TGJ-492-re nem ártana ránézni, a vadonatúj elektromos busz szekrénye a második ajtó mögött jobboldalt ugyanis beázik - ha minden igaz, a légcsatornából(!) csöpög a víz...
Nem tudom, mennyire bonyolult felprogramozni az utastájékoztató rendszereket, de azt azért talán illenék megugrani, hogy egy vadonatúj busz (Ikarus 120e, AA-CM 541) külső kijelzői irányhelyesen mutassanak, illetve a belső kijelző ne legyen befagyva egy megállóba...
Remélhetőleg így lesz tényleg, patika GMY-395-öt szívesen látnék az utcán... Manuál váltósból szerintem nem is nagyon lett volna ennél jobb választás. Azt csiripelik a madarak ,hogy 2 C80 még bent áll, tán ők is gazdásak lettek? Remélem róluk is lesz bármi infó internetfalván
OFF: Másik példa BKV-s BPI-625, mostani tulaja nagyon szépen rakja rendben, remélem 1x összefutok vele, öröm ránézni :).
Elég csak megnézni az s.tarjáni 260.32-est, hogy megcsinálták maguknak.. Ott még a volánosoknak is leesett az álla. Na az mehetne akár mindennap ilyen noszi járatot. Olyan állapotban a most gyárból még ki nem gördülő új Inovell adag nincs.. Messze legprofibb munkát végezte a tulaj.
Ha vki saját busszal akar ilyesmit, azt azért nem árt rendbepfozni. Remélem a GMY tulaj is így teszi és , mint ahogy az oldalukon videóban is nyilatkozzák, megismétlik normálisan is ezt a menetet ( normál járat formájában SRD helyett. ).
Igen azért majdnem 1 évet állt buszt így kiadni forgalomba utasokkal elég para lett volna, itt több napos előkészületek kellenének, mindent egytől egyig átnézni, megcsinálni és akkor azt mondom ,hogy simán kiadható, bár így is azt mondom ,hogy a felújítási minősége, és ezt az állapotot megtartva azért gratula a dolgozóknak, itt azért jobban látszik ,hogy nem az a jóvan, fújjunk rá a rozsdára volt... Remélem még kap 1 rendberakást és ez a járat valahogy meglenne oldva...
Ez sajna besült, bár kár ,hogy nem láthattuk legalább......
Bizonyosan, felprogramozták a kijelzőket az összes fehérvári vonalra, ezeket ,,próbálgathatták" csak. Úgyhogy valószínűbb, hogy véletlenszerű lehetett az egész. 31-esre erősen ,,nem kizárt", hogy rákerül az egyik (vagy előbb-utóbb, valamelyik érkező).
Elvileg ütemterv szerint júliusban négy érkezne, lehet lesz most akkor még negyedik is. Augusztusban négy, szeptemberben pedig még kettő, ha minden így igaz.
(Voltak ezen kívül SPY, SRA, TEZ rendszámok is még korábbról, habár utasforgalomba meglátjuk, ezekből is fog-e kerülni.)
Valamint már 2020 febr.-i bejelentés is történt, hasonló válaszadással. Mindez azért lehet releváns csupán, mert napjaink állapotát is tükrözi, bár némi táblázás új hulláma dob ezen valamennyit, helyi közlekedés szintjén.
A megyeszékhelyen is meglehetősen hasonló a helyzet, bár a ,,Volánbusz Zrt." kiírás azért majd' mindig sikerül.
Összességben, ez a 2014-es nagy kijelzősítés nemigen vált be; tulajdonképpen a billenő elemes EMKE-k megbízhatóbban működtek, pedig ott is adódtak bajok idővel egy-egy szegmenssel vagy a vezérlőegységekkel.
Azon túl, hogy egyes kijelzők mostanra már az olvashatatlanságig pixelessé váltak, a gondok fő forrása állítólag a vezérlő egység megléte (nem megléte - hiánya, vagy hogy elromlik).
Az alábbi egy fehérvári, 2020 áprilisi panasz és az arra érkezett hivatalos válasz; akkor ez már régóta poblémát jelentett.*
Azóta e kijelzők körül a helyzet nem változott a helyi közlekedésben, csak romlott. Azonban az érintett járművek száma meredeken csökkent, mivel Ikarus-ok, Citaro-k kerültek kivonásra időközben. Az ITE-s, ill. facelift Citaro-k és új Conecto-k kijelzői már más hatékonysági fokon operálnak látszólag, habár utóbbiak közel sem 100%-os hatásfokon.
* = (Laikus szemlélő számára, természetesen az egységek javítása, beszerzése sohasem ,,fejeződött be", és az itt hivatalos megtámogatást is kapó A4gyem azóta is egyik főbb, elterjedt jármű-utastájékoztatási módszer 2022 közepén.)
Bírom ,hogy kijelzőre 1 valag pénz ellett locsolva ,de azért nézzük meg a képeket ahogy vitték el pl AOA-452-t, szarrá van rohadva, míg megnézünk 1 6 éve kint rohadó bkv buszt, nem látunk a festékén semmi extreme elváltozást..
Kijelző ügyben az is esélyes ,hogy a tábla a sofőrnek jóval egyszerűbb így azt használja, lásd Kulcsi egyik M.A.N csuklós, azon is tábla van használva az adott sofőrrel.
Dunaújvárosban a kék Volánbuszos ex BKK-s MRZ-392 csak azért volt itt hogy megmutassák miből nem fogunk kapni? Tegnap láttam elhaladni a Béke körúton, majd leparkolt a Szabadság úti buszparkolóba. Először azt hittem megkaptuk, de utána eszembe jutott nem e az OLK-s VB szerződésest helyettesítette?
Ha minden a tervek szerint alakul, szeptembertől vasárnapi napokon lesz egy új Komló-Dombóvár-Siófok-Székesfehérvár járat. Komlói kocsi fogja vinni, mivel fel kell érnie a 17:35-ös Székesfehérvár-Pécs másodrész járatához.
Pont úgy van, ahogy írod. Megerősítve azt, 1994.05.29-én indult ez a belvárosi hurokjárat. 1995.05.28-tól már csak a Vasmű úton oda-vissza. Megszünt 2009.06.26-tól. És az is igaz, hogy a 16-os tehermentesítésére volt létrehozva.
Az 1-es indulása 1994/95 körül, leállítása a 2008/09 körüli nagyobb menetrend átalakításkor valósult meg. Ebből talán csak az első évben volt Rómairól visszafelé Szórád M. út, utána viszonylag gyorsan átkerült a visszairány is a Vasmű útra. A pontos évek már nem rémlenek, de emlékeim alapján ezek voltak.
Hol volt, hol nem volt volt egyszer egy Dunaújváros-Kalocsa autóbuszvonal, fénykorában 3 járatpárral iskolai időszakban...
A Dunaújváros-Kunszentmiklós/Szabadszállás autóbuszvonal érdekessége, egy most már nem létező 15:30 Dunaújváros-Szalkszentmárton-Szabadszállás járat. Érdekes, hogy mindmáig csak a reggeli járatpár létezik Szabadszállásról Dunaújvárosba és a 5331 el együtt igen karcsú a Szalk-Szabadszállás kínálat...
5357 Kalocsa-Dunaújváros vonal 2007 -ben még nem létezik, és 2014-ben még igen utána valamikor szűnt meg...
Ma sikerült megutazni, ülések kényelme jobb mint a sárga credo ,de úgy 1 szintnek mondanám az alfa regiókkal ,de ez a busz sem üti meg az ikarusok üléskényelmét.... Ajtóműködésben, váltásban, összeszerelés minőségben, sokkal jobb mint 1 credo. Összegezve nem tűnik rossz busznak ,de az ülések kényelmét lehetett volna feljebb vinni ,de teljesen élhető.
Egyelőre nem épül az intermodális csomópont, és részleteiben valósulhat majd meg. Szintén halasztva az Auchan-körforgalom kivitelezése, de ez még esetleg idén elindulhat. A Sárkeresztúri út jelenlegi részleges - félpályás - lezárása erősen érinti már most is a 12-es és 15-ös vonalcsaládot. Eközben mától teljesen lezárva kb. két hónapra a Mátyás király krt. északibb része, terelve az öszes erre közlekedő autóbuszjárat.
34-esre szoktak beforogni, igen, hát ugye hétvégén kevesebb a 43/44, aztán ilyenkor így vegyesebb a feladat. Az ajtók egy kicsit túl dallamosak egyelőre :D ..de talán ez olyan gyermekbetegség még, amit orvosolni fognak. Egy enyhe hangeffekt nyíláskor bőven elég lenne. A hátsó ajtóknál. Az, hogy az első ajtó is zenél minden nyitáskor, ahol utas sem szokott lenni belül - ez tényleg enyhe túlzás. :) De hogy a leszállási szándék jelzésekor (gomb megnyomásakor) szintén van egy kis hangeffekt, az mondjuk nem is rossz ötlet.
