotót;
- Lézer 3000m-ről is képes mérni (Ami igen ritka...), de az autó rendszáma csak 100-150 m-ről látszik a felvételen. Így ha ez a táv előtt lekanyarodsz, akkor megúszhatod, igen. Viszont: Általában rövid távú (100-200-300-400m) mérések vannak és olyan helyre állnak ahol nem tudsz lefordulni... Autópályán pláne nem, a hátsó mérésekről nem is beszélve...
Az általad belinkelt detektor nem sokat fog érni, főleg nem radar ellen, amire kitalálták... Arról nem beszélve, hogy az SCS102-es lézert nem fogja jelezni... Még a 30-ezer forintos radardetektor se ér semmit, mert mindenre (kamionok távolságtartoja, benzinkutak ajtaja...stb) becsipog. Ami ér valamit az jóval drágább:
Valentine One, BEL RX65e, Bel 966.
Első körben mindenképp blokkolóban kell gondolkodni, ugyanis radaros műszerből sokkal kevesebb van. Árban 60 ezertől indul 290ezerig. Függ, hogy mekkora az autó, milyen színű, hol lehet elhelyezni a fejeket... Hogyha hátra is szeretnél védelmet akkor, csakis lézerdiódás blokkoló jöhet szóba (Antilaser G9, Laser Interceptor) Ledes blokkolók, amik bizonyítottak (csak elöl): Echo Lasertek, Blinder. A noname cuccokat kerüld messziről! Nagyon lényeges, hogy a beépítés után tesztelni kell az autó védelmét, ugyanis akkor derül ki, hogy meddig védi le az adott rendszer az autót.
Radar ellen radardetektor, lézer ellen lézerblokkoló, fix telepített traffik ellen GPS+koordináták a hatásosak! Nem olcsó, ha tuti védelmet szeretnél
Firefox + Webdeveloper kiegésztő és ott a lenyíló kéznél: Cookies / Disable Cookies / All cookies Meg a NoScript is jó dolog alá, csak nem szabad elfelejteni, hogy miért nem megy az idegen oldal, ha nem megy :D És nagy segítség még az AdBlock is, alig látok reklámot...
Ezzel én tisztában vagyok, résen is leszek. Főleg Leányváron. Aztán persze a Mária Valérián blokkoló kikapcs, nincs kedvem konfrontálódni a tót atyafiakkal. A hátsó "parkolószenzor" persze így is látszik, de a faxomnak sincs kedve ekkora táv miatt szigszalagozni. A Casablanca étterem specialitásai és persze a Saris sör - otthonra mert vezetek! - kihagyhatatlan. Be is tárazok belőle. -:))
A régi gyáriak nem bólintanak, focus1, Golf4 stb, azok nem BI-xenon változatok a reflektoruk is külön van és hallogénes, terhelésre lejebbviszi autómatán, ennyi. Viszont nincs a lámpán sehol Hx felirat, és ha az autóban gyárilag volt (nem utólag vett bele gyári lámpát) akkor mosójuk is van.
Az előző Focusomban (még az 1-es Focus) gyári xenon volt, de sose bólintott. Másoknak se a Focusos ismeretségi körből, ez ilyen bólintás nélküli változat :) Van minden benne ahogy kell gyárilag, fényszórómosó, automata magasságállítás (szerelő mutatta meg hátul a vízszintestől való eltérés érzékelőjét). Nem is tudtam hogy ennek induláskor bólintania kellene, egészen addig míg meg nem vettem a mostani Focust (2-es modell), amiben szintén gyári xenon van és ez bólint ahogy kell. Ha a bólintás alapkövetelmény, akkor bajban lesz az új tulaj ellenőrzéskor, kereshetik a gyári változatra vonatkozó jelzéseket :)
meg valami.. nekem egyik szerviz utan megallt az automata bolintas:) kb 2 honapig jartam vele ugy es be kellett vinnem szervizbe porgramoztak vmit es jo lett. Szoval ha nem bolint akkor meg lehet gyari:PPP csak eppen rossz:P
Sebessegmeres.info-n kinyomták a Komárom-Esztergom megyei előrejelzést! Hihetetlen! Ilyenre még nem emlékszem. Fejlődnek a sünök! De hurrá, mert holnap megyek Egomba! :)
Nincs olyan jó gumma, ami 165-nél ki tud szorítani annyi vizet, ami egy tócsában, úthullámban, átfolyásban van. Ott lesz gebasz, nem az egyenesben az út "púpján". Ha meg ilyen könnyen megy 165-t a verda, akkor valszeg komolyabb autó, szélesebb gumival, az meg még könnyebben felúsz. Oszt akkó szeva...visz mindent, mint a piros ász.
Ha jó gummája van nem egy nagy "vasziszdasz". Autópályán rendszeresen látni ilyet :-) A hátsó fejeket én rendszeresen tisztogatom, üzembiztos legyen. Ezexerint feleslegesen? :-(
Olvastam valahol, hogy a német rendőrök csomagolnak, mihelyt elkezd szemerkélni az eső, mert pontatlan lesz a mérés. Vagy nálunk már ez sem számít? Mondjuk nem csodálkoznék rajta.
Hát ez érdekes kérdés. 165-el menni ilyen időben az is érdekes. Nekem mikor csupa retek volt a fej akkor is ment rendesen. Nem tom abban a tartományban mit ront a hatásfokon a mögötted lévő vízfüggöny.
Az esős (ködös) időben elkövetett mérés eredményét, annak ponosságát mennyire befolyásolja a sugárba kerülő cseppekről szétszóródó, visszaverődő "fény"? Próbáltátok már?
Nekem volt utólagos xenya a Vectrában, mikor eladtam, kivettem, és gyári állapotban adtam tovább. Azért is vettem ki, mert az egy drága szett volt, nem a leggagyibb, és át akartam tenni a bömbibe. Bele is tettem, de nem hagytam bent, mert vakított, sok volt a szórt fény. Hiába, eddig ugye projektoros testbe volt, ez a foncsor meg szabad-felületű. Sajnáltam, mert amúgy qrva jól láttam vele. Arra nem vágyom, hogy komplett lámpatestet cseráljek, 100ezrekért. Marad a vaksiskodás :(
Én is szívok emiatt. Nincsen H betü a lámpatestben, vetítőlencsés és utólagos xenon. Most vehetem ki mert utaznank ránk. A suzuki meg a régi Astra meg vígan vakít tovább. Ez van :o((
Én nem is tudom, mit mondjak. Valahol jó, de most az szívja meg, akinek normálisan van berakva, lencsésbe, meg be is van állítva. A 20 éves cigó audiba meg ugyanúgy bent lesz a kék fos...
Jut eszembe, én is betehetem a BMW-be, a lámpán csak egy papírcímke jelzi a H7-et (leeshet, vagy nyomtatok másikat, a mosó fúvókát felragasztom ferrobonddal, a lámpám meg minden bekapcsoláskor csinál egy tól-ig mozgatást, mert úgy pozícionál, erre ráfogjuk, hogy ótómata :DD Igaz, vakítani fog, mint a barom, mert síma foncsoros :)) Agát meg majd yól mexívatják a precízen betett xenonjával :( (vagy inkább :D?) ami nem is vakít.
Az olyant aki lakott területen 165-el megy esőben, azt nem kell megbüntetni. Üsse el a saját családját. Örökre eltiltanám mindentől, még a lovaskocsitól is. Max kerekes széket hajtson hátralévő életében! Bocs, de ez kiverte a biztit nálam.
Szerintem várható volt, hogy rá fognak jönni, ebben is van pénz. Csak előbb megvárták míg elterjed. Viszont ez olyan kaszálás, amivel csak egyet tudok érteni.
Valóban elkezdték a xenonosok baXtatását. A héten zalában már több kocsi forgalmiját vonták be. Szerintem akinek van, ideiglenesen vegye ki, ha nem akar 60 ezret plusz műszakit fizetni. KPM-esek ellenőriznek és értenek hozzá: "A vizsgálat egyszerű: ha hiányzik a reflektor mosó, a világítás bekapcsolásakor a fényszóró nem bólint - ez az automatika ellenőrző mozdulata -, a reflektorházon H-val kezdődik a jelzés, akkor ugrik a forgalmi engedély. "
barmely szigszallag ilyen :) Meg is lepodtem anno mikor a blinderemet leragasztottam es elfelejtettem kikapcsolni majd deli szomszedainknal amint atmentem a hataron, az elso parkolobol mar tuzeltek is ram :) Blinder meg visitott mint allat
Nem feltétlen urbánus hiszti. Pl Horvátországba, Ausztriába ha átlépsz, jobb, ha leveszed a tappancsait a detektornak, mert valóban megbírságolhat a rendőr.
Valahol olvastam..xxxx..már nem tom hol....hogy a pdc-sekre nincs hiszti. Ezekszerint csak fals rizsa volt. Szintén olvasat, hogy a tagod büntették a radar tartójáért....vagy ez is urbánus histori?
A parkradaros blokkolók külföldi használata....amit eddig láttam, annak a feje ugyanolyan kinézetű, mint a nem parkosé. Mégis benyalná pl. a svájci jard, hogy ááá ez csak pdc!?
Az ibizádat 2 fejjel le lehet védeni elől normálisan, de ahhoz normális blokkolót kell venni és normálisan beszerelni és utána megmérni. Feltéve , ha nem akarsz egy karácsonyfát 5-6, sok fejjel, ami arra jó, hogy jelezzen, hogy megmértek.
Küldtem neked mailt, segítek, ha gondolod. Nem olyan egyszerű, mint ahogy gondolod. Ha hátul is akarod védeni az autót, akkor máshogy kell megközelíteni. Lézerdiódás motyó kell Ceptor vagy G9...
aha és akkor az echo az már el elfogadható márka meg készülék?na ja ez a másik kérdés ha mondjuk akkor az 5 fejet veszem meg akkor azokat elöl hová rakom hogy osztom el,mert a 3 fejesre akkor megtaláltam a példaképet.
