Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.09 0 0 1231

 

A digitális láb lesz a GND, ezért kell LOW-ra állítani.

Előzmény: John Zero (1229)
halaloszto Creative Commons License 2015.08.07 0 0 1230

altalaban a vcc az az arduino oldal tapja, arrol megy az optocsatoloban a led, az arduino tapjara kell kotni.

a jd-vcc az egy kulon tap, arrol megy a releknek a tekercse. a jumperrel összekötheted ha nem akarsz külön tapot neki.

 

azért az alacsony az aktív, mert a led a táp és a bemenet közé van kötve. majdnem minden cucc így műkszik, sokkal macerásabb olyan kapcsolást csinálni ahol a kapcsoló elem a táp oldalon van.

 

Vajk

Előzmény: John Zero (1229)
John Zero Creative Commons License 2015.08.07 0 0 1229

Vettem relé modult, próbálgatom.. nem megy. Jelet GND-re húzom, akkor kapcsol.

Érdekes, hogy active low vezérlésű a relé, ez nekem elég furcsa, mi lehet ennek az oka? És ha valaki tudja, hogy mi az a JD-VCC jumper a nyákon, az is érdekelne :-)

 

Ilyesmit:

http://www.ebay.com/itm/New-4-Channel-5V-Relay-Module-Board-Shield-For-PIC-AVR-DSP-ARM-MCU-Arduino-/271627943184?hash=item3f3e497d10

Prof Creative Commons License 2015.08.06 0 0 1228

Rob_u_sztus.

Az Arduino oktató keretrendszer, nem fejlesztő. Maga az MCU tényleg kiváló, de amit Massimoék mögé raktak, sok sebből vérzik. De ez nem baj alapvetően, csak tudni kell helyén kezelni.

 

Előzmény: Vargham (1217)
tgwh8 Creative Commons License 2015.08.05 0 0 1227

Az eredeti kérdés az akart lenni, hogy képes-e olyan motort meghajtani, ami mozgatja a pillangót. Most arra hajlok, hogy csak a hőmérőket bízom rá a kis kék nyákra, azokat szépen kijelzi a szobában, más dolga nem lesz. Akkor meg lehet akár rádiós is, nem gond ha megszakad. Majd elszórakozgatok vele.

Előzmény: hbbst (1220)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.05 0 0 1226

A másik, hogy ennek a dolognak az Arduino keretrendszerben sokkal rosszabb használata van - a megszakításkezelés miatt. Az Arduino rendszer megszakításkezelése igencsak alapszintű ahhoz képest, hogy maga a proci mit tud. És ez ebben a dologban igen lényeges.

Előzmény: John Zero (1219)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.05 0 0 1225

Ezt nagyon nem ajánlanám a kh miatt. Vagy nagyon drága potit kell venned hogy stabilan üzemeljen (pl ALPS, de én még lehet ebben sem bíznék), ami annyi majdnem szinte mint egy Belino, vagy ha csak sima potit veszel, az előbb utóbb kh-s lesz. azt nehéz lesz lekezelni (hőhatás még bele is játszik, gyorsabban amortizálódik).

 

Akkor már ne potit, hanem kifejezetten ilyen célú elforgás jeladót, legyen A-B vagy inkrementális, szögjeladó, bármi.


Az ilyen fajta gépészet nem játék, egy rossz jel hatására durva dolgok történhetnek. Képzeld, ha behal a poti, (netána  őprogiban sincs jól lekezelve) és kinyitja totál a pillagót állandóra.... Az nem előnyös. Persze a védelmeknek működni kell, de akkor is. Iparban ráadásul az érzékelők duplák - az ilyen jellegűek. Egy tengelyen két jeladó is van. Egyszerre a kettő nehezen hal be. Ha az egyik meghalt, akkor azt lehet tudni, és le lehet kezelni.

 

Ilyen sima potira nem bíznám egy kazán pillangójának vezérlését az biztos.  Akkor már használjunk céleszközt, de amellett nyugodtan alszik az ember.

