Persze, csak ami engem zavart, az az, hogy a hifi rendszer 166 ezer Ft-jáért kapsz két 2000 Ft- os magasat, két lapos borzasztó gyenge 20-as mélyet, meg egy max 3000 Ft értékü erösítöt... Kicsit túl van árazva a dolog, vagy a neve téves. Semmi bajom nem lenne, ha a Hifi lenne mondjuk az alap rendszer, a Logic, illetve az Individual meg persze feláras. Ez teljesítené egy prémium autóról alkotott elképzelésemet. De az hogy egy e60 alap hangrendszere gyengébb a legtöbb nem prémium autó alap hangrendszerénél, az nonszensz...
Azt aláírom, hogy a profit biztos szerepet játszik a dologban, és hogy drágább, mintha ugyanilyen hangminőséget hoznál ki egy hifis által buherált rendszerből, de pár dolgot szeretnék leszögezni.
- A különbségek árban léteznek, de nem nagyságrendekről van szó, mindjárt be is bizonyítom
- A BMWnél ezeket a rendszereket jó ideje térhez hangolják, jópár mérnök foglalkozik ezzel, nem csak úgy bedobálják a komponenseket aztán szoljon ahogy tud...
-Most néztem meg a konfigurátorba, egy E60-ba a következő összegbe kerülnek:
hifi: 166 ezer
Logic 7: 376 ezer
Individual: 612 ezer.
Individual-t ebben az országban nem sok ember hallhatott, mert elég ritka, magam se hallottam, de állítólag fenomenális. Logic 7-et sok autóban volt szerencsém hallgatni, F01 7esben, 3-as Coupe-ban, 3-as Limóban, stb. Régi Harman Kardon-t hallottam 3-asban,és 7esben. Az is hihetetlen szépen szólt.
Egy normális aftermarket erősítő ami ennyi hangszórót jó minőségben meghajt 100nál indul,beépítés legalább 50 ezer, kábelek kondival minimum 30-40. (10%ot érdemes minden hifinél kábelre költeni) Maradt 180 ezer Forint. mire crossoverek, magassugárzók, közép sugárzók, stb.-ből te utólagos hifiből beszereled mind a 8-12-16ot, akkor ha csak 15 ezres hangszórókat veszünk, már elérted a limitet. És ha jobban is szól, akkor is csak aprós különbségekről beszélhetünk. És maradt a szétbarkácsolt autó, míg a Logic 7 az F01-ben tényleg brutálisan jól szólt szériában.
-És még egy dolog, én nekem hobbim a hifi, és megsúgom, aki azt mondja, létezik olyan hogy autóban hifi, az hazudik. Igen, vannak rendszerek amik jól szólnak, ha állsz egy csendes garázsban, de hifi-ről kár beszélni. Ha az autó 40-50-el gurul, akkor már nincs hifi, csk zaj, meg zene van. Így azok a nüánszok, amik számítanak a hifiknél, már sokszor rég nem hallhatók.
Az erősitők minősége meg nem a felépítésen múlik, ha az ember kinyit egy Ray Samuels hordozható fejhallgató erősítőt, ami 120 ezer körül van, (hangsúlyozom, ez hordozható, az egész egy fél tenyérbe elfér) akkor semmi nagy dolgot nem talál, mégis úgy szól a megfelelő fejhallgatóval, hogy hihetetlen.
Egy barátomnak 2,5 éve német touaregje van, azzal jár. Mindig ellenőrzik, semmi gond eddig.
Német cím?:) Hasonlóan a szlovákokhoz, ott is működnek "befogadó" lakások, kvázi "legálisan". Én mondjuk nem csinálnám, de van 1-2 partnerem, aki nyomja, évek óta.
Miért kellene honosítani? Az EU lényege az egység, a mozgás szabadsága (elméletileg).
