Az utólag beszerelhetö Webasto, illetve Eberspächer állófütések komplett fel szokták melegíteni a hütövizet, de azok nem tudom mennyire BMW kompatibilisek. A gyári rendszer egyébként Webasto.
az újabb szoftverekben kivették a részecskeszűrőt, mint Condition Based Service részt, hogy a tulajdonosokat nem zavarja a sok tétel. Jelenlegi hivatalos álláspont szerint, mivel az autó a kipufogó ellennyomást, és a regenerálódást folyamatosan ellenőrzi, ezért check Control és hibatáróló útján magától jelezni fogja, ha cserélni kell, nem használja erre a CBS felületét.
A navi nem fog semmilyen szoftverfrissítés után se DVD filmet lejátszani. A TV funkció megoldható gyári beépítökészlettel is, de vannak egyéb interface-ek is, amik bármilyen AV jelet képesek a monitorra vinni, legyen az DVD, TV, vagy Playstation... Olvass vissza 1-2 oldalt, itt a fórumon is jelen vannak a "mágusok" :)
1. Az állófütés 5 perc alatt már néhány fokot emel a beltér hömérsékletén, tehát nem fagysz meg, kellemes meleghez kell kb. 8 perc. Ez természetesen fagypont alatti hömérsékletnél értendö, melegebb idöben értelemszerüen gyorsabb. 2. A gyári állófütés a hütövizet nem melegíti, azaz a hütövíz motorban lévö részét nem. 3. Nem, ahogy melegszik a fütéskörben levö víz hömérséklete, úgy fúj folyamatosan egyre melegebbet. Elvileg lehet, hogy ha elér egy bizonyos höfokot automatikusan leáll, nem tudom, még nem teszteltem így, mindig elindultam pár perc melegítés után.
Elnézesetek kérem előre is, lehet olyat kérdezek amit már réges rég megtárgyaltatok, de sajnos nekem a bmw új. 2 hete vettem E60-as 530d-m et. Dvd alapú professional navival. A kérdésem az lenne, hogy mit kell ahoz tenni hogy lejátszon a dvd meghajtó filmeket is? Esetleg tv is jó lenne. Hallottam már olyat is, hogy fizikailag benne van a dvd, és csak szoftvert kell frissíteni.....stb...
Nem tudom elhiggyem e. Ezért kérek itt valakit világosítson fel e témában kicsit részletesebben. Előre is köszönöm!
A beszerelés dönti el a funkciót. Maga a lámpasteckerben van a kódpin. ( Attól függ a L/R flag, hogy melyik lábat húzza testre )
Bármelyik oldalra behelyezhető.
Viszont ami fontos: Kódolás nélkül össze vissza fog működni, behelyezés után kódolni kell. ( nincs saját Diagadresse, az AHL avagy LM2AHL vezérlőn keresztül kell felkódólni LIN buszon )
Sziaszok! A segítségeteket kérném: van egy bontott smc modulom (ami a kanyarkövetős lámpa alatt van) csak nem tudom hogy előzőleg jobbos vagy balos lámpában volt. Nem tudom számít-e egyáltalán vagy át lehet-e programozni, vagy mitlehet vele kezdeni?
Mivel már rég nem esett nálunk South Fork-ban és a pásztor csak jövőhéten hozza vissza a csordát, este elégugolok és lefosom a fényszórót. így megtudom működi-e! Apa viszont nem vesz nekem hordózható dvd lejátszót míg nem hozok legalább egy kettest a suliból.
egyébként megbántottatok és kiszállok innen.
eladom a vasat és veszek egy swift-et xenonnal és kék fényekkel az alján.
Megoldható a dolog kb. 25e ft-ból. Kérd meg apukádat, hogy vegyen egy hordozható DVD-t, azt tedd az öledbe és menni fog rajta a mesefilm. Gondolom neked még nincs jogsid, mert aki felelősséggel vezet az nem tévézik! Ne halgass a többiekre nem kell sárral bekenni azokat a gyönyörű lámpákat! Ha nem esik az eső, vagy garázsban áll a gép, próbáld ki a leírtak szerint és ha vizes lesz, hát működik!
:-))))))))) ez nem jutott eszébe, a kamera egyszerűbbnek tűnt neki. Lehet hogy egy nagy farmon lakik, mit farmon, egy rancson, ahol nincs szomszédja sem.
Természetesen E90-nél sincs villogás, sem hibaüzenet, mivel a villogást pont a Kaltabfrage okozza. A CC-meldung kikapcsolása már nem mérvadó, ha a kalt és warm le van véve.
Néztem a LEDes rendszámtáblavilágítást, de hasfájásaim vannak ezekkel a bemókolt ellenállásokkal kapcsolatban. Ha legközelebb E90be pakolsz ilyesmit, tedd meg légyszi, hogy kipróbálod az alábbi kombinációt plusz ellenállás nélkül, csak simán a LEDes lámpatestekkel (van-e villogás vagy CC üzenet), és megírod az eredményt. Köszi. (Bár gondolom téged is érdekel.)
Nekem nincs közöm az alkatrészellátáshoz, holnap viszont ünnepnap, nem tudok utánakérdezni. Majd hétfôn. Hogy az alkatrész megszûnt volna, erôsen kétlem, mert akkor Dingolfingban állna a szalag, nem tudnának 3.5d-t gyártani. Az viszont könnyen lehet, hogy a beszállítónak ideiglenes gyártási kapacitásbeli problémái vannak, és a gyártás hívta le az összes rendelkezésre álló alkatrészt, nekik mindig prioritásuk van.
Sziasztok.Eladom a 2004 es e60 mat.Sajna nincs hozzá szervizköny szerintetek nagy gáz??.Amikor vettem 2 éve nem érdekelt mert a szervizbe lekérdeztem mikor volt szervizbe.Van akinek ez a második kérdése.
Szia.A váltó olaj cseréről megolszanak a vélemények.Elvileg nem kell senki nem írja elő a cserét.De lehet és működik nem volt még probléma sohasem belőle.
Ha ilyesmire van igényed akkor megoldható a dolog,kell a karter ami maga a szűrőház is ill az olaj ami BMW specifikus.Üdv.Steeef.
Szia! Hogy érted, hogy térképet nem tud megjeleníteni? Nekem gyönyörűen működik. És teljesen egyértelmű, használható a 2D-s térkép. Sőt! nekem jobban használható mint a Garminom 3D-ben :-)
Olvastam minden felet az automata valto olajanak es olaj szurojenek cserejerol.... Mi most az allaspont? Az auto 2006.07 530D. 140.000km van benne es szerintem a valto olajat/szurot meg nem csereltek.
Szivem szerint 100.000km vagy 3 evente cserelnem oszt jovan. Jol gondolom?
Ezek szerint ha nem 3D a térképed akkor gondolom Bussiness kis navigációs rendszerrel van szerelve az autód.Magyar térkép elérhető pár hónapja jól működő szoftverrel,2D térképet nem nem tud megjeleníteni sajnos.
Ha gyári dvd-t szeretnél akkor a 07/02 utánni europa térképed updatelik 48 ezer körül ha ilyened nincs akkor közel 80 ezer a DVD gyáriban.Üdv.
Szia.Mi sok autót programoztunk 35.0val mivel muszáj volt.Napokig használtuk F01,X6,E60-nál egyetlen hiba volt egy E87nél nem tudta lekódolni a Radio BO részét így nem működött a PDC sajnos.Aztán megjött a 35.1 és első F01 megfeküdt.
ZGM modulnál átjáró részét tette tönkre.
Előtte nem volt baj az F01el semmi hiába voltak erre hivatkozások PUMÁN.
Szia.Nem tudom mit értesz az intercooler nyomásszabályzó szelepén ugyanis ilyen nincs beépítve. Nem is nagyon van olyan egység amely kárt okozna a motorban.
A kezdetleges szívósor hibák voltak de ez Nálad meg lett oldva ezek szerint.
Tudom, hogy az esyses autók teljesen mások, de ez nem igazán érdekel, mivel nem hiszem, hogy 2 éven belül programoznom kellene egy ilyet, és ICOM-om sincs enélkül meg elég nehéz lenne az ethernetes programozás. V34.2-nekem nem volt, csak a 34.0, és mint írtad, nem lesz v35.1-em se, csak 36-om, ha nem lesz ismét hibás.
Eddig még nem volt probléma az egy verzión belüli standon levő autók kódolásával, ha mégis lett volna,a kfp visszateszi a CAS-t az előzőre :-)
Nagyon régóta olvasom a fórumot, tulajdonképpen a kezdetek óta.
Sokat tanultam tőletek, főleg a hasznos építő jellegű hozzászólásaitokból.
Nekem van egy 2004-es évjáratú 530D Individuel BMW-m amit nagyon szeretek.
Az autó már kb 2,5 éve van nálam. Lelkiismeretesen viszem a szervizbe amikor szükséges. Régóta a POLLTOM-hoz (Budapest) járok az autóval.
Olyan információt kaptam a mai nap során, hogy ennél a szériánál problémát okozhat az úgy nevezett "Interculer nyomásszabályozó egység". Amennyiben ez tönkre megy akkor a motornak annyi! Tavaly én teljes szívósort cseréltettem az autón hasonló indokok miatt. Az volna a kérdésem a nálam jobban informált szakemberekhez, hogy ez valóban igaz, és hogy akkor egy időzített bombában ülök? Inkább rögtön viszem a szervizbe, mint hogy az autónak valami komoly baja legyen.
Nekem hibátlanul müködik a "buherált" verzió is, ugyanaz a fájlrendszer mindkét rendszer esetén. A hibás V35-ről én is tudok, magam is olvasom a PUMA-t, így jelenleg még ISTA/P 34-el programozok, addig, amíg nem jön a megbízható V35 update. 1 hónap késés nem olyan sok, mint a progman esetében az 1 év.
Nem, én nem így dolgozom. A lemezes átbuherálás nem igazán működik, mert az összes minor verzió online jön kizárólag. Csak egy pédánál maradva: A V35.0-t tilos használni (hibás), kizárólag a 35.1, 35.2, 35.3 használható.
Az fsw/psw egy dolog, ideig óráig talán még elég is, de az új szériák már rég nem ezzel működnek ( ESYS ), az adatbázis formátum is teljesen más. A másik, hogy egyik program sem ér semmit az aktuális kód és flash adatbázis nélkül. A progman utolsó v32-es lemeze lassan egy éves, már semmire sem jó.
Sziasztok, Kicsit visszatérnék egy korábbi kérdéshez. Az én autómban adaptív xenon van, mégsem úgy működik mint egy bixenon. Akkor most hogy is van ez? Mert nekem refinél csak a halogén kapcsol be, és nem látom, hogy a xenon bármit változna/mozogna. E60 2005.11 Üdv: Laci
Urak, 2005ös 530i (M52B30?), vállalható 3-400k km között? Azon túl vagyunk hogy állapot, meg előző gazda függő, a kérdést inkább olyan irányban szeretném feltenni, hogy ezek az újabb 5erek ennyi km után motorikusan hogy bírják? No persze gondolom az "X aktás" parajelenségeket előre megmondani csak a Gyúrcsók úr tudja, lehet hogy abba lehet felesleges is lenne belemenni.
Köszi az infót! De egy 33.000-t futott autóban mi az esélye, hogy mindkét cső tömítése rossz? Valamint, ha a tömítést kicserélik, és nem fog szivárogni, akkor ott fog a csőben gyűlni-gyűlni ez az olajsár? Lassan megtelik...
Ezt a kipufogógáz visszavezetést nem lehet kiiktatni? (más márkánál le lehetett dugózni az EGR szelepet.) Jó ez a környezetvédelem, de megrohadhatnának sorba. Ifa, Ikarusz mehet, de a modern autók nem. A motor, aminek tiszta levegő kellene, kap olajos kipufogógázt..
Tudomásom szerint az olajpára normális jelenség, a mértéke már más tészta.
A kartergáz van visszavezetve a légszűrő házban a szűrő után, tehát ezt szívja a turbód is. A kartergáz szűrő/lecsapatónak lenne a feladata az olaj leválasztása. Nomost ezt nem tudja megtenni tökéletesen, avagy már el is van koszolódva. Ezt illik is cserélni, ill. a mostaniakon már talán mosható ez a "szűrő".
Erre a finom olaj filmre rakódik ki a korom, por... de ez csak kívül lehetséges ill. ahol kiszivárog az olaj. Az EGR után szokott "sarasodni" mert ott a visszavezetett füst amibe korom van, rakódik le az olajban.
