Keresés

Részletes keresés

ferikdraga Creative Commons License 2008.09.12 0 0 20573
Ez volt az "első" tévé riport róla amikor leengedtek valakit oda kamerával. Lehet hogy van korábbi is, de azt nem tudom. Kérem kaccsojja ki....
http://www.youtube.com/watch?v=bokdbMZDX3o

Ezt hívják F-4-nek. Az F-2 meg a köztársaság téri.
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.12 0 0 20572
Érdekes dolog ez a Guglmepsz :) Le van róla retusálva amit keresel. Qrvanagy az a henger amit felülről látnod kéne és csak feketeség van az adott ház udvarán.
Előzmény: maczkohathy (20568)
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.12 0 0 20571
És a Steidl Imréből is :) Miért ne lehetne valamiből kettő, kétszer annyiért?! :) A Steidl Imrében a homlokzat teljesen lelakott, mintha évek óta nem lakna ott senki (és tényleg), a Zoltán u. felől meg laknak a mai napig és a belső udvarból lehet továbbmenni a belsőbb udvarba és onnan van a lejárat. Nincs benne (már) semmi titkos. A bkv hetente megy le karbantartani a villamos berendezések azon részét amit még ma is használnak (vízbetörés érzékelők, mozgásérzékelők a csövesek ellen, stb...) és a metró felől is minden éjszaka ellenőrzik az átjárókat. Vannak ennél sokkal titkosabb dolgok is budapesten :)
Előzmény: P.stephenson (20569)
maczkohathy Creative Commons License 2008.09.12 0 0 20570
Köszönetem.
Előzmény: P.stephenson (20569)
P.stephenson Creative Commons License 2008.09.12 0 0 20569

Akadémia u. 17, bejárat a Zoltán utcából.

 

P.s

Előzmény: maczkohathy (20568)
maczkohathy Creative Commons License 2008.09.12 0 0 20568

Üdvözletem.

 

Hol lehet ez vacak ház, mert már dülledtre néztem a szemem a guglimapson az ötödik kerületen és nem lelem.

Előzmény: lakos (20565)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.09.12 0 0 20567

Na de várj csak, mindjárt megjelenik Mindentjobbantudó, Mindentfrankónmegmondó Lacibácsi, és leírja.

neked.

Hogy.

Az nem is úgy volt.

:-DDD

Előzmény: P.stephenson (20566)
P.stephenson Creative Commons License 2008.09.12 0 0 20566

Azért már a rejtegetés sem olyan, mint régen, ha lemegy egy komplett iskoláscsoport:)

A vicc az, hogy a gengszterváltás óta jópár forgatócsoport járt odalent, de egyik sem felejtette el kihagyni a tudosításából a "szupertitkos", és a "most először" jelzőket. :-)

 

P.s

Előzmény: lakos (20565)
lakos Creative Commons License 2008.09.12 0 0 20565
"Akkoriban milyen okból áshattak 60m-nél mélyebbre a téren?"

Máig rejtegetik Rákosi szupertitkos bunkerét

Azért már a rejtegetés sem olyan, mint régen, ha lemegy egy komplett iskoláscsoport:)
Előzmény: P.stephenson (20564)
P.stephenson Creative Commons License 2008.09.12 0 0 20564

Akkoriban milyen okból áshattak 60m-nél mélyebbre a téren?

Erre te magad adtad meg a választ, a talaj "arrafelé" volt használható, feljebb nem.