Nem tettem bele semmit, mert csak elméletileg foglalkoztam a dologgal, ezért nem boncolom szét én se az autómat, föleg miután láttam, hogy elég nehéz lenne low-power szignált kivenni az erösítö elött a kábelezés rövidsége miatt. High-low adapterrel meg már nem érdemes foglalkozni, abból szép hang már sohasem lesz. Mindenesetre meglepett annak idején, hogy mennyivel rosszabb volt a nagybetüs HIFI rendszer, egy épített kb. 1000 €-s rendszertöl anno a Vectrámban. Az analíziseket sajnos már nem tudom produkálni, még a Windowsos rendszeremen volt rajta a program, már egy éve csak "almázok". A rendszer egy Audio System mérömikrofon, és a hozzá adott szoftver volt, a mérési módszer a két elsö ülés hallgatói pozícióján mindkét fülre, felfelé irányított mikrofonnal történt, majd középérték analízis. Arra emlékszem, hogy 60 Hz alatt nagyon nagyot esett, a középsugárzó, és a magas átvételi frekvenciáján (4000 Hz körül) volt egy hatalmas peak. A magas is elvérzett 8000 felett, bár ez zavart legkevésbé.
Mutass már egy spektrumanalízist a méréseidrôl, meg hogy milyen mikrofonrendszerrel mérted be azt a rendszert, amit te beletettél, és az milyen eredményeket produkált.
Van erre is, arra is példa. Akár Magyarországon is. Amúgy se ördöngösség a BMW audiorendszerébe belenyúlni, természetesen a szerelés minöségét is szem elött tartva. Ennek ellenére tény és való, hogy a gyári rendszerek minösége finoman szólva is ... csapnivaló. Volt már elöttem Hifi és Logic erösítö is szétszedve, egyik se üti meg egy 100 €-s erösítö szinvonalát alkatrészei alapján... A hangszórók még rosszabbak, nemcsak minöségre, de színképre is. A Hifi rendszer frekvenciamenetét bemértem, majdnem rosszul lettem, amikor az eredményt láttam. Hi-FI?.... Na ne.. A Logic már hallgatható, de azon az áron? Nem is csoda. Én elismerem a BMW tudását minden téren, de hangrendszert azt nem igazán tudnak, vagy nagyon is a profit vezérli öket...
További vonzata a dolognak, hogy az itteni KFBnél nyilatkoznod kell, hogy hol laksz, hol tárolod az autód, ez is beszámít a besorolásba. Hamis adatok (kamucím) megadása biztosítási csalás, ergo nem látsz egy vasat sem, ha valami gond van. Más tészta, ha van egy németországi céged, de magánemberként egy ilyennek szerintem orbitális szopás a vége. Az eladó nyilván leszarja, ô azt akarja hogy megvedd a cuccát, és ne agyalj a regadón.
Az az én igazi problémám, hogy vannak olyanok a klienseink között akik nem átalkodtak a gyári rendszernek nem a töredékét, hanem az árát kifizetni (4-600 ezres hifi beépítések) ennek ellenére amikor igazán megbontom az autót, látszik hogy gányolt. A vastag kábelek nem férnek el a vezetőkben, eltört patentok, és szakadt hangszigetelés szegélyezi a munkájukat... Mivel nem BMW-re szakosodtak, biztos hogy nem lesz gyári patent, jön a "ragacsozás", és a különböző trükkök, hogy kívülröl úgy nézzen ki, mintha. aztán amikor nekünk kell vmit csinálni az autón, akkor derül ki, hogy mennyi minden nem gyári... Vágni kellett innen onnan, szövetből lemezből, mert a nem gyári hangszóró pont fél centivel nagyobb és nem fér be... a nagy erősítő meghúzza a generátort, ezért folyton vonyító hangja van... Sorolhatnám. Ilyen kategóriás autónál ezt szerintem el kell felejteni.
És valóban, én biztos sose vennék meg ilyen autót mástól, akármilyen "koncertszerűen szól"
Egy jó autóhifi specialista a gyári rendszer árának töredékéért sokkal jobbat tud varázsolni az autódba.
Kérdés, hogy egy olyan autót utána ki vesz meg tôled. Akármilyen ügyes az embered, mindenki látott már elég horrorinstallációt ahhoz, hogy a "spéci hifi" hallatán sikítva meneküljön.
tudtommal, mivel GER EU tag, így akármeddig használhatod.