Ily módon már nagyon sokkal nem bővítjük a dunaúji eszközparkot, van még Fehérváron kemény egyszem Localo. :) Ám ha folytatódik az eddigi átcsoportosítási kurzus, akkor lehet még, hogy 052 is arrafelé köt ki. De nem elképzelhetetlen az sem, hogy Citaro-któl fog első körben megválni a megyeszékhely, ez a folyamat már elkezdődött egyébként is (nemrég MZN-716, NAU-263, de korábban csuklósfronton is MZF-203, MZN-717).
Mivel jelenleg MZN-720 és NNS-221 helyére álltak be, így valóban egész nap 43/44-esen járnak majd holnap is előreláthatólag, ezen kívül TGJ-493-nak elvileg hajnalban lenne 13Y és 15Y menete, amúgy az említett 8.40-es 17-es fordulója, TGJ-492-nek pedig még a 17.30-as 17-es.
A 43-as és 44-es három kocsijából kettő lett villanybusz. Ha működik a papírforma és jó az értesülés, akkor ezen felül Csapó utcából 8:40-kor és 17:30-kor mennek még egy kör 17-est.
Az árnyék iránya miatt a felvétel biztosan délelőtt készült, ezen belül is 10 óra előtt valószínű. 2-es járat délelőtt csak 1, és ha jól emlékszem akkor osztott fordán volt. Ez is lehet szűkítő feltétel, persze azért kérdés, hogy esetleg tartalékként lehetett kint másik is.
Oké, hogy nincs pénz hálózatfejlesztésre 'Fehérvárott, de olyan dolgokat miért nem lépnek meg, amik nem (vagy alig) kerülnének pénzbe?
Például használatba lehetne venni a már kész megállókat (Verebélyi u., Halász u., a Prohászka úti új megállópár), vagy újat létesíteni és egy régit felhagyni (József A. u.).
Össze lehetne kötni a Béla u. és a Kassai/Nagyszombati végállomást (elvégre út van a kettő között...), és hurokforgalmat kialakítani Öreghegy északi részén.
Most hétvégén van egy 26-os óránként, meg egy 26A óránként, ha hurokban járnának, félóránként lenne a térségben busz - gyakorlatilag minimális ráfordítás mellett. Az meg az utasnak kb. mindegy, hogy a hurok melyik irányból kerül éppen bejárásra...
Valóban Bim-bamozik, csak az a baj, hogy ajtónyitás előtt is elfütyürészi a dallamot és csak utána nyílnak az ajtók, utasok pedig reflexből már tekintenek is fel, hogy jeleztek-e amiért nem nyílik még az ajtó.
Ráadásul mindegyik ajtónak külön indításjelzője van, amik nincsenek is szinkronban egymással, így ha a vezető nem egyszerre nyomja le az ajtónyitó/záró gombokat, hanem egyesével egymás után, akkor ahány ajtó annyiszor fedik egymást késlekedve a dallamok, kicsit katasztrófális élmény a fülnek.
,,Azt lehet tudni, hogy miket váltanak ki, vagy egyelőre nincs még ekkora bizalom feléjük?"
Ahogy szokott lenni, valószínűleg azt a menetet követi majd. Először a három 43/44, utána meg mondjuk jöhet a 22-32 vonalakon, illetve 12A-35-ösön futó öt jármű (szumma 8), valamint a 17, 31, 42, a maradék tizenkettedik pedig kerülhet akár a 30-asra vagy a 38-asra, tippem szerint inkább az előbbire. A bizalom egy másik dolog; amíg bejáratódnak, kiderül a megbízhatóság és egyéb kérdések, addig ugyanennyi vagy megközelítő számú kocsi borítékolható, hogy nem fog kivonásra kerülni (már csak azért sem, mert darabszámban effektíve szóló tartalék nélkül megy a Volán helyi üzeme egy ideje).
Jól érzed. Mindenki átcímkézett kínaizza szerencsétlen 120e-t, pedig az eredeti CRRC-hez már nem sok köze van. A homlokfal és a hátfal egyes elemei, a padló, a futómű és a hajtás, ezek maradtak benne az eredeti CRRC-ből. A busz váza, a beépített alkatrészek zöme bizony Ikarus. Akármennyire nem tetszik az Ikarus-fanoknak, ez bizony egy Ikarus, nem CRRC. De Alfa Busznak is nevezhetnénk.
Ez az "itt már mindenki Petőfi Sándor" tipikus esete, hiszen az egész magyar buszgyártás egy best of válogatás a különféle Ikarus-részletmegoldásokból. Ha nagyritkán Econellen utazok, akkor is elvigyorgom magam, hogy jé, hát ez tiszta Rába Contact vagy Ikarus C56 egyik-másik ponton, meg hasonlók. :D Most, hogy ezt mondtad, tényleg olyan hatást kelt a 120e, mintha a tervezőjének lett volna köze a 412-eshez fejlesztéséhez bő negyedszázada.
Nézd, én sajnálom azokat az embereket, akik ebben az ...-ben muszályból benne vannak, és azokat is,
akik elhiszik, hogy Ik', s hájpolják. De azokat is, akik esetleg a "jól" sikerült" termék miatt majd menekülni fognak róluk, ha ne adja szakramentum, majd történik valami...
Am jók a rendszámok, 49,2, és 49,3%-os rendelkezésreállás. :)
Kérem a 20 minuszt mostmár!
De ne legyen igazam, s legyenek üzembiztosak ezek a kotványok!
Csak a papír alapú buszjegyek és bérletek emelkednek on-line marad a jelenlegi ár
A díjak növelése utoljára 2016-ben volt, ami a jegyek esetében 10 Ft, a havi felnőtt bérlet esetén 200 Ft emelést jelentett. Az elektronikus jegyek ára a jelenlegi papíralapú jegyeknek és bérleteknek az árával megegyező lesz, a papíralapú jegyek és bérletek ára viszont átlagosan mintegy 20%-kal magasabb lesz augusztus 1-től.
Elektronikusan lehetőség van a havi helyett a 30 napos, a negyedéves helyett 90 napos érvényesség megadására, így a bérletvásárlási időszakban tapasztalható sorban állás csökkenthető. Az otthoni munkavégzés, és az előre nem tervezhető utazások lefedésére elektronikus formában elérhető lesz a 90 perces jegy, a 24 órás jegy, a 72 órás jegy és a 7 napos bérlet is. Jelenleg 8-10 százalék az online jegyek és bérletek értékesítése a papírral szemben.
A menetrend szerinti helyi autóbuszjáratok viteldíjai 2022. augusztus 1-jétől
Menetjegy elővételben - 340 Ft Menetjegy autóbuszon váltva - 400 Ft 90 perces elektronikus jegy - 280 Ft 24 órás elektronikus jegy - 800 Ft 72 órás elektronikus jegy - 1 650 Ft 7 napos összvonalas elektronikus bérlet - 2 300 Ft 15 napos összvonalas elektronikus bérlet - 3 900 Ft Félhavi összvonalas bérlet - 4 700 Ft 30 napos összvonalas elektronikus bérlet - 7 000 Ft 30 napos tanuló elektronikus bérlet - 280 Ft 30 napos nyugdíjas elektronikus bérlet - 2 970 Ft Havi összvonalas bérlet - 8 400 Ft Havi tanuló bérlet - 340 Ft Havi nyugdíjas bérlet - 3 600 Ft 90 napos összvonalas elektronikus bérlet - 19 250 Ft 90 napos nyugdíjas elektronikus bérlet - 8 190 Ft Negyedéves összvonalas bérlet - 23 100 Ft Negyedéves nyugdíjas bérlet - 9 800 Ft Átruházható havi bérlet - 19 600 Ft
Elhalasztják a menetrendbővítést
A napirend tárgyalásánál a város polgármestere kiemelte, hogy az idén nyárra tervezett buszmenetrend-bővítés bevezetését elhalasztják, a menetrend bővítésének szándékát azonban nem adják fel és ha van rá költségvetési lehetőség, végrehajtja a város a bővítést és bevezetik az új járatokat. Addig is, minden marad a régiben, nem csökkentik a szolgáltatás színvonalát
'Székesfehérvár - Cser-Palkovics András polgármester ezúttal másik közösségi oldalán, az Instagramon tartott fogadóórát kedden 16 órakor. A tömörebb kérdezz-felelekre lehetőséget adó felületen a többi között szó esett a felújításokról, jövőbeni tervekről, háborúról és békéről is. Kiderült, egyelőre nem lesz több késő esti, éjszakai illetve hajnali buszjárat (ennek elsősorban a fiatal utazóközönség örülhetne), és az új buszmenetrendet is csak januártól vezetik majd be.
Közlekedés
A buszmenetrenddel kapcsolatban a legtöbben arra voltak kíváncsiak, mikor tervezik bevezetni az új, illetve módosított menetrendet.
- Nyáron szerettük volna, de a város anyagi helyzete most nem teszi lehetővé. Így 2023. január 1-től tervezzük. Persze, ha a pénzügyi lehetőségeink engedik. A menetrend bővítése amúgy évente majd’ 400 millió forint pluszköltséget jelent majd.