:-) Igen elég tág fogalom, de abból kijön. Bár nem tudom más áron dolgozik-e a debreceni szalon. én az összegeket pontosan a számláról írtam le. Érdekes, hogy jött ki a folyadék ilyen kerek összegre, hogy 3.509 :-)))
Ha valamit megtudsz a turbócső olajsaráról, egyeztetünk itt? Én is utánajárok.
de ha Maszi egy szót írna róla, azt nagyon megköszönnénk, ugye? :-)
Ok a neten már néztem is a lámpákat! És a programozás díja? (nagyon tetszik ez a lámpa...)csak régebben mikor érdeklődtem Nálad akkor még komplett mind a 4 db-ot kellet volna cserélni és akkor le tettem róla..
34.000 van az autómban. (én így csinálom: 5.000, 20.000, 35.000 km)
csak tudod azt nem értem, hogy kerül olaj a turbócsőbe. Most oké kicserélik a tömítést, de ezzel nem oldjuk meg, csak a szivárgást. SŐT! Most hogy nem tud kiszivárogni, hol fog összegyűlni? Én kajak nem értem. Ez olyan, mintha becsomagolnám a szart.
Laikusként úgy érzem, hogy nem az a baj, hogy ott szivárog, hanem maga az, hogy hogy kerül oda olaj?? Ha jó a tömítés, akkor nem szivárog, de akkor mi lesz a lecsapódott olaj sorsa? ott fog állni a csőben?? Esküszöm nem értem.
Az E9x széria 2008 vége óta ( valamint az összes új jövőbeni modellsorozat mint F01 stb ) LED-es rendszámvilágítással kerül forgalomba. Maga a lámpatest teljesen megegyezik az E60-al. Az utólagos beépítés így egy bepattintással megoldható, a kivezérlés hozzáillesztését szoftveresen meg tudom oldani.
Egy másik dolog:
Az új, LCI hátsólámpa beépítése a facelift előtti kocsikba.
Hivatalosan a BMW részéről csak komplett átalakító szett létezik többszázezer forintért, ami az első és hátsó lámpákat kizárólag együtt, kompletten cseréli, valamint a Lichtmodult.
Mi megoldást kínálunk kizárólag az LCI hátsólámpa beépítésére, felprogramozására.
A Faceliftes modellel 100%-ban teljesen megegyezően működik a lámpák kivezérlése. Lichtmodul csere nem szükséges !
ma volt kötelező szervízem, meg előrehozott fékolajcserém (2 hónap múlva 2 éves). Debrecen Magisz... Ismét kellemesen csalódtam. Nagyon korrektek, és most nem akarok reklámot csinálni Nekik, csak magunk közt jó megbeszélni a tapasztalatokat. Van ott 2 Csaba is, akik rettentő jók szakmailag, nagyon segítőkészek, nem csak "munka és tudjuk le" alapon állnak hozzá...
Persze ha komoly gond lenne akkor Masziék, de Pest nekem messzebb is van, és még tart a gariidőm.
Problémám:
Rendeltek most 2 "O" győrűt, mert mindkét turbó csövem, ahol belecsatlakozik a hűtőhöz, olajsáros. Ez normális? Persze nem az, tudom.. De ha a cső úgymond vége olajsáros, akkor milyen lehet maga a turbó, ill. a szívósor. Érdemes tovább bontatni?
Ezzel nem csak a tüneteket kezeljük, de magát a problémát nem oldjuk meg?
(azt mondták, hogy az olajgőz csapódik ki?!)
szerintetek meg kellene valamit nézni, bontani? (teljesítmény oké)
tegnap előtt reggelre kis tócsa lett a kocsim alatt..... a képen a 2 -es csőszakasz és a 3 as hőmérséklet jeldó csatlakozásánál folyik a víz .....gyakori hiba ez? cserélni kell mindkettőt vagy csak a csövet? 2004.07. 530iA
CAN hiba gyanús a dolog, lehet beázott vezérlő miatt, stb. Mindenképp diagnosztizálni kell. Utána lehet beszűkíteni a kört. K-CAN esetében feltételezem, hogy az egyik CAN szál már fekszik, és amikor a másik szál is lezárlatol, megszűnik az egyszálas kommunikáció is, ekkor felborul az egész kommunikáció a vezérlőknél.
ACC-k esetében volt hasonló hibajelenség, kidörzsölődött a kábelkorbács a dudatartó környékén, és a PT-CAN lefeküdt ( ez képtelen egyszálas kommunikációra, igy ha az egyik szál volt csak érintett akkor is borult minden ), innen meghülyült minden, mert hiányoztak a hajtáslánc botschaftjai.
Igen megnöveli, de ezen felül aktiváltam azt a funkciót is, hogy fénykürt esetében a bixenon is villan. ( az összes új modell esetében ez széria, de visszamenőleg aktiválni tudom a régieken is )
van egy érdekes jelenség az E61-emnél. Időközönként (lehet reggeli indításnál, de akár menet közben is) a "Electronic Failure" felirat jelenik meg. Majd felváltva a képen látható szöveg váltakozik a monitoron. Egyidőben a műszerfal mutatói ugrálni kezdenek, sok kontrol lámpa világit és BMW-s bimmelő hangot is kiad.
Érdekesség, hogy semmilyen menet tulajdonság nem változik meg, arra a 10 percre sem amíg ezt folyamatosan kijelzi az autó. Majd egyszercsak megszünik és minden happy.
ebben az esetben nappali fénynél hogyan működik a fénykürt? Ideiglenesen megnöveli a belső fényszóró fényerejét? vagy az E90 és az E60 másképp fénykürtöl ilyen lámpatesttel?
Természetesen tud. Ha AUTO állásban van a lámpakapcsoló, és a környezeti fény elég erős, akkor a lenti képen látható módon világít a lámpa, ebben az esetben sem a műszervilágítások, sem a helyzetfények nem égnek. ( ez előírás a nappali menetfénynél ). Amennyiben beszürkül az idő, és eléri a kapcsolási küszöböt a fényérzékelő, abban a pillanatban deaktiválódik nappali fény és bekapcsol a xenon, valamint az összes többi fény. ( rendszám, pozíciófények, műszerfalfény )
AUDI mintára, nappali menetfény aktiválása a facelift előtti modelleknél. ( amúgy majdnem minden szériánál megoldható, E9x, és régebbiek is ) A lámpák kitöltési tényezője járó motor esetében 18%. ( stVZO jóváhagyás )
Már futottunk pár kört a hátsó fékbetét kopásjelzőmmel, azt hiszem tán te is hallottad. Szinte minden nap 1000 km-t levon a hátralévő kilométerekből. A betét új, jelző új, újraprogramoztuk a kocsit, de a hiba megmaradt. Elfogytunk az ötletekből. Hátha van valakinek hasonló élménye.
Steef:
Amióta visszakötötték a gpst minden reggel kiírja High rate of battery discharge!
A gps-esek tagadnak, bemérték a kocsit, minden eszközük határétéken belül fogyaszt.
GPS áramfelvétele 20 perc után 22mA, 1 óra után 21mA.
Ők azt mondják, nem alszik el a kocsi. 20 perc után 280mA-t, 1 óra után még 190mA-t mértek az GPS eszköz nélkül. Van jegyzőkönyv majd odaadom.
Ezt meg kéne oldani, mindjárt itt a tél, az asszony meg visszasírja a Carináját....
cdl1: Mit ertesz komplett szettnek!? Amugy 245/45 R17 - es gumik vannak rajta, es a csomitartoban a kereknek a melyedes csupan olyan ~140mm korul van.. szoval a teljes mertekben "egesz" kerek nem ferne oda be.
Engedjetek meg, hogy ide uljek a propelleres kerekasztalhoz en is. Egy 2006.08. havi 530D E60-t vettem 140ekm-el Nemetbol. Elso szemelyautom. Vezettem mar neha hasonloan eros gepeket, de ez valami felelmetes. Komolyan mondom, hogy ezt a technikat egy eles lőfegyverhez tudnam csak hasonlitani. Nem kezdem el dicserni, mert itt mindenki tudja mirol is akarok irni. Remelem nagyon sokaig szolgalni fog. Igyekszem vigyazni ra. Meg meg kell tanulni megulni a lovakat es megszokni ezt a merhetetlen csendet, es stabilitast.
Az autot potkerek nelkul kaptam. Arra gondoltam, hogy veszek egy akkora mankokereket, ami befer a csomagtartoba a potkereknek kikepzett helyre, mert ha olyan defektem lenne, amit ezzel a habos-spres-szarral nem tudnek megjavitani, akkor megis csak egy manko kerek lehet a megoldas... Tudom, van defekt turo gumi, de amik rajta vannak meg jok... nem cserelnem ezert le.
Olvasgattam visszafele tobbet is... Latom itt is megvannak a forum guruk... Hat minden elismeresem a megszallottsagukat tekintve. (Tudjatok kikre gondolok...)
A kapcsolot utolag, minden varazslas nelkul be tudjatok rakni hivatalosan, 61 31 0 409 985 a Satz szama. Arban nem draga, 60 EUR, csak le kell kapni a kozepkonzolt, hogy hozzaferj (illetve a szerviz) az airbagvezerlohoz.
Sajnos nagyon rosszul sikerült a fotó, amit készítettem az alvázszámról.
Talán a WBAPU31090CT77943 a helyes alvázszám?
Az autó biztos, hogy E61-es, barbera rot metal és elvileg 2007-es.
Nem szeretnélek feleslegesen fárasztani és visszaélni a jóindulatoddal, de megnéznéd ezt is? Abszolút nem sürgős, csak ha van egy kis "felesleges" időd.
Egy gyors megerősítés kéne nekem: ugye az E60-ban két pontos ISOFIX rendszer van! Autós ülés vásárlásában vagyunk és kiderült, hogy a kinézet típusban van három és kétpontos változat is. Más: első légzsákot ki lehet kapcsolni? Úgy nézem, hogy nincs semmilyen kulcsluk a kesztyűtartóban, de hátha van valami más megoldás. Ha nincs, akkor szoftveresen meg lehet oldani? Mekkora munka ez?
ozapft.is Szia!Tegnap küldött neked a Vojnó egy vinkódot,(GX07709) Sajna nem érem el a Robit,s naon kellene az lista.Ha megtennéd hogy bedobod ide,vagy emailbe nagyon megköszönöm.
Valami viszont nem stimmel. Amelyik alvázszámot én adtam meg, az nem teljes mértékben egyezik meg azzal, amire Te adtad meg az adatokat. A Tiéd úgy kezdődik, hogy WBANX, az enyém WBAPU. Aztán a 9. pozícióban Nálad 8-as szerepel, nálam 9-es.
Amit küldtél, az egy 2009-es E60-as, az "enyém" (még nem az) 2007-es E61-es.
A B oszlopon lévő táblán láttam még egy kódot: N53825A
Megnéznéd, hogy mi a hiba oka és mik vonatkoznak az én alvázszámomra?
Sziasztok! Hátha valaki tud segíteni. Szükségem lenne egy BMW R 1200 S, GS, R, vagy RT motorkerékpár motorra. Sárkányrepülőbe szeretném beépíteni. Nincs valakinek kapcsolata? Megtört motorkerékpárból, lehetőleg kevés kilcsivel.
Olyan jelenség van ,hogy miután kiveszem a gyújtáskulcsot,még pár mp-ig szól a rádió(cd,épp ami)És mielőtt elhallgatna,felhangosodik nagyon,és egy éles hang is hallható.Mintha sípolna 1-et. A kormányról,és a gombról sem tudom elnémítani. Esetleg valami tipp??
2005évjáratú,5-ös.Ha esetleg tudnátok segíteni.Köszi előre is.Sziasztok
Igen, beletartozik az FM páros sáv, az AM ECE hozzápasszintása, TP REG és társai, az Accept képernyő kikapcsolása ha igény van rá, stb...
A te JBE-d is tudja a rolót, csak a végfok/relé hiányzik belőle. Nem tudunk tovább futni :) De összehasonlíthatod. Karter inkáb az első E60 évjáratoknál volt probléma, de nem kizárt újabb kocsinál sem. meg kell majd nézni ha megjön. Wandler nem jellemző friss kocsinál. 2006 körül módosítottak.
