Keresés

Részletes keresés

Izsó001 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10570

Az igen! :O Valakinek biztosan elmentek otthonnról. Akkor ez nem csak ezt a vonalat érinti,  hanem minden olyat, ahol a pályasebesség 100, vagy több, és mászkál arra Uzsgyi. Pl. A halasi, kecskeméti IR-ek igencsak hosszan gyűjtögetihetik a km-enkénti +4 mp-et. Agymenés! Na, erre rákérdezek az uzsgyis topikban is. Nem, nem azért, mert nem hiszem, amit írsz, már minden megtörhénhet itt.

Előzmény: Borkó (10569)
Borkó Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10569

Nem. Az uzsgyiknál nincs meg az előírt fékszázalék, tehát globalice: uzsgyik: v_max=90 km/h. (Volt már ilyen 2009/2010-ben.)

Előzmény: Izsó001 (10568)
Izsó001 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10568

Eddig Szekszárd - Tolna között volt a "fékezettség hiányából" 90 -es korlát a pusztametrókra. Most ez terjesztették ki, de meddig is? A Tolna - Dorog szakaszra?

Előzmény: Borkó (10567)
Borkó Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10567

Természetesen az orosz förmedvényekről van szó. Megint kitalálták az okosok, hogy nincsenek megfelelően megfékezve (vagy mi a fene), úgyhogy vasárnaptól újra csak 90 km/h-val mehetnek. Ránézésre persze ez a kilométerenként maximum 4 másodperces különbség nem sok, de a felső 46-os terepasztal-szerűen szűkre sikeredett idei menetrendjénél ez az így adódó plusz 2-3 perc nagyon sokat számít... Meg lehet nézni vasárnap óta az IR-ek teljesítményét. Rémálom, kész csoda, hogy a vasárnapi 8307-es nyitányon kívül még nem volt csatlakozás mulasztás. (Viszont több Tolna-Mözsre visszakerült kereszt már igen.) E pillanatban is pl. a mai 8307-es +7-tel indult tovább Vajtáról. Még ha azért valószínűleg meg is fogja várni az IC Bogárdon, tuti, hogy 9:02-kor nem fog visszaindulni. Borítékolható, hogy visszafelé Mözsön lesz megint a kereszt... (Ha nem, akkor a 8397-es tuti, hogy bukni fogja a csatlakozást.) És akkor most még nem is beszéltem arról az esetről, ha ne adj isten, valami elromlik. Mint ahogy vasárnap azért lassítottatok a Gemenccel Nagydorog előtt, mert az utolsó fénysorompó sötét volt, egész délután ment a hívójelzés. S ha már itt tartunk: Tolna-Mözsön már hónapok óta 80-as (vagy 60-as?) van a Fácánkert felőli váltókörzeten, csak ez eddig ugye nem volt feltűnő, mert minden megállt ott.

Előzmény: Izsó001 (10566)
Izsó001 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 10566

"v_max=90 km/h, megint"

 

Hol? Nekem nem úgy tűnt, de fene tudja, inkább csak azt néztem, hogy Tolna-Mözs előtt is erősen visszavett a tempóból, majd váltók után újra gyorsítás volt.

Előzmény: Borkó (10565)
Borkó Creative Commons License 2014.12.15 0 0 10565

Én meg inkább nem is mondanék semmit, csak annyit, hogy v_max=90 km/h, megint. Kabaré...

Előzmény: Izsó001 (10564)
Izsó001 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 10564

Tisztelt Topiktársak!

Ma leteszteltem az új menetrendben a páros Gemencet. Tapasztalataim néhány pontban:

Aki rutinból ment volna a vonathoz a Keletiben, az meglepődhetett, a másik oldalra helyezték át. (12. vágány)

Érdtől helytelen vágány egészen DuFi-ig, de előztetést nem észleltem. (Kérdés: akkor miért?)