Az éjszakai buszközlekedés fejlesztése is népszerű kérdésfelvetés volt, ugyancsak nyártól vezették volna be a több késő esti és hajnali járatot. Kiderült, sajnos ez sem fog menni, anyagilag szűkek a lehetőségek az energiaárak emelkedése miatt. - Remélem, hogy jövő januártól be tudjuk vezetni a menetrendi bővítést, de ehhez kell az anyagi háttér – írta.
De várhatóan júliusban jön az első két elektromos busz, majd a többi tíz. Előrehaladott tárgyalások folynak e-bicikli-hálózat ügyben is.'
Én a napokban a "fél-tókör" járaton láttam (707 Agárd - Velence - Sukoró - Szfvár). Ha volt ilyen a fordájában, akkor maradt, ha nem, akkor ide került át. :)
A mezőfalvi bolygóajtós kocsi ebből az ajtótípusból az elsők között volt, még az ajtóüvegek körüli vastag gumikerettel. Ebből még korábbi időpont, talán '83/84 jön ki.
Ha minden igaz, Mezőfalván volt még a megyében, ami járatos (is) volt. Személyes élményem sajnos nincs, de amennyire tudom, egy fehér/piros 211-es járt Sárbogárdra, és egy ilyen 280-as pedig Dunaújvárosba. Feltéve, hogy pontosan emlékeztek az adatközlők, de ilyenről meséltek, nem a későbbi, bolygóajtós 280.17-ről.
A Néphadsereg, később Honvédség - egyszerre - kb. 20-25 db (?) Ikarus-280-t üzemeltetett.
Azért írom, hogy egyszerre mert ott is volt generáció váltás, hisz az első Ik-280 helyközi autóbuszok (csehszlovák kivitel) nagyon hamar kikoptak a rendszerből.
Jöttek helyettük újak.
Nos.
Alig volt olyan Ik-280 a seregnél amibe ne szereltek volna - utólag - fűtést.
Ez nem okozott nagy gondot, lévén a sereg 280-sai leginkább raktárak, nagy katonai műhelyek munkásszállító járatai voltak.
Ebből az is következik, hogy ahány ház annyi kivitel.
Nem tudom biztosan, de talán nem is volt két egyforma utólag beszerelt fűtés rendszer.
Az első sufni tuning*** módszerrel beszerelt fűtések a seregnél is Sirokkók voltak, lévén az Ikarus-255 buszokba akkoriban százával, ezrével szerelték be ezeket, s emiatt könnyű volt hozzájutni, jó volt a pótalkatrész ellátása, és idehaza az autóbusz szerelők többsége értett is hozzá.
*** = a sufni tuning itt megtévesztő jelző, lévén , hogy az átalakítást végző helyi műhelyek - más okból - igen jó felszereltségűek voltak és a szakmai hozzáértés is ritkán volt megkérdőjelezhető.
OFF ,de a fűtés a pótkocsiban sirokkó volt vagy annál valami modernebb, esetleg olyan ami a classicocban van? Maga a sirokkó kályha is mindig is érdekelt milyen volt, sajnos vagy lehet nem sajnos ,de sose utaztam sirokkó mellett, bár sok jót nem hallottam.....
Irigykedve nézem ezeket a képeket, mennyire jó lenne, ha az itteni kocsikról is lennének ilyen felvételek, ráadásul ennyire sok. Egyébként mikor volt ez az osztálykirándulás? Egerben 3 db 280.52-es volt ami az erősebb motorral szerelt változat volt gyárilag, kettő 86-os egy 91-es gyártású. Utóbbi már valamivel másabb gépészettel. Sajnos a felújítások,(nálunk a vázcserés,classicos...) teljesen kiölték ezeket a klasszikus gyártáskori elemeket ezekből a gépezetekből.
És amiatt is különleges, hogy életemben egyszer de tényleg csak egyszer, volt fűtés a pótkocsiban! Soha se azelőtt se azóta nem tapasztaltam ilyen magas "komfortot" 280-ason. Ezen is egyszer éltem át ezt valamikor a kilencvenes évek végén egy nyálkás ködös napon.
Nem biztos, hogy tömegek szoknak át autóról buszra, de azért most esőben látszik, hogy több az utas. Szóló VAZS megyeiken van álló is, de nincs nyomor.
Amikor meg majd kettő busz kell majd a Dunaújvárosi megállókba mert annyi az utas,akkor majd milyen jól jönnének majd azok a buszok amiket leselejteztek,és kiszórtak.
Sziasztok Enyingi fordákban járatosabbaktól kérdezném, hogy a 17.45-ös úrhidaira hogyan forognak be a TAS-ok, illetve a 8321/410-en mennyire találhatóak meg fixen?
Már nincs 2 hét az iskola végéig, onnan nyári menetrend lesz. Bár az idő még nem túl kedves a strandoláshoz, az év eleje óta nem közlekedő újvárosi 24-es várható lesz-e, vagy végleg felejtsük el ezt a járatot?
Ja múltkor elvileg JPB nyitott motortérrel ment, utána később elfosta a hűtővizet.... Úgy érzem ezek is önselejtezik magukat.. Nem vagyok 100% biztos benne ,hogy JPB volt az a busz, én csak hallottam
Én ismerem őket, utazom is velük rendszeresen. Dunaújvárosnak talán soha nem volt olyan rendben lévő kocsija mint azok közül bármelyik. Szóval én várom őket, nyilván itt majd hozzá lesz rohasztva az átlaghoz vagy az alá...
Nem csoda, mivel első lépésben a legnagyobb moslékosvödröket csoportosították le vidékre (végig ez is volt a terv, az eCitarok forgaslombaállásával először a 22-esen szanaszét ütött, túlfutott kocsikat akarták kipaterolni az agglóból). A jobb állapotú kocsik nyilván maradnak az agglóban, amíg meg nem érkeznek az új gázüzemű kocsik.
Nem tudom te miket láttál, de amikkel én szoktam utazni, azok igen jó állapotban vannak... Az első soproni már egy új, sárga flottaszínt is kapott, de követi majd a többi is.
1973. júniusában itt járt Mo-on a perui gazdasági minisztertábornok. Ráaggattak egy jó nehéz kitüntetést, ami majdnem elszakította ruháját is, erre ő örömében rögtön megígérte, hogy rendelnek Ikarusokat. Aztán hazament és mindenféléken gondolkodott. Augusztusban aztán tényleg megrendelte a 180-asokat. Azokat gyorsan legyártották, mert október volt a szállítás tervezett. Csakhogy a minisztertábornok úr nagy-nagy gondolkodás után épp' októberben megpuccsolta az addig is egy korábbi, 1968-as puccsal hatalmon levő katonai kormányt és egy másikat hozott létre, aminek az egyik első dolga volt felmondani az ikarusok üzletet. (Ez a minisztertábornok később elnök lett.) Így maradtak itt a pécsiek által "nyakkendősnek" elnevezett csíkos 180-asok.
Meg van egy több tízezer fős agglomeráció, az már úgy nem arányjavító. Nyilván van, akinek nagyjából jó a mostani hálózat adottsága. Van, aki rohangál ide-oda naponta, neki az kéne, ha A-ból sok helyre menne gyakran járatközlekedés, ami a gócpontok kivételével nem kivitelezhető (illetve hát finanszírozás kérdése, de az ugye Dárius kincsébe kerülne). Van, aki így is túl nagy - nemigen kivitelezhető - igényeket ír meg. Más végig sem gondolja időre, mi kéne hova, tehát ez valóban az aktivitás mértéke. És van, aki pedig kevesebbet internetezik, nincs annyira benne a közösségi és egyéb hírekben annyira. Nos, ezt lehet így is és úgy is nézni, hogy ez az arány lehetne kisebb vagy nagyobb is. Minden promóció jót tesz a közösségi közlekedésnek, mint ingyenes nap (pl. gyereknapon?), mert segít megismertetni az emberekkel, emellett jót tenne a jegyrendszer reformja - átszálló jegy, családi jegy, napi jegy, és így tovább, de ezt szerintem már túl sokszor leírtuk az elmúlt bő másfél évtizedben.
Pedig vannak benne olyan részek, amin laikus szemmel is látszik, hogy min lehetne fejleszteni... pl. a 26/26A hurokban való összeforgatásával a Nagyszombatin át, amivel duplájára lehetne növelni a térség elérésének sűrűségét, vagy megállót létesíteni a Sasvári utcánál/Aranybulla sétánynál/József Attila utcában...
Közül úgy 15-20% (kb. 12.000-16.000 fő) csak gyalog és kerékpáron közlekedik, vagy kéthavonta egyszer ül városi buszra.
Nem ismerik a fehérvári menetrendet és nem is érdekli őket.
Ha kéthavonta egyszer buszra ülnek, akkor vagy emlékképeik alapján felülnek az általuk ismert viszonylatszámú buszra vagy megkérdezik a szomszédot milyen buszra üljenek ha A-ból B-be el akarnak jutni ?
Marad kb. 64.000 fő.
Az MJV-sainkban kb. 15-20% a közösségi közlekedést igénybe vevők aránya a városban eszközzel közlekedők között.
Sík városban még kevesebb.