Azon kívül két dolog az autó mozgási energiájának elnyelése és az utasok testrészeinek mozgási energiájának elnyelése
Az öv feladata, hogy ki se alakuljon semmiféle mozgás amit lassítani kell, hanem bele legyél szíjazva az ülésbe, és együtt lassulj a karosszériával. Sajnálom, ennél világosabban nem tudom megfogalmazni.
Az ECE teljeskörűbe beletartoznak a rádió páros sávjai is?
Lesz egy JBE-m, ami tudja a rolót, viszont az a kocsi is rolós tehát örökre nem vehetem ki belőle. Ha szétkapom, és hardwareilag ugyanaz, akkor érdemes még futnunk egy kört, vagy mindenképp csere?
Jön most egy másik 335i-m, viszont az automata. Erősen gondolkodom, hogy inkább azt tartom meg, bár abban nincs navi de legalább aktív kormányos. A váltónál a karter nyűgök, wandler problémák melyik évjáratot érintik? Van ugye egy navi szettem tarcsiba (kijező+rechner+controller), mi pénz lehet hozzá a kábelek, antenna és a beszerelés? A műszerfalpárnát megszerzem hozzá...
Bocsi, ha sok a kérdés.:)
Ui.: Erre tudnátok egy extralistát adni? EU85556 Azaz nem is kéne az egész, csak ami a futóművel kapcsolatos, mert alkatrészeket kéne hozzá adnom... THX
szerintem Rumcice csak arra gondolt, hogy az öv valamennyit tompít egy ütközéskori hirtelen lassuláson ahhoz képest, amikor fémes kapcsolattal van összekötve a gyerekülés a karosszériával (isofix). Persze ez utasvédelem szempontjából lehet káros is, valamint az újabb típusokon hátul is van pirotechnikai övfeszítő, de pl. egy E39 esetében hátul nincs. Azon kívül két dolog az autó mozgási energiájának elnyelése és az utasok testrészeinek mozgási energiájának elnyelése, ami ugyan összefügg, de a testrészek energiájának elnyelését mégis plusz berendezések segítik a kritikus lassulások kivédésére. A biztonsági öv kialakításából adódóan is képes bizonyos nyúlásra, ezzel is fokozatossá téve a testre ható gyorsulás felfutását.
Az eddigi újdonságok mellett ( villogó féklámpa, TV-DVD free CCC illetve CIC fejegységeken, Klímapult LED aktiválás, USA verzió ECE verzióra történő teljeskörű átalakítása, és még sok sok apróság, ami itt nem felsorolható ) aktiváltam ma egy új kis dolgot a műszerfalon:
A bordcomputer 3 funkciójának kibővítése által a pillanatnyi sebbesség digitálisan leolvasható. Két féle módon tudom aktiválni, vagy az effektív sebességet mutatja ( valós járműsebesség ) vagy a mutató által mutatott értéket. A menü elérése a bajuszkapcsoló BC gomjának nyomkodásával lehetséges. Eddigi széria funkciók:
- Hatótávolság km
- Átlagsebesség
- Átlagfogyasztás
Ez a három funkció bővül ki egy negyedikkel a gomb következő megnyomásakor. ( teljesen azonos a funkció, mint az M3, M5, M6 modelleknél )
Az említett forumtársnak azt hiszem már facelift-es az autója ha jól tudom abban más ULF (BT modul) van ami több újabb típusú telefonnal tud kommunikálni
(lehet hogy nem jól írtam körül az alkatrészt, de majd a hozzáértők kijavítanak)
Én már azon is túl vagyok, hogy a BMW szoftware-t frissítessem. Állítólag 2009-es. (ezt hogy tudnám leellenőrizni?). Ennek ellenére minden maradt a régi: ledob és a névjegylistát nem szinkronizálja....
Nálam is kivétel nélkül folytatódik a telefonbeszélgetés, amikor a BT kapcsolat megszűnik.
Sokan írtátok, hogy lecseréltétek egy régebbi/elavult készülékre a jól bevált új telcsiteket. Hát én erre nem lennék képes. Minden képességét maximálisan kihasználom az N96-nak (kivéve navi). Szóval nekem megoldás kell. Korábban írta az egyik forum társ, hogy E71-gyel minden oké. Megpróbálok egy ilyet kipróbálni és jelentkezem.
Egy darabig én sem vettem észre annak idején, aztán egyszercsak elővettem hogy felhívom akivel beszéltem, és láttam hogy megy a percszámláló. Ekkor ha átveszed vissza a hangot, lehet tovább beszélni. Ha ez a szimptómád, az tuti szoftver.
Nem, bedől az egesz... (elojon a BT parositos ablak) Legalabbis ugy emlekszem, sokat telefonalok es nem nyulkalok a konyoklobe kozben:) Regen pannonos, most pedig vodas lettem de mindegyiknel megvolt...
Erdekes az hogy ha jol emlekszem amikor kezzel ujra osszebaratkoztatom akkor mindtha a terero is eltunne, de nem kapcsol ki, de ha a terero eltunik miert szunik meg a BT?
Jani szerint a 2008-as software megoldja a problemat, en egy ev alatt lassan a negyedik telefont hasznalom...:( De tobbet mar nem tokolok Nokiaval... Sziasztok: Marci
Csak egy megjegyzés a telefon témához: nekem Nokia 6300 van, sajnos az E50-et kellett lecserélnem az autó vásárlásakor, ami akkor nem esett jól. Ezt már több mint egy éve használom, és még egyszer sem dobta el a vonalat (kivéve ha a térerő elszállt), soha nem volt semmilyen kommunikációs gond az autó és a telefon között. Én csak ajánlom mindenkinek.
Az autó övével rögzített gyerekülésnél az öv mint plusz energiaelnyelő működik.
Hülyeség. Az ütközési energia elnyelése a karosszériaelemek feladata. Az övfeszítô arról gondoskodik, hogy ne léphessen fel az emberi test és a jármû sebességkülönbségébôl adódó gyorsulás plusz az azt követô szükségszerû lassulásból adódó trauma, hanem a test minél jobban rögzítve legyen az ülésben, és lehetôleg a karosszériával együtt lassuljon már a becsapódás pillanatától (meg persze hogy ne repüljön ki az illetô). A légzsák meg azokra az esetekre van, hogy meggátolja a test érintkezését a beltérrel abban az esetben, ahol az öv már nem tart (pl oldalt) vagy ahol az öv túlfeszítése aránytalanul nagy sérüléssel járna. Semmiféle öv soha nem fogja úgy tartani a gyerekülést, mint egy, a karosszériára rögzülô fémpánt. Arról nem beszélve, hogy az övgeometria alapvetôen felnôttekre lett szabva, nem gyerekülésekre.
Az autó övével rögzített gyerekülésnél az öv mint plusz energiaelnyelő működik.
Hülyeség. Az ütközési energia elnyelése a karosszériaelemek feladata. Az övfeszítô arról gondoskodik, hogy ne léphessen fel az emberi test és a jármû sebességkülönbségébôl adódó gyorsulás plusz az azt követô szükségszerû lassulásból adódó trauma, hanem a test minél jobban rögzítve legyen az ülésben, és lehetôleg a karosszériával együtt lassuljon már a becsapódás pillanatától (meg persze hogy ne repüljön ki az illetô). A légzsák meg azokra az esetekre van, hogy meggátolja a test érintkezését a beltérrel abban az esetben, ahol az öv már nem tart (pl oldalt) vagy ahol az öv túlfeszítése aránytalanul nagy sérüléssel járna. Semmiféle öv soha nem fogja úgy tartani a gyerekülést, mint egy, a karosszériára rögzülô fémpánt. Arról nem beszélve, hogy az övgeometria alapvetôen felnôttekre lett szabva, nem gyerekülésekre.
A tv-zéshez TV-modul szükséges, tudni kéne van e előkészítés a kocsidban vagy nincs. Ha igen, akkor elegendő egy tv-modul amit használtan is vehetsz. Ha nincs, az már komplexebb, de ebay-en találsz ilyen komplett beépítő szetteket is.
A másik alternativa, ha nem gyári dolgot teszel a kocsiba, ezt asszem viso-ék csinálják.
Nem semmi a gyorsasagod:) Akkor ha jol ertem, akkor szigoruan szoftverfrissités szukseges. (privat uzenetet kuldok:))
Mas. TV-t vagy DVD-t tudok nezni benne ha nem szeretnek beletákolni semmit? (kvazi szoftveresen meg lehet oldani vagy kulonbozo fej egyseg meg egyeb kutyu kell hozza?)
A kocsid MULFII-es az évjárat szerint, ennél tipikus szoftverprobléma a kapcsolat eldobása sporadikusan. 2008vége óta a probléma megoldva.
Ha még gyári a menüd, mert nem volt frissítve a kocsi sosem, akkor a teljes menüfelület színsámája megváltozik, és az elrendezése is picit. De a legfőbb, hogy a "ragadóssága" megszűnik, sokkal promptabbul reagál a bootolási fázis után.
Nagyon reg nem irtam, de ez azt jelenti hogy minden megy. Lenne nehany kerdesem + infom.
Telefonosok figyelem, az E60 - BT telefonja + a snapinok eleg ugyetlenek, kiprobaltam N95-os Nokiat anno - gyalazatos volt, majd szerelo tanacsara 6233-ast Snapinnel, egy 6500 classicot snapinnel (most ezt hasznalom egy ideje), de egyik se volt tokeletes, egy ido utan eldobja a kapcsolatot az auto, majd kis ido utan ujra osszeszedi magat, ez szerintem bmw betegseg, vagy lehet szoftver. (Szakik?) Nemsokara ha minden jol megy tesztelem Iphone GS-el snapinnel hatha az jobb lesz. A lenyeg: uj symbianos meg egyeb csoda oprenceres nokiaval halal, bovebb info itt:
Ajanlott az itteni telefonokat hasznalni, es meg itt is vannak gondok... (ez a neha eldobas, de azert hasznalhato)
ITT egy kis reklam helye: NOKIA 6233I -hez snapin adapter ha valakinek szukseges fel tudom ajanlani. (15k iranyar - esetleg telefonnal is, de az eleg leharcolt:))
Most pedig ha szabad lenne nehany ugyetlen kerdesem (koszonom):
- 2006/11-es gyartasu (biztonsagi ovbol neztem ki:))) az korrekt? 2006/12-es uzembehelyezesu) E60 professional navival 2009-02-es terkeppel, szuperul megy egyedul a TMC nem akar, vagy ez szuk kis orszagunk problemaja? (kulfoldon nem probaltam) (ha jol tudom a Petofi radio ad TMC-t)
- szerintem nekem a CCC-s navigaciom van, ha szoftvert frissitek lesz "szebb" kinezete az egesznek? (mint az ujabbakban?)
- az egyik W-be jarok szervizbe nagyon elegedett vagyok az ottani szerelo sraccal, de Ő nem nagyon akar frissiteni szoftvert, erdemes vagy tenyleg akkor hibaforras ez? (igazandibol nincs baj csak neha belassul az idrive)
Koszonom a valaszokat, bocs a hosszu hsz-ert, sziasztok: Marci
Nekem van egy teljesen eredeti gyári újszerű Snap In dokkolóm 6230i-hez, mert az én autómhoz ezt adták, de végül cseréltem Motorola V3-as adapterre. Az új ára 25 ezer, az ebay-en az eredetiek ahogy néztem 15 körül vannak +szállítás, ha gondolod ezek függvényében kitalálhatunk egy normális árat rá.
A kibekapcsolós szarral mindig csak a baj van. A társam E60-jában az egyik legjobb verzió volt eddig, mondhatom viszonylag stabilnak, azt leszámítva, hogy sokszor rebootol a ccc amikor beteszed a gyutáskulcsot. A programozásba történő belezavarásról nem is beszélve.
Nem a tv free a profilom, nem is lesz az, mindössze jeleztem, hogy megoldható minden további nélkül akár a legújabb CIC-eseknél is. Ha ügyfél kéri, meg lehet csinálni.
