85 ezret futott motorban izzítócsere, és szerinted ez normális? Több dízel autóm volt 150-200ekm futásteljesítménnyel. A Deltában most 130 van, a Pandában 370. Izzítógyertyát még egyszer sem cseréltem. Brutális tél volt az idei, de mindkettő pöcc-röff volt.
Én ennek a motornak a 16 szelepes verzióját használom, amit szintén nem tegnap fejlesztettek. Kb. 85e km-en vagyunk már túl, az olajat 15 ezrenként, az üzemanyagszűrőt, minden második olajcsere alkalmával lecserélem. Eddig egy komolyabb problémája volt, a generátor diódasora ment tönkre, de ez nem dízelspecifikus. Pár hónapja az izzítógyertyák váltak csere éretté, de ennyi idő után ez természetes. Az alvázszám alapján meg tudod nézni, hogy dpf-es verzióról van-e szó, ha C-re végződik, igen. Bár írod, autópályáznál is, így a dpf nem jelenthet problémaforrást, nálam sem volt még gond vele. Pályán gps szerint 140-nél 2500-at forog a motor, aminek a hangját a szélzaj elnyomja. Egy tempomat kar utólagos beszerelésével (megfelelő előkábelezés esetén) hosszú távú utazóautónak is ideális lehet. Kérdés, hogy a 8v áttételezése mennyiben más.
Tul vagyunk egy szep nagy turan, 1900 merfoldet mentunk (~3e km) a Bravoval, a fogyasztas meglepoen jol alakult, kb. 6.9 lett a tankolasok alapjan. Volt egy szinte csak autopalyabol allo etap, ott 6.05 lett, nagyon elegedett vagyok, de volt kemeny parti utas dimbes-dombos kanyarmenet is, ott 8.5 lett :D. Azonban par dologra figyelmes lettem:
1. Az a nyamvadt valto, amirol irtatok tobben is korabban, egyszeruen meltatlan ehhez a szuper motorhoz ez a valtoszerkezet. Nalam 5-os, 6-os fokozattal nincs gond, de az egyest neha nem akarja bevenni, olyankor eloszor kettesbe teszem, majd rogton utana egyesbe (kuplung vegig kinyomva marad), ugy mindig jo. 51e merfoldnel kicsereltek a valtoolajat, hogy lassak van-e benne femreszelek, de azt mondtak, hogy nem volt veszes a leengedett olaj. Meg azt is eszrevettem, hogy lampanal indulaskor egyesben a valtokar meg-megugrik neha. Nagy baj eloszele ez szerintetek?
2. Irorszagban voltunk, volt boven nagy esoben vezetes, az elso torlolapatok szinte teljesen elhasznalodtak, beszakadt a gumi szele es gondolom megtapadt, mert nagyon sokszor elofordult a tura vege fele, hogy hiaba volt mar tok vizes a szelvedo, elso torleskor szinte mindig durvan meggorbulve indult a torles a hosszabbik oldalon, es neha ijesztoen koppant, maskor meg siman jo volt. Most jonnek uj lapatok, kivancsi vagyok ezek meddig birjak majd, Bosch A188S szettet rendeltem.
3. iphone google mapsrol navigaltunk, ami 2-300 merfoldenkent eldobja a Bluetooth kapcsolatot a Blue&Me, olyankor azt latom, hogy a "Connected +[telefonszamom]" felirat kint marad a kijelzon. Ilyenkor csak a telefonon Bluetooth kikapcs, bekapcs, majd a kormanyrol menubol matatas utan epul fel ujra a kapcsolat. Mondhatom rohadt idegesito, amikor egy 3 savos, 5 kijaratos korforgalom elott ilyet csinal. Tapasztalt mar valaki hasonlot?
Az 1.9 8v régi konstrukció, bevált technika. Mondjuk a Kelet Pest szervizelési gyakorlata nem plusz.pont számomra, de meg kell nézni, ki kell próbálni.
Beszéltem a kereskedéssel, végig náluk szervizelt autó volt, a tulaj otthagyta és vett egy másikat. Mennyire rizikós ez a típus? Sokat lehet vele bajlódni? Sok a hibája?
Négy évesen vettem anno egy Puntot 1,3 Multijet motorral, az nagyon "igénytelen" volt. Egyszer váltó csere, illetve vezérlés, de semmi komoly. Meg persze az állandó égő cserék.. :)
Ez a típus is legalább olyan megbízható? Autópályán normál 130-as tempónál mennyire hangos? A Puntóm, mivel kicsi volt a motor 130-nál már nagyon sokat pörgött és nagyon hangos volt... Van tapasztalatotok autópályás használtról?
Jelenleg Fiat és Mazda felirat van az épületen és valamit nagyon bütykölnek a belsejében. Gondolom ezeket fogják árulni és szervizelni? Bárki is intézte, köszönöm. :D
Igaz grande, de nekem annó a Bárdi 1-2 nap alatt hozott gyárit, pedig nem volt a listájukon. Bevittem a régit, lenézték a számot (ha jól emlékszem) és már rendelték is.
Azóta rendeltem egy kínai klónt is, kipróbálni meg gyorstartaléknak, ha legközelebb kimegy, mert ugye kimegy 3-4 évente. :D