Az astra classic-ot vezettem ezzel a 90 lovas mocival. Meglepően korrektül vitte! A mostani verzió nyilván nehezebb, azt sajna nem volt alkalmam próbálni.
Mégegyszer leirom: 1,6-os kocsimra B10-ben 18420Ft/ÉV, vagyis még ha A0-ba lennék, is csak 36840Ft/ÉV lenne. Milyen 50-80e Ft-okról beszéltek??? Hol van Neketek a biztositásotok??????
Hát akkor én valószínűleg más bolygón lakok, mert megnéztem a "csak itt csak ma, csak önöknek" akciót, és egy olyan, amit el is hoznék (1.6-os, klímás, 5 ajtós) 3milla 8
Látod nem tettél mást, mint inderekt módon pont a mi "legenda az 1500 ccm feletti méregdrága kötelező" állításunkat bizonyítottad!
Odafigyeléssel, utánajárással, némi a szokásos hungarikum magyar trükkel a különbség minimalizálható!!
Hiszen ha te is "csont nélkül" váltasz 1.3-ról 1.6-ra akkor ha jól olvastam havi szinten 2750 Ft-al lett volna több a köteleződ!
Megért volna ennyit az 1.6-os motor nyújtotta plussz dinamika, lóerő, nyomaték?
Szerintem igen.
De a jól bevált vidéki lakcím trükkel ugyan annyit fizetsz most, mint előtte az 1.3-al!
És ez a lényeg!
Urban legend valóban!
Ui.: Tudjátok kicsit olyan ez - már mint a túl sok, túl kevés - mint amikor valaki veszettül rohan tankolni, ha 5 Ft-al emelik a benzin, vagy a gázolaj árát, mert így pl. egy 50 literes tank esetén megspórol 50x5= 250 Ft-ot, ami most kb 1 liter benzin ára. de amíg elmegy a kútra adott esetben el is használja ezt a mennyiséget!Gratula!
"Én tényleg nem értem a "jajj, csak nehogy 1,5 feletti kocsit vegyél fiam" ostobaságot. Mondjuk egy 20 éves budapesti lakosra valszeg igaz lehet."
Szvsz nem csak a 20 éveseknek rosszabb a 1,6-os biztosítása. Amikor 1,3-as kocsim volt, 55 ezer Ft -ból kijött A0-ban a biztosításom a legolcsóbb helyen. Most 1,6-osom van, és majd évi 30 ezerrel több lett volna a biztosításom, ami azért nem annyira kevés, bár valóban ki lehet ne bírni. Pedig 29 éves vagyok 11 éves jogsival. Így inkább a papíron vidéki lakos bnőmet írtam be üzembentartónak, így annyit fizetek az 1,6-os kocsimra vidéken, mint a korábbi 1,3-asra Bp-en.
Amiről most itt beszéltek, az nagyapáink "Urban legend"-je... ez persze túlzás, ha racionálisan belegondolunk, de az biztos, hogy jó pár évvel ezelőttről magunkal cipelt ökörség... :)))))))))
Én igaz már B10-ben vagyok, de az 1,6-os swiftemre éves 18420Ft-ot fizettem. (összesen kb 1500Ft/ho!!!) 37 éves vok, vidéki nagyvárosban élek. Nekem már az 1,6 is kicsi, korábban Pug 2,0, MB 2,8, Opel 3,0 motoros kocsijaim voltak.
Én tényleg nem értem a "jajj, csak nehogy 1,5 feletti kocsit vegyél fiam" ostobaságot. Mondjuk egy 20 éves budapesti lakosra valszeg igaz lehet. Néha van előnye is a kornak és tapasztalatnak, meg a balesetmentes közlekedésnek!
Alapvetően elfogadom az érveidet, de éppen a napokban beszélgettünk barátokkal és szerintem(tünk) ugyan úgy le kéne már számolni "Az 1.4-es kötelező biztosítása sokkal olcsóbb!!" legendáriummal, mint a Suzuki az olcsó autó mítoszával.
Nekem az 1.5 (1492 ccm) tehát a félünk tőle mint a tűztől biztosítási szempontból 1500 ccm alatti CRDi Rióra, amit 3.3 milláért vettünk - igaz én "csak" bónus 3-ba vagyok most - a kötelező biztosítás 14 ezer Ft volt egy negyedévre úgy, hogy 33 éves vagyok, '91-óta van jogsim és Budapesten lakok. Az összkedvezmény amit igénybe tudtam venni annyi, hogy átutalással fizetek és közszolgálati dolgozó vagyok. A teljes körű cascó ugyanerre az autóra havi 8 ezer Ft volt. Mindkét biztosítás Allianz. Igaz tavaly novemberben biztosítót váltottam a Netrisk segítségével on-line, így került át a kötelező az Uniqa-hoz(legjobb ajánlat) és csökkent B3 bónusba 9500 Ft-ra.A casco maradt nem volt jobb ajánlat.