 

A pusztaszabolcsiak továbbra sem képesek megbirkózni azzal, hogy az ottani pókon keresztülvezessék a 838-at. Eddig is már Iváncsától helytelen közlekedett, majd körbejáratták a sokadik vágányon, ugyanúgy a pókoló vonatok, utasok között. Most nincs helytelenen közlekedés, van helyette bejáraton ácsorgás, úgy 6-8 perc. Kb. egyszerre értünk a két bejáratra a páratlan Sugovicával. Az már Iváncsa körül járt, mire mi becsurogtunk a szokásos sokadik vágányra a parajos szélébe. Rövid megállás, majd újra keresztülvágás a kitérőkön. Bele is telt összesen legalább 10 percbe. (A késés oka akkor még a pályahiba!? volt a Droid szerint. )

 

Lendületesen haladtunk Sb.-ig, majd tovább Rsz-ig. Alighanem végre 120-as lett ott is.

 

Cecén valószínűleg késve kezelt jelző miatt erős fékezés. Hasonló szituáció Nagydorog bejárata előtt. Persze, lehet más volt az ok, ezt nem tudhatom.

 

Vajtán félreállítás, elég sokat vártunk a szemből, a Droid szerint akkor is már 13 perc késéssel közlekedő IR-re. Kb. akkor ért Dorogra, amikor a 838 Vajtára. Újra felment a késés 10 perc fölé. Szekszárdig sikerült ledolgozni 11 percre.

 

Minden régi megálló előtt (és után is!) rendre bemondta a megállást. :) Keltett némi derültséget az utasok között. ;)

 

Az utasok közül többen érdeklődtek: hogyan is csökkent akkor a menetidő fél órával Bajáig? Még akkor kérdezték, amikor még rendes volt a vonat. Többen haza is telefoníroztak, hogy csak 10  perccel lesznek hamarabb otthon. Legalábbis akkor még úgy hitték.

 

Bátaszékig még lejjebb szorult a késés kb. 8 percre. Mivel ott van pár perc technikai pihi, így akár +5 alatt indulhatott tovább Bajára.

 

Szóval egyrészt igazolva látom azt, hogy elég lazára hagyták a menetrendjét, sok késést le tud dolgozni. És azt is, hogy bármennyire is vártuk, nem történt meg a 80-ra emelés Szekszárd - Bátaszék között. Pedig azzal már a maradék késést is ledolgozhatta volna.....

Reméljük, majd belejönnek és megy ez még gördülékenyebben is.

 

Gothpaladinus Creative Commons License 2014.12.05 0 0 10563

Az előző hozzászólásomból kifelejtettem, de erre válaszul jól jön, hogy amikor én most 2-án, Kedden utaztam a 38414-en, akkor én ezt az utasforgalmat tapasztaltam: összesen 8-10 utas velem együtt, ebből Aba-Sárkeresztúrnál 2 fő cserélődött, Belsőbárándon viszont megint a semmiért álltunk meg, mert senki se föl, se le, Sárbogárdon a többségük a 836-hoz ment tovább.

Előzmény: Borkó (10560)
Gothpaladinus Creative Commons License 2014.12.05 0 0 10562

Sziasztok!

 

Mindenekelőtt elnézést kérek mindannyitoktól, ha kissé túl érzelgősnek fog hatni mostani novellám, de úgy érzem, ezt most kötelességem kiírni magamból.

 

2014. November 10-én utaztam a 253-as Bzmottal a 45-ös vonali 38414-es személyvonaton Szekszárd felé. Mint az úgy 26 órával később kiderült, utoljára...

 

Aznap úgy rémlik, összesen hét utastársam volt a vonaton (ebben benne volt az egy le- és egy felszálló Abánál is, Belsőbárándon senki se föl, se le nem szállt), plusz a jegyvizsgáló és a mozdonyvezető. Menet közben Belsőbáránd és Aba-Sárkeresztúr fő épületeit is megörökítettem tudván, hogy alig több, mint egy hónap múlva ezek a települések mint a 45-ös vonal utolsó megállói is búcsúznak a közforgalom által utasforgalmi megállásra használt menetrendi listájáról.

 

És hogy most mennyire örülök neki, hogy aznap Székesfehérváron előbb kívülről az egyik G43-as fordás új FLIRT-el együttállva, majd mindkét végéből, belülről és végül Sárbogárdon is jól le tudtam fotózni a motorkocsit - te jó ég, mit hagytam volna ki, ha nem használom ki az alkalmat a megörökítésre... De persze akkor még nem is sejthettem, hogy az utazás másnapján már csak történelemnek fog számítani az a néhány fotó, amit akkor készítettem róla.