"nem érdekel, hogy bemér csak a a rendszám le látszódjon"
Ne látszódjon a rendszám??? A noname bkokkolókat felejtsd el. Hogyha ilyen kevés pénzt szánsz rá, akkor Echot vegyél! Gondolod keress meg és segítek. Egyébként a blokkoló nem a rendszámot takarja ki, de ha rosszul értelmeztem akkor bocsánat.
sokkal sokkal regebben be van szurva egy abra egy auto rajta korok rajzolva. Ott kapod meg a valaszt de SEMMIKEPP SE KIO. az nem blokkolo hanem egy penznyero gep. Ha szerencsed van, nem kell fizetni de kb ennyi.
autós fórumokon,de ez most mindegy. j azt gondoltam hogy elöl azé nem vagyok annyira hülye,de hogy megvan határozva hogy 3szögbne vagy mi kép szokták beépíteni?
legjobb, ha a csomagtartoba teszed, ugy a legbiztonsagosabb. Nem azik meg, nem utodik nagyon es a rendornek sem szur szemet, blokkolni pedig onnan sem blokkol rosszabbul mint elolrol.
sziasztok. új vagyok,de sokat szoktam fórumozni.olyan kérdés,hogy ha a 3 fejeset veszem a kocsihoz, mnodjuk ez függ mérettől,de mondjuk egy c corsa vagy golfok,vagy ibizák esetében pl hová érdemes rakni a 3 fejet hogy ne küldjön ki csekket nekem a rendőr.nem érdekel, hogy bemér csak a a rendszám le látszódjon. mert most állok a vétel előtt. a kiyo laserpro 3-at néztem ,ki hogy pontosan hová kell rakni hogy mindent levédjen.meg mondjuk egy 3 ajtós autóra 3 fejes kell vgay 5 fejes kell?ki tud ebben segíteni mert visszaolvastam ebbe a topikba rendesen de én nem találtam meg a kérdéseimre a választ.meg azért annyira is kíváncsi lennék,hogy ez tényleg hatásos és a rendörök is azt mondják igen ez hatásos saját maguk ellen vagy mit mondanak.
Hat azok a rendorok jol atkurtak:) de 5bol meguszta az jobb mint a feljelentes mert ugye megallitottak.. Ha nem allitottak volna meg akkor nem kozig lett volna az 59.. az csak magasabb ha teljesen jol emlekszem es erre most nem eskudnek akkor 65felett koziges alatt csak szabalysertes 09.05.01tol..
Ez durva! De majd lesz ilyen az M7-en is román vagy ukrán kamionnal, vagy ufo-s transporterrel akik Olaszországból mennek hazafelé. De sok ilyen kóválygót láttam már!
Egy kedves barátomat a héten kétszer büntették meg. Pedig nem notórius gyorshajtó, csak pechje volt. Egyszer 69-cel (visszament megkérdezni), ezért kapja a 30 ezres köziget. Ma pedig 59-cel, helyszini megállítással 5 ezer. Azt kérdezte, hogy mi van akkor ha nem ismeri el a gyorshajtást és feljelentés lesz belőle. Akkor átvált az ügy közigbe, vagy marad az 59-es "gyorshajtás" és a feljelentés jogi keretein belül megy tovább az ügy? Szerintem ez utóbbi, de csak tippelem. Tudja valaki a tutit? Mondtam neki, ez már egy fél echo :o).
Jó, jó jó...elfogadom amiket írtatok pl a hatósági jogkörről. De attól félek, hogy ahogy kibulizták maguknak a közteresek, hogy elszállítják az autódat, azaz megelőző intézkedést tesznek a jövendőbeli büntetés beszedésére úgy, hogy még nincs jogerős határozatuk, vagy ahogy az NKH kibulizta, hogy megállíthat rendőr nélkül is, hát eléggé görbítik maguk felé ezt a hatósági jogkör kérdést.
Amiben bízhatunk, hogy a törvény ill. csak jogszab. annyi mindent előírt hogy a nagykutyák, akik még a tendert se képesek egymás között lezsírozni, biztos hogy nem engedik meg egy akármilyen ilyen-olyan kft-nek hogy méricskéljen az Ö felségterületükön. Vagy csak "véletlenül" sohasem kap engedélyt rá, vagy ha mindennek meg is felel mondjuk jön az APEH és bekopog egy pár milláért, stb...
hmmm... ez a zacskos loszar ez jo 5let... kerek penzt az elszallitasaert a tanyakrol aztan 10-es csomagban eladom az autosoknak :) nyu biznic... le kell vedeni, ez is hungarikum lesz
Nah most az tok mind1 ki van mogotte csak ha minden sarkon van 1 akkor mar kicsit idegesito..
A jelzes megvaltoztatasara pedig csak annyi a velemenyem, hogy akkor is az lesz a tutit megoldas:P meg par ev es csak gondolnom kell hogy jobbra tekerem a kormanyt es a kocsi balra fog menni:) de ilyen folia lesz az biztos..
Itt a kulcs a rendszam eltunteteseben rejlik majd.. vagy kamu rendszam megjelenitese..jonnek meg ujabb es ujabb technologiak.. mondjuk folia vekony kepernyo.. stb stb..
"Hatosagi jogkort soha nem kapnak majd ezek a cegek."
Nah, erre ne vegyél mérget:) lásd főkefések. Amúgy szted a fekete captivaval leallok egy ut melle, hatulra bepakolom a famat ahogy a sünök is csinálják, hányan fogják észrevenni? Urambocsá még elé / mögé parkol pár autó. Max akkor szúrod ki, ha blokkolód van, akkor meg úgyis mind1.
Azert lassuk be a sok 30eFt os birsag helyet jobb uzlet eladni 180eFt 2 fejet:PPPP Mi ki tudja ha magan cegrol van szo akkor oket ha megverem nem hivatalos szemely elleni eroszak csak egy ember elleni.. jah uram bocsa eltrafalod a tripodot upszzika 2Misi... majd a kotelezomre irjak jova.:)
3. ha maszek meres elszaporodik a rendszam eltuntetes is el fog. mivel nekik nincs joguk megallitani mert nem tudjak felvenni a rendszamod.. stb stb..
Hatosagi jogkort soha nem kapnak majd ezek a cegek.
a privát traffi mozgatórugója a PÉNZ. és tudomásom szerint az nincs definiálva, hogy a mérést végző magáncég részesedése mennyi. Mert fix pénzért a qtya se vállalja magáncégként, vagy azonos szintű lesz a sün méréssel (alszom a kocsiban amig a fama lesi a kocsikat) Amig ez így marad, addig nincs para. A para majd akkor kezdődik, ha TT, vargabor, keekee, Gabo es a többiek lesznek kint az utakon és részben saját zsebre dolgozhatnak. Nah, majd akkor betartom a sebességhatárokat :)
Sztem el van fogadva. 410/2007 és a 69/2009 sajnos hat.ba lépett.
Sztem a százalék meg van állapítva Jegyző és közigazgatás 2009/3/ idézet:"...Itt fontosnak tartom megjegyezni, hogy a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló törvény alapján 2009. január 1-jétől a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet alapján a közlekedési szabályszegések miatt kiszabott közigazgatási bírságból származó bevétel 25%-a - függetlenül a bírságot jogerősen kiszabó szervtől - az önkormányzatot illeti meg...."
Egy Szhelyi ismerősöm szerint valami volt laktanyába tervezett épületben lesz az országos feldolgozása a trafficpoint rendszernek ezért november hónapban 100 db adatfeldolgozói állást hírdettek meg, és lesz még jövő évben is álláshirdetés a részükről.
Aga. Nem rózsás a helyzet. Viszont jó hír, hogy történjen bármi Békésben a mérőműszerük csak a már ismertekkel/blokkolhatóakkal lehet azonos. Azaz no para, csak hát a fa..om.
azert ez annal hosszabb tortent :) de nem akarlak ezzel untatni. regen volt :)
itt meg en is csupan egy vendeg vagyok de talan eleg sokat lattam, tapasztaltam ahhoz, hogy kozelitoleg ismerjem a valosagot (nincs kanal). igy ismet csak azt tudom mondani, hogy olvasgass itt visszafele, hatalmas tudasbazis van mar itt felhalmozva.
Szimplán elmeséltem egy "élményt"...ebben nem volt arcoskodás. Tévedés ne essen, szoktam.....de csak abban, amiben tudom, ha a fejed tetejére állsz, akkor se fogsz meg:) Sajnos pálya bevezetőn mértek már meg.....radarral:( Vacak radardetektorom volt, benzinkút árnyékából meg is fogott = xx ezer Ft (nem mutatott sávokat, be is tudtam a benzinkútnak) Mintha én is azt írtam volna, hogy van olyan autó, amit soha nem mér be, de az esetek nagy részében megveszi az user webshopon, és a szomszéddal beszereli. Na ezt kiszúrod 200méterről, és beméred.
ha nem tetszik, L lehet menni :) De ne probald osztani az eszt olyanoknak, akik picit tapasztaltabbak nalad (nem feltetlen magamrol beszelek, van vagy egy tucat ember itt, aki napi szinten foglalkozik a temaval) Probald meg szerenyen, nem szeles arccal es akkor en sem fogok ilyen stilusban beszelni veled. Viszont azzal, hogy idejossz es elopadod a majjert aki mindenhez ert es ezzel par ujoncot / ketelkedod sikerul total osszezavarnod azzal olyasmit teszel, amitol a bicska kinyilik a zsebemben.
Eloszor legalabb a fogalmakkal kellene tisztaban lenned radar vs lezer detektor vs blokkolo. Majd ha ez megvan akkor nem art, ha megismered az egyes utviszonyokon hasznalatos eszkozoket (pl palyan nemigen mernek radarral). Aztan nem art, ha tudod, mit lat a rendor a kameraban, mert ami F2 szokott lenni a teszteloknel, azon nem annyira van dokumentalo egyseg ezaltal nem latni azt, amit a rendor.
Aztan nem art, ha nem kevered ossze a ...... keletmagyarorszagi autoszerelo vallalat altal gyartott blokkolos autokat a korrektul megtervezett es atgondolt blokkolos autokkal. Elobbit zseblampaval is be lehet merni, utobbiakbol van olyan, amit F2.vel sem szedsz ki. (pl veletlen az enyem is olyan pedig nem kis auto)
Osszegezve legjobb, ha atmesz readonly modba, elkezded az 1. hozzaszolasnal es abba se hagyod amig a 40073-hoz nem ersz. Hidd el, sokkal okosabb es bolcsebb leszel.
