Megint annyira vagy hülye helyből ami másnak nekifutásból sem sikerülne!
Semmit nem tudsz az esetről, (mint ahogy a többiről sem) de fantáziálsz, bebeszéled magadnak majd el is hiszed a leírt marhaságaidat. Szánalmas az egész műsorod.
ha nem lenne elbaszval a magyar vizsga rendszer, akkor nem neked kellene kitalalni hogy mit kell javitani a vizsga elott. ugyanis ez a vizsgabiztosok kepesitese/feladata.. > hogy az ugyfel/javito kezebe adjak a szabalyok szerint elvegzett hiba listat,
a szukseges javitasokat..
de mivel elvan basszal, igy mindenki ugy, es ott ganyol ahogy eppen sikerul.. > A tőlem telhető hozzáértéssel, füllel, szemmel "" < ...ezt ellenorzi a vizsgabiztos.
Lényeg, hogy a váltó már visszament a helyére, és az aprólék maradt csak holnapra.
Érdekes, hogy csúszott a kuplung, de nem volt sz@rrá kopva a tárcsa. Poros se nagyon volt. KB másfél mm-el vastagabb csak az új tárcsa. Anno trabantba ilyen állapotú használt tárcsát még simán visszaraktunk.
Ja... unixban ma vettem 12 szögű dugókészletet. Mert ilyen színű szerszám még nem volt itthon. :-)
Meg mikor engem (meg aki még hasonlóan) basztok le azért mert FELKÉSZÍTEM vizsgára a kocsimat. A tőlem telhető hozzáértéssel, füllel, szemmel. Sőt még le is mosom.
Más meg viszi mocskosan, trágyásan, félig kilógó béllel, az bezzeg jó, mert bekerül a 10-20ezres a forgalmiba.
Az a vonóhorog kerülhet egy fontos biztonsági elem HELYÉRE is.
Nem egy típuson kikerül onnan egy jó nagy darab valami a lökhárító alól. Ezt kiváltja a horog, ezért kell TÍPUSAZONOS és szakszervíz aki felszereli.
Nem úgy van, hogy fúrok lukat, hogy stimmeljen.
Visszaalakításnál pedig VISSZA KELL ALAKÍTANI A GYÁRI ÁLLAPOTOT. Vissza kell tenned azt a vasdarabot amit a gyárban beletettek anno.
ELvileg.
AZ itteni nagyokosok ezt azért nem tudják, mert okosvizsgán iylesmi nem téma.
"ezmagyarországoznak", de pont ők élnek a kiskapukból.
A szabályokat be kell tartani, ennyi.
Extra infó.
Ismerek olyan esetet, ahol a biztosító ( ellenfél KGFB-e) nem akart annyit fizetni amennyit, MERT HIÁNYZOTT A GYÁRI ütközésvédelem (helyette horog volt) és szerinte gyárilag nem lett volna ekkora a kár. Nagyon sokáig húzódott mire fizettek.
Eszem megáll miket olvasni (itt is néha) teljes bizonyossággal és teljesen háttal ülve a törvényeknek.
Egy Mitsubishi, vagy valami hasonló alap autó szintjén lehet minőségben. Ismerősnek volt valami benzines, de csak pár percet láthattam. Elektromos MG-je van most. Az is talán Mitsubishi ASX szint. De lehet hogy hamarabb szét fog rohadni.
The manufacturer of MG cars is SAIC Motor, a Chinese state-owned automotive company. SAIC Motor is the seventh largest car manufacturer in the world and is the parent company of MG. ""
A kollégám most vizsgáztatta a sajátját bontott de típus azonos/adattáblás gyári horoggal. De, hogy is mondjam, Ő nem az utcáról esett be a vizsgára....
"Felhajítod, rajta van a műbizonylat táblája, és már nem is szólnak egy szót sem a műszakin."
Erre azért ne fogadjál nagyobb összegben! Miután ez itt Magyarország, itt a dolgok nem mindig működnek az elképzelések szerint. Sajnos ez az adott vizsgabázis kénye-kedve szerint történik. Van ahol elfogadják, máshol meg elhajtanak vele. Jobb előre megkérdezni mi az álláspontja az adott vizsgabázisnak.
Mi a tréler típusa? Egy barátom Magyarországon sehol nem talált a régi AL-KO utánfutóhoz cuccokat, Ausztriából tudtam vinni neki. Ha gondold megnézem a tengelyt, próba-csereszne alapon.
Ez így van. Nem tudom milyen márka lehet a hirdetett vonóhorog, meg ugye a rozsdás állapot. Ezt így szerintem beépíteni nem lehet. Előtte fémtisztára kell homokolni, savas alapozó, akril füller, 2K festék. Vagy porfestetni, de az sincs ingyen. Ha ez nem egy drága vonóhorog, akkor nem éri meg felújítani.
Nekem AL-KO a gyári horog a kisautón. Mindenképpen gyárit akartam, mert azzal nem kell extra műszaki vizsgát csinálni. Felhajítod, rajta van a műbizonylat táblája, és már nem is szólnak egy szót sem a műszakin.
nem nagyon értettem a nagy részét az írásodnak,de azért válaszolok. :-)
vettem az autót új forgalmival és egy normál horog nélküli,lassan lejáró vizsgával. vonóhoroggal a csomagtartóban. gondoltam feldobatom és úgy megy a vizsgára.
aztán kiderült,hogy csak hivatalos helyen szerelheti fel olyan,akinek van engedélye horog szerelésre + csak olyan horgot szerelnek fel,aminek vannak papírjai-tanusítvány számla stb.
miért ne lehetne horog nélkül vizsgáztatni? ne az értelmét keresd,hanem magát a tényt nézd. leveszed a horgot és úgy viszed vizsgára,ahol simán átmegy,mivel leszarják a dolgot. kiveszik belőle a vhorgot és csók.
nyilván nem véletlen,hogy a korábbi képeken ott van rajta a horog,az akkori utolsó vizsgaképeken meg már nincs rajta.
Megjött a főhenger... nem olyan van rajta. Két félével is szerelték. Naná, hogy nem a 21.000 Ft-os kell. Jó lesz inkább a 36000 Ft-os.
...sütött volna csigapököltet autótervezés helyett a m...rhája.
Pihenésképpen kiszakadt az trélerem mindkét bal oldali kereke... Egyik torziós kerékagy úgy gondolta, befejezi pályafutását. Másik szolidalitásból csatlakozott hozzá. Hurrá! A világon nincs 4x100 osztókörrel 1000 kilós fékes al-ko tengely. Pláne kettő...
hivatalosan sehol nem fogják felszerelni papírok nélkül. okosba se. tudom,mert nem olyan régen próbáltam egy papírok nélkülit visszarakatni hivatalosan,ami a kocsin volt előtte. csak volt egy vizsga horog nélkül...... így vettem.
de attól még nem kell kidobni,simán eladható pár darab ezresért,az is több,mint a semmi. pl. kertbe munkagépre magánterületre.tó stb. pont nemrég keresett egyet egy ismerősöm,megkérdezem tőle.
ennek a vasdarabnak az erteke konkretan 100e huf. ...ha valakinek epp ez kell. de mivel ez valoszinuleg senkit nem fog erdekelni... igy szerintem legjobb ha berakja a betonba..vagy kidobja a pcsaba..
nem tom az en politikai allasfoglalasaim mennyivel szarabbak ettol a rozsdakupactol. .. ITT.. ebben a topikban.. ahol elvileg ez- IS - off... hallo...
legtelenites. csigas verzio level x. a tobbsege ket kattintos omega klipet hasznal (van kivetel ) az also mh bekotesi pontjan. ket katt-ra tolva zar, egy kat-ra tolva legtelenit. (sima egycsoves bemenet van, a tobbi a gravitacio/flow dolga. ) fecskendo legyen, flexi atlatszo csovel.. 3-4x lehuzod alulrol, vissza tolod felulre levego nelkul. .. jo szokott lenni.
Azt vettük észre a hűvös idő beköszöntével hogy fázunk a kocsiban!Eddig ugye csak hűtöttünk a klímával de most nem melegít sehogy vagy talán csak a vezető oldalon a szélén éreztünk valami meleg levegőt!Mindenféle állásban (28 fokra véve is) de a meleg nem jön!
Kuplung pedál szép lazán bemegy. Főleg, ha lassan nyomom. Anélkül, hogy kiemelné a tengelykapcsolót. Ha hirtelen rálépek, akkor kiemeli. Főhengerre gondolok. (azt hittem, bovdenes, de nem... ez hidraulikus :-/
Kuplung főhenger cserénél hogy tudom ezt légteleníteni? Kell-e egyáltalán? Légtelenítő csavart nem láttam, alul nem külső munkahengeres. (gggggrrrrrrrr miért nem tudták úgy megcsinálni, mint a japánok?)
...közben a Honda HRV lassan életre kel. Új olajjal, új (és bele való) gyertyákkal egész vidáman szól a motor. Féltengely plug&play működik. Viszont, ha már arra jártam, szól a kerékcsapágy, és szét vannak szakadva az első motortartók. Ezeket is cserélem.
Honda HRV 1 - 1,6 Vtec, 2001, 125 ló, 4x4. Tudnátok nekem nyomatékokat mondani lendkerék csavarokhoz, és a kuplungszerkezet csavarjaihoz? Van még valami kényes csavar a környéken? Szoktatok még valamit cserélni, ha már a kuplung környékén jártok? Egy főtengelyszimeringet vettem, mert gyanús, hogy onnan folyik valami.
Első féltengely anyához tudnátok nekem nyomatékot mondani?
Ez gondolom márkafüggö. Én Magyaroroszágon, bontóban találtam vonóhorgot (levehetö fejjel együtt) 30.000Ft-ért). A német oldalon 400-600€ áron megy el, ha felbukkan 1-1 darab.