 

Szekszárdról hazaérve, 12-éről 13-ára virradó éjjel 1 óra tájt értesültem a mórágyi tragédiáról a jelenleg közel 4200 tagot számláló FB-s Vasútrajongók klubja csoportból ( http://www.facebook.com/groups/vasutrajongok/ ), az akkor a gyász jeléül teljes feketeségre cserélt borítóképhez írt kommenteknél a TEOL-os linken. Noha én nem ismertem Illa Józsefet, de az addigi jó kedvű mosolyom abban a pillanatban az arcomra fagyott és a hihetetlen döbbenet és veszteségérzet arckifejezése látszott onnantól helyette rajtam. Azonnal szedtem is elő a 10-ei fotóimat és raktam is föl a nevezett csoportba, illetve elő is törtek a régebbi emlékek, miszerint 2014. Október 29-én Kaposváron láttam ugyanezt a motorkocsit Felsőmocsoládról érkezve, 2012. Október 29-én (véletlen egybeesés, hogy pont két évvel azelőtt) pedig a 8318-as Sárbogárd-Baja személyen utaztunk rajta le Szekire 2 barátommal és a fogadott lányommal együtt, akkor Sárbogárdon nyitva maradt a menetirány szerinti hátsó vezetőfülke ajtaja, nyomtam ott róla indulás előtt egy fotót. Azt is előkerestem és fekete-fehérben felraktam a saját idővonalamra tudván, hogy azt se fotózhatjuk többé. Azt ha érdekel, itt találjátok: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=857780440932650&set=a.178740978836603.44531.100001021053771&type=1&permPage=1

 

Aztán az idei November végéhez közeledve kijött a Start közleménye József December 2-ai temetéséről, aminek a végén az állt, hogy megkérnek minden Startos mozdonyvezetőt, hogy a temetés kezdetének időpontjakor, délután 3 órakor 1 perc erejére kürtöljenek az elhunyt kollégájuk előtt tisztelegve. Mivel a fogadott lányom találkozni akart velem e hét elején újra, így meg is beszéltem vele, hogy Kedd délután ismét lemegyek hozzá. Ekkor átgondoltam a menetrendet, hogyan és mikor lenne a legjobb lejutni, aztán arra jutottam, hogy ha most is a 4424-38414-836 kombinációt választom az utazásomhoz, úgy egyrészt új FLIRT-el is utazhatok, amin nem csak az ajtóknál tudom menet közben tölteni a telefonomat, másrészt úgy gyorspótjegyet sem kell vennem, így még a lehető legolcsóbb is a menet, harmadrészt pedig - és most itt a lényeg! - Sárbogárdon így éppen jól el tudom csípni a kürtölést a Tenkes-Mecsek IC-k keresztjénél. Így is lett. Íme tehát a sárbogárdi felvételem, amin 6:06-nál indul a kürtszó a Mecsek megindulásával kezdve, majd a 38414-ből 38415-be forduló 117 373-as vezére is csatlakozott. Sajnos a Tenkes vezérétől egyáltalán nem hallottam kürtöt, a 836 vezére pedig csak 7-8 perccel később, már Sárbogárdról kihaladva, a Tinódy-ároknál levő Szent István út kereszteződésén áthaladás után közvetlenül húzta be a kürtöt, igaz, akkor ő is nyomta vagy 25 mp-en át.

 

 

Isten véled, Vezér! A hozzátartozói és barátai iránt pedig őszinte részvétem fejezném ezzel ki.

mcg Creative Commons License 2014.12.02 0 0 10561

mivel vonat február közepéig nem lesz, ezért ugye azt majd ráérnek akkor meghirdetni, a következő fázis kezdete előtt 2 héttel...:)

Előzmény: Borkó (10560)
Borkó Creative Commons License 2014.12.02 0 0 10560

Kicsit offtopic, de csak kicsit, úgyhogy hét forgalommentes nap után talán belefér. :-)

 

Érdekes, hogy míg az új menetrendben a 45-ös vonalon, a dícséretesen gyakorlatilag duplájára növő vonat mennyiség mellett talán egy pici negatívumként, a vonatok menetrend szerint nem állnak meg már sem Belsőbárándon, sem Aba-Sárkeresztúron, addig a fehérvári átépítés miatt kiadott vágányzári menetrend szerint a vonatpótló buszok megállnak mindkét helyen:


2014-12-14-től
2015-02-15-ig
Székesfehérvár – Sárbogárd között vonatpótló autóbuszok közlekednek a hirdetményen jelzettek szerint.  