Megtettem......semmi nem jutott Rólad eszembe. Nem titok, nem régi kezdtünk bele a dologba.....főként ezért is érdekelne....de remélem a jövőben az alpári stílust mellőzöd:P
nincs mit indokolnom. Majd utanaolvasol, (pl ebben a forumban) elvegzel nalad tapasztaltabb emberekkel par100 tesztet, belefektetsz megfelelo mennyisegu idot, energiat, stb es magadtol rajossz, hol mondtal hulyeseget.
nem kell rendornek lenned ahhoz, hogy hulye legyel. Sot, visszafele sem feltetlen igaz a dolog, de ez teged most nem erint. Szimplan hulye vagy az egeszhez es ordit rolad, hogy kozod nincs az egeszhez.
ja jah... chips helyett most pisztacia van mellettem, coke helyett meg bio meggyle de kicsit vizezni kellene, mert igy meg a lezert is kimarna az tuti.
persze, hogy egyszeru. Kiallsz az ut szelere egy ipari lezerrel, jon szembe a radar es FIRE! Mar meg is fogtad. Nem tok egyszeru ez? Igaz, kozben a faluban aramszunet lesz par percre, de ez mar csak szimpla jarulekos veszteseg ahhoz a kraterhez kepest ami az autopalyan keletkezett
Nem akartam ilyen nyers lenni, de való igaz hogy nálam a fekete rácsban elrejtett fejeket 5 méterről sem lehet meglátni, pláne nem messziről, mozgó kocsin, és hogy még célozgatni is volna idő? Így aztán csak csatlakozni tudok a véleményekhez.
"Egyszerűbb radarjelzőket pl. egy benzinkút mellől kezelve simán megfog, vagy pl. az autópálya melletti szervizek, akármik motoroskapui mellől mérve:("
Radarjelzőt nem nehéz megfogni lézerrel. Most radardetektorra gondoltál, legalábbis én úgy értelmezem. Ezekhez nem kell benzinkúthoz állni...
Az a gond AGA, hogy tanulok toled.. de en tenyleg elmennek 1 ket korre.. mit mernek. Nekem meg az automosos gyerekeknek is kulon kell megmutatnom, hogy OTT van a fej ne gzborotvaljatok ott nagyon. Akkor palyan 140felett hat azt robotzsarunak hivjak:)
turtoztetem magam, turtoztetem magam, es readonly probalok maradni de neha akkora baromsagokat tudnak ide irni fotelzsenik ((c) scs102) hogy hanyattesek es nem tudom megallni, hogy be ne szoljak
Múltkor szórakoztunk Prolaser II-vel a pályán.(autópályáról van szó?)A blokkolókat ki lehet szúrni közelről, (milyen közelről lehet meglátni?) és mikor láttuk, hogy van fej a kocsin, "lőttünk".....tükörre, tető szélére, lökhárító szélére.
Egyszerűbb radarjelzőket pl. egy benzinkút mellől kezelve simán megfog, vagy pl. az autópálya melletti szervizek, akármik motoroskapui mellől mérve:( Persze lehet olyan kombót összetenni, amit az életben nem cselez ki:) ...csak az 2-300e Ft----notórius gyorshajtóknál megtérül 2 nap alatt:)
Múltkor szórakoztunk Prolaser II-vel a pályán. A blokkolókat ki lehet szúrni közelről, és mikor láttuk, hogy van fej a kocsin, "lőttünk".....tükörre, tető szélére, lökhárító szélére. Az esetek többségében meg is fogtuk az autót, és észre sem vették, hogy befogtuk őket -> nem lassítottak. Itt a spórolást->(kevés fej elöl) rosszul beszerelt és a minőségtelen termékeket beépítését szeretném hangsúlyozni. Érdekes volt.....meg persze mókás is.....ezentúl havonta biztos kijárunk:)
Lassan ez is olyan rémhírré alakul, és fel-fel bukkan, mint a jelzőlámpákba épített sebességmérő - piroslámpás kamera listája.
Addig amíg Újzséland nem egy egész, hanem két fél, és az egyik fél a másik nyakát szorongatja, és vica-versa, és mindenki csak azt azzal van elfoglalva, nehogy a másiknak több menjen a zsebébe, mint neki, addig nem félek a magántrafis kezdeményezésektől.
Remélem azt is megtanulják, hogy azért vagyunk néhányan "egyenlőbbek" ;) Imádom látni a buta, bamba pofájukat, amikor céloznak, céloznak, és semmi nem történik ;)
CSAK a háborítatlan jövő(nk) kedvéért kapcsolom ki a "pajzsot", mert ez a rohadék ingyenélő banda csak trágyakupac a szememben...
Sziasztok! Senkinek nem szeretnék rosszat, de a képeket látva, valamint ha ezt is elolvassátok, megérthetitek, hogy SEMMI JÓT NEM KÍVÁNOK ezeknek a rohadékoknak. Még karácsony alkalmából sem.
Ismerem is az egyik ilyen trafipaxolót, mivel jó haverom :)))
Amúgy az a fák takarásából kilépős egy érdekes hely. Zalaszentmihályon van. Beérsz a lakott területre, szinte egyből következik a vasúti átjárót jelző tábla, amitől kezdve ugye 30 km/h. Előszeretettel mérnek itt, mert nagyon sokan megszopják, akik nem ismerik a helyet.
Úgy gondolom, felesleges minden okoskodás. Figyeljétek meg a serial numbert. Ezek a fotók mind a zalaegerszegi rkp területén készültek. Tehetek még fel ilyeneket. Van itt egy véreskezű kezelő valószínűleg, aki komolyan veszi a munkáját. Szerintem nem véletlen a lámpa, tükör, tető, stb.
Én is azt néztem, hogy 96-os tempó és éppen kibukkant a fák takarásából... Olyan mintha, az útnak arra a pontjára lett volna nagyjából becélozva és pont a tükör rész ért oda...
Ok, ezt még el is tudom képzelni kisebb településeken, ahol sokan tolják bringával napi szinten, 5-95 éves korig. Na de Bp-en 10-ből 8-9 bringázó az utcán nevelkedett és nem vezet autót? Mert kb ilyen arányban mennek át a piroson. Oszt verik a nyálukat, hogy az autósok nem tekintik egyenrangú közlekedési partnernek őket. Vajon miért nem?
Kinek építettek eddig utat, azért mert nyavajgott? Szerintem csak nekik, aztán meg töketlenkedik a szerémin a 70-80-nal haladó autók közt és képes meghalni ott, amikor 4 méterre van a bicikliút :-/ A kresz meg támogatja őket ebben.
Mondom mindezt úgy, hogy régebben nagyon sokat tekertem, mostanában kevesebbet ugyan, de szoktam. Ettől függetlenül agyfaszt kapok a nyilvánvalóan ön- és közveszélyes mutatványaiktól.
A vezeték nélküli adapter a detektorok közül a Bel RX65, 966, 967, 975, sti-r, a V1 és az Escort 8500-hoz, blokkolók közül a Ceptorhoz, G8 - G9-hez, LT-hez, Blinderhez létezik. Illetve szerintem megoldható az Echo-hoz is.
A lényege, hogy a blokkolók beszerelése lényegesen egyszerűbb, nem kell a tűzfalon át a bekábelezés, és ezáltal gyorsabban be is tehetők a kocsiba az eszközök. Az utastérben van egy vevő, ami a riasztásokat jelzi a vezetőnek. A legkomplexebb megoldás ha pl a GPStükörrel, vagy a C100-al hoz létre összeköttetést. A GPStükör, és a C100 is gps-detektor, vagyis a fixkamerákra figyelmeztető eszköz. Ha a detektort is összekötöd ilyen adapterrel, akkor a beltéri egységről vezérelhető pl a fals riasztások szűrése.
Ha bővebb infót szeretnél, keress meg, az emilem publikus.
Homályosítsatok már fel. Milyen szerkezet az a vezeték nélküli adapter a LI-hez és a Blinder-hez? Nem megy a reakció rovására? Csak azért kérdem, mert egy másik fórumban olvastam.
Részemről arra lennék kíváncsi, hogy az LCD-n és a felvételen látható karika, és a valódi lézernyaláb mennyire fedi egymást. Magyarul mondjuk 200m-ről mennyire egytengelyű a kamera és a mérőműszer.
Lehet, hogy a kezelő marha büszke magára, közben meg van egy kis félrehordás a kép és a lézer között.. :))
Az újszülöttnek minden vicc új. :))))) Pláne, ha laikus ugye. :))))))))
No para. Az autó ugye 96-l jött, volt vagy párszáz méterre, a lejtőn lefelé ment, a sün meg a másik domb tetejéről lámpán kiszedte. De ugye az autó sebessége és haladási iránya miatt becsapós lehet a mérés vélt helyének megítélésére. :))))
Ha a kocsi maszkjában legalább 1 fej lett volna, nem szedték volna ki.
Olvasd el a 39991-es hsz.-t!!!!! A sokadik vagy igen, a héten írt pont egy emberke ilyen témában... Csak egy kicsit kellett volna visszaolvasnod!
Az ilyen detektorok nem jelzik az SCS102-t... Így alapból semmit sem ér... Meg amúgy se, mert amikor jelez már bemértek... A táv meg kérdéses... Vagy megúszod vagy nem...De inkább közeli mérések vanak, autópályán meg főleg nem úszod meg... Hátsó mérésnél meg pláne nem... Szóval ha szereznél is egy olyan detektort ami jelzi az SCS102-t is, akkor még a hátsó mérést nem fogja... Egyébként elvileg ez jelzi: Escort 8500 X50 EURO.
Radardetektorokból Valentine One, BEL RX65e, Bel 966 alá nem szabad adni, mivel ezek érnek is valamit. Viszont ha kikapcsolod a radarjelzést akkor mire akarod használni? Papírnehezéknek vannak olcsóbb dolgok is.
Vagy te az a típusú ember vagy aki mindig betartja a korlátokat de azért szereti tudni ha lézerrel kardoznak felé?