Kellene egy ekkora vascső bármire, súlynehezékalátétpajszerszőlőkaróháziatomreaktor, vastelepen otthagynál egy fájdalmas, nagyon is észrevehető összeget.
Horognak csak a levehető részét pótolni (gyakran le is lopják) egy vagyon.
Ezek a ma kapható párezres csatlakozók egyszerűen dezintegrálódnak, fele nyáron elolvad, fele télen szétrepedezik, mállani kezd. Ugyebár a környezetvédelem ördöge, meg a mikroműanyagok elleni küzdelem, legyen gyenge, legyen lebomló, legyen újrahasznosított trágyából.
És legyen "2gramm", mert nyilván kínából kell idehozni, hajón.
A "kovács" az ma hiper elit szakma, ki a bánat kezd drága faszén kovácstüzön valami szart melegíteni, miután felvágta drágakoronggal, drágárammal flexxel, dehogyis.
A megrendelő szépen kifizeti a vastelepi árakat, és akkor még rendes volt a mester, mert beszerzésin számolta.
***
De én vagyok a hülye, hogy a horog pénzt ér, biztos nem.
Dobja ki, majd aki elviszi a "kukáról", majd az csinál belőle zsetont.
5-10 ezerért szerintem elviszik, pláne ha nem a halál valagán van, mert a posta-futár ilyen nagy mocskos vasdarabra kb nem éri meg.
A kivehető horog rész maga, és a békebeli masszív csatlakozó is "érték", még ha valakinek nem is kell az egész pont tháliára, ami egyébként szintén olvasható még.
Okosba az is megoldható, hogy papírral valamire felkerüljön..de ez már a vevő gondja lesz, nem a tied.
A rozsda meg egy ekkora vasdarabon csak felületi, az is épphogy, még a festék maradványait látom alatta
Van egy ilyen vonóhorgom, ami kb 20 éves lehet. Szerintetek el lehet ezt adni? Azért kérdezem, mert fogalmam sincs, hogy milyen típushoz volt akkoriban és ahogy nézem a hirdetéseket, mindig oda szokták írni, hogy melyik típus, anélkül szerintem esélytelen vagyok. Vagy ez olyan rozsdás, hogy már csak kidobni lehet?
"azt mártcsak azért is eléggé biztosan ki merem jelenteni ,mert mindben a piacon "200 körül, kb 200 alatt" van, namost egy óvodás agyával belátható, hogy egy épeszű világban ilyen nincs, kellene legyenek és vannak is 300 400 meg akár 600+ meg stb is, csak az eladhatatlan, ezért idehaza "nem létezik".
hát nem.
350ekm feletti autóból több mint 4ezer darab van most fent a használtautón,
Nincsen "207 váltó", néhány motorkódhoz is szerelték többféle váltóval
Nem jellemző rájuk, lehet nagy peched, anyaghiba, vagy már voltak "előzmények".
Lehet fújolni, de a legtipikusabb hazai előzmény ,hogy az a "200ezer", az valójában 400+ 600+ ...vagy kitudja mennyi... ezek a "francia fosok" rohadt tartósak ám.
Ezt mártcsak azért is eléggé biztosan ki merem jelenteni ,mert mindben a piacon "200 körül, kb 200 alatt" van, namost egy óvodás agyával belátható, hogy egy épeszű világban ilyen nincs, kellene legyenek és vannak is 300 400 meg akár 600+ meg stb is, csak az eladhatatlan, ezért idehaza "nem létezik".
"buszos" korszak előtti kocsin világít(hat), mert ott még van némi tényleges értelme ennek a 30 meg 15 meg megszakítós gyújtás korszakából ittmaradt jelöléseknek..
"nagyon modern" autón meg pont fordítva, kulcsnélküli indításos cuccok már magukat bekapcsolják, ha még be sem ültél, ki sem nyitottad a zárat, már akkor is, azzal, hogy odaálltál zsebedben a kulccsal a kocsi mellé...
Üdv Mindenki, mi lehet az oka, ha 200 ezer km-nél széthullik egy pözsó váltó? 207-esé.
Olaj volt benne, a difi kihajtása beesett a váltóba, totál féltengelyre tippeltem, mert kattogott kanyarodásnál, de ilyet még nem cumiztam. Végén már csak kattogott, és nem hajtotta fokozatban a kerekeket.
Várj egy kicsit, a levett gyújtás nem azt jelenti hogy az autó le van zárva. El tudok képzelni olyan szitut, amikor valami miatt (pl gyújtáskapcsoló halála) vontatni kell az autót, és nem árt ha a mögötted lévő látja mikor fékezel. Nekem eddig minden autómban világított levett gyújtásnál.
minek mukodne egy lezart auton ? a tobbseg gyarto epp a fillert bassza a co sprolason, mi szukseg itt egy visszatoltendo felesleges energia kivetelre.. .?
nem irtal tipust.
de nem is kell . van pelda hogy a 30-asrol megy a feklampa. es van pelda hogy nem. (csak 15-rol ) ezt neked csak kiprobalni kellett volna.
szerintem nem baj az ha lecsorog. majd teszol bele ujat, kilegtelenited, azt csao .
ha ez megsem mukodik.. es az akku sarut sem akarod levenni.. akkor tippem szerint vedd ki a gyujtas kulcsot. "" ------------ Na de szakemberként azt javasolni, hogy dobjam el az autó kulcsát? ""
es ezt mennyire vetted komolyan ? volt itt egy en irt - hulyenek hitt - vicc.. amit ver komolyan vetettek. erdekes, mas kozegben erre jon par rekontra, azt nevetunk a frappans valaszokon.. (kocsma szindroma ) nem.. itt parasztozva lettem, azert mert TE nem ertesz hozza **..es butasagot kerdezel. . figyu.. engem ez nem erdekel. ha megbantottalak elnezesed kerem.. de ettol meg nem valtozik az a velemenyem, hogy pek susse a kenyeret. .
** De ne egy kérdésböl ítélj meg egy embert."" mi masbol tudnak egy online feluleten... ? te is epp az -online - valaszaim alapjan parasztoztal le.
persze lehet olyan tipus amin gyujtas offnal is vilagit a fek lampa..
Az nem egy nemzetközi elöírás, hogy a féklámpa a tartós plusszra legyen kötve, ergo müködnie kell gyújtás nélkül is? Azt a hozzászólásodat amiben a gyújtáskulcs kivételét javasoltad, ezért nem értettem. Három autó van a háznál, és mindegyiknak világít kivett gyújtáskulccsal is a féklámpa.
Na de szakemberként azt javasolni, hogy dobjam el az autó kulcsát? Ha neked javasolna valaki ilyet, te minek neveznéd az illetöt? Te nem kételkednél a józanságában?
Véleménye mindenkinek lehet, természetesen el is mondhatja. De ne egy kérdésböl ítélj meg egy embert. Lehet negatív véleményed is, csak az legyen megalapozott. Azért esett rosszul a hozzászólásod, mert pont nem az a gányolós, felelötlen ember vagyok, akinek gondolsz. Én vagyok az, aki hajlandó 40€-kat fizetni egy gyári leírás letöltéséért, hogy a meghúzási nyomatékok meglegyenek. Egyetlen használt csavar nem kerül vissza a futómübe. A hosszú csavaroknak 15€ darabja, plusz posta. A legtöbben visszateszik, mer há qurvadrága, meg amúgyis jójazmég. Szóval nem is tudsz rólam semmit, csak úgy kezelsz mint egy értelmetlen, felelötlen embert. Miért?
Tavaly Novemberben a müszakin szólt a szerelö, hogy eléggé rozsdás már a hátsó híd, jövöre rendbe kellene tenni. Simán megúsztam volna annyiból hogy azon a részen ahol mutatta, megtisztítom és rátüsszentek egy kis bitumenes alvázvédöt. Tudod jól, hogy ezek több mm vastag alkatrészek, gyakorlatilag sosem rozsdásodnak át. Mégis inkább az alkatrész csere mellett döntöttem. Ehhez az autóhoz már új hársó híd nincs, bontottat kell szerezni. Sikerült egy jó állapotút találni, simán be lehetett volna építeni úgy ahogy van. Nem, én inkább lehomokoltam vasig, aztán fújás 2K savas alapozó + 2K akril füller + 2K fekete festék. Ha már csinálni kell, legyen normálisan megcsinálva. Új Sachs gátlók új pufferekkel, porvédökkel, új rugók új gumi alátétekkel, új kerékcsapágyak, csavarok. Ezt így mind a fillérbaszás és a kókányolás és a felelötlenség jegyében. Ez miért tükröz hozzá nem értést, és felelötlenséget?
Visszatérve a pedálnyomkodásra, nem a folyamatot nem értettem, hanem az okot. Nem azt nem értettem mi történik ha benyomva kitámasztjuk a fékpedált. Azt nem értettem, hogy erre mi szükség, ha ledugózással föleg mühely körülmények között sokkal egyszerübb megakadályozni az ABS levegösödését. Lelkes amatörként azt gondoltam hogy talán van valami "svédcsavar" a történetben, ami indokolja a fékpedál kitámasztását. Evidens az akku lekötése, csak nem tudom hol van a rádió kódfüzete, így az akksi lekötését egyelöre hanyagolnám. Ezért jött szóba a féklámpa lekötése, mert mégse tenne jót ha órákon keresztül világítana. Természetesen erre az egész hókusz-pókuszra ledugózással nincs szükség.
azért nyomatja be a fékpedált, mert akkor lezáródik a ffhenger utántöltő furata, nem tud lefolyni a tartályból a folyadék.