Előzmény: hbbst (1223)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.05 0 0 1224

Jellemzően sokan nem tudják mi ez és mire jó, így a felhasználók 99,9%-a nem használja, mint ahogy sok más dolgot sem. Akinek meg vannak mélyebb ismeretei, az meg lehet nem ezt a  keretrendszert használja fejlesztésre.

Előzmény: John Zero (1219)
hbbst Creative Commons License 2015.08.05 0 0 1223

A motor tengelyére egy potmétert kell feltenni. Ennek a potinak az értékét figyelve lehetne megállapítani, hogy a pillangó hol tart.

Ha a motornak fordulnia kell, tudjuk a kiinduló állapotát. Bizonyos időközönként ellenőrizni kell, hogy a poti értéke módosul-e. Ha nem módosul, viszont nem is érte el a kívánt értéket (motorelfordulást), akkor megszorult a motor.

Előzmény: John Zero (1222)
John Zero Creative Commons License 2015.08.05 0 0 1222

Mondjuk ez a Belimo szépen néz ki, ha jól olvasom, tud Fail-safe pozíciót, védve van ha "megszorulna" a motor, ad visszajelzést, nyilván ez sokkal biztonságosabb, mint csak egy szervómotor. A nagy kérdés mindig az, hogy "mi történik akkor, ha elromlik valami?"


http://www.belimo.us/media/downloads/Technical_Documents/Damper_Actuators/electronic_fail-safe_act.pdf

Előzmény: hbbst (1220)
John Zero Creative Commons License 2015.08.05 0 0 1221

Nekem ment 2 évig (és tovább) a házilag készített Arduino-s termosztát. Igaz, az "csak" a kazánnak adott termosztát jelet (be/ki), és volt biztonsági tartalék (egy igazi termosztát 15 fokra állítva).

 

Talán egyszer volt gond: a hőmérsékletszenzorokat (DS1820) egy buszra fűztem, aminek a végét kilógattam az ablak mellett, hogy legyen kinti hőmérés (kókány). Egy nagy esőben beázott a kinti így elment a teljes busz, és a belső hőmérők értékeit se kapta meg a termosztát. De ez nem az Arduino hibája volt.

Előzmény: Vargham (1217)
hbbst Creative Commons License 2015.08.05 0 0 1220

Szia!

Ha már megveszed a drága Belimo-t, akkor fölösleges Arduino-val szórakozni, a PID-es Sestos megoldja a gondod.

De! Ha már Arduinoval akarod vezérelni a pillangót, akkor akár egy ablaktörlőmotorral is megoldható a dolog.

Ha gondolod, segítek. De csak azért, mert eddig Raspberryvel foglalkoztam, és szeretném ezt is kipróbálni. :)

Tehetünk rá egy LCD kijelzőt, annyi hőmérőt, amennyit csak szeretnél. :)

 

 

Előzmény: tgwh8 (1212)
John Zero Creative Commons License 2015.08.04 0 0 1219

Hogyhogy külön IC kell a watchdogra?

Bele van építve:

https://tushev.org/articles/arduino/5

 

Előzmény: Vargham (1216)
tgwh8 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 1218

Akkor mégis a mi a fenével vezéreljek egy pillangó szelepet füsthőfok alapján? Mert eddig csak a belimo+sestos alternatíva van, ennyi erővel az is megadhatja magát...

Szórakozni biztos jó lesz, de akkor nem sietek annyira a tanulással, ha nincs értelme... mondjuk ledeket villogtatni meg nem fogok, arra se időm, se kedvem, meg hát villog, jóvan, ésakkor? :D 

Vargham Creative Commons License 2015.08.04 0 0 1217

Maga az MCU OK. A környezete nem jó. Ha valaki nincs otthon az elektronikában / programozásban az hogyan tud megbízható, robosztus rendszert készíteni? 

Előzmény: John Zero (1215)
Vargham Creative Commons License 2015.08.04 0 0 1216

1. Hardveresen nem megbízható. Nincs rajta watchdog IC, táp figyelés, zavarvédelem, stb. Ha ezeket mind mellé rakod, akkor jó lehet.