Fehérvárra szavazzunk meg 20%-t.
Ok.
Akkor kb. 20.000 fő az aki rendszeresen buszozik Fehérváron.
Közük írtak 317-n emailt, küldtek javaslatokat és tettek észrevételeket több mint ezren.
"317 e-mail érkezett, 10 lakossági fórum volt, valamint 2400 felhasználó és 5000 utazástervezés történt a buszmenetrend hálózatbővítésének véleményezési időszakában.
Mielőtt a tervezett változtatás a csütörtöki közgyűlésen napirendre kerül, a szakemberek folyamatosan várták és építették be ezeket az észrevételeket – számolt be a hálózatbővítést érintő fejleményekről Mészáros Attila alpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján. Az alpolgármester tájékoztatása szerint amennyiben a május 26-án, csütörtökön sorra kerülő közgyűlés elfogadja, abban az esetben az új buszmenetrend már augusztus elsejétől életbe léphet."
Pl reggelente munkába menet az M6-on rendszeresen találkozok 5:30 körül az MRP-096-ossal, ahogy megy a főváros felé üresen. Iváncsa után szoktam megelőzni. Az is valami munkásszállító lehet?
A helyi múzeumban dolgozó, s a nagyon régi (első évtizedek is) fényképeket tucatszám ismerő hölgy sem tudta a képen lévő épületrészt dújv-inak definiálni.
Apámék hozták el Fehervárról a 180-asokat, nem emléxik rá, hogy lett volna rajtuk nagyybetűs felirat.
Sziasztok! Lehet arról tudni valami, hogy a székesfehérvári telephelyes SSM-403 és a a tatabányai SSM-412 Econell-ek mit keresnek Baranyában? Ma a Komló-Mánfa-Pécs vonalon dolgozik a 403.
Kedves D20.Millenne,ha képen látható Ikarus sárlapot,magadhoz vennéd,és megőriznéd,mint Ikarus relikvia.Ugyanis Ikarus Autóbuszok már nem igen szaladgálnak már a Magyar utakon.És nem minden Magyar állampolgár mondhatja el,hogy egy Ikarus sárlap büszke tuajdonosa.
URAK!Keresek 1975,1976,1977,1978,1979,1980,1981,1982,1983,1984,1985,1986,1987,1988,1989 es Székesfehérvári Pintér Károly Lakótelepes buszfordulós képeket,színes képeket,és jóállapotuakat.Ot ahol most autók állnak.
Tegnap azért ezt még sikerült megfejelni: György Oszkár tér, a város legforgalmasabb, egy kocsiállásos megállója - estig sem került ki tájékoztatás (de jóhiszemű leszek: kikerült, és valaki letépte), pedig ott aztán kimaradt minden, ami a Berényi út felé közlekedett (volna). Több száz utas állt tanácstalanul, és bár igaza van a Topiktársaknak is, hogy a neten lehetett találni leírást, de pont ezen a főirányon (egyebek mellett két temető, több orvosi rendelő) utazók nem igazán tartoznak az internetet lelkesen böngészők körébe. :) És jogosnak érzem az elégedetlenségüket.
Visszatérve a 33/34-re, én mostanában igen vegyes felhozatalt láttam, és főleg csuklósokat: egy-egy fordulót az MZF-204 csinált, utána többet az ITY-754/755 (helyközi Conecto), de még az RVY-665 is beforgott oda. Sőt, ugye a közelmúltban zajlott az elektromos MAN csuklós tesztje, annak is volt olyan fordája, ami egy kör erejéig 34-est csinált - mögötte persze egy másik RVY-os csuklóssal. :)
Apropó km-kiegyenlítés: a helyközibe is kijáró RVY-ok láthatóvá váltak a KTI-s felületen is.
PPH-593 Bal leghátsó kapaszkodó az üléshez kontraanyával tákolva rögzítve ,de nem ér semmit mert így is zörög mintha muszáj lenne..... Pusztulnak le szép lassan ezek is.
Igazából mióta ide jöttek a facelift Citaro-k, azóta NNS-218 járt az osztott 33/34-esen, ami mindig Voláné maradt, nem került ki alvállalkozásba, de most a selejtezések miatt ez a gép lekerült és át lett téve a 42-esre (onnan selejtezték a fordakocsit); azóta fordul meg több minden ezen a feladaton, csuklósok stb.
Mindenesetre a vonal törzsutasai (vagy legalábbis akiket én személyesen ismerek) nagyon hálásak voltak az élőszavas utastájékoztatásért, mivel fogalmuk sem volt a lezárásokról... Úgyhogy ha már a Volán nem is, legalább volt, aki megmentette a napot. :)
Egy kicsit más, de ha már 33/34: az elmúlt 1-2 hétben egyre gyakrabban látom, hogy az ide hétköznaponként beforgó egy darab Volános kocsit valamelyik régi Conecto-val adják. Eleinte egy helyis jött elég "karcos" hanggal, aztán másnaptól már két helyközi járkált. Ezek műszaki hibás busz helyett forognak, vagy ez is része ennek a kilóméter kiegyenlítősdi bohóckodásnak?
Az új 'fehérvári hálózattervet nézegetem, azon belül is az új 34-est... azon filózom, hogy a hatalmas U betű (Fecskepart - Csapó utca, a Gáz utcán át) helyett nem lenne-e több értelme bezárni a kört, és vagy a Mészöly Géza úton (ott mintha régen járt volna busz), vagy a Bregyó közön át visszavezetni Fecskepartra. Persze ez ellenirányú járatot is igényelne (43?).
Ugyanez áll az új 44-esre is, gyakorlatilag a lakótelep két végét köti össze - megkerülve a fél várost. Nem lenne értelme ebből is két körforgalmú járatot faragni?
Ez nem egy közvetlen (legfeljebb indirekt) válasz a kérdésre, de úgy emlékszem, Fehérváron például 2001-re készült el a CCP-892 felújitása, és az év ősztől viselt BEE-s/majd DJUICE-os reklámot, tehát ott láttam összefüggést, kigördül egy új gép - felújítva, és az kapott reklámot nem sokra rá.
Ki is használták, és végszóra a legtöbb helyre (de nem mindenhová) ki is került. :) Igazából csak azért kár, mert egészen biztosan lefutott erről több, különböző szintű egyeztetés, elkészült egy terelési terv, gondolom, azt is meghatározták, hogy ki és milyen arányban viseli a többlet kilométerek költségét, szóval minden adott kellett legyen ahhoz, hogy a megállóba is kikerüljön a tájékoztatás, ennél korábban.
Ha az a város kimondott célja, hogy vonzóbbá tegye a hálózatot, sőt, úgy általában a tömegközlekedést, akkor ezekre az "apróságokra" érdemes lenne figyelni, mert ezek elmaradása / késése jogos bosszankodást okoz a célközönségben.
(A honlapon egyébként már fent van egy ideje, legalábbis voltak, akik olvasták már a közleményt, de a megfelelő tájékoztatáshoz ez kevés. Én sem olvastam, pedig az átlagutasnál jobban érdekel a téma.)
Volánbusz honlapján sem volt semmi info. Mondjuk egy Tour de Hongrie nem olyan nagy esemény, hogy a miatta történő nagyarányú terelésekről szólni kelljen a nb. utazóközönségnek... főleg, hogy csak két napig tart...
Buszvezetőtől tudom, hogy ők is csak egy papírt kaptak arról, hogy hétfőn 9-től merre az arra... megállókban sehol semmit nem helyeztek ki...
Random kínzó gondolat: ha 2000-ben a néhai CCP-893 már alul zöld volt, s bútorboltos reklámmal, akkor hogyhogy nem valamelyik másik 260-as lett BEE-s, ami nem volt reklámos?
Jobb később, mint soha, végülis még van majdnem fél órájuk. Mondjuk egy gyors keresés a Volánbusz és a város oldalain szintén nem hozott eredményt nálam, a buszközlekedést sehol sem említik, csak a parkolási korlátozásokat és az egyéb lezárásokat. Lehet, hogy mostanában annyira sok a terelés a városban, hogy már nem mernek szólni az utasoknak. :P (Én integettem neked a Fecskeparton, vagyis azt hiszem, hogy neked. :D )
Eközben: 8 óra, pontosan 1 óra múlva, 9-től terelve közlekednek a 33/34-es járatok, a Móri úti lezárások miatt, két napig. Egyetlen megállóban sincs semmilyen tájékoztató a terelésről, az adott megálló kiszolgálásában beálló változásról. 9 megállóról van szó, iskolák, laktanyák, munkahelyek és lakóövezetek környékén.
Én még a PPH credót eltudom viselni. 20-30p út alatt ülései nem rosszak, az (újabbnak már jobban). Nincs rajta 40 fok ,de ha a klíma beszarna akkor van rajta ablak, így akkor se meleg. Viszont az tény, az összeszerelés minősége nem kiemelkedő, SSM is már itt ott picit recseg ,de azért az M.A.N. se tökéletes, arra is jellemző kicsit ez.
Sziasztok! Szombatonként/Vasárnaponként mely buszok parkolnak/tárolnak a Velencei-tó környéki városokban/falvakban és mikor? Köszönöm szépen előre is a válaszokat!