Remélem nem értettem félre a kérdésed, nem akarlak megbántani de az egésznek így semmi értelme.
Ha mégis gyorsan jársz és jelez a lézerdetektor akkor biztosan számíthatsz csekkre, ha csak nincs nagy szerencséd és olyan helyen illetve olyan messziről mérnek/jelez a kütyü, hogy még meg tudsz fordulni anélkül, hogy leolvassák a rendszámod. A legújabb tapasztalatok alapján egyre gyakoribb a közeli mérés amikor kivárnak míg közelebb érsz, a hátsó mérésekről nem is beszélve.
Javaslom, hogy inkább vegyél egy neked megfelelő árú blokkolót, sokkal többre mész vele. Nem mondom, hogy olvass vissza mert elég sok off szokott lenni, de inkább kérdezz mielőtt - hülyeségekre - költöd a pénzed!
Elég perverz gondolat részedről, hogy detektorral akarsz védekezni lézer ellen, de ha tényleg csak ez kell... vegyél olyat, ami riaszt az SCS102re, az a többi hazai lézert is tudni fogja.
Felejtsétek már el, hogy lézer jelzésre detektort használtok!
Az SCS 102-t, SCS 103-t (ebből szereztek be a rendőrök legutóbb ugye nem keveset), illetve a Traffipatrol Xr-t (jelenleg nincs kis hazánkban, de pl horvátoknál van) nem jelzik a detektorok! A detektor radar ellen jó! Ha mindenképpen találatjelzőt keresel, vegyél BLS lézerérzékelőt!
Bizonyára sokadik fórumozó emberke leszek aki ugyanazon kérdést felteszi , milyen detektort érdemes venni ? Jelenleg ilyet használok Ezzel semmi bajom, 500-800mről érzékel és jelez. Csak lézert. Nem akarok blokkolni. A csere azért érett meg mert ezt oda ajándékoznám és egy újabbat szeretnék.
Tudnátok valami jót ajánlani? Radar kikapcsolható legyen, nem blokkolós :)
Első körben mindenképp blokkolóban kell gondolkodni, ugyanis radaros műszerből sokkal kevesebb van. Árban 60 ezertől indul 290ezerig. Függ, hogy mekkora az autó, milyen színű, fejek elhelyezhetősége... Hogyha hátra is szeretnél védelmet akkor, csakis lézerdiódás blokkoló jöhet szóba (Antilaser G9, Laser Interceptor) Ledes blokkolók, amik bizonyítottak (csak elöl): Echo Lasertek, Blinder. A noname cuccokat kerüld messziről! Nagyon lényeges, hogy a beépítés után tesztelni kell az autó védelmét, ugyanis akkor derül ki, hogy meddig védi le az adott rendszer az autót.
60 ezerért az Echot javaslom, de vannak határai...
Vagy ha annyira detektort akarsz, akkor ezek a jók: Valentine One, BEL RX65e, Bel 966. De inkább blokkoló, mert radarból csak kb. 15 db van, lézerből meg 200db... De attól függ hol használod!?
Ne detektort vegyél, hanem blokkolót. Ennyi pénzért Echo Lasertek (62 ezer), ami bizonyitott már. Persze függ, hogy mekkora autó, milyen színű, hol lehet elhelyezni a fejeket...
Természetesen lényeges, hogy beépítés után tesztelni kell az autót lézeres sebességmérővel. Gondolod keress meg és segítek. December végéig ingyen szereljük a blokkolókat az autókba:), amin sporolhatsz jócskán...
Köszi, de én már átolvastam mind a 60 pontot magyarázatokkal együtt. Nagyon örülök a sok motoros könnyítésnek (pl járdán való parkolás még tilosban is, minden sávban haladhatunk, stb). Érdekes viszont az iskolabusz, ha vészvillogóval áll plusz kint van a tábla, kötelező lassítani. Az eredeti, hivatalos verzió ITT olvasható. Szembeállítva a régit az újjal, magyarázatokkal.
Tibolának és a többi érintettnek (mint pl én is) íme a változás az elvileg 13. valóságban az első 14-nek jelölt pontban. (Mert ugye egy cikket csak megírni kell, ellenőrizni nem) :))))))))))))))
Akkor jól sejtettem, gondolom a megye kocsija... Én mindenesetre jeleztem a szembejövőknek, de nekem nem sokan jeleztek amikor közeledtem (10-ből 2) bár lehet, hogy ők sem szúrták (én is keresgettem mi a ménkű és hol van :)) Ha jól sejtem ott kaszáltak tegnap... Más! Tegnap este haza felé, utolértem egy kocsi konvojt, melyben az utolsó kocsi valami nagy BMW volt (5-ös vagy régebbi 6-os). Az LI-m megbolondult, végül le is kapcsoltam mert "unknown gun, please slow down" riasztást kezdett nyomni mint az őrült... Mi franc lehetett benne ami ilyet produkált? Ki-be kapcsolva az LI ugyan azt kezdte nyomni... Amikor elkerültem a sort-t megszűnt...
Itt en is kaptam mar regebben SC102-ot szembol kifele menet, a vicc az hogy megfordultam, 3!!! kort mentem, mindharomszor konstans mondta Brigi az imat, de annak ellenere hogy nagyon nagyon lassan mentem sehol a kozelben nem lattam gyanus autot. Nem lehet hogy megint a BKV-sok b***nak ki velunk? :)
De új ám, én is láttam 11:50-kor, Kacsótán! (KKE-493) :) Szerintem nem volt (annyira) sötétítve, DE: Napellenzők lenyitva (mind2 oldalon), csomagtartófedél tellipakolva, hogy ne lássad, hogy van benn műszer.(Szerintem.) :) Vagy puszta véletlen? Passz. (Árnyékos helyen álltak, szóval nem kellett volna a napellenzőket lenyitni...:) )
Azt hittem hátsó mérés volt, mivel szemből nem jelzett se a detektorom se semmi... A fáma3 és a kb. 300méter stimmel! :) Jó hely, mert vagy a faluba beesőket egyből lövik, vagy a falu kivezető szakaszán a kigyorsítókat...(Pedig abba a faluba lenne más (korrektebb) hely is... De minden esetre ezt az autót még nem láttam!
70-es táblánál 65-tel toltam (anya és kölykök mögöttem), amúgy meg tök sötét volt már akkor... Úgyhogy nagyon nem forgolódtam, csak meglepődtem!
1. Biztos, hogy hátulról. A felüljáró lábánál lőttek meg felfelé menet és nem volt kinek villognom, mert nem jött senki szembe, csak a következő kereszteződésnél.
2. Brigi azt mondta... Túl sok zavaró tényező viszont nem volt a környéken, meglepően kicsi volt a forgalom. Még sosem vert át, úgyhogy nem hiszem, hogy kamuzott! :)
3. Egy tuti igen és egy elég valószínű igen a válaszom... :(
Új kocsival (?) találkoztam ma Baranyában. Kacsóta, 11:30. Piros Fiesta, sötétített ablakokkal. Sajnos a rendszám nincs meg, mert a frászt rám hozta az LI és elsőre nem szúrtam ki. FÁMA 3-volt benne... Olyan 300m-ről kezdték a mérést (rögtön a falu tábla után...).
Eredeti Tungsram már csak a hagyományos izzók és a gk izzók léteznek. A compact elektronikája már régóta kínai, itt csak összerakják. Vagy, kopletten kínai, átcimkézve. Van még 5-6 db compactom ami cc 92-93-as gyártású még az első szériákból. Működnek. Az utóbbi években kapottak közül már tönkrement pár, sőt volt olyan is ami eleve rossz volt.
A Metro-ban még az eredeti Tungsram kapható, illetve a Király utcai márkabolt, ha még megvan, na ott is eredetik vannak. A kommersz multikban az átcímkézett bármit elég könnyű felismerni, mert általában a pontos betűtípust sem képesek tartani.
A probléma ott van ebben a linkben, hogy a weboldal üzemeltetője elég tágan értelmezi a korrekt felvilágosítás és kiszolgálás fogalmát. Nem célom az antireklám, de óvatosan ezzel a weboldallal!
Ilyen történeteket próbálj mesélni egy külföldinek. Bólogat majd, hogy aha, közben azt gondolja, biztosan félreértettél valamit, mert ilyen egyszerűen nem létezhet :((
Illetve nem próbált, mert oda is bújt, de könnyen észre lehetett venni. pl. Ment a motorja és jött belőle a kipufogógőz vagy ez a kékeszöld szín nagyon nem tudott beleolvadni a sötétzöld sövénybe. :)
Ma 11kor a BCW Kaposváron a Dombóvári úton mért, a Dombóvár felé tartók oldalán. (~ Kenyérgyár u.-val szemben.) Nem a járdán, hanem a zöld területen állt, próbáld a sövény mögé bújni, szakadó esőben. :)
Tudom teljesen OFF. de gondoltam csak megosztom veletek.. azokkal akik annyira a szabalyok betartasara sarkalnak:) de csak az egyik oldalt.
Adott egy MAV biztosito ahol fizeted a kotelezodet mar tobb eve egyszer csak csinalsz egy benasagot majd ra 6honapra megszunik a biztositod es 9honap muvla 1Miskat kovetelnek rajtad KAMATOSTUl. Jogallamba erre van rendes intezkedes itt pedig az szopja be aki fizetett... ha nem lett volna ervenyes biztositasuk akkor fizetne helyettuk a MABOSZ... Roviden probaltam osszefoglalni. A riportban volt egy csajszi aki kozolte mar gondolkodott az allampolgarsag leadasan mert ilyen lehetetlen helyzetbe hozni az allampolgarokat azert tobb mint nevetseges. Szamomra ez is csak 1 a sok kozul amire azt mondom nekunk kis embereknek semmit se lehet de nekik igen..
Tegnap a szokásos Rudersdorf-i ellenőrzésnél volt egy magyar zsaru is. Ott szobrozott egyedül 5 labanccal. Nem tudom mire kell, talán ha vki még az útszéli németet sem érti meg?
Elfelejtetted a hsz elé írni: OFF reklám következik. A végére, meg ON. Más topicon ezt nem nézik jó szemmel. Tedd fel a kérdést szimplán. Pl.: Mi a helyzet az új SCS103-as mérőkkel? Tudjuk blokkolni? De itt már volt téma.