Igen, ez a része tiszta, mert ez benne van a leírásban. Csak azt nem írták le, mi fene legyen a több órán át világító féklámpával. Evidens az akksit lekötni, csak azért nem nagyon akarnám, mert gözöm nincs hova tettem a költözéskor a rádió kódfüzetét. Valahol megvan. A leírás abból indul ki, hogy csak a hátsó hidat kell cserélni, ezért van a fékpedál benyomásával elzárva a fékfolyadék útja. Csináltam két vakdugót is, peremeztem egy 5centis fékcsövet, amit 180 fokban visszahajlítottam. Ha legközelebb menetes résznél kellene lezárni valamelyik autónál. A gumicsövet meg elszorítottam patent fogóval, elvágás után meg belehajtottam egy facsavart. Egy csepp nem jön ki rajta. Az új csavarok beszerzése kisebb fajta rémálom volt, M12x1,5x175x90 10.9 (N 907 105 01) az EU-ban égen-földön nincs. Autósboltban és márkaszervizben nem rendelhetö. Egy csehországi raktárból sikerült szereznem. Sosem gondoltam volna hogy ez ilyen nehézkes.
index, hvg. vagy telex. nem tudom hol olvastam, (nem talalgattam ) hogy januartol ratok terhelik meg a halalfhaszat is.. ezen basztam felmagam.. hogy meg meddig birjatok. am igazad van. nem en dolgom.
nem kell ahoz reszegnek lennen, hogy velemenyem legyen. (de ettol miert vagyok paraszt..) volt egy velemenyem a hozza -nem - ertesedrol, es az elvegezni kivant munka felelossegerol.
ja.. .az apropo az, hogy olvastam mit terhelnek ratok a magyar bankook..
tyatya, múltkor meg azt olvastad hogy az órabér 8%-át fizetjük ki naponta villanyszámlára bazze, oszt az se vót igaz.
fordítva vetted be a meggybort, vagy mi a f@sz?
hajszálpontosan 542 forintot fizetek havonta a számlavezetésért, van még kb 700 forint sms-díj ha kérsz értesítést átutalás történtekor, meg tán a kártyacsere 3-4e forint 4 évente.
kp felvétel 150e-ig díjmentes.
szerintem kibírom ezt a terhelést.
meg úgy egyébként ez megen nem illik ide ezredszer se, de azért ezeregyedszerre csak ideirod bazmeg.
Régi autó, itt nem jelez/tárol hibát akkor sem ha elszáll egy izzó. A hátsó hidat cseréltem ahhoz meg mindent le kellett szedni. Túl vagyok rajta, bent van az “új” hátsó híd, új rugókkal, gátlókkal, pufferekkel, porvédőkkel, csavarokkal. Holnap még 2db kézifékkötél csere, de az már a fékkör témát nem érinti. Az olaj nem sokáig csöpögött, mert csináltam 2db vakdugót ahogy quattroman is ajánlotta.
Lehet hogy neked fura, de ez van a gyári leírásban, és nem értettem hogy miért. És pont azt írják, hogy azért kell benyomni a fékpedált, hogy az ABS-ből ne csöpögjön le az olaj. Mindegy, túlvagyok a témán. Találkoztam olyan racsnis kulccsal, ami tényleg csak egy irányba működött.
Itt az lesz a bajod, amíg azt a cserés csövet leszereled, majd az újat fel, a folyadék addig is csepeg majd.
Ezt szerintem nem sok tipuson gátolja meg egy lenyomott fékpedál.
A féklámpa elrontásával modernebb autón tárolt hibát okozol, plusz az összes féklámpák lámpatest felőli bontása szinte minden kocsin ami eszembejut, nagyobb cirkusz, mint a pedálkapcsolót kipattintani lehúzni vagy átkötni.
Ha ez annyira modern autó, hogy hagyományos gyujtása vagy mechanikus gyujtáskapcsoló sincs, ezt a kőkori szintű barkácsolást még jobban átgondolnám a helyedben.
Bmw-nél egyébként gyári javítási leírásban van a fék gumicső elszorítás, persze nem recés acélfogókkal,... de 30-40 milliós kocsik lógnak márkaszervizben a csáposon, elszorított csövekkel.
Számomra (is) kicsit fura hogy ennyit szereltél már és egy ilyen alapvető megoldást nem tudsz magadtól.
Ez kb olyan mint régebbi nagy német multi melóhelyemen a karbantartó(nak felvett pék) aki rosszul szerelt fel vmit és elindult egy másik racsnis crova hajtószárért mert "amit hozott azzal csak meghúzni lehet". :-)
józanon vagy ekkora paraszt. Jómagam ugyan sosem nyomokodom a mínuszokat, de a mínuszaidból látszik, hogy vannak itt normális emberek is. Nem tudom mi alapján neveztél “ertelmetlennek” . A kérdésemet a gyári utasítás alapján tettem fel, ők voltak olyan “ertelmetlenek”, hogy a pedálbenyomós történetet beletették az utasításba.
Érdekes hogy a mínuszaidat látva nem elgondolkodsz a parasztságodon, hanem üzengetsz a mínuszolóknak, aztán hablatyolsz a bankolásról. Én meg azt üzenem neked, hogy ha csak paraszt beszólogatásra futja tőled, inkább ne írj semmit!
A fék miatt meg ne aggódjál kiscsillag, legalább húsz éve minden autómon én csinálom a féket. Ezen az autómon is én cseréltem hátul is a féket, fékmunkahemgert, én hajlítottam és peremeztem hozzá a fékcsöveket is. Elég nehezen sikerült légteleníteni, akkor még nem volt túlnyomásos légtelenítőm. Ezt a cumit akartam elkerülni, ezért tettem fel a kérdést. Erről ennyit szakikám.
ot nevtelen senki.. arcod mikor lesz ahoz hogy nickel legalabb felvallald a velemenyed, es esetleg vitatkozni is tudjal rola ? megprobalom magam tavol tartani... opsz.. megtortennt good night. ================
a natwestnel van bankszamlam . a credit kartyas bankolas ingyenes.. ha utalas, ha belfoldi kp felvetel... 20 ev alatt nem fizettem erte egy fabatkat sem.
a debit kartya. sacc 10e /ev.. HA nem hasznalod. HA hasznalod 1-2% korul vissza terit..mindenegyes vasarlasbol.. ertsd. .a bank fizet... es nem te a banknak.. ja.. .az apropo az, hogy olvastam mit terhelnek ratok a magyar bankook..
erre van itt harom hulye..
aki szerint fasza az, hogy ertelmetlen javit feket... es bevagytok szopatva egy mindenert fizess rendszerben..
kapjam a minuszokat. ===================================== ...de szerintem meg untam.
De igen, csak a fém csövet nincs mivel rendesen lezárni. Arra gondoltam hogy a flexibilis tömlőt elvágom, (azt úgyis cserélem ha már megbontom) és lezárom egy csavarral.
Olyan munka előtt állok, amihez meg kell bontanom a fékek csöveit. Hogy ne follyon le a fékfolyadék az ABS-ből és a fékmunkahengerből, kitámasztom benyomott állapotban a fékpedált. Az lenne a kérdésem, hogy elég-e lehúzni a csatlakozókat a hátsó lámpáról, illetve kivenni a féklámpák izzóit, vagy mindenképpen le kell kötni az akksit? Több órás művelet lesz, nem akarom hogy végig világítsanak a féklámpák. Köszönöm a válaszokat
szarnyak.. ezek repulorol beszelnek bazzeg.. vagy csak egy fckin shit translate..
te dontesed. szerintem nem fog mukodni.
( aze' szoktam lottot is venni, mert a szerencse faktor ha apro/kicsi is.. de ettol meg valos. szvsz szerencsed lehet vele.. de a javitasnak NEM ez a megoldasa.. ) ======================
egy link belefert volna a topikba, hogy ne kelljen talalgatni mirol van szo.. egyebkent > sk < sok remenyt ne fuzz hozza.
2-3 alkalomal csereltem uj kontrol modult -pierburg - , (ellenorzott szivosornal ) holott az expert megmondta hogy csak szivosor ES kontrol modul cserelvel fog megjavulni.
lehet en csesztem el valamit.. de az en csereim az expertet igazoltak. egyik sem sikerult csak komplett cserevel. szkopon mert poz szenzor feszultsegek, esitronic adatbazis...feltanitas.. stb.. es megse..
Ki lehet ütni a helyéről őket, mármint ami maradt belőlük! ""
szerintem azok hegesztve VOLTAK. ---------- mindenki arról beszél, hogy 2015 utáni autók 10 évesen gazdasági totálkár sorsjegyek!""
ez igy van. csakhogy a te autod 1998-as.. nos.. 1998, es 2015 kozt ippen 17 ev van.. meg egy 2010-es kocsi is 12 evvel ifjabb mint amit probalsz eletben tartani. (ez becsulendo lenne, csak nem minimal projectben )
en nem latom ertelmet az eletben tartasnak. te meg igen. neked van igazad. a te autod.
A hátsó hídban vannak a rugó közepében, erre van ráhúzva gumi tányér és arra meg a rugó!
Ki lehet ütni a helyéről őket, mármint ami maradt belőlük! Mélyhúzott kis feles pohár méretű és kinézetű alkatrészek, 2mm falvastagsággal!
Nem értem, mire akarsz kilyukadni a megéri, nem éri meg témában? Ez az autóm van, ezt kell megjavítani! Vegyek egy újabb szart, aminél nem tudom, milyen problémák jönnek majd elő, mindenki arról beszél, hogy 2015 utáni autók 10 évesen gazdasági totálkár sorsjegyek!
Nem azért tartom ezt életben, mert úgy látom, hogy rengeteget kellene költenem rá és cserében még szar is lenne!
