Na ja, de épp azért érdekelne, hol járunk...a túlsó parton látható gabonatároló(?) épülete zavar. Ennyire a parton hol lehetett a hatvanas években ilyen? Baján igen, de akkor ott kellene lennie a háttérben a hídnak, és nincs ott. (nagyobb méretben sem)
Merre lehetett ilyen épület?
(ami a csónakot illeti- igen, az egy régi szkennelés volt erről a negatívról, most több kép is rendelkezésemre áll :-D )
A MEPHISTO édesapámé volt, tehát igazolhatóan bajai illetőségű, az ILDI viszont budapesti orvosé volt. Arról nem tudok, hogy apu vállalkozott volna egy Baja-Budapest útra a hajójával, leginkább a Sió-torok, illetve Báta felé járt.
"a hajók mind mai napig megvannak és dolgoznak is más tulajdonosnál (pl. Szegeden)."
Ez, így, ebben a formában nem igaz. A hajók valóban jártak Szegeden, de a tulajdonosok nem magyarok, csupán egy adott munkát végeztek el. Az új tulaj, már néhány éve a Holcim. Ők vették meg meg szőröstül- bőröstül a Kamenko Gagarcin céget.
Mit mondjak, fájt a szívem, amikor az alábbi videót megnéztem: Magyarok által épített csatornán, Magyarországon épített hajókkal hajóznak.....
Bár a Nagybecskereki Hajózási Vállalat ezek szerint már megszűnt, de a hajók mind mai napig megvannak és dolgoznak is más tulajdonosnál (pl. Szegeden).
Így igaz, nem csinálok titkot belőle, a háttér és a színskála kiválasztásában nagyban meghatározó élmény volt, hogy néhány Duna Bizottság blokkhoz hozzájutottam. Rég össze akartam gyűjteni mind, de először csak a vízibuszt sikerült szólóban, aztán valahogy mind összekapartam.
Akkoriban még a bélyegek "megmunkálását" is profik végezték, nem csoda hát, hogy ennyi év távlatából is motiválja az embert. A 2,50-es hátteréből és az 1,50-es szikláiból vettem mintát a kijelöléshez, és ez alá rajzoltam be nagyjából színhelyesen a hajókat. Van még néhány, majd alkalomadtán mutogatok. :)
Daliás, boldog idők! Akkor még 2.50.- volt egy ilyen sorozat záróértéke. Manapság már a helyi levél is több mint 100.-. Vagy tévedek? Hiszen már alig látni bélyeget a küldeményeken, csak bélyegzés, vagy öntapadós vacak van rajtuk. Azt hiszem, ezentúl minden e-levelemhez fogok "ragasztani" egy bélyeget. Lehet, hülyének néztek, de annak idején,, gyerekként soha nem a feladóval, vagy a levél/lap tartalmával kezdtem a vizsgálódást, hanem a bélyeggel és a bélyegzéssel.
Online létezésem elején már linkeltem ezt a bélyeg-sorozatot. Volt benne HUNYADI, SIRÁLY, SZEKSZÁRD vontató, 3011-es vízibusz, tengerjáró... ahogy emlékszem.
Ha van rá érdeklődés, az új év első napjaiban utána tudok nézni.
És valóban a Duna-Bizottsághoz kötődött a kiadásuk.
Igen, én is erre a sorozatra gondoltam. Azt hiszem, a Dunabizottság valamelyik évfordulójára jelent meg, kb. Viking születése előtt. Nagyon klasszak. Csinálj még! Példáúl a régi gőzösökről.