Hát igazából nem tudom, hogy azzal mit fogok hallani - hallom most is, hogy mi nem stimmel, de, hogy a gyakorlatban ezt mi orvosolja, azt nem tudom. Annyira szembetűnően nem jó valami, hogy kizárt, hogy pl. a hangváltó "rosszul vágjon"... vagy nem tudom. Ha a másik hangfalam nem SAL lenne, akkor osztanám T.R. véleményét - de azért ennél jobban kellene szólni, max nem WF-eknek.
Gondoltam. 330B csövekkel az Opera Audio tetszett eddig, amit jó körülmények között hallottam.(B&W 803 hangdoboz, Sony ? drága modifikáltcd, sacd lejátszó,valhalla kábelek).Az majdnem úgy szólt mind a Korsun,csak kisebb teljesitménnyel, 2x15W).
Ha a két váltott hangszórót nem a megfelelő fázisba (+/- :) kötötd be elég katasztrófális következményei vannak a hangra nézve. Így elmondás alapján gondoltam erre. Sajnos vannak olyan hangszorók, amik jó bekötés mellett is hozzák a hibát. Mindenképpen javaslom mérőcd-vel végigfüllenteni. Ami nekem van azon magyarázatok is vannak, biztos segítene. Mélezd a címed, jövő héten póstázok egy másolatot, ha köll.
ÖÖÖ izé mi az, hogy fordított fázis (ne kiabálj!)?
Szóval fogtam a háromutas hangváltót, jelzés szerint rákötöttem a hozzá illeszkedő hangszórót és kész.
Nem vitatom, hogy nem a SAL a legjobb (amúgy miben kellett volna gondolkodnom??) viszont van egy másik hangfalam amit még egy ismerősöm épített. SAL az is csak az MDF-ből van én meg most faforgácslapot használtam. Az gyönyörűen hozza ezt a hangot (SA16*2 + DTF10). Csak a hangváltó más, azt nem tudom mi. Tehát nem értem, hogy mi a baj, legalább annyira ennek is kellene szólni?!
Ez tény, Komám,studijó használatra készült.Szimmetrikus trafós bemenete vót, amit lehetőleg ki kellett herélni belőle.A minősége, hát középszerü volt erősen szerintem.Én zenehallgatásra nem használnám szivesen.
A nem építő jellegű: sz@rból nem lehet palacsintát csinálni.
Az építő jellegű: ha akkora a baj, inkább nézd meg előbb, nincsen-e valami fatális hiba: fordított fázis, rossz kötés a váltóban ... Ehhez elég egy jól összeállított mérőlemez. Nekem van egy jól használható cd-m, ha kell elküldöm.
Az ea-057 nem azért nem jó erősítő, mert nem ma készült. Bele vannak építve a korlátai. Az alkatrészek méretezésébe, és azok minőségébe (csak meg kell nézegetni a kapcsolását). AS mondta meg a tutit, ez nem hifi erősítőnek készült. Viszont legalább húsz éves állás után bekapcsolva is működött az enyém (igaz ea-080), az már más kérdés, hogy hogyan.
Valahogy éreztem... mármint, hogy valaki mindjárt ezt mondja. Aki MNC-t épít, az a SAL-t retkeli és fordítva, stb. Esetleg valami építőjellegű ötlet? Mert az ok, hogy nem én nyerem a hangfal-versenyt, de ebből frankón hiányzik valami. Azért ez szerintem nem normális.
Sziasztok, sürgős a dolog, mert mindjárt megüt a guta... Csináltam egy SAL hangfalat HI-FI-hez. SBX2530-as a mély, SBX 1320-as a közép és DTF 12-es a dome hangszóró. A hangváltó HV 328-as. A láda a leírás szerint készült. A gondom, hogy egyszerűen van egy hangtartomány, ami nem jön ki. Először azt hittem, hogy nem elég dinamikus, nem elég energikus a hangja, de aztán egy-egy számnál rájöttem, hogy valami nem jön ki, csak egészen tompán szól némelyik hangszín - és hát tényleg nem elég dinamikus így... Ötletek?
Igazad van , de nekem egyik sem kellene. Hallottam Jadist is, de hát valahogy nem az esetem. Az EA 057 es szép középtartományu volt, de a sávszélek, főleg a mélytartománya, hát...gyengusz.
"Az EA 057-es mai füllel egy gyengécske hangot produkáló erősitő..."