2. Szoftveresen (libek) sem megbízható. Olyan dolgokra szabad csak használni, ahol nem gond, ha megáll, túlcsordul, stb.

 

Sokat küzdöttünk azzal, hogy Arduino platformon prototipizált eszközből hogyan lehet minél egyszerűbben MEGBÍZHATÓ terméket készíteni. A megoldás az, hogy mindent el kell felejteni, ami Arduino.

Előzmény: tgwh8 (1214)
John Zero Creative Commons License 2015.08.04 0 0 1215

Már miért ne lenne megbízható az Arduino? Az AVR Atmega328 chippel nincs semmi gond, watchdog timert is be lehet állítani, akkor pedig mi a probléma?

 

Előzmény: Törölt nick (1213)
tgwh8 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 1214

Miért is? Akkor mire bízzam rá a füstgáz hőmérséklettől függő vezérlést, sestos+belimo? A rex-et azért hanyagolnám, mert sokaknak tönkrement, igaz van akinek már négy éve megy, és semmi baja...

Nem szeretek szabadnapos lenni, alig van valami élet a fórumon :D

Előzmény: Törölt nick (1213)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.04 0 0 1213

Megbízhatóság és Arduino egy mondatban? Ez ugye csak valami vicc?

tgwh8 Creative Commons License 2015.08.03 0 0 1212

Sziasztok, még nem rágtam át magam a témát, de felét amúgy sem értem, szóval annyira nem lényeg :D

A 60 napos kurzusra feliratkoztam, notebook-ot leszedtem, a régi oldalra nem tudtam belépni, így onnan le nem jön semmi sem... most olvasgatok. Jónak tűnik a rendszer.

Én is a piromán oldalról jönnék, pillangószelepet szeretnék vezérelni füstgáz hőfok alapján. Később jön talán majd hozzá egy puffervezérlés. Programozni csak nagyon alap szinten tudok, inkább csak a logikája van meg, annó pascal-ig jutottam, nagyon alapfokon. Elektronikához kb. hüje vagyok :D

 

Elsőre át kéne rágnom magam a maradék írásokon. Másodikra fel kéne vázolnom, mi is kéne nekem. Kettő, maximum három hőmérő, kijelző, meg egy mozgató motor. Lehet léptető is akár, szerintem tök mindegy. Ott akadtam meg, hogy az arduino-nak csak motormozgató egysége van, vagy van maga a motor is, amit mozgat? Tehát kell-e nekem egy belimo vagy sem?

Igazából most már olyan bonyolultnak nem hangzik, egy, max két hőmérőnek csak kijelzi az értékét, míg a harmadiknak is, amellett, hogy két beállított érték között vezérli a motort.

Magáról a füstgázról kéne még tudni, milyen természetű? Ha lassan zár a pillangó, képes egetverő hőmérséklet változásokra? Olvastam olyat is, hogy nem igazán képes lekövetni a belimo, csak késéssel.

Melyik kezdő legóelemre építsem a cuccot? Van olyan valami, ami már évek óta megy valakinek? Mennyire üzembiztos a cucc?

Annyira nem aggódok, mert csak akkor forr a kazánban a víz, ha agyontömöm fával, tehát nem kell agyontömnöm és kész :D

Prof Creative Commons License 2015.07.27 0 0 1211

Szia!

Hozzád érkezik ez a "vic"-es e-mail?

Előzmény: jeepatti (1210)
jeepatti Creative Commons License 2015.07.26 0 0 1210

Ha valakinek lenne kedve készíteni egy arduinós visszaszámláló megoldást keressen.

Lényeg akkor érdekel, ha megbízható, üzembiztos a dolog.

A feladat:


max 150 (1-150) órára  beállítható visszaszámláló

A számlálás egy bemenet aktivitásakor kell hogy menjen, nélküle nem

Ha a cél értéket elértük kellene egy kimenet aktiválást végezni.

Fontos:

Áramellátás nélkül az adott idő nem veszhet el.
Az idő beállítása, nullázása gombokkal legyen megoldható lehetőség szerint (3 gomb)

Kijelzőn órában megjeleníteni az aktuális óra állást

Előny:

 

Ha kész egység lenne 230V táp + 230V relé kimenet.  (hivatalosítás nem kell)

 

Ha beválik kéne több db.