VIN WBAHD62060BJ47660 Type code HD62 Type 525I (EUR) E series E34 () Series 5 Type LIM Steering RL Doors 4 Engine M50 Displacement 2.50 Power 141 Drive HECK Transmission AUT Colour GLETSCHERBLAU METALLIC (280) Upholstery SILBERGRAU STOFF (0412) Prod.date 1992-09-03 S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S217A LEDERLENKRAD IM SERIENSTYLING Steering wheel, leather S288A LT/ALY WHEELS BMW light alloy wheel, cross spoke 29 S314A HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES Door mirror, driver lock, heated S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Window lifts,electric,front/rear S428A WARNING TRIANGLE Warning triangle and first aid kit S472A CENTER ARMREST FRT DRIVER/PASS Armrest, front, driver/passenger S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Headrests mechanically adjustable, rear S520A FOGLIGHTS Fog lights S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning S540A CRUISE CONTROL Cruise control S553A ON-BOARD COMPUTER IV W REMOTE CONTROL On-board computer IV with remote control S571A BOOSTED POWER SUPPLY Reinforced power supply S687A RADIO PREPARATION Radio preparation L812A ENGLAND VERSION NATIONAL VERSION GREAT BRITAIN S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Additional Export tank filling S925A SHIPPING PROTECTION PACKAGE Dispatch protection pack
Nem szeretnék - ahogyan errefelé mondják, pain in the ass - lenni, úgyhogy a kérdésem csak érdeklődő jellegű: van-e rá mód, hogy egy FA-t angol nyelven kérj le esetleg? Előre is köszönöm!
Ezek a nyilvánosan elérhető kompatibilitási listák nem mérvadóak, kivételt képeznek az új járművek.
Mivel az ULF/TCU egységek folyamatosan szoftverfrissítésen esnek át, a helyes kompatibilitási lista eléréséhez szükséges tudni a kocsiban beépített egység pontos aktuális szoftverszámát. Ennek ismeretében kiadható a kompatibilitási lista, ami valóban arra a kocsira szól. ( pl egy napra ugyanolyan évjáratú kocsiban is lehet 6-8 különféle szoftver a telefonmodulban attól függően, hogy mikor szoftverezték utoljára a kocsit )
A szoftverszám (cikkszám) kiolvasható a bluetooth menü hilfe pontjában. ( a VIN és a cikkszám olvasató )
az autóhoz kell a telefont venni, azaz nem mindegyik telefonnal működik jól együtt. Sajnos pont az új Nokiákkal szinte egyikkel sem. Nagyon sokat kipróbáltam, hogy melyiket vegyem, amit mondhatok, a nokia E71-el tökéletesen működik. Még egyszer sem "dobott ki" a névlistából, hibátlanul megy a kapcsolat köztük....
itt megtaláljátok, hogy a BMW melyik készülékeket támogatja, továbbá az adaptereket is felsorolja.
amint látjátok ez mind-mind öreg, elavult telcsik. Egész egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a BMW nem figyel arra, hogy ha vki bemegy ma egy új E60-at venni 15millióért, akkor nem műkszik ez a funkció...
Csak információ képp, ha valakinek USA kivitelű a bmw-je ( akár 5-ös, 3-as, 6-os, x5, x6, stb ) :
A világítás átprogramozása európaira, "accept screen" eltávolítása, valamint a rádiótuner európai verzióra való átállítása, és még sok egyéb dolog megoldható szoftveresen.
TV, multimédia DVD changer menetközbeni feloldása, szintén szoftveresen, mindenféle modul beépítése nélkül megoldható. ( mind CCC-s, vagy akár a legújabb CIC-es kocsiknál is )
Hátha valakit még érdekel a BT telefontéma: A Nokia E51 (viszonylag) új verziójában (300.34.56) van egy mondat aminek nagyon megörültem: ... [Bluetooth] BMW and Audi BT carkit support added. ... Azt gondoltam, hogy a 2004-es évjáratú E60-am ettől már tudni fogja beolvasni a telefon regisztert... Levél ment a Nokia-nak hogy engedélyezze ezt a verzió feltöltését a garancia elvesztése nélkül, levél megjött, aztán irány egy Nokia szaküzlet, mert csak ők telepíthetik szintén a gar. elvesztése miatt...
De sajnos így sem tudja beolvasni a telefonkönyvet. :( Telefonálni lehet, de semmi egyéb extra. 6310i persze be tudja olvasni :(((
Túl jó a telód! Nokia 6230i javalott. Nekem N95-el ugyanúgy működik, mint a tiéd. Vettem egy 6230i-t és tökéletes (kivéve SMS-t nem kezel). Amúgy nem tudjátok, hogy dokkolót a könyöktámaszba ehhez a modellhez honnan lehet szerezni és mennyi lehet?
volt már vkinek olyan problémája e61-gyel (2006évj.), hogy a mobiltelefonja névjegylistáját nem veszi át az autó? Nokia e95-öm van. Vettem egy új telefont Nokia e96-ot, abban bízva hogy elmúlik ez a problémám. Hát nem. Ezt követően a kollegáim sokkal egyszerűbb telefonjait rátanítva az autómra minden tökéletesen működött. Már minden telefon beállítást felülírtam/átállítottam, mégse látom a telefonlistát.
Van még 2 jelenség, ami szerintem ide tartozhat:
1) gyújtás ráadásával bluetooth-on kapcsolódik ugyan, de elöbb vagy utóbb ledob. Ez lehet 2 perc.. fél óra, de ledob...
2) gyújtásnál azonnal -de menet közben is- az "SOS failed" felirat megjelenik.
Szia.Feltehetően a kárpit és az üveg mechanikája akad el egymásban mivel ilyenkor nem együtt mozognak.Csak ugy tudod a hibát feltárni ha leveszed a tetőkárpitot és ugy megszemléled a dolgot.Ilyesmi hibák sztem javíthatóak gond nélkül anélkül hogy tetőmechanikát cserélnél.Üdv Steeef.
Szóval te is szegedi vagy ? Óvatosan a Cmobillal, nekem is vizsgáltak be ott autót és volt nyűgje utána. Sztem pénzt kapnak, hogy neked kielégítő infókat mondjanak....
Találkozott már valaki a következő problémával ( de leginkább a megoldásával:) ) ?
Tolótető mozgatásban van némi anomália, a tünet a következő:
kibuktatni és bezárni gond nélkül
kárpittal együtt hátracsúsztatni és visszazárni gond nélkül
ha viszont hátra van tolva a kárpit ( a tető csukva ) és úgy szeretném hátratolni a tetőt akkor kb csak 1/3-ad állásig megy hátra ( azt is érezhetően nehezebben, zajosabban ) majd ott láthatóan megszorul és természetesen meg is áll
Mi okozhatja ezt? Lehet javítani? Hogyan?
Az mondjuk érdekes, hogy tegnap a szegedi Cmobilnál a vásárlás elötti állapotfelmérésen nem vették észre...
Engem is érdekelne a 2D térképes megjelenítés. Ezek szerint te meg tudod oldani... A Szentendrei úton a BMW szervíz picit lelombozott. Szerintük kizárt.
Mit kell tennem és kb. mennyibe kerül? Az autóm 2006 decemberi gyártás.
A Pécsi szervizbe csak az vigye az autóját aki még szeretne költeni pluszban az autóra !!Én még nem találkoztam olyan emberel aki meg lett volna elégedve velük!!
Válaszolni akartam neked, de közben SSDre cseréltem a HDDt, külsô házam meg egyelôre nincs. Dobj egy mailt légyszi, mert a címed jelenleg a HDDn pihen a polcon.
Van egy használt BMW felnim. Elkezdte letisztítani a belsejét (kívül eléggé rendben van, de a belsejére rendesen rá volt égve) a BMW gyári felni tisztítójával meg magas nyomású vízzel (Karcher cucc, de kicsi 110bar-os csak). A belsején pár helyen úgy látom, hogy lejött a festés vagy valami. Ez mennyire gáz? Mennyire csak esztétikai vagy használati probléma ez (gondoltam könnyűfém felni csak nem rozsdásodik)? Hány évet bír normál körülmények között egy felni? Cuccot nyárinak használnám, tehát sós hólé nem kéne, hogy érje...
Megpróbálok egy képet is berakni, hogy látható is legyen.
Mint írtam ez nem ilyen egyszerű és nem is így müxik. A biztosító megállapít egy árat ( katalógusból ) utána, ebből az összegből kezdi levonni a százalékokat. Ha külföldről behozott autó -4%, második tulaj újabb -4%, km tulfutás ( évi 19e. km. szerintük a normál futás, tehát, ha törik a gép biztosító előtt gyorsan órát tekerni! ) újabb százalékok, nincs vezetett szervízkönyv az megint -4%. A lényeg az hogy így kijött egy 5.195e. ft-os ár és ennek az 50%-a felett gazdasági totál. 2 légzsák, övfeszítők és ezek tartozékai, műszerfal már rögtön 1 milla felett. Hidd el nagyon hamar el lehet új alkatrészből érni a 2,5 millát. Tehát szakszervíz nem jöhet szóba. :-( Ráadásul most hallottam, hogy Pécsen a szakszervíz hogyan hányta össze az autót horror pénzekért. :-(
Szia.Sajnos nem biztosíték hibád lesz mivel nincs külön lebiztosítva a jobb és a bal oldali xenonod hanem maga a vezérlő van csak biztosítva.Valószínű ha nem az égővel volt a baj akkor a xenon vezérlőd lesz a hibás ami a lámpatestre van csavarozva alulról.Be szokott ázni.Oldalanként van egy-egy plusz a light modul.
A lámpatestet ki kell hozzá építeni hogy ki tudd venni a xenon vezérlőt.
Sziasztok. Egy 2006-ös 535d-m van. Sajnos a bal oldalon nem világit a xenon lámpám. Gyorsan vettem egy másik égöt de sajnos ez sem segitett. Szeretném megnézni a biztositékszekrényt de 2 helyen is van belöle és fogalmam sincs, hogy melyik lehet az. A kesztyűtartóban és a csomagtartóban. Lenne valakinek egy szétiras , hogy melyik biztositék mihez van? Köszönöm.
Köszönöm a gyors választ! Azért kérdeztem, mert volt már olyan autóm ami pl. 10liter/100km vízfogyasztással bírt, és amikor gond volt, azt onnan vettem észre hogy a normális hőmérséklettől elkezdett a mutató kimozdulni. Na akkor tudtam hogy kb 500 m és forr. Most meg nem mertem, jönni autópályán csak 1 500-as fordulattal, (automata)... :(
Szia.Most tölts rá hogy a maxon legyen aztán jövő héten ha jössz Hozzám akkor megvizsgáljuk a hűtőrendszered is mert valami oka van hogy eltűnt a hűtővíz:(
2005/ E60 esetén ha kivillan egy sárga tartály a km és a ford szám mérő között az mit jelent? Kevés a hűtővíz? Ha forr a motor akkor azt valahogy kijelzi pirossal (ugye)?
Hallod Spini! 1 hete ülsz egy E60-ban és máris itt akarod osztani az észt?! úgy látszik Te hasonló típus vagy mint VDaNI... ráadásul ez nem egy 206 mint amiben eddig üldögéltél.. elnézést a Többiektől hogy ezzel belerondítok a forumba, de sajnos ennek ki kellett jönnie! további szép estét
Én úgy csináltam az eddigi autóimnál,hogy bevittem a márkaszervízbe kezükbe nyomtam a betétlapot és ha van cascod, előzetesen cascora megcsinálják és utólag a két biztosító egyezkedik egymással.
Hát ez nem jó hír Jani. A ráfordított energiádból kiindulva alaposan körbejártad a témát. :)
A hardver cserét úgy érted, hogy konkértan a 2006 szeptember 01. utáni business navit kell beszereznünk, vagy a facelift utánit? Ha igen, akkor viszont már érdemesebb a nagy navira történő csere, nem? Hiszen nagyobb a sansz rá, hogy bontottan beszerezhető, mivel azt 2003 óta és nem 2006-2007 és 2007 után szerelték. Illetve gondolom ez az árat tekintve is egy jobb történet lenne.
Nem tudom mekkora és milyen a sérülés, de a szervizkeresésnél vedd figyelembe, hogy az E60 alu elemeit tilos húzatni, aki ilyet javasol neked, azt kapásból ott is hagyhatod, fogalom nélkül van. Az van, amit cdl1 is írt vágás/szegecselés/ragasztás, és tényleg nem mindegy, ki és hogyan csinálja.
2 lámpát viszel bontottat és bele is férsz a keretbe. Csak olyan helyre vidd, ahol sok ilyet csinálnak. Ez a ragasztásos, szegecseléses módszernek elég szigoru szabályai vannak, be kell tartani őket.
a business navi+térképmegjelenítés projekttel kapcsolatban:
2,5 napot töltöttem el ennek jegyében. Az eredmény:
Kizárólag azokba a kocsikba lehet beletölteni a 2D térképes és újmenüs szoftvert, amelyeknek a gyártási dátuma 2006 szeptember 1 utáni, egészen a facelift megjelenéséig, ahol is már nincs rá szükség mivel onnantól ez széria a business navinál.