Hát persze. Vannak a környezetvédő sünök is. Jó multkor Gyékényesre vitt az utam. Ilyenkor mindig lemegyek a Mura-Dráva találkozási pontjához (Őrtilos) kicsit meditálni és nézni a folyókat. Ott volt két zöld sün a Nissan terepjárójukkal meg egy szolgálaton kívüli kolléga. Pecáztak. Illendő köszönés után leültam a partra, s fél füllel hallgattam a szolgálati közleményeket. Milyen volt a fogás, melyik csali a jobb, stb. A nagy hoo-hoo-horgászok!
"Ügyfelem úgy érzi, az autós társadalomért áll ki, amikor feljelentést tett a rendőrök ellen "
Az még értem ,hogy 180-nal le tól mindenkit a pályáról, az ilyen habitusú embertől az stílustalan kicsinyesség (ha már sajnálja a pénzt lézerblokkolóra )hogy alkalmasint némi pénzt az arcukba nyomjon ,hogy " fiuk igyatok az egészségemre". De az már végkép pofátlanság hogy a feljelentését az autóstársadalom érdekére hivatkozva teszi.Az pedig a hab a tortán ,hogy ezután felfogad egy alsó középkategóriás ügyvéd bojtárt,aki mindehhez asszisztál.
a) a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezést; b) azt a járművet, amelyben a közúti forgalom ellenőrzését végző berendezés üzemel
a közúton úgy kell elhelyezni, hogy a gyalogos és jármű forgalmat indokolatlan mértékben ne akadályozza.
(5) A (4) bekezdés b) pontjában meghatározott jármű a járműforgalom elől elzárt területen, továbbá a közútnak azon a részén is elhelyezhető, ahol a járművek megállása vagy várakozása tilos.
Ha esetleg valaki nem olvasta volna a pontos szöveget.
Felkerült a netre is a cikk, aminek a végén a hatóság embere mondja, mostantól ellenőrzik a világító berendezéseket, s szankcionálják a nem szabályosokat. A jogosságon túlmenően, azért itt is szempont a büntethetőség, meg a bevétel növelése szvsz. XENON
És akkor majd az ávéhás főnökök azt fogják szajkózni, hogy a sok-sok gyorshajtó vagy leendő gyorshajtó ( tehát mindenki más ) a hibás ezért, mert miattuk kellett odamenni sünállásba ..
Ma hivtak az NFU-tol az altalunk fejlesztett oldalon nem elerheto a webshop gyengenlatok szamara. Nem mondtam a csavonak a www.nfu.hu oldalon meg 5link van basszatok meg:) vissza dobta hianypotlasra:)))) errol beszelek. Neked semmit nem lehet nekik barmit..
Gyakorlati szempontból igazad van, elvi szempontból nem. Itt a" cél szentesíti az eszközt" esete forog fenn. Sajnos, ezt én mint állampolgár nem alkalmazhatom. Mert ki ne tapasztalt volna már (vagy olvasott) olyan esetet, amikor a hivatal vagy hatóság széttárta a karját: Sajnáljuk, de nem felel meg a szabályoknak, a § nem engedi meg, vagy formai okok miatt elutasítva az egyébként emberileg méltányolható, támogatott, mélységesen megértett dolog. És itt gondolhatsz bármire.
Amúgy pedig az ítélet indoklásában van egy mondat, ami alapján viszont tényleg támadhatók lennének nagyon sok esetben. Ez:
"a KRESZ annyit ír elő, hogy az ennek során használt járművet úgy kell elhelyezni, hogy az kellő távolságból észlelhető legyen."
Legközelebb talán valaki majd e hivatkozással fogja perelni őket.
Ezt nálunk fotóztad az udvaron. A klotyó ablakából kivetülő fény pont így világítja be az udvart. (Az télleg teszkós 60as égő, Vargabor eltalálta :) Be is jöhettél volna, nyitottam volna egy üveg bort :)))
Most akkor a leállósávban parkolt a rendőrautó, vagy lehajtottak vele a zöldbe? Mert ha a leállósávon, akkor bárkinek szabad ott parkolnia, hiszen a " a közlekedés biztonságát, zavartalanságát nem veszélyezteti". Persze ez már önmagában hülyeség, ha így lenne, nem lenne számtalan tábla, hogy ne állj meg a leállósávon ;-)
Amúgy meg bármit lehet csinálni, amit nem lehet "gyalogosforgalom" címszóval illetni, tehát forgalommérést, WC-zést, tájfotózást és piknikelést.
Azt írja a ma reggeli Pravda, hogy a következő hetekben a hatóság fokozottan fogja ellenőrizni az utakon a járművek világítását. Szabálytalanság esetén büntetés és soron kívüli műszaki vizsgára rendelik. Főleg az utólagos xenonokra fognak utazni. Sajnos a netes felületen még nincsen fenn ez a cikk, linkelni nem tudom.
Amúgy én köztes megoldásnak ajánlom a NARVA izzókat. Jók, erősek és van bennük 4300-as is sima halogénben.
Ettől függetlenül ha van még 2 fejed, akkor azért tedd fel háttulra...(De ha nincs akkor ne vegyél pluszba, mert háttul nem ér sokat...) Ideiglenesen jó lesz: 1) Jelzi ha bemértek háttulról. 2) Ártani nem árt. 3) Ha távolról lőnek seggbe (ami annyira itt nem divat, inkább közelről...), akkor még blokkolja is! :)
Itt van pár teszt: http://www.jammertestgang.com/ :)
Tungsram izzó már ezer éve nincsen, sajnos. Volt helyette GE, de manapság már Kínában gyártják őket. Itt, pl Kanizsán a gyárban csak lemossák a kínai krix-kraxot róla, aztán ráütik a GE jelet, s megy a TECSO-ba. Sajnos Tungsram ma már csak legenda. :o(((
Na, másik laptophoz ültem. Szóval, nem mérvadó ugyan a belső kép, belátom, de vajon valaki meg tudja mondani, hogy ez xenon vagy halogén? Az egyik kocsimban ez van, a másikban meg amaz. Ez melyik?
Vigyázz, mert vannak itt önkéntes topicőrök, akik a topic idegen hszeket jelentgetik. Ez nem xenon fórum :o)))
Amúgy tényleg amondó vagyok, a no "more urban legend" szlogent ellopva a jammer gang-tól, egy ilyen xenonos vitát is le lehetne zárni egy teszttel. Az egyik oldal azt mondja, sok utólagos vakít. Igazuk van. A másik oldal, projektorosba tettem, amit xenonnal is szerelnek, nem vakít. Hát lássuk az igazat. Vajon az ellenzők kiszúrnák-é AGA kocsiját szemből ha nem tudják hogy mikor jön? Vagy bárki másét? Aztán lehet kezet fogni egymással. Én magam is kíváncsi lennék rá.
hiaba dumalsz hulyesegeket, ahol fekete a kep, arra nem megy a feny. Ezen nem tudsz mit varialni, a fizika eleg egyertelmu, amerre feny megy onnan visszaverodes is van es azt latnad a kepen. Epp a szembejovo fele nem megy a feny. Olyan nehez elfogadni, hogy most az egyszer az eletben nincs igazad? Hogy letezik olyan ember aki az utolag betett xenonjat normalisan allitotta be? Pedig most ez a helyzet ugyhogy reszemrol a tema lezarva, a kep egyertelmu ugyhogy ezen mar nincs mit tovabb ragozni.
Csináld már meg ezt a képet szemből, egy autóból, és utána ugyanezt halogénnal. Aztán csodálkozz, és szégyenkezz. EZEK a tények, nem az hogy TE mit látsz az autódból, mert az a vita szempontjából tök irreleváns.
Már megint egy picit naív voltam. Azt hittem az itthoni jogalkotóknak megjött az eszük és valami logikus, jó dolgot tesznek amikor eltörlik a 2,5 tonnás buzi szabályt. Nem, tévedtem. Ez is csak szimpla EU-s jogharmonizáció. Kényszerből teszik.
hihi, epp ma jott szembe egy ML de az vakitott :)))) de nem xenon volt. Amugy enyem is csak szetszedes aran tudhato meg, meg egy kabel se lathato annyira be van burkolva. A kep meg szerintem engem igazol.
Nem tudom míért kell agát piszkálni ezzel a xenonnal, az ővé projektoros ha jól tudom, az egyáltalán nem vagy csak kicsit vakít, de a sok stift meg thalia, meg fóbia, jetta , ignis és hasonlók azok tényleg vakítanak rendesen na azokat kéne kiszedni a sorból. Engem annyira nem zavarnak, hadd lásson jobban ő is egy kicsit ha akar, azért messze elviselhető kategóriába tartoznak az utólagos xenon vakítások. Én is raktam be utólagost egy ML500-ba ha már azok a tetves benzék nem tettek bele gyárilag, és szerintem abszolút nem lehet meglátni rajta hogy utólagos, a lámpán gyárilag ott a trafó helye az alján kialakítva, oda raktuk és ott megy be a kábel, a ház le van zárva, sehonnan nem lehet megtudni hogy nem gyári szétszedés nélkül, és nem vakít egy kicsit sem, halogénnel zseblámpa fényerő volt így legalább már egész normálisan világit. Az egyetlen árulkodó jel egy pici H7 felirat a búrán, szerintem az is eltüntethető.
A képen elég egyértelműen látszik, hogy az út jobb szélét hosszan bevilágítja, balra viszont gyakorlatilag szinte semmi szóródása nincs. Ezen kár vitázni innentől, ezek egyértelmű tények, és ez egy utólag beépített xenon. (amúgy gyujtáskor ez is megmozgatja a lámpákat de ez csak a motor inicializalasa szerintem)
Nekem velük kapcsolatban csak rossz tapasztalataim vannak. Vagy a fekete ruhás alkesz hazafelé a kocsmából, vagy a versenybringás edz kint a főúton egymás mellett hajtva. Ja, és hol úgy közlekedik mint egy robogós, hol meg mint a gyalogos a zebrán át.
