Kicsit felturta az idegemet ez gari dolog "három év korlátozás nélküli" ezért előszedtem az értékesítő névjegyét és felhívtam.
Az alábbi infót kaptam: A gari három sávra van osztva de nem abban az értelemben ahogy gondoltam a prosiból.
A három sáv:
1 Három év kilométer korlátozás nélküli. 2 Öt év vagy 150 ezer km teljeskörű. 3 Hét év vagy 150ezer km a hajtásláncra.
A három év korlátozás nélkül nem azt jelenti hogy csak az első három évre van a teljeskörű gari hanem azt hogy az első három évben nincs kilométerkorlátozás. Tehát nincs 150 ezres korlátozás az első három évben. Ha az első három évben túlléped a 150ezret akkor is legalább három év a gari.
Az aláábiak szerepelnek a bővebb Ceed prosiban amit a http://karacsonyi-nagy.hu/kia/modellek/ceed_stuff/anyagok/kia_ceed_katalogus3.pdf? címen találtam:
Most jutottam hozzá, hogy elolvassam a totalcaros tesztet. Hát mit mondjak, én még ilyen tesztet nem olvastam a Vinkler féla csapattól. Kezdek büszke lenni arra, hogy én már ezt jóval előbb így gondoltam. Hajrá Ceed!
Ez amit a gariról mondtak úgy ahogy van baromság. A cced re 5 év teljeskörű garancia és további 2 év a hajtásláncra (motor váltó futómű és azok segédberendezései) A garancia ellentétben a most bejelentett VW vagy skoda garival gyári sé nem biztosítási alapon működik, valamint az egész EU+Norvágia Svájc Gibraltár minusz Románia és Bulgária (mivel ott nics KIA szervizhálózat)
SX4 tologatható hátsó paddal lenne jó, mert a csomija kicsi. Kissé túlárazottak a Suzik, lehet a fenntartásban még vezetnek, -ja már 5 liter nem elég...
Nem tudom a Liana alkatrészellátás milyen lesz, ez miatt sem keresném, bár (nekem legalábbis igen) kellemes autó. (Vajh 1,6 D mennyi lesz?)
Ha a törésteszt netán 4*, még mindíg jobb mint Aveo 1,5 *, valamint sok gép full légzsákkal annyi amennyi, a Cee1d meg 6 lufis.
Amúgy látom a kereskedők nincsenek helyzet csúcsán.
No a gariról unalmas a mahinációkat olvasgatni, mert
1. a szervízdíj sokat nyom, várjuk meg a gyakorlatot
2. 1-3 évnél bárki leléphet, tehát hiába trükk, csűrés-csavarás, akkor is hatalmas plussz a többi autó 1-3 évéhez, ne ezen csámcsogjunk már.
Ja új gép, mennyi körül alakulhat a casco (jó, soktól függ, de pl más gépekhez?).
3 millát megér az alap, a klímás árképzés még megér 1 misét, a dízel is reálisnak tűnik. Eddíg a Kiák nem kiugróan drágán üzemeltethető, és nem hibákkal küszködő autók voltak, ezek fényében nem lehet túl rossz vétel.
És akinek nem tetszik: várjunk kicsit, a konkurensek áron, garin módosítani fognak. Több márka is úgy alakul mostanság, kijön az új és drága pl DCorsa, majd olcsóbbá akciózzák (Punto, Clio, Suzukik). Vagy még másoknál is alap a 6 légzsák, aki látott törött autót, súlyos sérültet kórházban látogatott, elgondolkodik.
Benyásról írhatna valaki, mert az összes teszt a dízelnél ragad le.
Mikor leírtam a hozzászólásomat, már előre féltem, hogy előjön a "de hidd el, hogy ez vagy az az igazán jó, és az meg amaz a hülyeség" Nem ezért vetettem fel, inkább csak leírtam, ami hirtelen kijött. Ahogy korábban írtam, a Cee'd az első autó, ami igazán érdekel azóta, hogy nem lehet Lianát kapni. Nem akarom és nem is fogom sorolni a különböző érveket-ellenérveket. Fogalmazhatok úgy is, hogy a Totalcaros cikk után hirtelen nekem is a "most gyorsan menni diesel Kia-t venni" érzésem volt, s hamar rádöbbentem, hogy az anyagi lehetőségeimbe egy használt Liana még beleférne, de hülye lennék végletekig feszíteni a családi költségvetést egy 4,6 millás kocsi részleteinek bevállalásával. Szinplán ennyi! Minden bizonnyal továbbra is nagy tisztelettel csodállom a Kiát ezért az autójáért, mert ekkora durranás szerintem az elmúlt jópár évben egy autógyártó standján sem volt.