Hát nemtudom.Tegnap egymást mellett állt egy Buszrentes autó,és az egyik PPH rendszámú credóként elnevezett ipari hulladék,amit busznak nevezni tulajdonképpen sértés.Az utóbbi szerintem 10 év múlva apró pici darabjaiban se lesz megtalálható,ránézésre az összeszerelés minősége az ótvar és a fos között,a különbség kívülről ordító és nem kérdés melyik javára.Hálistennek évek óta nem utazom busszal,és nem is tervezem a jövőben sem.
Hát igen, most épp ha már komfort, 200-as szérián belüli nagy fejlesztés volt mikor megjelentek a nagy méretű nyitható ablakok és az utasok nyáron is megfelelő hőmérséklet mellett tudtak utazni, erre ott tartunk 2022-ben ,hogy a buszrent úgy kiad forgalomba buszt ,hogy a klíma nem működik ,de ablak sincs rajta, kérdem én, akkor miért nem más busztípust választ magának? Keressen olyat amin van ablak normálisan, és akkor az emberek nem kapnak hőgutát a buszon, én azt hittem azon a buszon ,hogy kidőlök, pedig 25p volt az út. Nyáron pedig volt ,hogy többször is unalomból helyiztem mikor azért volt 30-35 fok, ikarussal, 1 eset volt kirívó mikor GMY-388 fedélzetén töltöttem 2-3 órát, és nem volt semmi bajom mert járt a levegő.. Így szerintem ez a színvonal a legaljának a legalja.. Írtam is a volánnak, a buszrentnek is remélem csinálnak valamit...
Kívülről is szörnyűek ezek a buszrent vackok. Hála'istennek nem kell velük, meg úgy amblokk busszal járnom.
Épp Tapolcáról tartunk haza vonattal a találkozóról. Megint megcsapott a "régenmindenjobbvolt" érzés. Nyilván ez nem teljesen igaz, de utaskomfort szempontjából a 200-asok verhetetlenek voltak, a farosokról nem is beszélve. És akkor hazajövök és elhányom magam az exgenfi budiajtós hulladékok láttán. Remélem mielőbb kiskanál lesz az összes. Még a Conectok is jobbak egy fél fokkal. Persze mindez az én szubjektív ömlengésem, de ahogy Tapolcán ezen a népünnepélyen láttam nem vagyok egyedül..
Két indulás között van, hogy WC-re sincs idő elmenni, nem még sepregetni.
Amúgy amikor 1 kanyar után úgy néz ki az utastér, mint ha nem csináltál volna semmit, akkor egy idő után elgondolkozol azon, hogy a munkaközi szüneted ( késések miatt nincs is mindig meg ami jár ) biztos arra akarod-e felhasználni, hogy mások taknyos zsebkendőit szedegesd az ülés közül. Napközben amúgy is felesleges, műszak végén pedig nincs rá idő.
Buszrent csodái avagy PBL-203, aki szeretne már most egy menetjegy áráért 1 szaunában lenni annak ajánlom, a buszon a klíma dísznek van, amivel nem is lenne gond mert hát működő klímát már nem várok el ,de hát természetesen nincs ablak, így a buszon a hőérzet 5-10 fokkal több mint kint jelenleg.A szigetelése is dícséretre méltó, hisz 70-nél is 0 kb a légáramlás. Azért 1 Dunaújváros-Nagykarácsony távon ez nem kellemes, szerencsére én csak Földvárig mentem
Ez hülyeség. Manapság is vannak sofőrök akik ezt csinálják. Vagyis helyközin tudok nyilatkozni, ott a legtöbb buszsofőr a busz padlózatát, és vannak akik az üléseket is tisztán tartják, annak ellenére ,hogy egyesek beszennyezik a buszt... Távolságin meg más a helyzet, ott a volán sokkal jobban csinálja a dolgát, itt azért inkább a sofőrök tartják rendben a buszt....
Régen 1980-as években sokkal rendesebbek voltak a buszsofőrök,amikor a busz beállt a megállóba,bizony sokszor láttam,hogy a buszsofőr seprűt és lapátot ragad,és összesöpri a szemetet a buszon.Ez Székesfehérváron gyakran megtörtént az 1980-as években.Akkor a buszsofőrök nagyon törődtek az általuk vezet autóbusszal,az autóbusz tisztaságával,ez mára sajnos megszűnt.
Motorja és váltója amúgy rendben volt, bár utolsó idejében már füstölt ,de legalább mint a golyó... Meg talán futóműjére se emlékszek ,hogy nagyon zörgött volna. De a rozsda már ette szegényt, illetve 1-2 helyen hiányzott belőle csavar ,de JFH-774 sofőrje olyan jófej volt ,hogy pótolta őket ameddig használta augusztusban.... Azt szerettem benne mint a többi 280-ban ,hogy elindulásnál nem rázott annyira mint pl KBK-783.. De én szerettem ,de reálisan úgy látom ő már valszeg erősen a rozsda áldozatává kezdett válni így jobb társait érhetné meg tovább üzemeltetni ,de hát már egyik se megy :(. Bár GMY-395 elvileg ment volna találkozóra csak még papírozás miatt ez nem jött össze az új tulajának
Tipikus dunaújvárosi gép volt. Használjuk amíg a belét húzza, se takarítás(sepregetésen kívül) se semmi, aztán kuka. Ilyen üzemeltetési körülmények között bizony sokáig húzta, több mint 22 évig.
Az 1986-87 körül gyártott 200-asok tíz évesen szó szerint szétestek.
Mintha tudták volna az Ikarusban illetve a vázcsere műhelyekben hogy ezeknek a vasaknak sok évet ki kell bírni
Ügyfélkapu szerint mindegyik forgalomban van, viszont a GVP-950-nek 04.28.-án lejárt a műszaki vizsgája, a másik kettőn még van pár hónap... A 951-et láttam is a napokban...
Igen, ez az. Micsoda együttállás lehetett volna BKV-s 415-össel. A legextrémebb látvány volt a Bakony volános 415-ös az Erzsébet téri buszpályaudvaron, már nem tudom, melyik járaton.
Fehérváron járt két magastámlás ülésű 415-ös, azok, legalábbis a fénykurokban rendszeresen autópályáztak Pestre. Volt egy Bp - Siófok járat is, végig a 7-esen, azt egy időben az EWS-494 végezte, az is simán megvolt 2 óra, bár nyilván nem egy Starján - Szeged.
Azt a képet illett volna linkelni, vagy forrásmegjelöléssel feltölteni ide, ha már...
Szerintem htibor még elérhető(?) munkásságában megtalálod 1, v 2 kivétellel a néhai dújv-i helyközis 260-asokat, s némi gondolkodással meg is lesz, melyik kocsik voltak az általad keresettek...
Sziasztok! Akik már több ideje ismerik a Dunaújváros és környéki buszokat ő tőlük kérdezném ezen rendszámoknak mi volt az elődük?KBL-427-et megtaláltam, neki AOA-409
KBL-426
LHL-993
Esetleg akinek van ezekről, illetve hasonló helyközi gépekről képe könnyen fellelhető helyen az ne tartsa magában, 1990-2010 környékéről.
Köszönöm a válaszokat előre is, ma pont láttam 1 csoportban 1 kőrös volános képet, Dunaújváros távolsági buszról 2004-ből és nagyon jó volt látni, azt amit élőben az emlékezetemben sose láttam.
MINDENKI VÉLEMÉNYÉT VÁRJÁK A FEHÉRVÁRI BUSZHÁLÓZAT BŐVÍTÉSE KAPCSÁN
Már elérhető a város honlapján az a hálózati térkép és útvonaltervező, amellyel a helyi közösségi közlekedésben tervezett hálózatbővítés részleteit megismerhetik a fehérváriak. Mindenkitől azt kérik: nézze át és május 8-ig véleményezze a tervezetet!
A szakemberek minden járatútvonalra vonatkozóan szövegesen is összefoglalták, hogy hol milyen változtatások várhatóak, illetve hol nem történik majd módosítás. A korábbi tapasztalatok alapján jelentős, évi mintegy plusz 350 ezer km teljesítménnyel megnövelt rendszerrel terveznek, valamint az üzemidő is bővül, így a városrészek jelentős része egészen éjfél környékéig elérhető lesz. A hálózatbővítés eredményeként javul a kórház elérése, és a városrészeket összekötő járatoknak köszönhetően csökken az átszállások száma is. Az új menetrend várhatóan augusztustól léphet életbe.
Az autóbusz-hálózat bővítéséhez kapcsolódóan több városrészben lakossági fórumot is szerveznek, ahol a résztvevők részletesen is megismerhetik a tervezetet, feltehetik kérdéseiket. Néhány fórum még szervezés alatt van, de az alábbiakat már biztosan megtartják:
Április 28. csütörtök 17 óra – Tóvárosi Általános Iskola Május 2. hétfő 17.30 óra – Gárdonyi Géza Művelődési Ház Május 4. szerda 17.30 óra – Köfém Művelődési Ház Május 5. csütörtök 17.00 óra – II. Rákóczi Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Május 9. hétfő 17.00 óra – Öreghegyi Közösségi Ház Május 10. kedd 17.00 óra – Városháza, Díszterem
Ha jól láttam, ex Alba terülten minden PPH és annál új Credoban rendesen működik a belső monitor. Gondolom a telephelyek igényességén múlik, hogy milyen állományt intéznek rá.