Az alkesz a legveszélyesebb. Kb egy hónapja történt nálunk, hogy egy ilyen hazafelé eldőlt, a sáv közepén aludta a részegek igaz álmát. Az autós aki nem akarta eltaposni, áttért a szemközti sávba, és frontálisan ütközött. 3 halott a helyszínen. És nem a bringás a hibás, csak közvetett okozó.
Ne tedd :o). Inkább szervezz egy tesztet. A xenon ellenesek ülhetnek egy kocsiban az út szélén. A másik oldal meg egy fél órás intervallumon belül jöhet szembe bármikor. Aztán az ellenzők felírják az időpontot amikor utólagos xenonos kocsi jött. A végén meg össze lehet vetni a két tábor időpontjait. Egy sima kétsávos főut közepes forgalommal jó.
Bocsánat, nem akarom újraéleszteni a xenon-vitát, csak egyetlen mondat:
Normalisan beallitott fenyszoronal ha szembe allsz egy fallal akkor felul kontrasztos csiknak kell lenni ami alatt fenyes, felette pedig nem vilagit.
Na ez az, ami nagyon sok utólag barkácsolt gagyi xenonnál nem igaz, valószínűleg a fényforrás nincs tökéletesen a lámpatest fókuszában. Ezeket kellene csak kiszűrni...
Borsod megyében is terjed az esti mérés. Ma belefutottam 1-be. Az esti szürkület + közvilágítás hiánya jelentősen rontja az észlelést. Még teljesen közelről se nagyon lehet észrevenni.
M3 befelé nagy tételben szerelnek kamerákat menetirányba már kb a 18-tól - hátulról nem látszik még ha nézed sem. Újpesti lehajtónál külön oszlopot is állítanak. Ezután aki erre jár ne induljon a 150ezres különdíjért - haladás a leállóban. ;)
hogy pl egy sárga alatt nincs időd lefékezni, mert a, elbamultál (mondjuk hosszú női lábak látványában merültél el hihi), b, a sárga nagyon rövid, és mondjuk kicsivel gyorsabban jöttél (mondjuk 55-60-l), és átcsúsztál a piroson. Nem veszélytelen ez sem természetesen, és erre az enyhébb szankciók megfelelőek szerintem (pénzbírság, pontok, stb). Szerintem ilyen szinte mindenkivel előfordult már, és elő is fog fordulni.
Az azonban, hogy egy piros lámpánál álló autó elindul, arra fel írtam ezt a kirohanást! Bp-n én sajna elég sokat látok ilyet. Autós, motoros, és legfőképpen robogós, biciklis emberkéktől.
Ha a lámpa zöldre vált, induláskor még láthatod, ha valaki becsúszik, és még sebességed sincs, hogy megdögölj miatta. Ha azonban te a zöld lámpád idejének kellős közepén keresztbe elindul egy ilyen barom, mert úgy tartja kedve, és nem néz körbe, akkor ott meg is dögölhetsz miatta.
Tudom, hogy itt "csak" gyalogátkelőhely volt, és nem útkereszteződés, de akkoris! A cikk írta, hogy mi van, ha egy gyerek még át akar szaladni. Én cifrázom annyival, hogy mivan, ha egy biciklis ("szabályosan") át akar tekerni, és tudja, hogy van még ideje a zöld miatt. A biciklist akár a sebessége miatt nem is vehette észre ez a gyökér.
Érted már, mire fel csattantam így fel? Várja már ki azt a pár másodpercet, hamár egyszer úgyis áll!!!! Becsúszó autókra általában lehet számítani a közlekedésben (sajnos) de piros közepén elindulókra sehogy sem számítassz!
"[Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:] da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel 50 km/óra"
Miközben a segédmotor, amin ugye komolyabb fék-futómű-világítás van, és CSAK normál bukóban lehet vezetni, 40-el mehet... ki vót az az állat.......
van még benne néhány gyönyörű - két éven át dolgozták ki. Biztosan nem kevés pénz(ünk)ért.
Most ezt nem értem, ezt a kirohanást. Ennél SOKKAL súlyosabb pirosas dolgok is vannak, sőt, a "még épp átcsúszok" sokkal veszélyesebb.
Ez egy főúton átkelő, kétoldalt semmi. Áll a bömbi a pirosnál. Látja, átmegy az összes gyalog. Ismeri a lámpát, tudja, hosszú a zöld, meg utána még vagy 5 mp holtidő. Mivel látszik, hogy már semmi sem fog történni, elindul. Nem védem, mert a szabál az szabál, de sztem ebben nincs semmi durva.
Tudom hogy radar ellen nem ér semmit, azt már énis megtapasztaltam egy alsókategóriás detektorral! (Főleg háttulról és a fixek ellen...) :)
Ha valóban 500m-ről mérnek, akkor lézer ellen még jó lehet.... :) De inkább közelebbi mérések vannak, főleg Bp.-n...
Egyébként az SCS102-t nem jelezné a detektorod... Arra azért figyelj oda, 100%osan ne bízz meg a detektorodban, hogy jelzi az összes lézert! :) De Bp.-n scs102 ritka...Sőt...
Az angol szövegértelmezésem hagy némi kívánnivalót, :) de a szöveg elejéből az látszik, hogy működését tekintve ez is egy félvezető alapú dióda. A titok nyitja valószínűleg itt van: "It is amplified as it goes by other energized electrons."
Ennek az ominózus csatornának a működéséről nyilván éveket lehetne tanulni, de kb. erre voltam kíváncsi.
"A small voltage is used to start the hole-electron process going at the junction. The positive-charged holes on the p-doped material move to combine with the negatively charged electrons on the n-doped material releasing energy to produce light in the form of photons.
The release of the energy is located in a channel in the laser diode. It has mirrored ends. The light moves back and forth between the ends. It is amplified as it goes by other energized electrons. The light then passes out of one end of the channel and spreads into cone shaped beam. This is due to diffraction. A lens turns this laser diode light into a round beam."
Vannak olyan lézerdiódák, amiknek két lábuk van. Amelyiknek több, abban vagy meghajtófokozat van vagy egy monitor fotodióda, aminek a segítségével elektronikusan tudják szabályozni a kibocsátott fény mennyiségét ill. stabilizálni azt.
Ez csak a megállni tilos helyeket írva, azt nem hogy forgalommal szemben is állhatnak... Mindenesetre a végleges szöveget nem ismerjük ez egy tartalmi összefoglaló.
Mindenesetre remélem ezt a képet még nem rakta ide korábban senki :)
Azert erre ugy kivancsi vagyok..."a kerékpárosok mentesülnek a jobbra tartási kötelezettség alól is, vagyis akár az út közepén is haladhatnak, az autósok kénytelenek rendesen kikerülni és nem a padkához szorítani őket."
Amikor parasztbacsi a drotszamarral gyokkettovel ballag az ut kozepen es a seggeben egy kamion emblema 10cm-re :P
Ha már ilyen szépen szétoffoltuk a fórumot, kérdeznék én valamit, ami "világítás" is, meg kicsit közelebb van az eredeti témához.
Valaki elektromosan hozzááértő ember pár szóban el tudná magyarázni, hogy mi a különbség a lézer dióda és a ledes blokkolókban alkalmazott LED között?
Nem az érdekelne, hogy a lézerdióda gyorsabb, erősebb fényt ad, keskenyebb a spektruma stb, ezt tudom. Engem az érdekelne, hogy konkrétan ahogy a LED úgy adja a fényt, hogy a félvezetőben egy nyitóirányban előfeszített p-n átmeneteten a töltéshordozók rekombinációja finykibocsátással jár.
Hogy megy ez egy lézerdiódában? A Googliba beütve mindenütt csak a LED működését boncolgatják. Ha viszont katalógust nézek, ha jól emlékszem egy lézerdiódának eleve nem is két kivezetése van, mint egy jólnevelt diódának.. szóval hogy van ez?
a válasz nagyon egyszeru... a kocsiban van futes, jo az ido odakint meg szutyok tel elejei hideg van. Traffizashoz eleg hatradolni es nezni a kijelzot meg hallgatni a csipogast... egyebhez meg kell allitani, bizonyitani kell a szabalytalansagot, jegyzokonyvet kell felvenni, blabla. Amig 1 ilyet megcsinalsz addig 5 gyorshajtot meg be a fama.
Ezen szempontból én sem értem éberéket. Ha már annyira bevételre kell optimalizálniuk mindent, akkor minek szerencsétlenkednek a sebességméréssel, mikor fél óra alatt kétnapi bevételt megtermelhetnének ebből, hiszen a legtöbb autóról százméterekről látszik, épp csak tábla nincs a tetején, hogy tuti bevétel.. :)
Minden programozható dologra ez igaz, de a fényszóró tükröző felülete nehezen állítható szoftveresen. A magassága igen, de a többi paramétere nem. Bizonyára megoldható, de vélhetően olcsóbb két félét gyártani. :)
Szerintem meg maradjunk az arany kozeputnal... semmi baj a xenonnal ha jol van beallitva. Hogy azt a sarki zoldseges vagy a mikrosebesz tette-e bele innentol mar indiferens. Engem pl a ledes helyzetjelzok jobban zavarnak mint a xenonok... azoknak sokkal nagyob a szorasuk mivel nincs elottuk takarolemez es nincs mogottuk fenyterelo.
Nem érted. A lézeres példád teljesen ide nem illő, midnegy, teljesen felesleges tényleg tovább vitázni róla, mert te már meggyőzted magad, és az úristen se mozdít ki ebből az álláspontból, amíg nekd nincs effektív károd belőle. Majd ha lesz, akkor átgondolod, te nyilván azért drukkolsz hogy sose jöjjön el ez az idő, én meg már holnap szeretném ha ráállnának erre a szervek.
Szerintem a kötelező mosó inkább a hó miatt lehet.
Volt szerencsém végignézni egyszer egy ilyen utólagos xenonosítást, mikor először az ember beszereltette a xenon gyári fényszórót az új helyére, magasságállítóval. Aztán nem ment semmi. Akkor kiderült, hogy az autót kicsit át kell programozni. Aztán elindult síelni, majd jött vissza, hogy akkor valahogy kell bele fényszórómosó is, mert megáll a hó a lámpán.
