Szegény Liana alapvetően egy faxán megbízható, jól összerakott igazi japán gép, de a forma hát nem tudom... de az arányai az igazán érdekesek, ugyanis valami eszméletlenül keskeny... két válasabb ember már szorong... :(
Nem elkapkodós, az tuti, viszont akkor annak a kereskedésnek a honlapján eléggé félrevezető az információ, mondhatni nem egészen törvényes, de minden bizonnyal tisszeségtelen... :(
Ami pedig az OFF téma:
Nekem zastava-swift1 1.3GC cool-ignis 1.5GS-swift2 1.5GS után jött a döntés a ceed-re...
Nézzük az első suzukim mondhatni kényszer volt (kiflibe törtek az öreg vassal, valami meg kellett, pénz meg nem volt), az ignis már tudatos volt, akkor jó döntés volt, megérte. Abból pusztán esztétikai alapon ültem át swift2-be, és ténykérdés, hogy suzukiból csak suzukiba lehet jól átülni, és az is ténykérdés, hogy utóbbi két autóm igencsak jól felszerelt volt, noha soha nem voltam elájulva tőlük, mert a kezdeti hű de szép, hű de jó után, mindegyiknél voltak bosszantó hibák, noha ezek nem befolyásolták az A-ból B-be jutást, csak idegesítőek...
Nos tehát nem lehet azt mondani, hogy a márkával bajom van, mert nincs... szeretem a márkát... azt is állítom, hogy a swift1-el tényleg nem volt jó csattanni... az ignis már valamivel jobb volt, főleg az eleje, míg a swift2 hozza a kategóriaátlagot legalább...
Meg is néztem magamnak az sx4-et, mint esetleges márkán belüli alternatívát, de:
ha már, akkor összekrekes... ha viszont 4x4, akkor 1.6 benzin igencsak gyenge... marad az 1.9JTD... több, mint 5,5 milka... ügye ezt nem gondolja komolyan senki? Mert mondjuk összevetve a minőséget, beltereket, méreteket, hát a Cee'd toronymagasan üti ki, noha alacsonyabb a hasfal, és nem is 4x4, de nekem ez nem elvárás, csak ha már sx4, akkor abból az kéne...
mindent összevetve a suzuki felszereltségi csomagjai az sx4 esetében teljesen értelmetlenek... miért nem lehet pl 1.9JTD-t rendelni full-ban, de 4x4 nélkül?
Miért nem lehet a diesel-motorhoz automata klímát kapni, csak manuálisat?
Nem is kérdezek tovább, ez két akkora mellélövés, hogy be is tette a kaput nálam, így noha most nem mondom, hogy jól jön nekem anyagilag ez a csere, de egyszercsak meg kell lépni a "márkahűtlenséget"
Hát ilyen pozitiv tesztet még én se olvastam tőlük ebben az árkategóriában, meg is lepődtem de rendesen. Ha már ők nem fikkantanak le valamit annak tényleg jónak kell lennie.
Bocs távol álljon tőlen hogy bárkit is megbántsak, igyekszem mindenkinek tiszteletben tartani a választását, ízlését, kedvenc autómárkáját, de nem bírom megállni. hogy erre ne reagáljak!
Azon nem gondolkodtál el hogy miért olcsóbb az általad hivatkozott Liana? És pont a Liana?
Azt előre bocsátom, hogy alapvetően (műszaki szinvonal, ár-érték arány) semmi bajom a Suzukival - attól eltekintve, hogy nem szerencsés csattani vele, mert fejlesztés ide, vagy oda, nem biztos, hogy ép bőrrel kiszállsz belőle - de venni egyet meg sem fordult soha a fejemben az alábbi indokaim alapján.
1. Több Suzuki tulaj kollégám van, akiknek Ignis, Swift,Swift II., SX4-es gépük van. Mindannyian egyetértenek velem abban, hogy "jól kiszállni" anyagilag Suzukiból, csak Suzukiba lehet! 2. Ma már nyugodtan leszámolhatunk a "Suzuki a mi autónk" olcsó autó mítoszával! Megdöbbentem, mikor egy Swift II. tulaj barátom közölte, hogy egy full felszerelt(1.5-ös motor, 6 légzsák, ablakemelő, MP3-as CD, ABS, 15-ös könnyűfémfelni) Swift II. 3.6 millióba kerül!!!!!
Ezt továbbgondolva már megbocsáss, de ki az az őrült, aki mondjuk több, mint 5 millió Ft-ot ad egy 1.9 JTD motoros SX4-ért, akkor, amikor ezért a pénzért már kap mondjuk például egy igaz benzines, de zsír új és alapban is bőségesen felszerelt Volvo S40-et??
