Ez volt az "első" tévé riport róla amikor leengedtek valakit oda kamerával. Lehet hogy van korábbi is, de azt nem tudom. Kérem kaccsojja ki.... http://www.youtube.com/watch?v=bokdbMZDX3o
Ezt hívják F-4-nek. Az F-2 meg a köztársaság téri.
Érdekes dolog ez a Guglmepsz :) Le van róla retusálva amit keresel. Qrvanagy az a henger amit felülről látnod kéne és csak feketeség van az adott ház udvarán.
És a Steidl Imréből is :) Miért ne lehetne valamiből kettő, kétszer annyiért?! :) A Steidl Imrében a homlokzat teljesen lelakott, mintha évek óta nem lakna ott senki (és tényleg), a Zoltán u. felől meg laknak a mai napig és a belső udvarból lehet továbbmenni a belsőbb udvarba és onnan van a lejárat. Nincs benne (már) semmi titkos. A bkv hetente megy le karbantartani a villamos berendezések azon részét amit még ma is használnak (vízbetörés érzékelők, mozgásérzékelők a csövesek ellen, stb...) és a metró felől is minden éjszaka ellenőrzik az átjárókat. Vannak ennél sokkal titkosabb dolgok is budapesten :)
Azért már a rejtegetés sem olyan, mint régen, ha lemegy egy komplett iskoláscsoport:)
A vicc az, hogy a gengszterváltás óta jópár forgatócsoport járt odalent, de egyik sem felejtette el kihagyni a tudosításából a "szupertitkos", és a "most először" jelzőket. :-)
Ez egy borzasztóan félrevezető kimutatás akkor! :)
Arról van szó ugyanis, hogy a mérsékelt égövben lakossági célú villamosenergiából fogy több nyáron, mint télen. Fűteni viszont pl. gázzal is szoktak a "civilizált" világban, vagy olajat, szenet is égetnek erőművekben. A villamos energiával való közvetlen (azaz hőátadó közeg nélküli) fűtés szinte semmilyen műszaki megoldásnál sem gazdaságos. Persze a hőszivattyúk is fogyasztanak áramot, sőt, szinte egyetlen kazán sem működik áramszünet idején. Tehát a téli fűtésnek van áramigénye, de alapvetően nem árammal fűtünk... Szóval Európa nagy részén az árammennyiségekre vonatkozó kimutatás igaz, csak a belőle levont következtetés nem.
Melegebb éghajlatokon lehet, hogy igaz, mondjuk a térítők között. Az általad említett "civilizált" térség zöme nem ott van.
Egy tavalyi kimutattás szerint a "civilizált világban" (értsd: Észak-Amerika, Európa, Ázsia gazdaságilag fejlettebb területei) nyáron összességében több energiát fogyasztunk a klimatizálásra, mint télen a fűtésre.
Régebben még a 4-es metró nyomvonala is másként volt tervezve. Sőt, egy bkv-s rokonom mutogatta vagy 20 éve nekünk, egy belső propaganda célokra nyomtatott térkép, amin fel voltak rajzolva a budapestre tervezett metróvonalak is. Egészen M8-ig :) Ilyen térkép nincs valakinek esetleg szkennelve elektronikusan? Tervezni mindig szabad, sőt kell is. A metróalagutakról és a hozzájuk kapcsolódó létesítményekről a régi munkásőrök tudnak sokat, mert anno ők gyakorolták a mai polgári védelem (ill. katasztrófavédelem) feladatait. A hideháborús időkben ők gyakorlatoztak állandóan, légi támadás esetére tervezett kitelepítési feladatokat is.
Persze. És a vadászgépek alkatrész utánpótlást az M2 metró alagútjai alatt lévő használaton kívüli metróalagutakon szállítják a kis zöld (tetszés szerint szürke) emberkék technológiájával. Amiket régi kormányzati Pobedáknak álcáztak :) Értem én hogy gőzgép. Na de mi hajtja?!
Pont a szellőztetés/hűtéséről beszéltünk a kedvesemmel nemrég amikor arra sétáltunk. Manapság mindent klimatizálnak, ahelyett hogy picit gondolkodnának és a természet adottságait használnák ki. Vagy legalább az öregek technikáit finomítanák, tökéletesítenék. Persze ez nem megoldható mindenhol, de nagyon kevés helyen látni hasonló technikát.... És a legnagyobb hőségben is elegendő ha 10C fokkal hűvősebb van bent mint kint. Ráadásul szinte nulla fenntartási+üzemeltetési költséggel. Úgy gondolom az egyszeri többlet költség többszörösen térült :) Spanyolországban alkalmazzák még sok helyen a vastag falak és a légáramlás adta enyhítő hűvös megoldását.
Nem kifejezetten törvény, hanem műemlékvédelmi rendelet van erről. Bizonyos kiemelt műemlék-objektumok (ilyen a Parlament is) kifejezetten változtatási tilalom alá esnek, és ez a látható szerkezetek anyagaira (tetőfedés, burkolatok, nyílászárók) is vonatkozik.
> csak abból az anyagból lehet csinálni, törvény írja elő.
melyik tv????
Mintegy 176 000 köbméter földtömeget mozgattak meg, 40 millió téglát húztak fel, fél milliónál több díszkövet faragtak a falak díszítésére. (A puha sóskúti mészkövet sajnos hamar kikezdte az idő s az időjárás; folyamatosan cserélik ki a jóval keményebb süttőire.)
Ja, ha már a Parlamentnél jártunk: igen, az alapozást elég jól megoldották, valamint a szellőzése mai szemmel is zseniális. Viszont arra nem tudtak gondolni, hogy az elkövetkezendő idők jó kis benzinfüstje szinte hallható csámcsogással eszi a süttői puha mészkövet, amiből a teljes külső burkolás készült...
Nézd, egy megterhelt vadászgépnek jó hosszú földalatti felszállópálya kell, ami ha rámpa, akkor elérhet akár a ligetig is :P
Szegény vadászgépek meg azóta is ott köröznek a föld alatt, mert elfelejtettek nekik lyukat csinálni, amin kirepülhetnek. Mert nyilván nem csak tervezték, hanem meg is építették, de annyira titkos volt, hogy ők is elfeledkeztek róla. Szerencsére a Barátság IV: kerozinvezetéket is eltalálták fúrás közben, úgyhogy legalább üzemenyaggondjaik nincsenek.
„Illetve a Népligetnél az Üllői út - Könyves K krt. kereszteződésénél is ilyen mélységig fúrtak, csak aztán ott megtaláltak egy föld alatti meleg víz lencsét és a Széchenyi fürdő vize hirtelen elapadt, és azt után vissza is tömedékelték.”
Széchenyi fürdő II. számú Szt. István kútja, 1257 m mélységben (77C) elapadt? J)))))