Nem, honosíttatni kell. Hogy a gyakorlatban mennyire ellenôrizhetô a fél év, nem tudom.
Nem árt egy kamu bejelentett GER lakcím sem.
Nem tudsz hamis címre bejelentkezni. Az ingatlan tulajdonosa úgy kijelent, mint a huzat, illetve az Einwohnermeldeamt is automatikusan kijelent ha nem tud elérni, asszem a harmadik levél után.
tudtommal, mivel GER EU tag, így akármeddig használhatod. Azonban, ott kell vizsgáztatni, biztosítani, minden mást. Nem árt egy kamu bejelentett GER lakcím sem.
a tavalyi vásáron vette a jelenlegi tulaja, 50e km-el (46 vagy ilyesmi), azonban a vállalkozása nem megy úgy, ahogy számította (vv). Így jöttem én a képbe, régóta keresek már egy Accord utódot- remélem, nem fogok csalódni.
Fejleszteni lehet, akár Hi-fi-re, akár logic7-re, de nem egyszerü, föleg a kábelezése. Az alap audiorendszernél a hangszórók a CCC-röl vannak meghajtva, tehát onnan vezetnek a kábelek az ajtókba, a hifi és logic rendszernél a csomagtér bal oldali takaróeleme mögött van egy erösítö, ami a hangszórók ellátásáért felel. Egy jó autóhifi specialista a gyári rendszer árának töredékéért sokkal jobbat tud varázsolni az autódba.
Visszatekerés megállapításánál legfőképpen tapasztalatra, és egy gyári BMW teszteres ellenőrzésre van szükség. Ezzel a kettővel együtt meg lehet mondani, hogy nagy valószínüséggel stimmel-e a km. 1000%-ra akkor se lehet mondani, mert vissza lehet úgy állítani egy autót, hogy senki nem mondja meg, de szerencsére legtöbben csak elég egyszerűen tekerik vissza az órát, és megállapítható a tekerés.
Nincs mit, én is csak egy felhasználó vagyok. Ezek szerint már árban sem jobbak. Ha az M Pakett mellett döntöttél, tudok egy jó szakembert, aki a fényezést és a karosszériát is intézi. Egyébként a rákospalotai M3 is vele fényeztet. ;) Csak persze más az ár, ha rajtuk keresztül megy a dolog.
Kicsit megnyugodtam. Hát, a gyerek projekt 1-2 éven belül várható (későn érő típius vagyok), de a rolók érdekesek máris. Az ipod nem lehet rossz. Kérdés: ha beteszem, mappaszerkezetben látom a dolgokat? Látszik-e a számok címe?
A legnagyobb és legaktuálisabb, beszélt nyelvvel köszönô viszonyban levô szókinccsel a dict.leo.org rendelkezik, de magyarul nem tud. Angolra tud fordítani, többek közt. (A SZTAKI sajnos egy kalap szar, alapszavakat nem ismer. Én értékelhetô szókincsû magyar-német online szótárat még nem láttam.)
Fûtött, elektromos bôrülések vannak benne, szerintem nem lesz rá panasz. A legjobb holmik - prof navi, headup display, bluetooth kihangosító, ülésfûtés, tolatóradar, xenon, tempomat, automata klima - mind benne vannak, szépen fel lett extrázva. Én a CD-váltó helyére betennék egy gyári iPod adaptert, de nem tudom szükséged van-e ilyesmire egyáltalán. Ha gyerekekkel sokat utazol, hátra egy rolót meg az oldalsó napfényvédôket érdemes betenni. Nem olcsó, de megéri.
Én nem nagyon tudok elképzelni olyat, ami még extra szinten feltétlenül kéne ebbe az autóba. így is tökéletes felszereltség szintjén, bőven fölötte van átlagnak. Ez egy kifejezettenjól felszerelt autó. amúgy pedig komfort ülések vannak benne.
tudtok ajánlani egy német szótárt a neten? sztakiban sok mindent nem találok, és németül annyit tudok, amit diákkoromban a videokból tudhatott az ember (kam, stefan, kam spriccen:))