Mihez képest, mert a "mai" fülek egyre romlanak:-)) Az EA eredeti állapota NEM HIFI CÉLOKAT szolgált, viszont a korabeli körülményekhez képest nemzetközi viszonylatban is korrektül megépített strapabíró (ez az egyik legfontosabb szempontja ennek a kategóriának!) profi cucc volt. Tessék belenézni néhány nyugati vagy amcsi csövesbe is... Az EA 057-ben ugyanakkor benne volt a lehetőség, hogy sokkal jobb hangzást produkáljon, mint amire készült. A korabeli vasra tekert kimenőjével például lehet produkálni olyan hangot, amellyel nagyon el lehet keseríteni a népszerű Innovations 500 integrált csövesek gazdáit... Nem minden szar, ami nem fénylik!:-)
Csak azért pofa bele, mert láthatóan az istennek nem akarják megérteni ezek az elkényeztetett hificsúrok, hogy egy ipari terméket nem lehet 1-2 évtizeddel későbbi technológiai és mediális környezetben reálisan megítélni. Éppen mostanában időutazok néhány korabeli újságot találva a fater kincses sufnijában.
Nézzük pl a Nagyító című tesztújság 1982-es hangfaltesztjét (Figyelem, ekkor már harmadik évfolyamát tapossa a HFM...)
A "tesztelt" hangdobozok:
Videoton: DC 2012, DC2016, DC 2540, DC 4014, DC 2040, DCR 2522, DB 1312, SRH 40, SRH, 70, SRH 30, SRH 50
Orion: HS 500, HS 501, HS 280
A teszt során szerintem nem hallgattak meg egyetlen dobozt sem, a táblázat a gyári adatokat, méréseket összesíti és hasonlítja (nemtom beszkennelni és iderakni, mert fekete alapon apró betűvel van, olvasni is alig lehet.)
Csaknem egy oldalon keresztül azzal foglalkoznak, hogy a vevő hogy szívja meg az Orionnnal, ha javíthatatlanul beszarik az egyik doboza. A kereskedelem ugyanis párba árulta a dobozokat, és egy darabos csereutalvánnyal kitörölhette a vevő a seggét... (A vidi párban cserélt.) Hosszú levelezés és interjúk után végre elérték, hogy 1 db-ot is cserélhetett a póruljárt vevő. Az más kérdés, hogy a nagy szériában gyártott termékek az idők során mindig átesnek publikálatlan változásokon, módosításokon az éppen beszerezhető alkatrészek függvényében, de ez eleve joga minden gyártónak. Néhány hónappal később gyártott hangváltóban pl. tök más gyártmányú kondik lehetnek, még véletlenül sem ugyanannyi vagy egészen más "vatta" van a dobozban. Az Orion kezdetekben használt vászondómok helyett új középsugárzót épített be, stb...
A lényeg a teszteredményekben van: első (kiváló, 4,91 ponttal) a híresen hordóhangú, bummogó HS 501, második (kiváló, 4,82 ponttal) a kinézetre is szörnyű, 5 hangszórós (!!!!!) DC 4014... A híres HS 280 a mezőny végefelé tizenkettedik (lözepes, 3,46 ponttal). A sorrend kb. tükrözi a "hallgatói" sorrendet is, de ismétlem, szerintem vagy nem hallgatták meg őket, vagy teljesen ellenőrizhetetlenül szélsőséges körülmények között.
(Az újságban van még Skoda-teszt, porszívó-, fényképezőgép-, rúzs-, fűszerezett bor-, mosógépteszt. Ja és bemutatnak néhány mjuzikcentert (a hifitoronydivat csak néhány évvel később tör ki:-)) és kristálypickupos Tesla lemezhajtányt... Mire vagytok kiváncsiak, bepötyögöm:-))
Muszáj beleszólnom... Anno Darvasék szinte minden Vidi cuccot leszóltak. Néha igen érdekes teszteredményeik születtek. Nekem volt Minimaxom - igaz, még magnóhoz, monóban -, volt DP 202 Saphir 2-m és volt D 258 Coronám is. A Saphirt most inkább kihagynám, de a Corona klasszisokkal volt jobb a Minimaxnál. Szerintem Darvasék csak azért dicsérték meg, mert egy angol tesztlap ajánlotta. Érdekes, hogy később a szinte ugyanazon motorokkal épített VT dobozokat mennyire lehúzták (pl. Altus F0).
Egyszer az akkori Tesla B43 magnómról monóban összeeresztetük a Coronát a BEAG HOX 41-essel. Olyan nagy különbséget én még életemben nem hallottam, talán azóta se! Mint egy hifi doboz kontra Sokol rádió (persze a BEAG volt a Sokol). Egyszer nagyon röviden egy HS 40-est is hallottam a Corona mellett, de nem volt lényeges különbség. Az biztos, hogy az Orion nem ment mélyebbre és magasabbra. Persze mai füllel már más a hangjuk ezeknek - illetve nem lene más, csak éppen azóta vannak már jobbak is...
A kétutas Minimax a legjobban sikeredett terméke volt a Videotonnak.A többi csak halovány árnyék volt.Aztán jött a Prelúdium B 31, ami jó hangú terméke volt a Vidinek. (Cak Neked: A Prelúdium is jóizlésű doboz, úgyhogy ne kisérletezz vele.:-).