Ezert csinaljak meg alapbol jol hogy mind2-ot bele lehessen tenni. Last auto elektronikak :) ha az opcios listaban mast is bejelolt akkor TECH radug es azt az opciot is engedelyezi :P Vagy pl suzukiban a hatso hangszoro mint extra :) az is szoftveresen engedelyezendo dolog a radio alapbol tudja. Baromira nem lenne koltseghatekony a gyaraknak 2 fele lampatestet gyartani :P
Hogy a külső méretek azonosak, az egy dolog. Nyilván a lényeg az izzó pozíciójában, és a tükröző felület kialakításában van. Szerintem nem azonos, de biztosat nem tudok. Ezért kérdezem.
Nyilván ha kevesebb szórt fényt akar a tervező, akkor más tükröző felületeket fog kialakítani.
Aga: tisztellek becsullek de xenonbol most nem johetsz ki jol:))) sajnos az utolag berakottak merem allitani 90% vakit.. az okat nem tudom, hogy szarul szereltek nem jo projektor van a lampaba stb.. a lenyeg hogy sokkal jobban vakit eles hideg fennyel.
Szerintem is buntetni kene. Vagy szereltessen be mindent ami kell hozza az allitast a lampa testet es a mosot. ( moso tudtommal azert kotelezo mert a kisebb szennyezodes is rontja a xenon fenyet ) tehat surun kell mostni a fenyszorot..
a lezert is latod, hogy pirosan vilagit a keszulek. Sot, talan meg azt is latod, ahogy megvilagitja a porszemeket. De konkretan az itto elejen van egy tukor, ami az izzobol 0 azaz nulla fenyt enged veled, csakis a lampatest beallitasa hatarozza meg, merre megy a feny. Ha az szarul szorja azt akkor sok lesz a szort feny es vakitani fog barmit is teszel bele. Abban igazad van, hogy ha halogent akkor kevesbe ha xenont akkor jobban, de vakitani fog. Ha jol van beallitva akkor se ez se az nem vakit.
en amugy sok esetben biztos vagyok benne. PL vekinel kulon burkolat van ha xenont kersz bele? Mert opciokent ott kerheto. Antara ua mint az enyem, csak ott kerheto xenonnal. Szerinted masik lampatest?
Te nem érted hogy ha minden egyéb változatlan, akkor az izzócserével biztos lehetsz benne hogy A>B. Ezen nincs mit vitatkozni, a halogén definíciószerűen mindeig kevésbé fog vakítani. Hiába állítod akárhova, a fényszóród nem lézer, van szórt fénye is, hiszen nem csak akkor kezdem látni a fényszóród, amikor beleérek a csóvájába. Innentől kezdve nincs miről beszélni, azt a fénymennyiséget, ami felém jön, megháromszorozod az izzócserével. Tehát sokkal jobban vakítasz. Amit te leszarsz, én meg nem. Pont.
Biztos vagy benne, hogy mindkét lámpatest egyébként minden szempontból azonos?
Szerintem semmi gond nincs az utólagossággal, de akkor utólagosan tessék beszereltetni hozzá az utólagos magasságállító automatikát is. Úgy sem lesz az igazi, de talán a szembejövőket kevésbé vakítja.
Matizba is be lehet rakni a V8-as motort, csak kell hozzá másik kuplung, fék, futómű, stb... :)
Meg mindig nem erted a lenyeget... a feny IRANYA sokkal fontosabb mint a fenysuruseg. A lezeres peldamnal a fenysuruseg vagy 1000x nagyobb mint a xenononnal megsem vakit el, ha nem a szemedbe vilagitanak vele.
Szerintem itt a topicban elsok kozott volt olyan vedelmem ami 0-ig megved. Ez nem feltetlenul penz kerdes mivel masok sokkal tobbet koltottek sokkal szarabb vedelemre. Inkabb azt tamasztana ala, hogy szeretem a JO megoldasokat es nem elegszem meg az igenytelen szarral. Ugyanez igaz a vilagitasra is. Szeretek latni es latszani de nem masok karara. Nem vettem 12000K-s xenont es nem legvedelmi elharito reflektort epitettem a kocsimba. Sot, meg csak nem is en csinaltam hanem olyan ember aki amugy munkaszeruen egy nagy markakereskedes egyik szervizese, azaz nem is kokler :P
Mondom van két tökegyforma lámpád, és az egyikből cca 3x több foton jön ki. Teljesen mindegy hogy hova állítod, míg az első nem, vagy nem feltétlenül fog vakítani (kizárva természetesen az sincs), addig a második igen. MErt ugyanakkora felületen sokkal több fény jön ki. Fénysűrűség.
nem vilagit be nagyobb teruletet. Ugyanazt a teruletet vilagitja be mint a masik csupan jobban. Ha a masik vakit, ez is vakitani fog. Ha a masikat be lehetett allitani jol akkor ezt is.
Jó, szerintem teljesen felesleges tovább folytatnunk ezt a vitát. Még nem volt olyan kendácsxenonons, aki elfogadta volna, hogy amit csinál, az kizáólag neki jó senki másnak, és mind talált magának magyarázatot. Majd egyszer nálunk is rájönnek, hogy ebben is van lóvé nem csak a gyorshajtásban, és akkor majd kihal ez a töténet is, vagy legalábbis visszaszorul.
nem, egyszeruen annyi, hogy a normalisnal is lentebbre allitom es akkor kb a refi ugy 30m-re vilagit elem. Kozepes kodben qrvajo. Normalisan beallitott fenyszoronal ha szembe allsz egy fallal akkor felul kontrasztos csiknak kell lenni ami alatt fenyes, felette pedig nem vilagit. Ha ez a csik meghosszabbitva a szembejo szemmagassaga vagy felette van akkor vakitani fogja. Ha alatta van akkor csak latja, hogy vilagitasz, de nem vakitja el, mert nem a szemebe vilagitasz.
amugy suv-bol tenyleg nem vakit. en is jobban szeretek ejszaka olyannal menni, amiben magasabban ulok. szal ilyen onzo gyokereknek idealis a suv, bele a xenon. oszt csa'
Van két lámpatested, minden szempontból azonosak, csak az két izzó különbözik. Az egyik jóval nagyobb távolságot világít be, és a beszórt területet sokkal erősebben világítja ki. Nem kell hozzá diploma, hogy átlássuk, ez a lámpa szemből nézve sokkal jobban vakít.
> amugy meg az anyad a sufnituningos gyoker. Bocsi de nem szeretem a szemelyeskedest
ehehe, melyikkel van problemad? gyari a xenonod? igen/nem (ha igen, akkor visszavonom a sufnituningost) leszarod, h vakit? igen/nem (ha igen, akkor szolj mikor szerelted ki a sufnituningos szart :-))
De közelítsük meg máshonnan: ha ugyanannyi fény jönne ki belőle, ugyanolyan intenzitással, stb, mint a halogénből, hiszen szerinted nem vakít el jobban, akkor mégis mitől látsz többet?
te valamit nagyon beneztel... attol, hogy mas anyag kelti a fenyt, nem fog vakitani. Ugyanugy lampa, ugyanugy vilagit. A legnagyobb faszsag amit allitasz, hogy attol vakit, hogy xenon. Akkor vakitana minden uj auto is es betiltanak a xenont ha igaz lenne amit allitasz. A szar beszereles egy kulon tema de mint mondtam, szarul a zseblampaizzot is be lehet szerelni! De ugyanez igaz a kodlampara is. Ha jo a kodlampa es tenyleg a kocsi elotti teruletet vilagitja meg akkor kb annyira vakitja a szembejovot, mint a helyzetjelzo.. Ha szarul van felteve akkor ua mint a xarul feltett xenon. Felejtsd mar ez azt a teveszmet, hogy ami utolagos, az csak szar lehet. Utolagos BOSE hangrendszer a kocsiba szar? Utolagos Laser Interceptor a kocsiban az szar? :P Akkor miert lenne kulonbseg egy gyari es egy jol beszerelt utolagos xenon kozott?
De, elvakítja a szembejövőt. Ezen kár vitatkozni, járok épp elget az utakon, és látom, úgyhogy erről tán ne akarj meggyőzni. Nrmális országokban erről vitatkozni sem kéne, mert úgy megbüntetnek érte, hogy mindjárt megtanulsz látni a gyári lámpával is.
"hanem segit eszrevenni a kivilagitatlan reszeg gyalogost. "
Most akkor legyek én is demagóg és mondjam hogy sokkal több vakító xenonos van mint kivilágítatlan részeg gyalogos?
"es ki merem jelenteni, hogy sokkal tobb szarul beallitott vakito halogenes van, mint xenonos."
Persze. MErt a xenon részaránya hála a jó istennek még mindig elég kicsi a halogénekhez képest. Amúgy nekem nem fáj ha EZT IS pont úgy büntetik mint a kendácsolt xenont.
Figyi, ez tok olyan, mint 20 éve a szelvedo tetejen a zold csik, hatul meg a kozepso feklampa. Torvenyileg tiltott volt. Mostanra szeriatartozek. Mert belattak, hogy nem NOVELI a balesetek szamat hanem csokkenti. Nem elvakitja a szembejovot, hanem segit eszrevenni a kivilagitatlan reszeg gyalogost. Amugy eleg sokat jarok kocsival es ki merem jelenteni, hogy sokkal tobb szarul beallitott vakito halogenes van, mint xenonos.
Szerinted problémát okozna belerakatni 30kért egy xenont az autóba? Azért gondolkodjunk már. Azért dögöljön meg a szomszéd is, mert pont leszarja hogy én nem látok tőle, ő látni akar, nekem meg kuss. Szóval maradjunk abban hogy nem én vagyok irigy, hanem a kendácsolt xenonos az önző.