No csak nem állom meg, hogy ne mondjam :-)))) De a suzukik értéktartását az eddigi KIA modelleké alá sorolni, kicsit nevetséges! A használt pár éves kiák ára is a béka segge alatt van. Ami eddig nagyon tetszett az a Magentis 2,5 Aut kivitele, hát két évesen 40e km-el hónapokig hirdettek egyet bőven az új árának fele alatt!
Én néztem az SX4-et. Formára tetszik, de nem más, mint egy pár százalékkal nagyobb Ignis. Elöl még van hely, de hátulra csak keresztben férek el (180 centi). Csomagtartója ha lehet még kisebb, mint az Ignisben, mert ott legalább közel függőleges a hátsó ablak, itt döntött. Pl. egy hátizsák állítva nem hiszem, hogy befér. Mentem vele egy rövid kört, és ott tettem le végleg róla, hogy nekem ilyenem legyen. A legkisebb keresztbordán is úgy pattog, mint kecskeszar a deszkán. Az az igazság, ha tudnám, hogy mindenhova egyedül megyek, és csomag se nagyon lenne, akkor új swiftet vennék, ez nem kérdés. De abba már három ember sem fér be.
Dolgom volt, így sajna későn jutottam a nethez, ezért a mondanivalóm lényegét gabaly7 már leírta kinek a pap........ Ezen a fórumon senkinek sem az elsőszámú célja az, hogy bárkit is meggyőzzön arról, hogy akarata ellenére cee'd-et vegyen! Jól elbeszélgetünk egymással, infót cserélünk, és ha tudunk segítünk a másiknak. Felnőtt emberek vagyunk, mindenki el tudja dönteni, hogy neki mi tetszik, ill. milyen lehetőségei vannak. A Liana nekem speciel nem jön be, én nem adnék érte pénzt! Az összehasonlításod meg egy kicsit sántít, mert egy 1,6 crdi EX-hez viszonyítottál! Ha egy 1,4 LX-et veszel alapul /mondjuk két kieg. csomaggal/ akkor már ugye egész más arányokat látunk!
Nyílt napon rákérdeztem a kereskedőtől (pappas) és azt mondta, hogy a Kia saját gyári törésztesztjén 5 csillagot ért el (NCAP értékekkel és beállításokkal).......és az ügyfél (én) lefosta a bokáját...
Csak azt nem értem, hogy ezt a marketing, HA IGAZ miért nem építette bele a reklámjaiba HA,HA,HA IGAZ!
Hát nem olcsó, de az is tény, hogy buta a felszereltség-variálhatóság...
És az is tény, hogy az autó képességei igazán 4x4-el kihasználhatóak... magyarán adott célfelhasználásra jó vétel lehet, de nekem annyira nem a 4x4 a szempont, mint más parktikus dolgok, pl egy picit nagyobb csomagtér, kényelmesebb beltér, stb.. stb... így az SX4 kiesett a pakliból...
Valóban nézem, hogy időközben let 19JTD GS símán a 4x4 nélkül... na de kérem az is 5,23milka + metál... elképesztő...
Az 1.9 diesel 4x4 ára tényleg brutal, viszont sztem egyáltalán nem gyenge az 1.6-os VVT motor és ennek ára már nem (annyira) horribilis. Amúgy hasonlítgatni lehet pro és kontra, az SX4 esetében úgy érdemes, hogy nem nagyon van 4x4 konkurencia ilyen áron (most nem a Panda 4wd-ről ás társairól beszélek:).
Egyébként az 1.9-es dieselmotort már lehet kapni GS felszereltségben 4x4 nélkül is.
De összességében valóban megállapítható, hogy az SX4 már nem egy kimondottan olcsó kategória.