 

Kicsit bővebben ezekről, meg a föld alatti ojjektumokról:

http://quality-business.com/gondolat/mambo/forum/index.php?topic=601.msg6058#msg6058

Hamsternak elolvasni tilos! :-)))

 

P.s

Előzmény: ferikdraga (20540)
Hacsek Creative Commons License 2008.09.10 0 0 20563

Ez egy borzasztóan félrevezető kimutatás akkor! :)

 

Arról van szó ugyanis, hogy a mérsékelt égövben lakossági célú villamosenergiából fogy több nyáron, mint télen. Fűteni viszont pl. gázzal is szoktak a "civilizált" világban, vagy olajat, szenet is égetnek erőművekben. A villamos energiával való közvetlen (azaz hőátadó közeg nélküli) fűtés szinte semmilyen műszaki megoldásnál sem gazdaságos. Persze a hőszivattyúk is fogyasztanak áramot, sőt, szinte egyetlen kazán sem működik áramszünet idején. Tehát a téli fűtésnek van áramigénye, de alapvetően nem árammal fűtünk... Szóval Európa nagy részén az árammennyiségekre vonatkozó kimutatás igaz, csak a belőle levont következtetés nem.

Melegebb éghajlatokon lehet, hogy igaz, mondjuk a térítők között. Az általad említett "civilizált" térség zöme nem ott van.

Előzmény: Zolcsi67 (20562)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.09.10 0 0 20562

OFF ugyan, de....

 

Egy tavalyi kimutattás szerint a "civilizált világban" (értsd: Észak-Amerika, Európa, Ázsia gazdaságilag fejlettebb területei) nyáron összességében több energiát fogyasztunk a klimatizálásra, mint télen a fűtésre.

 

ON

Előzmény: ferikdraga (20558)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.09.10 0 0 20561
Ha nem is M8-ig, de egy 70-es évekbeli térkép van Szentendrén, a Városi Tömegközlekedési Múzeumban a falon a régi 4-es, 5-ös metrók terveivel.
Előzmény: ferikdraga (20560)
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20560
Régebben még a 4-es metró nyomvonala is másként volt tervezve. Sőt, egy bkv-s rokonom mutogatta vagy 20 éve nekünk, egy belső propaganda célokra nyomtatott térkép, amin fel voltak rajzolva a budapestre tervezett metróvonalak is. Egészen M8-ig :) Ilyen térkép nincs valakinek esetleg szkennelve elektronikusan? Tervezni mindig szabad, sőt kell is.
A metróalagutakról és a hozzájuk kapcsolódó létesítményekről a régi munkásőrök tudnak sokat, mert anno ők gyakorolták a mai polgári védelem (ill. katasztrófavédelem) feladatait. A hideháborús időkben ők gyakorlatoztak állandóan, légi támadás esetére tervezett kitelepítési feladatokat is.
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20559
Persze. És a vadászgépek alkatrész utánpótlást az M2 metró alagútjai alatt lévő használaton kívüli metróalagutakon szállítják a kis zöld (tetszés szerint szürke) emberkék technológiájával. Amiket régi kormányzati Pobedáknak álcáztak :) Értem én hogy gőzgép. Na de mi hajtja?!
Előzmény: Hamster (20546)
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20558
Pont a szellőztetés/hűtéséről beszéltünk a kedvesemmel nemrég amikor arra sétáltunk. Manapság mindent klimatizálnak, ahelyett hogy picit gondolkodnának és a természet adottságait használnák ki. Vagy legalább az öregek technikáit finomítanák, tökéletesítenék. Persze ez nem megoldható mindenhol, de nagyon kevés helyen látni hasonló technikát.... És a legnagyobb hőségben is elegendő ha 10C fokkal hűvősebb van bent mint kint. Ráadásul szinte nulla fenntartási+üzemeltetési költséggel. Úgy gondolom az egyszeri többlet költség többszörösen térült :) Spanyolországban alkalmazzák még sok helyen a vastag falak és a légáramlás adta enyhítő hűvös megoldását.
Előzmény: Hacsek (20549)
Hamster Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20557

Hehe, anno erre én is lecsaptam:

http://hampage.hu/blog/2005szep.html#050903

Előzmény: P.stephenson (20555)
Hacsek Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20556
Nem kifejezetten törvény, hanem műemlékvédelmi rendelet van erről. Bizonyos kiemelt műemlék-objektumok (ilyen a Parlament is) kifejezetten változtatási tilalom alá esnek, és ez a látható szerkezetek anyagaira (tetőfedés, burkolatok, nyílászárók) is vonatkozik.
Előzmény: drdoktor (20554)
P.stephenson Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20555
Előzmény: Zolcsi67 (20551)
drdoktor Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20554
> csak abból az anyagból lehet csinálni, törvény írja elő.

melyik tv????