Természetesen megoldható egy régebbi autó esetében is, logisztikailag nem lesz ütközés, de akkor ki kell cserélni a hardvert is, ami csak bontottan esélyes, mivel az új ára közel 600,000 ft.
Heló Cdl1! Igen. 2006-os az autó. A biztosító különböző számításokból kalkulálta, hogy 5.195e. Ft-ot ér. Új alkatrészekből 3 milla körül lenne a jav. Max. 2.590-ig fizet ( számlára ), vagy gazdasági totál. A probléma, hogy az autó hiteles, és ezért a bank kötözködik. A sérülés igazán nem olyan nagy. 1.5 - 1.8M között részben bontott cuccokból simán javítható volna, csak nem szeretném javítás után utálni az autóm, mert zörög, vagy rossz ránézni.
Nem értelek. Nálunk(valahol egy márkaszervíz, lényegtelen) sok E60-at csinálnak biztosítóra, kötelezőre.Beleférnek a keretbe.Vagy gazdasági totalkár lenne?
Segítséget kérnék. Megtörték az E61-es Bömbim elejét. Ismerve a magyar biztosítókat és az új alkatrész árakat, hiába a kötelező a Wallisban valószínüleg nem férek bele a keretbe, amit a biztosító fizetne. Tud valaki olyan karosszériást, aki otthon van az alu elejü autókban?
A légzsák takarót kipattintod és az alatt találsz egy 30as Torx nyílású csavart ill.
az ajtó első részén egy kis csillagfejű csavart amit egy műanyag kupak takar.
Több csavar nincs hanem a kilincs környékén van egy négyzetes alakú rögzítő idom.
A leszerelés: 2 csavar ki majd körbe óvatosan alányúlva kárpit patentokat kipattintod majd megfogod a kárpitot és csavaró mozdulattal központi tartóról is leveszed.Légzsák kábelre vigyázz kb 10cm enged minden irányban.
A nagy műanyag tartó "patent" fent marad az ajtón ezt mielőtt visszarakod a kárpitot szedd le (felül alul tartó lemez pöckei biztosítják ajtóra)
Ha lehetőséged van rá újítsd meg a patentokat (kb 10db) hogy ne adjon utánna kelmetlen hangot esetleg.
Business navi-hoz adalék. Ha a cél meg van adva és navigál, kivehető a lemez, navigál tovább, de a térképet nem rajzolja ki 2d-ben, hanem helyette egy kiirat látszik, miszerint lemez nélkül a térkép megjelenítése nem lehetséges. Szóval, jobb nem kivenni :-))) max Hatvannál :-)))
A szenzorok rögzítését hogyan oldjátok meg? Mert hátra rendelhetô külön tartó, de elöl mintha be lennének perforálva a szoknyába, millió kis olvasztással. Vagy kukáztok egy lezúzott elsô szoknyát, és Sikaflex-szel átragasztjátok?
Mi sohasem rendelünk fényezett szenzort a szállítási határidő miatt nem áll módunkban (nem tudod elmagyarázni az ügyfélnek hogy miért jön az meg 2 hét alatt)
Ha megfújják szépen akkor nem okoz problémát,elhiszem hogy veszít a pontatlanságán de amikor 30 cm-től folyamatosan jelez...
legalábbis erre még nem volt panaszunk.
Lököst vágtam már ki sohasem mondanád meg hogy nem gyári.Valóban nagy munka az autót szét kell borítani de ha ismered a járást akkor nem okoz akkora vesződést sőőőt könnyedén beépíted.
Persze nem új vezérlőkre gondoltam hanem összevásárolgatni,ha mindent megveszel akkor nem is tudom megérné-e vkinek.Ha igényesen kiépíted nem találsz rajta fogást.
Garantáltan amiatt, mert a mezô értéke már nem nulla. Ki kéne söpörni elôtte a flasht, ha lehetne tudni, milyen címen van a VIN.
Két lehetôséget látok, komplett dumpot csinálni a flashrôl, az adott részt job-bal törölni, hátha akkor megeszi. A B változat, ráakasztani egy IBUS/CAN adaptert (fejbôl nem tudom, az LCM4 min kommunikál, de szerintem az elôbbin), és lehallgatni, hogy a BMWscanner mely részeket törli, mert az képes rá (az is lehet, hogy szimplán felülírja azt a részt, és a C_FG_*-t sose használja).
Szenzort fényezni tilos. ( ha megnézel egy utólag fényezett és gyárilag speciálisan fújt szenzor érzékenységi képét, akkor látni fogod, mekkora bajt okoz az utólagos fújás )
Csak 8 szenzoros kivitel van E6x nél. A PDC vezérlőn felül kell egy SZM modul, ami nem olcsó. ( asszem 100 körül van ).
Ha a kocsi alapfelszereltségű, tehát kizárólag DSC gomb van, akkor be sem tehető a szett, mivel hiányzik a K-CAN az SZM-nél. (erre azért van egy Massnahme a BMW részéről, ha valait érdekel leírom)
Ezen felül kell két lökhárító, mivel van pdc-s és nem pdc-s kivitel. A kifúrogatást nem javaslom :)
Viszont ott szét kell kapni a fél autót, mert ahogy nézem, nincs külön hátsó, be kell rakni a teljes rendszert E60nál. PDC low-ból van külön elsô/hátsó, elöl 4, hátul 2 szenzorral.
Sarkokon biztos hogy nem lát annyit, folyamatos sípolás 20 cm helyett 30-nál van, meg szerintem a gyárilag beépített változat speciális mérési módjait sem tudja. Fényezést megspórolhatod, ha veszel 4 elôre fényezett hátsó szenzort az eBay-en.
Sarkokon biztos hogy nem lát annyit, folyamatos sípolás 20 cm helyett 30-nál van, meg szerintem a gyárilag beépített változat speciális mérési módjait sem tudja. Fényezést megspórolhatod, ha veszel 4 elôre fényezett hátsó szenzort az eBay-en.
Köszönöm. Kétségtelenül jobb lenne a "szokásos" lökhárítóba építhető szenzoros PDC de lökhárító cserével, fényezéssel már egy kissé többe kerül mint amit megér nekem.
Főleg az érdekelne még hogy mekkora szöget fed le, gondolom csak hátrafelé működik a sarkokat már aligha védi.
Ha valaik használ(t) ilyet már akkor ne kíméljen :)
Gondolom mûködik, ha árulják :) Tavaly 80 EUR volt a hátsó kit akcióban, szerelés nélkül. Házilag berakható, nem kell programozni. Csak rákötöd párhuzamosan a tolatólámpára, és megvagy. Hátránya, hogy CAN interfész hiányában nehezebben diagnosztizálható, nem olyan esztétikus, és valószínûleg pontatlanabb a szenzorok beépítési pozíciója miatt. Arra tuti elég, hogy ne menj neki semminek.
Az szerinted eleg hiba, hogyha ilyen aprosag van mint neha egyszeruen lekapcsolja a penveot a USB porton mp3 lejatszas kozben? Kihuzom-bedugom es ujra megy...
Most mas nem jut igy eszembe hirtelen, csak ennyi, bar szamomra ez nem tunik tul meggyozo oknak hogy oszinte legyek :)
Ha flashelnek akkor a valtonak is ujra kell "tanulnia" ugye?
ozaftp.is: koszi a linket, irtam ide is meg az egyik frankfurti szalonnak is mailt, meglatjuk mi sul ki belole - orulnek neki nagyon, mert igy megis nem akkor kene beutemezni a dolgokat amikor amugy is dolgom lenne...
Ez csak akkor derül ki, ha ráteszik a gépre. Minden egyes kocsikonfigurációnál más és más vezérlő tartamok vannak, ezeknek a frissítése is eltérő lehet. Ezt sajnos így nem lehet megmondani.
Igazából akkor tudsz csak gariban flasheltetni, ha valami panaszt produkálsz nekik.
maszi, meg tudnad nekem mondani, hogy szerinted egy tavaly aprilisi auton erdemes-e most szoftvert frissittetni? Volt valami akkora jelentosegu valtozas a szoftverben azota, hogy erdemes mindenkeppen megcsinaltatni? Ha igen, mi volt az ha nem tul nagy munka leirni?
Hamarosan vinnem kell idoszakos szervizre, gondoltam akkor megcsinaltatom :)
Egyebkent a napokban egy baromi jo otlettel talalkoztam. Dusseldorf repter parkoloautomatainal allva osztottak paran BMW reklamanyagot, az egyik dusseldorfi szerviz/szalon kepviseleteben, csak BMWseknek. A lenyeg az volt, hogy ha elutazol akkor odaviheted az autot hozzajuk, kivisznek a repterre es mig tavol vagy ok megcsinalnak amit kell (amit kersz) az autodon, majd ha visszajottel felveszed es mesz a dolgodra... Nekem nagyon tetszik az otlet, most probalom kideriteni, hogy Frankfurt kornyeken is letezik-e, mert speciel pont onnan kene legkozelebb repulnom, de maga az elkepzeles szerintem nagyon jo!
Nem ette meg, kommunikálni akart az autóval, a motorvezérlôknél ugyanezt csinálja. FG írásánál mindig a 18 számjegyû változat kell (17+chk), akkor is, ha sokszor csak a 7 számjegyet használja fel a job.
Igen van benne. Megtudod nyitni az összes prg-t offline is, csak módosítsd az Ediabas.ini file-t, és állítsd STD:OBD re az interface-t. Úgy megkajálja.
Néha én is úgy nézem a rendelkezésre álló job-ok listáját.
Amúgy múltkor rányomtam, de visszadobta az ECU a job-ot, nem volt hajlandó elfogadni. De majd ha jön ilyesmi, eljátszom vele, engem is érdekel:)
Jó tudni, hogy az aktivált TCU-kat aranyáron lehet eladni az eBay-en, az EDGE változatért talán még verekedés is lenne :) Bár állítólag megszûnik a gyártása.
Viszont ha nem látja a teszterkezelô ezt a jobot, esély van rá, hogy az E39 LCMjét is át lehet írni ugyanígy ha használtat épít be az ember, pedig ugye elvileg azt sem lehet. Ha beesik hozzátok egy, nézd meg, hogy az LCM.PRG-ben van-e C_FG_SCHREIBEN job (kérdés, hogy ez elég-e neki ahhoz hogy korrektül szinkronizálja a km-állást, és ne legyen manipulációs pont). Offline nem lehet megnyitni, autó kell hozzá.
Sziasztok! Tudom nem ez a szezon jön de ha valakit érdekel van 4db Continental SportContact 2 225/50/17-es gumim eladó. Májusban vettem újonnan 10 ezret mentem rá.
Az hogy mi bonyolult, mi nem, relatív. Viszont ami biztos, hogy a kormány nagyon fontos szerepet játszik a kocsi menetbiztonságában, így mindennemű "mókolás" szerintem nem jó ötlet. Nyilván nincs az a dolog, amit ne lehetne betenni egy kocsiba, ami gyárilag létező opció, de én ezzel nem játszanék.
Amúgy elég komplex szerkezet, szoros összefüggésben működik a DSC-vel és perifériáival, E9x-nél az ECO ventil szabályzása is a feladata AFS felszereltég esetében.
Ezen felül Hardware-törés is van, utánanéztem a KMM-ben, amit jól láttál az ETK-ban.
Az aktív kormány mennyire bonyolult szerkezet? Olyanban töröm a fejem, hogy hozok kintről még ilyen 335i-t, amiből át tudnám rakni, így effektív megvan minden hozzá. ETK-ban nézelődtem, a komponenseket átcserélem, az nem probléma. A vezérlőjére megy 2 nagy csati teli kábelekkel, gondolom jó pár helyre be van kötve. Megoldható szted egy ilyen átcsere? (anélkül persze, hogy venni kéne pár új modult mint a rolóhoz) :) A kocsim 2007/09 havi, pont itt ír váltást némely vezérlőhöz, a donor pedig valszeg valamivel régebbi lesz.
Ezt a business navi tunningot, mely után sanszos a 2D megjelenítés, kipróbálhatnánk. Gondolom ez viszont már tuti, hogy szoftverfrissítéssel jár. :) Az esélyekről tudnál valamit mondani százalékban? :)
"Es wird keine Nachrüstung Bluetooth mit TCU geben. Es ist nicht möglich das TCU Steuergerät bei der Nachrüstung zu codieren.