Most a kötelező az 1.6CRDi LX metál Ceedre az Unionnál (legjobb ajánlat) 15 ezer egy negyedévre! A teljes körű casco az Uniqa-nál (legjobb ajánlat) 7800 Ft.
Tehát a különbség az 1.6 alatti Rióhoz képest NEGYEDÉVENTE 5500 Ft, HAVONTA 1833 Ft!!!!!
A teljes körű casco gyak. ugyan annyi, sőt pikáns módon a Ceed-é még 200 Ft-al olcsóbb is havonta.
Nem tom ki hogy van vele, de nekem kompenzálja ezt az 1833 Ft havi plusszt ez a fantasztikus 1.6-os diesel motor, ami - most már a megtett km-ek alapján megkockáztatom - a Rióval ellentétben valóban hozza a gyári fogyasztási értékeket sőt a CRDi Rió tényleges fogyasztása alá is (0,6-0,8 literrel) megy!!!!!
Így az a véleményem teljesen hamis és megtévesztő az az érvelés - álláspontom szerint legendárium - ami az 1500 ccm feletti kötelező biztosítások "méregdrágaságáról" szól!
Ja és ezért kell "csodálkoznia" a kollégámnak az új kasztnis 1.4-es 80 Le-s Octaviájában, hogy a szerencsétlen motor városi erölködésében - amit a "jó olcsó" 1500 alatti kötelező miatt szereltek be ebbe a böhöm nagy kasztniba - majd 10 litert fogyaszt!
jahh, tényleg nem. Az én apósom nekünk adott 2,5 millt a házépítéshez, és 1-ért vett egy kocsit, mert ő is csak havi 2-300 km-t megy, és azt mondta, arra nem kell neki 4-5 millás autó. Persze biztos vannak olyan apósok is, akik 12-őt adnak, és inkább csak 4-ért vesznek Cee'd-et, ahhelyett, hogy 15-ért Lexusba ülnének :-)))
Azért nem mernék olyat mondani, hogy sokkal megbízhatóbb mint HAstra, nagyon új még. Amúgy vezess.hu HAstra szal vannak hibák, csak ha öregszik mi lesz a sok computerrel... mért kell az az indexkapcsoló...meg a kütyüket mint ablakfelhúzás stb. külön, lóvéért programozni. Nos 3.3 M 4 lufi klima bőr rádióvez kormány, reális lehet,
de ne akarjon senki 24 órán belül döntést kicsikarni
amúgy nem 1 ismerősöm igen csalódott ezekben a 24 órás akciókban.
Meg legalább elkezdődött valami. Asszem HAstra ha lejár a gari és valami beugrik (pl népítélet, előfordulhat, (jó ne azokat nézzük, kinek a következő ferrari), nem a legolcsóbb autó. Fenntartás is költség: ha 1.4 helyett 1.6 ot veszek, + cascot megcsűröm+ kötbizt, szal hosszú hónapok állandó költségeit nézem, sokunknak 1,4 elég. Eladni is jobb tán. Meg őszintén: nem elég ? (Amúgy aki 4 milláért vette Opeljét a múlt héten, biztos agygörcsöt kap...
Vezérlés: benéztem a blokk oldala zárt, nincs könnyen leszedhető fedél, akkor pedig láncos a vezérlés. A VVT sokkal több, mint Twinport.
Mondjuk apósomnak, vagy a szüleimnek. Jórészt csak a faluba járkálnak vele, esetleg 25 km-re Miskolcra a vonatállomásra.
Nekik minek már 1.6-os autó... nekik nem kell. Apósom meg eleve nem vesz 1500-tól nagyobb köbcentis autót. Mennek is vagy havi 300 km-t. Szóval az ilyenekre gondoltam. Úgy látom te nem.
Ma megint benéztem egyik kereskedésbe! A jelenlegi árlistájuk március 31-ig érvényes, tavasszal valószínű, hogy lesz valami változás reméljük lefelé! A másik infó az, hogy az értékesítő szerint HÁROM ÉS FÉL hónapot kell várni a megrendelt autóra!!! Tud erről valaki valamit, valóban így lenne? 1,6 LX egyenlőre nem lesz majd talán az SW kijövetelével egy időben fognak variálni. Nem tudja valaki, hogy külföldön milyen felszereltségek vannak?
nincs szüksége plusz lóerőre??? Kinek nincs??? :-))) No aki meg 4millás kocsi mellett a kötelezőbiztosítás havi +1000Ft-ján spórol, azt igazán tudom sajnálni!
Szia Scenic! Kicsit megkésve, de köszi a gratulát! A színe pewter beige.
Más, annak akit érdekel: fogyasztás az eddig megtett 169 km :-) alatt, csak városban 6,8 átlagban az 1,4-es benzines motorral. De ezt csak tájékoztatásul írom, majd az első pár tankolás után mondhatok reális eredményt!