Amúgy szintén pár országgal balra ez úgy néz ki, hogy ha ilyen nem engedélyezett átalakítás van az autódon, a biztosítód is sikerrel hivatkozhat arra, hogy közrejátszott a baleset létrejöttében pl az hogy elvakítottad a szembejövőt, és nem fizet, azon túlmenően hogy a rendőr se nagyon fog vitatkozni, meg foglalkozni azzal hogy te éppen milyen hülye indokot találsz ki hogy ez neked miért kell. Útvonalengedély, bírság, viszont látásra.
aki mindenképp xenonos autót szeretne, az fáradjon be a szalonba és vásároljon magának, ne a többiek kárára spóroljon.
ezt alatamasztom... anno D kadettel jartam sokat Romaniaban es nagy hasznat vettem a 2x100W halogennek. Nah, attol is nappali vilagossag lett, ha felkapcsoltam es biza le is kapcsolta a dacsijas... csak akkor kapcsolta vissza, amikor kozel ert :P
99%-ban nem városban, Bp-en használom a szerkentyűt. Amire effektívnek tartom és mindig időben jelzett is, az a Fáma lézer. Azért mondom, hogy időben, mert amikor jelez, még messze, kb. 500 m-re vagyok a lézertől és van lehetőségem valamerre elkanyarodni. A radarokat csak közelről jelzi, attól nem véd meg, viszont többször volt olyan, hogy gyorsabban elmentem a radaros autó mellett (akár szemből, akár hátulról) és nem jelzett a detektor. Ugyanez a helyzet az autópályákon levő dobozokkal. Ilyenkor azzal a megnyugtató tudattal mentem tovább, hogy nem jön papír. És nem is jött.
Szám szerint nem emlékszem, mennyi konkrét esetem volt, 8 éve használom a detektoromat. Amúgy, ha gyorsan kell menjek, igyekszem , hogy ha fotóznak, mindig legyen másik autó is a képen :)
Pár éve beszélgettem egy vizsgabiztossal a világítás kérdéseiről. Az ember kamionokat is vizsgáztatott. Ő mesélte azt, hogy találkozott olyan kamionnal, amivel jellemzően erősen Keletre jártak. Irán, Töröko., egyéb helyeken az a szokás elmondása szerint, hogy senki nem kapcsol le semmilyen fényszórót, ha jön a másik szembe. Kamionosunk megelégelte a dolgot, és felszerelt egy helikopter keresőfényszórót a fülke tetejére. (Mivel az orosz rendszerek 27V-al mentek, nem tudom hogy csinálta, de működött.) Ennek használata során minden alkalommal lekapcsolta a szembejövő az esetlegesen vakító fényszórót..
Egyébként nálam a toplistás egy 1984 körüli Fiesta kendácsolt xenonnal. A tompított és a fényszóró állapotot nem lehetett megkülönböztetni. Mindkettő pont ugyanúgy vakított.
Civilizált társadalmakban ezért vannak szabályok és szabványok. Itt a Balkánon meg mindenki csinál mindent, ami eszébe jut.
Ha már xenonozunk, néhány dolog fölött elsikkadtak a pro és kontra olvtársak :))
1: nem mind vakít az utólagosok közül. Ugyanis ha projektoros lámpatestbe kerül, akkor nincs szórt fény, ami tulképpen vakít. Csakhogy sokan beleteszik az úgyn. szabadfelületű foncsorba is, ott aztán lesz lila köd, mert persze a kék xarokat rakják be. Azon nem segítene semmilyen mosó meg állító.
2: nincs ezen mit rugózni, a mosó meg állító elő van írva, és kész. Ha nincs, máris csorbul a tárgyalási pozíciód az út mellet a sünnel, és esetleg xopathat, ha akar, mert más (esetleg a blokkoló) miatt felbaxtad az agyát.
3: az ilyen dumák, hogy "nincs joga kipróbálni" meg "nem nyúlhat az autómba" teljesen igazak lehetnek - jogállamban. Nálunk, Isztánban, ahol 30 millás autók idegen rendszámmal vakíthatnak amerikai lámpával, a suzukist meg halálba xopatják a 15ezer Ft-os xenonja miatt, ez másképp van.
Tekintettel arra, hogy eleg sok autohoz opciokent kerheto a xenon ami nem feltetlen jelnt komplett uj lampaburat, a burkolatok jo resze olyan, ami alkalmas arra is... csupan ha nem fizeted ki a felarat, H7-et tesznek bele. (vagy H4-et)
A hozzaszolasod masodik fele meg kicsit olyan magyarra sikeredett, amolyan nekem nincs de ezert dogoljon meg a szomszed tehene. Azert ezen gondolkodj el, hogy mennyi elonyes es mennyi hatranya van egy xenonnak a kozlekedesben. Kb annyira hasznos dolog, mint a kodben felkapcsolt hatso kodlampa.
"es? mit ellenoriztek rajta? Ratamaszkodtak a kocsira es neztek, hogy allit-e magassagot? Mert maskepp nem derul ki, hogy nem felel meg a szabalyoknak az utolagosan beszerelt."
Több sebből vérzik. Egyfelől a lámpa üvegéből kiderül. Másfelől az automata állító végighúzza a két végállás között indításkor, ez szabad szemmel is látható.
" igaz a külföldi rendszámoshoz nem tudna sokat szólni, mert nem sok köze van hozzá."
Ez is csak nálunk van így... Ismerek egy GTV6ot, hibátlan autó, aztán került bele egy xenon. Aztán a fritz rendőr meg megkédezte, hogy ugyanmár, TÜV bizonylat arról hogy ilyen lehet? Nincs? Hát akkor sokszámjegyű eurokat be szabad fizetni, és útvonalengedéllyel haza szabad távozni. EZT kéne itthon bevezetni, nem KPM vizsgára küldeni, mert az csak bosszúság, nem igazi retorzió.
ŰNagyon egyszerűen megállapítja, ugyanis az üvegben benne van a jel, hogy Xenonhoz gáyrtották-e, nem kell szétszednie. Ez nagyon jó ez az ultimate érv, hogy de hát nem szoktak villogni, amióta a sokadik kendácsxenonos szájából hallom ezt, azóta szoktam. PErsze nyilván felesleges, de legalább érezze kicsit szarul magát, mikor legközelebb ezt hazudja.
amugy sajat tapasztalat bo 2 ev alatt, hogy semmivel sem jonnek tobben refivel vagy villannak ram mint halogennel. Sot, nem is emlexem, hogy valaki ramvillantott volna, hogy ne vakitsam el. Az altalanos, hogy refivel jonnek ki a kanyarbol es amikor szembol meglatnak, basznak lekapcsolni, csak akkor amikor en is rateszem, de ez magyar mentalitas es nem xenon fuggo.
A megfelelt plecsnit hiába lobogtatod egy olyan berendezésre, amit 1 perc alatt kicserélhetsz. Egyébként az a divat, hogy a helyszínen van KPM-es emberke, és akkor már nem lehet magyarázkodni.
Én rendszerint bekapcsolt refivel megyek végig szembe az olyanokkal, akiknek iszonyúan vakít a megbuherált lámpája (mindegy, hogy xenon vagy hagyományos). Ha mindenki ezt tenné, hamar leszoknának róla, illetve hamar beállítaná mindenki a fényszórómagasságot, visszatenné a foglalatából kiesett égőt, stb.
Ha te sun lennel sun fizetessel akkor leszarnad ugyanugy azokat a nagy fekete dobozokat mert tobbet er a sajat es a csaladod nyugalma... es jobbara meg is ertem oket.
No ennyit a hatóság eszéről, okosságáról, meg hivatásáról. Nem is beszélve a közlekedés biztonságáért tett hatalmas erőfeszítéseiről. Ők is csak a pénzre mennek rá, nem érdekli őket a biztonság. Miért?
Mert '83 őta van motorom. Régen olyan volt egy vizsga, hogy megnézték a világítást, megrángatták a kerekeket, fékpróbát csináltattak. Az elmúlt években azt kérik, indítsam be, milyen a hangja. Nem hangos, akkor átment. Fékezni nem kell? Nem. Pedig nincsen E jel a lámpámban, szimmetrikus, nem EU szabvány, világítanak sárgán a helyzetjelzők, jobbkormányos országból származik (bal oldalon van a fék és jobb oldalon a sebváltó). Nem érdekli őket. Csak a hangja. No, ez a hatóság.
azert 1 nagy elonye van a nagy fekete terepjaronak (bocsi, suv) sotet uvegekkel (szabalyosan sotetitett) :) az elmult 3 ev alatt 1x sem allitottak meg rendorok... pedig ugye kb 2 eve blokkolo is van benne es azert okoztam mar meglepit parnak (amikor epp nem tudtam kikapcsolni mert olyan kozelrol mert)
Győrben legutoljára a motorosokat szivatták. (Hangos robogókat). Szépen megkérték a motorost, hogy kövesse őket. És szépen bementek egy KPM ellenőrzésre. :)
ha az enyemnel megallapitjak, hogy utolagos akkor emelem kalapomat. Egy szimpla izzocserehez le kell venni a motorhaz burkolat elso reszet es ki kell csavarozni a lampatestet. Ha ezt ott helyszinen megcsinalja a szerv akkor ott szopom le magam. Raadasul a szerv nem TUV meg atyauristen, hogy analizalja, hogy az egy tuning halogen aminek olyan a szine vagy xenon illetve ha xenon is es van lampamoso, van elektromos szintallito (indulaskor az is allit, amelyik nem allit automatikusan) akkor nem igazan tud belekotni. Ill van ervenyes forgalmi azaz atment valahogy. Ha nem jo akkor majd a kovetkezo vizsgan megbukik. Szal inkabb jojjon szembe 2 xenonos es lasson o is en is mint egy savkozepre huzo vakeger aki nem latja az utat
Nem szándékom a szétoffolás, de a xenonos témával kapcsolatban annyi, hogy igenis tegyék kötelezővé LEGALÁBB a projektoros lámpatestet. A mosó meg a szintállítás RELATÍVE másodlagos. Legalább a szórt fénye ne vakítson, már az is valami :D
Tetszene pl. a jobbratartási kötelezettség kiterjesztése MINDEN párhuzamos közlekedésre alkalmas útra. És kibaszottul büntetni is a nem betartásáért, természetesen!!! A vasút meg lassan úgyis végleg megszűnik mint "intézmény", szóval épp ideje visszaállítani a normális haladást a síneken át.
na, jó estét. Elvileg elfogadták a kreszt (http://automenedzser.hu/hirek/20091125_kresz_modositas.aspx) Esetleg valakinek híre hogy a blokkolot buzerálták e? sm.