Die Telematics Control Unit (TCU) wird einem Fahrzeug im Werk bzw. bei der Bestellung als Ersatzteil eindeutig zugeordnet und kann in keinem anderen Fahrzeug verbaut werden. Hieraus ergeben sich Besonderheiten im Bestellprozess einer TCU, die unbedingt beachtet und eingehalten werden müssen. Andernfalls kann es zu weiteren Kundenproblemen sowie zu Zusatzkosten kommen, die nicht von der AG übernommen werden.
Einzelheiten und Leitlinien zum TCU Tauschprozess für SA633:
1) Vollständige Diagnose: Eine Ersatz-TCU darf erst bestellt werden, wenn: " Fahrzeugdiagnose vollständig durchgeführt wurde " Tausch der TCU einzig verbleibende Maßnahme ist Zu der notwendigen vollständigen Diagnose gehören unter anderem: a) Überprüfen der Kompatibilität des Kundenhandys mit TCU und Fahrzeug-Software- Stand mit Hilfe der Kompatibilitätsmatrix (siehe PuMA, Servicebroschüre, Intranet) b) Durchführen Quickcheck (Kurztest) und Ausführen der entspr. DIS Telefon -Testmodule c) Analyse des Fehlers mit Hilfe des Prüfplanes (Fehlerbaum) im Tester d) Überprüfen aller PUMA Maßnahmen bzgl. bekannter TCU Probleme ( speziell Diagnoseleitfaden Telefonprobleme) e) Beachtung evtl. vorhandenes Teileclearing
2) Korrekte Durchführung des Bestellprozesses: " TCU Bestellung mittels Fertigungsauftrag (FSI Auftrag analog Schlüsselbestellung, bzw. bereits codierter Steuergeräte) " Zwingende Angabe der VIN des Zielfahrzeugs, dem die neue TCU vor Auslieferung fest zugeordnet wird. Eine nachträgliche Änderung der Zuordnung TCU <-> VIN sowie eine Rückgabe der TCU sind nicht möglich! Eine Bestellung auf eine andere VIN oder eine Mehrfachbestellung auf eine VIN darf nicht erfolgen. Zusatzkosten durch Prozessverletzungen (zum Teil Gesamtkosten der TCU) trägt der Händler.
3) Verbau der bestellten TCU: Mit der Zuordnung TCU <-> VIN im Bestellprozess werden die Telematikdienste Assist und Online des Kunden automatisch von der alten auf die neue TCU umgestellt. Die alte TCU wird nach wenigen Wochen automatisch deaktiviert. Diese Deaktivierung lässt sich nicht stoppen oder revidieren. Deshalb gilt: " Eine bestellte TCU muss in das angegebene Zielfahrzeug verbaut werden; eine Rückgabe oder Verbau in andere Fahrzeuge ist nicht möglich " Sollte der Kunde den Termin für Verbau der Tausch-TCU nicht wahrnehmen, muss der Händler den Kunden darüber informieren, dass die Telematikdienste Assist und Online für den Kunden innerhalb weniger Tage deaktiviert werden. Um dies zu verhindern muss die bestellte TCU verbaut werden.
Zusätzlicher Hinweis: Es gibt keine Nach- oder Umrüstung auf SA 633. In Fahrzeuge, die nicht ab Werk mit der SA633 ausgestattet sind, darf keine TCU verbaut werden."
Nálunk utólag jelentik le az IMEI/MSISDN párokat, és az alvázszám is átírható utólag (C_FG_SCHREIBEN job, az SGBDk pedig aszzem TELE60-nal kezdôdnek). Szerintem kérdezd meg a HO-nál, hogy nem kötnek-e veled Assist szerzôdést az általad beszerelt és felkódolt TCU-ra.
Az ULF bázis szett 30,000 ft, a tartó 10,000 ft, a a modul 133000 ft, de ezt lehet kukázni használtban is. Vehetsz egyből MULF II-őt, az jobb, és a gép el is fogadja.
Szia steeef és maszi!köszönöm a valaszotokat többet jutottam elöre,mint a szervizetöl.Egyenlöre így hagyom a lampat aztan majd kicsereltetem.Esetleg tud majd valamelyötök segiteni benne? Elore is köszönöm.Üdv:JDL-1980
Ahogy Steeef írta, hivatalosan nem megy, de mint az alábbi hozzászólásaiman írtam, még 2003-as kocsin is megoldható utólag, igaz ez nem hivatalos megoldás. Saját szememmel láttam ilyet, én még nem alakítottam át, de ha valaki lesz "alany", megpróbálhatjuk.
Kár, pedig már elkezdtem reménykedni. Lássuk be a nyilas navi azért nem támogatja agyon a vezetőt... Mindenesetre köszi a választ!
Ezeknek az E60 business-eknek nem kellene olvasniuk a DualLayert? Írtam egy zsák mp3-at, és nem olvassa be egyáltalán, a sima mp3 DVD-t is csak kb 1.2 GB-ig vagy lehet hogy bizonyos fájlmennyiségig talán.
Szia.2D térképet sajnos nem tud 2007 előtti autó.Tehát az adott 2005ös E60as csak nyíl-alapú térképet fog megjeleníteni.Mask1 rendszerű az autó,jelenleg nincs rá lehetőség hogy tudja.Üdv.
egy 2005.04 havi 525D nek vagyok (sajnos inkább csk leszek-de messze van még a kedd!!!!) gazdája.
Az autó M pakettes, de sajnos csak külcsínben, bent a "bili" ülés és kormány van. Első lépésben szeretném lecserélni a kormányt egy M -es multira. Tud nekem vki segíteni, hogy milyen évjáratú, esteleg szériaszámú kormányokat lehet beszerelni ebbe a vasba, különösebb átalakítások nélkül? Illetve hogy mire figyeljek vásárláskor, szereléskor?
Oszinten szolva az SOS funkcio hianyzik a legkevesbe per pillanat (remelem sose lesz ra szukseg), de akkor elvileg a tobbi elerheto lenne? Assist szolgaltatasom van, az el is indul ha nyomok egy start servicet, de ennyi...
Az MASK2 hardware verzió, ami képes hivatalosan a 2d térképes megjelenítésre. ( hivatalos kiadás 2007.03, a hardware viszont 2006.09-től fut szériában ).
Mindezek ellenére egy 2003-as E60-on fut a 2d térképes változat. A kocsi németországból jött, az MASK is a gyári, ezt a szoftvert ott tették fel "buherálva".
A vicc az, hogy az inkonzisztens autó az ISTA/P szoftverelés végén konzisztensé vált, és megmaradt a térkép megjelenítés is.
Szerintem az a baj, hogy a kocsijában nem TCU, hanem ULF van, SA644. Ez nem tartalmaz SOS funkciót, és a gombot sem. A továbbfejlesztett változat (SA633) már tartalmaz SOS funkciót.
Amúgy magyarországon semmire nem mész az egésszel, nem működik a szolgáltatás. ha megnyomod, akkor felhívja a 112-őt, ennyi. És ahogy Rumcice írta, felveszi a legközelebbi rendőrség. A pozíciód mindössze a monitoron jelenik meg, de nem tudja küldeni sehóvá, mivel nem él a szolgáltatás.
Talán majd egyszer ez is elérhető lesz, mint most végre a navi adatbázis...
Annak idején a V27 és a V27.1 ( 2007 szeptember ) Progman cseszte el a Lichtmodul kódolását az E60-nál. A "SIDEMARKER_US" Codierflag attributum volt hibás a kódadatban. Amúgy hozzáteszem, megértem azt a mérnököt is, aki ezt elcseszte, mert ECE verziónál nem nevezném ennek ezt a Funkciószót. Későbbi verzióknál asszem nem is ez a neve, hanem Seitenmarkierungslicht, vagy Positionslicht.
A te esetedben semmiképp sem ez a gond, mert ebben az esetben nem égne egyik oldal sem. Itt a ledeket tartó nyákkal lehet gond, ami javíthatatlan. Ahogy Steeef is írja, nem szedhető szét a lámpa. A hivatalos megoldás: lámpacsere.
Ha van TCU az autódban, nem kell menned sehova, Belgiumban ugyanúgy mûködik, helyben köthetsz Assist szerzôdést. Ha nincs, akkor az utólagos beszerelés elég nagy szopás.
Itt találsz leírást a szolgáltatásokról, Belgiumban is mûködik. A retrofitrôl viszont lebeszélnélek, rengeteg meló. TCU-t lehet kukázni olcsón, de kell neki MOST-ot és áramot húzni, mikrofonokat a csomagtartóból a visszapillantó fölé bekábelezni, a négy antennát behúzni, esetleg a plusz akksit is. Pontos árat a kereskedôd tud mondani, mert a rendszer kiépítettsége az autód felszereltségétôl is függ. Asszem Nachrüstsatz Telematikplattform néven fut a cucc, de tényleg sokkal jobban jársz, ha következôre olyan autót választasz, amiben ez már benne van. Viszont tény, hogy baromi hasznos, rengeteg szolgáltatással, hogy mást ne mondjak azokat az utakat, amiket este összekattintgatsz a PCn a ConnectedDrive webalkalmazásábán (olyan mint a Google Maps), másnap reggel induláskor automatikusan látod az autóban. A saját, portálon eltárolt címjegyzéked szintén letölthetô az autóba, és nem csak a sajátodba, hanem a felhasználóneveddel és jelszavaddal bármelyik BMWben igénybe veheted, amiben van TCU, bérautóban is kéznél vannak a megszokott dolgaid.
Hat pedig az enyemben sajna nincs gomb :( Fent kene lennie kozepen a tukor kornyeken, nem a masik oldalan a pass airbag visszajelzonek?
Ott kerestem en is, de csak szepen megcsinalt muanyag van, gombnak se hire se hamva. Szerintetek hat atmegyek egy nemet szervizbe innen Belgiumbol akkor meg tudjak csinalni/aktivalni tudjak nekem a TCUt, vagy ahhoz kene egy nemet lakcim is?
Bakker, hogy a belgaknal nem mukodik egy csomo minden... :( Pedig a BMW onlinet is kiprobalnam :)
Szia Steeef!Szerintem valami más lehet a probléma,mert amikor világít ,akkor mind a 10 hibátlanul ég.Képzeld a porlasztót kicsrélték,át is vettem az autót,majd másnap az m1-esen kishiján felgyulladt.Autómentö,pest szerviz,aztán kiderult,hogy nem huztak meg egy csavart és eresztette a gázolajat.Gondolhatod.....
Sziasztok! Business naviba lehet POI-t menteni valahogyan? Gyakori címet elmenteni (a korábbi címeket látom, hogy tárolja, de pl. az otthoni címet jó lenne, ha nem bogarászni kéne).
Szia.Régebbi modelleknél bizonyos licht modul szoftver mellett előfordult hogy nem világítottak,de akkor egy sem egyik oldalon sem.Nálad a probléma a ledekkel van ledsorból pár nem ég.Sajnos nem tudod javítani sztem mivel ez sem kiszerelhető, pótolható.Egyébként filléres lenne ledeket cserélni benne.
Sajnos ezek a lámpák már nem szedhetőek szét nem javíthatóak cserélhetőek benne alkatrészek.Nekem ez a véleményem ebben a kérdésben de várom többiekét is.Pls Maszi:) Üdv.