 

(Lehet, hogy majd nyomás közbeni változásként kijön, hogy a vonatok is megállnak?)

 

Különben amikor legutóbb, másfél hete, egy pénteki napon utaztam a 38414-gyel, egzaktul negyed házas volt a Bz. (Minden négyesben egy ember ült, leszámítva az egyiket, ahol ketten, de ez pontosan kompenzálja azt a négyest, ahol a jegyvizsgáló ült szólóban.) Ketten leszálltak Belsőbárándon, ketten pedig fel Aba-Sárkeresztúron, így ezeken a helyeken is volt (minimális) forgalom, a negyedház pedig megmaradt Sárbogárdig. (Ja, és persze az utasok túlnyomó többsége továbbutazott Pécs, illetve  Baja felé.)

Borkó Creative Commons License 2014.11.24 0 0 10559

Pedig bizony kezd az embernek szinte nyári 30a vonali feelingje lenni. Kilenc nap alatt háromszor feküdt ki a biztber. (Sőt, akár számolhatnám négynek is, hisz szombaton, miután elsőre "megcsinálták", egyetlen vonatig [8307] bírta, azután megint elszállt.)

Mondjuk tényleg a szombati volt az igazán durva, amikor a fénysorompók sem működtek, úgyhogy Tolna-Mözs és Vajta között egy óra körüli menetidőket produkáltak az érintett vonatok. De legalább a Pest felé átszállóknak nem kellett Sárbogárdon várakozniuk, hisz mind a 8319, a 837 és a 835 is közvetlenül a Pécs-Pusztaszabolcs(-Budapest) sebesek (személy) előtt ért fel...

 

A START védelmében: szombaton fent is volt ez délelőtt a honlapjukon.

Előzmény: mcg (10558)
mcg Creative Commons License 2014.11.23 0 0 10558

hát, ma délután a 836, 18305 és most is megy a szakaszon rendes menetidőkkel...

(nem cammog 40-el, mint tegnap du. az egyik IR, s nem a kérdéses állomásközben kap késést - ha kap)

Előzmény: Bz-Ps (10556)
Bz-Ps Creative Commons License 2014.11.23 0 0 10557

A Start honlapján persze semmi! Pedig legalább egy "bocs" nem ártana.

Előzmény: Bz-Ps (10556)
Bz-Ps Creative Commons License 2014.11.23 0 0 10556

Üdv!

 

 Már második napja késnek a vonatok a 46.-oson, bizber hiba miatt! Gondolom a tengelici térközjelző adta meg magát. Vajon miért nem javítják meg? Kezdek aggódni! Mikor a mágocsi berendezés romlott el néhány éve, akkor hónapokig kellett alkatrészre várni. Attól tartok, itt ti bajok lesznek!

 

Borkó Creative Commons License 2014.11.18 0 0 10555

Itt a Start-os dicshimnusz az új menetrendről:

 

http://www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=1546b2cb046cc1

 

Nekem, bajaiként természetesen nem lehet okom panaszra, de azért

a következő cím egy picit erős:

 

Ütemes menetrend, modern motorvonatok, több és gyorsabb összeköttetés a főváros és Pécs között

A Budapest–Pécs vasútvonalon az első Dombóvárról induló és az utolsó Dombóvárra érkező vonat kivételével, amelyek az elővárosban csak Érd-felsőn és Kelenföldön állnak meg, változatlanul ütemes rendben, de Budapest–Pusztaszabolcs–Dombóvár, valamint Dombóvár–Pécs viszonylatban közlekednek a személyvonatok. Budapest és Dombóvár között kényelmes, modern, légkondicionált vonatok viszik az utasokat.