A Lianához még annyit, hogy pont a Liana, ami a Suzukin belül is elég nagy piaci bukta volt?Nekem akkor se kellene, ha pisztolyt nyomnának a fejemhez, de ízlések és pofonok, csak kérlek ne hasonlítsuk össze a Ceed-el mert nem egy kategória.
Végezetül, mielőtt az a vád érne, hogy biztos gúlában állnak nálunk a 20 ezeres bankók amiért így "leszólom" a Suzukit eddigi autóim listája gyártási évvel:
Trabant(1982), Peugeot 305 diesel (1986), Peugeot 309 benzin-gáz (1990), Renault Clió II benzin (1994), Kia Rio CRDI (2005), Kia Ceed CRDi (2006)
Egy pillanatra én is meginogtam elolvasva véleményedet a Liana-ról :-) De rájöttem, hogy a 2,6 milleres árhoz képest egy 10 éves 250.000e-et futott jól felszerelt (kombi) Wartburg-ot megkapok 2,5 millerrel olcsóbban. Ezt az érvet nem tudja ellentételezni nekem a Liana :-((((
Kinek a pap....:)))
ON: Kia Ceed
Ezt írták vissza érdeklődésemre a törés teszt hiánya kapcsán...
Dear Mr Gábor
The Kia cee'd is part of our future testing programme. Its results will be made available on our website www.euroncap.com in the Summer.
Thanks for your interest in Euro NCAP and keep checking out the website!.
Best Regards,
Valérie Bocart Office Assistant
Euro NCAP Place du Luxembourg 2 B - 1050 BRUSSELS BELGIUM Telephone : +32 2 400 77 40 Fax : +32 2 400 77 41 office@euroncap.com
Egy pillanatra én is meginogtam a tesztet elovalsva :-) De rájöttem, hogy a 4,6 milleres árhoz képest egy 2 éves 30e-et futott jól felszerelt Lianat megkapok két millerrel olcsóbban. Ezt az érvet nem tudja ellentételezni nekem a Cee'd :-((((
Szal 1 millára azt mondták, hogy havi 20e Ft 84 hónap futamidő, és ingyenes a casco :-)))) Kicsit tényleg átbaszás. Szal havi durván 5600Ft a casco 7 évre.
A tisztánlátáshoz pontosan kellene tudni az önrészt (mind a min összeg, mind a %) Ha 50e 10% akkor érdemes belemenni, ha 200e 20% akkor meg tényleg lehúzás. Nemtom más biztositó hogy csinálja, de pl az Allianz-nál ha nem töröd a kocsit, évről-évre több visszatéritést kapsz év végén. Édesanyám pl 4 hónapot kap mindig vissza.
A hét év garancia szerintem arra jó, hogy becsalja az embert a szalonba, és megnézze az ótót. Utána viszont gondban van a fókszvágen, ford, opel, satöbbi, mert minőségben egyáltalán nem marad el tőlük. Legfeljebb van, akit zavar a KIA felirat, de nekem nincs ilyen előítéletem. Persze ha reiju, keeway ésatöbbi lenne ráírva, az már zavarna :)
Kezdek aggódni emiatt a cee'd miatt! Elolvastam Totalcar tesztet, és semmi fikázás, semmi fanyar gúny! Jó-jó apróbb, esetleg mondvacsinált kifogások akadnak, de nem ezt szoktuk meg Winkleréktől, hanem kőkemény kritikát! Szóval csak jó kis gép ez a cee'd ezt rendesen eltalálták(de mondjuk ezt mi eddíg is tudtuk, igaz :-) ) ! A garancia kérdését meg lehet csűrni-csavarni össze kell vetni más márkák ajánlatával, és el lehet dönteni, hogy ki mit ad, ki jár jobban! Ez már csak fogáskeresés a kekeckedőknek, mert egyébként nehéz bármibe belekötni! Össze lehet gyűjteni a teszteket, nem sok negatívumot találni, pedig jó pár megmérettetés történt, de persze ez sem tökéletes autó, mert olyan nincs!
Kicsit belemélyedtem ebbe a lapba, szóval rákeresve más NCAP-on 5 csillagot kapott típusokra, nos ezeknél se jött az itteni osztályzás szerint az 5 csillag, mert ebben valami teljesítmény-biztonság-ár-érték osztályzás játszik, és ez valami tök egyéni dolog...
ennyit erről... várjuk a hivatalost, bár hozzáteszem, az NCAP-féle laborkörülmények káb ezrelékes nagyságrendben fordulnak elő közúton... (full-front, meg ilyenek, nem gyakran hajtunk betonfalba, úgy, hogy még a kormányt is görcsösen egyenesen tartjuk...)