Hallgatom az ismerőseimet, kollégáimat, hogy mik mennek az újabb korszerűbb járművek javítására és mennyi problémájuk van és határozottan nem érzem, hogy ezzel szopórollereznék!
nincs itt semmi latni valo. valoszinu csak tul porogtem a problemat.. (bar inditani meg nem inditottam.. )
mkp.. van a kormanyon egy ' kill switch' nevezetu objektum. (nem a g*cire gondolok ) ez lekapcsolja az ecu tap ellatast. (itt sem :)
ezt szakitottak/kontrolaltak meg az alarm kontrollerrel.. (aramfelugyelet, mozgas erzekeles. ) innen, errol az egy drojtrol tilt gyujtast, oninditot,, mindent. ...koszontem. ===== ON.
immo jellegu rendszerre gondoltam azok alapjan amit irtak rola . (nem lehet kibontani ) tegnap szetbontottam a koteget, ( szerintem egy sima 'blue shark' az egesz.. ) ...de meg odaig nem jutottam hogy megnezzem a kapcs.rajzon hogy mit szakitottak meg.
Igen,ha nincs benne az szívás,akkor átalakítóval ki kéne faggatni.
Így sötétben tapogatózás.
De nekem úgy rémlik lehet benne,legalábbis volt egy ügyfelemnek valami kétezer utáni Pajero-ja,és azt faggattam neki többször.(lehet tévedek és 2003-4-5-ös volt)
bajos lesz. szerintem ez meg a huszon x pines japo diag csati. /18?/ ha van is benne eobd, valszinu nem egyszeru olvasni az alrendszereket. (szvsz jo eszkoz, jo ember kell hozza. )
talan villogo kodokat erdemes lenne megnezni. ..ahoz nem kell eszkoz. nem tudom, csak tippelem.
Ha eltávolítod a riasztót és nem kötöd össze a szétkapcsolt áramkört, akkor "aktív" marad a tiltás.
nyilvan, de eloszor azt hittem hogy ecuhoz van kodolva..mint valami immo potlek. kibontottam a koteget... ez a fenti nem valoszinu,, ugy kileszen bsszal a riaszto belole.
Karos, gyári tempomat van benn, ami a kar végén lévén gombbal aktiválható/aktiválandó (Cruise felirat a műszerfalon ilyenkor) minden indítás után.
Bekapcsolom, cruise felirat megjelenik, tempomat működik. Kb. 10-20perc után inaktiválódik és nem tudom vissza sem kapcsolni a kar végével. Amint gyújtás le, majd vissza, úgy ismét működik, bekapcsolható, használható. De kb. 10-20 perc múlva újra kikapcsol.
Amiket eddig csináltam: kormányoszlopban, fékpedál-kapocsolónál a steckereket széthúztam és kontaktspray-ztem.
"hogyan lehet ezt a buta ecut betiltani ugy, hogyha eltavolitom az alarmot, akkor is aktiv marad a tiltas.. ?? ""
A rajz szerint megszakíthatja az ecu tápját (10), vagy a főtengelyjeladó valamelyik vezetékét (8 v 16) vagy a trafó vezetékét (9). Ha ezek bármelyikét szétkapcsolja, nincs gyújtás. Ha eltávolítod a riasztót és nem kötöd össze a szétkapcsolt áramkört, akkor "aktív" marad a tiltás.
Mivel azt írod, az irányjelzőt is basztatja, kénytelen leszel visszabontani a köteget és ahogy kormi is írta, a bekötéséknél visszaállítani az eredeti állapotot.
jo.. csereben husz eves. (legalabb 8 eve nem ment , bar megvetelkor indult ) de valamikor bele raktak ezt a fszom riasztot valami hentesek.. szigszalagal,.. mi massal.. de igy legalabb felismerheto a kendacs.. na ezt az - keveset futott - allapotot majd ket hete (estenkent ) probalom visszaallitani.. mert a fele csavart nem, vagy szarul raktak vissza a hatso traktusban.. (a kabelezes minosegerol ne is beszeljunk. shit.. ..es tegyuk hozza.. hogy ezt a riasztot csak minositett markakereskedo szerelheti be... ezert nincs is kiadott info rola. )
nem akarok taposo aknakat. gondoltam szetbontasnal hogy kibszom, de gyereknek meg tetszett, mert villog. most normalisan ossze rakva.. mar neki sem tetszik amit a riaszto muvel. (en szoltam, denem ugyfel ) vissza bontom ha kell, de egyenlore a kritikus pontjat szeretnem megtalalni.. (annelkul mit bontok, iktatok ki ?)
na meg persze a marketing bullshit.. megbonthatattlan rendszer... hozzaszolasok tucatjait olvastam.. mindenki szopott vele aki kiakarta iktatni.. igy.. kicsit homaly foszloban.. szerintem csak faszok voltak. . de ez meg nem teny, lehet en vagyok. . :) ------------------
akar nem akar, azért jó lenne látni hogy kendácsolták bele a tiltó vezetékelést.
lehet simán összesodorta/lecsavarta szalaggal akárki oszt kész, ha trafó 15-öt szakít ott nem ártana normális kontaktot létrehozni, bár amióta van mobiltelefon nem ügy egy mentés éjfélkor se:-))
kiszereléskor minden riasztót/indításgátlót visszabontok a gyári kötegig, ott állítom helyre.
Kicsit eltúlzod a dolgokat, nincs ezzel semmi probléma, mindent kapok hozzá, ami a működtetéséhez kell és nem is drága az alkatrész és van elég nagy választék mindenből! Egy rugótányér ami a karosszéria egy olyan része, ami elvileg nem is nagyon éli meg az autóval ezt a kort, az azért nem alap, hogy nincs a mélyreható következtetések levonására!
Nem véletlenül foglalkozom ezzel az autóval, Eddig egyszer sem maradt ott sehol 2013-óta, mióta nálam van!
hogy hol tiltja a rendszert, es mi az a hulyeseg hogyha kivagom picsbe akkor is tiltas alatt marad..
ja. egyebkent mukodik, csak tulerzekeny, szirenazik ha kell ha nem. ez meg nem lenne baj, de leszivja kozben az akkut. raadasul az osszes indexem megy egyszerre, (nincs bal/jobb ) aminek valoszinu az alarm az oka.
ez -elvileg - az amit keresek. eleg xarul olvashato, de ha ez igy igaz, akkor siman beiktattak a gyujtotrafo aramkorebe a tiltast,... azt bekentek maszlagal..
Lehet félreérthetően fogalmaztam, a gumik szét vannak rohadva, de azokból van új már véve, azt akartam kicserélni, de a hídban az acél kupakok, amik belemennek, teljesen szétrohadtak, a bal oldalon meg a felső is a tányér ami fel van hegeszteve, az is odavan! Nem akartam lemezeket hajtogatni, gondoltam veszek jívító elemet hozzá és felhegesztem! De nem nagyon találtam hozzávaló cuccokat!
na most a kerdes. nem igazan vagyok jo alarm rendszerekben. foleg hogy nincs mit megdugni..
ez speciel egy 20 eves motor, van valami kezdetleges ecu benne.. fojto szelep poziciot, fordulatot biztos figyel.. (az ecu ) de szerintem semmi mast. igy csak az elogyujtasal tud jatszani.. mert karbis a lelkem.. (van meg benne egy kezdetleges egr, es egy cv membran elektromos szabalyzas. > ezek nem tudnak inditast tiltani.. szerintem )
nincs gyari immo.. de van egy utoszerelesu alarm rendszer.. (taviranyitos, miert lenne egyszeru.. )
na most hogyan lehet ezt a buta ecut betiltani ugy, hogyha eltavolitom az alarmot, akkor is aktiv marad a tiltas.. ?? ...mert ugy tunik a leirasokbol..
ismeri valaki ezt a riasztot ? (kapcs.rajz help. ) valahogy kikellene (b*szni a picsaba) iktatni.. de kabelek -nagyobb -bontasa nelkul mert mar majdnem ossze van rakva a mocc.
És az miért fontos a témában, nem vagyok szakmabéli, csak találgatni tudok! Felejtsem el a javító készletet, mert már nem gyártanak, vagy sose volt, vagy nem érdemes már javítani az autót, vagy mire céloztál?
Hegeszd meg bátran. Ha jól csinálod, nem törik el. Csináltam már féltengely hegesztést szükségből. Bírta. Persze kérdés, hogy csináltatod, új tengely árában, vagy meg tudod csinálni magadnak. Esztergályosnak kifizetni az új tengely árát nem sok értelme van.
"Under normal conditions, the vehicle is driven by the front wheels, however, according to the driving force of the front wheels and the road conditions, the system instantly transmits appropriate driving force to the rear wheels"
Tudom miről van szó. Ami Honda motort láttam, az mind elég finom műszer volt, de nekem mindegy mi kerül ebbe a kocsiba... Polski 125P-be is Agip Sint 2000 volt a legjobb itthon, pedig az asztán tényleg régimódi.
Toyotáknál is jellemző. Elrohad és rideg lesz szerintem. Valami lengésfojtónak van rajta a súly. Japán bolondéria :-) Vannak ötleteik, amikről nem akarnak leszokni :-)
Most meg a legtöbb olaj már SN-nél, vagy SM-nél tart. Ezen belül is különbözőek a viszkozitások. Egy 5w40-es SM-es, vagy SN-es olaj jó lehet bele, nem?
Maradtam végül a japán vonalon, és egy 2001-es 1.6-os Honda HRV GH4 lett a jármű.
A könyve 5w30-tól 20w40-ig minden olajat ír. Milyet javasoltok a motorjába?