Egyszerűbbé válik a fővárosban tanuló pécsi diákok közlekedése, hiszen iskolai időben péntekenként Budapestről Pécsre, vasárnaponként pedig Pécsről Budapestre biztosít gyors eljutási lehetőséget a Zsolnay InterCity. A vonat Budapest és Dombóvár között a Rippl-Rónai IC vonattal együtt közlekedik.

 

 

Előzmény: Bz-Ps (10554)
Bz-Ps Creative Commons License 2014.11.15 0 0 10554

Nekem tetszik! :-) Csak néhány szépséghiba van benne:

  A 46.-os utasainak a legtöbb változás kedvező, csak a páratlan Gemenc vajtai, dorogi meg nem állása....... erről, illetve a "begyorsított" expresszekről már leírtam a véleményemet, amit azóta is tartok. Nekünk Bátaszékieknek viszont jó lesz így, aminek örülök, mert így talán a városomban élők visszaszoknak a vonatra. Ami viszont tovább romlott, az az Alföld- Dunántúl kapcsolat. A 38726.-os péntekenként -mikor a legtöbben utaznak- átszállós lesz, ráadásul a helyjegyköteles Sugóra kell átszállni. A többi vonat pedig több mint negyed órát fog várakozni Bátaszéken. Nem szabadott volna, a nemrég még ütemes "délkör" rendszert néhány év alatt ennyire elrontani. Itt egyedül a 38712 Bajáig közlekedtetése pozitív, mivel Ud felől, legtöbbször több utas szokott Baja felé utazni, mint Bogárd felől.

  De összességében azért a legtöbb változás jó lesz. Különösen az eddig hányatott sorsú déli szakasz vasúti közlekedése fog javulni. 

  

Előzmény: Borkó (10553)
Borkó Creative Commons License 2014.11.15 0 0 10553

Egyetlen változást látok az október végén kőröztetett változathoz képest: reggel 8320 helyett 38712 megy el Bajáig. (Ja és helyretették a közlekedési korlátozásokat, meg a hópelyheket.)

Előzmény: Borkó (10552)
Borkó Creative Commons License 2014.11.15 0 0 10552
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.15 0 0 10551

Köszönöm!

Előzmény: Bz-Ps (10550)
Bz-Ps Creative Commons License 2014.11.15 0 0 10550

Alsómocsoládra, és Szalatnakra -ahogy írod- kisbusz jár. Az alapjárat, egy "szocreál" Ikarusz. Élmény utazni rajta. Gyerekkorom osztálykirándulásait idézi!

Előzmény: Törölt nick (10547)
Borkó Creative Commons License 2014.11.14 0 0 10549

Mi van a 46-oson???

Előzmény: Borkó (10548)
Borkó Creative Commons License 2014.11.12 0 0 10548

Valójában még Baján gázoltunk, a Duna parti kiágazó vágánynál.

Egyértelműen öngyilkos volt. Lezárta a bringáját, aztán lefeküdt a vonat elé. :-(

 

Előzmény: martinaxe7 (10546)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.12 0 0 10547

A szomorú hír mellett nem is kérdeztem: Hogy működik a vonatpótlás az 50-esen? Mágocsra és Szalatnakra mikrobusz szalad be, és milyen kocsi az alapjárat?

martinaxe7 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 10546

Pörböly...

 

Már az említése is.

 

:(

Előzmény: Izsó001 (10544)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.12 0 0 10545

Nyugodjék Békében!

Izsó001 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 10544

Rájár a rúd a bsz-i vezérekre.... :-(((  A mai 839 gázolt Baja és Pörböly között. Másfél órás késéssel indult Bsz-ről. Egy kicsit kezdi összeszedni magát, 70'-nél tart most.

DHM 7 gy.sz.1756 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 10543

Nyugodjon békében.

Izsó001 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 10542

Pár perce én is ezt az információt kaptam. Nagyon elszomorított, mint minden ilyen eset, de ez most még nagyobb keserűséggel tölt el.

Személyesen is ismertem.... :-((((

Előzmény: V43 - 1157 (10541)
V43 - 1157 Creative Commons License 2014.11.12 0 0 10541
Sajnos úgy értesültem, hogy életét vesztette a kolléga... Nyugodjon békében! :(
Előzmény: kocsiska13 (10539)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!