Én elég sokat megyek vele, reálisan az 5 év lesz, mire 150e belekúszik, én kezdetektől úgy fogtam fel, hogy 5 évem lesz rá, azután meg ahogy épp az akkori vezetési szokásaim hozzák, vagy esetleges autócsere diktálja... mivel 5 év alatt sok víz lefolyik a dunán, nem is tervezek ennél nagyobb távlatokban... és ha most újra gondolod, és szétnézel, akkor az 5 évet se osztogatják (már nissanék se), sőt a 3 év km-korlátozás nélküli gar se jellemző a kategóriában...
Na ennyit erről...
Másfelöl nyilván van ebben a 7 évben marketing, és aki egy picit is okos, az a kezdetektől látta ezt, mindamellett, hogy helyén kezelve a dolgokat, és józanul átgondolva, még mindíg nagyon jó garit adnak a Cee'd-re...
"Innen jönnek a cee'd érdekességei. Ha eltelt a három év, de az autó még nem futott 150 ezer kilométert, a garancia további két évre kitolódik - de már csak a hajtáslánc fődarabjaira érvényes. Kuplungszerkezetre igen, tárcsára nem. Gömbfejekre igen, lengéscsillapítókra nem. Főtengelycsapágyra igen, klímakompresszorra nem. Ha a cee'd további két év elteltével még mindig nem érte el a 150 ezer kilométert, ugyanez a szűkített garancia újabb két évvel meghosszabbodik. Három meg kettő meg kettő az hét.
A trükk, ami voltaképp nem is trükk, csak józan kalkuláció, ott rejlik, hogy a cee'det a teljes garanciaidő alatt minden csip-csup hibával mindig márkaszervizbe kell vinni, ha máshol cseréltet az ember akár csak egy elkopott fékbetétet (és észreveszik), ugrik a garancia. Így hát 150 ezer kilométer alatt a kötelező szervizek díjából a Kia - számítása szerint - megkeresi az esetleges garanciális javítások költségét."
No...amikor meg mertem említeni, hogy nem kell elájulni attól a hét évtől, mert tuti, hogy 5+2. És sjtettem, hogy nem ilyen egyszerű ez...leugattatok.....s lám.
Pedig nem az autót szóltam le, mert az a mai napig tetszik és ha nem ennyi lenne az ára, illetve az LX és EX között lenne egy köztes felszereltségű olcsóbb változat, akkor tuti ezt választottam volna nem lacsit. Illetve fontolóra venném még most is a cserét.
Na ez a garis téma nálam egy fekete pont, inkább fizetem az évenkénti 30000 Ft-ot három évig vagy 100000 km-ig a lacsira. Az mégiscsak egy százas.
Idáig is szerelmese lettem az autónak, de már biztos hogy szülinapomra megrendelem, csak kár hogy addigra nem ér ide, leghamarabb árpilisba tudnak szállítani 1.6 CRDi, EX-et :(
Az nem az NCAP teszteredmény volt, hanem 4 csillagra értékelték a kocsinak a biztonsági felszerelését. (A Safety sor mellett van a 4 csillag, az NCAP-t csak reklámból szúrták be)
Sajna az 1.4 LX-ről nem tudok neked mondani semmit mert nekünk 1.6 CRDi van.
Az EURO NCAP-ról - egyébként én is most kerestem rá - annyit, hogy már tökre örültem az auto-don honlapján az 5 csillagos minősítésnek, bár furcsa volt, hogy nincs semmi hivatkozás. Pont ezért kerestem most rá - egyszerűen beírtam a keresőbe "Euro NCAP Kia CEED" és a legtöbb helyen nem volt még elérhető teszteredmény egyetlen egyet találtam az pedig nem is elszomorított inkább feldühített!!!!
Íme a link: http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/Review.aspx?model=1563&page=3#
A fenti link alapján a törésteszt 4 csillagos!
Már komolyan arra vetemedek, hogy autóipari összeesküvést sejtek és egyszerűen nem akarom elhinni, hogy ha az új Clió és az Alfa 147-es tudja az 5 csillagot akkor a Ceed nem????????????????????????
Egyre inkább hajlok rá hogy ez az egész törésteszt keményen befolyásolt az autóipari támogatók által, jó példa erre, hogy a Skoda Roomster is csak (az elszakadó kábelek gyári módosítása utáni megismételt tesztben) másodszorra hozta az 5 csillagot. Külön pikáns a dologban, hogy ezeket Rommsteren végzett törésteszt utáni, a második törésteszt előtti módosításokat a gyár nem alkalmazza a sorozatgyártásban!!!!!!!!!!!!!
Akkor meg mi értelme szétzúzni a kocsikat?????
Szóval a fenti tipusok beleértve az új Toyota Aurist is "érdekes módon" hozzák az 5 csillagot a Ceed meg nem?????
Gondolom azért nem válaszolt senki, mert senki nem tud biztosat, az Euro Ncap oldalán még nincs benne az adatbázisban, ettől még lehet megcsinálták már a tesztet, és benfentesek akár hozzá is férhettek...