Szegény Liana alapvetően egy faxán megbízható, jól összerakott igazi japán gép, de a forma hát nem tudom... de az arányai az igazán érdekesek, ugyanis valami eszméletlenül keskeny... két válasabb ember már szorong... :(
Nem elkapkodós, az tuti, viszont akkor annak a kereskedésnek a honlapján eléggé félrevezető az információ, mondhatni nem egészen törvényes, de minden bizonnyal tisszeségtelen... :(
Ami pedig az OFF téma:
Nekem zastava-swift1 1.3GC cool-ignis 1.5GS-swift2 1.5GS után jött a döntés a ceed-re...
Nézzük az első suzukim mondhatni kényszer volt (kiflibe törtek az öreg vassal, valami meg kellett, pénz meg nem volt), az ignis már tudatos volt, akkor jó döntés volt, megérte. Abból pusztán esztétikai alapon ültem át swift2-be, és ténykérdés, hogy suzukiból csak suzukiba lehet jól átülni, és az is ténykérdés, hogy utóbbi két autóm igencsak jól felszerelt volt, noha soha nem voltam elájulva tőlük, mert a kezdeti hű de szép, hű de jó után, mindegyiknél voltak bosszantó hibák, noha ezek nem befolyásolták az A-ból B-be jutást, csak idegesítőek...
Nos tehát nem lehet azt mondani, hogy a márkával bajom van, mert nincs... szeretem a márkát... azt is állítom, hogy a swift1-el tényleg nem volt jó csattanni... az ignis már valamivel jobb volt, főleg az eleje, míg a swift2 hozza a kategóriaátlagot legalább...
Meg is néztem magamnak az sx4-et, mint esetleges márkán belüli alternatívát, de:
ha már, akkor összekrekes... ha viszont 4x4, akkor 1.6 benzin igencsak gyenge... marad az 1.9JTD... több, mint 5,5 milka... ügye ezt nem gondolja komolyan senki? Mert mondjuk összevetve a minőséget, beltereket, méreteket, hát a Cee'd toronymagasan üti ki, noha alacsonyabb a hasfal, és nem is 4x4, de nekem ez nem elvárás, csak ha már sx4, akkor abból az kéne...
mindent összevetve a suzuki felszereltségi csomagjai az sx4 esetében teljesen értelmetlenek... miért nem lehet pl 1.9JTD-t rendelni full-ban, de 4x4 nélkül?
Miért nem lehet a diesel-motorhoz automata klímát kapni, csak manuálisat?
Nem is kérdezek tovább, ez két akkora mellélövés, hogy be is tette a kaput nálam, így noha most nem mondom, hogy jól jön nekem anyagilag ez a csere, de egyszercsak meg kell lépni a "márkahűtlenséget"
Hát ilyen pozitiv tesztet még én se olvastam tőlük ebben az árkategóriában, meg is lepődtem de rendesen. Ha már ők nem fikkantanak le valamit annak tényleg jónak kell lennie.
Bocs távol álljon tőlen hogy bárkit is megbántsak, igyekszem mindenkinek tiszteletben tartani a választását, ízlését, kedvenc autómárkáját, de nem bírom megállni. hogy erre ne reagáljak!
Azon nem gondolkodtál el hogy miért olcsóbb az általad hivatkozott Liana? És pont a Liana?
Azt előre bocsátom, hogy alapvetően (műszaki szinvonal, ár-érték arány) semmi bajom a Suzukival - attól eltekintve, hogy nem szerencsés csattani vele, mert fejlesztés ide, vagy oda, nem biztos, hogy ép bőrrel kiszállsz belőle - de venni egyet meg sem fordult soha a fejemben az alábbi indokaim alapján.
1. Több Suzuki tulaj kollégám van, akiknek Ignis, Swift,Swift II., SX4-es gépük van. Mindannyian egyetértenek velem abban, hogy "jól kiszállni" anyagilag Suzukiból, csak Suzukiba lehet! 2. Ma már nyugodtan leszámolhatunk a "Suzuki a mi autónk" olcsó autó mítoszával! Megdöbbentem, mikor egy Swift II. tulaj barátom közölte, hogy egy full felszerelt(1.5-ös motor, 6 légzsák, ablakemelő, MP3-as CD, ABS, 15-ös könnyűfémfelni) Swift II. 3.6 millióba kerül!!!!!