A jobb első féltengely törött. A kovácsautón van "csak tengely". Létezik, hogy külön lehet cserélni csak a tengelyt? Ezeknél is játszik az, mint suzukiknál, meg rönónál, hogy különböző fogszámú/kialakítású csuklók vannak, ami épp a polcon volt, vagy nyugodtan vehető hozzá az az egy fajta, ami a webshopban van?
A diffikbe, váltóba osztóműbe van valami spéci olaj, amit ajánlatok? A könyv csak annyit ír: "honda spec. oil..."
en a viz elvezetesre helyeztem a hangsulyt.. (valahol irtam is .. prioritas lehet mas ) a fenti videoban (felesleges megnezni ) viszont inkabb a kopas jellege miatt forditjak a threadet elso hatso kozt. fura.
oke.. mindegy.
ha felrakom forditva, bukja a muszakit.. igy marad. :)
nem vagyok teljesen meg gyozve a gumi kerdesben.. ( a kommentelok sem ) de ugynez ki, hogy a 'minden igeny' miatt hoztak egy kompromissziumos dontest. szvsz sehol nem igazan jo.. de legalabb sehol nem igazan szar.. mondjuk yt.. szvsz hulyeseget barki posztolhat. end of case. =============
A kerék egy ellipszis alakú felületen érintkezik a talajjal. Az "A" irányú bordák nem keresztezik az ellipszis első kontúrját. Csak modellezd le. Ha az ellipszist leegyszerűsíted egy rombuszra, akkor jobban látod.
Amíg a kerék nem csúszik, addig nem vezeti be a vizet a fentiek miatt. Az első kerék meg viszonylag ritkán szokott kaparni. Inkább fékezéskor csúszik. Akkor meg az "A" alakú bordák kifelé túrják a koszt, vagy épp vízen futásnál a vizet is.
Ha "V" alakban lenne az elsőn a minta, akkor fékezéskor (ha van szlip) összehúzná középre a koszt, és a vizet.
kendánál szerintem tökmindegy, kalap kaki így is-úgy is. ""
nem tudom, ertekelesben nem szerepel rosszul. egyebkent meg mindegy, kicsi, konnyu, de eros supermotora megy.. gyerek ugyis leporkoli par honap alatt.. arra meg felesleges a -jonak gondolt - markas gumi.
elfogadok en barmit, ha van ra magyarazat. a 'csak' az nekem keves. :)
nezd meg a kepet, es megerted mi a bajom . (nem bajom, csak nem ertem az okat. ) mindketto kerek azonos forgas iranyban van.
a hatso hagyja a vizet kimenni. az elso bevezeti kozepre..
et us first take a look at the tread pattern on the rear tire. As the motorcycle propels forward and the tire rotates, and if the road was wet, the grooves on the rear tires are designed to “push water to the side”. This makes perfect sense as you want minimal water to get trapped between the road and the tire surfaces to maximize grip.
Then the logical question to now ask is – why does the front tire then appear to “push water to the centre” as the tire is rotating forward?
Nem feltétlenül. Ha a kefén keresztül nem kap testet a behúzótekercs, akkor csak a tartótekercs vesz fel áramot, az meg nem tudja behúzni a mágneskapcsolót.
Ha egy hibakód nyitott/szakadt áramkörről szól, akkor illik megmérni a vezetékeket mielőtt bármit is cserélnek, és a pumpát kipróbálni. A pumpa csak egy része az áramkörnek.
Ez a hiba az esetek többségében szétmállott vezetékről szól a pumpa alatti szigetelőcsőben.
Sziasztok, adott egy 2014-es 2.0 literes VW Crafter ( CKTC motorkód)Villog a izzítás jelző, és a csekendzsin is. Laptopos ember nézte " B szivattyú nyitott" P 261A00 kóddal. A szivattyú ki lett cserélve, de hibakód továbbra is fenn áll, törölni se lehet. Találkoztatok már hasonlóval, mi lehet a hiba? Köszönöm, ha tudtok segíteni!
Egy kisebb diesel motor (nem autó) hagyományos önindítóján levő behúzó tekercsnek 16A elég kéne, hogy legyen, ugye? Ennyit vesz fel, de meg se kettyen. Egy hónapja újították fel... Akksi jó.
Nem nyomja befelé a vizet. Mert honnan nyomná? A levegőből? Nem ér le annyi azokból az árkokból, hogy befelé tudja nyomni a vizet, mert ahhoz az kellene, hogy a víz a gumi meg az út között legyen és akkora nyomás tudjon kialakulni, hogy számítson az áramlási irány. De mivel a sok víz a levegő meg az árok alja között van (mert ugye az árok nagy része nem ér hozzá az úthoz, nem egykeréknél, de soha), a centrifugális erő ki fogja dobni. És mivel az a kevés, ami meg ott van az árok alja és az út között, könnyebben tud kifelé menni (hiszen ott légköri nyomás van, nem pedig az éppen az árok többi részébe bepréselődő víz nyomása), ezért kifelé fog menni. Ez nem autógumi, ami két tenyérnyi vizet tud maga alá szorítani, aztán annak valamerre menni kéne, itt mindig kifelé fog menni. És akkor jön az a rész, hogy elkezdesz fékezni, és az a kevés víz, ami az árok végében van, elindul az árok mentén, mert ugye van lendülete. Na az így kifelé megy, és szépen tolja maga előtt azt is, ami meg éppen beszorul a megnövekvő felületű gumi alá. Amúgy meg befelé menne. De mivel tényleg a hangyafasznyinál is kevesebb fér bele azokba az árkokba, az sem okozna jelentősebb gondot. Ami viszont okozna, az az, hogy az összes olyan gumi, amin nem "fordítva" van a minta, hamar cápafogasra kopik elöl. Ezek meg nem.
De visszatérve az elejére: a legnépszerűbb gumik, amikkel általános szokás 160 körül menni esőben, szinte mind ilyen "inverz" elsővel készülnek. És nem halnak velük kazalban a népek, azaz valószínűleg nem nyomják maguk alá a vizet. Ahogy ez sem.
Jó pár éve szinte minden gyártó átállt erre a technikára, esőben, vizes úton sokkal jobb rövidebb fékutat eredményez."
oke.. indok ?
de bazmeg nem tudok ehez tobbet hozza tenni. a fekezes az en dolgom.. . a gumi meg befele vezeti a vizet..ha fekezek ha nem hat fekezz egy jot.. HA nem csak gurulni akarsz..
leszarom mi a jo szerele de egy indok.. ahhm mindegy. =====================
"Az első abroncsok forgásiránya szokatlan a szemnek, hiszen a minta pont kifelé nyílik, olyan mintha fordítva lenne szerelve. Jó pár éve szinte minden gyártó átállt erre a technikára, esőben, vizes úton sokkal jobb rövidebb fékutat eredményez."
Haver Németországban merci márkaképviseletnél szereltetett fel új téli gumikat. Másnap észrevette, hogy előre forgásiránnyal szemben szerelték fel. Visszament reklamálni. Megnyugtatták, hogy szándékosan így van. A gyári ajánlás szerint azt gumit NEM HAJTOTT első kerékre forgásiránnyal szemben kell szerelni. Valamelyik prémium márka volt, de hogy melyik, az mára elfelejtődött.
Azért állítsd már egyenesbe azt a motort és nézd meg, hogy mekkora felületen ér az a gumi az úthoz. És hogy azok az árkok mekkora felületen érnek hozzá. Nem lesz valami sok, főleg nem annyi, hogy a víz befelé akarjon menni azokban az árkokban.
A gumigyártó azt mondja, az úgy működik jól. Ezt mondja jópár guminál a Michelin, a Conti, a Dunlop, a Pirelli és a Metzeler is. Olyan gumiknál is, amikkel versenyzés közben 200 fölött is szoktak vízre futni, mint pl. a Pirelli Diablo Wet, vagy a Michelin Power Rain. Szóval lehet, hogy még a Kenda is jól találta ki.
Fékezés előtt amúgy nagyjából mindegy, hogy áll a minta rajta, mert egyszerűen alig ér hozzá az úthoz (ha egyáltalán hozzáér) az a része, ahol egyáltalán van.
az esetek tobbsegeben nem fekezek, es nem gyorsitok. a megnagyobb tobbsegben viszont szakad az a kurva eso. . szvsz rohadtul nem mindegy hogy ha 100 korul feluszok egy tocsara, ott elkezdek fekezni, majd ennek hatasara elvezeti a vizet a kerek alol. nem. (de igy szerelve nem is fogja ) itt mar a fekezes elott el/kellene/ vezetni a vizet. hat ez igy szerelve nem fogja, inkabb benyomja a gumi ala.. ( mig forditott esetben epp kivezetne.. ) de jelzem / ma / utoljara hogy azert vannak ketsegeim.. /de csak! / mert nehez felul irni a gyari szerelesi utasitast.. ettol fuggetlenul nem ez lenne az elso dolog amit elbasznak.. szvsz a kerdes meg fuggoben.. =================
Teljesen szokványos, hogy az első kerék mintája "fordítva" van, kb. az összes modern gumi ilyen, nem csak az utcai és túraenduro, de még a crossover kategóriában is (röviden azért, mert a hátsó gyorsításra való, az első meg lassításra). Szóval ha úgy mutat a nyíl, akkor az úgy jó.
hagyjuk ki a modellbol most a fekezest, es a gyorsitast. extrem eset a sebesseg kulonbseg.. (szabalyok is masok ) sima egyenes uton egyforma sebessegel haladok, mikozben szakad az eso. adott a - sebesseg - a tomeg - es a viz vastagsag.
az egyik esetben a nyitott viz csatornak kifele toljak a vizet a kerek alol. a masik esetben a zart viz csatornak betoljak a vizet a kerek ala.. ..ha jol ertelmezem.. de alszok meg ra parat.. mert lehet a prioritas mas..