Sziasztok!Ha valaki tudna esetleg segíteni,azt nagyon megköszönném.E 60-am van és a bal oldali helyzet jelző csík(felső,sárga) időnként hiányosan világít. ami azt jelenti,hogy a 10 ledből csak 4.de mint mar írtam csak időnként.Bevittem a szervizbe ahol azt mondtak,hogy nem tudják mi lehet az oka.Hagyjam ott stb,stb.az igazság az,hogy nem bízok bennük,mert már volt némi problémám velük.Ezért nem szívesen javíttatnám velük.Előre köszönöm. JDL-1980
Így néz ki. Alsó végére jön a táp, bemenetek és a MOST, felsôre az antennák. Hirtelen fejbôl fehér=BT, kék=GPS, fekete=GSM, barna=backupGSM, szóval nem 100%.
tulajdonkeppen egy komplett szolgaltatas.altalaban ha telelefonalok kocsiba akkor a gyari telefont hasznalom a konyoklo alatt.azt hittem ha van ilyenem akkor megnyomom az sos gombot es hivja a 112-t mert van gyari telcsim.de akkor ezekszerint teljesen mas szisztema:)
mivel iphonet hasznalok nem is tudnam kihangositani a kocsira ha akarnam akkor se a sajat mobilom mert nem ismeri fel a bluetooth.de errol volt mar szo korabban,h csak az ujabb szoftverek ismerik fel.na mind1 most mar legalabb ezt is tudom,h mukodik:)
A TCU gyakorlatilag egy mobiltelefon, MOST interfésszel, saját táppal, GPS bemenettel, és backup GSM antennával. Assist szerzôdéssel aktiválják (T-Mobile üzemelteti), ez az elsô 3 évben ingyenes az új belpiacos kocsikra, utána évenként 260 EUR körül, de ebben minden benne van (VerkehrsInfo+, Routenplaner, Pendlerinfo, BMW Online, portálhozzáférés a kocsiban és a számítógépeden, BMW emailcím amit az autóban is olvashatsz, Google cégkeresô, TeleServices/távnyitás ha bennhagytad a kulcsot, tudakozó, stb), még az internetelérés is, ha képes rá az autód. Forgalmi vagy havidíj nincs. Hogy a magyar piacos kocsiknál hogy van, nem tudom. Saját mobilodat nem tudod erre használni, csak kihangosításra. (Segélyhívásnál amúgy is elég rossz ötlet lenne a mobil, lehet hogy ütközésnél elrepült a vérbe, nincs feltöltve, nincs benne GPS, lejárt a szerzôdés/nincs rajta egység, nincs beállítva az SMS központ, stb stb)
Jah, lehet, vacsora közben csak fél szemmel figyeltem. Csak mikor John McClane -t láttam a kábelek közt matatni, hirtelen elképzeltem, ahogy indítás helyett letesteli valamelyik can-bust. :)
Ezután bejelentkezik valami diszpécser, hogy "észleltük hogy kinyílt a légzsák, hova küldje a mentőt, kik a sérültek, stb."
Tényleg létezik ilyen is?
Létezik, de légzsáknyílás esetén nem kérdeznek vissza, automatikusan hívják a mentôt, és küldi a TCU a GPS-koordinátákat. A telefonos kapcsolatot a beltérrel ezután építik fel. Szériafelszereltség lesz idôvel egyes piacokon, mint ahogy az iDrive is.
Csak mert nekem már sikerült asszem talán a 112-vel??? beszélnem, mikor megnyomtam a segélykérő gombot, hogy vajon mi történik, gondolván semmi, ha épp nincs kártya a telefonban.
A TCUban mindig van SIMkártya, és nem a 112t hívja, bár bele lehet kódolni azt is.
ja és mégegy apróság, a 112-es számot bármilyen ( akár letiltott is lehet ) telefonról fel tudod hívni, akár kártya nélkül is. És elméletileg a celládhoz legközelebbi rendőrséget hívod.
2009. szeptember 5-én szombaton. A BMW & DRIFT TEAM SZOMBATHELY csapata idén is sok autóval képviseli a helyi BMW tulajdonosokat. Aki szeretne velünk jönni azt szeretettel várjuk szombaton a METRO áruház melletti ALDI parkolóban! Gyülekező 7:15-től Indulás: 7:30-kor az ALDI-tól Csatlakozási lehetőség: 8:00-kor a Hegyfalú OMW benzinkúton
Most láttam a Die hard 4-et. Van benne egy rész, hogy Bruce Willis "kölcsön akar venni" egy E60-at, és ehhez hogy beindítsa, a kormányoszlop alatti elektromos kábelekkel matat. Ezzel azt éri el, hogy a pofájába robban a légzsák.
Ezután bejelentkezik valami diszpécser, hogy "észleltük hogy kinyílt a légzsák, hova küldje a mentőt, kik a sérültek, stb."
Tényleg létezik ilyen is?
Csak mert nekem már sikerült asszem talán a 112-vel??? beszélnem, mikor megnyomtam a segélykérő gombot, hogy vajon mi történik, gondolván semmi, ha épp nincs kártya a telefonban. A garázsban állt az autó, és a Betriebsanleitungot olvasgattam a bal egyen.
Tévedtem, és beszólt valami szigorú női hang kihangosítva, hogy miben segíthet. Köpni-nyelni nem tudtam hirtelen, azt hittem, valami műszaki segélyhívó jött be, úgyhogy mondtam, hogy kifogyott a benzin, mitévő legyek. Erre jól lebaszott, hogy mit képzelek, hogy ő nem benzinkút, mit képzelek magamról, stb. Aztán letette.
Szia.Roncsolásmentesen nem tudod kiépíteni a xenon projektor az állítórészt a motort sajnos.Gyártás során a az első plexit hőkezeléssel építik rá így nem szétszedhető a lámpatest.Nem értem miért nem veszi vissza ha rosszat adott.
Hali mindenkinek! Nekem lenne egy olyan problémám h multhétn megzuztam apa E60-nasának a jobb oldalát :S szégyenlem de már megtörtént. 1 hete már csak a Xenon lámpa után járok mert minden más megvolt utánavaló nap. A lámpáért tegnap este mentek el apáék és nem tom h este nem látta vagy nem tom a csávó amit adott lámpa nem jó a miénkbe :S szal aza a helyzet h a miénk kanyarkövis és amit adott a csávó az meg sima csak szintező lámpa.... és h meglehet oldani h a mert az mi törött lámpánk belseje teljesen ép és hogy vhogy átvarázsolni bele? nézegetem neten de semmi info-t nem találok róla kérlek segítsetek!!!! a lámpát nem veszi vissza, másikra meg már nincs keret... itt, e-mailben(nyiriervin@vipmail.hu) vagy msn-enen(indispensableXD@hotmail.com) várom segítségeteket.
aha, értem. de ha RAM, akor törlődik az autó kikapcsolásával, vagy nem? és akkor ha jól értem ahogy mondod, csak az útvonalat menti el, nem a teljes országtérképet, igaz?
Szia.Rengeteg autóban blokkolva van a navigáció főleg ha Premium Selection az autó.De ezt kiírja ha a navigációs menüben vagy és megynyomod az eject gombot.
"navigation dvd blocked"
Fel lehet oldani diagnosztikai műszerrel ill. pin kódra is le tudod védetni.
Új vagyok a fórumon, de sajnos elsőre segítséget is kérnék...
2008.08 havi 530d ben professional navigáció van, és még a gyári 2008-2 es lemez van benne, amit adtak hozzá gyárilag...
Elérkezettnek láttam az időt a 2009-2 cseréjére, de hiába nyomom az EJECT gombot, nem csinál semmit, nem adja ki a lemezt! próbáltam folyamatosan nyomva, (1-2 perc) de úgysem reagált semmire...
Olvastam róla valahol külföldi fórumon, hogy ezzel van levédve a navi disk lopása ellen... de ennek akkoris kell valami megoldásának lenni, hogy ki lehessen venni!
Mit javalltok? Ha nem muszáj, nem rohannék azonnal a márkaszervízbe, ha van rá megoldás normál kereteken belül...!
Laikusként úgy tűnhet, hogy elromlott valami, de valójában nem, mert a navi hibátlanul működik... és belegondolva, így már valós lehet a lopásvédelem....
Ha nincs lemez a meghajtóban, akkor sokkal sokkal hamarabb koszolódik el a fej, mintha mindig lemez lenne benne. Ez vonatkozik a szobahifikre is.
A másik oldal, hogy valóban folyamatosan használja a drive-ot a navi, ha benne van a navi dvd.
Ha ez téged zavar, akkor tegyél be egy audio lemezt, azt nem fogja nyüsztetni, de mégis védve a fej a portól.
Én folyamatosan benne tartom a navilemezt, hisz ezért van, szeretem látni a térképet. Az összes munkatársam is így használja. Lehet hogy 10 év távlatában számít, de nekem az elmúlt 4 évben semmi gondom nem volt ezzel.
én azt szeretném megkérdezni, hogy a navi az autó kikapcsolása után hol tárolja el a térképet? ugye amikor betölt egy országot, akkor ki is vehetem a lemezt, az autó újraindulása után is folytatja a navigációt.. van valami flash memória benne?
engem is érdekelne, tönkrevágja-e az olvasót a lemez hosszú távon...
Szia.Az autód egyes vezérlőegységeinek fejlesztése finomítása hibáinak kijavítása jelenül meg az újabb szoftverekben amelyeket az autóra fel kell "telepíteni"
Vannak olyanok amelyeket észre is veszel de valamelyeket nem.
Pls központi kijelző gyorsabb lesz,automata váltó finomabb lesz,motor működésében is érezhető változás.
Fontos dolog időnként megcsináltatni főleg ha még a Te autód nem volt frissítve.
Ebben az ügyben keresd Maszit,ő szoftveres szakember.Üdv.
csak közel 3 hónapja használom az 530d-t.az autó 2004-es.mit jelent a gyakorlati használatban a kocsi szofverfrissítése?ez miért fontos?mi a hátránya,ha ez nics elvégezve? választ köszönöm!
Jut eszembe, itt valaki talán azt írta, nem szabad folyamatosan a dvd lemezt a naviban tartani, mert ekkor folyamatosan olvas, és rövid idő alatt tönkre vágja a fejet. Igaz? thx
Próbálgatva a business navit az új magyar térképpel, tökéletes. Nagyon pontos, részletes, és egyszerű, átlátható. Nekem nagyon bejött. Van egy Garmin nüvi 660-asom az új 5,2-es magyar térképpel, az sem jobb... sőt.
kkkirály. ha ez mind rajta van, amit itt a linken látok Jani, akkor ez szuper, nem is mertem volna ilyen fasza térképet remélni. Ez már tök jól használható lesz szerintem..
Sziasztok.A 09.02 Bussiness navi update nagyvonalakban a Professional 09.02 adatbázist tartalmazza.Probálgattam új utcanevekre keresni azok nincsenek benne.
Ami biztos a megyeri híd az M6,M7 pálya de pl Balaton északi elkerülő már kérdéses.
Egy a lényeg ez már használhatóbb nem vezet félre,amit ismer azt pontosan!!!!
Nagy előrelépés már ez is szerintem...
Az uj CIC rendszerű navin meglepetés de nincs rajta a megyeri híd!!!!
üdv! felhívtam az előbbi hirdetésben lévő embert és elmondása alapján elég nagy a lefedettség (M6 és a dunaújvárosi híd is rajta van)... én megpróbálom ezt a lemezt..
Üdv! itt egy link pl: http://apronet.hu/elado_%3Cspan_class=except%3Ebmw%3C_span%3E_%3Cspan_class=except%3Ebusiness%3C_span%3E_navi_dvd__5000_forint_aprohirdetes=8966808 engem is kezd felcsigázni a dolog...
a Mo. lemezre gondolsz? esetleg tudnál csinálni egy két képet, hogy milyen? Budapest részletessége, egy két nagyobb vidéki város részletessége, stb... köszi
mivel a navid is ezt csinálja olyan mintha a controllered működne rosszul
Nem tudom, van-e erre lehetôség a teszterrel, de ha alkalmad nyílik rá, nézd majd meg egyszer a ZBE adatkommunikációját. Meglehetôsen primitív jószág, ha kap áramot meg gyújtást, kontextustól függetlenül kiküldi az összes event-et KCAN-re, meg a listaeleje/listavége jeleket figyeli (de csak a CCC ZBE-je, a CICnél megszûnt a Haptik, a MASKnál meg ugye nem is volt). Ha csak bizonyos almenükben van gond a scrollozással, akkor a listakezeléssel lesz valami probléma. Azoknál a listáknál, amiket külsô ECU tölt fel (MP3-CD -> CDC, Telefon -> TCU/MULF, USB/iPod -> MULF) szinte mindig ez utóbbi a hibás, nem a fejegység. Általában az szokott történni, hogy MOST-on a lista elemeit átküldi, de az elemek számát már hibásan. A ZBE-vel szinte biztos, hogy semmi baj nincs.
Sziasztok, Ma este végre átvehettem az "álomautót", hát mondanom sem kell, hogy teljesen kész vagyok tőle, fantasztikus élmény vezetni ezt a gépsárkányt...
Maszi, fogok jelentkezni, de most azt sem tudom, hogy hol áll a fejem...
Ja, ez egy 525i soros hat hengerecskével... Olyasmi érzés lehet ez, mint amikor átülsz a Cesnából az F-14 Tomcat-be...