Egy kis kellemes meglepetés Vazzs megyei Credo-n utazva. Belső utastájékoztatón fut/látszik a következő/aktuális megálló neve. Ez egyedi jelenség vagy minden kocsin így van?
Újonnan vette a Volánbusz a Budapest - Bécs vonalra. Kezdetben még Eurolines, aztán Flixbus matricával jártak, pár éve pedig csupaszodott mindkettő, amikor kiöregedtek a nemzetköziből.
KBK-783 aktívan jár, ma is láttam, műszakit is nemrég kapott.. A ex helyközi 7000A buszokból amik már csak tartalékok abból már csak LGK-898 maradt, többi forgalomból ki lett vonva már több hónapja.. Állandó fordán lévők továbbra is járnak
Nem nagyon követem a csoportot, így nem igazán tudom, volt-e már erről szó itt: a dunaújvárosi Volvo 7000A buszok, illetve a KBK-783 érdekelnének. Járnak ezek még aktívan? Köszi a választ!
Annál kicsit több forda kellett, hogy legyen. Gyorsan összeadtam emlékből, nekem hétköznap 38 csuklós és 21 szóló feladat jött ki, a '90-es évek végén. Remélem, nem hagytam ki semmit, és akkor ez így elég biztos. 2-3 csuklós, illetve ugyanennyi szóló tartalékkal számolva akkor ki is jön a 64-65 körüli állomány. Azért ez jelzi a jó üzembiztosságot is, mert tíz évre rá már egy regiment tartalékot kellett fenntartani a DAB-ok, SN12-k, Merci Cito-k, genfi Volvo-k stb. egyszóval a használtan beszerzett szerzetek miatt.
Jelenlegi üzemanyagárstop május 15-ig tart.. Talán van 1 olyan sejtésem ,hogy addig fog tartani.... Tehát hülye ötlet lenne további csuklósoktól megszabadulni..
Ránkszabadítják a világméretű hiperinflációt, s majd, mikor 1000, 1500, 2000+ lesz egy liter benzin, meg mindennek túlzás lesz az ára, sokan visszakényszerülnek a buszra. Vagy nem...
Ha nem is évtizedes visszatekintés, de a 2018-as beszámoló szerint a 2017-ben 56,5 (34 csuklós, 22,5 szóló), 2018-ban már csak 54 (31,7 csuklós, 22,3 szóló)
Szerintem néhány városban el fognak gondolkodni, hogy egyáltalán kell e helyi járati hálózat. (Épp néztem az off ózdi módosítást..., siralmas. Emlékszem még a 90-es évek közepén is kánaán volt a mostanihoz képest.)
Az utazóközönség 70-80%-a minden városban az a korosztály akiket 10 év múlva már nem látunk.
Középtávon Dunaújvárosban se érdemes csuklós buszban gondolkodni, pedig itt az volt a jellemző mindig is. De ahogy látom a mankókerekes Credok tökéletesen megfelelnek még "főműsoridőben" is.
1920-as évektől az első központi végállomás a Magyar Király Szálló / Szálloda A Magyar Királyhoz előtti téren volt, majd fontos végállomássá fejlődött a Vasúti Indóház / Vasútállomás is, '30-as évek végére ilyesmi autóbuszok alkották a járműparkot: https://www.facebook.com/photo/?fbid=3264609710484144&set=gm.2136129479885720
A '20-as, '30-as években pár helyi vonallal indult a történet, alig néhány autóbusszal rajtuk.
Aztán jött háború (intermezzo), '50-es, '60-as években átszervezések, római számmal ellátott vonalakból lettek betűjelzéses, majd arabszámos vonalak, 1976-ban pedig jött az ominózus menetrendváltás.
Az Ikarus-korszak előtt, de még az Ikarus 200-as család hódítása előtt is egy kicsit pre-modern korszakról beszélhetünk talán, és bár kezdetben voltak ott is típushibák, volt egy-egy rövidebb életű jármű a helyi eszközparkban is, de onnantól, hogy ez rendeződött, gyakorlatilag a (400-asok híján majdnem) tisztán Ik. 200-as korszaktól elég jól lehet következtetni a fordák számából, pl. '90-es években, annyira jó volt a rendelkezésre állás, alig néhány csuklós és szóló tartalék volt tartva, a többi mind járati kocsi volt.
Amit példának írtam, nagyobb városi gurulóállomány az alvállalkozással együtt lépett fel.
2010-ben 80 autóbusz tartozott a Volán kötelékéhez, 43 csuklós és 37 szóló (melyből 2-2 midi, kisbusz volt).
Emellett a VT-Transman hozta az LLT-062, 063, 064, 065, 066, LTP-303, 304, 355, LRG-501, LVG-519, LVX-851, MCR-601 stb. garnitúrát, ezzel volt kilencven fölötti teljes flotta.
A 90-es évek végi még tiszta Ikarus időszakban is kb. az volt mint most. 64-65 db-os állomány kb 40 csuklós 24 szóló, kb 54-55 forda.
A bis1one által említett 2006-2010 közötti SN12 Volvo, gázos DAB, midi "fagyiskocsik" DAB, MB Citos időszak hozott némi állomány növekedést, illetve egyes időszakokban +/- néhány darabos fordaváltozás, ha arra volt igény.
Ha valaki Dunaújvárosban valamikor szeretne egy Ikarus C56-ost fotózni/utazni (HCA-795) annak van rá lehetőség. Tudtommal ő az egyetlen helyközi Ikarus ami betéved Dunaújvárosba. De csak hétköznap jár (kivéve szerdán). És csak 8:45 illetve 12:45-kor induló kunszentmiklósi járaton lehet elcsípni :)
Persze már neki is hónapjai vannak vissza, de még jó állapotban van.
Mert S.Tarjan, Sopron , Békéscsaba és Szolnok sem haladja már meg a 15 évet. Nagykanizsán van még ha minden igaz egy 20 évhez közelítő flotta, ám ott nagyon sok a hébe-hóba innen-onnan ideiglenesen összeszedett roncs. Hosszútávon nem tudom mi van ott hatályban.
"A napirendi pont rövid tartalma: A VOLÁNBUSZ Zrt. megküldte Dunaújváros MJV Önkormányzata részére a 2021. évi elszámolását, és a 2021. évi tevékenységi beszámolóját, a közszolgáltatási szerződés tervezetét valamint dönteni szükséges arról, hogy a csuklósbuszokat szólóbuszokra cserélnék le abban az esetben, ha az egyes fordák esetén a csuklósbuszok használata nem indokolt"
Ez így fel sem tűnt első ránézésre. Az ilyen hiba sajnos elég problémás lehet, Újvárosban a Rómain egy megálló van mindkét irányhoz, így ott a járat megfelelősége a végállomás feliratától függ már egy jó éve. Mai napig problémás ennek kezelése. Lehet, hogy apró figyelmetlenség csupán, de az utasoknak jelentős kellemetlenséget okoz.
Nekem az is feltűnt, hogy a 14-esen Köfém lakótelep kiírás van, miközben a másik irányba megy a busz. De tény, az Orosvai elírás nagyobb gáz, főleg, hogy az viszont nem tűnt fel magamtól. :D
Az összeállítás rávilágít olyan tényre is, mint az össztömeg. A 30 tonna elég közel van a megengedett max tengelyterheléshez is, ez sok helyen 10 t, illetve főutaknál 11.5 t, a városi kisebb utcákba nem mindenhol mehet majd be. Újvárosban pl. Temető utca ilyen, tehát a bevethetősége korlátozott lesz.
A felprogramozott elektromos kijelzőn https://autopro.cscdn.hu/content/lead/152_2556.JPG sajnos most is azt látom, hogy a figyelmes igyekezet mellett sem sikerül hibátlan tájékoztatást összerakni, eddig Orsovai utca volt mindenhol, itt sikerült Orosvai utca átkeresztelést írni.
5 város, mert Fehérváron is - hagyományosan több a csuklós, mint szóló. Amikor jócskán 90 fölött járt a flotta (egy bő évtizede), egyedül akkor rezgett a léc, mert az Alfák mellett megvoltak még az Ikarus-ok, de állományban voltak a DAB-ok is, Steyr-ek is, ámbátor ezen utóbbiaknak forgalmilag, egyszerre csak a fele közlekedett durván.
Egy országos táblázatnál teljesen mindegy, hogy Ságváron a csuklós helyi járatú buszt lecserélték e szólóra vagy sem.
más
Amilyen kalapunk van olyannal köszönünk.
Hozott anyagból dolgoztam.
Nem is lenne szükség ilyen amatőr gyűjtésekre, ha ugyanezt a VOLÁNBUSz Járműgazdálkodási osztályvezetője kéthavonta közzé tenné.