Bevallom számomra nem meggyőző, mert azonos típusról volt szó első gyári szerelésben illetve aftermarket piacon. Ezek meg ugyan egy gyártó, de még csak nem is egyforma akkuk.
Kicseréltem. Időnként zengett a környék,a káromkodástól,de sikerült. A legjobb: először egy spaklit feszegettem be az egr hűtő és az egr közé,hogy lezárjam a lyukat. Rögtön indult ez a g.ci. :-)
Azóta jól lehült a Chivas. Valamelyest kárpótol......Az előbb tekertem ki a nyakát. Asszony kapott egy Aperol spiccet, A gyerek Chivast ivott velem. Jó nevelés....:-)
Ne fordítsd meg. Jó az úgy. Az első gumi a legtöbb értelmes típusnál "fordítva" van. A GSX-en pl. pirelli angel gt2 van, szintén "A" ...pedig ez nem egy sz@r gumi.
nem tudom. ahogy atuc irja, a 'V' elore mutat, /elvileg/ logikailag../ mert igy vezeti ki a vizet a felfuto csatorna.
de irom hogy legyen vilagos a tortenet. vettem egy /es ugyanaz/ gyartotol ket egyforma markaju gumit motorra elore, es hatra. fellett szerelve a jelzett forgas irany szerint. ..akkor tunt fel hogy valami nem jo.
a hatso az rendben van, ott elore mutat a 'V'
na most ezen az elso kereken a ' V ' az forditva van.. bevezeti a vizet a kerek ala ha az eloirasnak megfeleloen van a forgasiranyba szerelve.
a muhelyben mindenki szerint.. ez egy szar gumi :) . .(kenda km1 ) ...en meg nem tudom. szivem szerint megforditanam.. de google sem erosit meg.. mindkettore V^ talalok peldat.
az eredetileg keresztmotornak induló Puma-t berakta hosszába,""
ha azt az egr-t kicserelted ott a helyen akkor mester fokozatot erdemelsz. orbit szopas. (mondjuk annyira nem /csak fele, es meg az is sok / , ha hosszu csavarokon lejebb engeded az alvazkeretet a motorral egyutt... persze csaposrol. )
Bocsi,hogy csak most írok,de közben ki kellett ugranom Bolognába egy Lancia Flaminia Touringgal... Szóval: Cam,409 köszi szépen a tippeket! Bár nem sok esély volt rá,de sikerült diag nélkül megcsinálni ezt a gyászt. Valakit nem hagyott nyugodni az igazságérzete és egy kínai egr-t épített be a kínai szomszédom autójába:-)
Ha most azt mondom,hogy Henry Ford családi kriptája körül porvihar volt,úgy forgott a sírjában az öreg?.... Nem tudom,kinek volt az a remek ötlete,hogy az eredetileg keresztmotornak induló Puma-t berakta hosszába,de ha rajtam múlna,biztos,hogy egész hátralévő életében csak az egr-t szerelné le róla,meg vissza.
A lényeg,hogy a befosott injektorok miatt tele ment korommal az egr és megszorult,az meg dolgozott volna tovább és a bolygóművében összetörtek a 2 jüanos rizsszalmából köpült műanyagfogaskerekek. Most kapott egy Pierburgot,hátha az új injektorokkal kibír egy-két hónapot.
Most indul,jön-megy,reggelit hoz,gyereket nevel. Nincs hibakód.
A szomszéd meg úgy örült neki,hogy kifizette a melót és utána még hozott egy üveg 12 éves Chivas-t. :-)
Na most jól megnyugtattatok :) Viszont ettől a jó hírtől függetlenül ajánlhatnátok valakit aki igazán képben a vw csoportos verdákkal.
Korrekciót azt tudtunk nézni gyorsan(tudom, hogy ez nem jelent sokat) és mindegyik 0,81-0,82. Én olyanra is gondoltam már, hogy lehet meg volt írva és az nem tetszik most neki. Bár anno mikor vettük nem mondta senki.
Hatalmas üzlet az injektor csalás, giga méretekben megy, ne olyat képzelj, hogy két pistike valami sufniban hamisít, komplett utólérhetetlen mamutcégek álltak rá, és persze kína.
Sosem fogod ránézésre megmondnai a tényleg profi, ipari szinten csomagolt, rendes igazi jelölő gépsoron átszitázott, lézertisztított, stb újnak kinéző alkatrészekből összehányt injektorról hogy szemét, de az.
Ha meg elviszed beméretni, ráfizetsz még egy vagyont arra, amit már így is sejteni lehet, mehetsz panaszra jupiterhez, ahogy mondani szokás.
Sajnos ahogyan a többi szemét, néha még nagyobb tételben a hivatalos magyar nagykerekbe is bekerülnek ezek a gázos cuccok, valami minél drágább és kurrensebb, annál inkább esélyes, hogy belefutsz ebbe.
Akkor ezek szerint teljesen ugyanúgy néz ki, mint a gyári új csak mégsem az? Ezek zárt csomagban voltak. Még kb. karc sem volt rajtuk amikor kibontottuk őket. Arról meg most hallok először, hogy van utángyártott. Felújítottról hallottam, azt nem is akartam, mert állítólag ezeket a siemenseket nem lehet megjavítani normálisan.
Tudnátok ajánlani egy jó szerelőt aki ránézne a golfunkra? Hatos, 2011 1.6crtdi. Kapott zsír új injektorokat, de azóta nagyon sokat fogyaszt és sokat is regenerál. Elvileg fel is vannak kódolva. Egy srác próbálta már kiolvasni klón vcds-el, de valami “hiányzó rod fájl miatt” ő sem jutott vele semmire.
Fejér vagy Pest megye lenne a legjobb, de meghallgatok bármit, mert eléggé zavar a dolog.
Van egy azonos képességű Varta is, össze lehet hasonlítani. Az hogy ki mennyit fizet, én nem tudom megállapítani. De azt tudjuk, hogy a legmagasabb minőség követelmény a gyári első beszállítás. bár manapság néha ez is kérdőjeles :-)
Hidd el nekem, már 140+ -ossal sem egyszerű.... ;)
mellékszál: 140 fölötti IQ számszerűleg nem mérhető Magyarországon és még saccolni sem lehet mert nincs meg a statisztikai alapja a hányados képzésének. Ezért a hivatalos tesztek is csak annyit adnak meg, hogy fölötte van - de, hogy mennyivel az ismeretlen.
Nálad több új autó megfordul mint nálam, és biztos vagyok benne, hogy akku is. Lemérnéd egyszer? Nehezen bírom elképzelni, hogy egy akkugyárnak miért érné meg ugyanabból a típusból kétfélét gyártani, főleg úgy, hogy az autógyár kevesebbet fizet a "jobbért" mint amennyiért amúgy az aftermarket piacon eladja a "rosszabbat".
Elég mérlegre tenni, a gyári első beszerelésű akksi nehezebb :-) Holnap meg is mérem a 105Ah Audi akksit. bárki kölcsönkéri bikázni, az az első szava, hogy jaj, iylen nehezet még nem emelt.
Egy benzines avensis kombi biztos jobb lenne, de most elég árérzékeny vagyok munkásautó téren. Arra használnám, hogy bedobok 2 zsák krumplit a bozótvágó, meg a metszőolló mellé, és ki a hegyre a zalai dombok tetejére.
gtk, nézz szét a hahun(ford 1,8; opel 2,0; audi 2,5v6 tdi ugyanezzel szerelt)
bontott adagoló mind kaka, de nincs is.
kollegám hajszál hiján kukázott egy zafirát miatta, fél év(!) alatt kerítettek hozzá használható adagolóházat, amivel össze merték rakni egyáltalán(előtöltésállító dugattyú megeszi a házat).
többen is vállalják a javítását, aki jó is lesz az nem olcsó.
nekem dtl volt. (80 paci, b vectra. ) imadtam, ( igaz csak 180e km-ig) addig meg az asszony nem kert hatarozottan fiatalabbat. (fejtetore rakta. )
a teknics jo, de az ido ellene van. adagolo korul lehetnek elektromos gondok, ( leoregszik a szigeteles, zarlat galyra vagja a vezerlo elektronikat. /hdk ? /
uza csovek tomitesei kioregednek, szipkazza a levegot.
siman javithato, ha megvan hol enged. injektor visszafolyok gumi gyuruje pl..veztengely alatt. (nem kell vezerlest bontani. ) de ugyanez igaz minden tomitesre,, viz olaj, barmi..
valto/ konkretan diffi / hibak nem idegenek a modelltol..
de ugy alapbol.. az hogy neked milyen szerencsed lesz vele passz. de en nagyon szerettem. (nem mellesleg evekig jartam vele napi 2x 1 pont 5 kilometert. se fustje, se baja motornak. )
seregben akkus voltam majd egy evig, ennek ellenere lofhaszra sem emlekszem. * elotte tanfolyam (3 honap ) , mi egyeb. cellak csereje, javitasa, saruk javitasa.. ugy gyak minden elmelettel kezdve. .. cirka 30 eve. nem voltak ott meg komoly elektronikas toltok.
* viszont egy korrekt kisutes, kisaramu toltes ciklus/ok nem egy akkut hozott vissza az eletbe. azt, hogy milyen tavon, mellekes. ujra mukodott a rossz.
Y20DTH motoros régi astra megvehető kategória 300e km-el, nagyjából gondozottnak látszó kinézettel? Munkás / hegyrejáró autónak kellene valami, hogy nem mindig a pajero-t kelljen cibálni.
nekem anno ugy tanitottak, hogy a savas akku szereti ha birizgalva van. ..de talan meg val.milyen regeneralasi folyamat is kapcsolodik ehez. (amit mar ugye senki nem csinal )
azt viszont nem szereti, ha kozel statik a feszultsege..