Ezt továbbgondolva már megbocsáss, de ki az az őrült, aki mondjuk több, mint 5 millió Ft-ot ad egy 1.9 JTD motoros SX4-ért, akkor, amikor ezért a pénzért már kap mondjuk például egy igaz benzines, de zsír új és alapban is bőségesen felszerelt Volvo S40-et??
A Lianához még annyit, hogy pont a Liana, ami a Suzukin belül is elég nagy piaci bukta volt?Nekem akkor se kellene, ha pisztolyt nyomnának a fejemhez, de ízlések és pofonok, csak kérlek ne hasonlítsuk össze a Ceed-el mert nem egy kategória.
Végezetül, mielőtt az a vád érne, hogy biztos gúlában állnak nálunk a 20 ezeres bankók amiért így "leszólom" a Suzukit eddigi autóim listája gyártási évvel:
Trabant(1982), Peugeot 305 diesel (1986), Peugeot 309 benzin-gáz (1990), Renault Clió II benzin (1994), Kia Rio CRDI (2005), Kia Ceed CRDi (2006)
Egy pillanatra én is meginogtam elolvasva véleményedet a Liana-ról :-) De rájöttem, hogy a 2,6 milleres árhoz képest egy 10 éves 250.000e-et futott jól felszerelt (kombi) Wartburg-ot megkapok 2,5 millerrel olcsóbban. Ezt az érvet nem tudja ellentételezni nekem a Liana :-((((
Kinek a pap....:)))
ON: Kia Ceed
Ezt írták vissza érdeklődésemre a törés teszt hiánya kapcsán...
Dear Mr Gábor
The Kia cee'd is part of our future testing programme. Its results will be made available on our website www.euroncap.com in the Summer.
Thanks for your interest in Euro NCAP and keep checking out the website!.
Best Regards,
Valérie Bocart Office Assistant
Euro NCAP Place du Luxembourg 2 B - 1050 BRUSSELS BELGIUM Telephone : +32 2 400 77 40 Fax : +32 2 400 77 41 office@euroncap.com
Egy pillanatra én is meginogtam a tesztet elovalsva :-) De rájöttem, hogy a 4,6 milleres árhoz képest egy 2 éves 30e-et futott jól felszerelt Lianat megkapok két millerrel olcsóbban. Ezt az érvet nem tudja ellentételezni nekem a Cee'd :-((((
Szal 1 millára azt mondták, hogy havi 20e Ft 84 hónap futamidő, és ingyenes a casco :-)))) Kicsit tényleg átbaszás. Szal havi durván 5600Ft a casco 7 évre.
A tisztánlátáshoz pontosan kellene tudni az önrészt (mind a min összeg, mind a %) Ha 50e 10% akkor érdemes belemenni, ha 200e 20% akkor meg tényleg lehúzás. Nemtom más biztositó hogy csinálja, de pl az Allianz-nál ha nem töröd a kocsit, évről-évre több visszatéritést kapsz év végén. Édesanyám pl 4 hónapot kap mindig vissza.
A hét év garancia szerintem arra jó, hogy becsalja az embert a szalonba, és megnézze az ótót. Utána viszont gondban van a fókszvágen, ford, opel, satöbbi, mert minőségben egyáltalán nem marad el tőlük. Legfeljebb van, akit zavar a KIA felirat, de nekem nincs ilyen előítéletem. Persze ha reiju, keeway ésatöbbi lenne ráírva, az már zavarna :)
Kezdek aggódni emiatt a cee'd miatt! Elolvastam Totalcar tesztet, és semmi fikázás, semmi fanyar gúny! Jó-jó apróbb, esetleg mondvacsinált kifogások akadnak, de nem ezt szoktuk meg Winkleréktől, hanem kőkemény kritikát! Szóval csak jó kis gép ez a cee'd ezt rendesen eltalálták(de mondjuk ezt mi eddíg is tudtuk, igaz :-) ) ! A garancia kérdését meg lehet csűrni-csavarni össze kell vetni más márkák ajánlatával, és el lehet dönteni, hogy ki mit ad, ki jár jobban! Ez már csak fogáskeresés a kekeckedőknek, mert egyébként nehéz bármibe belekötni! Össze lehet gyűjteni a teszteket, nem sok negatívumot találni, pedig jó pár megmérettetés történt, de persze ez sem tökéletes autó, mert olyan nincs!