Vagy KTI akárkije.
más-2
A végösszes (mindösszesen) 2848 db.
De ez is mindegy.
Erről is elég annyit megjegyezni, hogy majdnem 3000.
Amúgy ha a táblázatban nem szereplő másik kb. 50-60 település (ahol van városi, helyi autóbusz) autóbusz db számait is hozzáadnánk, kb. 3500-3800 lenne a végösszeg.
u.i.: Nem igazán érthetőek a fehérvári számok, de amennyiben pontosságra törekszünk, csakis arra az esetre jegyzem meg, hogy Volán+alvi - szóló: 18+8=26, csuklós: 33+5=38 e nap szerint, per 2022-04-20
Dunaújvároshoz pedig mégannyira sem szólnék bele/hozzá, de a leírtak számtanilag valahogy úgy adódnának akkor, hogy -
Meglepett, hogy csupán 4 városban van több csuklós, mint szóló kocsi. Érdekes lenne látni, hogy mondjuk a 90-es évek közepén mi volt a megoszlás, azt gyanítom, hogy akkor a csuklósok voltak többségben. Ha így van, akkor nagyon látszik az utazó közösség csökkenése.
Ezzel a leírással kiválóan látni mennyire le van maradva és silány Dunaújváros helyi járat flottája. Kíváncsi lennék, hogy mennyi lehet Szfv és D.újváros helyi járat állományának átlagétlegkora. (jelenleg)
Két KXM-et leszámítva van olyan busz városba, ahol van olyan luxus dolgok, hogy működő klíma? Ilyenbe bele se mernék gondolni, hogy mikor lesz fedélzeti utastájékoztató..
A KXM ,KOE Localok bent rohadnak félre állítva néhány ex BKV s localoval az élen.Valószínű ott fognak szét rohadni.A PZY-s Mercedesek is selejtek, de ők eltűntek a Telepről ,sajnos nem tudom hogy hová.
"de ez a város nincsen felkészülve az elektromos buszokra". Ez sajnos igaz, és sokkal mélyebb a probléma. Az erőltetett elektromos közlekedés, így benne az ilyen buszok és elektromos autók miatti villamosenergia igénytöbbletre sincs felkészítve az ország, és az országos hálózat sem bírná el a többletterhelést. A helyi napelem parkok sem megoldások pont emiatt. Nem is várható tömeges elterjedés, így nem lesz tisztább városi levegő sem mostanában.
Lemerült. Ez a forda, délelőtt+délután 271.3 km. Ami átlagosnak mondható. Hozzáteszem, hogy pünkösd vasárnapról beszélünk, mikor sem utasok, sem közúti forgalom nem volt akkora, nem kellett azon aggódni, hogy tudja-e tartani a menetidőt...
Elektromos MAN megmutatta képességeit. Nem bírta ki a "laza" 10-es járatot. Innentől kezdve kellene elgondolkodni, hogy erőltessük-e az elektromos buszokat. Azt már csak bónuszként teszem hozzá, hogy a kályha már az első napon megadta magát, így hirtelen meleget varázsolni benne lehetetlen. Ez lesz a jövő természetesen, de ez a város nincsen felkészülve az elektromos buszokra. Tisztában vagyok vele, hogy Ikarusok fognak jönni, de azok sem jobbak, sőt.... Annak is a próbaidőszaka alatt volt hasonló élménye, hogy nem bírta ki a napot.
Itt van belso fotó egy peldanyrol. Nekem tágasnak tűnik. Igaz, én keveslem az ap ülést, de ha kicsit kisebb a 2.ajtoval szemben levő állóhely, akkor pl 2db ülés még a kerékdobnál elferne. A korábbi infók alapján két vontatomotor van benne, az egyik a B tengely elott, a másik meg talán a C tengely után.
HFY-837, nagyvenyimi busz volt olyan hátfallal. Állítólag az egyik sofőr, "D" helyett, "R" gombot nyomott, és elindult nagy gázzal. Mögötte állt a HHR-812, és annak az ablaktörlője törte be a hátsó ablakot.
GOF -200 at imádtam Volánbuszos korában, a BKV 88-as járatán üzemelt (amit akkor a Volánbusz adott) tetszett hogy olyan különleges a 415-ösökhöz képest.
Ha jól emlékszem, akkor nem felelt meg a német szabvány előírásainak, mégpedig borulás esetén az utasok mentésére kötelezően előírt helyek miatt. Mintha a hátsó üveg lett volna kifogásolt? Emiatt nem kerültek kint forgalomba.
Érdekes ,hogy abból nem rendelt... Ennek okát lehet tudni?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Igen, lehet.
Ár.
A 8 db Ik-417-es eredetileg Drezdának készült.
Borsos áron.
Nem vették át ezért idehaza kallódtak, hisz egyetlen volánnak se kellet ilyen áron.
Akkor T.István az Alba akkori No.1-e összehozott egy Triót, Sz.Pistával és a győri P.Misivel.
Hármán megvették/átvették a 8 db ex Drezdai 417-t.
Ezek a buszok Drezdában egy métert se mentek.
Volt egy erőtlen próbálkozás, hogy a 8 db egy cég egyik üzemegységéhez kerüljön.
Ennek oka az előre látható alkatrész ellátási problémák voltak.
Nem sikerült.
Mivel a 435-ös valódi sorozat gyártása szintén 1994-ben indult és a BKV amellett kötelezte el magát, egy másik csuklós típus (417) beszerzése illogikus lett volna.
Költői túlzás, hogy a 417 kétszer annyiba került mint egy 435, de a másfeles árnál azért kicsit drágább volt.
Annyi pénzt rákölthettek a flottaszínére és eközben széttákolták, kérdem én, akkor minek festették át ha nem tudták normálisan megcsinálni... Ezt a pénzt költhették volna anno más gépre..
Elnézzük a fals infókat, mer' segít az emberi jóság. :)
A 026-ot valami belső lista fiatalabb(??) kocsinak írhatta, mint a másik kettő volt, egyéb ötlet nincs rá, miért az maradt legtovább...
Mint már n-szer írtam, a Tökölre eladott 837 visszavásárolt hátsó hídjával dolgozott a végén,
Volga irányjelzők lettek belefaragva előre. Nem egyszerre a jobbos és a balos.
Az egyik tetőszellőzőjének külső burkolata helyett rozsdásodó lemez volt felrakva.
Meg még a 'sz se tudja mik lettek még rajta kókányolva, ami nem látszott kívülről a féllaikusoknak...
Urbán legend szerint létezett olyan felvetés 10+ évvel ezelőtt, hogy összerántják az összes vidéki 417-est, s némi rendberakás után megkapta volna Pest.
S lett helyette n (el)használt VanTTool még csak át se fényezve...
BKV Továbbra is előszeretettel használja ennek a szóló változatát, 2014-2021 között összesen 1db-al csökkent a járműállomány, összesen 28db volt 2021-ben, viszont 417 ott sincs már. Gondolom ennek oka az ,hogy összesen 32db készült és így már nincs alkatrész utánpótlás. Érdekes ,hogy ilyen kis darabszám mellett IZL-026 üzemeltetése ilyen hosszasan volt megoldható. Arról van infó ,hogy utolsó időszakában milyen bajai voltak, (417 azért nem volt felhőtlen széria)?
Remélem nem veszed zokon a helyesbítést, de a MÁVAUT az rövid u-val van. Az úthoz semmi köze. AUTóközlekedés(i) szó része a MÁV-ot meg tudod mi. :)
Amúgy nem Te vagy az egyetlen aki téveszti. Az piros 311-esre is hosszú úval írták fel, aztán javították. Az azért ennél nagyságrendekkel durvább hiba volt.
Ahogy észrevettem távolsági buszoknál se jobb a helyzet, RLT rendszámos neoplanon Duct tape-el rögzítve a plafonon lévő klíma meg egyéb beltéri eszköz panelje...
+Azért megesik a HC Linear egyéb hibái amelyek miatt megnehezíti a jegykiadást ,hogy mik ezek nem tudom pontosan.... Kevésbé nyugodt fajta sofőrnek ezzel meg is van így a napi agybaj, és ebből is lesz az a sok-sok késés illetve még 1-2 utas is lehet felidegesíti a hülyeségével...
Volánnál megvenni divat csak a buszt, 1-2 fontos karbantartás ,de azon kívül ha a sofőr megoldja akkor meglesz ha nem akkor ez van...
Székesfehérváron MÁVAÚT-OS Autóbuszok is közlekedtek.Róluk miért nincs irás ebben a topickban.Képek is jöhetnének fel a Székesfehérvári MÁVAÚT-os időkről.Mert szerintem sok sok szines kép van erről az időről.
MAN teszt másik verziója, sárga csuklós ballag Mélykútpusztára. Azt a jó minőségű utat talán csak 200-as Ikarus bírja, Y-t fordulni sem egyszerű Mélykúton csuklóssal.