Sajna nemigen néztem meg, de szerintem nincs rajta semmi. Már nagyjából összeszereltem, majd holnap befejezem és meglátjuk mi lett az eredmény.
Van ügyes szerviz cédém mindenféle szép diagrammal amit te értenél, de csak IE6 alatt hajlandó futni, úgyhogy Virtualbox+xp alatt szoktam nézegetni, de kimásolni onnét nem tudok semmit hiába állítgatom amit lehet.
Sokkal egyszerűbb és népszerűbb azt szajkózni, hogy a gyári nagyon más, mint beismerni/megérteni, hogy egy 12-18éves autó elektromos hálózata messze nem olyan mint új korában.
"Gyári akkuk sokkal többet bírnak,de az utángyártottnál nem kell ezektől félni..."
Ez így azért nem annyira egyértelmű. Kíváncsi lennék, egy olyan tesztre ahol a gyárból kijött autó akkujának helyére betesznek egy márka és méretazonosat, a gyári akkut pedig berakják egy 10 éves autóba, hogy melyik mennyit bír majd.
Hol álltam beléd okostojás?? Feltettem egy egyszerű háromszavas kérdést, amibe te rögtön mögöttes tartalmat képzeltél és flegmán válaszoltál, gyakorlatilag semmit.
Téped a szád, hogy azt kell értelmezni ami le van írva. Talán próbáld meg magadra nézve is alkalmazni.
Tüzetesen még nem néztem végig, biztos vannak benne túlkapások, de 11perc után van egy érdekes táblázat.
Elég azt értelmezni.
Mi történik, ha mica nem üti vissza a kis agyacskájában a kocsinak, hogy kapott új akkut? (lehet, hogy beírja memoba, hogy ciklustúllépésen túl van és konstans töltésbe váltott)
Vagy ha nem 14,9 kapocsfeszű akkut rak bele és azt megküldi hidegen 15,5 V-al?
Vagy méregess meg egy modern autót. Hidegen, melegen, nagygázra, indításkor, fél óra menés után meg ki tudja mennyi változó esetén.
A legjobb lesz egy ford. Állítólag az a legszarabb. Nem véletlen írnak elő már alapból magasabb cellefeszes akkut a gyáriak. Télen megküldi akár 15V-al. Nyáron meg hagyja hetekig punynadt állapotban.
Imádják az akkuk. 1-2 gr CO2-ért akárhányszor kicserélteti veled a gyár az akkut. Neki nem fáj.
A lényeg ugynaaz. Csak ma már csipszek és komputerek "csattognak" a dobozkákban.
Meg fel vannak okosodva amit az akkuk sem mindig szeretnek.
Nem CSAK azért döglik manapság előbb egy akku, mert hitvány a bele, henm mert ezek az okosságok össze vissza töltik, hagyják esni a feszt., meg mittudomén.
Öreg kocsiban egy 10 (11?) éves alsópolcos akkum van és vígan teker. Nem is egy ford.
tenyleg lenyegtelen, csak erdekelt hogy az iq kapitany hogyan jutott el idaig.. nos igaza is lehetne..mondjuk a 80-as evek vegeig... szoc real vonalon.
egyik kefe test, másik meg vagy test, vagy ellenálláson keresztül gyújtás+, vagy direktben gyújtás+, attól függően hogy a szabályzóoszlop tekercse mennyire húzta be a mozgó érintkezőt.
biztonsági korlát nem volt benne.
másik oszlop meg a kontrollámpát altatta, csillagpontról.
A fesszabályzó a feszültséget áramszabályozással állítja be több dolog eredménye alapján. Valszeg ECU is beleszól, bár már nem tudom milyen kocsi.
Ha az áramszabályozás beszarik, fals értéken működik megszalad a feszültség akkor közbelép egy feszültségkorlátozás, ami kb. egy konkrét, direkt beavatkozás.
Korlát után feszesés, új kör indul. És így tovább. és így tovább. Ebből van a pulzálás.
Egy mai modern elektronikus feszszabályzás már nem egy faék dolog, de 99,9%-ban a fesszab szarik be.
A feszszab hiba lehet ok, de könnyen lehet okozat is. Ezért jobb a komplett generátort átnézetni.
Múltkoriban összefogtam az összes hadirokkant multiméteremet és kivágtam mindet a kukába.
Két hete rendeltem egy lakatfogósat a temuról, de majd csak november valamikorra van ígérve.
Most csak ez miatt vettem egyet a reggel villanyos bótban.
Nem a legolcsóbbat, hanem a következőt. Gondolom hogy ez sem csúcs, mert hát lehet ilyet kapni ugyanezzel a funkcionalitással 70 ezerért is. No de az a 3 alap művelet csak nem olyan bonyolult gondolom... Sajna elég kuka vagyok a delejhez, így sem ő lesz a szűk keresztmetszet.
Meglátjuk, egyelőre odaadtam a generátort egy közeli szakinak, várom mit mond.
Közelben nem akadt most megfelelő árú bontott. Az új meg - bár jobban megéri - mégiscsak egy ötvenes és az is több nap. Szóval várok a szakira, ez a legjobb amit tehetek.
Most visszatettem a tálcára az akkut, hogy ne legyen láb alatt, jelenleg is még 12.9-et mutat de csökkenő a trend.
Köszi. Önmagában aaz hogy kormánymű javításra keresek rá feldob vagy 40 céget szóval választék az van, csak ki az aki tényleg lelkiismeretes munkát végez?
Akkor mértem, beindítás előtt.Majd indítottam és alapjáraton. Aztán mindent bekapcsolva szintén alapjáraton.
Most már kiszedtem a generátort.
Az akkut vagy 3 órája vettem ki. Most itt rámérve 13 voltot mutat a mérő.
Minden szart le kellett venni, szívósortól a kutyafüléig, szóval nehezen próbálgathatnám tovább.Kell is a kocsi, próbálok vadászni generátort, aztán majd ráérek ezt megmókolni.
Most épp nincs működő multiméterem, de amúgy is akartam venni egyet.
Holnap tud lenni leghamarabb.
Feleségem használja a Jazzt minden nap, én csak ritkán. De ma este épp nálam jött elő ez a hiba. Téligumikat tettem fel, próbaképp tettünk egy kört.
Az EPS alkalmi villogása miatt aggódom kissé, bár hamar megszűnt. Elengedjem e vele holnap dolgozni. Váratlanul elmegy a szervó akár balesetveszélyes is lehet.
Az akku jó, indul rendesen... töltésjelző nem jelzett be egyszer sem.
Szóval ezt az átmeneti légzsák és eps visszajelzést nem tudom hová tenni.
ket tippem lenne. probald meg ledugozni az egr-t.. (leallitas utan zizegnie kellene, de ha megszorul nem zizeg es megy vissza a kipuff a szivooldalra. ford nem szereti. )
leallito szelep a szivosoron. (fojtoszelep ) vegyel ki utanna valamit, pl, map szenzort. 10-12mm a luk, eleg annyi hogy valtozast lass.
rovid. vagy levegot nem kap.
vagy kipufogni nem tud. vagy tulsok a vissza forgatott egr .
Ebből nehéz lesz diag nélkül tovább jutni. Lehet, hogy kell neki a kódolás, de legalább a tanult értékeket visszaállítani. Az, hogy nem világít a MIL, nem jelenti, hogy nem is be hibakódot. ! Nem ártana látni, mennyi az a "felépült" railnyomás. 160-180bar nyomással már beindul, de az alapjárathoz is kell ~300bar. ??
Tudom,nem vasárnap kellene ezzel foglalkozni,de még mindig szívok ezzel a gyász 2,2 Puma motoros Tranzittal. Kicseréltem a 4 injektort ,vadonatúj Continentalt raktam be és kis különbséggel ugyanaz maradt a helyzet. Viszonylag könnyen beindul, majd 5-10 másodperc után leáll. Indítás után a checklámpa kialszik, gázpedálra nem reagál érzésre olyan,mint amikor nem kap elegendő üzemanyagot. Tudom,hogy diag nélkül csak tapogatózom,mint kezdő buzi a gőzfürdőben,de folyamatosan jár az agyam... Az injektorcserével egyszerre természetesen cseréltünk üzaszűrőt is. A szűrőházban találtunk némi törmeléket,de nem fémes volt. Az alacsony nyomású szipu megy, a masnyomásúig feltolja a nyálat.Ha jár a motor,az olajbetöltősapkánál,vagy nivópálcánál nem érezni durva karternyomást,feltételezem,hogy a dugattyúk nem sérültek. A DPF ideiglenesen le van kötve, nem fojtja semmi a motort. A katalizátor is le volt kötve,nincs összeolvadva,átmegy rajta a kipufogógáz. Elméletileg,ha átugrott volna a vezérlánc,akkor Checket kapcsol. Ha nincs meg a railnyomás,akkor Checket kapcsol,ha nyitva marad az EGR akkor checket kapcsol. Ha holtpont adó baja lenne,akkor elvileg be sem indulna. Gondolom ebben is van valahol mikroszűrő a magasnyomásúban,de ha az el van dugulva,akkor elvileg nem épülne fel a railnyomás. Az injektorok nem lettek felkódolva,de ettől elvileg még beindulhatna-vagy nem?- Az autó úgy állt meg, hogy először elgyengült az autópályán chekket kapcsolt. A tulaj beállt egy kúthoz teletankolta,bár elmondása szerint még negyedig volt, majd pár perc után beindult hazajött vele beállt a ház elé,leállította,azóta nem megy. Hány éves a kapitány? Izé,mire nem gondolok,vagy mit gondolok rosszul? Előre is köszönöm!