Gyakorlatilag ugyanaz a motor, de valójában mégsem. A 46-os még MS43-as Siemens vezérlővel jött ki, a 60-s pedig MS45-el. De ez is csak azért van, mert hozzá kellett illeszteni a vezérlőt a kocsi hálózatához, ami teljesen más jellegű mint a 46-os. A környezetvédelmi besorolás is eltérő, a 60-as már mind euro4-es.
Szervíz szempontjából semmi különbség nincsen. Az egyik legjobb motor a maga idejéből, M54...
46-osban a 30xi elég ritka, így nem igazán tudok beszámolni a hibáiról. Teljesen más a négykerék kezelés az E60-nál, az sokkal "okosabb".
Alá kell nézni mindenképp, nem folyik e az osztómű, stb.
Nem kell, de találtam egy autót ami nagyon megtetszett és erősen elgondolkoztam a megvételén. Nem nevet!:) Szép a színe, jó a felszereltsége ( ami meg nincs benne, de számomra "szükséges" az egyszerűen pótolható - pl multikormány ) és jó az ára.
A fékolajat minden 24 hónapban cserélni kell. ( erősen higroszkópikus anyag, magába szívja a levegő páratartalmát, és ha egy fékfolyadék vizet tartalmaz, az már elég nagy baj :)
Sziasztok! Nekem a köv. szervízre azt írja a fedcomp, hogy brake fluid oil. Most ez mit jelent? Fékolaj cserét, vagy ellenőrzést? 1,5 éves autóban?? 32.000 km után?
(én 5, 15, 30-nál olajat , szűrőket cseréltem, szóval oda figyelek rá, de 2 éven belül fékolajcsere?? nem túlzás? )
Köszi! Van sitzmodul(szerintem...,egy fekete műanyag borítás alatt helyezkedik el ) és itt is stabilak a stekkerek... Ha lesz időm gépre tesszük. Köszönöm,még egyszer! Jó éjt! Üdv:Tomi.
Húzd le a kapcsolót, és vezéreld ki a motort direkt árammal mindkét polaritási módban, ha így működik, akkor tovább kell szűkíteni a kört. Vagy mérj rá a kapcsolónál a motor kimenő pinjeinél, meg van e a táp mindkét esetben.
Mivel alap ülés, valószínű nincs Sitzmodul az anyós ülésedben.
Ha így van, akkor a motorok kivezérlését kizárólag a kapcsoló végzi, mégpedig analóg módon. Ebben az esetben kapcsolóhibára gondolnék. Ha mégis lenne modul, ez kiderül, ha gépre teszik a kocsit, akkor összetettebb a kérdés, de az is kiválóan diagnosztizálható.
Azt kéne első lépésben meghallgatni, amikor előrefelé állítod, búg e a motor az ülésben vagy sem. Ha nem, akkor nem mechanikus hiba, akkor lehet akár kapcsoló hiba, de lehet még ezer ok. Ha nem jutsz előrébb, gépre kéne tenni.
Már hosszú ideje nagyon stabil volt a E61 525 DA 2005.-ös vasam... Viszont, ma délután már nem tudtam az anyósülés háttámláját előre felé dönteni..csak hátrafelé lefele ment..ennek a próbálgatásnak az lett a vége,hogy az asszony kénytelen volt a hátsó ülésen hazautazni velem:-)) Ennek az ülésnek a hátrésze,a magassága és a hátrészben a gerinctámasz része állítható motorosan.A többi funkció mechanikus...Az ülés alatti stekkereket már megnéztem nem lötyög egyik sem... Ha lenne valakinek ötlete,hogy milyen irányba induljak el a hibakeresésben akkor nagyon szépen megköszönném! Üdv:Tomi
Szia.A legtisztább ahogy Maszi is mondja minél hamarabb műszerrel letiltani azokat az engedélyezett kulcsokat amelyek nincsenek Nálad.Ha van szervizkulcs az autóhoz ha nincs......Üdv.
Szia.Hogy mit ír a serviz infod egy dolog néha teljesen megbolondul és lehet vason valóban a fék.Ha már csak 2 mm akkor csere.A szívósort nem kell cserélned elég egy alapos tisztítás új tömítésekkel összerakva és megáll a szivárgás.
A tárcsának van egy minimum határa, ez bele van ütve a tárcsa oldalába. Meg kell mérni, és ha kisebb, akkor csere. Amúgy rutinosabbja már ránézésre megmondja kell e cserélni vagy sem. Én nem szabályozgatnék, ha akkora már a válla, cseréld ki.
Köszönöm a gyors válaszod akkor mindenképp kicseréltetem mihamarabb. Tekerve nem volt München-ből hoztam premium selection. Ajánlatos a tárcsát is kicserélni ilyenkor vagy csak szabályoztatni?
Mindenképp az a mérvadó, amit a rutinos tapasztalt, márkaismerettel rendelkező szerelő mond. Ha pl tekergetik a km-órát, akkor is meg szokott "hülyülni" a szervizjelző. Amúgy két lépcsővel rendelkezik a kopásjelző, elvileg ha a második lépcső átszakad ( ez 4mm-nél következik be ) akkor akár hogy is számolt az algoritmus, leveszi a hátralevő km-ert.
Még az is előfordulhat, hogy szorul a féknyerged, emiatt megzabálta valamelyik oldalon a betétet, pont ott, ahol nincs érzékelés.
Letiltani kulcsot hol lehet, csak szervízben? Két hét múlva lesz egy olajcserém, akkor el is tudnám intéztetni, Egyébként tényleg kijött a toll a kulcsból, kösz a tippet, lehet hogy el kellene olvasni a kézikönyvet. A lapozást kipróbálom.
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni tőletek hogy ha még 11ezret ír a hátsó fékemre a vas de a szerelő azt mondta hogy ezernél többet nem megy el akkor akkor kinek higgyek? Elmerjek indulni 3ezer km-re? Illetve a szívócsonk picit olajos. Mibe fáj a cseréje és minél hamarabb cseréltessem vagy ez már nem szívja be mint a régebbiek? 2006/3 530d
Minél hamarabb le kell tiltani azt a kulcsot ( távnyitó nélküli tartalékkulcs ), amit nem kaptál meg a kocsidhoz. Ha letiltjuk, azzal már nem indítható többé a kocsid.
A két kulcsodban ott van a toll is, csak ki kell húzni belőle. Meg kell nyomni egy ponton, majd kíhúzni. A te évjáratodnál már csak két kulcs volt, a szervizkulcsot elhagyta a gyár.
A szoftverszintedet meg tudjuk nézni bármikor, keress meg.
Amikor elakad a haptik a kontrollernél, az teljesen normális a régebbi modelleknél, egyszerűen tovább kell tekerni (erősebben), és beugrik a következő táblasor.
Szia, amikor nem engedi tovább görgetni akkor vagy húzd lefelé a gombot, mint a menükben, vagy erőszakosan tekerd tovább. Maszi szerint ez nem árt a gombnak. Szerintem ez egy hiba a programban amit állítólag az új sorozatoknál már kivettek.
Csak ezen a két helyen nem megy a görgetés, az összes többin igen, tehát a kontroller biztosan nem rossz, van ahol több 10 tételt görgetek át. Egyébként a telefonon memóriáját használom, nem a SIM kártyát. Írtam Neked mailt.
Az autó uj korában 2 teljes kulccsal (távirányító és kulcs) került forgalomba illetve egy szervizkulccsal ami neked ezek szerint nincs meg.Műanyag tokozású nincs rajta távirányító gomb csak bele tudod dugni a kulcsot.
A második problémád érdekes ha csak a telefonnál lenne ilyen problémád akkor azt mondanám hogy helyezd át a sim kártyáról a telódra az összes nevet és ugy próbáld meg.De mivel a navid is ezt csinálja olyan mintha a controllered működne rosszul
rádióállomásoknál az összesnél tudsz jobbra görgetni több adót???
Szoftverszintet vagy diagnosztikai műszerrel tudod megnézni vagy a programozó géppel de biztos van rá frissítés.Üdv Steeef.
Köszönöm a fogadtatást, biztosan kérdezek még. 1. Mivel gombos indítású a gép, két "kulcsot" kaptam hozzá, hagyományos tollas nincs is, ami azért furcsa, mert a kesztyűtartó és az ajtó is nyitható-zárható így, erről mit tudtok? Az eladó az első tulajtól - finanszírozótól - vette, ő sem kapott már ilyesmit.
2. A telefonon blutooth-on teljesen jól működik, de az A-Z listában az első betű után csak az első négy elem választható ki, hiába van a többi elemet jelző kis nyíl, az idrive nem engedi tovább tekerni - bug? Ugyanez van a navi országválasztó listájánál is.
3. Hallottam arról, hogy az utolsó fedélzeti szoftver verzió 2007-es, ahol rengeteg bugot kijavítottak, hogyan tudom ezt megnézni, az enyém mikori, vagy csak szervíz?
Szia.Üdv a fórumban,ahogy Bazsa525 is írja valóban sok segítőkész ember van itt bármilyen jellegű problémáddal kérdéseddel nyugodtan fordulhatsz hozzánk.
A navi-DVD-d az első, Magyarországot is tartalmazó kiadás (ha jól emlékszem, 2008-2 verzió), abban szúrták el az út, utca, stb. fordítását. Azóta van újabb változat, ezekben már jó a fordítás, és a legújabb változat már az M0 új szakaszát és a Megyeri (Chuck Norris) hidat is tartalmazza.
Köszönöm a biztatást. Elvben professional navi, van is hozzá egy nem gyári DVD-m, Mo. és Eu is rajta van, de minden utca köz, minden út sétány címszó alatt, ez kissé furcsa, egyébként teljesen jól műkszik.
Üdv, és sok sikert hozzá! A navihoz majd jönnek a zsenik Maszi és Steef. Csak írd meg milyen navid van. Professional (nagy képernyős), vagy Business (kis képernyős)
Már mindkettőhöz van új 2009-es dvd, amin Magyaro. is szerepel.
itt mindig mindenben tudnak segíteni, alkatrész, szervíz, bármi. Jó csapat!
2 hete vagyok boldog tulaja egy 2006.11. havi 530 xd-nek. Gondoltam bejelentkezem. Érdekelne aktuális navi dvd is, meg Ti nyilván sokkal többet tudtok róla mint én, ez az első BMW-m.
Professional 09-2 térkép kiegészített POI adatbázissal. Magyarország + (A, CH, D, I, SK, SL) fix és mobil traffipaxokkal. Egyéb POI-k a csatolt fájl szerint.
S209A
LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)
Differential lock 25%
S227A
SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl.
S240A
LEATHER STEERING WHEEL
Steering wheel, leather
S243A
AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
Airbag for front passenger
S320A
MODEL DESIGNATION, DELETION
Deleted, model lettering
S385A
DACHTRAEGER-LAENGSSCHIENEN
ROOF RACK SYSTEM
S404A
DOUBLE SLIDING SUNROOF ELEC
DOUBLE COVER-SLIDING LIFTING ROOF
S413A
LUGGAGE COMPARTMENT NET
Luggage compartment net
S423A
FLOOR MATS, VELOUR
Floor mats, velours
S428A
WARNING TRIANGLE
Warning triangle and first aid kit
S481A
SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
Sports seat
S510A
HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
Headlight vertical aim control
S520A
FOGLIGHTS
Fog lights
S556A
EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY
Outdoor temperature indicator
S651A
BMW Bavaria C Reverse
Radio BMW Reverse RDS
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S676A
HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
HiFi speaker system
S690A
CASSETTE HOLDER
Cassette holder
L801A
GERMANY VERSION
National version Germany/Austria
S915A
BODY SKIN CONSERVATION, DELETION
Omission of outer-skin preservation
Még egy gyors info igy utazásom előtt. Kezemben vannak a lemezek. A két lemezből az egyik DL-es, csak a másik, amin a keleti régió van, az a szimpla.
Magyarán hozzádobtak egy plusz extra lemezt a keleti lefedettséggel az eredeti 2009-2 es lemezhez. A 2010-1 már egyben fogja tartalmazni az egészet egy db DL lemezen.
Sziasztok, Úgy néz ki, hogy a héten, vagy a jövő hét elején meg lesz a magyar papírozása az autómnak, amit vettem. Ez egy 525i paripa. Maszi, van arra lehetőség, hogy átnézd valamikor a jövő héten? Üdv Laci
Nincs esetleg egy publikus email címed amire alkalomadtán küldhetnék ilyesmi kéréseket? Csak, hogy ne "szemeteljük" tele a topic-ot E39 extra listákkal.