 

köszi


Aki ért ehhez szerintem nem nagy feladat.

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.22 0 0 1209

Az előző próbaverzióban egymás fölé kerültek a modulok, az nem igazán jó elrendezés, cserénél különösen.

Így nyáklemezre csavarozva könnyen cserélhető minden modul, a huzalozás forrasztással és a csavaros érintkezőkkel megoldható.

Egy 2 relés modul az elején csere lett, az egyik led kiment. Van tartalék Nano is, felprogramozva, a csavaros modulban az is gyorsan cserélhető.

Előzmény: John Zero (1208)
John Zero Creative Commons License 2015.07.22 0 0 1208

Gratula, nagyon szép az elrendezés! Jó ötlet a lyukas próbapanelre szépen felcsavarozgatni a modulokat!

Előzmény: Törölt nick (1204)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.21 0 0 1207

Kicseréltem a nokia 6,2V-t egy 12V-osra, stabil a vezérlő USB csatlakozás nélkül is, de a max6675 továbbra is 2 C eltéréssel dolgozik.

A kódban eleve levontam a méréskor 8 C-ot, ezekután csak 6-ot, így maradt.

Előzmény: Prof (1206)
Prof Creative Commons License 2015.07.20 0 0 1206

Használj normális stabilizált (akár kapcsolóüzemű) tápot, kb. kétszer akkora névleges teljesítménnyel, mint ami az egész hóbelevancnak kell. Nem olcsó (5-8 ezer forint), de jobban jársz, mintha ilyenolyan tápokkal szenvednél.

Előzmény: Törölt nick (1204)
John Zero Creative Commons License 2015.07.20 0 0 1205

Vettem most ilyen 3.6" touch TFT-t, egész jó, csak sok pin-t elvisz. Na meg rezisztív, nyomni kell, az nem baj. Doksi elég kevés van hozzá az AliExpress-en.

 

http://www.aliexpress.com/item/3-5-inch-TFT-Touch-LCD-Screen-Display-Module-For-Arduino-UNO-R3-HIGH-QUALITY-Free/1854595985.html

 

Doku touch nélkül: http://tronixstuff.com/2013/04/26/tutorial-arduino-and-ili9325-colour-tft-lcd-modules/

Még ezt írtam hozzá: "Works well, must remember to set Analog 0 to HIGH level (pinMode(14, OUTPUT); digitalWrite(14, HIGH)) and the UTFT library will work then with UTFT myGLCD(ILI9327_8, 16, 15, 17, 18);"

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.19 0 0 1204

 

A vezérlő ilyen lett.

A tápellátáson még dolgozom, egy Nokia töltő az egyik Vin-re, meglehetősen eltérő vele a hőmérők pontossága, középső kép, USB-t is csatlakoztatva, első kép, javul a pontosság

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.19 0 0 1203

if(LAKASFUTES < 4 || fusthofok < 30 || tempvkelore < 30) {
digitalWrite(LAKAS1,HIGH );
digitalWrite(SZV1START,HIGH );
digitalWrite(SZV2START, HIGH);
digitalWrite(LAKAS2, HIGH);
digitalWrite(BYPASS,HIGH);
digitalWrite(PUFFER, HIGH);
}
else {
digitalWrite(LAKAS1,LOW);
digitalWrite(SZV1START, LOW);
}
if(LAKASFUTES < 4 || T5 < 30) {
digitalWrite(LAKAS2, HIGH);
digitalWrite(SZV2START, HIGH);
}
else {
digitalWrite(SZV2START, LOW);
digitalWrite(LAKAS2, LOW);
digitalWrite(LAKAS1, HIGH);
digitalWrite(SZV1START, HIGH);
}

 

Elkészült a fűtésvezérlés hardweres része.

A fenti kódrészletben az if feltételben "< " esetén csak ha mindegyik feltétel igaz, vagy hamis, hajtódik végre az utasítás.

Ha " >" szerepel már egy feltétel változása esetén is.

Miért van ez az eltérés?

halaloszto Creative Commons License 2015.07.17 0 0 1202

hiába volt neki rajta borda, ha be volt az egész dobozolva.

 

Vajk

Előzmény: John Zero (1201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!