Soproni CE205 emelővel úgy jártam ma hogy megszorult az egész se le, se fel még jó hogy csak épp levegőben voltak az autó kerekei hosszas játszadozás + békával ráemelés után megindult lefele, de újra megszorult, innen békával már kitudtam szabadítani az autót, járt már így valaki?
Mi lehet a baj, a bronz anya tud ilyet, holnap lefektetem de így ha megvan szorulva szétszedni sem tudom szerintem.
azt nem értettem soha hogy milyen megfontolásból csapágyazták olyan kevés helyen a veztengőt bennük, mikor a négyhengeresben minden henger közt volt csapágyágy.
Megnéztük.., a hátsó SAM mellett nem volt..,de " igazat " irtál mert csak a legelsökbe 2005- sökbe volt az ABS/ESP variáció Tms figyelés..., müszerfali menūböl aktiválni tudtuk..
Az egyik szűrőt ami a motoron van kicseréltem és javult a helyzet, de még nem tökéletes . van mégegy szűrő az ülés alatt kívül a bal kerék előtt most az jön . ha nem javul akkor a tankban a szívócső?
az injektor kodolas csak egy gyors segely a feltanulasban. (ES adaptacio reset ) akarmi uj kodot irsz be ( vagy semmit ) . a jaras egyenleteseg kontrolja elobb/utobb ugyis felul irja a regi korrekciokat. rovid. nem baj ha felvan kodolva, de nem letszukseglet.
Hű nagyon kiváncsi vagyok.., ugyanis több helyen olvastam olyasmit hogy a legelső W164- sek még ABS jelből dolgoztak..., 2008 - tól már biztosan normál TPS jeladokat olvastam...
Adott egy euro 5-ös 2,2 Puma motoros Tranzit. Fehér,220000 km. Vasárnap reggel áthívott a kínai szomszédom,hogy nézzek már rá az autóra,mert nem megy. Viszonylag könnyen indult,de csak két,két és fél henger ment és 5-6 másodperc után le is fulladt. A kisnyomású szivattyú nyomott a magasnyomásúig simán feltolta az anyagot. A motorcheck világított,diag szerint EGR szelepre panaszkodott, de törlés után nem írta vissza,más hiba nem volt benne. Feltünt,hogy a kipufogóból nem jön kb semmi,mikor beindul a motor ezért szétszedtem a dpf előtt,ott már rendesen füstölt mikor beindult,tipikus szürkés füst dőlt belőle,az elégetlen üzemanyag miatt. Megbontottam a katalizátor előtt is,ott is ugyanez volt a helyzet. Próbáltam féktisztítót fújni a légszűrő és a turbó közé,de arra sem reagált. Megnéztük kihúzott nívópálcával mikor "járt" nem érezhető túlnyomás a karterben. Kihúztam a négy injektort és elvittem bevizsgáltatni, az lett az eredménye,hogy kettőnek annyira rossz a piezzoja,hogy le sem lehet próbálni,kettőnek meg mennyiség problémái vannak. Így a hiba nagyjából megvan,már csak két kérdésem maradt, az egyik,hogy ha ennyire szar az injektor, arra nem kellett volna hibát eltárolni? Csak élőadatban látszik? A másik,hogy ha megkapja a motor a 4 új injektort ,akkor beindíthatom-e felkódolás nélkül? Az a diag,amivel néztük,nem tudja,ahhoz,hogy fel tudjuk kódolni, át kellene vinni máshová lábon,mert hosszú,mint egy ebéd nélküli vasárnap és nem fér fel a trélerre.
igen a cooler után kötöttem le ,olajos is azért rendesen, bár még olyan dieselem nem volt ami száraz lett volna a cooler körül ,azok mégsem füstöltek. Szelepszár szimeringet valahogy nem lehetne kizárni, vagy cseréljem őket, utána tovább keresni a hibát?
1.6 hdi berlingo , kékes füst jön ,váltások után gyorsításnál ,hidegen mintha 1 henger nem járna mindig,ez kb fél perc után megszűnik. kompressziót mérni a legutolsó lenne ,mivel ennél a motor a műszerfal alatt van :).....
turbó után a levegőcsövet lekötöttem ,úgy szívott a motor ,de ugyanez, talán kevesebbet füstöl ,de nem szűnik meg!
szelepszár szimering lehet,vagy dieselnél nem szokott meghalni?esetleg valami gyűrű gond?
valaki találkozott ennél a motornál ilyen füstöléssel? köszi!
Ha olyan szokásos ac pumpára gondolsz, ami előnyomással tol anyagot az adagolóhoz, akkor nincs ilyen. Több helyen is el tudja engedni az üzemanyagot, lehet résolajcsöveknél, szűrőházon lévő szelepnél, adagolótengely szimmeringnél, stb, stb...
valoszin csak levan kormolodva az alapjarati megkerulo szelep a fojtoszelep hazon. kis oldoszer befujas vagy segit rajta, vagy lekell venni, azt a mecha reszt nitroban elmosni.
ha levakumozod a csovet, ugyanott vagy mint amit a lapatos csinal. latod hogy levegos, de azt nem hogy honnan..
ha kiszakaszolod, * kiderul honnantol levegos.
* szuro elott, szuro utan, visszateronel.. stb de mondjuk ha preciz is akarsz lenni, akkor ezt nyomasmerovel teszed. igy akar pumpa, szuro allapot is kiderul. ..ehh. pont neked nem kell ezt magyarazni..
van irodalom ami ezeket az adagoloba beepitett haznyomasert felelos pumpakat kulso pumpanak hivja. hogy ez jogos vagy nem, irtam mar, nezo pont kerdese.
viszont hogy tapnyomas, vagy tap vakum van a pumpa elott,.. az a rendszert irja le. a vp44 elott nem szokott tapnyomas lenni, ( bar lehet ) innentol meg levegosodhet. ...akar az adagolo meghajto szimmeringnel is, mert meg az is szivott oldal..
Ebben (logika) nem vagy jó."" ..na bumm, legalabb te kivalo vagy :)
Adott egy Toyota Corolla 1.4 vvti 97Le. 2000-es évjárat ,ezüst.
Az a jelenség ,hogy pl. egy lámpához közeledve kuplung ,fék váltó üresbe tesz a normálisnál alacsonyabbra leesik az alapjárat. Amit pár pillanat múlva korrigál.
Csak üzemmeleg motornál van ez a jelenség. Nyáron nagy melegben amikor a klíma is működött akkor akár le is állt a motor. Sokszor már ebben a szituációban inkább adtam egy kis gázfröccsöt,hogy ne álljon le.
(A "be csörgést" most elengedtem ,mert ebben a hűvösebb időben 102-es Aral benzinnel az most nem jelentkezik.)
Merre lenne érdemes elindulni ?
(Az a baj ,ha nem oldom meg magam akkor egy "itt lakó" embernek kell megint könyörögnöm,hogy oldja meg a problémát..mert Ő meg tudja abban biztos vagyok. :) )
Amúgy kitűnő kis munkába járós autó. Jól fogyaszt ,olajat nem eszi ,soha nem volt check lámpa stb.
a háznyomást a szárnylapátos csinálja, ami házon belül van, ezért nem lehet külső.
a tápnyomást meg egy külső szivattyú csinálja, az adagoló betáp ágán, ha van.
ha nincs, akkor önfelszívóként működik, ha még működik.
evvel szokott baj lenni, mert ha túl sok levegő van a szívóágon, akkor nem tudja záros határidőn belül felvenni a gázolajat, ég az adagolóelektronika, ég az önindító, meg a minden is.
mer ugye kibír az 1 perc indítást is, a szomszéd góf2je is kibírta húsz éve.
Mivel konkrét kérdés az eredeti kérdezőtől nem hangzott el, feltételezhető, hogy a tank és a gépészet közötti csővezeték hibájára gondol ami levegősödhet.
KÜLSŐ AC hiányában ez még valószínűbb, mert a VP44 nem tartja nyomás alatt azt a szakaszt.
".a fordrol - mint alternativ megoldas - egy szot nem irtal. "
Éppen írhatok, szerintem az csalódás lesz a bódé után......legalábbis a belsőtér kialakítása és variálhatósága terén.
Szeretsz hátsó lengőkar szilenteket cserélni benne*? Folyamatosan rejtélyes villanybajaik vannak, főleg kommunikációs téren és olyankor ez-az-amaz nem működik. A tempomat szinte egyikben sem.
* ami nem olyan nagy eset ha van csápos és a célszerszámkészlet hozzá. Ezek nélkül ordenáré szopás.
ha radial, ha axial a pumpa elrendezes.. .a dugattyu visszaterest a haznyomas intezi.. ide meg keves az 1-3 bar tapnyomas.. mert 10-15 bar kell. ... -------------
adagolón belüli szárnylapátos szivattyút ne értelmezzünk már külső tápnyomásnak. " pedig de. hazon belul, de pumpan kivul is lehet. (bosch cp1 ? )
miert nincs a fordban, opelben kulso pumpa ? hogyan ertelmezed ennek hianyaban a tapnyomast ?
rovid kanyar a kerdezohoz.. vagy levegos vagy adagolo hibas..
Ok, rosszul illetve félreérthetően fogalmaztam. Arra gondoltam, ha levegősödik, mert nem indul bármi miatt, akkor nem fogja felszívni az üzemanyagot magától, kell neki külső tápnyomás amíg légteleníti magát. (volt már rá példa, hogy szűrőcsere után indítózással akarták feltölteni a szűrőt és nem élte túl az adagoló...)
Bár, most újragondolva, valószínűleg a "fújás" is féktisztító lesz a szívócsőbe. ?