Mintegy 176 000 köbméter földtömeget mozgattak meg, 40 millió téglát húztak fel, fél milliónál több díszkövet faragtak a falak díszítésére. (A puha sóskúti mészkövet sajnos hamar kikezdte az idő s az időjárás; folyamatosan cserélik ki a jóval keményebb süttőire.)

forrás:
http://www.parlament.hu/parl/hun/leiras.htm

ez valamivel tovább bírja.
egyébként nem csak a kipufogógázok, hanem a savas esők is rongálják, ez utóbbi se fog egyhamar megszűnni.
Előzmény: lakos (20552)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20553
Most akkor jól nézd meg, a nyugati (Duna felőli) oldala majdnem teljesen állványmentes... :)
Előzmény: Zolcsi67 (20551)
lakos Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20552
Kb. Mire elérnek az egyik végére kezdhetik újra a másiktól, annyira hamar károsodik. Viszont csak abból az anyagból lehet csinálni, törvény írja elő.
Előzmény: Zolcsi67 (20551)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20551
Ide tartozik: volt már a Parlament állvány nélkül az elmúlt 20-25 évben? Az az érzésem, hogy nem botják le, csak körbe-körbe mennek.
lakos Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20550
Ami viszont örök időkre munkát ad a felújító cégnek:)
(Mármint amíg lesz benzinfüst)
Előzmény: Hacsek (20549)
Hacsek Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20549
Ja, ha már a Parlamentnél jártunk: igen, az alapozást elég jól megoldották, valamint a szellőzése mai szemmel is zseniális. Viszont arra nem tudtak gondolni, hogy az elkövetkezendő idők jó kis benzinfüstje szinte hallható csámcsogással eszi a süttői puha mészkövet, amiből a teljes külső burkolás készült...
Előzmény: ferikdraga (20540)
Csokis Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20548
És a Lakinger Béla zsebcirkáló szállítja az utánpótlást kerozinvezetéke át?
Előzmény: drdoktor (20547)
drdoktor Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20547
tisztára Moldova után, szabadon:))))
Előzmény: Hamster (20546)
Hamster Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20546

Nézd, egy megterhelt vadászgépnek jó hosszú földalatti felszállópálya kell, ami ha rámpa, akkor elérhet akár a ligetig is :P

 

Szegény vadászgépek meg azóta is ott köröznek a föld alatt, mert elfelejtettek nekik lyukat csinálni, amin kirepülhetnek. Mert nyilván nem csak tervezték, hanem meg is építették, de annyira titkos volt, hogy ők is elfeledkeztek róla. Szerencsére a Barátság IV: kerozinvezetéket is eltalálták fúrás közben, úgyhogy legalább üzemenyaggondjaik nincsenek.

Előzmény: 2ly (20544)
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20545
Persze, simán. Az öregek mindig mesélnek "érdekes" dolgokat. Aztán ki tudja mi igaz...

A Népliget alá "tervezték" (és ebben van a lényeg hogy csak tervezték) és nem építették a vadászgépeket. Tervezni bármit lehet. Nodeaztán építeni?!
Előzmény: 2ly (20544)
2ly Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20544
„Illetve a Népligetnél az Üllői út - Könyves K krt. kereszteződésénél is ilyen mélységig fúrtak, csak aztán ott megtaláltak egy föld alatti meleg víz lencsét és a Széchenyi fürdő vize hirtelen elapadt, és azt után vissza is tömedékelték.”  

Széchenyi fürdő II. számú Szt. István kútja, 1257 m mélységben (77C) elapadt? J)))))
Előzmény: ferikdraga (20538)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!