Újabb csuklós elektromos autóbusz tesztüzeme kezdődik meg a Zöld Busz Program keretében: néhány hete egy csuklós eCitaro érkezett hazánkba, április 14-től pedig egy másik német elektromos csuklós, egy MAN Lion’s City 18 E is lehetőséget kap a bizonyításra a kormányzati programban, elsőként Székesfehérvár helyi viszonylatain.
Nem tudom, RVY-634 mennyi idős, de elképesztő, hogy a rugók már nem tudják sem visszahúzni, sem fenntartani a szükségüléseket alaphelyzetbe - de az még elképesztőbb, hogy a karbantartás ezt nem csinálja meg.
Két nyavalyás visszahúzó rugót nem képesek kicserélni...?
SRD-380, azt hiszem ő volt az, kijelző helyett táblával, volán nem bízik a kijelzőkben vagy a sofőrök is szabad kezet kaptak ahhoz ,hogy táblát használjanak? Semmi bajom a táblával helyközin, csak ez így mintha az elmúlt 1 évben terjedt volna el, helyközin azért jellemző volt a kijelző használata... Az is lehet ,hogy olyan dolgot írok ami eddig is így volt azon buszon, így az irományom lehet csak gondolat jellegűnek vehető....
Sajnos ez az üresbe tétel Voith autómatás ikarussal is jellemző volt, tapasztaltam és 70-nél helyközin nem tudom mennyire tesz neki jót (hang alapján annyira nem) Szerencsére ennyire durva esetet nem tapasztaltam még amit leírtál történetet
Anno volt helyis járművezető, aki rakottan is kinyomogatta üresbe az automatás "ZBO"-t, mert jó ötletnek tűnt biztosan...
Anekdota az üresbe pakolgatás veszélyeiről: Meg nem nevezett üzem meg nem nevezett járata egy hegyes-völgyes szakaszon vezet át. Anno volt egy járművezető, aki rendszeresen kipakolta üresbe az E95-t. Egyszer rosszul lett beállítva a limiter, ezért amikor jobban meggurult a busszal, 100-nál azonnal lefulladt a motor (nem kapott üzemanyagot). Ám jött a kanyar, mögötte egy egészséges méretű szakadékkal, álló motor esetén meg sokminden van, például bebarnuló alsónemű az gyorsan lesz, mert szervó az nincs. Mivel 100 fölött nem kapott üzemanyagot a motor, ezért visszalassulás nélkül esélytelen volt a motorindítás. Emberünk szerencséje az volt, hogy meg tudta lassítani annyira a buszt, hogy beindítsa a motort és bevegye a kanyart. Azóta nem dobálja üresbe a buszt lejtőn.
Azt hozzá se teszem, hogy a gáz nélkül gurulás során nem kap egy csepp üzemanyagot se a motor és mégis forog a főtengely, míg az alapjárat fenntartásához azért kell gázolaj.
Néha, de rendszeresen látok, hallok olyat, hogy nem csak újoncok, de 10+ éve dolgozó járművezetők is a telipirosat látva mégis gyorsítanak a kereszteződés felé, hogy azután nagyot fékezve meg kelljen állniuk.
Holott pl.: 25km/ órával csorogva esetenként a már zöldre váltott lámpát érné a meginduló kocsisorral.
A túlüzemeltetett gépészetekkel történő takarékos vezetésről megnéznék egy dokumentumfilmet.
Anno volt helyis járművezető, aki rakottan is kinyomogatta üresbe az automatás "ZBO"-t, mert jó ötletnek tűnt biztosan...
Hogyne lenne, jobb helyeken nem véletlenül tartanak vezetéstechnikai tréningeket a takarékos vezetésről (is); egy előrelátó sofőr több litert is meg tud spórolni. Gyorsításkor és el a legtöbb üzemanyag, így nyilván arra kell törekedni, hogy ebből minél kevesebb legyen, és akkor is csak mértékkel, nem padlógázon. (Már ahol ez számít...)
Dunaújváros – április 11-től újrainduló helyi járatok
2022. április 7.
2022. április 11-étől (hétfőtől) Dunaújvárosban munkanapokon ismét sűrűbben közlekednek helyi autóbuszok a 12-es és a 25-ös vonalon.
12 Békeváros, Hajnal út ◄► Köztemető
A Békevárostól munkanapokon 12:34 és 22:34 között induló járatok ismét 30 percenként közlekednek, minden óra:04. és óra:34. percében indulnak autóbuszok a temető felé.
A Köztemetőtől munkanapokon 13:00 és 22:00 között induló járatok ismét 30 percenként közlekednek, minden óra:00. és óra:30. percében indulnak autóbuszok a Békeváros irányába.
Hétvégi napokon a 12-es autóbusz egész nap óránként közlekedik. A Békevárostól az óra:34-kor, a Köztemetőtől pedig a minden egész órában feltüntetett járatok közlekednek.
24 Autóbusz-állomás ◄► Ipari kikötő
A 24-es autóbusz közlekedése továbbra is szünetel. Ebben az időszakban egyéb járataink igénybevételét javasoljuk.
25 Békeváros, Szabadság út ◄► Északi Ipari Park
A Szabadság úttól 7:44-től 11:44-ig, valamint 18:44 és 20:44 között induló járatok ismét 30 percenként közlekednek, minden óra:14. és óra:44. percében indulnak.
Az Ipari Parktól 8:15-től 12:15-ig, valamint 19:15 és 21:15 között induló járatok ismét 30 percenként közlekednek, minden óra:15. és óra:45. percében indulnak.
27 Autóbusz-állomás ◄► Ipari kikötő
Az Autóbusz-állomástól a Lánczos Kornél utca felé 5:24-kor induló járaton a megszokott kettő helyett, egy járművel biztosítjuk az eljutást.
Pont ilyen van egyik Alfán két féle sofőr van, aki végig padlón gyorsít illetve gyorsan vált a manuál módban, illetve aki félgázon ráérősebben gyorsítgat... Itt mind 2 sofőr esetén max sebesség a 80-85. Kíváncsi lennék a mai technikával mennyi lenne a különbség.
Remélem azért nem szólnak bele abba ,hogy egyik sofőr pl szeret dinamikusabban közlekedni például, így nagyobb gázzal gyorsít, illetve ha 70 helyett 80-al megy mert késésben van,
Ezeknek nincs értékelhető hatása a fogyasztásra, ha a saját kocsidon is kipróbálod 1-1 tank erejéig a két stilust, értékelhetetlen eltérést fogsz tapasztalni.
Illetve arra is lehetne költeni ,hogy mondjuk pl néhány alfa region az ablakokat felújítani vagy valamit csinálni velük mert a nem klímáson jól jönne ha kilehetne nyitni az ablakot...(Írtam a volánnak ezügyben, azóta se lehet kinyitni) , tehát megint 1 eszköz amit nagyon remélek ,hogy nem vesznek véresen komolyan, HC-Linear-nal is tartottam ettől, és közben ez a pénz mehetne arra ,hogy 1 kicsit is legyen nagyobb utazás komfort...
OFF úgy látszik a sárguló buszokat festik és nem fóliával oldják meg, ahogy hittem mivel KCH illetve KFK kereke is kapott a sárga festékből, illetve még a kipufogó is, hiszen a meleg és festék nagyon jó barátok..
Nekem volt szerencsém, a tesójával, HYK-345-a menni (kecskeméti térség). Ég és föld minden szempontból. 346 még nem kormol, szinte tökéletes állapotban van.
Szerintem elmondhatjuk azt ,hogy a füstölés nyertese Dunaújvárosi buszok között HYK-343 nyerne..Még itt a képen enyhe, távolabb már még jobban ,a rendszámát hátul úgy ember nem mondaná meg...
Átadják a BKV-nak az SWF-652-t az NNE/PDB-k mellé a kiadás könnyítésére, ez meg amúgy is felszabadult a DKV-nál az SZS-ek megérkezésével, így átvették sajat üzemeltetésbe.
trizs77 tt. kedvéért kiegészítés a típusokkal: az ITK kiemel innen egy alvállalkozós Conecto G-t a BKV Conecto G-i mellé, ezt meg áthozta Debrecenből, mert fölös kapacitás lenne az ottani új Conecto G-k miatt.
HHR után jövő sárga M.A.N úgy látszik sokat van szervízben, nagyon sokszor látom helyette mással, ma pl IBC-977 volt, probléma a következő, ajtajával van valami mivel 2 percig ki be zárt... Remélem azért ezeket megjavítják, és nem selejtezik emiatt, felújítás után jók lennének...
NYÁRTÓL ÉRKEZNEK AZ ELEKTROMOS IKARUSOK A FEHÉRVÁRI TÖMEGKÖZLEKEDÉSBE
Szombaton délelőtt az Ikarus gyár udvarán mutatták be azt a típusú elektromos buszt, melyből nyártól 12 darab érkezik Székesfehérvár közösségi közlekedésébe. A 12 autóbusz és a hozzá kapcsolódó töltők kiépítése összesen 2.2 milliárd forintba került, melyből az állam Fehérvárnak nyújtott támogatása 1.7 milliárd forint, a többi pedig az-az önerő, amit a Volánbusz és a megrendelő önkormányzat fizet ki.